magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az utolsó szar csillagközi hobbitok

Egykor nagy Star Wars rajongó voltam.

Annak idején, amikor a film bejött Magyarországra 5 órát álltam sorba jegyért, ez 1978-ben volt, 11 éves koromban.

A sci-fi ma is az egyetlen tömegkulturális termék, amit továbbra is szeretek. Az összes új filmet megnézem, legalábbis belenézek, s abbahagyom, ha nagyon rossz.

A héten sikerült letöltenem a Star Wars idei új részét, s megnéztem. A második felét már csak fél szemmel.

Vacak szarság a film. Olyan, mint a Star Trek legutolsó sorozata, talán annál is rosszabb. Kár is szót vesztegetni rá, kezd az egész olyan silány hülyeség lenni, mint a Mátrix 2. és 3. része.

Benne van az összes liberális bugyutaság:

  • az erős, de rendetlen, parancsot teljesíteni képtelen egyéniség, aki egymaga elbír fél kézzel egy egész hadsereggel, mert
    mindent jobb tud, mint a hadsereg egész parancsnoksága,
  • a gonosz náci vezér, akinek életcélja gonoszan vihogni, legyőzhetetlen alak, de mégis legyőzik 15 perc alatt,
  • álbudhista szónoklatok.

A filmben legjobban Mark Hamill játéka tetszett: látszott rajta, hogy néha nehezen tartja vissza röhögőgörcsét a sok bizarr butaság elhangzása közben.

Címkék: kultúra
5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8313558455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vergyula 2018.01.08. 18:30:25

Én még mindig nagy Star Wars rajongó vagyok. Nem múlt el, talán mert nagyon fogékony korban találkoztam vele először. És nem rosszabbak a mai részek sem, mint a régiek. Csak felnőttünk.
Az 1. és a 3. pontod szinte minden hollywoodi alkotásra jellemző, a 2. tényleg durva hiba, én is megütköztem rajta.
De miért kell ebbe is belekeverni a liberalizmust??? Attól, hogy te nagyon illiberális vagy, még nem lesz minden liberális, ami neked nem tetszik.
Biztos vagyok benne, hogy nem ugyanazt értjük liberalizmus alatt.

Mr. Hyde 2018.01.09. 05:41:11

Ha liberális felhangoktól mentes háborús drámát akar látni, akkor tekintse meg a (2011-es) Ralph Fiennes rendezésében és főszereplésével készült modern környezetbe helyezett, jelenlegi viszonyokra reflektáló Shakespeare drámát, Coriolanus-t.

m.imdb.com/title/tt1372686/

A letölthető magyar felirat Petőfi Sándor Shakespeare fordításán alapszik...

2018.01.09. 20:37:09

Szerintem jó volt. ;-)
Kicsit más mint a régiek, de konkrétan én a második széria (ami időrendben az eleje) végeláthatatlan szenátusi ülésein, meg a sótlan Padmén jobban ki voltam akadva.
Az új trilógiából ez egész jó lett (az első dögunalom, arról szól hogy megölik hansolot).
A gonosz 15 perc alatti elintézése szimbolikus. Önelégült, hatalmaskodó.... aztán ha a két egymás ellen kijátszott ellenség csak 2 percre egymás felé közeledik szellemileg, azonnal legyőzhető. Egyrészt, másrészt meg nem gondolom hogy ezennel ki is lett írva, hologrammként még majd tud befolyásolni valakit...
Végre egyik oldal se fekete vagy fehér. Mindkettőben van a másik "hibáiból" is egy kicsi, pont annyi, hogy emberiek...
És már csak a kristályrókák miatt is megérte ;-) megnézni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása