magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Szakemberek

A ballib narratíva egyik fő eleme - s ez a liberális eszme fő fantáziája is egyben - a függetlenség. A függetlenség azt jelenti: az illeti nem függ semmilyen, nem-liberális entitástól, Magyarul: az független, aki liberális.

Ennek közvetlen leágazás a szakemberség, de ez már nem kifejezetten liberális duma, hanem specifikusan magyar ballib találmány.

Olyat ugyanis egy épeszű nyugati liberális se állít, hogy létezik semleges szakemberség. Esetleg egyszerű vagy műszaki jellegű kérdésekben létezhet: pl. egy vízvezetékszerelő valóban semleges szakember, bár még náluk is lehetnek véleményeltérések, mely típusú cső a legjobb az adott esetben. De már a természettudományokban egyenesen iskolák, irányzatok léteznek, melyek esetleg ugyanarról ellentétes dolgokat állítanak. S persze egyik tudós se állítaná, hogy az ő irányzata az igazi szakmaiság, minden más meg szakbarbár marhaság.

S még inkább így van a humán tudományokban. Kedvencem a pénzügy, a közgazdaságtan, a politika. Ezekben a ballibek szerint van az ő álláspontjuk, ami semleges szakmaiság, s minden egyéb. Persze a valóságban itt végképp nincs semleges álláspont. A közgazdaságban egész más értékelés van ugyanarra, az illető közgazdász által követett irányzat szerint, pedig mindegyik "szakember", íme az 5 talán legismertebb ma is hirdetett elmélet:

  • a legelterjedtebb - a ballibek számára ez a szent tan - a neoklasszikus iskola, mely szerint a gazdaság az egyszerre értelmes és önző egyének árucserére irányuló tevékenysége, s minden probléma megoldása a szabad piac és a lehető legkisebb állami beavatkozás,
  • az osztrák iskola (ma már ez ritka szerencsére) a neoklasszikus turbó verziója, még kevesebb államot akar, sőt a nemzeti bankok megszüntetését is,
  • a monetarizmus (más néven chicagói iskola) a nemzeti bankra esküszik, annak kamatpolitikája a fő tényező, hogy a gazdaság jól működjön,
  • a keynesiánus iskola szerint az egyének önzők és irracionálisak, ezért állam aktív szerepe szükséges a gazdaságban (nem csak a pénzügyekben), nélküle a gazdaság nem képes megfelelően működni,
  • a marxista iskola szerint a a gazdaság az egyszerre értelmes és önző egyének termelésre irányuló tevékenysége, mely nem képes jólétet eredményezni, ezért a magántulajdon megszüntetése és tervgazdálkodás bevezetése szükséges.

egy politikus "szakember", aki szerencsére már megbukott

Most viszont azt is "megtudtuk", a liberális út a szakmaiság a színművészetben, s minden más abszurditás. S ha nem minden poszton ballibek vannak, az a "semlegesség" sérülése.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3516199100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.09.14. 08:44:09

Abban nem értek egyet, hogy ez magyar dolog lenne. Nemzetközi szinten is megy a tudományosság vallásos tisztelete, a szakemberség pedig az, ha a tudományos fokozatú ember a mainstream nézeteket vallja. Ha a tudományos fokozatú ember megkérdőjelezi ezeket, akkor azonnal áltudományossá nyilvánítják. Jó példa erre a mareseille-i intézetvezető orvos, aki a covid ellenszerét kutatta, vagy éppen a homoszexualitás gyógyíthatatlanságát megkérdőjelező szakemberek.

cicmen 2020.09.14. 12:05:50

A gyakorlatban szinte mindig felsülnek ezek a libsi szakemberek!

alöksz róz 2020.09.14. 13:23:36

@cicmen: ők jól gondolják, a valóság a hibás

Gery87 2020.09.14. 22:34:31

@zavaleta:

"a homoszexualitás gyógyíthatatlanságát megkérdőjelező szakemberek. "

Azért a többség azt mondja hogy NEM gyógyítható, mivel nem egy olyan elváltozás ami gyógyszeresen vagy terápiával megoldható, mivel nem elmebaj meg nem "fertőzés"....

Továbbgondolva a dolgot:
Akarunk e olyan világban élni amiben minden "rendellenességet" "meggyógyítanak"?
Ki mondja meg mi a rendellenes? És mi alapján? És kötelező lesz vagy választható? stb stb..
Ha egyszer belelépünk pl a génmanipuláció vagy elmemanipulálás útjára, onnan nehéz a visszatérés.....visszaélésekre és önkényre csábít!
Nem kéne....

Mondok egy példát:
A balkezesség megnehezíti az életet kezdetben, nem "normális" mivel a legtöbb ember jobbkezes és erre van ráállva az oktatás, az eszközök...minden........régen le is kötötték a kisgyerek kezét ha észrevették hogy balkezes, hátrakötötték, erőszakkal leszoktatták....

Ma toleránsak ezzel szemben és inkább megtanítják őket is pl balkézzel írni stb.
belehaltunk? Nem és mindenképpen szimpatikusabb egy ilyen hozzáállás mint egy olyan ami erőszakot és ellentmondást nem tűrően áll hozzá bármi "mássághoz"...!

Lesznek buzik? És? Nem fogunk belehalni!

cicmen 2020.09.15. 09:31:38

@Gery87: A buzikérdés mára szerintem konszolidálódott, már nem üldözik őket és valamilyen szinten beilleszkedett az általános értékrendbe! Ami botrányt látsz , azt a libsik gerjesztik provokációs céllal!

cicmen 2020.09.15. 09:33:19

@alöksz róz: : ők jól gondolják, a valóság a hibás................................

Azt vettem észre, hogy számukra nem létezik valóság!

Gery87 2020.09.16. 14:31:34

"aligha férhet hozzá kétség, hogy ezzel az értelmiséggel összevetve a Fidesz eddig csak alpári, műveletlen, harmadvonalbeli kulturális tényezőket volt képes kiállítani a színre, akiknek az esetenkénti (hazai mércével) kiugró, másodvonalbeli tehetségét, mint a Vidnyánszkyé, bőven feldeteti az erőszakosságuk és a hazudozásuk. Ezek sem épp az erkölcsi integritás védjegyei. Ehhez képest a mai ellenzékkel szimpatizáló és a legalább semleges szellemi-alkotói közeg maga a kultúra megdicsőülése."

hafr.blog.hu/2020/09/14/miert_erezheti_magat_a_fidesz_meg_mindig_ellenzekben

Gery87 2020.09.16. 14:34:55

@cicmen:

Érdekes módon én még mindig inkább arról hallok hogy vmi "nemzethy" gittegylet honfiak odamennek "buzerálni" a ratyikat, pedig a rossebb se hívta őket oda....

A magyar széljobb többet járkál meleg eseményekre mint egy átlag ratyi:)
Erre mondják rosszmájúan hogy csak nem látensek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.16. 14:36:00

@Gery87:

A nemzeti értelmiség mindig hátrányban volt Mo-on, ez a helyzet. S a mostani kormány is csak 1-2 éve kezdett ezzel foglalkozni.

Gery87 2020.09.16. 14:36:25

Nováknak is szólhatna már vki hogy ha szivárványos zászlót akar akkor mondjuk lehet venni abból a politikusi havi 1,5 millából....nem kell lelopkodni:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.16. 14:45:38

@Gery87:

Ez a politikai akció volt. Hogyan lehetne akciózni, ha megveszed először a zászlót?

Gery87 2020.09.16. 14:48:29

@MAXVAL bircaman közíró:

Miért volt, van hátrányban?
Az a helyzet hogy a jobboldal, a konzervatív nemzeti oldal többségi része megragadt 1944-ben.....képtelen polgárosodni, modernizálódni, kortárs kérdésekkel foglalkozni...

Még mindig ott tart a magyar jobboldal hogy "mocskos szabadkőműves zsidó gyíkemberek a sorossal meg a trianonista árulókkal"....látjuk, ez jön szépen vissza. Ennyit tudnak!
Aki nincs velük az "nem magyar" tehát nem ember, tehát el van szarva....
Ez van.

Hogy ezt a művészet, a mindenfajta kultúra és a tudományos világ meg úgy általában jó ízlés kiveti, arról nem tehet más csak ők...

meg azt is pl fel kéne már fogni hogy ezzel a "keresztény értékrend" dologgal sem mennek sokra, mivel a többség már ateista....
Aztán persze meg vannak sértődve hogy ezek "istentelen libbantak" hát a valóságban kéne élni....pl.
Nem ártana.

Ahogy írták is, avítt.

Gery87 2020.09.16. 14:51:24

@MAXVAL bircaman közíró:

nyilván ironizáltam.

Akciónak meg gyerekes volt...meg értelmetlen.
Rajtuk kívül kit érdekelt az egész? Senkit...
Mondom, ezeket jobban érdeklik a buzik mint a normális többséget:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.16. 14:53:38

@Gery87:

A magyar jobboldal sose volt polgári.

Egy része feudális volt, a másik része népies. Bár ez a kettő utálta egymást, mindketten utáltőák a polgárosodást.

Gery87 2020.09.16. 15:01:19

@MAXVAL bircaman közíró:

A népies vonal nem jön vissza, csak a feudális Döbrögiség....

Gery87 2020.09.16. 15:03:08

@MAXVAL bircaman közíró:

Mire kellene felhívni a figyelmet?
Hogy egy darab szarnak nézzük a másikat ha nem olyan mint mi? Mint Edda asszonyság? Hát ezért kár volt, inkább kussba kellett volna maradni akkor már, az legalább ártani nem ártott volna....

Gery87 2020.09.16. 15:09:05

@MAXVAL bircaman közíró:

Hát marha nagy öngól lett belőle....

cicmen 2020.09.16. 15:40:40

@Gery87: Buzi vagy, hogy ennyire mentegetőzöl? Nem kifejezetten a nemzeti beállítottságból következik, ha valakinek elege lesz ebből a buzi vircsaftból, egyszerűen sérit a jó ízlést!

vergyula 2020.09.16. 16:51:28

@cicmen: Mondjuk egy szivárványos zászló egy polgármesteri hivatalon számomra nem jelent "buzi vircsaftot", sőt még a "homoklobbi" sem jut eszembe. Talán csak arról van szó, hogy minden ember más, és városvezetés ezt elfogadja és tiszteletben tartja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.16. 16:54:41

@vergyula:

Akkor lesz horogkereszt is ott? Meg mondjuk buddhista zászló, iszlám jelképek, kereszr, etióp zászló? Hiszen vannak ilyen emberek.

vergyula 2020.09.16. 16:56:29

@MAXVAL bircaman közíró: Felesleges, a szivárvány végtelen számú színében mindenki benne van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.09.16. 16:57:51

@vergyula:

A szivárványzászlót nem ezért tette ki a városvezetés azonban.

vergyula 2020.09.16. 17:01:02

@MAXVAL bircaman közíró: Igen, sajnos ez csak az én naív magyarázatom. A kevésbé naív: a kormány homofób, az ellenzéknek marad a homoszimpatizálás (ha van ilyen szó).

cicmen 2020.09.16. 17:09:04

@vergyula: Mi indokolja a buzzizászlót a városházán? Normális hetero kieresztény emberek zászlaját miért nem teszik ki?

vergyula 2020.09.16. 17:11:09

@MAXVAL bircaman közíró: Dehogy, nem így értettem. Egyszerűen a kormány nyíltan képviseli X álláspontot ebben a meglehetősen megosztó kérdésben, tehát az ellenzék nyilván Y-t fogja.
Én mindkettőt elfogadom, ha nincs túltolva.

vergyula 2020.09.16. 17:12:50

@cicmen: Szerintem az nem "buzzizászló".
A "Normális hetero kieresztény emberek" zászlaja milyen? Számomra ők is a szivárvány részei.

cicmen 2020.09.16. 17:25:15

@vergyula: Szerintem az nem "buzzizászló"..................

Az mára buzizászlónak lett elkönyvelve, függetlenül a te mostani magyarázkodásodtól!
Ugyebár a szvasztika történelmi pályafutása is nagyobb és jelentősebb annál, mint hogy csak a nácikhoz kössék aztán méis.....

vergyula 2020.09.16. 17:47:43

@cicmen: Jómagam a "tiltott önkényuralmi jelképek" kategóriájával sem értek egyet.

Gery87 2020.09.16. 22:08:03

@MAXVAL bircaman közíró:

Aki eddig is utálta a buzikat az nem lett ettől több, max kárörvendve hahotázott egyet az "akción"....
A többiek meg leszűrték ismét hogy "ezek ilyenek"....

Gery87 2020.09.16. 22:12:35

@cicmen:

Nem, és nincs mentegetőzés...csak vicces hogy ennyire foglalkoznak ezzel.
A demográfiai válságot meg a keresztény értékrend elterjesztését nem a buzik baszogatása fogja előmozdítani....szélmalomharc, de lehet köpködni, utálni...végül is erről szól az egész széljobb: ha nyomorult vagy és nem tudsz értéket teremteni, akkor emeld ki amiről nem tehetsz és amiért nem tettél semmit (hogy minek születtél...) ellenben húzz le másokat és rúgj bele, attól picit kevésbé érzed magad tehetetlen szarnak...

Gery87 2020.09.16. 22:13:53

@cicmen:

Amúgy milyen buzivircsaftról beszélsz?
Mondom ti úgy vagytok ezzel mint a vadász a medvével: "vadász, vadász te szopni jársz ide".

Gery87 2020.09.16. 22:16:29

@MAXVAL bircaman közíró:

Egyértelmű hogy nem, mivel ez ideológiai, politikai akció volt.....de ettől még túl nagy jelentőséget tulajdonítani neki nem kéne, ez pont olyan mint tizen éve a másik oldalon az Árpádsávos zászló meg Turul madár hiszti!
Azt se értettem mit rinyálnak annyit rajta a baloldalon.....

Gery87 2020.09.16. 22:18:38

@cicmen:

Tedd ki nyugodtan.....nyerj választást, legyél polgi aztán hajrá...
(amúgy van hetero zászló? A normális többségnek meg ott a magyar...az már fenn van)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása