magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ballib előválasztás

Ki lesz a ballib előválasztás győztese?

Bárki is nyer, azonnal zuhanni fog a ballib össznépszerűség. Miért? Mert minden jelöltnek vannak ellenzői. A megosztó személyiségeknál több, a kevésbé megosztóknál kevesebb.

Ballib szemszögből a legrosszabb választás: Gyurcsányné, MZP, Jakab. Mindegyik mélyen megosztó személyiség.

Jakab euroszkeptikus és antiszemita múltja miatt elfogadhatatlan a budapesti törzstábor komoly részének, ez a tábor ugyanis identitását a nyugatimádatra és az antiszemitizmus elleni harcra alapozza.

MZP-nek viszont nem a múltja, hanem a jelene problémás. Egyes alapkérdésekben - abortusz ellenzése, homokosok nem támogatása, migráció elutasítása - ma is nem-ballib nézeteket vall.

Gurcsánynét mélyen utálja a DK-n és az MSZP-n kívül mindenki, s még az MSZP-tábor se imádja őt fenntartás nélkül.

A legkevésbé megosztó jelöltek KariGeri(nctelen) és Mindenfeketeéletszámít-Győr András. Ők viszont olyan jelentéktelen személyiségek, hogy még a ballib törzsszavazók is elálmosodnak tőlük. Emiatt nem alkalmasak plusz támogatás megszerzésére.

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8816503902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobaszopiatej 2021.04.23. 12:58:31

Bárki jöhet, aki nem Orbánt szopja fel tövig.

Khonsu 2021.04.23. 13:22:39

@MAXVAL birсaman közíró:

Amúgy nagyjából igen. A lakosság nem fideszes felének mára annyira elege van, hogy bárkire leszavaz, akit nem Orbánnak hívnak. Itt már inkább csak abban van mozgástér, hogy ki tudná elnyerni a kiábrándult, de még oldalt nem váltott, vagy passzivitásba vonult fideszesek szimpátiáját. Erre pedig Jakab vagy MZP alkalmasabbnak tűnik, mint a többiek. Plusz ők a fidesz kampánystábnak is jobban feladnák a leckét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 13:26:04

@Khonsu:

Amint meg lesz nevezve az illető, le fog morzsolódni a ballib szavazótábor 10-20 %-a.

vergyula 2021.04.23. 13:32:47

@MAXVAL birсaman közíró: S vajon kire fog szavazni az a 10-20%?

vergyula 2021.04.23. 14:12:49

@MAXVAL birсaman közíró: Ideje megalakítani a Magyar Passzív Pártot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 14:18:06

@vergyula:

Eleve a ballib matematika szerint aki nem szavaz, az ballib szavazó, csak rettegett elmenni az urnához, mert félt Zorbán bosszújától.

vergyula 2021.04.23. 14:19:43

@MAXVAL birсaman közíró: Itt az ellentmondás. A sok passzív végre találna egy neki tetsző pártot, mely végül megnyerné a választást. Kénytelen lenne kormányt alakítani, s búcsút inteni a passzívitásnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 14:22:56

@vergyula:

Aki passzív, az nem akar szavazni, szóval eleve nincs pártja.

Gery87 2021.04.23. 14:23:03

@Khonsu:

"Amúgy nagyjából igen. A lakosság nem fideszes felének mára annyira elege van, hogy bárkire leszavaz, akit nem Orbánnak hívnak."

Hát én pl nem!
Engem IRRITÁL de marhára ez a képmutató kétszínű vastagbőrű tolvaj Döbrögi geci banda....de EZEKKEL mire megyünk? Elvesztegetett évek ugyanúgy.....
Annyival lenne jobb hogy nem kéne ezt a sok nemzetieskedő bullshit fasságot hallgatni a cinikus gúnyos csicskáiktól....de ennyi.

lobaszopiatej 2021.04.23. 14:42:12

@Gery87:
Az összefonódások megszakadásához és feltárásához kormányváltás kell, mind1 ki.

Minél többször ismétlődik ugyanaz a kormány, annál mélyebb és burjánzóbb a korrupció, pláne egy közpénzekkel leuralt médiával.
Meg kell üzenni, hogy ennek vége, és jön majd egy elszámoltatás a Mészáros Lőlőkkel, Tiborczokkal meg a Polt-Polipokkal.

Gery87 2021.04.23. 15:02:34

@lobaszopiatej:

Nem mindegy hogy ki! Ez nagy tévedés...az Orbán is megígérte hogy "nagy elszámoltatások lesznek" meg "Gyurcsány ülni fog" aztán szar se történt!
Nem érdekük, leszarják....a lóvé hatalom megvan a többi nem érdekes, sőt jobb nekik" szabadlábon" egy ekkora hülye mint lecsukva "mártírnak"!
Ha nyer az ellenzék ugyanez lesz.....semmi érdemleges nem fog történni, ezek abban sem tudnak megegyezni hány órakor legyen közös értekezlet...

Billy Hill 2021.04.23. 15:10:44

Megnéztem MZP és FGyA fellépését a híres-neves netes műsorban (a hosszabb verziókra nem fizettem be), de amellett, hogy nekem egyik jelölt-jelölt se szimpi, MZP klasszisokkal komolyabb választás lenne. OV Light teljesen leégette magát; a vásárhelyi rémet viszont jól lekötötték a gyerekverős / hagyományosan nevelős oldalszállal...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 15:14:41

@Billy Hill:

FGYA egy szimpla barom, infantilis, szerepet játszik.

MZP meg hülye, de őszinte és hiteles.

Billy Hill 2021.04.23. 15:17:07

@MAXVAL birсaman közíró: Hát ez az, hogy van olyan választó, aki tudat alatt megérzi, hogy "na ez a zember hiteles". Még ha baromság is, amit itt-ott mond - az alapvetés rendben van, mármint hogy nem szerepet játszik. Van akinél ez is számít, illetve sokan be tudják azonosítani az önfényező, műmájer egyedeket (szerencsére).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 15:26:55

@Billy Hill:

Ez tény.

Különösen nálunk, Kelet-Európában alapvető a hitelesség.

Szálasiról mondják, hogy hírneve nagyrészt onnan volt, hogy soha nem tett semmit, ami ellentétben állt volna elveivel.

lobaszopiatej 2021.04.23. 15:35:42

@Gery87:
Ez mondjuk igaz, nincs összetartóerő.

Másik érdekesség, nincs köztük igazi liberális.
Csak szélsőbal (FNA), baloldali, balos-zöld meg balnáci.

Gery87 2021.04.23. 15:49:02

@MAXVAL birсaman közíró:

Mi átverés van benne?
Szerinted közpénzek, uniós pénzek magánvagyonná tétele nem bűn és nem téma ?

Gery87 2021.04.23. 15:49:50

@lobaszopiatej:

Persze hogy nincs köztük, mert az elküldené őket a bús picsába!

midnight coder 2021.04.23. 15:55:52

@lobaszopiatej: Nagyon nem mindegy. Szerintem Pl. az ellenzéki szavazótáborban is sok-sok olyan ember van akinek van agya és azt mondja, hogy még mindig inkább Orbán mint Gyurcsányné.

Khonsu 2021.04.23. 16:14:44

@Gery87:

Ez a kétpártrendszer hátránya. Ha az egyik oldal csak egy picivel is kisebb rossznak tűnik a másikhoz képest, az elég lehet neki a győzelemhez. Én sem örülök a helyzetnek, de sajnos csak ez a kínálat. Persze otthon is maradhat az ember, de azzal még az állóvíz felkavarás lehetőségéről is lemond.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 16:30:22

@Gery87:

A korrupció nincs benne a 10 legfontosabb probléma között.

Gery87 2021.04.23. 16:57:22

@MAXVAL birсaman közíró:

Az hogy nincs benne neked vagy másnak vagy a közvélemény kutatásnak az nem jelent semmit!
Az emberek többsége nyilván a mindennapi szempontokat veszi csak figyelembe...a korrupció közvetlenül nem érinti őket, mert már egy elvett pénzt (adó), amit sose láttak.....lopnak el.
Ez érthető, de ettől még nem igaz hogy nem fontos.

Mióta kérjük meg a gyalogost hogy vizsgáztassa le az elhaladó autó tanulóvezetőjét?
Ez ugyanilyen.....attól még hogy a "kisembernek" nem fontos a korrupció....attól még nagyon is lényeges mire megy el a pénzünk!
ha a kisemberen múlt volna a fontossági sorrend még mindig lóval közlekednénk!

Gery87 2021.04.23. 17:01:42

@Khonsu:

Annyira nem kell otthon maradni hogy még az országból is el kell lassan menni mert ez nem állapot....
Az hogy mennyire nem megy ez sokszor, jó példa latin-Amerika.....amióta csak léteznek az ottani államok.....nem vitték semmire....nincs polgárság, vagy csak minimális....és ezért vergődnek, egyik populista népvezértől a másikig...néha demokráciaként, néha diktatúrában...tökmindegy.....ez van/lesz itt is.
Nem látok semmi reményt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.23. 17:15:23

@Gery87:

A ballib narratíva szerint a korrupció mindennek az oka. Ez marhaság.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.04.23. 18:55:33

@Gery87: Jó, csak latin-amerika totál kiesik a fejlett világ gazdasági vérkeringéséből, mi meg benne vagyunk legalább a félperifériában. Túl közel van a nyugat ahhoz, hogy ne legyen itt teljesen kelet vagy balkán.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.04.23. 18:58:29

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Ezzel nem azt a ballib nézőpontot akarom hozni hogy a nyugat jó és tévedhetetlen, nyilvánvalóan nem baj hogyha lemaradunk pár körrel a homoklobbiban mint ahogy lemaradtunk a boszorkányégetésekben is - csak hogy a latinamerikaizálódáshoz az is kell, hogy mindenki latinamerika legyen a szomszédban.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.04.23. 19:08:09

@lobaszopiatej: Mégis mit nyer az ország egy olyan kormánnyal, amelyiknek az egyetlen kampányüzenete hogy le kell váltani a patásorbánt?

4 év töketlenkedést, mert semmi sem fog folyni ami konstruktív lenne és kormányzásnak nevezhető.

Közös nevező nincs. Az nem derül ki hogy mit csinálnának azon kívül, hogy leváltják Orbánt, és igazából senki se gondol rá. Ha bukik a fidesz 2022-ben (jelentős esélye van) a következő pont az lesz hogy melyik kormánypárt melyiket tudja kinyírni. Folyamatos belső hatalmi harc lesz.

Nem azért mert hataloméhesebbek lennének, hanem mert a hatalom logikája ezt diktálja.

A fidesz közben hátradől, kér egy kávét és behúzza 2026-ban a kétharmadot.

Gery87 2021.04.23. 19:08:41

@MAXVAL birсaman közíró:

lehet egyesek mondanak ilyet...
A fő probléma a hatalom gátlástalan akarása. A többi ebből következik.

Gery87 2021.04.23. 19:11:22

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

ÓÓÓÓ...:D
Te csak hiszed:
150 évig volt itt a török.......hiába volt közel a nyugat.
A Balkánon meg még tovább...gyakorlatilag 1913-ig....
nem tettek semmit ami nem ált érdekükben.
Periféria vagyunk, törődj bele! Igaz hogy nem úgy mint a latinok, de akkor is.

Gery87 2021.04.23. 19:13:31

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Nagyrészt mindenki K-európai a környéken, hasonlóak....
Ettől még lemaradhatunk és lehetünk Európa seggluka....amíg kiszolgálod a német tőkét addig itt akár feudalizmus is lehet....:)

erol 2021.04.23. 19:51:57

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: "Mégis mit nyer az ország egy olyan kormánnyal, amelyiknek az egyetlen kampányüzenete hogy le kell váltani a patásorbánt?"
És mégis mit nyer az ország egy olyan kormánnyal, mint a fidesz?

a nagy hohohorgász 2021.04.23. 20:15:09

Én azoktól a szavazóktól kérdezem mélységes tisztelettel akik szerint Orbántól minden jobb, hogy:
- hogyha Orbán és társai és a businessben részt vevő baloldaliak nem lesznek lecsukva 1 éven belül (ez konkrétan azt jelenti hogy minden marad a régiben csak a zászló változik ) akkor ők is kijönnek-e tüntetni, vagy otthon örülnek hogy nem orbánnak hivják a magyar melnököt??????

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.24. 10:20:51

@MAXVAL birсaman közíró: nála inkább - ahogy a peréből kiderült - az volt a nagy siker hogy megtalálta azt a szuperalacsony képességű társadalmi rétegeket, akikkel kommunikálni tudott. Amikor a börtönben ült, csomó bérenc járta a kocsmákat, és amikor ment a mai blogokra is jellemző agyhalottak panaszkodása, csak annyit mondtak, hogy Szálasira kell szavazni, ő majd mindent megold. A Szálasi-per illetve az Endre-Baky-Jaross per című könyvekben sok szó van erről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.24. 13:26:02

@Deak Tamas:

Olyanokat írtak róla, hogy a katonaságban minden alattvalója imádta, mert mindenkinek segített, konfrontálódott a saját főnökeivel beosztottjai érdekében, stb.

chrisred 2021.04.24. 16:06:31

@MAXVAL birсaman közíró: De a ballib szavazók kevesen vannak, nem oszt, nem szoroz, ha pár megsértődik közülük. 2019-ben sem sokat számított, hogy Horváth vagy Kálmán veresége miatt esetleg az MSZP vagy DK szavazók egy része bojkottálta az igazi választást.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.24. 17:43:15

@MAXVAL birсaman közíró: így van, jelenlegi tudásunk szerint valóban ezt történt. Ha jól emlékszem Werth Henrik szárnyai alatt szépen evickélt előre a háború után, 1935 vagy 1936. január 1-gyel ő lett volna a párizsi katonai attasé (szorgalmasan tanult franciául addig) de egy hónappal az indulás előtt kiadta a pártjának programját, katonatisztnek pedig azonnali kirúgás terhe mellett tilos volt politizálnia, így Gömbös elküldte nyugdíjba.
Van olyan vélemény - most kovid alatt szülte valaki -, hogy az egész személyiségtorzulása a spanyolnátha hatása, én teljesen nem értek ehhez, törvényszéki orvostant ismerem valamennyire, ott azonban a paciens ilyen szempontból már nemigen fontos.
A propagandamódszert Böszörmény Zoltántól, a kaszáskeresztes mozgalom vezérétől tanulta. Az volt még csak az érdekes sötétek gyülekezete ...

ulpius66 2021.04.24. 21:32:14

Nagyon jónak tűnik ez a ballibsi előválasztósdi, de pl. ki fogja összeállítani, és mi alapján a ballibsi országos listát?

Pl. hány helyet fog kapni a 0,0% támogatottságú Párbeszéd?

ulpius66 2021.04.24. 21:36:31

Jó, jó, bevallom, provokáció volt a kérdésem......

Mindannyian tuggyuk, hogy a ballibsi listát a liberál-fasiszta SoroSS elvtárs fogja összeállítani.

A Bitó-szalonban majd felolvassák a gazdi döntését, és mindannyian örömmel helyeslik majd a gazdi döntését!

TELJESEN NYILVÁNVALÓAN A BALLIBSI ELŐVÁLASZTÁS SEMMILYEN, DE SEMMILYEN HATÁSSAL NEM LESZ A BALLIBSI LISTÁRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ulpius66 2021.04.24. 21:48:39

Karigeci, mint a legnépszerűbb ballibsi politikus rajta lesz a listán, hogy aztán lemondjon, ahogy ezt Demszky Gábor négyszer megtette......

Valószínű a ballibsi lista tele lesz ballibsi "celebekkel"...... akik szintén lemondanak majd a mandátumukról.......

Pl. előkelő helyen lesz Alföldi Roberta, mert Ő AZ IGAZI BALLIBSI CELEB, TÖK HÜLYE MINDENHEZ, RITKA TEHETSÉGTELEN, DE LEGALÁBB BUZI!!!!!

Billy Hill 2021.04.24. 21:56:48

(Szvsz a legtöbb _potenciális_ szavazatot az fogja elvinni az összefogástól, amikor a kampány során bármikor előadják a többkulcsos szja-t mint tervet, vagy a "fizessenek a gazdagok" elméletet. Mert az érintett választó zsigerből kapcsol, hogy hoppá vazzeg, itt a közepesen jól keresők (=nyugati takarítónői bérrel rendelkezők) lesznek megint pluszban megfejve. Mert "régen is az volt, hogy az átlagbér egy része már belecsúszott a legfelső adókulcsba". Sokkal nagyobb esélye van a kormányváltósdinak, ha valakik náluk le merik szögezni (és be is tartják az ígéretet), hogy havi 300 bruttó még nem fog bekukkantani a 40%-os leendő kulcsba...)

chrisred 2021.04.25. 06:25:42

@Billy Hill: Szerintem csak azok rettegnek a többkulcsos adórendszerektől, akiknek nem volt még dolga nyugat-európai adózással, ahol általában az átlagjövedelemmel rendelkező bérből, fizetésből élők sokkal jobban járnak.

Billy Hill 2021.04.25. 08:38:50

@chrisred: Ez lehet, de amikor itthon volt többkulcsos, akkor valahogy nem az volt, mint nyugaton. (Jó sok dologgal ez a helyzet; ott szép, itt szarul csinálják. Szóval bocs, de nem.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.25. 08:47:56

@chrisred:

Mo-on a többkulcsós adórendszer lényege: fizessenek a gazdagok, s mindenki gazdag, akinek átlagbér + 10 %-a van.

chrisred 2021.04.25. 09:07:37

@Billy Hill: Ez azt jelenti, hogy nem az adórendszer, hanem az adómérték a döntő.

chrisred 2021.04.25. 09:12:33

@MAXVAL birсaman közíró: Nem. Adót mindenki fizet, akinek van jövedelme, és ugyanakkora jövedelemre mindenki ugyanannyi adót fizet, akár gazdag, akár szegény. A többkulcsos adórendszer lényege, hogy különbséget tesz a jövedelmek különböző szintjei között. A létfenntartásra, illetve az átlagos életmód fenntartására elegendő részét kisebb teherrel sújtja, mint a jövedelemnek a felhalmozásra, megtakarításra, luxuskiadásokra fordítható részét. Ezt hívják a teherbíróképesség szerinti adózásnak.

vergyula 2021.04.25. 09:14:41

@chrisred: Tehát úgy kell elképzelni, hogy az alsó kulcs alacsonyabb, mint a jelenlegi egyetlen, a következő kulcs(ok) pedig jóval az átlagjövedelem felett lépnek be?

Én elméletben a hajlok a többkulcsos rendszer felé, tekintve a jövedelmek közti hatalmas különbségeket, és a redisztribúció szükségességét. A kérdés mindig az, hogy mekkorák a kulcsok, és hol vannak a sávhatárok. Érdekes módon minden többkulcs-szimpatizáns valahol a saját jövedelme felett képzeli el a következő sávot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.25. 09:17:35

@chrisred:

A magyar verzió viszont azt jelentette: aki kicsit is többet keres, azt az állam kifosztja.

chrisred 2021.04.25. 09:28:37

@vergyula: A 2018-as választás előtt egyedül az LMP Facebook oldalán láttam tervezetet konkrét adókulcsokkal, abban bruttó 900 ezer - 1 millió forint havi jövedelemig nem nőtt volna az adó, utána viszont drasztikusan.

chrisred 2021.04.25. 09:29:44

@MAXVAL birсaman közíró: És ez mostanra úgy változott, hogy az állam mindenkit kifoszt, kivéve azt, aki nagyon sokat keres.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.25. 09:32:42

@chrisred:

Nem, az adó alacsony mindenkinek. Legalábbis kisebb, mint korábban.

vergyula 2021.04.25. 09:34:30

@chrisred: Ez nem is hangzik rosszul, azóta már a 900k-1M határ is magasabban lenne. Kérdés még, hogy érdemes-e rögtön egy drasztikusat ugrani, vagy inkább több kisebb lépcsőt. Nekem az utóbbi szimpatikusabb. 1988-ban 11 (!) kulcs volt..... elég abszurd, de most, a számítógépek korában akármennyi is lehetne.

vergyula 2021.04.25. 09:38:21

@MAXVAL birсaman közíró: Sokaknak ez nem annyira matek, mint inkább elvi kérdés.
Opciók:
- mindenki ugyannyit fizet, mondjuk évi 1 millió forintot
- mindenki ugyanolyan arányban fizet, mondjuk 20%-ot
- progresszív, vagyis teherbíróképesség szerinti adózás
Az igazságosság valahogy ott van mindegyikben, mégis mennyire különbözőek.

chrisred 2021.04.25. 10:05:17

@vergyula: Közérdekű célok elérésénél az objektív igazságosság rendszerint nehezen összegyeztethető a cél elérésének hatákonyságával. Például honvédő háború esetén hol az igazságosság abban, hogy az egészséges férfiak áldozzák az életüket azért, hogy megvédjék a nőket, a gyerekeket, az öregeket és a betegeket? Egyszerűen így hatékony. A többet keresők érdeke, hogy az állam a lehető leghatékonyabban használja fel a befizetett adót, és a gyakorlatban nekik a legnagyobb befolyásuk arra, hogy ez így is történjen.

vergyula 2021.04.25. 10:19:05

@chrisred: Igazad van, bár az adó hatékony felhasználása szerintem mindenki érdeke. Persze a többet keresők jogosabban mondhatják, hogy "a zén pé'zemen!".

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.04.26. 13:04:18

@Gery87: Nana... A török kor pont azt bizonyítja hogy bécs az 1700-as évek elejére összehozta a török kiverését innen, mert nem akarta a szomszédban itt látni őket.
A balkánon még maradtak 150-200 évig, az végképp nem volt fontos.

Persze lehet mondani hogy a 150 éves török uralom pont 150 évvel volt több az ideáisnál, és a habsburgok sem siették el a rendezést, de ennek az okai leginkább a török birodalom vs Ny-európa demográfiai viszonyaiban kereshető.

kiskisutca 2021.04.28. 15:39:46

"Ki lesz a ballib előválasztás győztese?"

Nem tök mindegy?
a választást a vidéki, kistelepülési szavazók döntik el.
De amúgy hasznosnak tartom, hogy ütköznek a vélemények az ellenzéken belül, hosszú- és középtávon lesz eredménye.

Talán a legkedvezőbb az lenne, ha a Fidesz rákényszerülne egy jobbközép koalíciós partnerre. Ha a jobbközép nem tudja leváltani a Fideszt, sőt az ellenzék vezető ereje sem tud lenni, akkor a kormányon belül kellene ellenőriznie, moderálnia a hatalmat. (Mondjuk utópisztikus elképzelés, mert az inga szeret kilengeni.)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása