Természetesen a szellemi tér nincs jelen az anyagi világban - most hagyjuk azt a kérdést, ezeket hogyan határozzuk meg! vegyük a szavak hétköznapi értelménben -, azonban szükséges olyan anyagi pontok létezése, ahol a szellem különös erővel árad.
A mi régiónkban ilyen pont természetesen Jeruzsálemben nyílt meg 1988 évvel ezelőtt. Valószínűleg korábban is lehettek ilyen pontok - sőt kizárt, hogy ilyenek ne lettek volna -, s nyilván más régiókban is voltak kisebb nyílások, de számunkra a hozzánk legközelebbi pont a legfontosabb, ráadásul ez egyben a legnagyobb.
Jézus keresztje a pont, az eredeti kereszt. De mivel az fizikailag nem maradt meg, így folyamatosan újraépült. Ereje olyan hatalmas, hogy nem képes semmi se szembemenni vele. Természetesen az emberi szabad akarat képes figyelmen kívül hagyni, hiszen ugyanez az erő adta meg ezt a szabad akaratot.
Sokat utazott az újraépült kereszt azóta. Jelenleg Moszkvában magaslik, immár 568 éve.
Különös jelentősége mindig nagy volt, da ma különösen az, amikor az ateista cunami immár szinte egész régiónkat beborította.
Sugárzása pedig néha apró, hétköznapi dolgokban, tárgyakban is képes megjelenni. A természetes jó ugyanis olyan erő, mely képes teljesen deszakralizált dolgokban is felbukkanni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kiskisutca 2021.05.05. 13:45:47
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.05. 14:03:03
Valami ilyesmi.
midnight coder 2021.05.05. 15:30:08
2021.05.05. 16:05:38
vergyula 2021.05.05. 17:45:12
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.05. 20:19:55
Az inkvizíció nyugati jelenség, sose volt keleten.
S nyugaton is sokkal több a pozitívuma, mint a negatívuma.
midnight coder 2021.05.05. 21:26:57
A rosszat pedig akkortájt leginkább úgy hívták hogy egyház.
midnight coder 2021.05.05. 21:31:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.05. 21:38:46
A mai modern jog kezdete volt az inkvízició éltak bevezetett eljárás: immár vizzsgálták a bűneseteket, bizonyítékokat kerestek, tanúkat hallgattak ki.
A korábbi módszer kb. a vádlottra való ránézés volt, vajon bűnöző pofája vagy vagy sem.
kunzoo 2021.05.06. 06:51:36
Ezen az alapon a Rajk per is ilyen volt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 08:06:58
- az élve elégetésnek semmi köze sincs az inkvizícióhoz, korabeli büntetési fajta volt, lásd amikor reformátusok égettek reformátusokat (Szervét Mihály)
- az emberek már akkor sem voltak bitagyúak, Amerikában sem, lásd Hatuey kubai törzsfőnök esetét, aki elég világosan a szemébe mondta a gyilkosainak, hogy közük nincs a kereszténységhez, meg ahhoz sem, amiről neki ott beszélnek kereszténység címén. Az indiánok nem voltak bitagyúak, nem beszéltek még angolul, pontosan megértették a kereszténység lényegét, és azt is, hogy a konkvisztádorokak - akiknek javarésze egyszerű köztörvényes volt otthon - ehhez semmi köze.
- a vízpróbát meg a többit körülbelül a tatárjárás idején használták utoljára Európában.
- ami a rozsos témát illeti: 1605-ben Hannoverben, tehát szintén színreformátus vidéken vádat emeltek egy Tiele nevű tehénpásztor felesége ellen, hogy az az ördöggel címborál, a vád alapja ugyanilyen delirált állapot volt. Mivel a lelkészek nem voltak biztosak a dolgukban, a hannoveri egyetemhez fordultak, amely rá is bólintott arra, hogy a vád igaz. Úgyhogy felesleges a hülye mantrákat ismételgetni az egyházról : ez volt a korabeli tudásszint.
@vergyula: az "elég sokan hoztak áldozatot" témában már mondtam Ráth Végh István könyvét, aki idéz egy inkvizíciókutatót (most lusta vagyok előszedni a könyvet a pontos nevekért, úgyse olvassa el senki) akit "szélsőségesnek" tartottak. Ez az illető azt írta, hogy 30 ezer halálos ítéletet hozott az inkvizíció a XVI. század óta. Állapodjunk meg abban, hogy marha jó lett volna a huszadik századot ennyivel megúszni.
vergyula 2021.05.06. 09:00:19
midnight coder 2021.05.06. 09:32:43
midnight coder 2021.05.06. 09:43:07
Nem azt modtam, hogy õk találták fel, vagy hogy rajtuk kívül senki nem csinált ilyet.
"Az indiánok nem voltak bitagyúak, nem beszéltek még angolul, pontosan megértették a kereszténység lényegét"
A kereszténységbe sok minden belefért a történelem során, a gnosztikusoktól az iknvizítorokon át a mostani Ferenc pápáig. De akkortájt a mainstream kereszténységet a római katolikus egyház jelentette.
a vízpróbát meg a többit körülbelül a tatárjárás idején használták utoljára Európában
lexikon.katolikus.hu/I/isten%C3%ADt%C3%A9let.html
"Úgyhogy felesleges a hülye mantrákat ismételgetni az egyházról : ez volt a korabeli tudásszint."
Persze hogy ez volt a tudásszint. De ettõl még a delikvens nem repült seprõnyélen a templomtorony körül, ergo teljesen ártatlanul végezték ki. Amúgy egyébként, akkor sem lett volna jogosabb a kivégzés, ha tényleg repül, elvégre azzal nem árt senkinek.
Ezek az emberek ártatlanok voltak, és a "derék" inkvizítorok kivégezték õket. Ezt a folyamatot azért elég nehéz lenne pozitívnak beállítani.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 09:53:09
Ami pedig a fejekben lakó sötét barbarizmust illeti, akkor battyogjunk előre a felvilágosodott XVIII. századba, meg olyan területekre ahol nem volt inkvizíció.
- 1772, Dánia: a híres királydráma, Struensee ugye úgy végzi (Brandttal együtt) hogy levágják a karját majd lefejezik
- 1730-as évek: Nagy Frigyes egyik barátját a saját apja végezteti ki, a szó szoros értelmében színpadon, nevelési célzattal
- A 18. század közepén Angliában az öngyilkossági kisérletért (mivel emberen elkövetett gyilkossági kísérlet volt) halálbüntetés járt, meg például mezei lopásért is.
- Eugene Aram híres nyelvtudós esete: 1745-ben úgy végezték ki gyilkosságért, hogy sem a hulla nem volt azonos (bizonyítottan) meg ő is tagadott.
- Dodd angol hitszónokot 1777-ben közokirathamisításért (a 300 fontos váltót átírta 1300 fontra, a kárt megtérítette) végezték ki Struensee módon.
Akkor, mi van a fejekben uralkodó intézményesített sötétséggel, meg az inkvizícióval? (A hivatkozott esetek elolvashatóak Ráth Végh Fekete krónikájában)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 09:54:59
vergyula 2021.05.06. 10:20:50
Bocsánat, te most nem ezt csinálod?
Én nem állítottam, hogy kizárólag az inkvizíció követett el szörnyűségeket, egyszerűen az volt a téma, arról írtam. Nem menti fel semmilyen borzalomlista.
"Gyurcsány is lopott" - szokott felhangzani valahonnan.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 10:44:34
Szóval valójában a "sötét" középkorban SOKKAL kevesebb kegyetlenség volt, min a felvilágosult modernitásban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 10:46:42
Nem, az politikai akció volt. Rajk vállalta a szerepét politikai okokból.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 10:49:23
A kutatások szerint összesen kb. 1,5 milió elmarasztaló ítéletet hozott az inkvizíció, s ennek 90 % imamondás volt, 1 % körüli a halálos ítélet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 10:50:38
Komolyan hiszed, hogy az inkvizíció célja kamubevallások kicsikarása volt? Mi lett volna ennek az értelme?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 10:54:33
A huszadik században ezerrel ment a propaganda az inkvizítoroknál sokkal szörnyűbb tömeggyilkosoktól, hogy az inkvizíció mennyire szörnyű volt (ergo a kereszténység is az, lásd egyszerű kódoló barátunk egybitjét), én pedig az ő eszközeikkel mutatom meg, hogy mekkora hülyeséget beszélnek.
1959-ben Castróék, akik vélhetően ugyanezt a süket inkvizíciós hülyeséget tolták a népnek, tévés kivégzéseket rendeztek. A tévétársaságok külön kérték, hogy napos délutánokon tartassék a dolog, mert úgy látszik jól. Sötétség intézményesítése, barbarizmus a fejekben? Az hát, Azt állították hogy ők nem azok? Azt hát.
Erről beszélek. Az agyatlan agymosás lényege az, hogy egy amúgy az ortodoxiáról szóló bejegyzésben katolikusozni meg inkvizíciózni meg keresztényezni kezdjünk.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 11:01:47
Pont ez a lényege az ilyen hamisításoknak, hogy ezekkel a hülyeségekkel iszapbirkózzunk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 11:04:03
Ez pont ugyanaz a sztori, mint hogy a művelt Kolumbusz tudta, a Föld gömbölyű, míg az ostoba püspökök ellenezték a hajóutat, mert a hajók leesnek a lapos Földről annak szélén.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 11:08:41
Egyszer utána számoltam. A legtöbb kivégzést produkáló spanyol inkvizíció 9sszes áldozatának száma a teljes ideje alatt picivel kevesebb, mint amennyit Lenin likvidálni rendelt egy átlagios hét alatt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 11:09:04
vergyula 2021.05.06. 11:16:45
Én nem tartozom közéjük. Minden szörnyűség szörnyű.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 11:21:09
Azt nem veszi észre, hogy a poszt ortodox filozófiáról szól, és nekiáll katolikusegyházazni. Még Rettegett Iván vagy Bohdan Hmelnickij (asszem ez most utóbbi píszí helyesírása) is okosabb példa lett volna bármi ilyen barom keresztényezésre.
A többi amit írtam, az meg csak példa.
vergyula 2021.05.06. 11:45:06
kunzoo 2021.05.06. 11:48:36
Az isten szerelmére! Mennyire lehet valódi egy beismerő vallomás, ahol az a vád hogy az ördöggel cimboráltál?
vergyula 2021.05.06. 11:51:20
Ahogy mondtad is, a konkvisztádorok is "keresztényég" jelszóval gyilkoltak, pedig közük nem volt hozzá.
Persze muszáj megjegyeznem, hogy a magát a "keresztény jó" letéteményesének tartó bloggazda egy másik posztjában egész Skandinávia elgázosításáról ír. Laikus vagyok, csak remélhetem, hogy a "keresztény jó" (máskor "természetes jó") nem ezt jelenti.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 11:53:58
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 11:55:03
kunzoo 2021.05.06. 12:02:03
Végülis ha beleolvasol a bibliába, a jó és könyörületes isten mást se csinál mint tömegeket gyilkol le.
Néhány turbó keresztény haveromnak megemlítettem hogy a jelenlegi életmódjuk alapján régen máglyán végezték volna. Ők elhiszik a biblia 10 százalékát, mások kevesebbet. Ötven év múlva majd a turbók elhiszik a biblia 5 százalékát.....így tovább.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 12:42:48
"a konkvisztádorok is "keresztényég" jelszóval gyilkoltak"
Ez nem igaz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 12:44:49
Sokan büszkén beismerték.
S volt aki tagadott, de sikerült rábizonyítani.
A legtöbb ezzel vádoltak viszont felmentették. A korban ez atéma mánia volt, tulajdonképpen a furcsán viselkedő szomszédra már rámondták, sátánista. Kb. mint manapság a "pedofil" címke.
midnight coder 2021.05.06. 18:16:39
midnight coder 2021.05.06. 18:20:03
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 19:48:12
Nyilván nem volt cél a másik rossz melletti jogának védelme. De már a legkorábbi időkben megjegyezték a papok, őszinte megtérés kell, nem erőszakos.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.06. 19:49:46
A kereszténység éppenhogy szakított a kegyetlenséggel, ezt csakis indokolt esetben fogadta el, míg korábban ez teljesen bevett szokás volt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 21:51:33
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.05.06. 21:53:39
De ez már félsiker, hogy kezd a különbség körvonatalazódni a hit, morál, vallás és egyház között.
Rodney_2 2021.05.07. 11:12:58
Most bemutattam, hogyan lehet tetszőleges témáról áttérni egy másikra :)))
Egyébként "szakirodalom":
A coburgi vár kiállításán láttam egy könyvet hogy a boszorkányt hogyan kell kivégezni (nem kínozni hogy vallja be, hanem miután már bevallotta, vagy rábizonyította, kivégezni). Az ötlet az volt, hogy az ördög a testében lakozik, ezért ezt ki kell űzni belőle, mielőtt meghal. Erre volt egy nagyon részletes utasítás hogy a végtagjainál kezdve hogyan kell szétszadizni és apró drabokra törni a szélétől közép felé haladva. Ennél durvább szado-mazo szakirodalom nincsen. nyilván elmebetegek voltak akik ezt készítették. Utána 3 napig hánytam, pedig Coburg az egyik legszebb német vár :((
De hogy ugorjunk az idóben: Mária Terézia alatt az igazságszolgáltatást rendbe tették és formalizálták és kiadtak erről egy kézikönyvet minden eljáró hatóságnak. Az ide vágó lényeg az, hogy pontosan szabályozták, hogy a vádlottat hogyan kell 3 napig kínozni (az is megvolt hogy milyen anyagból készült gyertyaköteggel hol kell égetni a testét) és ha az alatt az idő alatt nem vall, akkor szabadon kell engedni. Nyilván a pszichopaták, perverzek és magas fájadalom küszöbűek úszták meg. Ilyen könyv van kiállítva pl Kufsteinben vagy a brnoi várban megfelelő szemléltetéssel egyetemben.
Rodney_2 2021.05.07. 11:23:34
(Bulgáriát és Romániát beutaztam többször és minden régi templomot megnéztem és ahol lehetett ott fényképeztem is. Ukrajnában vagy Oroszországban nem jártam és nem is tervezem :) )
kunzoo 2021.05.07. 14:53:08
Lehet a nőtlenség, az elfojtott vágyak bűntudatot szültek, ez kitörve furcsa perverziókban öltött testet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.07. 14:59:18
Mártírkultusz.
Rodney_2 2021.05.07. 15:34:16
Rodney_2 2021.05.07. 15:53:54
Horst Hermann - Sex & Folter in der Kirche, 2000 Jahre Folter in Namen Gottes
sok képpel :)))
Van egy könyvem 1591-ből (eredeti) Antonio Gallonio írta, Rómában adták ki és a mártíromság instrumentumait tárgyalja gazdagon iilusztrált szado-mazo képekkel... (Trattato de gli instrumenti di martirio, e delle varie maniere di martoriare usate...
Biztos volt aki erre élvezett :)))
És egy regény: Wolfgang Lohmeyer: Die Hexe
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.07. 20:13:29
Már a korai kereszténységben megvolt ez. Amikor pl. Ireneiosz arról ábrándozik, bárcsak vadállatok tépnék szét, micsoda szép halál lenne ez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.07. 20:14:34
Igen, van ilyesmi, tény. Én s ekedvelem ezt.
kiskisutca 2021.05.10. 08:51:59
Szalma György: "Inkvizíció? Egész működése alatt nem ölt meg annyi embert, mint a francia forradalom vagy a kommunista diktatúrák egy délután alatt. Amúgy, ha működött volna a huszadik századba is ez a nemes intézmény, akkor Hitler és Lenin is máglyán égett volna el. Hát nem lett volna jobb?"
(Mondjuk az inkvizíció katolikus cucc, Oroszország pravoszláv, Németország meg félig protestáns. kku)