magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2001

A Kisgazdapárt utolsó éve volt ez, Torgyán József el lett távolítva a kormányból, majd megkezdődött a Kisgazdapárt darabokra esése. Egyes részeket a Fidesz felfalt, másak mentek a szemétdombra.

A Fidesz közben rájött, anyagiak is kellenek. Ennek nevében sose látott, 55 %-os minimálbér-emelés következett be. Ez azonnal kiborított minden ballibet a béketűrésből: hetekig óbégatott minden ballib megmondóember, "független" szakértő, s még Bolgár Gyuri bácsi betelefonálói is versenyszörnyülködtek Orbán vérlázító intézkedése miatt, aminek eredménye teljes csőd, hiperinfláció, 101 %-os munkanélküliség, a nyugdíjak megszűnése, az ország teljes rombadőlése lesz. A legnevesebb szakértők alaposan elmagyarázták, egy igazi demokráciákban a minimálbért a szabad piac láthatatlan keze emeli, s ebbe beleszólni a politika részéről nem európai, sőt fasisztoid magatartás.

A januári minimálbér-emelésről még márciusban is beszéltek a ballib médiák. Csak áprilisban maradt abba a műfelháborodási hullám, mikorra kiderült: egyik jóslat se jött be.

A ballibek komolyan megrémültek, ez nem fog-e ismételt Fidesz-győzelmet hozni 2002-ben.

Ráadásul Orbánék folytatták ezt a politikát: Széchenyi-terv, nyugdíjemelés, béremnelés az állami szférában.

A ballib propaganda ezt a korrupciós témával igyekezett ellensúlyozni: székházügy, idősebb Orbán kőbányája, valamint Kaya Ibrahim és Josip Tot ügye. (Aki nem tudja melyik mi, lásd Google, nem írom le.)

A Fidesz a kultúrharcban is igyekezett tenni valamint, nem sok eredménnyel. Pl. elkezdődött a Hídember című film forgatása - erősen közepes minőségű alkotás.

A Fidesz egyetlen médiaintézkedése egy darab hetilap, a Heti Válasz létrehozása volt. Az ellenzék ezt a témát is felvette a "korrupciós" ügyek közé.

Személyes érdekeltségem ebben az ügyben: én nyertem 2001-ben a Heti Válasz előfizetői nyereményjátékát, a fődíjat, ami egyébként egy koreai gyártmányú tv-készülék volt - már nincs meg, de működött kb. 10 évig. Volt is egy kép a lapban rólam, ahogy kezet fogok Elek István lapigazgatóval, amint átveszem a nyereményemet. Sajnos a képet nem őriztem meg.

A sokféle intézkedés hatására a Fidesz ledolgozta népszerűségi hátrányát az MSZP-vel szemben, de ez csak az egyenlő pozíció elérését jelentette. Szóval minden azt mutatta: a 2002-es választásokat bárki megnyerheti, sokszor hibahatáron belüli eltérést mutattak a felmérések a Fidesz és az MSZP között.

S az év nemzetközi eseménye, a New-York-i terrortámadás? Megmondom őszintén nem érdekelt különösebben, semleges voltam ebben, egyik fél híve se voltam ebben a harcban. Amikor először hallottam egyébként a támadás hírét, azt hittem, csak vicc az egész.

Budapest központja 2001-ben

Én inkább a MDF híve voltam, nem a Fideszé, de ez a két párt 1998-2006 között együttműködött teljes mértékben.

Ami személyes sorsomat illeti, ebben az évben indult el biotermék-üzletünk. Utáltam. Nem is szférát, mert semmi bajom a biotermékekkel, hanem magával az eladással: mindig utáltam vállalkozó lenni. Az egész valójában abszolút kényszer volt, mert egyébként megbízásos alapon tolmács-fordító voltam, de ez nem hozott elegendő bevételt.

Címkék: közélet
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9116558684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2021.06.13. 16:37:12

Úgy látom, a Heti Válasz elérhető az Arcanumon ingyenesen is. Ott meglehet a kép.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása