magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Azt se tudják ki a miniszterelnökük!

Népszerű ballib hit: a boldog ország az, ahol a polgár olyan jólétben, biztonságban, kiszámítható jövőképpel él, hogy még azt se tudja, kik országa vezetői.

Egyrészt persze az az abszurditás ellenkezik a másik ballib eszmével, mely szerint az öntudatos, aktív polgárok a társadalom alapja, hiszen hogyan lehetne valaki aktív országa közügyeiben, ha közben azt se tudja kik országa választott vezetői.

Másrészt viszont - s ez a nagyobb, azonnal nem felismerhető, legalábbis liberális alapállásból egyáltalán nem értelmezhető szempont - az ország politikai vezetőinek nem ismerése azt jelzi. ez a vezetőréteg hatalomnélküli bábsereglet, gyakorlatilag semmi se függ tőle.

A felvilágosodás feltalálta a királymentes királyság hazug intézményét, hivatalos nevén a parlamentáris monarchiát: ami azt jelenti, köztársaság van, de hazudjuk azt monarchiának. Szóval az állam élén ott van valaki, akinek a vécéremenéshez is előzetes engedély kell, s egyetlen funkciója, hogy időnként mosolyog az erkélyről. Továbbá szerepel a helyi bulvármédiákban mint állandó hős. De ezt mindenki tudja.

Az viszont kevesen látják át, hogy már maga a polgári állam, a liberális demokrácia is egy kamuállam, pont ahogy a parlamentáris monarchia kamumonarchia.

Ha ugyanis egy állam kiszervezi maga alól az állami funkciókat - amire még büszke is (lásd "kis állam") -, mert majd a piac intézi a dolgokat, az azt jelenti, ez az állam immár nem valódi állam, csak annak látszata. S mi zajlik a kiszervezett funkciókkal? Nos, azok felett immár semmilyen kontrollja nincs a társadalomnak.

Kicsit olyan ez, mint a kommunista népi demokrácia: van parlament, van kormány, vannak minisztériumok, vannak helyi tanácsok, de mindezek lényegtelenek, hiszen a valós hatalom a Párt kezében van: a parlament felett a KB - Központi Bizottság - van, a kormány felett a KB Titkársága, a minisztériumok felett a KB osztályai, s helyi tanácsok felett a helyi pártszervezetek, s a teljes egész felett meg a PB (Politikai Bizottság).

Gyerekkorom legnagyobb részében és egész kamaszkoromban, sőt fiatal felnőtt életem első 2 évében is a magyar kormányfőt úgy hívták, hogy Lázár György. Nevét külföldön gyakorlatilag senki se ismerte, de Magyarországon se volt a legismertebb ember. Miért? Mert mindenki tudta, az igazi főnök neve Kádár János.

Végülis tehát az eredeti mondásban van igazság csak éppen nem abban az értelemben, ahogy ezt állítják: a fejlett liberális demokráciákban felesleges tudni ki a kormányfő, hiszen mindegy ki az, az igazi hatalom nem az ő kezében van.

Csak a helyzet annayiban rosszabb a népi demokráciához képest, hogy míg a népi demokráciákban nem volt tilos kimondani kié az igazi hatalom (ez az akkori magyar alkotmányban is nyíltan benne volt! - lásd 3. §.), addig a liberális demokráciákban tabu erről beszélni, s aki ezt megszegi, azt kb. laposföldhívő konteósnak minősítik.

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6516690484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2021.09.22. 07:57:43

"S mi zajlik a kiszervezett funkciókkal? Nos, azok felett immár semmilyen kontrollja nincs a társadalomnak."

Mert úgy egyébként egy királyságban, vagy egy náci vagy kommunista diktatúrában mekkora kontrollja van a polgárnak a társadalom funkciói felett? Az észak-koreaiakat vajon megkérdezte bárki, hogy akarnak-e legelni azért, hogy a fõdisznónak legyen saját atombombája? Amivel jól megvédik az észak-koreaiakat attól hogy... mitõl is? Mert hogy oda csak odavinni lehetne bármit is, elvinni aligha.

midnight coder 2021.09.22. 08:03:55

Igazából arról van szó, hogy amíg jól mennek a dolgok, addig az ember nem igazán foglalkozik a politikával. Pláne a nyugati demokráciákban, ahol a vörös balliberális, a konzervatív balliberális és a zöld balliberális között lehet választani, mert pártok ugyan vannak, de a szent koncenzus jegyében mindenki balliberrált. De Günternek nincs ezzel gondja, az új kocsi ott áll a garázsban az övé is meg az asszonyé is, a ház is pont olyan jó mint 50 éve amikor megvették, a virsli ugyan már nem olyan mint 30 éve, de még azért ehetõ.

Mr. Hyde 2021.09.22. 08:52:17

A kommunista berendezkedésű államok sosem színlelték, hogy a parlamentté vagy a kormányé lenne a főhatalom.

Mindig is nyíltan vállalták, alkotmányban rögzítve, hogy a párt a legfőbb autoritás.

Mr. Hyde 2021.09.22. 08:55:07

@midnight coder:

Hehe.
Észak-Korában 216 millió tonnányi ritkaföldfém készlet van feltárva. Ennek piaci értéke jelenleg 2800 milliárd dollár.

Serény Vélemény 2021.09.22. 09:08:08

@Mr. Hyde: Emiatt el fogják nézni nekik a kommunizmust, az atombombát és mindent is. Ugyanez Afganisztán. Lehet, hogy kínaiak fognak a bányában dolgozni, mert az átlag afgán még akár bányásznak se jó, de arra a ritkaföldfém-készletre szükség van a hülye lítium-ion akkumulátorokhoz, amik meg kellenek a hülye villanyautókba. Amik meg akármilyen környezetszennyező módon és etikailag gonosz módon készülnek (vízfelhasználás, gyerekrabszolgamunka a bányászatban, stb.) kellenek, mert egy átlag benzines autóval el tudsz menekülni 500-600 km-re, és és tudsz magaddal vinni akár két marmonkannában még egyszer ennyi üzemanyagot, de egy villanyautóval nem tudsz menekülni sehova, mert 100 egynéhány km után tölteni kell, és ha nincs áram, akkor nem tudod feltölteni és ott égsz a saját házadban, - mint ahogy az Ausztráliában nemrégiben megesett, amikor kigyulladt a nemtommi...

vergyula 2021.09.22. 09:18:45

@Mr. Hyde: Hasznosul ez jelenleg bármilyen módon? Mondjuk legalább Kínának adnak el belőle?

midnight coder 2021.09.22. 09:54:29

@Serény Vélemény: És hova menekülsz a rák elõl amit a robbanómotoros autód kipufogógáza okozott?

Boldeone2 2021.09.22. 09:56:35

Az állam legfőbb feladata, hogy minèl jobban biztosítsa az egyèni szabadságjogok èrvènyesülèsèt. Mivel az állam a "mindenkori uralkodóosztály erőszakszervezete" - ezt Marx jól látta- ezért minèl gyengèbb államra van szüksèg , egy ideális társadalomnak ( èrtsd: már nincs külső fenyegetès )
A nagy állam , az mindig nagy elvonással , nagy erőszakszervettel , ès az egyèni szabdadságjogok feladásával jár , hiszen a hatalmat birtoklók több eszközhöz, forráshoz jutnak az elnyomáshoz
Az eltúlzott mèretű államból előbb- utóbb az önkèny következik ; a valódi demokrácia, a helyi autonómiákon alapuló, modern , decentralizált társadalmi modell feladása. Egy vezető, egy szűk rèteg mindig foglyul ejti az ilyen típusú "nagy" államokat , ès a fizikai erőszak, jogalkotás , pènzhatalom , propaganda segítsègèvel kisajátítják a hatalmat

Boldeone2 2021.09.22. 10:10:30

Az " állatembernek " , a primitív, hierarchiába szerveződő ösztönlènynek van szüksège erős államra . Ezèrt van az, hogy a premodern társadalmak , mind erős államot akarnak . Az erős állam pusztán azért kell nekik , hogy elnyomják egymást , működjön a hierarchia , ès erőforrásokat zsákmányoljanak a szomszèdoktól .
A "megvilágosodott" embernek nem kell sem a hierarchia, sem az erőszakhatalom , hiszen társadalmi interakcióit elsősorban nem az alapösztönök irányítják , hanem egyfajta magasabb rendű erkölcsisèg : altruizmus, konszenzus, együttműködès

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.22. 10:17:58

A tétel igaz lehet, volt egy holland hülyegyerek, aki azt sem tudta hogy az EU-nak van elnöksége és épp az országa az elnök. Amúgy a barcsi tsz elnöke a legnagyobb király!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.22. 10:28:10

@Mr. Hyde: nem igaz
www.rev.hu/sulinet45/szerviz/dokument/1949.evi3.htm

Magyar Népköztársaság

1. §

Magyarország: népköztársaság.

2. §

(1) A Magyar Népköztársaság a munkások és dolgozó parasztok állama.

(2) A Magyar Népköztársaságban minden hatalom a dolgozó népé. A város és falu dolgozói választott és a népnek felelős küldöttek útján gyakorolják hatalmukat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.22. 11:40:01

@Boldeone2:

Az állam fő feladata tagjai életének védelme, azok jólétének, szellemi fejlődésének biztosítása. S nem az, hogy a legerősebb egyének teljes szabadságban éljenek, basáskodva a többiek felett.

Serény Vélemény 2021.09.22. 12:06:02

@Boldeone2: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Meg a maffiát. A maffiának is az a jó, hogy ha az állam gyenge.

Boldeone2 2021.09.22. 13:10:46

@Serény Vélemény: Maffia csak ott lètezik, ahol premodern , elmaradott a társadalmi közeg.
Lsd: Èszak- Nyugat- Európa. Ott sincs egyetlen helyi sem a maffiában , csak bevándorló. Azok, akik nem oda illenek ...
Erős állam sincs, termèszetesen...

Boldeone2 2021.09.22. 13:23:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A fejlett társadalmakban többsègèben fejlett tudati állapotú egyènek èlnek , akik ismerik az önkorlátozás fogalmát, így nincs szüksèg szinte semmilyen állami erőszakra
Pl Izland egy "megvilágosult " , progresszív társadalom , ahol nagyon is jól elműködik a társadalom , gyenge állammal
Adott területeken van csak èrtelme az erős államnak : oktatás , egèszsègügy , közszolgáltatások

Ha van egy ilyen működő, "egyensúlyi társadalmon" , akkor azt szinte csak a külső beavatkozás tudja felborítani. Ezért írtam , optimális társadalmi rendszerről: ahol nincs külső beavatkozás , ott a minimál állam nagyon jól működhet
A migráció azért veszèlyes, mert megbontja a fejlett tudati állapotú, azaz haladó társadakmak egyensúlyi viszonyait
A kultúrák nem egyenlő èrtèkűek , ezt nyugodtan ki lehet mondani .

midnight coder 2021.09.22. 13:49:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Diktatúra soha nem lehet liberális. Ez kb. olyan mint ha azt mondanád hogy sátánista keresztény.

midnight coder 2021.09.22. 13:51:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az állam fő feladata tagjai életének védelme, azok jólétének, szellemi fejlődésének biztosítása."

Mutass csak egy olyan erõs, egalizáló államot ami biztosította a tagjai életének a védelmét, a jólétét és a szellemi fejlõdését.

midnight coder 2021.09.22. 13:56:14

@Boldeone2: "Az " állatembernek " , a primitív, hierarchiába szerveződő ösztönlènynek van szüksège erős államra"

Nem, igazából ott van szükség erõs államra, ahol szûkösek az erõforrások és nagy a verseny a többi állammal szemben. Ott lehet a gyeplõt a lovak közé dobni, ahol bõven van zsé. Más kérdés, hogy elõbb-utóbb ennek hatására nem lesz. Ez zajlik ma nyugat-európában.

A másik oldalon persze a túltolt, az emberek fejére nõtt állam sem annyira jó, lásd Észak-Korea vagy anno a szoci országok, beleértve kis hazánkat is.

Serény Vélemény 2021.09.22. 13:57:52

@Boldeone2: Olvastál már valaha skandináv krimit?

Serény Vélemény 2021.09.22. 14:00:27

@midnight coder: CSAK keresztény (kulturális közegből jövő) ember lehet sátánista. Más vallásra épülő kulturális közegben nem tud valaki még látszólag sem sátánista lenni.

kiskisutca 2021.09.22. 14:27:21

@Serény Vélemény:

A judaizmusban és az iszlámban is van sátán.

kiskisutca 2021.09.22. 14:28:38

@Boldeone2:

És ha a megvilágosult ember visszasötétül?

kiskisutca 2021.09.22. 14:30:43

@Boldeone2:

"A kultúrák nem egyenlő èrtèkűek , ezt nyugodtan ki lehet mondani ."

Mindegyik világvallás alapértékei hasonlóak.

Boldeone2 2021.09.22. 15:05:00

@Serény Vélemény: Az Olsen- bandán kívül nem nagyon hallottam mèg skandináv bűnözőkről...:)

Boldeone2 2021.09.22. 15:08:59

@kiskisutca: Mindegyik világvallás alapértékei hasonlóak."
Az Iszlám nekem egy erősen destruktív vallásnak tűnik. Lehet szèpíteni, vagy relativizálni , de nem egyenlők a különböző kultúrák
A Koránban többè - kevèsbè èppen arról van szó, amit az iszlám szèlsősègesek csinálnak

Boldeone2 2021.09.22. 15:22:43

@kiskisutca: Nem mindenki lehet " Buddha" - megvilágosodott ember, olyan aki az önzèsen ès vágyakozáson túllèp ès megfelelő èletösvènyeket járja, de ha adott egy általánosan nyugodt , jómódú , pallèrozott társadalom , akkor jó esèly van az általános ès tartós " megvilágosodásra " Ebben az esetben az emberek általában túl tudnak lèpni az önző èrdekeiken : altruistává, együttműködővè , elfogadóvá válnak.
Ez ma mèg utópia sajnos, de van ahol már a helyes utat járják...

Serény Vélemény 2021.09.22. 15:24:58

@kiskisutca: Naja, a júdaizmus és a kereszténység gyakorlatilag egy tőről fakad, az iszlám meg a kereszténységtől lopta, amit csak tudott lopni.

Gery87 2021.09.22. 15:58:33

@Mr. Hyde:

És mire mennek vele? Semmire.

@Serény Vélemény:

Akkor máris értelmet nyert a MadMax féle világvége mozikban miért nagy benzinzabáló V8-as dögökkel csapatnak:)
Mert ezek a különleges, értékes darabok maradtak meg az utókornak...a többi benzinest már bezúzták....a villanyautó meg használhatatlan.
Egy rejtély oldódott meg:)

Gery87 2021.09.22. 16:01:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebből viszont hogy következik hogy akkor autoriter állam kell?

Gery87 2021.09.22. 16:09:30

@Boldeone2:

Izlandon 350 ezren élnek....és a mindentől való távolság miatt nagyon egymásra vannak utalva...ez a titok.
A kis közösségek képesek a legdemokratikusabban működni....mert a leginkább közösek és közeliek az érdekek....
A nagy tömegtársadalmak túl sokszínűek és sokérdekűek.

midnight coder 2021.09.22. 16:26:13

@Boldeone2: Alapvetõen mindegyik az, pláne a gyakorlatban. Ha csak a zsidókat nézzük, Mózes bácsi kapásból akkora tömeggyilkos volt, hogy ma simán életfogytot kapna érte.

Boldeone2 2021.09.22. 17:01:06

@Gery87: Igen. Valahol olvastam , hogy Új- Zèlandon lehet túlèlni legtovább egy világvèget ...Az igazán gazdagok most ott vesznek ingatlant . Ha jön a "Mad Max World" ott tudnak kitartani legtovább ...

@midnight coder: A zsidók legalább nem mèszárolnak a vallásuk nevèben manapság , ahogy a keresztènyek sem ...
Az Iszlám ebben is "kivèteles" szerepben...

Gery87 2021.09.22. 19:28:25

@Boldeone2:

Nem hiszem hogy bármi ilyesmi bekövetkezne.

Boldeone2 2021.09.22. 20:14:19

@Gery87: Pedig, ha a globális folyamatokat nèzzük ,van rá esèly. Csak nèhány tènyező:
- klíma , ès ökológiai válság - egyre jobban fenyeget
- nèpessègrobbanás ( igaz lecsengőben , de Afrika mèg hasít)
- növekvő számú regionális konfliktusok , felfokozódó globális hatalmi versengès: Kína- USA , India- Pakistán\Kína , de az orosz is ugrál...
- migráció, terrorizmus, szèlsősèges iszlám terjedèse
- vèget nem èrő világjárvány

Szinte csak kedvezőtlen folyamatok ès globális bizonytalanság van , lappangó fèlelem a jövőtől...Az emberek èlelmiszerkèszleteket halmoznak , van aki bunkert èpít, sok országban rekordot dönt a fegyvervásárlás...

Pár èvtizede mindenki szebb jövőben remènykedett ...Nem jött el. Sőt...
Nem mondom hogy törvènyszerű , de egyre nagyobb esèlye van egy valóban komoly globális válságnak. Az emberek mindennapi viselkedèse - egyre nagyobb frusztráció , agresszivtás- is azt jelzi előre, hogy valami lesz...

Mr. Hyde 2021.09.22. 20:14:40

@Deak Tamas:

Ha jól látom Népköztársaság Elnöki Tanácsa az országyűlést helyettesítő jogkörökkel rendelkezett a legfontosabb kérdésekben és a testület tagjai mind az kommunista pártból kerültek ki.

Boldeone2 2021.09.22. 20:34:04

Ha pedig a pènzügyi oldalát nèzzük : a jegybankok tízezermilliárd dollárnyi , ha nem egy nagyságrenddel több - felesleges, sőt káros pènzmennyisèget dobtak a gazdaságba , hogy "megmentsèk a gazdaságot " valójában a felső 1-2% -ot...
Mivel az erőforrások fogynak - a termelèsi láncok megszakadtak rèszben a covid hatására , beütött a kártèkony idiotizmus " minden ipart helyezzünk ki Kínába , stb- a gazdaságba öntött pènz kevesebb áru ès erőforrásra elkèpesztő inflációt indukált

Az infláció pedig szèpen elveszi a globális társadalom alsó rèszèben elhelyezkedő többség èletlehetősègeit. Nem szabad elfelejteni - amit már Cantillon ír közgazdász is leírt 300 ève:
A jegybankok által nyomtatott pènz először mindig a pènzhez közeli nagytőkès rèteghez kerül , mire az " lecsorog" a gazdaság alsóbb szintjeire , a többi ember már a megemelkedett árak , az infláció hatásaival szembesül
Az egèsz világ most az elhibázott válságkezelès hatásaival küszködik. Több állam az összeomlás szèlère került
Egy rèteg már " dögre " kereste magát a válságban is duplázódó rèszvèny-, ingatlan - ès nyersanyagárakon
Nem lehet csodálkozni , ha több helyen megindulnak majd a tömegek ès "Mad Max világot" csinálnak

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.22. 22:33:46

@Boldeone2:

Ilyen akkor lehet, ha az átlagember nagyon jól él. S még akkor is kell állami erőszak, mert sokan túl sokat akarnak.

Az ilyesmihez a feltétel: hatalmas gazdagság.

Ezt vagy máshonnan el kell lopni, vagy szerencsésnek kell. Lásd az utóbbita_ muszlim olajállamok hatalmas kinccsel és kevés lakossággal.

Bruneiben senki se lázad, pedig kisebb szabadságjogok vannak, mint Szaúd-Arábiában. Mindent egyetlen család irányít, a "minden" szó szó szerint értendő. Cserébe a minimálbér 850 euró, ezt csak idegen vendégmunkások kapják, az átlagbér magasabb mint Svájcban, az adó 5 %, minden oktatás és egészségügy ingyenes, az utóbbi skandináv szintű.

Szegények nincsenek persze.

Minden felnőtt férfinak ad ingyen lakést az állam az első gyereke megszületésekor.

S közben olyan diktatúra van, hogy az szinte hihetetlen. Tilos pl. médiát létrehozni, működtetni, minden állami. Persze az állami az valójában a szultánt jelenti, az ország teljes gazdasága a magántulajdona. A parlamenti választásokon csak a szuktánt támogató pártok vehetnek részt, de így is csak tanácsadó funkciója va n a parlamentnek: döntései csak tanácsok a szultán számára. A bíróságok alapszinten függetlenek, de a legfelsőbb bíró maga aszultán, aki bármilyen bírói döntást hatályon kívül helyezhet.

A kormányt a szultán nevezi ki, a kormányfő ő maga, helyettese pedig a legnagyobb fia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.22. 22:36:45

@midnight coder:

Dehogynem.

Gazdasági liberalizmus és diktatúra - teljesen megférnek egymással.

Sőt, a liberalizmus első kitalálója, Thomas Hobbes egyenesen az abszolút monarchiát telintette a legjobb politikai keretnek a liberalizmus számára.

Boldeone2 2021.09.22. 23:18:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem kell " máshonnan lopni a gazdagságot"

Országok tucatjai vannak , akik "nem zsákmányolnak" ki senkit , globális tőkés csoportjaik nem jellemzőek a világgazdaságban egyszerűen csak megtermelik a közössèg számára szüksèges javakat , igen magas szinten.
Ezekben az országokban az állam erőszakszervezete csak minimális szerepet játszik. Pl hazaviszik a rèszegeket, vagy leveszik a macskát a fáról
Pl ha elmèsz egy èszak- európai ország rurális közössègèbe, szinte nulla a bűnözès . Az emberek erkölcsös èletet èlnek , szabadság van ès majdnem egyenlősèg az emberek között.
A szociális demokrácia , az egyensúlyos kapitalizmus működik
Brunei egy speciális helyzetű miniállam :kèt Debrecen nagyságú a lakossága , mindössze
Ráadásul muszlim , elmaradott , szar hely
Drew Binsky , aki a világ egyik legismertebb utazó vlogerre, szerint Brunei a világon az egyik legrosszabb hely , idegenkènt

Egyelőre , èlhető ország csak az európai\nyugati kultúrkörben van . HDI - rank alapján is ezek az országok vannak az èlmezőnyben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.23. 00:04:38

@Boldeone2:

Kizsákmányolás nélkül nem lehet a világátlag 2-3-4-5-szeresén élni.

Serény Vélemény 2021.09.23. 08:37:08

@Boldeone2: Ez például úgy nem igaz, mint a huzat!
Svédország pl az egyik legmocsokabb hely például mindegyik skandináv állam közül, mindig is az volt, és most is az.
Pl. Svédország szolgáltatta a náci nyersvastermelés közel harmadához szükséges ércet, egészen 45-ig igen jelentős volt a vasérckivitel Németóba.
Vagy az összes német tankban jóféle SKf csapágyok voltak. (EZ megint csak svéd cég. és most is minden német tankban skf csapágyak vannak.)
Vagy: európában Svédországban nagyságrendekkel több nemi erőszak van, mint az olyan "elmaradott" országokban, mint Románia.
www.bra.se/bra-in-english/home/news-from-bra/archive/news/2020-09-30-difficult-to-compare-rape-statistics-in-european-countries.html

Kézigránáttal szoktak arrafelé a bandák egymásra menni.
www.theguardian.com/world/2020/jan/16/drug-gang-violence-in-sweden-linked-to-60-bomb-blasts-increase

Szóval amit a sajtó neked mond, a biztonságról, az nagyjából mese.

Boldeone2 2021.09.23. 09:41:32

@Serény Vélemény: Vagy: európában Svédországban nagyságrendekkel több nemi erőszak van, mint az olyan "elmaradott" országokban, mint Románia."

Sokkal kisebb a látencia mint más országokban , a nők bátrabban tesznek feljelentèst ,mert nem èri őket megbèlyegzès , retorzió. Nemi erőszaknak számít már az is, ha a nőt akarata ellenère megèrintik. Pl megfogják a fenekèt egy fesztiválon. A jog a nőket nagyon vèdi
Másrèszt , szinte csak bevándorlók követik el a nemi erőszak bűncselekmènyket , nem az ecte svèdek
A robbantásos merènyletek detto: mindig migráns hátterű bűnbandák követik el
Az , meg hogy a svèdek nyersanagyot szállították a nèmeteknek , egy bocsánatos bűn..
A nèmetek meg több millió embert gázosítottak el, mègis felnèz rájuk a világ ...

Egyèbkènt a rurális területekről beszèltem, a kistelepülèsi környezetről. Ott mèg ugyanolyan biztonság van , mint 40 ève a legtöbb helyen

Boldeone2 2021.09.23. 09:47:14

@Serény Vélemény: www.bbc.com/news/world-europe-45269764
Tehát a nemi erőszakok 58% - át eleve külföldön született emberek követik el. A "maradèk" meg már ott született , első generációs migráns lehet
Nem a svèdekkel van a baj, hanem azzal, hogy elkövettek egy hibat , az eltúlzott migráció megengedèsèvel

Serény Vélemény 2021.09.23. 09:51:23

@Boldeone2: Mondom, hogy mese.
Az teljességgel kizárt, hogy a magas látencia okozza azt, hogy az, ami a románoknál 5, a svédeknél 63. Nem arról van szó, hogy az esetek fele mondjuk, vagy háromnegyede rejtve marad, hanem 12-13 szoros az eltérés.
A skadnináv krimi mint műfaj pont azért értdekes, mert a létező abszolút emberi perverziónak a legalja az, amit bemutat.
A mingráncs hátterű bűnbandák vajon kiknek adják el a drogokat, amiket az országba csempésznek?

Boldeone2 2021.09.23. 10:19:37

@Serény Vélemény: Nem kizárt. Más a módszertan is, ahogy számítják. Egyèbkènt egyszer valahol olvastam erről , a 60- as èvekben szinte alig volt nemi erőszak Svèdországban . Azóta egyrèszt kicserèlődött a lakosság , másrèszt változtak a törvènyek , hogy mi számít erőszaknak
Inni szeretnek a svèdek ès a marihuána használata is elterjedt - de az nem valódi bűncslekmèny. Van ahol legalizált , pl Hollandia

Boldeone2 2021.09.23. 10:28:30

Tehát számos jogi egy statisztika faktor van, ami ilyen magas számokat eredmènyez. Pl a házasságon belüli erőszak számítása :
For example, if a woman says she has been raped by her husband every day during a month, the Swedish police may record more than 30 cases of rape. In many other countries only a single offence would be counted in such a situation.[23][13][24][15][16]

Ezen kívül , ahogy említettem fent : szinte csak a migráns hátterű emberek követnek el nemi erőszakot

Serény Vélemény 2021.09.23. 11:21:07

@Boldeone2: Most ezt elmagyarázhatod, de a hülyeség az akkor is hülyeség marad!
Nekem az északi társadalmak abszolút antihumánus, értelmetlen, életidegen hülyék egy rakáson, akik jó dolgukban megvesztek és kipusztulásra ítélték magukat.

Miért engedtek be olyan embereket, akik a társadalmukat konkrétan aláássák, és tönkreteszik?

El tudod azt képzelni, hogy egy férj a feleségét harmincszorosan megerőszakolja? Mennyire hülye nő az, mennyire hülye élethelyzetben, aki ezt képes egyáltalán állítani?
Ha kétszer megerőszakolja és visszaköltözik emiatt az anyjához, az még életszerű.
De harmincszor?

Gery87 2021.09.23. 16:27:10

@Boldeone2:

89-ig meg azt mondták hogy az atomháború elkerülhetetlen...ez volt a kor nagy félelme...
Most meg az öko és klímakatasztrófa.
Én már a felét nem hiszem el amit mondanak.
Egyébkén meg ha mind igaz, kár rágódni ezen, mert úgysem tesznek ellene semmit, vagy a tudomány fogja megoldani a dolgokat pl műanyag evő bacik, Co megkötő gyorsnövő fák....stb. , mindezt a politika nélkül.

.....vagy mind megdöglünk és kész.

Gery87 2021.09.23. 16:31:57

@Serény Vélemény:

Most tényleg abból vehetted le hogy "Svédben szar élni " és "mocskos hely" mert anno 45-ben vasércet adtak el a náciknak meg csapágyat?:D
Hát nem vagy semmi.

Gery87 2021.09.23. 16:35:50

@Serény Vélemény:

Nálunk meg ott a cigánybűnözés, ugyan nem robbanatanak semmit, de jóval több embert érint....

A nem erőszak statisztika meg olyan hogy ott valószínűleg több a felderített, bejelentett eset.....a putriból a román cigányok meg nem szoktak egyből az őrsre rohanni ha elpattan egykét pofon....."az asszony verve jó", még még itt sem ment ki teljesen a divatból, és az érintettek sem érzik sokszor hogy ezzel baj lenne vagy csak félnek, szégyellnek tenni ellene.

Gery87 2021.09.23. 16:41:11

@Serény Vélemény:

Abban igazad van hogy a kultúridegen bevándorlás fogja a vesztüket okozni.
Európa nem hajlandó stabilan legalább 2 gyereket csinálni per nő....és ez fogja a vesztünket okozni!
Meg is érdemeljük valahol....
Legalább kiderült hogy ez a fajta társadalmi modell kihaláshoz vezet.

chrisred 2021.09.24. 08:07:42

"Egyrészt persze az az abszurditás ellenkezik a másik ballib eszmével, mely szerint az öntudatos, aktív polgárok a társadalom alapja, hiszen hogyan lehetne valaki aktív országa közügyeiben, ha közben azt se tudja kik országa választott vezetői."

Ebben nincs semmi ellentmondás. Pont azért lényegtelen a kormányfő személye, mert ő csak egy szürke hivatalnok, aki végrehajtja azt, amivel a közügyekben aktív, öntudatos polgárok megbízzák. Egy csavar a gépezetben, amit a polgárok közössége forgat.

Serény Vélemény 2021.09.24. 08:42:51

@Gery87: Van egy minta, egy prototípus, amitől mindig kiakadok, pedig eddzem magam ellene: ez a "bezzeg" országolás. Amikor bezzeghollandia, bezzegsvédország, bezzegnémetország, meg bezzefranctudjahol.

Alapból van különbség különböző országokban, városokban, régiókban, kontinetnseken élő emberek alap mentalitásában, alap attitűdjében, kultúrájában és egy csomó mindenben.

Lehet, hogy első pillantásra egy gazdaságilag fejlettebb ország szimpatikusabb, de ha nem csak a csillogást nézed meg, akkor kiderül, hogy mindegyik helynek vannak problémái, csak más jellegűek.

A lényeg: nem lehet elhinni a balliberális (gyakorlatilag marxista) mainstream média által sugárzott ideologizált világmagyarázatot, mert nagyrészt nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.24. 11:07:34

@chrisred:

A gyenge állam szürke hivatalnoka hogyan képes szembeszállni a társadalom erős tagjaival?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.24. 11:59:02

@chrisred:

Akkor hogyan védi meg a polgárokat a térsadalom legerősebb tagjaitól?

chrisred 2021.09.24. 12:49:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Arra a hatalmi önkény nem alkalmas, a polgárok érdekeit a jogrend védi. Az állami funkcionáriusok feladata, hogy a jogrend szerint rájuk háruló feladatokat ellássák.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.24. 12:56:47

@chrisred:

Ki dömti el mi legyen a jogrend? Ha az állam gyenge, akkor a jogrend a legerősebb egyedek étrdekeit szolgálja.

chrisred 2021.09.24. 13:10:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A polgárok, ki más? Ezért kell aktívnak és öntudatosnak lenni, hogy megjelenjenek a társadalmi csoportok érdekei a jogrend alakításában. Az államnak nem a polgáraival szemben kell erősnek lennie.

chrisred 2021.09.24. 19:27:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha egy állam nem mindenható, attól még nem gyenge. Szakszerű, szabálykövető, elfogulatlan. Ezt lehet elvárni egy jól működő állami szervtől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.25. 09:34:26

@chrisred:

Az államnak erpősnek kell lennie, nem mkindenhatónak. A gyenge állam liberális eszménye abszurdum, ez csak az erőseknek segít.

Billy Hill 2021.09.25. 17:55:53

(Svédország kapcsán ajánlom mindenkinek a Zsernyákok c. filmet. Ezt pont ugyanolyanra lehetett volna leforgatni K-Európában is, kezdve attól, hogy cost cutting miatt le akarják építeni a létszámot, azokig a buta módokig, ahogy a szereplők megpróbálják a saját fontosságukat megalapozni. Szóval északon sem minden fenékig tejfel? :-)

Gery87 2021.09.25. 19:05:53

@Billy Hill:

Vicces lehet:)
Lehet ezt itt innen meg onnan megközelíteni, árnyalni....de attól még tény hogyha nem vagy lusta, drogos, alkesz, sittes, 10 gyerekes lumpen....akkor nyugaton munkával jobban megélsz mint itt, még ha bizonyos dolgok drágábbak is értelemszerűen.

chrisred 2021.09.26. 10:33:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az államnak nem dolga, hogy bárkinek is segítsen, semlegesnek kell lennie.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.26. 10:47:17

@chrisred:

Semleges állam az erősek és a gyengék között? Ez az erősek bújtatott támogatása.

Igen, a liberális állam ilyen. Pont ezért bontjuk le.

chrisred 2021.09.26. 14:20:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem a közösség hibája, ha a tagjaik között vannak, akik nem tudnak élni a lehetőségeikkel. Attól, hogy beszabályozod az erőseket, és Michelangeloval széklábat faragtatsz, nem lesz a közösség erősebb és boldogabb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.26. 14:44:54

@chrisred:

Aki más kárára erős, az a társadalmi kérdés. S az állam pont ilyen feladatokra van.

Nem az a baj, hogy a te feleséged szebb, mint az enyém, vagy te sokkal jobban tudsz sakkozni, mint én, ezek nem társadalmi kérdések.

chrisred 2021.09.26. 15:10:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Arra van a jogrend, hogy valaki ne szerezhessen jogellenesen előnyt más kárára, és arra valók az állami szervek, hogy a jogrendet betartassák. Ezt jelenti az állam semlegessége, nem azzal foglalkozik, hogy ki erős, és ki nem, csak arra reagál, ha valaki túllép a szabályok adta kereteken.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.27. 08:08:27

@Mr. Hyde: A tétel így hangzott :
"A kommunista berendezkedésű államok sosem színlelték, hogy a parlamentté vagy a kormányé lenne a főhatalom.Mindig is nyíltan vállalták, alkotmányban rögzítve, hogy a párt a legfőbb autoritás. "
Erre érkezett a válaszom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.27. 12:15:12

@chrisred:

Elmondtam, miért nem jó ez.

Gyenge állam = az erősek akarata érvényesül = a többségnek nem jó.

chrisred 2021.09.27. 12:27:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Én meg elmondtam, hogy a polgárok minél nagyobb számú aktív közreműködése nem gyengíti az államot, hanem erősíti. Az az állam gyenge, amelyik elzárkózik a polgáraitól, mert gyenge lesz a legitimitása.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása