magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ami érdekes MZP kapcsán

A ballib agytröszt egyre ügyesebben dolgozik, ezt el kell ismerni. E folyamat vége MZP.

A 90-es évek elején minden nem ballib még nácinak számított. Akkoriban a ballibek teljhatalommal rendelkeztek, így joggal bízhattak abban, sikerül átprogramozni a magyar népet a ballibaizmus előtti feltétel nélküli behódolásra. Olyan, ma a ballibek által manapság teljesen szalonképes embereknek minősített személyek, mint mondjuk Bod-Péter Ákos és Jeszenszky Géza, simán hétpróbás fasisztáknak minősültek. Bod-Péter Ákosnak még az antiszemita státuszt is sikerült akkor elnyernie, erre azzal lett érdemes, hogy egyszemélyben döntött 1992-ben mint az MNB elnöke az akkor kibocsátott forint érmékkel kapcsolatban, pedig hallgatnia kellett volna a "független" szakértőkre, akik mást javasoltak. Aki fiatal és nem élt akkor, annak gyorsan el is magyarázom:

  • a politikus politikai döntést hoz, a szakértőket nem bírálhatja felül,
  • aki szerint nem létezik független szakértelem, az hülye,
  • a "bankár" szó a "zsidó" kódolt verziója,
  • eleve az antiszemita Csurka is azt mondta "a szakértelem olcsó bolsevista trükk",
  • tehát a banki független szakértőket azért nem hallgatja meg Bod, mert azok zsidók, azaz Bod gyűlöli a zsidókat.

Elmebeteg szöveg, ugye? De akkoriban ezt teljesen komolyan hangoztatták a ballib megmondóemberek. S az ország egy jelentős része be is vette ezt a marhaságot.

íme egy zsidóellenes érme

Ezekkel az abszurditásokkal elértek a ballibek, hogy azokkal is megutáltatták magukat, akik alapból pozitívan viszonyultak hozzájuk.

A ballibek azonban nem tanultak ebből. Ragaszkodtak elképzeléseikhez, melyek lényege kb. Rákosi elmélete volt, miszerint a magyar nép fasiszta, vagy ahogy az agyalágyult kanadai blogger Ákos Kertész mondta, "a magyar genetikusan alattvaló", ami azt jelenti: nem hajlandó önkéntesen tisztelegni a Kertész-féléknek, hanem "hibásan" szavaz.

2010 után kezdtek rádöbbenni a ballibek, ez sehová se vezet. Előbb meg lett bocsátva a Jobbiknak, pedig korábban aláírásgyűjtás volt az 1947. évi békeszerződés alapján való betiltására. Aztán hirtelen megszűntek fasisztának lenni a Bod-Péter Ákos és Jeszenszky Géza félék.

Én azt hiszem, MZP a folyamat vége. Egyenesen vezérré lett ütve egy külsős ember, akinek egyes kérdésekben olyan a véleménye, ami miatt 25 éve még antifasiszta tünti szerveződött volna.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4016732454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.25. 07:54:15

De a kócsaggal is volt valami baj, extrán, csak már nem emlékszem mi.
De nem is baj ha az ember nem emlékszik ezekre, elég volt egy nemzedéket szétkxrni vele.

vergyula 2021.10.25. 08:16:19

A kerecsennel tán az volt a baj, hogy kvázi Turul? Én erre sem emlékszem, de agyrém.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.25. 08:34:08

@vergyula: igen, így van, nem hogy kvázi turul, hanem az, aztán épp az említett, azóta már mindenhogy messze távozott Bod Péter mutatta fel az MNB reklámfüzetét, hogy hatezerszer elmondtuk, a magyarországi madárfajtákat hozzuk sorozatban. Én akkortájt Fletó anyósának dolgoztam, mi is jót röhögtünk a dolgon.
Ebből is látszik egyébként, hogy akinek a turullal baja lehet, milyen mértékben is veti meg ezt az országot. Mintha a kétfejű sas, egyfejű sas, egyfejű sas koronával, egyfarkú oroszlán meg a kétfarkú oroszlán más lenne, csak ott ha valaki ezeket becsmérli, körön kívülre kerül.

midnight coder 2021.10.25. 09:34:41

Igazából MZP Fletóék oldaláról nézve csak egy balek aki begyûjti nekünk a szavazatokat. Csakhogy a ballib így sem fog hatalomra jutni, és MZP-nek lesz 4 éve arra, hogy pártot építsen maga mögé - egyebek közt pont azokból, akik átlátják hogy Orbánt leváltani csak a DK és az MSZP felszámolásával lehet.

tűz fal 2021.10.25. 10:43:25

MZP véleményét nem ismerjük, mivel nem vagyunk gondolatolvasók. Azt tudjuk, hogy mivel kampányol, és azt, hogy amivel kampányol, az semmit sem jelent annak az ismeretében, hogy kikkel fogott össze. Ez a felállás semmiben sem különbözik az előző "kívülálló"-nak hazudott bábokra épített kampányoktól. Ezt Makinak is tudnia kell, szóval vagy nagyon buta, vagy hazudik.

Serény Vélemény 2021.10.25. 10:50:39

Persze, ki akarja Orbánt leváltani?
A nemzetközi pénzügyi elit?
A magyar ellenzék?
A liberális média?
...
?

Talán a magyar átlagpolgár? (Aki képes százezerszámra elmenni a békemenetre sétálni egy jót a kellemes őszi napsütésben, de csak néhány ezer hajlandó elmenni MZP beszédére?)

Serény Vélemény 2021.10.25. 11:09:57

Most olvasok egy könyvet egy norvég szerzőtől, kb a honfolgalás-államalapítás körül játszódik (mármint 900-as években), de a norvégoktól senki sem várja el, hogy azért fetrengjenek a bűntudattól a sárban, mert az őseik ebben az időszakban, amikor egyébként ott is a keresztény királyság(ok) megszervezése zajlott - kegyetlen, barbár, részeges és még mit tudom én mi népség voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.25. 15:48:58

@vergyula:

Mindenféle marhaság elhangoztt akkor. A fő ballib érv az volt, hogy Bod "neobarokk", s elutasítja a modern érrtékeket.

Gery87 2021.10.25. 16:37:07

A sérelem politika mindkét oldalt jellemzi!
A baloldal nagy sérelme a fasizmus és zsidóellenesség, a jobboldali még a nemzeti érdekek elnyomása és a fasizmus/nácizmus vád.
A baloldal ezért mindenkiben antiszemitákat lát, a jobboldal meg mindenkiben zsidókat:)
Megérdemlik egymást.
Két csökött, sértett, frusztrált kisgyerek civakodása ez....képtelenek felnőni!

Gery87 2021.10.25. 16:39:03

Egyébként a cím elég megtévesztő nem is MZP-ről szól, csak közvetve, nagyon messziről nézve....
Mondjuk ez mutatja mennyire nem tudtok vele mit kezdeni!:)
Akarsz beszélni róla, de nem sikerül igazán, mert olyan rosszat amit szeretnél, nem találsz.
Bár lenne mit kritizálni az tény.

Gery87 2021.10.25. 16:48:16

"Én azt hiszem, MZP a folyamat vége. Egyenesen vezérré lett ütve egy külsős ember, akinek egyes kérdésekben olyan a véleménye, ami miatt 25 éve még antifasiszta tünti szerveződött volna."

Csak azért mert nincs mögötte senki!
Nincs pátja, a baloldal támogatásával lett mindenhol valaki.
Ha egy jobbik féle pártot vezetne nem így állnának hozzá.

Egyszerűen arról van szó, hogy ki van rakva a kirakatba egy ember aki nyíltan jobboldali és ezzel akarja a baloldal lemosni magáról a vádat hogy csak "ballib összefogásról van szó"...kizárlólag liberálisok meg exkomcsik vannak köztük....a másik oldalon meg az Orbáni definició szerint a magyarok a nemzetiek vannak.

De ha van egy jobboldali prominens személy köztük, sőt ő a közös elnökjelölt, akkor senki nem mondhatja hogy ez csak baloldali és csak liberális ármánykodás.
Vagyis a "nép" fogott össze a NER ellen. A másik oldaton csak a fidesz van nem a "nemzet".

Ez a koncepció szerintem.

A baj az hogy ez kevés lesz...ÉS..ha győznek is nem egy egységes párt fog győzni hanem egy sokféle koalíció....ha már közülük valaki nem ugyanúgy szavaz, már borul a kétharmad, már ha lesz olyan.

Gery87 2021.10.25. 17:02:47

@vergyula:

A Szent Koronás/Kossuth címeren is mit össze szarakodtak!
Pedig egyszerű lett volna: Használják mind a kettőt!
-A koronás önálló címer lesz, a Kossuth meg megy a zászlóra.
-Az egyik állami a másik polgári...
-A zászló egyik oldalára az egyik, a másikra meg a másik....
És akkor a sima címer nélküli magyar lobogót sem érhetné az a vád a határontúliaknál hogy "egy másik állam lobogóját használják".

De nem kell csodálkozni, a korona évszázadok óta csálé, nem csak a kereszt de az egész felső rész.....nem csinálták meg mert jó magyar szokás szerint "jóóvanazúgy" meg senki nem meri vállalni a felelősséget...inkább a címeren is ferde lett. Elképesztő....
És csodálkozunk hogy a legszentebbnek mondott ereklyénk, állami/nemzeti jelképünk ilyen? Ilyen maga a nép is...."leszarom bazmeg, majd papíron szép lesz"....

vergyula 2021.10.25. 17:15:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Akkor a következő érmén legyen egy tablet, vagy koronavírus.

vergyula 2021.10.25. 17:16:22

@Gery87: Most eszembe jutott, amikor a 80-as években arról szavaztak, hogy hogyan szavazzanak. (kézfeltartás/felállás)

Gery87 2021.10.25. 17:20:27

@vergyula:

2 magyar 3 pártot alapít....

vergyula 2021.10.25. 17:20:47

@Gery87: Igazából nekem tetszene, ha a turul helyet kapna a címeren, egyedi lenne. Korona és kereszt sok címeren van, a zöld hantokat és a nyolcszor vágott mezőt meg úgysem értik.

Gery87 2021.10.25. 17:39:15

@vergyula:

Azért egy Köztársaságtól nem megszokott a korona...az is valami.

Gery87 2021.10.25. 17:40:12

@vergyula:

Hát nagy sasmadár alak is sok van címeren...az pont nem egyedi szerintem.

vergyula 2021.10.25. 19:28:20

@Gery87: úgy kéne ábrázolni, ahogy az érmén, az nem gyakori.

vergyula 2021.10.25. 19:30:08

@Gery87: nem is vagyunk már köztársaság, egy "csak" Magyarország.

vergyula 2021.10.25. 19:30:50

@vergyula: kicsit hajazna Mátyás hollójára.

Serény Vélemény 2021.10.25. 21:56:02

@vergyula: és amíg népköztársaság voltunk, addig jó volt?

vergyula 2021.10.25. 22:06:15

@Serény Vélemény: Nemtom, nagyon fiatal voltam. De ügyesen (valójában nem) provokálsz.
Egy újabb sith, aki végletekben tárgyal.

_Neville 2021.10.26. 04:40:18

@vergyula: Dehogynem, olvasd el az alaptörvényt. Mo államformája köztársaság. Nem kötelező beírni a névbe.

vergyula 2021.10.26. 05:53:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rejtély. Mágia. Cselszövevény.

@_Neville: Szerintem rántotthús formájú. Szerencsére ezt sem kötelező beírni a névbe.

Serény Vélemény 2021.10.26. 06:01:59

@vergyula: de az a lényeg, hogy hörögni meg röhögni is lehet ezen, de az emberek mindennapi életét nem ez határozza meg. (Mármint nem a címer, meg nem az Uruszág neve, hogy benne van-e a köz - miközben nem köz, hanem Apró Piroska co. - vagy nincs benne. )

2021.10.26. 09:46:14

@Deak Tamas:
az nem kétfejű sas, hanem kétfelé néz.

2021.10.26. 10:03:28

@Gery87:
az első lengyel köztársaság konkrétan királyság volt. a lengyel királyság és az litván nagyfejedelemség uniója. a francia forradalomban a királyságot megdöntő államforma. ugye abból császárság jött létre. ahogyan rómában a királyságot váltotta a köztársaság és azt követte a császárság.

magyarországon a francia forradalomból kell kiindulni. mert ez legitimálja a nemesség kifosztását és kiirtását. a jakubinus diktatúrával állítják párhuzamba a szovjet rendszert. mondván, hogy ez egy történelmi szükségszerűség.

2021.10.26. 10:17:47

@Deak Tamas:
felteszem a kócsagtollas fő volt a probléma, ami egyrészt népies, másrészt nemesi kiváltságot jelöl, harmadrészt utal a csendőrségre. ergo "náci".

nekem erről az a véleményem, hogy volt egy pugratóriumi időszak, amikor a holokauszt sérültek érzékenységet figyelembe kellett venni. függetlenül attól, hogy ezek az emberek közül egyesek később mit műveltek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.26. 10:31:11

@cvsvrs: nem, valahogy direktebben volt fasiszta a kócsag, de már nem emlékszem.
A népies az árvalányhaj, a csendőrségnek kakastollas kalapja volt (nem is lehetett akármilyen kakasból), amúgy a fehérek is sastollat viseltek, csak Gábor Andor fsságai nyomán a darutoll égett be az agyakba.
Most röhögtem óriásit megint, mert az ugyancsak Gábor Andorhoz köthető lovastengerészezés meg ellentengernagyozás is annyira beleégett a buta agyakba, hogy az kész. Írta a ####x.hu valamelyik hogy Portugáliában Henrique Gouveia e Melo "ellentengernagy" vezeti az oltási műveleteket. Namost, Gouveia e Melo is úgy "ellentengernagy" mint Horthy, mindkettő altengernagy, kettő stráfjuk van. Nem biztos, de szerintem ellentengernagy nem is lehet senki békeidőben, hiszen az rendszerint rendkívüli előléptetéssel jár.

2021.10.26. 10:31:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az usa szövetségi állam. a jobboldali republikánusok szerint köztársaság. a baloldali demokraták szerint népi demokrácia.

magyarország államformája ország. a magyarok országa. kis-magyarország köztársaság. ahhoz a kossuth címer dukál véleményem szerint. kis-magyarország és magyar erdély uniója alkotják a szent korona államait. szlovákok és erdélyi románok azt mondják, hogy ők ennek a történeti formációnak nem örökösei. szent korona országai kis-magyarország és erdély. ezek uniója az egy király nélküli királyság. az nagy-magyarország szent koronás címerrel.

aztán lehet mondani, hogy az erdélyi magyarok sohasem kapnak autonómiát és ezért nem lesz a klik-ben kolosi, marosi és csíki, hargitai, kovásznai tankerület. a románok ezt sohasem fogadnák el. ezt mondják budapesten. arrafelé nem túl sokan vannak magyar érzelműek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.26. 10:34:08

@Deak Tamas:

Az ellentengernagyról jut eszembe:
- Hogy hívják az ellentengernagy gyógyszerészeti képzettségű segédtisztjét?
- Antipatikus.

2021.10.26. 11:03:24

@Deak Tamas:
a darutoll, ahogyan a kócsagtoll is nemesi jelképek voltak. a darvak leginkább csak átvonulnak. a hortobágyon ilyentájt százezrével állomásoznak a vonuló darvak. meg lehet őket tekinteni darulesen kisvasúttal (!). ergo "náci".

Serény Vélemény 2021.10.26. 11:20:27

@Deak Tamas: Nem egészen, ez alapján: hu.wikipedia.org/wiki/A_cs%C3%A1sz%C3%A1ri_%C3%A9s_kir%C3%A1lyi_haditenger%C3%A9szet_rendfokozatai

az ellentegernagy alacsonyabb rang, mint az altengernagy. (egyébként nem csak németül, angolul is rear admiral.)

ha minden igaz, akkor Horthy-t 1918. február 27-én nevezték ki ellentengernaggyá, hogy utána mikor lépett elő altengernaggyá, azt nem tudom, és most nem is tudok utánanézni.

GyMasa 2021.10.26. 11:43:50

@midnight coder:
A jobbik is csak ezért kellett nekik...
Azért ne feledjük, hogy '18-ban a jobbik volt a fidesz után a második legerösebb párt a maga 24%-os eredményével.

GyMasa 2021.10.26. 11:49:50

@Gery87:
Igen, az eléggé vicces, hogy az ez elötti Német választásokon sem sikerült egy müködöképes szivárványkoalícot összehozni vagy 9 hónap alatt.
Ott is úgy alakult végül kormány, hogy az SPD, aki a választások után azt mondta, hogy soha-semmilyen körülmények között nem fog a CDU/CSU-val kormányozni, mégis kapott valami olyan ajánlatot, ami miatt hirtelen elkezdett korpásodni a haja.
(gyaníthatóan a mostani gyözelmet (kancellári pozícót) ajánlották fel nekik...)
Pedig, ugye Németország az maga a demokrácia 3 dimenziós kitüremkedése!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.26. 11:56:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én történelemről alapvetően csak történészekkel vagyok hajlandó diskurálni, de legalább egyetemet befejezett emberekkel, és van néhány beugró kérdésem ilyenkorra, Horthy rangja az egyik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.26. 12:01:06

@Serény Vélemény: így van, hiszen a hajó hátsó fedélzeti részének parancsnoka. 1918 október 30-án nevezte ki Károly altengernaggyá. Ez az altengernagy:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Horthy_the_regent.jpg

Ez az ellentengernagy:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Am%C3%A9rico_Tom%C3%A1s.png/220px-Am%C3%A9rico_Tom%C3%A1s.png

Gery87 2021.10.26. 17:45:11

@vergyula:

Az országnév és az államforma nem ugyanaz!
továbbra is közt. vagyunk.

Gery87 2021.10.26. 17:49:43

@cvsvrs:

A lengyel "Rzeczpospolita " kifejezést csak a lengyel állam elnevezésében használják a többi köztársaság lengyel elnevezése a" republiki".
vagyis a Rzeczpospolita kifejezés, fogalom nem a "köztársaság" szó szerinti érelemben vett fordítása.

Gery87 2021.10.26. 17:52:04

@cvsvrs:

"magyarország államformája ország. a magyarok országa."

fassgokat beszélsz rendre, nem tudom hogy ennyire hülye vagy és egy álomvilágban élsz, vagy csak trollkodsz...

Gery87 2021.10.26. 17:54:13

@GyMasa:

Aztán 2összegyurcsányozódtak" és mentek a levesbe, ma kb egy piperkőcön kívül nincs arca,identitása a pártnak! Ekkorát bukni baszki.Szánalmas.

2021.10.26. 18:13:14

@Gery87:
magyarország de facto köztársaság. eközben a magyar királyság címerét és zászlóját használja az ország. a határ mentén és a határon túl épülnek a tankerületek. a magyarországi és a romániai református egyház 2010-es választás előtt egyesült.

2021.10.26. 18:18:14

@Gery87:
magyarország de facto köztársaság. eközben a magyar királyság címerét és zászlóját használja az ország. a határ mentén és a határon túl épülnek a magyar tankerületek egyházi iskolák. a magyarországi és a romániai református egyház egyesült. és annak vannak intézményei a határon innen és túl. a debrecen-nagyvárad vasútvonalat a nemzeti infrastruktúra fejlesztő tervezi. és nem tárgyalnak a román kormánnyal. megvennék a hiányzó földterületet ejróért. ez nem 1990-ben létrejött magyar köztársaság. orbán nem azt mondja, hogy lélekben a határon túliakkal van.

Gery87 2021.10.26. 18:19:32

@cvsvrs:

"magyarország de facto köztársaság."

de jure is.

"eközben a magyar királyság címerét és zászlóját használja az ország. "

Ez irreleváns. A címer és nálunk a korona is az államhoz és nemzethez köthető, nem az államformához.

"a határ mentén és a határon túl épülnek a tankerületek. a magyarországi és a romániai református egyház 2010-es választás előtt egyesült. "

???
ÉS? Hogy jön ide ez most?
Mit szedsz bajnok?

2021.10.26. 18:23:48

@Gery87:
a fidesz ideológiáját a magyarságkutató intézet és és a népfőiskola adja. és ők azt mondják, hogy az
5. századi hun-magyar törzsi nemzet, a 11. századi nemesi nemzet, a 16. századi polgári nemzet (reformáció és reforkor) és 21. századi népnemzet folytonos az 1. századi kereszténységgel. és ez adja a folytonosságot. a keresztény államnemzetbe vetett hit kiteljesedése. ez nem egy klasszikus köztársasági állameszmény nyugati értelemben legalább is.

Gery87 2021.10.26. 18:23:52

@cvsvrs:

"ez nem 1990-ben létrejött magyar köztársaság. orbán nem azt mondja, hogy lélekben a határon túliakkal van. "

Az államforma és rendszer is két külön dolog...lásd a kádári népköztársaság meg a harmadik köztársaság...mindegyik köztársaság, de az egyik demokratikus a másik diktatúra volt.

Egyébként az ellenzék is hangoztatja hogy a "harmadik köztársaság" 2010-ben ért véget.

Gery87 2021.10.26. 18:27:36

@cvsvrs:

???
Bocs nem figyeltem, bekapcsolt az "áltudományos turbohun zagyva" riasztóm és elbambultam, fontos hogy védjük az elménket.

2021.10.26. 18:31:46

@Gery87:
egy köztársaságnak vannak adófizető polgárai. és van egy közös kassza. az a költségvetés. és abból épülnek a köztársaság intézményei. a közintézmények. értelemszerűen a köztársaság közigazgatási határain belül leszámítva a külügy állami intézményeit. ezt mondja a dk, hogy ez egy köztársasági alapvetés. valóban. csakhogy a fidesz ezeket a kereteket átlépi. oszágépítés folyik.

2021.10.26. 18:39:24

@Gery87:
ez a fidesz alapvetése. mondhatod, hogy ez turbómagyar. de ettől még ez. az alaptörvénybe nem írják bele, hogy magyarország célja a feudális restauráció és a részleges revízió, mert az antant köreiben kiverné a biztosítékot. hanem azt mondják, hogy egy res publica, mint franciaország. nem az.

aztán lehet mondani, hogy ez milyen csodálatos, vagy szörnyűséges. debrecen polgármestere úgy beszél az érmellékről, hogy az a "város szőlőskertje". kié? a debrecenieké? és az érmelléken élők greater-debrecen polgárainak tekinti. és a párizsi nagykövetnek azt mondja, hogy ez a francia-német kiegyezéshez hasonló.

2021.10.26. 18:49:19

@Gery87:
a nagyváradi állami színház heti bemutatói:

okt. 27. jános vitéz
okt. 29. valahol európában
okt. 30. csongor és tünde

ezeket ki pénzeli szerinted? a bukaresti román kulturális kormányzat? egy héten 3 magyar premier a magyar határtól 10 km-re. nem lesz az egy kicsit sok elvtársak? csakhogy erről nem kérdik meg a román népi nacionalistákat. ezt a magyar adófizetik pénzelik nem-köztársasági eszményképpel. amire az mszp-szdsz (aka. dk) azt mondja, hogy ez így nem lesz jó. mert ezt a románok ezt majd megpróbálják szétverni. lehet. de előbb a fidesz veri szét a dk-t. vagy a dk a fideszt.

2021.10.26. 19:23:35

@Gery87:
ez nem egy köztársasági, hanem egy országépítő államberendezkedés. és hogy ennek mi lesz a kifutása azt nem tudjuk. a dk azt mondja, hogy egy pofára esés. lehet. az is lehet.

Gery87 2021.10.26. 19:35:28

@cvsvrs:

A határontúliaknak eddig is adtak pénzt. Nemzeti alapon. Semmi új nincs ebben.

Gery87 2021.10.26. 19:36:17

@cvsvrs:

Csak te látod így ezt, erre utaltam.

Gery87 2021.10.26. 19:39:55

@cvsvrs:

Ez nemzeti alapon megy.
Ilyen egy "anyaország", semmi különös nincs ebben.

Gery87 2021.10.26. 19:41:26

@cvsvrs:

Nincs ellentmondás a kettő között....egy királyság meg egy köztársaság is tud egy nép anyaországként meg nemzetállamként funkcionálni.
Nem igen értem mit akarsz ezzel.

2021.10.26. 20:44:52

@Gery87:
a fidesz eszményképében a nemzetállam a történelmi nagy-magyarország. aminek része erdély is. és annak része a román etnikum. a felvidéken a szlovák etnikum. kárpátalján a a ruszinok mellett a kárpát-ukrán vagy nem tudom micsoda.

és a fidesz célja mondjuk az, hogy legyen egy ungvár-beregi tankerület. és az a klik fennhatósága alá kerüljön. tehát a tankerületnek nem kijev, hanem budapest lenne a központja. és ez a köztársasági állameszményen belül nem lehetséges. hiszen annak határát nem lehet csak úgy kitolni. ahhoz új békeszerződés kellene vagy háború. az ukránok nem akarnak új békeszerződést és a magyar kormány sem akar háborút.

hanem azt mondják, hogy a magyar egy keresztény államnemzet. és mint olyan a magyar keresztény államegyház építkezik az ukrajnában. és a magyar református egyház, a kártpátaljai református egyházkerület létrehozza a nagyberegi református líceumot.

érthető ugye, hogy ez nem teljesen ugyanaz, mint amit a dk vagy akár mzp akar.

Gery87 2021.10.26. 22:34:41

@cvsvrs:

"a fidesz eszményképében a nemzetállam a történelmi nagy-magyarország."

Csak szeretnéd.

"aminek része erdély is. és annak része a román etnikum. a felvidéken a szlovák etnikum. kárpátalján a a ruszinok mellett a kárpát-ukrán vagy nem tudom micsoda. "

És őket erről megkérdezték? kiváltképp a "micsodákat"....
Mert egy dolog hogy mit szeretnél, meg hogy mások mit akarnak ugye..

"érthető ugye, hogy ez nem teljesen ugyanaz, mint amit a dk vagy akár mzp akar. "

Érthető, de az állam által támogatott magyar nyelvű oktatás a Medencében az nem Nagy-Magyarország meg nem állam meg nem revízió....

"hanem azt mondják, hogy a magyar egy keresztény államnemzet."

Mondani mondhatják de a magyarok többsége nem keresztény és úgy általában nem vallásos már.
Hogy a keresztények mit hova szerveznek az egy dolog.

Gery87 2021.10.27. 16:56:15

@cvsvrs:

Pöpec mesevilágot hoztál létre magadnak.
Jól van álmodozz csak.

"és ezek után lehetne azt mondani, hogy szlovákia újra legyen a szent korona országa. vagy az erdélyi románság tagozoódjon be a magyar korona fennhatósága alá is."

Bizonyára erre vágynak (nem).
Nem igen ismered te a világot amiben élsz...vagy nem akarsz tudomást venni róla.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.10.28. 07:43:05

@cvsvrs: bár igazad lenne, de sajnos a magyar diplomácia fő célja - ahogy Szíjjártó sokadjára kijelentette megint - azt kell keresni ami erősít, így egykettőre visszakoznak pl. földügyben, mialatt Kassa és Pozsony környékén, magyar területen már megy az elszlovákosodás, amivel nem lenne baj, ha rákényszerítenénk őket a magyar nyelv megtanulására, addig biztosan, amíg Szlovákiában a mindennapi kommunikációt érintő nyelvtörvény van érvényben.
Geryvel ne foglalkozz komolyan, hülye félanalfabéta ostoba idegen, nézd vissza a hozzászólásait, az utódállami propagandát mantrázza a magyar elnyomástól kezdve a vérszívó magyar nemességig.

Gery87 2021.10.28. 17:31:38

@cvsvrs:

De ez nem a valóság hanem a te vágyálmod!

Gery87 2021.10.28. 17:37:14

@Deak Tamas:

A szlovákok is befejezik azt amit mi 1945 után:
A sváb és szlovák szórványok teljesen eltűntek.....valaha Budapest körül népes szlovák és sváb gyűrű volt, ma nyoma sincs.
Pozsony agglomerációja is erre juthat.
Részben természetes folyamat ez.

A többire meg azt tudom mondani mint eddig: áldozat és erőszak nélkül SEMMIT nem fognak önként egy kisebbségnek megadni.
A petíciózás meg a szépbeszéd, az "Apponyi Alberkedés 200 nyelven" az nem ér semmit.
Lásd Baszkok, írek, tiroliak, csecsenek, koszovó stb...

Gery87 2021.10.28. 17:39:33

@Deak Tamas:

"Geryvel ne foglalkozz komolyan, hülye félanalfabéta ostoba idegen, nézd vissza a hozzászólásait, az utódállami propagandát mantrázza a magyar elnyomástól kezdve a vérszívó magyar nemességig. "

Megint hazudsz te ősbuta frusztrált soviniszta segg:)
De egy ilyen hibbanttól nem is várok mást, aki kapásból "lerománozza" azt akivel nem ért egyet. Ez kocsmai szint, ennyit tudsz és érdemelsz.

vergyula 2021.10.29. 06:56:06

@Gery87: Imádom ezt a visszafogott csipkelődést.

Gery87 2021.10.29. 21:02:56

@vergyula:

Én szoktam neki normálisan írni, meg egyetérteni dolgokban.
Érvelni.
Nem tehetek róla hogy az ő szintje a románozás.
Ilyenkor azt kapja amit ad.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása