magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Honnan ismeri egymást Gyurcsány és Orbán?

Puzsér elismétel egy hatalmas mítoszt. Most itt is egy beszélgetésben.

Puzsér általában mítoszmentes, de van pár dolga, melyben következetesen hamis dolgokat terjeszt. Az egyik pl. az a tévhite, hogy Kádár alatt választani lehetett az MSZMP és a Hazafias Népfront között a parlamenti választásokon - természetesen ilyen nem létezett sose, se a klasszikus, se a kései Kádár-korban,

A másik ez a Gyurcsány-Orbán ismertség. Állítólag a KISZ-ből ismerik egymást. Szerinte.

Nos, ők ketten majdnem egyidősek, Gyurcsány 61 éves, Orbán 59.

Az előbbi 1975-ben, az utóbbi 1977-ben lett KISZ-tag. Orbán sose csinált KISZ-karriert, míg Gyurcsány KISZ-karrierje főiskolás korában, 1981-ben kezdődött.

Gyurcsány a KISZ csúcsára 1988-ben ért el, amikor a KISZ KB tagja lett. Ugyanabban az évben, amikor megalakult a FIDESZ, melynek egyik vezetője lett Orbán.

1988 végén a kommunista rendszer egyik rövidéletű kísérlete volt a MISZOT - Magyar Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa - létrehozása, ennek amolyan tanácskozási szervezetnek kellett volna lennie az összes ifjúsági szervezet számára. Hiszen immár nem a KISZ volt az egyetlen ilyen szervezet.

A MISZOT fő 2 tagja természetesen a KISZ és a FIDESZ lettek, ill. pár kisebb, szintén nemrég alakult ifjúsági szervezet.

A FIDESZ 1989-ben ki is képett a MISZOT-ból, onnantól kezdve a szervezet elvesztette minden jelentőségét. Ezzel egyidőben a KISZ nevet változtatott, majd elvesztette minden jelentőségét, gyakorlatilag a volt KISZ-vezetés vagyonsíbolási szerve lett.

1988-1989 között azonban a MISZOT valóban tartott pár valós megbeszélést, s ezek egyikén volt jelen Gyurcsány a KISZ, Orbán meg a FIDESZ képviseletében.

Innen ismerik egymást, nem a KISZ-ből.

Tudhatná Pizsér is ezt, aki akkor már nagykamasz volt.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1217952512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2022.10.17. 10:26:07

Tudhatná és tudja is. De így lehet őket egy kalap alá venni! Ami stratégiailag hasznos nekik. Kvázi ők is össze Gyurcsányozzák Orbánt. Azt sugallva, hogy egyik 19, a másik egy híján húsz. Tehát GY és O lényegében ugyanazok, ugyanaz a minőség, mind politikusi, mind emberi értelemben.
Ami persze hazugság. De hogy a ballib hazudozik, meg az ország ellen dolgozik, az kit lep meg?

Gery87 2022.10.17. 16:23:09

"A másik ez a Gyurcsány-Orbán ismertség. Állítólag a KISZ-ből ismerik egymást. Szerinte."

Nem az a lényeg hogy ki csinált karriert hanem hogy ismerhették e egymást....valószínű hogy igen. Orbán még anno nyilatkozott is valamit Gyurcsányról...

A nagyobb probléma hogy csak ezzel a szennyel foglakozik mostanában.
Kia tökömet érdekli még ez ezek mind férgek, tudjuk...haladjunk!

Gery87 2022.10.17. 16:24:22

@Tapi2021:

"Azt sugallva, hogy egyik 19, a másik egy híján húsz. Tehát GY és O lényegében ugyanazok, ugyanaz a minőség, mind politikusi, mind emberi értelemben."

Mert hát ez van:) Ugyanaz a vödör szar mindegyik.

"Kis ország vagyunk egy csőcselékünk van"

_Neville 2022.10.17. 16:45:47

@Gery87: "Orbán még anno nyilatkozott is valamit Gyurcsányról..."
Ezt linkeltem be, és az a posztot igazolja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.17. 16:56:07

@Gery87:

Igen, minden mezei KISZ-tag ismerte egymást az egész országban Kádár alatt, ugye?

Gery87 2022.10.17. 17:51:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán biztos ismerte hisz KISZ KB tag volt, te írtad...
De egyébként meg ez csak anynit jelent hogy már akkor megvolt nagyjából a mai politikai elit akik itt ott kinevelődtek, felkapaszkodtak.
Ennyi.

Gery87 2022.10.17. 17:52:52

@_Neville:

Na ez az, erre gondoltam.

F1őr 2022.10.17. 18:10:58

@Tapi2021: @Gery87:
"Tehát GY és O lényegében ugyanazok, ugyanaz a minőség, mind politikusi, mind emberi értelemben."

Ég és föld a kettő.

Gery87 2022.10.17. 18:34:45

@F1őr:

Igen, OV meg is tudta csinálni azt amiről GYF csak álmodott:)
Egy egyszemélyes kézivezérelt rendszert, telepumpált hűséges és cinkos holdudvarral.

F1őr 2022.10.17. 19:01:35

@Gery87: Az egyik a legélesebb kés. Nem csak Mo-n, hanem már-már világszinten is.
A másik meg egy hatalommániás. Szinte már orvosi eset.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.17. 19:57:57

@Gery87:

Akkor lett Gyurcsány KISZ KB tag, amikor megalakult a Fidesz. Azaz nem a KISZ-ből ismerték egymást,

Gery87 2022.10.17. 22:07:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

vagy de...mindegy.
A fidesz megalakulásának ehhez semmi köze, Orbán nyilván már elötte is figyelte a politikát, hisz akkor nem alapított volna semmit! Miért ne ismerhette volna azt akiből KB tag lett?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.18. 05:22:07

@Gery87:

Mert miért kellett volna ismernie az ellenfél minden jelentéktelen emberét?

Most szerinted ismeri mondjuk egy győri ballib önkormányzati képviselő a szegedi fideszes önkormányzati képviselőket?

Billy Hill 2022.10.18. 16:48:16

@Tapi2021: "tehát GY és O lényegében ugyanazok". Hoppá, meg is született az új szlogen! O 1 Gy! :-))

Gery87 2022.10.18. 21:31:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De hát nem volt jelentéktelen és ezt ő is látta!
Egyébként miért olyan elviselhetetlen neked az hogy ismerték egymást? Legalábbis OV a Ferit?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 07:42:55

@Gery87:

Puzsér tézise szerint minketten KISZ-es v ezetők voltak. Ez tényszerűen nem igaz.

Gery87 2022.10.19. 08:41:33

"Székesfehérvárott, gimnáziumi alapszervezeti KISZ-titkár"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 08:53:37

@Gery87:

Nem, nem ennyit mond. Ha ennyit mondana, azt nem is mondaná, hiszen ez közismert.

Azt sugallja, nagy KISZ-vezető volt Orbán, együtt Gyurcsánnyal.

Gery87 2022.10.19. 10:54:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De én nem is erről beszéltem! Hanem hogy ismerhette e Ferit, igen, ismerte.
Mindketten politikai karriert akartak, ezét tettek is, már akkor, fiatalon.
pont.

"Nem, nem ennyit mond. Ha ennyit mondana, azt nem is mondaná, hiszen ez közismert.
Azt sugallja, nagy KISZ-vezető volt Orbán, együtt Gyurcsánnyal. "

Lehet hogy így értik sokan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 15:12:07

@Gery87:

Így értik, mert Puzsér ezt a hamis infót terjeszti.

Mint mondtam, másban is csinál ilyeneket. Lásd mindig elmondja, Kádár alatt lehetett választani a HNF és az MSZMP között, pedig ilyesmi sose volt.

Egyszerűen vannak megrögzött tévhitei.

2022.10.19. 15:52:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
85-ban többes jelölés volt. és lehetett választani az mszmp jelöltje, vagy jelöltjei és függetlenek között.

mszmp
kb (központi bizottság) --> ∅
pb (poltikai bizottság) --> mszp, szdsz
hnf (hazafias népfront) --> mdf, kdnp, fkgp
és a kisz helyébe lépett a fidesz. ha nincs rendszerváltás, akkor a fideszesek többsége a kisz vezető lett volna. és az új pártok az mszmp különféle népi demokratikus platformjai lettek volna. orbán kisz első titkárából lett volna pártfőtitkár és a gyurcsány házaspár a párton belüli leváltásán ügyködne.

a probléma az, hogy hiába van kvázi többpártrendszer. az lényegében nem sokban különbözik egy pszeudo egypártrendszertől. a politikai verseny a párton belül van, vagy a pártok között az majdnem mindegy.

89-es választási rendszer, már lényegében túl sok mindent nem adott hozzá 85-höz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 16:00:28

@cvsvrs:

"85-ban többes jelölés volt. és lehetett választani az mszmp jelöltje, vagy jelöltjei és függetlenek között."

N em lehetett,

Az akkori választójogi tv. szerint egyetlen egy szervezet indíthatott jelölteket: a HNF.

Azaz az MSZMP se!

A "független" azt jelentette: nem a vezetés jelölte ki, hanem valaki spontán indult a HNF színeiben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 16:01:28

@cvsvrs:

"ha nincs rendszerváltás, akkor a fideszesek többsége a kisz vezető lett volna"

Hogyan, ha már nem voltaka KISZ-ben?

Az eredeti Fidesz éppenhogy ellen-KISz alakban indult.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.19. 16:03:50

@cvsvrs:

"89-es választási rendszer, már lényegében túl sok mindent nem adott hozzá 85-höz."

Sokat adott hozzá:
- lehet bármely szervezet induló,
- lehet független jelölt.
- csak aláírosokat kell beszerezni az induláshoz,
- s persze a legfontosabb? a megválasztott képviselő valós hatalmat kapott.

Gery87 2022.10.19. 18:46:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Vannak tévedései, hülyeségei de kár ennél leragadni, mostanában mond nagyobb marhaságokat is.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása