magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Zorbán náci!

Gyurcsány azt mondja, hogy Orbán náci, s erre 12 okot sorol fel.

Semmi értelme részletesen elemezni az okokat, csak röviden, ezek 3 csoportra oszthatók:

  • nem igaz állítások, példa: "Igaz-e, hogy mindennek célja, a magyarság, más népektől elkülönülő, azoknál nagyszerűbb, azok felett álló népként való bemutatása? Igaz.",
  • igaz állítások demagóg ferdítése: "Igaz-e, hogy mindennek célja, a magyarság, más népektől elkülönülő, azoknál nagyszerűbb, azok felett álló népként való bemutatása? Igaz.",
  • teljesen igaz állítások, mely azonban az egész világra igazak: "Igaz-e, hogy Orbán alatt a magyar múlt dicsőségesnek, heroikusnak, mondott, persze sokszor hazug elemekkel is tűzdelt, hétköznapi leegyszerűsítő propagandává silányított bemutatása a nemzeti karakter építés hivatalos eszközévé vált? Igaz.".

Természetesen Orbán nem náci, a náci eszmének ugyanis megvannak a maga ismérvei, s ezek nem állnak Orbánra. Persze lehet szitokként használni a "náci" szót, de ez meg értelmetlen szokás, mert akkor ezen az alapon egy étel is lehet náci, ha nem tetszik nekem.

Tök ugyanaz, mint a komcsizás. Amikor a kommunizmus alapelveit nem valló embereket neveznek kommunistának.

Orbánnak egyébként rendkívül jó ez a nácizás, emeli népszerúségét.

Egyébként meg ki kommunista és ki náci. A valóságban, nem szitokszóként. Mondjuk 5-5 ismérv, persze nyilván erősen leegyszerűsítve a képet:

  • kommunista:
    • a liberális demokrácia elutasítása,
    • a kapitalizmus elutasítása,
    • a marxi üdvtörténet elfogadása (minden baj oka az elidegenedés, ezt a magántulajdon okozza, így a magántulajdon felszámolása megoldja a társadalmi alapproblémákat),
    • internacionalizmus, mert a nép természetes közösség, az egyes népek közti ellentétek csak a kapitalizmus miatt vannak, a kapitalizmus világméretű megszűnése elhozza tehát a világbékét,
    • totalitárius államszervezet (ez aztán lassan elhal az elmélet szerint, de a kezdetekben szükséges);
  • náci:
    • a liberális demokrácia elutasítása,
    • a szabadversenyes kapitalizmus elvetése, helyette erős állami kontroll alatti kapitalizmus,
    • szociáldarvinizmus, fajelmélet,
    • ultranacionalizmus, mert a nép a természetes közösség, s a népek közti harc is a darvinizmus természetes jele, világbéke akkor lesz, ha az alacsonyabb rendű népek elfogadják természetes helyüket a világban,
    • totalitárius államszervezet (mert ez a természet rendje).

S persze ezekből nem csipegetni kell, hanem ezeknekj így együtt kell megjelenniük. Ha ugyanis bármelyikből 1-2 elegendő lenne, akkor az egész világ náci és kommunista.

Párhuzamként álljon itt a liberális eszme jellemzése is:

  • a liberális demokrácia az ideális társadalmi rend,
  • a kapitalizmus a legjobb gazdasági rendszer, ez természetes következménye az egyén szabadságának, gyenge állami kontroll szükséges csak a gazdasági szabadság felett,
  • az egyén önérvényesítési joga a társadalom alapvető értéke,
  • antinacionalizmus, mert a nép egy konstruált közösség, s ha fennáll, az kizárólag az azt alkotó egyének szabad akaratából lehet,
  • gyenge államszervezet, az szabad egyének képesek maguk megoldani közös problémáikat, ezekhez az állam csak keretet ad (mert az egyéni szabadság a természetes rend).

Nyilván a liberális eszmének vannak "jobbosabb" és "balosabb" árnyalatai is, a jobbosak jellemzően nem erős antinacionalisták, a balosak meg kicsit nagyobb államot akarnak a szociális jogok miatt. de ezek már csak árnyalatok az alapképleten belül.

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2317988544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2022.11.30. 09:21:20

@Gery87:
Oké, eszerint a definíció szerint akkor kihagyom a neomarxistákat.

GyMasa 2022.11.30. 09:23:22

@Gery87:
""jótékonyan hallgatnak róluk" nem firtatják nézeteiket."
Jjaja, de gyurcsány meg nyíltan lenácizhatta épp a minap orbánt?
Szerintem ez gyomorforgató.

"Ennyi az egész.
Nincs ebben semmi új.
A cél szentesíti az eszközt."
Ezt nevezik kettös mércének.
És a "cél szentesíti az eszközt" elv nincs tekintettel az egyénre.

GyMasa 2022.11.30. 09:25:43

@Gógita:
Azért nem müködhetenk soha sem, mert elvi-hibás konstrukciók, amik teljes mértékben figyelmen kívül hagyják az alapvetö emberi tulakdonságokat.
A kommmunizmus az ördög hamis ígérete a menny helyett az embereknek.
Azt hazudja vele, hogy már a Földön meg lehet valósítani ISten országát.

GyMasa 2022.11.30. 09:26:47

@Gógita:
"GyF meg karriert csinált a KISZ-ben!"
Meg, nem kis vagyont is...
Neki sikerült a KISZ vagyon "közvagyon jellegét" elveszíteni akkoriban..

Boldeone2 2022.11.30. 09:47:40

Orbánra inkább jobban illik a fasiszta jelző, hiszen egy minden elemèben posztmodern fasisztoid államrendszert èpítetett fel, a tömegek manipulációjára, a könnyen befolyásolható kispolgár manipulációjára alapozott rezsimet èpített fel.
A politikai rendszer egy papíron több-, valójában kvázi egypártrendszer , az államhatalmi ágak Orbán kezèben összpontosulnak
A gazdaságot, a kultúrát , sőt, a felsőoktatást is a párt irányítja, az utóbbi kettőt teljes kèzivezèrlèssel
Ideológiai fronton viszzaköszönnek Umberto Eco fasizmus- Intelmei:
- folyamatos fellebezès a fiktív ellensègekell szemben
-a kisebbsègellenes politika, nacionalizmus gerjesztèse
- A lebutított, hazug, aljas propaganda üzenetetek a társadalomnak

A vak is látja: az orbáni politikának sem a thatcheri konzervativizmushoz, sem a kohli konzervativizmushoz nincs sok köze
Inkább egyfajta keverèke a bolsevizmusnak ès a fasizmusnak
Egyfajta elmaradott , kelet- európai torz politikai konstrukció , amely eddig is csak a nyugat pènzèn tudott fennmaradni\ èlősködni...
Várnánk a hathatósabb lèpèseket a nyugati államoktól, mert Magyarország óriasi bajban van !

Boldeone2 2022.11.30. 10:01:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mièrt nem?

Az elv, ahogy felèpül a rendszer , bizony nem demokratikus
Maga a Fidesz sem normál politikai párt
Nèzd csak meg: Orbánnak - már - soha nincs kihívója. Ilyen a valós demokráciaban nincs. 99%- újraválasztja, majd állva tapsolják , mint anno Ceaut
Ez irracionális, te is tudod .

Gógita 2022.11.30. 11:45:02

Közben Ukrajnában tombol az europeer jogállamiság!!!:

" Betiltották az ukrán ortodox egyház tevékenységét Lvivben

A nyugat-ukrajnai Lvivi terület (Lemberg) hatóságai betiltották a moszkvai patriarkátushoz tartozó ukrán ortodox egyház helyi tevékenységét. 

A RIA Novosztyi orosz hírügynökség szerdai beszámolója szerint a területi tanács közösségi oldalán azt írta: képviselőik arról döntöttek, hogy meg kell tiltani a moszkvai patriarkátushoz tartozó ukrán ortodox egyház vallási szervezeteinek (egyesületeinek) tevékenységét a nyugat-ukrajnai Lvivi területen – adta hírül az MTI.

Egyben javasolták: a Lvivi terület helyi hatóságai működjenek közre abban, hogy megváltoztassák az ukrán ortodox egyház közösségeinek „kánoni és szervezeti kérdésekben való alárendeltségét”.

Ennek érdekében kezdeményezték a vallási közösségek közgyűlésének összehívását, hogy „az alapszabályaikban megfelelő módosításokat és kiegészítéseket eszközöljenek”.

A képviselők egyben felkérték a bűnüldöző szerveket és a területi védelmi erőket, hogy „szavatolják a más felekezetekbe való átmenettel egyetértő egyházak vagyonának és kulturális értékeinek biztonságát”.

A döntés előzménye, hogy az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) a moszkvai patriarkátushoz tartozó ukrán ortodox egyház kolostoraiban november 22-én országszerte házkutatásokat tartott, melyek során sajtószolgálatának jelentése szerint „oroszbarát irodalmat, jelentős mennyiségű készpénzt és gyanús orosz állampolgárokat talált”.

Irina Friz parlamenti képviselő másnap nyilvánosságra hozta, hogy ukrán képviselők egy csoportja törvényjavaslatot terjesztett a parlament elé, indítványozva, hogy tiltsák be a moszkvai patriarkátushoz tartozó ukrán ortodox egyház tevékenységét.

A törvényjavaslat teljes tilalmat ír elő minden olyan vallási szervezetre és intézményre vonatkozóan, amely elfogadja az orosz ortodox egyház fennhatóságát kánoni, szervezeti, illetve bármilyen egyéb ügyeiben."

Gógita 2022.11.30. 11:47:47

Erről pofáztam a Kirill ügy kapcsán is, hogy két perc találni vagy KITALÁLNI bármilyen indokot arra, hogy aztán BÁRMELY egyházat megtámadhassanak!
Ma Kirill és az orosz ortodoxok, holnap...!!!!

Gógita 2022.11.30. 11:56:59

@Boldeone2: Te nem lettél okosabb az elmúlt napokban. :-(

Ugyanazokat az ALAPTALAN (balos, ellenzéki) RÁGALMAKAT tolod, mint eddig.

Gógita 2022.11.30. 12:01:01

@Boldeone2: "Várnánk a hathatósabb lèpèseket a nyugati államoktól, mert Magyarország óriasi bajban van ! "

Csak ti, hazaáruló antidemokraták vagytok bajban! És szaladtok a külföldi barátokhoz segítségért, PUCCSÉRT rimánkodva, és elbasszátok még a néptől a pénzeket is, csak, hogy a hatalmat megszerezhessétek! Nem fogjátok!

MZP gazdád is hiába kapott 3 milliárdot a CIA-étól. Erre a célra. Nem ment.

Gógita 2022.11.30. 12:03:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Tudom, hogy értetted. Csak abban nem hiszek, hogy az addig komcsik, másnap már nem komcsik. Elsétálnak (a vagyonokkal), mintha mi sem történt volna.
És már másnap igazi demokraták.

GyMasa 2022.11.30. 12:51:49

@Gógita:
Szekularizáció, mi?
Komolyan nem értem, hogy lehetnek az Ukrajnafelszopók ennyire vakok?

GyMasa 2022.11.30. 12:57:35

@Gógita:
Itt, most vajon mire gondolt a "Költő"?
GOndolom, hoyg végső esetben egy jó kis katonai megszállást, meg orbánék statáriális kivégzését...
Merugye, a börtön az nem elég jó, mert onnan kiszabadulhatnának...
A halott meg igen ritkán támad fel.
Mekkra szerencse, hogy nincs közös, EU-s hadsereg!
Mert, ha lenne, akkor már a CIA simán kirobbantott volna itt is egy frankó kis polgárháborút, hogy aztán bevonulhassanak rendet tenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 13:31:02

@Gógita:

Gyurcsány egész életében liberális demokrata volt, nem hiszem, hogy bármikor is komcsi lett volna. Ismerem a típusát.

KISZ-vezér csak azért lett, mert akkor ez volt az egyetlen legális politizálás a fiatalok számára.

tűz fal 2022.11.30. 14:35:32

@Boldeone2:
Orbán Viktor intelligens ember, Joe Biden pedig egy szellemi fogyatékos állat. Ott nincs rendben a demokrácia, ahol szellemi fogyatékost "választanak" elnöknek.

Boldeone2 2022.11.30. 15:26:46

@Gógita: Baleset èrt. 2 hètig durván nem írtam semmilyen kommentet. Èn most is csak azt mondom nagyjából, amit már az EU parlament többsège kimondott Magyarországról, meg amit mondjuk a nyugati politológia gondol a Magyar rezsimről
Semmit sem tudsz cáfolni, csak a szokásos kormányparti èrvelès : " a baloldal "
Csakhogy èn nem a baloldalt kèpviselem , hanem a liberális világelit vèlemènykonszenzusát
Orbán ès hívei a törtènelem rossz oldalán
A való világ objektív realitása mellettem
A Fidesz egy állampárt, az állam - a kultúra, gazdaság , tudomány , társadalom - leuralva, a hatalmi ágak Orbán kezèben futnak össze
A tènyek makacs dolgok: ez egy korrupt, haveri rezsim , kvázi egypártrendszer
Az EU nem fogja küldeni a pènzt , nyugi! Betelt a pohár!

Boldeone2 2022.11.30. 15:41:14

@Gógita: csak, hogy a hatalmat megszerezhessétek! Nem fogjátok!"

- Ne lègy te ebbe olyan biztos ! A nyugati államok fogják eldönteni, hogy kièheztetik az Orbán - rezsimet , vagy tovább tűrik az EU - bomlasztást ès a nèp miatt löknek egy kis alamizsnát, mert ez a legszegènyebb EU országa lettünk a tolvaj rezsim miatt
Szemèly szerint engem a politikai hatalomban való rèszvètel nem érdekel (már)
Az ellenzèki politikusok zömèt szemèlyesen ismerem, meg a Fidesz egyik alelnökèt is
Bármikor politikai útra lèphetnèk, de nem vonz ez a dolog

Csak egy dolog èrdekel politikailag : bukjon el Orbán Viktor abszurd, egypárti rezsimje, az országot meg helyezzük olyan alkotmányos alapokra, hogy soha többet ilyen egyeduralmi förtelem ne jöjjön lètre
Ehhez kellene tisztán arányos választási rendszer , a pártok kitakarítása a kultúrából, a gazdaságból, a hatalmi ágak szigorú leválasztása , közvetlen köztársasági elnök választas , stb....

A modern , plurális ès demokratikus Magyarországot kellene újjászervezni
Ehhez a budapesti polgári \ èrtelmisègi elit azonban önmagában kevès

Boldeone2 2022.11.30. 15:45:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A liberális " világrend " nem egysèges monolit rendszer
Mindent lehet , a liberalizmus a sokszínűsèg világa , a lènyeg csak annyi, hogy be kell tartani a humanizmus ès a felvilágosodás szabályait
Gazdasági oldalról pedig minèl jobban szabadabbá kell tenni a kapitalizmus működèsèt . Így lehet a kisembernek is relatíve a legjobb

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 15:48:06

@Boldeone2:

A liberális rend egy törpe kisebbség érdeke, csak erővel tartható fenn. Viszont a nyugat ereje csökken.

Gery87 2022.11.30. 15:56:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A 70-es évek óta tagok voltak, Gyurcsány csinált karriert, Orbán nem.
Ismerték egymást, de ennyi.
Ezt már megbeszéltük.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 15:59:34

@Gery87:

Hogyan ismerték egymást, honnan? Egymástól 75 km-re laktak.

Gery87 2022.11.30. 16:01:41

@Gógita:

- Ettől még vannak nem diktatórikus alapokon álló kommunista, szocialista áramlatok.
- az orosz forradalom után is születtek új elképzelések, amelyek szerint a szovjet rendszerben
"a bolsevikok valójában nem építik a szocializmust", hogy az orosz forradalom "csak a polgári forradalom" stb.

Szóval nem mondtál megint lényegében semmit.

Gery87 2022.11.30. 16:04:11

@Gógita:

Üdv a hatalmi játszmák világában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 16:05:53

@Gery87:

Az összes alapszervezeti KISZ-titkár ismerte egymást akkoriban?

Boldeone2 2022.11.30. 16:16:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Èn pont fordítva látom : ahol elèg fejlett a társadalom, ott mindenhol a liberális demokrácia a termèszetes rend
Valójában a liberalizmus soha nem volt ilyen erős, mint most
- A kínai kommunizmus egyre nagyobb kihívások előtt
- Oroszország vègleg elbukik , Irán bukóban ,stb...

Csak egy lehetősèg van minden államnak : elfogadni a termèszetes rendet, ami tulajdonkèppen nem is rend , hanem a szabad ès termèszetes világ
A többi rezsimet csak az erőszak tartja össze, mint Oroszország

tűz fal 2022.11.30. 16:26:47

@Boldeone2:
A tények makacs dolgok:
- Joe Biden egy szellemi fogyatékos
- Meg te is az vagy

Nincs egyeduralom, azért választják az emberek a Fideszt, mert jobb. Ahogyan azt Mérő László is elmondta, aki okos ember.

A magyarokon élősködő patkány fajtád mindig idegen segítséget hívott a magyarok ellen, akkor is, amikor a femenőidet még németek erőszakolták meg és oroszokat szopkodtatok a hatalomért. Azért tanított meg anyád oroszul, hogy ha változik a széljárás, akkor megint azokat szopjad ezerrel.

Gery87 2022.11.30. 16:28:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük.
Orbán elismerően nyilatkozott róla, tehát tudta ki ő és mire képes.
Nem mondtam hogy haverok voltak se azt hogy közös dolgaik lettek volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 16:29:56

@Gery87:

Mikor nyilatkozott róla? 89-ben. Amikor Zorbán már rég nem volt KISZ-es.

Gery87 2022.11.30. 16:35:58

@Boldeone2:

"ahol elèg fejlett a társadalom, ott mindenhol a liberális demokrácia a termèszetes rend"

Sajnos tévedsz.
Kína feljött a legerősebbek közé, sőt a második gazdasági hatalom.
Mindezt úgy hogy kőkemény diktatúra.
A kapitalista átállás semmiféle liberalizációval nem járt.

Amit látsz az a felhalmozott tőke nyújtotta előny és hatalom elnyomása a harmadik világ és a periféria felé.

"elfogadni a termèszetes rendet, ami tulajdonkèppen nem is rend , hanem a szabad ès termèszetes világ"

mi sem áll távolabb a valóságtól. Kevesek tulajdona birtokolja a világ javainak többségét.

"A többi rezsimet csak az erőszak tartja össze, mint Oroszország "

Mindent az erő tart össze.

tűz fal 2022.11.30. 16:38:37

Azon gondolkozom, hogy milyen "baleset" érhette ezt a szánalom droidot. Lehet hogy szivárvány kitűzőket osztogatott az ukrán náciknak.

tűz fal 2022.11.30. 16:41:32

@Gery87:
"Kína feljött a legerősebbek közé, sőt a második gazdasági hatalom."
Kína nem második, hanem a legerősebb gazdaság. Nem a GDP számít, hanem a vásárlóerő paritás. Még az IMF szerint is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 16:42:26

@Gery87:

Nem tudom. De 88-ban már nem lehetett tag, m
ert akkor már volt Fidesz. S utolsó vezetői szerepe gimnazista korában volt, 81-ben,

Gery87 2022.11.30. 17:54:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

89-ren Gyurcsány se volt KISZ-es.
88-ban már Orbán ismerte Gyurcsány képességeit, a kérdés hogy honnan, honnantól?
Egy biztos, egyik se volt komcsi.

GyMasa 2022.11.30. 18:24:09

@Gery87:
És, ne feledjük az arab olajállamokat sem. Azok mind feudális berendezkedésűek...

Boldeone2 2022.11.30. 19:28:15

@tűz fal: Te egy nincstelen senkiházi proli vagy , erdèsz! Èn viszont jó egyetemet vègeztem , jó társadalmi kapcsolataim vannak , több ingatlanom , jó helyen . Bárkinek megmutatom , aki kètelkedik, neked is !
Már mondtam neked, fedd fel magad !
Meg is verekedhetünk felőlem , te kis aljas pondró!

Az Orbán- rezsim nem demokracia , hanem választási hibrid autokrácia, amit kimondott az EU parlament is
A cigányodat Orbánt úgy választottak meg mint Putyint : a primitív csőcselèk segedelmèvel , mint amilyen te vagy! Te nincstelen náci fèreg!

Boldeone2 2022.11.30. 19:34:28

@Gery87: Kína csak visszaszerezte a 19. századi világgazdasági súlyának egy rèszèt
A potenciális növekedès ott is csökken, a belső problèmák növekednek , gyakorlatilag szèpen bele fog süppedni a közepes jövedelmű országok táborába
Majd ott is eljön a demokratizálódás, csak idő kèrdèse ...

Amióta az emberi társadalom lètezik, mindig is a kevesek birtokolták a javakat . Ezen nem tudsz változtatni , sokat
Vagy : ebben is a nyugati demokrácia tette a legtöbbet!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.30. 19:43:40

@Gery87:

De, Gyurcsány végig KISZ-es volt, m,ár az utódszervezet idején távolodott el tőle.

Gógita 2022.11.30. 20:04:23

@Gery87: Sőt, úgy is lehetett a régi rendszerben valaki egy kommunista szervezet vezetője, hogy nem volt komcsi. Szerintetek.

Voltak-e egyáltalán komcsik? Így utólag?

Valaki?
Csak egy kéz a magasban: Thürmer.

Gógita 2022.11.30. 20:09:34

@Boldeone2: "A cigányodat Orbánt úgy választottak meg mint Putyint : a primitív csőcselèk segedelmèvel , mint amilyen te vagy! Te nincstelen náci fèreg! "

Mit tesz egy jó egyetem, a magas társadalmi kapcsolatok, a sok ingatan, pénz... Azért csak számít na. Látszik az emberen.

tűz fal 2022.11.30. 20:25:18

@Boldeone2:
Ne röhögtessél már ezzel a verekedős dumával. Te nem verekedni akarsz, hanem megkeresni a Facebookon. A szülőkettőd verjen téged szájba a lemetéld fitymáddal. Egy nyakastól a seggedbe szorulna a fejed, te gőzölgő buzi.

Minél többet emlegeted az állítólagos diplomádat, annál kevésbé hiszem el. Eleinte eszembe se jutott hogy ne higyjem el, de csak hozzád hasonló IQ nulla segghülye állatok szoktak interneten ilyen dolgokkal dicsekedni. Láttál már olyat hogy valaki rajtad kívül itt bizonygatja hogy van diplomája? És miért nem? Mert értelmes emberen látszik. Rajtad meg az látszik, hogy hülye vagy mint a segg.

A kapcsolataid azok lehet hogy vannak, hiszen látszik, hogy anyád picsáján kívül nem láttál még a világból semmit, mégis elvegetálsz valahogy zs kategóriás troll szarként. De attól nem vagy elit. Falu bolodja vagy, akit cumival szoptatnak a rokonok, mert ahhoz is hülye vagy, hogy megtaláld a kanállal a szád.

Zsidó létedre szopatja veled a szektád az ukrán nácik faszát, te szolgalelkű primitív állat, és még te pofázol. Nincs agyad, nincs saját gondolatod, nincs véleményed, idomított állat vagy.

GyMasa 2022.11.30. 20:26:09

@Gógita:
Hát, a rasszizmust nem lehet egyetemen kikúrálni az emberből...
Én ezt a kifinomult extrém elfogadást csodálom boldiban...

GyMasa 2022.11.30. 20:27:42

@tűz fal:
Te, nem ő az aki a felesége cégében _dolgozik_?
(érted, nem társtulajdonos, hanem a családi cégben dolgozik...)

tűz fal 2022.11.30. 20:28:15

@Boldeone2:
És ne cigányozd Orbán Viktort, te metélt faszú büdös zsidó. Barbán módon megcsonkított állat vagy és még te beszélsz.

tűz fal 2022.11.30. 20:33:38

@GyMasa:
Először azt hazudta hogy ő maga a vállalkozó, csak aztán amikor szembesítettem vele hogy ez már annyira nem vág össze egy olyan selejt buzi karakterisztikájával mint ő hogy senki se hiszi el, megváltoztatta arra, hogy a felesége a vállalkozó.

A szektája próbált belőle politikust csinálni, elvitték hazaáruló patkányképzőbe külföldre - ezt ő úgy tálalja hogy dolgozni volt kint de fizetne egy ilyen hülye állatnak - de miután kapott egy lehetőséget hogy kinyissa a száját rájött a szektája hogy ez több kárt csinál mint hasznot, és lefokozták zs kategóriás trollnak.

tűz fal 2022.11.30. 20:37:38

@GyMasa:
"Hát, a rasszizmust nem lehet egyetemen kikúrálni az emberből...
Én ezt a kifinomult extrém elfogadást csodálom boldiban..."

Ennek az az oka, hogy pontosan tudja magáról, hogy egy semmirevaló selejt. Azért beszél folyton a kapcsolatairól, mert az egyetlen dolog amit szerinte fel tud mutatni, hogy az ismeretségi körében vannak okosak - például Schiffer. Ez is mutatja a szintjét, hogy azt hiszi hogy ettől őt bárki többre fogja tartani.

tűz fal 2022.11.30. 20:42:40

@Gógita:
És persze ugyanezek az Orbánt cigányozó Boldeone féle zsidó férgek ajvékolják tele a világot azzal, hogy jaj de nagyon antiszemitizmus van.

Gógita 2022.11.30. 20:45:17

@tűz fal: Csak egy kósza ötlet: Boldi nem MZP?

Gógita 2022.11.30. 20:49:32

@tűz fal: "És persze ugyanezek az Orbánt cigányozó Boldeone féle zsidó férgek ajvékolják tele a világot azzal, hogy jaj de nagyon antiszemitizmus van. "

Igen. De egyrészt, azok tudják, hogy ezek hazudoznak, de ezek a hazugságok szolgálják az ÉRDEKEIKET, másrészt ők is ugyanez a banda!!! Csak sokkal több pénzzel, sokkal nagyobb hatalommal (Amerikában).
Lásd a demokrácia akciósokat! ... Tele van Boldi rokonaival.

tűz fal 2022.11.30. 21:23:32

@Gógita:
MZP se egy lángész, de ő sokat szerepelt (ez még attól is igaz marad, hogy a végén leszerepelt), Boldika meg egyszer nyitotta ki a száját és gyorsan félreállították.

GyMasa 2022.11.30. 21:32:44

@tűz fal:
Nálam egy jó ideje szűrve van, már csak azokat a marhaságokat látom, amikre ti válaszoltok...
De ez a "cigány orbán"-ozás ez a legalja volt...
És, az a szomorú, hogy röhögés néllkül le tud nácizni mindenkit...

GyMasa 2022.11.30. 21:35:19

@tűz fal:
Nekem a kedvencem a Sorosozás=antiszemitizmus, jellegű aljas hazudozásuk.
Sorossal nem az a baj, hogy zsidó, hanem hogy köztörvényes bűnöző, aki a törvény felett állónak képzeli magát.
Csakhát olyan kényelmes "antiszemitázni", mikor azzal kiválóan el lehet kerülni azt, hogy vitázni kelljen, vagy meg kelljen magyarűzni kellemetlen ellentmondásokat.

GyMasa 2022.11.30. 21:36:40

@Gógita:
"Lásd a demokrácia akciósokat! ... Tele van Boldi rokonaival. "
Ők, az a 11 "mikroadományozó", aki 2 hét alatt összedobta a 3 milliárdot MZP mozgalmának márciusban?

tűz fal 2022.11.30. 22:13:19

@GyMasa:
"Sorosozás=antiszemitizmus"

És egyébként a vicc az, hogy az általuk istenített nyugaton tényleg van antiszemitizmus. A multikulti befogadottak kiemelt célpontjai a zsidók Izrael miatt. Ott tényleg inzultálják, megverik a zsidókat, de arról hallgatnak, mert nem tesz jót a "fejlett liberális demokráciákban legjobb élni" hazug imázsnak.
De a karrierjét a zsidók kifosztásával kezdő, aztán gazdasági bűncselekményekkel folytató patkány Sorosról elmondani az igazat, az "antiszemitizmus".

Gery87 2022.11.30. 23:37:31

@Boldeone2:

"Kína csak visszaszerezte a 19. századi világgazdasági súlyának egy rèszèt"

Így van.

"A potenciális növekedès ott is csökken, a belső problèmák növekednek , gyakorlatilag szèpen bele fog süppedni a közepes jövedelmű országok táborába"

Ezt még korai kijelenteni.

"Majd ott is eljön a demokratizálódás, csak idő kèrdèse ..."

Vagy nem.
Ez nem törvényszerűség.
A világ demokratikus országainak többsége nem valódi demokrácia úgy ahogy mi értjük és idealizáljuk...hanem "banánköztársaság" vagy iszonyúan korrupt és populista ahol a valódi hatalom az elit kezében van.
Ezért zsákutca a pártokrácia.

"Amióta az emberi társadalom lètezik, mindig is a kevesek birtokolták a javakat"

nem feltétlenül.
Ez az államok megszületésével vált dominánssá.
Ez sincs kőbe vésve hogy ilyennek KELL lennie az emberi társadalomnak.

"Ezen nem tudsz változtatni , sokat"

majd jött valaki aki ezt nem tudta...

"Vagy : ebben is a nyugati demokrácia tette a legtöbbet! "

A munkásmozgalom harcolta ki és a hidegháborús fenyegetés kényszerítette erre a tőkét!
Épül is szépen lefelé most hogy nincs konkurencia és akadály.

Gery87 2022.11.30. 23:38:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

KISZ-esnek lenni meg komcsinak két külön dolog:)
vagy mire gondolsz?

Gery87 2022.11.30. 23:43:12

@Gógita:

Ez van!
Aki a hatalom közelébe került látta hogy valójában milyen és hogy miről szól!
Nem volt nehéz "nem komcsinak lenni".
A többség meg eleve nem azért lépett be a pártba vagy vállalt tisztséget mert elvei voltak hanem mert karriert, valamennyi hatalmat akart és egy "népköztársaságban" egy út volt erre és egy "szín"...

ha tényleg minden pártfunkci meg titkár meg párttag hithű komcsi lett volna akkor ma milliós tagságú kommunista pártok lennének, 89-ben pedig az mszmp nem lesz mszp, hű marad elveihez vagy feloszlik.
vagy hirtelen mind megvilágosodott volna 89-ben?

Serény Vélemény 2022.12.01. 07:35:33

@Boldeone2: "Èn viszont jó egyetemet vègeztem , jó társadalmi kapcsolataim vannak , több ingatlanom , jó helyen . "

Ja, mindezt így, é betű helyett è, és "végeztem(szóköz)vessző, meg "vannak(szóköz)vessző" meg "ingatlanom(szóköz)vessző, meg "jó helyen(szóköz) pont".

Szerintem Nigérián kívül az egész földön nincs olyan informatikai eszköz, amin ne lehetne normális é betűt írni.Mondjuk bizonyos igényszint alatt mindegy is. De abban a pillanatban, hogy valaki "jó" egyetemet végzett, - vagy egyáltalán érettségizett - elvárható lenne a helyesírás minimuma tőle.

Serény Vélemény 2022.12.01. 07:37:21

@Gery87: "Nem volt nehéz "nem komcsinak lenni"."

Ez nem egészen így van. Képmutatni kellett, ami annak a rendszernek - a liberális rendszerhez hasonlóan - egy nagy rákfenéje volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 08:10:46

@Gery87:

Gyurcsány nem tudott lopni a KISZ-ben, ezt a legfelsőbb vezetőjük csinálta.

Gyurcsány már utána lopott, kapcspolatainak köszönhetően.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 08:15:36

@Gógita:

Én ismertem hívő komcsikat. Nem volta sokan, ez tény, de azért léteztek. Mondjuk a 850 ezer párttag kb. 5 %-a.

Gógita 2022.12.01. 08:38:32

@GyMasa: Igen.
Érdekes a névsoruk is, meg a kapcsolati hálójuk! Az pláne!

És többek között olyan honlapon gyűjtöttek pénzt, mint a "Magyar Tavasz"!
De semmi közük ugye az előző "tavaszokat" szervező Céghez...

Gógita 2022.12.01. 08:45:41

@tűz fal: "És egyébként a vicc az, hogy az általuk istenített nyugaton tényleg van antiszemitizmus. "

De ez a kutyát nem érdekli, ha övék az adott országban a HATALOM, övék a kormány!!!

Le is fejezhetnek zsidókat, felgyújthatnak zsinagógákat, ott akkor is minden rendben, ellenben Magyarországon, ahol nem férnek hozzá 12 éve a kormányzáshoz, ráadásul ez a kormány még keresztbe is áll nekik sok őrültségükben, meg tombol az antiszemitizmus és diktatúra van.
Ugye.

GyF is minden további nélkül verethette az utcán az embereket, küldhetett hamisított jelentéseket az EU-nak..., semmi gond, még persona non grata sem lett a jogállamiságra oly érzékeny EU-ban!!! SŐT!!!

Kell ehhez bármit hozzátenni?

Gógita 2022.12.01. 08:54:00

@Gery87: A rendszerváltásig meg is volt a több, mint egymillió párttag!

De mint tudjuk az egyik eszméjük a progresszió, így nem okozott gondot továbblépni nekik egy másik név alatt futó projektbe.

tűz fal 2022.12.01. 08:58:12

@Gógita:
Maga a "jogállamisági" vita is egy vicc. Ahol jogállamisági problémák vannak, az maga az EU és az USA. Már fenyegetik és támadják a Twittert a szólászabadság visszaállítása miatt, ellenünk meg hazugságokat kreálnak. Bármilyen értelmes bíróságon könnyedén leseperhetőek lennénak azok a szánalmasan összetákolt vádak amiket kreálnak, de annyira hasít az EU-ban a jogállamiság, hogy a vádlottat általában megszólalni sem engedik. Vagy Morvai Krisztina is beszélt róla hogy a szabályokról úgy szoktak szavazni az EU-ban, hogy aznap reggel a kezébe nyomnak egy többszáz oldalas dokumentumot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 08:59:25

@Gery87: @Gógita:

Teljesen nyilvános szabályok voltak a kötelező párttagságról Kádár alatt.

Az alkotmány kimondta, hogy a vezető erő a marxista-leninista párt. S ez ki volt bontva alacsonyabb rendű szabályokban. Hivatalosan persze nem az volt kimondva, hogy X pozícióban csak párttag lehet, hanem az, x pozíció betöltéséhez kell a Párt hozzájárulása. Ami az esetek 99 %-ában párttagságot jelentett.

Gógita 2022.12.01. 09:00:32

@Gery87: Nekem ilyenkor mindig a Terror Háza átöltözős szobája jut eszembe. Ahol a volt nyilasok egyszerűen ruhát váltottak és kiváló kommunista verőlegényekként folytatták.
1989-90-ben is ez történt. Átöltöztek!

Ez még a Tanú című filmben is benne van, amikor a volt nyilas verőember azt mondja Pelikánnak, hogy meglátja, az ő "szakértelmére" az új rendszernek is szüksége van. És tényleg.

Én nem szeretem, ha mentegetjük a volt pártfunkcionáriusokat, akik a rendszer fenntartói és haszonélvezői voltak, azzal, hogy "de nem is voltak hithűek, meg közben nem is úgy gondolták, meg csak karriert akartak..."

Ott voltak, beálltak, csinálták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 09:07:07

@Gógita:

Ez is el van túlózva.

Nekem volt egy nyilas rokonom, a dédnagymamám második férje. S még a 80-as évbekben is színnyilas volt, ugyanazokat a szövegeket ismételgette.

Ha megnézed Nagy Imre újratemetését, van egy rész, hogy egy botos öreg ember ráesik a Nagy-koporsóra és megcsókolja azt. Na, az a dédnagymamám második férje.

Szóval ő pl. hithű volt.

Serény Vélemény 2022.12.01. 09:18:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A '30-as évek végén az egyébként illegál kommunista párt tagjai még olyan utasítást is kaptak moszkvából, hogy lépjenek be a nyilas pártba. Úgyhogy a kommunisták egy része a nyilasoknál volt.

2022.12.01. 09:28:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
így van. ha valaki párttag volt, akkor előnyökhöz jutott. és bizonyos tisztségek betöltéséhez kötelező volt belépni a pártba, vagy be kellett állni ügynöknek. nagyon nagy tudósnak, vagy művésznek kellett lenni ahhoz, hogy valaki magas beosztásba ne tehesse meg.

ez volt az mszmp rossz oldala.

ettől függetlenül az egypártrendszer nem feltétlen rossz. és az, hogy bárki beléphet egy pártba. ma bárki beléphet a fideszbe? dehogy is. bárki beléphet a dk-ba? dehogy is. ha szabaddá tennék a belépést, akkor leváltanák a pártelnököket. sőt ha valaki lázad az elnökség ellen, akkor a párt alapszervezetét feloszlatják. mondván, hogy a "demokrácia" ezzel jár. nem lenne egység. és szétesne a párt.

ha egyetlen párt van és szabadon lehet belépni, akkor a rendszer majdnem ugyanez. egy párt több platformmal nem sokban különbözik attól, hogy van több párt egyetlen platformmal.

Gógita 2022.12.01. 11:16:20

@cvsvrs: Csak akkora a különbség, mint az egypárti diktatúra és a nem diktatúra, a plurális több pártrendszerű demokrácia között.

Gery87 2022.12.01. 12:59:29

@Gógita:

Hiába volt milliós párttagság, nem volt annyi komcsi.
bizonyos karrierhez meg pozícióhoz kellett a párttagság ennyi az egész.

"De mint tudjuk az egyik eszméjük a progresszió, így nem okozott gondot továbblépni nekik egy másik név alatt futó projektbe. "

A "szélkakaskodást" ne a komcsiságnak tulajdonítsd, mivel többségük nem volt az, nem hit benne. Ők voltak akkor az elit, meg akarták tartani valamennyi hatalmat, ennyi az egész.
Ez minden rendszerben így van sajnos.

Gery87 2022.12.01. 13:00:43

@Gógita:

Senki nem mentegeti őket.

Gery87 2022.12.01. 13:02:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilasként mit szeretett Nagy Imrében? Na mindegy.
Sose a logikájukról voltak híresek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 13:07:32

@Gery87:

Megkérdeztem tőle.

Azt mondta: Nagy magyar ember volt, ezért ölték meg őt a zsidók.

Gery87 2022.12.01. 14:07:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:)
Na ezért sem hiszek abban hogy az emberek többsége a korral bölcsebbé válik, az öreg 40-50 éve ugyanabban a fasságban hisz és ez idő alatt nem volt benne semmi kétely, kíváncsiság, tudásvágy, nyitottság, önvizsgálat....semmi.
(azt meg kizártnak tartom hogy aki valóban nyitott szemmel jár és kíváncsi meg kételkedő, az mindig pontosan ugyanoda jut vissza)
Ugyanazt a marhaságot hajtogatta évtizedeken keresztül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 14:24:07

@Gery87:

Így van. Marha ritka az olyan okos ember, akinek sose változik a véleménye.

Gógita 2022.12.01. 14:24:18

@Gery87: Nekem az olyanok, mint: a KOMMUNISTA Ifjúsági Szövetség elnöke nem volt kommunista, annak tűnik.

Bizonyára Kun Bélának is voltak napjai, amikor a fenébe kívánta az egészet és akkor ő sem volt kommunista.
De akkor ki volt?

Ha meg úgy vesszük, hogy a kommunizmus még valójában csak elérendő cél volt, és csak építettük, akkor meg eleve nem volt valóban senki kommunista. Kun Béláék sem, "csak" szocialisták.

De ez játék a szavakkal. Ahogy az is, hogy "csak azért volt mert, akkor..."

Beállt vagy nem állt? Szolgálta a rendszert vagy nem? (Főleg kifejezetten politikai posztokon és a felső vezetésben.)

Ennyi az eldöntendő kérdés.

Minden más relativizálás és felmentés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 14:25:00

@Gery87:

Az öreg egyébként se volt normális. Politikafüggetlenül.

Gógita 2022.12.01. 14:28:34

@Gery87: "mivel többségük nem volt az, nem hit benne. "

Ez nem hit kérdése!

Aki beáll egy csapatba, az a tagja, akármit hisz belül.

Ha egy német focista utálja a buzikat, de kiáll a pályára és értük tüntet, az buzipárti. Vagy hazug, gerinctelen ember. Nem muszáj beállni a csapatba. Ha nem értünk egyet azzal, amit képvisel.

Gery87 2022.12.01. 14:32:59

@Gógita:

Ne hasonlítsd a késő kádár kort a korai kommunista mozgalmárokhoz!
Rengeteg idő eltelt Kun Béláékhoz képest, volt egy 1956, 1968, rengetegen kiábrándultak a "népi demokráciák" pártállami rendszeréből, az ideológia legitimációját ez kikezdte.
De a hatalom még náluk volt, aki hatalmat karriert akart az a pártban, egyéb szervezetekben tudod haladni...
Ennyi.

ha nem akarod érteni akkor ne értsd.

kommunistázzál aztán leszarom.

Ha továbbra is ragaszkodsz ehhez a képedhez, akkor tedd azt, én elmondtam a véleményem.
többet nem tudok tenni.

Gery87 2022.12.01. 14:34:18

@Gógita:

buzinak lenni meg buzipártinak, komcsinak lenni meg párttagnak, két külön dolog.
De ha ennyire nem érted akkor én nem akarom válságba hozni a világképed, gondold ezt aztán ennyi.

Gógita 2022.12.01. 14:37:08

@Gery87: "De a hatalom még náluk volt, aki hatalmat karriert akart az a pártban, egyéb szervezetekben tudod haladni...
Ennyi."

Vagyis beállt a csapatba!
Ennyi.
A többi szőrszálhasogatás és maszatolás.

GyF egy KOMMUNISTA szervezet vezetője volt! Hogy közben belül mit gondolt, érdektelen.
A mezt felhúzta.

Gógita 2022.12.01. 14:46:53

@Gery87: "buzinak lenni meg buzipártinak, komcsinak lenni meg párttagnak, két külön dolog.
De ha ennyire nem érted akkor én nem akarom válságba hozni a világképed, gondold ezt aztán ennyi. "

Érdekes ezt olvasni, amikor egy volt állampárti ifjúsági szövetség, a KOMMUNISTA Ifjúsági Szövetség első számú vezetőjéről van szó.

Ennél több köze akkor lehetett volna a kommunizmushoz, ha a homlokára is tetováltatja.
De csak mondogasd, hogy nem volt komcsi. Mert te tudod, mit hitt, mit nem közben... Oké.

Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy pl. Baldur von Schirach vagy Artur Axmann a Hitlerjugend vezetői nácik voltak-e vagy csak karrieristák?

Mert akkoriban úgy lehetett érvényesülni.

Gery87 2022.12.01. 14:57:22

@Gógita:

Akkor Orbán minek lépett be a KISZ-be és lett alapszervezeti KISZ-titkár? A logikád szerint akkor komcsi volt!?

"Vagyis beállt a csapatba!
Ennyi.
A többi szőrszálhasogatás és maszatolás. "

Ahh....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.01. 15:00:11

@Gery87:

2 más ügy.

Kamaszkori lépés az egyik, követlezmény nélkül.

A másik meg biztosan épített karrier.

GyMasa 2022.12.01. 15:32:31

@Serény Vélemény:
Nos, szerintem ez most is így van, keresztbe-hosszába a pártokban.

Gery87 2022.12.01. 20:45:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Oké, de pont erről beszéltem hogy egyik se volt ettől komcsi!

Gógita 2022.12.02. 14:04:40

@Gery87: "Oké, de pont erről beszéltem hogy egyik se volt ettől komcsi! "

Ez felmentés. Relativizálás. Ez a baj.

Ilyen alapon senki sem volt voltaképpen IGAZI komcsi!

Ha még a KISZ legfelső vetetője sem, aki mögött plusz még egy szín komcsi Apró-Dobrev klán is áll.
Szóval akkor ki volt komcsi, ha még ő(k) sem?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása