magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nem kell félteni a nyugatot a migrációtól

Sokan nem értettek meg, amikor többször elmondtam: én a migráció oldalán állok a nyugattal szemben. Szerintem minél több néger és muszlim vándorol nyugatra, annál jobb lesz nekünk. Minél jobban kiszorítják az elhülyült helyieket, annál inkább javul a helyzet.

Mert ugyan nem agysebészek mennek oda, de mégis csak normális emberek, akik nem hiszik a feketét fehérnek, nem akarnak tűzhellyel házasodni, meg kövér férfit szépségkirálynőnek választani, továbbá nem csinálnak kötelező óvodai tananyagot a fajtalankodásból.

Mert egyszerűen rendkívül könnyű választani a nyugat és az iszlám között: én két kézzel szavazok az iszlámra egy ilyen választás esetében.

Nekünk, Kelet-Európának sokkal nagyobb esély a békés együttélés egy muszlim Nyugat-Európával, mint a mostani szivárványos-perverz-ateista-gyerekkúró-filantróger verzióval. Ennyi az egész. Pusztuljanak, nincs rájuk szükség.

S nem kell őket megmenteni. Menthetetlenek. Szóval süllyedjenek csak el a szarban, ha lehet, minél gyorsabban. S vigyék magukkal a belpesti értelmiségi elitet is, ha lehet kérni.

S aki nem hiszi, annak ott a foci világbajnokság múlt heti híre. Na, ki is lenne az, aki ne a katari sportújságírók oldalán állna szemben a náci gyerekkúróista díszmajmokkal?

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7917994304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2022.12.06. 13:40:17

Azért közben kiderült, hogy nem volt mindenki annyira elragadtatva ott sem a német performansztól, csak a sokszínűség és szólásszabadság jegyében inkább becsicskult :) mandiner.hu/cikk/20221205_nemetorszag_katar_foci_vb_karszalag_foto_neuer_goretzka

Gógita 2022.12.06. 14:12:24

"Bierhoff néhány nappal a távozása előtt úgy fogalmazott, tudja, hogy neki is súlyos szerepe volt a kudarcban. A németek válogatottsági rekordere, a korábbi magyar szövetségi kapitány, Lothar Matthaus a Daily Mailnek azt mondta: „Bierhoff felelőssége kétségtelen abban, hogy a csapatot nem sikerült megvédeni a kívülről érkező nyomástól és nyugtalanságtól.” A sportigazgató reakciója sem maradt el, aki sajtótájékoztatón ismerte el: „Nem kezeltük megfelelően a karszalagügyet, ami elkerülhető kritikákat és feszültséget szült.”

A Die Welt azt állítja, Bierhoff utólag hiába bölcs, Katarban a leghangosabb szószólója volt annak, hogy a német válogatott szegüljön szembe a FIFA iránymutatásával. Emlékezetes, a nemzetközi szövetség a torna rajtja előtt jelezte, mivel a sportolók számára tilos a szerelésükön feliratokkal, képekkel, motívumokkal üzenni, ez a csapatkapitányi karszalagokra is igaz, azaz a nyolc európai szövetség által használni tervezett „OneLove” feliratú karszalagokat sem viselhetik a játékosok. Ha mégis megteszik, úgy instant sárga lappal indul számukra minden meccs, ahol hordják.

Az iránymutatás óriási feszültséget szült több európai együttesnél is: a dán és az angol szövetség vezetősége még azt is belengette, ha nem enged a világszövetség, úgy a FIFA-ból való kilépésen is elgondolkodnak.

A német szövetség inkább a Nemzetközi Sportdöntőbírósághoz fordult gyorsított eljárásban vitatva a FIFA állítását és azt, jogos lehet-e a játékosokat büntetni a „OneLove” üzenetért. A CAS állásfoglalása azonban nem érkezett meg időben, így végül a Japán elleni nyitómeccsükön (végeredmény: 2–1 az ázsiaiaknak) szájukat eltakarva, szivárványmintás, de feliratoktól mentes cipőkben álltak a csapatképre Manuel Neuerék – ezzel demonstrálva, szerintük igazságtalanul elhallgattatták őket.

S ha már Neuer: már a vb alatt szárnyra keltek a hírek, hogy a kapus akár a sárga lapot is bevállalta volna, hogy viselhesse a vitát kiváltó karszalagot. A Die Welt szerint ez az állítás nemhogy igaz, a katari edzőtábor alatt Neuer és müncheni csapattársa, Leon Goretzka volt a 26 fős keretből az a két futballista, aki újra meg újra felhozta a témát és győzködte a többieket a FIFA-val való dacolásról. A keret nagy többsége képes lett volna félretenni az ügyet, hogy valóban a játékra tudjon koncentrálni."

index.hu/sport/futball/2022/vb/2022/12/06/oliver-bierhoff-szivarvany-szajeltakaras-katar-nemet-valogatott-botrany-uzenet/

Gógita 2022.12.06. 14:18:10

Az én álláspontom az, hogy mindegyik válogatottnak, meg focicsapatnak magánügye, hogy mit csinálnak az öltözőben!
Ha egymás farkát ..., akkor egészségükre. De ne terheljenek ezzel másokat!

Egyébként folyton elszólják magukat. Hivatalosan ez ugye nem politikai állásfoglalás, hiszen politizálni a pályákon tilos!

Most meg itt is írják: "Menet közben több német napilap is azt rója fel a német válogatottnak, bár példaértékű volt a csapat gesztusa és politikai állásfoglalása..." !!!!

Tehát POLITIKAI ÁLLÁSFOGLALÁSA!

Gery87 2022.12.06. 15:40:51

"Mert egyszerűen rendkívül könnyű választani a nyugat és az iszlám között: én két kézzel szavazok az iszlámra egy ilyen választás esetében."

Ennél azért okosabb lehetnél.
Úgy 30 évnyi progressziót kell csak lefaragni, nem 300 évet!
Értem én hogy te mindenáron a felvilágosodás előtti "szakrális korba" - merthogy akkor romlott el minden - mennél vissza.
De ez akkor is marhaság.

A progressziót "a mostani szivárványos-perverz-ateista-gyerekkúró-filantróger" vonalat a kapitalista fogyasztói társadalom termelte ki.
Az igaz probléma ezzel van. Lehet az iszlám meg nem a fehér bevándorlás megoldja az individualizációt de nem oldja meg a tőke/elit problémát.

Ha lecseréled a "liberálfaisztákat" "iszlám államokra", ugyanúgy nem változik semmi!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.06. 16:08:20

@Gógita: volt egy Wágner Love nevű brazil focista, aki onnan kapta a nevét, hogy kiállították, és a meccs végéig a nevéből következő módszerrel vígasztalódott az öltözőben valami csinos menyecskével, a többiek pedig meglepték :)

Boldeone2 2022.12.06. 16:59:57

Nyilván fèlteni kell a migrációtól a felsőbbrendű társadalmakat kultúrát, ezt vallja Orbán is. Annyira nem lehet hülye senki , hogy a jólèt ès a szabadság társadalmát ( ez a nyugat ) lerombolja, a bizonytalanságra, a barbarizmusra
Az iszlám az, elèg csak a Koránt elolvasni. Ha a Korán ajánlásait szó szerint betartanák, akkor gyakorlatilag minden nem muszlim hitűt ki lehetne irtani
A saria törvènykezès rosszabb mint a közèpkori Európa törvènyei , gyakorlatilag a zene ès az ènek is bűnnek számít
Ítèlni vallási muftik ítèlnek, sem jogi eljárás , sem ügyvèd nincs , csak a buta vallási önkèny
Hányinger az egèsz, jobb szó nincsen rá
Az iszlám - arab világ egy elkèpesztő , álszent világ, hiszen olyan mèrtèkű a prostitúció amit szinte elkèpzelni sem lehet európai èsszel. Dubai a prostitúció világkozpontja

Ez egy degenerált poszt szerintem. Normális tudatállapotú ember olyat nem kívánhat , hogy pusztuljon a nyugat , melynek - ha fèlperifèrián is - de mi is rèszei vagyunk , azaz : együtt pusztulnánk

A homoszexualitás szerintem egy konstans arány az emberi társadalom törtènete során , csak a látencia nagysága változik , kultúra- függően. Pl az ókori görögöknèl jobban a felszínen volt

gigabursch 2022.12.06. 17:23:32

Azért az roppant beszédes, hogy akár a 32-be, akár a 16-ba hány nemzeti és hány nemzetközi válogatott jutott be.
Ha Braziliát és az AEÁ-t nemzetinek tekintjük (ott nem lóg ki a lóláb), akkor még durvább a kép.
Nekem a belgák és a németek kiesése örömet okozott.

Amúgy az 'európai' foci ugyanúgy mellékvágányra ment, mint a gazdaság.

Szerintem európában az iszlám nyomulásnak nincs helye, kitakarítandó. Kéz a kézben az életellenes liberál-idiótizmussal.

gigabursch 2022.12.06. 17:24:21

@Boldeone2:
Mind csak!
Te hányszor olvastad a Koránt?
S milyen nyelven?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.06. 17:29:49

@Boldeone2: minden társadalom sokszínű, nincsenek felső- vagy alsóbbrendű társadalmak, ez csak a maszkulin WASP-orientált tanulatlan gondolkodásmód tartja valósnak

Gery87 2022.12.06. 17:59:37

"nincsenek felső- vagy alsóbbrendű társadalmak"

Fenéket nincsenek!
Egy olyan civilizáció, társadalom ami emberáldozatokkal "működik", vagy halálra köveznek meg daruval nyilvánosan akasztanak az nem egyenrangú azokkal ahol ilyen nincs.

tűz fal 2022.12.06. 20:12:31

@Gery87:
"Egy olyan civilizáció, társadalom ami emberáldozatokkal "működik", vagy halálra köveznek meg daruval nyilvánosan akasztanak az nem egyenrangú azokkal ahol ilyen nincs."

Mármint otthon náluk nincs? Merthogy a demokráciaexportőrök tevékenysége rengeteg emberáldozattal jár, csak elsősorban (egyelőre) nem otthon. Bár már ott is kezdődik BLM-nek meg Antifáknak delegálva.

Boldeone2 2022.12.06. 20:45:46

@Gery87: Így van ! Èn sem hiszek a kulturális relativizmusban, vagyis hogy minden kultúra egyformán èrtèkes
Ennyi erővel azt is mondhatjuk , hogy pápuák emberevèse elfogadható, hiszen egy " kultúra " rèsze amely mèg a múlt században is előfordult

@gigabursch: Kb 8-9 ève, de csak felületesen , mert unalmas. Főleg a destruktív tèziseket kerestem benne. Van magyar fordítás is.

Boldeone2 2022.12.06. 20:52:00

@Deak Tamas: ez csak a maszkulin WASP-orientált tanulatlan gondolkodásmód tartja valósnak
válasz"

Kant szerint csak a nyugati\ európai ember kèpes csak transzcendens gondolkodásra , illetve, tervszerűen jövőt èpíteni, ez emeli más "emberfajok" felè

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.06. 21:16:00

@Boldeone2: ja, mint például a nyugati/európai Jézus Krisztus, Mohamed, Mózes, Imhotep, Hammurapi, az inka kultúra, az indiai kultúra, az egyiptomi kultúra és még sorolhatnám napestig.

Gógita 2022.12.06. 21:40:42

Ciánmérgezést nem lehet arzénnal gyógyítani!

Gógita 2022.12.06. 21:49:03

A gond itt Európában az, hogy a kereszténység elaludt pár száz éve, amióta megbékélés van a felekezetek között, és hagyta, hogy kigolyózzák pozícióiból a pogányok. Az alvása alatt újjáéledt pogányság.

Most meg csak nézzük, hogy hoppá, lassan mi leszünk itt a páriák, egy-két ezer év után. Megyünk a levesbe.

És ezért kísértő az a gondolat, hogy ha mi már nem bírunk el a pogányokkal, majd az iszlám.
Csak a baj az - és ezt nem fogták fel a bevándorlás párti nyugati ballibek sem -, hogy amint az iszlám Európában elég erőssé válik, kigolyóz majd mindenkit. Keresztényt, ateistát, liberálist, LMBTQ-st, mindenkit.

A ballib, progresszív, woke..., Isten tudja milyen nevek alatt futó pogányság ciánja ellen nem jó gyógyszer az iszlám arzén.
Vagy, ahogy régen írta Zrínyi: az török áfium.

Boldeone2 2022.12.06. 22:19:44

@Deak Tamas: Ezek egy rèsze nyomtalanul eltűnt kultúra. Most kapitalizmus van, meg nyugati típusú liberális demokrácia. Ez az, ami működik , a többi rendszer nem igazán

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.12.06. 23:27:59

Európának magának kell megtanulni helyre tenni a liberálisokat. Ezt nem fogják elvégezni helyettük az iszlamisták, ha el is végzik akkor európa nem marad.

Gery87 2022.12.06. 23:54:09

@Gógita:

3 út lehetséges:
- valami új vallás
- kötelező kereszténység.
- nem kötelező vallásosnak lenni.

Az első és a második érdemben ugyanaz, hinned "kell" és kész, én nem akarok ilyen világot.
Ha meg nem kötelező akkor meg úgy is elterjed a vallástalanság, mert senki nem szereti a kötöttségeket, korlátokat, senki nem születik vallásosan...így is van egy csomó szabály amit be kell tartani (helyesen)...sokkal jobb ha önként választhatsz amit akarsz...legyen vallás vagy ideológia akármi...és akkor az van ami most.

Most akkor neked végül is mi lenne a jó? Legyen kötelező kereszténynek lenni?
Nem kéne.

Gery87 2022.12.06. 23:56:07

@Boldeone2:

Ez az ami inkább működik, még.
Hosszú távon egyik se.

tűz fal 2022.12.07. 08:50:15

"Nekünk, Kelet-Európának sokkal nagyobb esély a békés együttélés egy muszlim Nyugat-Európával, mint a mostani szivárványos-perverz-ateista-gyerekkúró-filantróger verzióval. Ennyi az egész. Pusztuljanak, nincs rájuk szükség."

Ezzel teljesen egyetértek. Hozzánk ne jöjjenek a muszlimok, de nyugatra menjenek csak és váltsák valóra azok multikulturális álmait.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2022.12.07. 11:16:29

Ez a minél rosszabb, annál jobb taktikája. Rohadtul meg lehet szívni. Aztán meg majd nyugatról elkezdenének minket fenyegetni, hogy ne együnk disznóhúst meg ne igyunk alkoholt. LFSZT.

gigabursch 2022.12.07. 14:31:48

@gigabursch:
Ami azt illeti Svájc (ha-ha) és Spanyolország is megérdemelte a kiesést.
Mondjuk a spanyoloknál és a portugáloknál van néhány házi szaracén, de a teljes svájci csapatban négy, valóban svájci volt.

gigabursch 2022.12.07. 14:37:26

@Gógita:
Úgy gondolom, hogy ezzel rátapintottál a lényegre
(Ahogy az K-eu-i sztyeppi háborúra is igaz, tüzelôőnyaggal nem lehet tüzet oltani)

GyMasa 2022.12.07. 14:45:39

@Gery87:
"3 út lehetséges:
- valami új vallás
- kötelező kereszténység.
- nem kötelező vallásosnak lenni."
Pontosan! Az elsö éppen az internacionalista-woke-fasizmus, teljes életnagyságában!
Tehát most ez küzd egymással a "fejlett nyugaton".
Aztán, majd valamelyik gyözni fog...

"Az első és a második érdemben ugyanaz, hinned "kell" és kész, én nem akarok ilyen világot."
Pedig mindegyik "jelentkezö" erre aspirál...
(a woke fasizták és a mohamedánok is)

"Ha meg nem kötelező akkor meg úgy is elterjed a vallástalanság, mert senki nem szereti a kötöttségeket, korlátokat, senki nem születik vallásosan...így is van egy csomó szabály amit be kell tartani (helyesen)...sokkal jobb ha önként választhatsz amit akarsz...legyen vallás vagy ideológia akármi...és akkor az van ami most."
Szerintem csak simán vissza kellene lépni a kb 15 évvel ezelötti világhoz.

"Most akkor neked végül is mi lenne a jó? Legyen kötelező kereszténynek lenni?
Nem kéne."
Woke fasisztának is "kötelezö" lenni. Nézd meg mekkora gyülölethadjárat folyik mindenki ellen, aki nem része a kaptárnak!

Gery87 2022.12.07. 16:05:35

@GyMasa:

A woke és társai nem vallás. Hanem egy ostoba ideológiai eszmeáramlat.

"Szerintem csak simán vissza kellene lépni a kb 15 évvel ezelötti világhoz."

Igen, 15-30 évet.
A vallásnak akkor se volt nagyobb szerepe mint ma.

"Woke fasisztának is "kötelezö" lenni. Nézd meg mekkora gyülölethadjárat folyik mindenki ellen, aki nem része a kaptárnak! "

Nem kötelező.

GyMasa 2022.12.07. 16:46:03

@Gery87:
"A woke és társai nem vallás. Hanem egy ostoba ideológiai eszmeáramlat."
Ezt, lazán véve minden vallásról elmondhatod...
De, ha megpróbálod tárgyilagosan, kívülröl tekinten az egészet, bizony ök is pontosan úgy müködnek, mint egy durva szekta.

"Igen, 15-30 évet.
A vallásnak akkor se volt nagyobb szerepe mint ma."
Az AKKORI vallásoknak.
Azóta megejelent a sötétzöld hit illetve a covid hit is (amit Putyin 2 nap alatt zárójelbe tett az Ukrán háború kirobbantásával)

"Nem kötelező."
Azt mondják, hoyg nem az, de próbálj meg ellenkezni velük...
A cancel culture megvan?
(ami ugye az egyszerü lincselés 21. századi megfelelöje)

Gery87 2022.12.07. 17:45:42

@GyMasa:

"mint egy durva szekta."

És a szekták jellemzője hogy nincsenek sokan.
Tehát az első pontra nem jó példák.

"Azóta megejelent..."

Nem jelent meg mint vallás.
A zöld mozgalom nem vallás, "covid hit" pedig nem létezik.

"Azt mondják, hoyg nem az, de próbálj meg ellenkezni velük..."

Hát errefelé elég könnyen megy...

"A cancel culture megvan?"

meg.
El fog tűnni. Mert tarthatatlan.

GyMasa 2022.12.07. 18:40:03

@Gery87:
"És a szekták jellemzője hogy nincsenek sokan.
Tehát az első pontra nem jó példák."
pedig a hardcore woke fasiszták valóban nincsenek sokan...
Nézd meg a német zöldeket: a 15%-ukkal teszik tönkre az egész, 80 milliós országot...

"Nem jelent meg mint vallás.
A zöld mozgalom nem vallás, "covid hit" pedig nem létezik."
Dehogynem vallás, elég csakkicserélned Isten nevét Gaia-ra, Jézusét meg mondjuk Gréta Thunberg-ére, és pont ugyanott vagy...
Covid hit pedig hogyne lenne!
Nem emlékszell már, mekkora várakozással várta mindenki a megváltó "oltást"?

"Hát errefelé elég könnyen megy..."
Az lehet, mert "arrafelé" le vagytok maradva az agymosássl, mert a patásorbán aktívan akadályozza az aknamunkájukat...

"meg.
El fog tűnni. Mert tarthatatlan. "
Ja, a kérdés csak annyi, mekkora kárt okoz előtte?
Merugye a kommunizmus, meg a szocializmus is "eltüntek"...
Csak hátrahagytak párszázmillió, értelmetlenül legyilkot embert, meg még ugyanannyi, lelkileg megnyomorítottat...

Gery87 2022.12.07. 20:26:19

@GyMasa:

Jó akkor vallás, higgyél ebbe aztán kész, engem nem érdekel.
ha valaki ragaszkodik a dilijéhez akkor ez van, hagyni kell.

"Nem emlékszell már, mekkora várakozással várta mindenki a megváltó "oltást"?"

Ennyi bármi "vallás" amit az emberek várnak, a hétvégi leárazás is.
Egyébként nem emlékszem hogy tömeghisztit okozott volna, az egész csak a média pattogása volt.

"Az lehet, mert "arrafelé" le vagytok maradva az agymosássl, mert a patásorbán aktívan akadályozza az aknamunkájukat..."

Igen, bizonyára Orbán miatt vagyunk megóvva ettől, véletlenül sem attól hogy gondolkodik az ember.

"Ja, a kérdés csak annyi, mekkora kárt okoz előtte?"

Nagyot, de majd tanulnak belőle.
Ha máshogy nem megy.

Gógita 2022.12.07. 20:38:37

@Gery87: "- nem kötelező vallásosnak lenni."

Ez volt eddig! És most ezt váltja fel az első pontod, az új (woke-progresszív-pogány-xyz) vallás!

És ez ellen védekezünk. Mert totálisan intoleráns!

Gógita 2022.12.07. 20:41:42

@GyMasa: "Szerintem csak simán vissza kellene lépni a kb 15 évvel ezelötti világhoz."

Pontosan!

Gógita 2022.12.07. 20:44:17

@Gery87: "Igen, 15-30 évet.
A vallásnak akkor se volt nagyobb szerepe mint ma."

És mindenki élte a maga nyugodt életét, akár vallásosan, akár nem!!!! És senki nem akart eltiporni, kiszorítani és üldözni, MINT MOST!!!

Gógita 2022.12.07. 20:51:20

@Gery87: "Igen, bizonyára Orbán miatt vagyunk megóvva ettől, véletlenül sem attól hogy gondolkodik az ember."

Nem látom azt a nagy gondolkodást. Ha a baloldal lenne kormányon, már az lenne, mint a németeknél. Vagy még rosszabb, mert Ferencnéék, (MZP, Jákobék...) mindig túl akarnak teljesíteni. Előbb Moszkvának, most Brüsszelnek, Berlinnek, Washingtonnak.

Gógita 2022.12.07. 20:55:28

@Gery87: Ezek mennek, egyre drasztikusabban, az új vallás építése közben:

"Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa a nők elleni erőszak elleni küzdelemről szóló irányelven dolgoznak.
Első hallásra jó ötletnek tűnik egy erről szóló kötelező érvényű irányelv, a gyakorlatban viszont komoly problémák merülnek fel vele kapcsolatban.
A dokumentum szerint például férfiak is találhatók a nők csoportjában.
Továbbá az irányelvjavaslat szerint a nők elleni erőszak magában foglal „minden olyan erőszakos cselekményt, amely fizikai, szexuális, pszichológiai vagy gazdasági sérelmet vagy szenvedést okoz vagy okozhat” (...) „függetlenül attól, hogy az nyilvánosan vagy a magánéletben történik-e”.
Eszerint tehát nők elleni erőszaknak számíthat minden olyan vélemény megosztása, amely valakinek pszichológiai szenvedést okozhat.
Ennek eldöntése rendkívül szubjektív.
Így az irányelv jelen formájában való elfogadás oda vezethet, hogy gender alapú online erőszak vádjával nézhet szembe az, aki kimondja az alapvető igazságot a férfiakról és a nőkről.
Ez őrültség, ami sokkal inkább árt, mint használ a nőknek.
Csatlakozzon a petíciónkhoz, és kérje meg Magyarország európai parlamenti képviselőit és Varga Judit igazságügyi minisztert, hogy ne fogadják el a genderideológia újabb trójai falovát jelentő irányelvet.
Az erőszak ellen, érjen az bárkit, fel kell emelnünk a hangunkat! Ez a javaslat viszont egy újabb kísérlet arra, hogy minden tagállamban törvényesítsék a genderideológia szókészletének elemeit, ezért szeretnénk, hogy a magyar döntéshozók felszólaljanak vele szemben.

A javaslat kísérlet arra, hogy minden tagállamban törvényesítsék a genderideológia szókészletének elemeit.

Gógita 2022.12.07. 20:58:12

"Az irányelv legproblémásabb pontjai a következők:
1. Már az alapvető definíciókkal baj van, így például a „nők elleni erőszak” rendkívül tág meghatározásával. Az irányelvjavaslat szerint ugyanis a nők elleni erőszak magában foglal „minden olyan erőszakos cselekményt, amely fizikai, szexuális, pszichológiai vagy gazdasági sérelmet vagy szenvedést okoz vagy okozhat”, (...) „függetlenül attól, hogy az nyilvánosan vagy a magánéletben történik-e”.
Eszerint tehát nők elleni erőszaknak számíthat minden olyan vélemény megosztása, amely valakinek pszichológiai szenvedést okozhat. Ennek eldöntése rendkívül szubjektív.
2. Az irányelv szerint férfiak is tartozhatnak a nők csoportjába.
Az irányelv az erőszak szempontjából fokozott kockázatnak kitett nők csoportjába sorol egy férfiakból álló csoportot, a transzgender nőket. Így nevezi ugyanis a genderideológia a magukat nőknek gondoló férfiakat.
„Különösen a leszbikus, biszexuális, transznemű, nem bináris, interszexuális és queer (LBTIQ) nők, a fogyatékossággal élő nők és a faji vagy etnikai kisebbséghez tartozó nők esetében fokozott a nemi alapú erőszak előfordulásának kockázata.”
Természetes, hogy meg akarjuk védeni a nőket és a lányokat az erőszaktól, és kriminalizálni akarjuk az elkövetőket. Fontos mindemellett, hogy egy a nők és a lányok védelmét célzó intézkedés valóban az ő védelmüket tűzze ki, és ne tegyen bele férfiakat is a női kategóriába, ezzel pont hogy veszélyeztetve az eredetileg védeni szándékozott nőket.
2. Súlyosbító tényezőnek számít a nők elleni erőszak, ha szexuális irányultságon, gender identitáson vagy gender kifejezésmódokon alapuló megkülönböztetéssel párosul.
„A nők elleni erőszak és a kapcsolati erőszak súlyosbítható, ha a nemen (genderen) és a megkülönböztetés egyéb, az uniós jog által tiltott okain – nevezetesen nemzetiségen, fajon, bőrszínen, etnikai vagy társadalmi származáson, genetikai tulajdonságokon, nyelven, valláson vagy meggyőződésen, politikai vagy más véleményen, nemzeti kisebbséghez tartozáson, vagyoni helyzeten, születésen, fogyatékosságon, koron vagy szexuális irányultságon, gender identitáson, gender kifejezésmódokon és biológiai nemi jellemzőkön* – alapuló megkülönböztetéssel párosul. A tagállamoknak ezért kellő figyelmet kell fordítaniuk az ilyen interszekcionális diszkrimináció által érintett áldozatokra azáltal, hogy egyedi intézkedéseket hoznak arra az esetre, ha a megkülönböztetés interszekcionális formái jelen vannak. Különösen a leszbikus, biszexuális, transznemű, nem bináris, interszexuális és queer (LBTIQ) nők, a fogyatékossággal élő nők és a faji vagy etnikai kisebbséghez tartozó nők esetében fokozott a nemi alapú erőszak előfordulásának kockázata.”
3. Több problémát felvet a gender alapján meghatározott online erőszak bűncselekménnyé nyilvánításának célja.
„A tagállamok biztosítják, hogy bűncselekményként büntetendő legyen a biológiai nem vagy a gender alapján meghatározott személyek csoportjával vagy ilyen csoport valamely tagjával szemben erőszakra vagy gyűlöletre uszítás szándékos elkövetése az ilyen uszítást tartalmazó anyagok információs és kommunikációs technológiák segítségével történő nyilvános terjesztése révén.”
Természetesen helytelen minden LMBTQ+ egyénekkel szembeni erőszak. A nyugati világban azonban mára már az értékvédelmet, a biológiai igazság kimondását, vagy a keresztény értékek melletti kiállást is könnyen erőszaknak vagy gyűlöletre uszításnak értékelik.
Így az irányelv jelen formájában való elfogadás oda vezethet, hogy bárki, aki leírja, hogy nem fogadja el a transzgender ideológia meghatározásait, és kimondja az alapvető igazságot a férfiakról és a nőkről, gender alapú online erőszak vádjával nézhet szembe.
Ilyen traumatikus élménye volt munkatársunknak, Caroline Farrow-nak idén októberben, amikor bizonyítékok nélkül, online zaklatás vádja miatt tartóztatta le Angliában a rendőrség. Ha ez a javaslat kötelező érvényű uniós irányelvvé válik, a Caroline-t ért elbánás egyre gyakoribbá válhat Európában.
Hogy aggodalmunk nem légből kapott, azt az is mutatja, hogy a javaslat konkrétan jobboldali csoportokat említ a nők internetes támadói között, ezzel megágyazva a kitűzött jogszabályok velük szemben való felhasználásának: „A nőket az interneten szisztematikusan támadják az erőszakos jobboldali szélsőséges csoportok és terrorista csoportok, amelyek gyűlöletet kívánnak terjeszteni velük szemben.”
4. A javaslat „összhangban van”, „az LMBTIQ-személyek egyenlőségéről szóló, 2020–2025-ös időszakra vonatkozó stratégiával”.
E stratégia céljai közt szerepel többek között a homofóbia mint „uniós bűncselekmény” bevezetése, a homoszexuális kapcsolatok jogi elismerése minden európai országban, a genderoktatás bevezetése az iskolákban, a transznemű, interszexuális és nem bináris identitások elismerésének javítása, az LMBTIQ-szempontok valamennyi szakpolitikába beépítése a Bizottság által, illetve a helyreállítási alap felhasználása az LMBTQ-célok támogatására."

Gógita 2022.12.07. 20:58:56

"5. Az irányelv elfogadásával Magyarországon is megkezdődne a hatóságok genderideológiára érzékenyítése.
A javaslat ugyanis minimumszabályként jelöli meg a tagállamokra nézve „annak biztosítását hogy a nemzeti hatóságok az áldozatokat a gender szempontokra érzékeny módon kezeljék”. Emellett iránymutatásokat kell kapniuk az illetékes hatóságoknak arról is, hogy „hogyan kell bánni az áldozatokkal gender szempontjából érzékeny módon”.
Nyugaton már sok példát láttunk e cél megvalósítására, ami lényegében a genderideológiára való érzékenyítést jelenti a rendőrök, ügyészek és bírók kiképzésétől kezdve a hatósági osztályokon keresztül egészen addig, hogy erőszakos férfi elkövetőket helyeznek el női börtönökben nőkkel közös cellákban.
Adja a nevét az ügyhöz, és kérje velünk Varga Judit igazságügyi minisztert, hogy NE hagyja jóvá a genderideológiai újabb trójai falovát jelentő, a nők elleni erőszak és a kapcsolati erőszak elleni küzdelemről szóló irányelvet az Európai Unió Tanácsában!
Természetes, hogy meg akarjuk védeni a nőket és a lányokat az erőszaktól, és kriminalizálni akarjuk az elkövetőket. Fontos mindemellett, hogy egy a nők és lányok védelmét célzó intézkedés valóban az ő védelmüket tűzze ki, és ne tegyen bele másokat is a női kategóriába, ezzel pont hogy veszélyeztetve az eredetileg védeni szándékozott nőket.
Egy olyan világban azonban, ahol a társadalmi igazságosság harcosai azt állítják, hogy a szavak „szó szerinti erőszaknak” számítanak, és még olyan baloldali nőket, mint J. K. Rowling is „kiberterroristának” neveznek, egy ilyen egész Unióra vonatkozó jogszabályjavaslat komoly következményekkel járhat a szólásszabadságra és az értékvédelemre nézve. Így ez mindannyiunkat érinthet, akik kiállunk az értékeink mellett.
Ha az EU célja valóban a nők és a lányok védelme, ne ömlesszék el az erről szóló dokumentumot a genderideológia szókészletével, hanem azon dolgozzanak, hogy az európai államok és emberek egységben tudják felvállalni és megvalósítani ezt a célt, legyenek liberálisok, baloldaliak vagy konzervatívok."

Gógita 2022.12.07. 21:06:08

És ez csak egy akció/támadás a sok-sok közül. Minden hétre jut egy hasonló!

tűz fal 2022.12.07. 21:15:15

@Gógita:
A genderideológia az már tényleg agyrém. Hogy ekkora hülyeséggel lehessen etetni embereket, és hogy már tudósok sem mernek ellene nyíltan felszólalni.

Gógita 2022.12.07. 21:16:27

Mondjuk, amikor a fentieket olvassa egy normális, még épeszű ember, könnyű elcsábulni, és azt mondani, mint Birca, hogy inkább segítsük elő, hogy minél gyorsabban töltődjenek fel ezek az elveszett, észt vesztett és pogányságba süllyedő országok, muszlimokkal. Még ők is jobbak ezeknél! :-(

Mielőtt felépítik a maguk szürreális, terror-diktatúráját!

GyMasa 2022.12.07. 21:22:01

@Gery87:
"Jó akkor vallás, higgyél ebbe aztán kész, engem nem érdekel.
ha valaki ragaszkodik a dilijéhez akkor ez van, hagyni kell."
Mondjuk, azért tőled az állítülagos demokratától érdekes hallani, hoyg ennyire kényszerből vagy csak hajlandó mások véleményét/mienségét elfogadni...

"Ennyi bármi "vallás" amit az emberek várnak, a hétvégi leárazás is."
Igen, csak nem követelnek kényszerleárazást mindenkinek, ha valaki nem várja úgy azt a leárazást...
Meg nem nevezik leárazástagadónak azt, aki azt mondja, hoyg nem érdekli az egész, és őt hagyják békén!

"Egyébként nem emlékszem hogy tömeghisztit okozott volna, az egész csak a média pattogása volt."
Te nem olvastál blogokat azalatt a majd 2 év alatt??
Itt az oltásfelszopók konkrétan gulagra akarták küldeni, és tömeggyilkosnak nevezték, aki nem szaladt azonnal beoltatni magát!

"Igen, bizonyára Orbán miatt vagyunk megóvva ettől, véletlenül sem attól hogy gondolkodik az ember."
Nem orbán miatt, hanem azért mert nem engedi, hoyg 24/7-ben a woke propaganda ömöljön rád mindenhonnan..
Én egy nagyon woke cégnél dolgozom..
Csak a héten 3 "diversity, acceptance and Inclusion" tréningre küldtek nekem meghívót.
Szerencsém, hogy _még_ nem kötelező, de ne mondd már nekem, hoyg ez egy piaci munkahelyen normális?

"Nagyot, de majd tanulnak belőle.
Ha máshogy nem megy. "
Az okos ember más kárán tanul a buta meg a sajátján, vagy azon sem.
Te melyik csoportban szeretnéd látni az országodat?

Gery87 2022.12.07. 21:30:54

@Gógita:

MO-on inkább a Fidesznek vannak ilyen céljai.
Eltiporni a "liberális csürhét".
nem a woke-tól kell tartani.

Gery87 2022.12.07. 21:31:42

@Gógita:

Nos, nem az van, bármi is legyen az...
Akkor mi a baj?
Az van amit akartál.

Gery87 2022.12.07. 21:33:25

@Gógita:

Ez nem vallás, ahogy a kommunizmus meg fasizmus sem volt az bár voltak jegyei amiben hasonlított rá...(önfeláldozó "szentek", messianizmus, küldetéstudat..)

GyMasa 2022.12.07. 21:37:50

@tűz fal:
Nem "nem mernek", hanem beérett az elmúlt 40-50 év aknamunkájának az eredménye!
Mostanra a legtöbb egyetemen szuperwoke a vezetés és az előadók...
Tehát, teljes erőből hisznek is benne.

Gery87 2022.12.07. 21:38:43

@Gógita:

Én ebben most minden hülyesége mellett Puzsérral értek egyett, a nyugati civilizáció "ki fogja termelni az immunválaszt erre a fasságra (vagy beledöglik). de minden "kívülről jövő" vagy ellentétes, de hasonlóan szélsőséges "megoldás" (illiberális autoriter rendszer) nem valós alternatíva!
Ez olyan mint sztálinizmussal legyőzni a fasizmust!
Orbán és a NER erre nem megoldás.
Olyan mint széllel szemben hugyozva állni a szakadék szélén....lázadóan pisás leszel, de ugyanott vagy!

Gery87 2022.12.07. 21:40:50

@GyMasa:

"Mondjuk, azért tőled az állítülagos demokratától érdekes hallani, hoyg ennyire kényszerből vagy csak hajlandó mások véleményét/mienségét elfogadni..."

untat az értetlenséged.
Nem akarok ennyit írni megmondom őszintén, ha ennyi idő alatt nem értetted meg, akkor mit mondjak még?
Nem kell egyetérteni, csak értsd.

Én értem hogy neked ez nem probléma és leszarod.

oké.

Gery87 2022.12.07. 21:46:22

@GyMasa:

"Igen, csak nem követelnek kényszerleárazást mindenkinek, ha valaki nem várja úgy azt a leárazást...
Meg nem nevezik leárazástagadónak azt, aki azt mondja, hoyg nem érdekli az egész, és őt hagyják békén!"

ez ettől még ideológia! semmi több. nem vallás...

"Te nem olvastál blogokat azalatt a majd 2 év alatt??"

Nem, és a környezetemben több volt akit "nem hozott lázba" ennyire a dolog, beoltatta amgát vagy nem.
A vernyákolók többsége meg oltásellenes volt.
nem "vakcina hívő".

"Itt az oltásfelszopók konkrétan gulagra akarták küldeni, és tömeggyilkosnak nevezték, aki nem szaladt azonnal beoltatni magát!"

itt meg az oltásellenesek szerint mind hülye birka aki be akarja oltani magát és bele fog dögleni!

"Igen, bizonyára Orbán miatt vagyunk megóvva ettől, véletlenül sem attól hogy gondolkodik az ember."
"Nem orbán miatt, hanem azért mert nem engedi, hoyg 24/7-ben a woke propaganda ömöljön rád mindenhonnan.."

Orbán nem szól bele egy cég életébe iylen értelemben!
Azért nincs nálunk ilyesmi mert igény sincs rá!
A multik is tudják hogy a "K-európai balkáni bunkókat" nem lehet megetetni ezzel.

"Én egy nagyon woke cégnél dolgozom.."

sajnálom.
MO-on?

"Csak a héten 3 "diversity, acceptance and Inclusion" tréningre küldtek nekem meghívót.
Szerencsém, hogy _még_ nem kötelező, de ne mondd már nekem, hoyg ez egy piaci munkahelyen normális?"

nem az.

"Nagyot, de majd tanulnak belőle.
Ha máshogy nem megy. "
Az okos ember más kárán tanul a buta meg a sajátján, vagy azon sem.
Te melyik csoportban szeretnéd látni az országodat? "

Egy NER és woke mentes világban!

tűz fal 2022.12.07. 21:57:27

@GyMasa:
Egy valódi tudós, vagy értelmes tanár nem hihet el olyan hülyeséget mint a genderelmélet. Ahogyan semmilyen értelmes ember sem. Akik ilyeneket tanítanak, azok vagy kollaboránsok, vagy kontárok.

Gógita 2022.12.07. 22:00:33

@Gery87: "MO-on inkább a Fidesznek vannak ilyen céljai.
Eltiporni a "liberális csürhét".
nem a woke-tól kell tartani. "

Te nem látod a fától az erdőt!

Így meneteltek be a nyugati normális népek is az erdőbe. Mire meglátták végre hová vitték őket, KÉSŐ VOLT!

Ugye GyMasa?

Gógita 2022.12.07. 22:05:44

@Gery87: "Ez nem vallás, ahogy a kommunizmus meg fasizmus sem volt az bár voltak jegyei amiben hasonlított rá...(önfeláldozó "szentek", messianizmus, küldetéstudat..) "

Szavakon lovagolsz, a lényeget meg nem akarod érteni. :-(

Nem érdekes, hová sorolod be azt az ideológiát, amely még a vallási fanatikusokat is lepipálja, és el akar tiporni.
A különböző balos, marxista, leninista, kommunista, szocialista vagy akár jakobinus és társaik, ideológiák is mind hitek voltak, amelyek nevében gyilkoltak és durva diktatúrákat építettek fel. Elég ennyit tudni.

És most egy újabbat csinálnak éppen.

Gógita 2022.12.07. 22:14:44

@Gery87: "Ez olyan mint sztálinizmussal legyőzni a fasizmust!"

Baromira nem olyan.
Ha már: akkor ahogyan korábban írtam, olyan, mint a nyugati woke-gender-pogány őrületet az iszlámmal gyógyítani.

Ez egy sokkal nagyobb lépték, mint egy-két keresztény demokrata kormány HELYI ellenállása. Itt és mondjuk Lengyelországban.

És de, pontosan csak az Orbán-kormány áll közted és az őrület között!
Lásd a CitizenGo-s idézeteket! Az oldalukon még száz ilyen van.

GyMasa 2022.12.07. 22:26:04

@tűz fal:
És, ki mondta, hoyg azok Valódi tudósok???
Egy CEU-nak mégis mi köze van a tudományhoz???

GyMasa 2022.12.07. 22:28:57

@Gógita:
Abszolút egyetértek!
Az külön gáz, hogy Gery ennyire vak, és ennyire erősen tapasztja a kezeit a fülére is és a szemére is egyszerre.
Bezzeg a szájára nem, mert azt használja...
A legdurvább pedig pont az, hogy mégcsak elképzelnie sem kell semmit, hiszen a szeme előtt van az egész!
Mert pl egy USA/nyugatEU-s ember mondhatja azt, hogy "40 éve még nem láttam, hová fut ez ki"... ELlenben, aki ma ezt mondja, az tökéletesen merőleges a valóságra...

Gery87 2022.12.07. 22:58:39

@Gógita:

Ó értem akkor már "nem is vallás".
Ezt eldönthetted volna korábban.
Akkor min vitatkozunk?

Gery87 2022.12.07. 23:00:11

@Gógita:

Nem keresztények és nem demokraták ez csak egy máz...
Át vagytok baszva az van ha ezt elhiszitek!

Gery87 2022.12.07. 23:01:00

@Gógita:

"És de, pontosan csak az Orbán-kormány áll közted és az őrület között! "

Ahh, persze, mert "ha nem Orbán akkor gyurcsány és akkor jön az armageddon", ismerjük....ez megy 12 éve!

Gery87 2022.12.07. 23:01:58

@GyMasa:

Én látom mi van faszikám, csak épp nem gondolom hogy ez most itt komoly veszély + hogy erre a NER lenne a megoldás.

MEDVE1978 2022.12.07. 23:52:35

Vannak érdekes vonulatai ennek a vitának. Az eredeti cikk kicsit sekélyes sajnos.

1. Az első, a vitában is érintett téma a kulturális relativitás. Utóbbi azt jelenti, hogy egy kultúra vizsgálatakor arról nem mond valaki morális ítéletet az érzékenység / tolerancia / politikai korrektség jegyében. Mostanában láttam egy érdekes videót, ami a második világháború után született nyugati generációról (baby boomerek) szólt. Az ott felvázolt elmélet lényege, hogy a boomerek egy páratlan lehetőséget (technológiai vívmányok, eredmények, fejlődés) kaptak, ami képes volt a korábbinál jóval nagyobb rétegek, a társadalom nagy része számára addig ismeretlen jólétet teremteni. Nagyon sok minden adott volt ehhez (a második világháború technológiai melléktermékei, így a rakétatechnológia, híradástechnika, nukleáris technológia stb.), illetve a második és első világháborúk öröke mindenkit befolyásolt. Annyira mélyen beégett a radikális kultúrális megkülönböztetés okozta sokk (a náci Németország felsőbbrendűsége), hogy az lett a szokásuk, hogy senkit ne ítéljenek el a kultúrájuk alapján (kivéve a nácikat). Ebből lett aztán az, hogy békére törekszünk, all you need is love, flower power, mindenki egyenlő és minden kultúra egyenrangú. Ezek az emberek nem merték kijelenti, hogy adott esetben a nyugati kultúra felsőbbrendű vagy azt, hogy ők preferálják, egyszerűen mert nácinak hangzottak ezzel a saját fülükben. Ennek az elvnek a továbbkövetése a mai woke mozgalom, ami szintén az érzékenység és minden virág virágozzon elve mentén fogadja el a különböző kultúrákat.

Holott ez egy hamis kép, az ember a saját kultúráját, saját értékítéletét tekinti helyesnek és ha ennek nem felel meg egy vizsgált kultúra, akkor azt alsóbbrendűnek minősíti magában, még ha nem is mondja ezt ki, mint a woke-ok. Nyilvánvaló, hogy a mai nyugati kultúrákhoz képest a carthagói kultúra alacsonyabb rendű volt, egyszerűen azért, mert ha nagyon rossz volt a termés, rossz volt a tengeri hajózás feltételrendszere vagy háborús vereségre álltak, akkor emberáldozattal kellett kiengesztelni az isteneket.

2. A vallás / vezető ideológiák kérdése a társadalmi kohézióban. A túl bonyolult struktrák általában megbuknak és a rendszer működésének fennakadásához vagy leállásához vezetnek. Hasonló módon, ha túlzottan ellentétesek a társadalmi csoportok ideológiái / vallásai - országon belül túl bonyolulttá válik a rendszer -az is rendszerhibához vagy katasztrófához vezet. A közös ideológia kohéziót ad a társadalomnak. A XXI. századi nyugati társadalmak ideológiailag egyre fregmentáltabbak, széttagoltabbak. Ennek az éremnek a másik oldala persze az egyén korábban sohasem tapasztalt szabadsága és választási lehetőségei. Kérdéses, hogy ez működőképes-e hosszútávon. A korábbi példák a túl bonyolult rendszerekkel (pl: Római Birodalom) azt mutatják, hogy nem lesz az, de ez egy új nekifutás, minden lehetséges.

Gery87 2022.12.08. 01:00:51

@MEDVE1978:

1. Teljesen egyértelmű hogy a kultúrák nem egyenrangúak és ezt most ki lehet futtatni a multikultira az iszlámra Európában..stb.

De a lényeg az hogy nem egyenlőek.

Az európai kultúra ettől függetlenül (világháborús, koncetráció táboros, fasiszta és gulag sokk) organikusan a szabadság és a demokrácia felé halad. Itt ennek van hagyománya. Itt szökkent szárba a felvilágosodás, mégha megakadt is, Ezért vagyunk a "nyugat".

Aki ellentmond ennek, nincs helye, legyen az a radikális iszlám vagy az illiber Orbán.
Az öntisztulás a woke, gender és LMBTQ+ lobbi meg a többi "nemzethy autoriter" szart is érintenie kell.
Én értem hogy szerintük - utóbbiak szerint - pont ők az "ellenanyag" de nem.
Ők "1944-be akarnak visszamenni." Képletesen.
(beszédes hogy az Alaptörvény szerint is ekkor szűnt meg az állam szuverenitása és 12 éve állt helyre, abszurdum)

"az ember a saját kultúráját, saját értékítéletét tekinti helyesnek és ha ennek nem felel meg egy vizsgált kultúra, akkor azt alsóbbrendűnek minősíti magában,"

A radikális baloldal (demokratikus szocializmus, tanács demokrácia) meg pont azt mondja hogy a kapitalizmus, a fogyasztói társadalom, a korlátlan növekedés mítosza, a pártokrácia 8kiszervezett politika) pont ilyen meghaladott "alsóbbrendű fos".

Meg kell haladni mert az hogy a tulajdon koncentrálásán, a vagyon felhalmozásán, ezek örökítésen, hogy a demokrácia az elit vezette pártok fogva ejtésén alapul az egy tarthatatlan állapot.

Válság van: kultúrális, erőforrásbeli, ökológiai, klímaválság...
Ebből a tőke és a tőke elit nem fog kivezetni minket.
A woke meg a nemzethy gőg egy tünet....értik hogy baj van csak rossz választ adnak.

2.
"Kérdéses, hogy ez működőképes-e hosszútávon. "

Egyértelműen nem.
A rendszer a-képp bonyolult, hogy míg a tömegeket egyszerű populista szólamokkal izgatják és tartsák sakkban, a lényegi kérdésekről elterelik a figyelmet,
addig az elit szintjének bonyolultnak tűnő érdekek, lobbik mozgatják a szálakat.
Amire betekintés nincs, erre jönnek rá mint a légy a szarra a konteók meg az "illiber válaszok".
A VH-s náci bűnök miatt nem csak a kultúrák, civilizációk különbözőségét temette el a társadalom, hanem a "létező szocializmus" bűnei miatt a tőke kritikát és osztályelméletet is.

Vissza kell mennünk '45-ig és újra "el kell kezdeni kérdezni, gondolkodni!"

Úgy, hogy közben történt ami történt és már globálisabban kell gondolkodni mint valaha.

Gery87 2022.12.08. 01:08:14

Az elmúlt 250 évben Európában minden arról szólt a kultúra, filozófia, politika és értelmiség képviselői szintjén hogyan lehetne növelni a szabadságot, a demokráciát, hogyan lehetne enyhíteni a kapitalizmust vagy meghaladni azt.
Ezen gondolkodtak nacionalisták, liberálisok és szocialisták.
nemzeti függetlenség, egyéni szabadság (pl feminizmus), munkásmozgalom.
A nyugati civilizáció szelleme alapvetően "progresszív" még ha volt is pár évtizednyi fasiszta, államkapitalista uralom is.

MEDVE1978 2022.12.08. 10:29:56

@Gery87:
"A rendszer a-képp bonyolult, hogy míg a tömegeket egyszerű populista szólamokkal izgatják és tartsák sakkban, a lényegi kérdésekről elterelik a figyelmet,"

Én nem ebben látom a lényegi bonyolultságot. Egészen az újkorig a világban az egyes kultúrákat, társadalmakat ideológiai monolitok irányították. Volt a király, aki a világi ügyeken uralkodott és a szava szent volt és volt az egyház, ami a vallási ügyekben rendelkezett monopóliummal. Amikor ezek a rendszerek bonyolódtak (pl: reformáció vagy polgári forradalom) és belépett egy új játékos (egy másik egyház vagy egy másik világi hatalomgyakorló) szinte mindig katasztrófa, azaz polgárháború következett. A XX. századig ugyanakkor az általános módszer pontosan az volt, hogy a tömegek részére gyártottak egy narratívát, amit mindenki elfogadott. Pl: a XIX. századi Nagy-Britanniában, hogy Isten uralkodik a lelkeken, a király és a szent angol monarchia pedig a földi világban.

Ma már mindkét, a transzcendens és a világi rendszer is sokszor bonyolultabb, mivel vallásszabadság van: hihetsz bármiben. Ezért megjelenik mondjuk Magyarországon rengetegféle réteg: bigott vallásos, kevésbé vallásos, igazából vallástalan, de megkeresztelt, ateista stb. Ezzel a rendszer bonyolultabbá válik, az ő narratívájuk, világlátásuk rettenetesen különböző (de itt mondjuk az USA-ra is utalhatnék a biblia övben lévő közép-nyugati államokra, amelyek bigottan vallásosak, míg mondjuk New York meg tele van ateistával. És akkor az ezernyi felekezetről, egyházról még nem is beszéltem, ami további töredezettséget okoz.

Előbb az egyházi rendszer kezdett el egyébként repedezni, már a középkorban, de a XX. században már a világi is. Nagyjából a múlt századig a király volt mindennek az irányítója és ő határozta meg a mindenkori kurzust. Néhány helyet (Franciaország, USA) eltekintve mindenhol így volt. Ezt váltotta mindenhol más időpontban a duális felállás (legalábbis nyugaton): demokraták és republikánusok, Nagy-Britanniában Munkáspárt és Toryk, Németországban a Szociáldemokrata Párt és a Kereszténydemokrata Unió stb. A második világháború utáni stabilitást ez a duális politikai rendszer adta meg az embereknek. Ebben nagyon erős volt a közös minimum, tehát szinte mindegy volt, hogy a szocdem vagy kereszténydemokrata került hatalomra, hasonló elvek mellett gyakorolták, kis különbségekkel. A XX. század legvégére, XXI. század elejére ez a rendszer fregmentálódott kis darabokra, ráadásul úgy, hogy a közös minimum relatív szintje lecsökkent. Ha mondjuk a német demokráciát nézzük, a 80-as években nagyjából SPD és CDU/CSU versenyfutás volt. Mindig volt egy kapitalista párt (FDP), ami nagyjából a vállalkozók pártja és épphogy bejutott a parlamentbe. Volt egy mindenkori (gyenge) szélsőjobboldali párt, ami általában nem jutott be, egy kicsit erősebb, épphogy parlamentbe jutó szélsőbal és 90-től egy zöld párt. A kormányt vagy nagyon dominánsan az SPD vagy a CDU/CSU adta. 1998--ban és 2002-ben a nagy pártok a szavazatok 75%-át szerezték meg, 2006-ban 69%-át. Az arány azóta csökken, a legutóbbi választáson már csak 50%-ot értek el, de úgy, hogy egy évvel a választás előtt az SPD már volt 12%-on is. Most ott tartunk, hogy a német parlamentben 10 %-al ott ül a szélsőjobb, 15%-al a zöldek, 12%-al az FDP, 5%-al a szélsőbal. Ennek a hatására immár nem lehet a radikális erők nélkül kormányozni. Bár ez nem is a fő baj, hanem az, hogy a radikálisoknak sokkal nagyobb a szavazataránya és a rétegek képviselete lett elsődleges céljuk a társadalom egésze helyett. (Az FDP radikális kapitalista / piaci liberális, a zöldek radikális baloldali társadalompolitikát képviselnek, az AFD szélsőjobb, a Linke meg szélsőbal ideológiákat). Ez az egész erős krízisjelenségeket hoz magával, ami csökkenti a kormányzás hatékonyságát. A jelenlegi koalícióban az FDP-t nagyjából utálja mind a régi vágású szocdem SPD, mind pedig a zöldek. Míg a zöldek az SPD szavazóknak túlzottan radikális nézeteket képviselnek és gyakorlatilag pont ellentétesek az FPD-vel. De a kottázás nálunk is ez, csak itt ez az ellenzék széttagoltságában jelentkezik: a Momentum, LMP, Párbeszéd képviseli a városi fiatalokat, zöldeket, a DK az újbaloldali szavazókat (aki meg tudják emészteni a woke irányvonalukat) és volt SZDSZ-eseket, az MSZP néhány maradék tradicionális baloldali szavazót, a Jobbik néhány nagyon Orbánutáló nemzeti radikálist, a Mi Hazánk pedig a "mindenki kurva anyját, azért Orbán jobb, mint a komcsik" nemzeti radikálisokat.

A rétegképviselet és a töredezettség ahhoz vezet, hogy egyre hatékonytalanabb a kormányzás a legtöbb fejlettebb nyugati országban.

MEDVE1978 2022.12.08. 10:45:10

@Gery87: "Az elmúlt 250 évben Európában minden arról szólt a kultúra, filozófia, politika és értelmiség képviselői szintjén hogyan lehetne növelni a szabadságot, a demokráciát, hogyan lehetne enyhíteni a kapitalizmust vagy meghaladni azt."

Erről azt gondolom, hogy a kapitalizmus nem meghaladható, az enyhítésnek kell a célnak lennie. Szerintem a kapitalizmus vagy egyszerűbben a piac maga az emberi természet és a valóság kapcsolatának leképezése, ami lényegében az őskortól kezdődően jelen volt. Az emberi természet ugye az alapvető szükségletek (élelmezés, biztonság, szaporodás, utódgondozás stb.) kielégítésére fókuszál és hozzá akar jutni az ehhez szükséges erőforrásokhoz. Ezek az erőforrások időben és térben eltérő mennyiségben és az emberek számára szűkösen állnak döntően rendelkezésre és az ember a piacon jut hozzá ezekhez. Most nagyjából itt mindegy, hogy a piacnak a feudális földesúr által kialakított rendszert tekintjük, ahol ő a termeléshez földet és biztonságot nyújt a parasztnak, aki cserébe adót fizet és robotol vagy hogy ma lemegyünk a piacra és veszünk élelmet.

A mechanizmus, ami ezt az egész folyamatot működteti nem meghaladható, különösen azért, mert a szükségleti piramis nem az alapszükségleteknél ér véget, hanem azon felül a végtelenségig folytatódik és az ember ösztöne erre is vonatkozik. Ha egy közösségben elérhető lesz mondjuk a virtuális valóság szimulátor, akkor lesz rá kereslet is, mert az ember szükséglete, hiába nem nélkülözhetetlen. Az ember pedig mindig többre vágyik, hogy az életszínvonalát javítsa.

Innentől kezdve nem a meghaladás, hanem a mérséklés kell a cél legyen.

Gery87 2022.12.08. 17:30:07

@MEDVE1978:

"A rétegképviselet és a töredezettség ahhoz vezet, hogy egyre hatékonytalanabb a kormányzás a legtöbb fejlettebb nyugati országban. "

Nem csodálom a régi elvek már nem népszerűek, a kereszténydemokrata pártok mögül lassan kihal a szavazóbázis, a hívők...a szocdemek tőke és rendszerkritikája gyakorlatilag eltűnt vagy összpárti konszenzussá vált (északi államok) de az új narratíva meg progresszív, vagy simán libsik lettek.
Az emberek sem gondolkodnak nagyban, nincsenek nagy tömegpártok.

Gery87 2022.12.08. 17:42:35

@Gery87:

"Erről azt gondolom, hogy a kapitalizmus nem meghaladható, az enyhítésnek kell a célnak lennie. "

A piac, az állam, a tulajdon nem meghaladható, ebben Marx is tévedett, bár abban nem hogy "a legfejlettebb tőkés országban jön el a..." hát nem a kommunizmus, de valami más.

"Innentől kezdve nem a meghaladás, hanem a mérséklés kell a cél legyen. "

Pontosan.

Nem a piaccal magával van baj, az mindig is volt, hanem ahogy működik.
Nem a tulajdonnal van baj hanem hogy koncentrálódik keveseknél és korlátlanként van kezelve.
Ugyanez vonatkozik a vagyonra is.
A végtelen növekedés ígérete és a tulajdon általi hatalom, újraelosztás hajtja a az egészet, de erről tudjuk hogy fenntarthatatlan és amúgy sem kívánatos.

tűz fal 2022.12.08. 19:27:39

@MEDVE1978:
"Erről azt gondolom, hogy a kapitalizmus nem meghaladható, az enyhítésnek kell a célnak lennie. Szerintem a kapitalizmus vagy egyszerűbben a piac maga az emberi természet és a valóság kapcsolatának leképezése, ami lényegében az őskortól kezdődően jelen volt."

Effelől azért vannak kétségeim, mert a kapitalizmus eredményességét tisztán, "önerőből" még sohasem láttuk. A piaccal és az emberi természettel pont azért nem mosnám össze, mert - ahogy te magad írod - az lényegében az őskortól jelen van. A nyugati gazdagodás a késő középkortól, a korai kapitalizmustól kezdve a gyarmatosításon, azaz másokon élősködésen alapul. Ez mindig jelen volt, tehát nem lehet kijelenteni, hogy maga a kapitalista termelési mód eredményezte a sikert. A közvetlen érdekeltség lényegében szinte csak a kicsi vállalkozásoknál érvényesül, ahol a gazda, a családja, meg annyi alkalmazott akiket tényleg közvetlenül ő maga irányít és felügyel - munkája és az eredmény között jól látszik a kapcsolat. A nyugati nagyvállalatok ugyanolyan hierarchikusak és bürokratikusak mint a szocialista nagyvállalatok, még a saját érdekükkel is képesek szembemenni, ahogyan az a Netflixnél, Facebooknál meg csomó más woke baromnál meg is látszik. Ezek (meg még egy csomó) nem a termelékenységükből élnek meg, hanem nagyon is felülről irányított és helyzetbe hozott cégek, akik összefonódnak a hatalommal és kölcsönösen segítik egymást hogy másokon élősködjenek.
Ma már persze erősen visszaszorultak a gyarmatok, de a nyílt elnyomást átforgatták függőségbe. Hogy mennyire így van, meglátszik azon, hogy dalfesztiváltól kezdve sport eseményekig mindent propagandára, jutalmazásra és büntetésre használnak. A dollárból ötletesen tartalékvalutát csináltak, és szivattyúként működtetik. A fedezete eredetileg a másoktól összeharácsolt, lopott arany volt, de azt már a 70-es évekre elherdálták, és úgy sikerült megmenteni a dollár tartalékvaluta szerepét, hogy öszekötötték az olajjal.
Akárhogy nézem, sehol nem látok sikeres kapitalista modellt, csak mások sikeres megvezetését és élősködést.

Gery87 2022.12.08. 22:48:52

A kapitalizmus meg a feudalizmus között csak módszerbeli különbségek vannak!
Ezért történt meg sok helyen a reformer rendek által pl nálunk, ott ahol nem volt polgárság.

A lényeg ugyanaz:
Van egy szűk réteg akik birtokolják a javak nagy részét, ami a tulajdonjogon alapul.

"nekem van, nektek nincs, hiába vagytok sokan, hiába termeltek, szolgáltattok, ez nem számít, csak az, kinek van és mennyi"

Ez eleve antidemokratikus, márpedig a demokrácia a népfelségen alapul. Vagyis a hatalom azokon alapul akik többen vannak.
A polgári forradalmak szerep jelentős és fontos, de megrekedtek és nem terjesztették ki a demokratikus többségi elvet a gazdaságra, tulajdonra!
Az életünk felét demokráciában tölthetjük elvileg, mára hol ugye....(szabadidő), a másik felét (munkahely) meg diktatúrában, ma is!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.12. 12:45:03

@Boldeone2: ahapersze. Igaz, hogy az iszlám földrajzilag mindössze Jakartától Marrakeshing terjed, egész Latin-Amerika keresztény, India nemsoká a föld legnépesebb állama a saját kultúrájára alapozva. A kapitalista nyugati liberális demokrácia országaiban meg népességcsökkenés ezerrel, de az működik, igen.
Miért írtad hogy geográfus vagy?

SoltBrain 2022.12.12. 22:16:00

akár még az is megtörténhet, hogy majd a nyugati muzulmánok lesznek gyökértelenek, ateisták és genderörültek, sose tudni, mit hoz a holnap....

tűz fal 2022.12.13. 08:43:21

@Deak Tamas:
"Miért írtad hogy geográfus vagy?"

Mert az nem hangzik jól hogy főállású bérkommentelő.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.13. 09:00:27

@tűz fal: hát az fix, de én se írok olyat hogy sinológus vagyok például ...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.13. 09:02:46

@tűz fal: pontos. Nem várt helyről tudok igazolást adni:

444.hu/2019/08/10/a-kapitalizmus-sikerenek-egyik-titka-hogy-a-hulladek-araval-sosem-szamolnak

444.hu/2019/08/10/a-kapitalizmus-sikerenek-egyik-titka-hogy-a-hulladek-araval-sosem-szamolnak

(négy olcsóság/ingyenesség elve)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.13. 09:16:25

@Gógita: @GyMasa: két epizód a lisszaboni tévé vasárnapi adásából. Az első epizód a marokkóiak párizsi meg amszterdami népi tűzijátékát mutatta be, megpróbált a riporter megszólaltatni egy barmot, de az kábé makogott összevissza valamit, egy értelmes mondata nem volt. A második epizód ezután élő kapcsolás volt a tangeri piacra, ahol a kifejezetten csinos riporternőre rögtön rá is röppentek a hvcs-k de nagyon udvariasan, relatív halkan, marokkói meg portugál (!!) zászlókat lobogtatva, az egyiket meg is szólította, aki portunyolul el os mondta, hogy Allah így akarta hogy mi nyerjünk, de ez közös győzelem, mert a marokkói és a portugál nép testvérek és Allah majd négy év múlva a portugálokat engedi győzni. A portunyol tudása eddig tartott, utána franciául még elmondta, hogy sokáig ünnepoelnek még, és örülnek.
A következtetések levonását az olvasóra bízom.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása