magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Új világrend

Ritka dolog: egy ember felnőtt életében két világrendszerváltozás is bekövetkezik.

Ilyen utoljára az 1890-ben születettekkel következett be nagy mennyiségben: sokan átélték egymás után az I. világháború, majd a II. világháború utáni összeomlást és új rendet is.

Most ez körvonalazódik ismét. Akik átéltük felnőttként a világkommunizmus összeomlását - én akkor 22 éves voltam -, most átéljük 35 évvel később az azt követő amerikai alapú liberális világrend összeomlását is.

Ezt észrevették az omló világrend lelkes hívei is, íme egy cikk: Új Molotov–Ribbentrop-paktum körvonalazódik – összeomlóban a nyugati szövetségi rendszer.

Én nem hittem volna, hogy Trump ezt hozza el. Azt hittem, csak a rendszer vadhajtásainak levágása fog történni, de az alap marad.

Kiderült: itt teljes peresztrojka zajlik. Az, hogy mindezt Trump megteheti egyetlen dolgot jelez: a korábbi elit nagy része mögötte él. Ellenkező esetben már nem élne, legalábbis lendületbe indult volna az egész hatalmi gépezet ellene. Míg most az látjuk: csak elképedt és pánikszerű jajjgatás hallatszik a be nem avatott második vonal és a propagandisták részéről.

Amit én látok mint jövőbeli eseményeket:

  • a NATO lassan megszűnik, nem lehet szerepe az USA nélkül - esetleg lesz egy nyugat-európai mini-NATO, melyből mi már ki tudunk maradni,
  • térségünkben újra alakul az Osztrák-Magyar Monarchia, persze nem országként, ez egy semleges régió lesz,
  • határok változnak, remélhetőleg békésen,
  • az EU sorsa nem világos még, a teljes szétesés vagy a mostani állapot fennmaradása a két lehetőség, ami viszont biztos: a szövetségi állammá alakulás kizárt mostantól.

Ami biztos: jobb lesz, mint most. S ez a változás most kivételesen nem a vesztesek oldalán talál minket. Számunkra ez ugyanis felszabadulás minden szempontból.

110 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4018802532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élveteg 2025.02.24. 06:25:26

Itt valami hatalmas alku lehet a háttérben Szerintem az hogy kína ,az oroszok elfogadják a dollár hegemóniáját ezért cserébé kapnak valamit Ha megmarad a dollár mint világpénz akkor Amerika otthoni jóléte is megmarad

vasútihíd 2025.02.24. 06:32:37

a nyugat európai nato és brüsszel mint a sarokbaszorított kutya még haraphat. persze meg lesznek zabolázva. már nincs mögöttük az amerikai liberális gépezet.
orbán tökéletes összefoglalója a helyzetről
mandiner.hu/belfold/2025/02/figyelmeztetett-orban-nem-szabad-lebecsulni-magyarorszag-ellensegeit

vasútihíd 2025.02.24. 06:38:58

már zelenszkij is pedzegeti hogy lemond. próbálja menteni a bőrét. túléli vagy sem eltűnik a történelem süllyesztőjében.
a békés határváltoztatások keretében megnőtt az esélye hogy kárpátalja visszatérjen hozzánk.

Boldeone2 2025.02.24. 08:18:55

Pont az ellenkezőjét gondolom:

- Nem szétesik az EU, hanem megerősödik a szövetség, válaszként a külső kihívásokra
- A katonai kiadások kényszerűen megnövekednek
- Nem alakul ujjá a Monarchia, a V4 is csak vegetál
- Az EU- n kívüli Magyarország " halott", senki nem fektetne, mert piacnak kicsik vagyuk

IdomitottFoka 2025.02.24. 08:47:39

@vasútihíd: sokkal nagyobb az esélye a tiszántúl távozásának, mint kárpátalja visszatérésének. Akik itt a nemzetközi viszonyok felhígulásának örvendeznek, azok kb vakok rá h Mo katonailag és külpolitika szempontjából mennyire elhanyagolható. viki sikeres volt Mo végletes megosztásában, ahogy a jobberek nem hajlandóak az eu érdekeiért egy szalmaszálat sem keresztbe tenni, úgy az ország apolitikus és libbant része sem a nedves sovén álmokért. Az igasságos putyincár adományában megbízni meg, khm.

Boldeone2 2025.02.24. 09:13:18

@IdomitottFoka: Így van! Sokan itt azon örömködnek, hogy gyengül a NATO, miközben Magyarország "barátai" egyre fogyanak.
A lengyel- barátságot sikerült tönkrevágni, a V4 lényegében nem működik, Románia soha nem lesz a barátunk, Ukrajnát ellenséggé tettük...

Ha valaki meg akarná leckéztetni Orbánt, lényegében senki sem segítene neki védekezni...

ez a nevem senki 2025.02.24. 09:15:50

I. Viktor királyságát három birodalom mossa a keletrűl a moszkvai nyugatbúl az amerika délről az kína császárság.

Gery87 2025.02.24. 10:40:32

"Új Molotov–Ribbentrop-paktum körvonalazódik – összeomlóban a nyugati szövetségi rendszer."

Hú de be fogjuk ezt szopni, mint kisállam, ahogy a két háború közötti erőpolitizálást is!

És senkinek ne legyenek illúziói.
Ahogy a szövetségesei cserben hagyták a cseheket, lengyeleket és ahogy őket felszalámízta a szovjet és a német, úgy mi is bármikor szarul jöhetünk egy hatalmi izmozásból.

Orbán semmit jelent Trumpnak, ha kell akkor eldobja, odadobja ahogy Putyin is.
Lásd Zeli is "diktátor lett és a háború okozója..."
Most azt hiszi a faszkalap csuti geci hogy nyeregben van, de nagy pofára esés lesz ebből.

"Visszatért a történelem", persze, csak megint letolt gatyával nyitott szájjal várjuk honnan jön...

Gery87 2025.02.24. 10:45:51

@vasútihíd: @IdomitottFoka:

:D
Ebben reménykedik bárki?

Hát basszus pont az oroszok már egyszer elvették a csehektől Kárpátalját, nem véletlenül mert stratégiailag fontos, azzal bent vannak a K-medencében, uralják a hágókat!

Majd hülyék lennének átadni bármikor is nekünk vagy a szlovákoknak!
Az hogy Ukrajna nyugati határai nem változnak egy teljes orosz megszállás esetén sem, az biztos!

Egy Lukasenka féle ukrán bábállam Kárpátaljával sokkal jobb Putyinnak mint egy Viktor féle csicskaállam Kárpátaljával...

IdomitottFoka 2025.02.24. 12:10:02

@Gery87: látod, h ebben reménykedik. és ha még legalább vmi szép tengerpart után nyáladdzanának, nem egy porfészekért ahol az etnika még csak nem is kedvez nekünk... stratégiailag meg a hajunkra kenhetjük, úgyis megadjuk magunkat az első erősebb arrajárónak, ha jól tudom.

Gery87 2025.02.24. 12:46:47

@IdomitottFoka:

Egy előnye lenne: az összes geci Orbán Balázzsal az élen lelépne innen repülőrajttal de kurva gyorsan:)

Nevem senki. 2025.02.24. 14:27:05

Szeretem mikor a libsilk szar jövőt jósolnak, mert mindig az ellenkezője jön be.

Gery1987 2025.02.24. 14:31:16

@Nevem senki.:

Ahogy a 30-as években is? Meg 45 után?

GyMasa 2025.02.24. 15:07:18

@IdomitottFoka:
Mondjuk, nem.
A Magyar hadsereg jelenleg kb. 2-3x akkora létszámú, mint a román.
Plusz Orbán elkezdte modernizálni is a hadsereget.
(És nem adott semmit oda az ukránoknak.)
A Románoknak egészen pontosan NULLA esélyük van (igazából sdokkal kevesebb is) elfoglalni a tiszántúlt.

IdomitottFoka 2025.02.24. 16:45:57

@GyMasa: rohadtul el vagy tévedve

mandiner.hu/kulfold/2022/10/milyen-eros-ma-a-roman-hadsereg

direkt nem vmi libsi forrást tettem be

vasútihíd 2025.02.24. 16:52:18

@IdomitottFoka: pedig most kivételesen nem a vesztesek oldalán talál minket ez a világrend-valtás. azaz nagyobb az esély arra hogy mi kapjunk területeket egy vesztes féltől mint fordítva.

Gery1987 2025.02.24. 17:02:11

@IdomitottFoka:

Eleve kétszer annyian vannak, és veshetobb határokkal ..
A tiszántúli egy sétagalopp.

GyMasa 2025.02.24. 17:20:24

@IdomitottFoka:
Bazzeg, tényleg, egy 2022-es cikket teszel ide be?
Azóta a román hadseregből leszerelt minden második katona és Orbán felfejlesztette a magyar létszámot.
Itt azt írják, hogy 81 000, amit én nem hiszek el:
en.wikipedia.org/wiki/Romanian_Armed_Forces

Itt ledig részletesen leírják, hogy melyik fegyvernemben hányan vannak:
"The new armed forces include 81,300 active personnel and 55,000 reserves. Some 35,500 make up the Romanian Land Forces, 11,700 serve as the Romanian Air Force and 6,800 are in the Romanian Naval Forces; the remaining 17,500 serve in other fields.[9]"

Azért, az beszédes, hogy a leírt számok valahogy nem adják ki a 81 000-t főleg, hogy 17000-re azt sem tudjuk, hogy mit csinál.

Nincs sorozás náluk sem, így egy meglepetésszerű háború esélye kereken nulla.
Majd, ha visszahozzák a sorozást, lehet elkezdeni aggódni.

GyMasa 2025.02.24. 17:25:49

@IdomitottFoka:
Amúgy, meg, ha elolvastad volna a cikket, akkor annak a hangneme is eléggé kételkedő!
Legalábbis, úgy látom, nincsenek meggyőzve a számok valódiságáról:
"Ezt a létszámot a három hadosztályba szervezett 40 ezer fő körüli – a magyarnál mintegy másfélszer nagyobb – szárazföldi haderő egyértelműen nem tudná üzemeltetni."

IdomitottFoka 2025.02.24. 18:11:59

@GyMasa: Beteszel egy cikket, amit nem hiszel el. Most akkor mire alapozol? A wiki 81.000 aktív állományú és 55.000 tartalékos katonáról ír. A magyar 60.000 katona, fele nagyrészt speciális vagy adminisztratív állományú tiszt és még felel-fele arányban közkatona és altiszt (akik közt ott van a kollégám 100 kilós felesége a 150 centijével).

Ami a 2022-t illeti a wiki is csak egy 2023-as angol jelentéssel frissebb. De tudod mit, rendben képzeld nyugodtan h a román haderő nem fejlettebb és a magyar meg fejlesztve lett mert viki és boborján azt állította (hazudta), mellesleg elzavartak egy csomó csapattisztet, arról a hírről úgy látszik lemaradtál.

@vasútihíd: a bili meg a kéz.

Boldeone2 2025.02.24. 18:23:12

@GyMasa: Öregem többet vártam tőled a villamosmérnöktől! Nem Románia elsősorban, hanem Ukrajna lehet majd veszélyes Magyarországra

Azt akarjátok, hogy bukjon Zelenszkij, rendben...Mit gondolsz ki jönne helyette! Elárulom: valószínű egy komolyabban nacionalista vezető...Magyarországból meg Orbán folyamatosan ellenséget csinál...
Az ukrán hadseregnek lényegében semmi lenne Magyarország...

Tehát: Addig örüljetek, amíg egy libsi, zsidó van hatalmon Ukrajnában!

vasútihíd 2025.02.24. 18:47:30

@IdomitottFoka: új világrend jön. borul a bili.

Gery1987 2025.02.24. 19:24:44

@vasútihíd:

Csak nem tudom ennek miért kéne örülni...

GyMasa 2025.02.24. 20:19:32

@IdomitottFoka:
A saját magad által belinkelt cikk nem hitte el a számokat.

IdomitottFoka 2025.02.24. 20:35:11

@vasútihíd: ez ugyan igaz, csak Monak megint nem osztottak lapot...

@GyMasa: de én elhiszem... amúgy valószínüleg uazokból a brit felmérésekből dolgozott mint a wiki. Az h a mandi szerzője meg nem hitte el, hát... az lett volna a fura h ha elismeri a románok erejét. Amúgy 2x annyian vannak és a seregük is 2x akkora, h ebben mi a hihetetlen, az rejtély...

GyMasa 2025.02.25. 10:35:19

@IdomitottFoka:
Egy támadáskor a "2x annyi" az nem elég!
Biztos győzelemhez legalább 3x túlerő szükséges
Nem is beszélve arról, hogy a modernizált T55-ökkel akarnák legyőzni a Leopard 2A7+-t, ami tavalyig a Leopard megmodernebb verziója volt.
Ezen felül a szárazföldi erő, meg max a légieerő számít, mivel magyarországon viszonylag kevés a tengerpart.
És, ha csak a szárazföldi erőket nézed, akkor ott 31500 vs 35500 a romőánok javára, azaz, bő 10% a különbség.
Azzal pedig nem fognak minket legyőzni olyan könnyen.
A légierőnél pedig ott a probléma, hogy a románoknam tizensok év alatt sem sikerült teljesen hadrendbe állítaniuk az F16-osokat...
De, mint írtam, ez egy teljsen elméleti kérdés, én nulla esélyét látom, hogy megtámadnának.
(Aztán ne felegg, hoyg az Ukránok is ellenálltak egészen jól a legalább 3-4x (de mostanra inkább 7-8x) akkor orosz támadásnak. Pedig a román haderő a fasorban sincs az oroszhoz képest...)

GyMasa 2025.02.25. 10:40:04

@GyMasa:
A 7-8 alatt a két ország népességét értettem és nem a haderő nagyságát.

IdomitottFoka 2025.02.25. 11:58:36

@GyMasa: "én nulla esélyét látom, hogy megtámadnának"
Egyetértek.

Sztem nem lesz semmilyen határmódosítgatás a megszállt ukrán területeken kívül. A Kárpátalja visszatéréséhez képest esélyesebb a Tiszántúl elcsatolása, de mindkettőt esélytelennek látom, van a románoknak elég problémájuk és dolguk ezen kívül is, ahogy nekünk is.

gigabursch 2025.02.25. 12:37:38

@GyMasa:
A tankok és a tűzérség szerepét, szükséges létszámát, ellátási igényét stb. kiválóan bemutatta az elmúlt másfél évi orosz támadás.
Mert azzal kb a NATO fegyverkezési képességét mutatta meg és azt, hogy felették őket.
Erőforrás háborúban a NATO elbukott. Akármilyen profeszionális is manőverező háborúban

Annak idején Patton tábornok mondta (állítólag), hogy "...az a fegyver nem fegyver, amivel spórloni kell."
Nos, Tűzérséggel és drónokkal az oroszok nem spórólnak. Nagyon nem. Csak az oroszok tűzérségi termelése meghaladja a komplett NATO termelést közel ötszörösen.
De ebből a NATO nem hasznélhat fel mindent. S emellé kapnak még a KNDK-ból lőszert. Még ötszörös mennyiséget.
De szárnyas bombákkal sem spórolnak.
Úgy hetente egyszer tart egy felolvasást Magyar B. Tamás a csatornáján, hogy "Mit csinál a Légierő".
Brutális. Amit egy szimpla 20-24 óráról elmond.
Egy-egy valamit kivédenek az ukik, de ennyi.

Vastagon megrogyott a hátország, de ami a frontban megy, az iszonyat.

Nevem senki. 2025.02.25. 16:23:51

@Gery1987: Hát mondom. Nagyon vissza kellett menned az időben hogy találj valamit az ellenkezőjére. Az akkori liberálok most forognak a sírjukban ha látják mivé fajult az eszme.

GyMasa 2025.02.25. 18:20:25

@IdomitottFoka:
A tiszánútl elcsatolása, hogy a fenébe került most ide???
Sem Magyarország, sem Románia semekkora mértékben nem része ennek a konfliktusnak!
Egymással sincs konfliktus.
Egyedül Ukrajna feldaraabolásalehetőség bármennyire is.
Tehát, még msindig nem értem, miért erőlteted ezt a "tiszántúl elcsatolása" dolgot?

GyMasa 2025.02.25. 18:32:56

@gigabursch:
Ezügyben nincs is vitánk!
A NATO katonai doktrina az egyszerűen nincs berendezkedve egy kevésbé assimetrikus háborúra.
Csak akkor "sikeresek", ha egy sokkal gyengébb ellenfélnek kellett nekimenni.
(és, ugye pl. a Tálibok afganisztáni szereplése ezt is azért kissé zárójelbe teszi... )
A légierő őorig bombázza a céllországot, majd, a légierő tovább írtja a technikát, majd a tüzérség "előkészít" és, végül, mikor már kő kövön nem maradt, akkor vonul be a gyalogság. Akiknek sok dolga addigra nem marad, csak az ellenállókkal időnként felvenni a harcot.
Nézd meg, a Rheinmetall-nak meddig tart leszállítani 44 db Leopard-ot a magyar hadseregnek.
Az az orosz erők egy hetes termelése.
Aztán ott van a Patriot rendszer is.
ÖSSZESEN kb. 10 000 db rakétát gyártottak hozzá az elmúlt 40+ évben.
Ami, ugye kb az oroszok 1 havi drón és rakétacsapásai alatt elfogyna.
Viszont cserébe a termelési kapacitás az ÉVENTE 240 db rakéta, amit 2027-re akarnak 480-ra feltornászni.
(Patriot rakétából már a háború előtt is kifogyott a világ. A Jemeni lázadók ilyen házi, sufni rakétákkal kiszárították a szövetséges készleteket!)
Az orosz légvédelmi rakétákból meg ugye természetes módon nem volt utánpótlása az ukránoknak...
Az oroszok tudták, hogy kb hány rakétát hagytak ott a Szovjetunió felbomláskor, így csak a strigulákat kellet húzogatni, és visszaszámolni, hogy mikorra fogynak el ezek.
Amikor meg elfogytak, onnantól lehet látni, hogy elkezdték a siklóbombákat használni.
És, abban is találékonyak voltak, mert nem új bombát fejlesztettek, hanem a raktáéron lévőket modernizálták, és szórják számolatlanul az ukránokra.
Ezen felül ott van a stratégia is, amit Putyin választott, azaz, hogy nem szántotta be békeidőben a teljes orosz hadiipart, hanem életben tartotta veszetéseg árán is.
Ennek volt köszönhető, hogy olyan 1 év alatt sikerült átállnia a katonai termelésre.

gigabursch 2025.02.25. 19:13:31

@GyMasa:
Ez így egy picit pontatlan, mások számára félrevezető lehet.

Valóban erősen termel az orosz hadiipar (meg a KNDK), de ez nem hadigazdálkodás.
Így helyes.

gigabursch 2025.02.25. 19:16:13

@gigabursch: @GyMasa:
Szóval ha nekem kéne ott lennem egy hetekig tartó tűzérségi pergőtűz hullámokban, sokminden lennék, csak nem használható katona.

GyMasa 2025.02.25. 20:06:38

@gigabursch:
Igen, igazad van.
Amit Putyin megcsinált az egy optimalizált állami hadiipar.
Ezért is van, hoyg nem is lehet összehasonlítani sem az orosz, sem igazából a kínai katonai kiadásokat a NATO kiadásokkal, ugyanis, az oroszok és a kínaiak is sokkal " hatékonyabban" használják fel a pénzt.
Azaz, hiába 800 Milliárd USD az USA éves katonai költségvetése,és 300 mrd az orosz, ha az USA 8 000 USD-ért vesz egy 155mm-es lövedéket, az oroszok meg 800-ért.

GyMasa 2025.02.25. 20:08:34

@gigabursch:
Halott lennél.
Az átlagos ukrán kevesebb, mint egy hét alatt hal meg a fronton.
És, olyan 75% azoknak a túlélőnke az aránya, akiket valami tüzérséggel kapcsolatos sérüléssel visznek a kórházba.
A legtöbben nem is találkoznak orosz katonával a haláluk előtt.

IdomitottFoka 2025.02.26. 00:26:02

@GyMasa: vasutihidnak írtam még az elején, te ugrottál rá, gondoltam csak elolvastad az előzményeket, de azért nem csodálkozom, h write-only módban vagy.

bakker még egyet is értettem veled vmiben, de vkivel egyszerűen nem lehet jót tenni...

GyMasa 2025.02.26. 11:37:00

@IdomitottFoka:
Nem az a baj, hogy eygetéártettél vele, hanem, hoyg azután nekem azt írtad, hogy a tiszántúl elcsatolásának nagyobb az esélye.
SEMEKKORA esélye nincs neki.
És, nem vagyok rászorulva, hogy jót tegyél velem, boldogulok az életben egyedül is, köszönöm!

Tapi2021 2025.02.26. 12:02:28

@vasútihíd: "a békés határváltoztatások keretében megnőtt az esélye hogy kárpátalja visszatérjen hozzánk. "

Ez alaptalan fantáziálás. Nem reális. Kár ezt kitenni az asztalra is, csak növeli a feszkót.

Tapi2021 2025.02.26. 12:07:14

@Boldeone2: "Nem szétesik az EU, hanem megerősödik a szövetség, válaszként a külső kihívásokra"

De nem ezzel a vezetői garnitúrával! Akik közvetlenül részesek és felelősek Ukrajna leromboltatásában és sok százezer ukrán (és orosz) halálában!

"- A katonai kiadások kényszerűen megnövekednek"

Sajnos. Ezt sikerült a háborús héjáknak, fanatikusoknak elérniük azzal, hogy ezt a konfliktust és ellenségeskedést tető alá hozták. :-(

Így ezek a milliárdok megint nem az emberekre lesznek elköltve. Hanem megy a háborús vállalkozók zsebébe!!!

Örülünk Vincent? NEM! :-(

Tapi2021 2025.02.26. 12:09:55

@IdomitottFoka: Nem OV és nem mi osztottuk meg az országot! Az mindig is megosztott volt! Csak addig nektek nem tűnt fel, amíg ti fújtátok a Passzát szelet!

Itt évszázadok óta kurucok és labancok (mikor, milyen néven) vannak, szemben egymással.

Tapi2021 2025.02.26. 12:12:18

@IdomitottFoka: " ahogy a jobberek nem hajlandóak az eu érdekeiért egy szalmaszálat sem keresztbe tenni"

Mert magyarok vagyunk! És ELSŐ A MAGYAR érdek! És nem az EU-s érdek! (Mi is az???)

Amikor ezek nem egyeznek, hogyan támogathatnánk a mások érdekeit a magunkéval szemben?

Tapi2021 2025.02.26. 12:14:32

@Boldeone2: "A lengyel- barátságot sikerült tönkrevágni, a V4 lényegében nem működik"

Nem a mi sarunk, hogy a lengyelek a velünk szövetséges nemzeti-konzi kormányt leváltották és megválasztottak egy EU-s, atlantista ügynököt!!!

Tapi2021 2025.02.26. 12:20:36

@GyMasa: Katonailag - rendes tömegpusztító fegyverek nélkül - kb. nullák vagyunk. Nem önmagunkhoz, hanem nyilván a lehetséges ellenségekhez képest. Ez van.

Jó a haderőreform, de attól még ugyanakkora kis ország maradtunk.

Az is kérdéses, hogy vajon néhány - pár rakétával, drónnal megsemmisíthető - tankba, páncélosba kell-e fektetni, vagy drónokba, tömegpusztító fegyverekbe, ahol mindegy hányan jönnek ellenünk, mert mind meghalnak? ...

IdomitottFoka 2025.02.26. 12:50:02

@GyMasa: "nem vagyok rászorulva, hogy jót tegyél velem, boldogulok az életben egyedül is, köszönöm!"

Rendben, nem fog többet előfordulni.

@Tapi2021: "Nem OV és nem mi osztottuk meg az országot!"

Átgondoltam a kuruclabanc érvedet és.... semmi. Még mindig úgy tűnik h viki csak árokásásban és lopásban jó.

"amíg ti"
Ja, vagyunk mi meg ti és annyi, árok sehol. meh. btw ki az aki a magyarok majd 80%-ának véleményét és döntését egy platformra hozta az utóbbi 15 évben, na? igaz h saját maga ellen, de ez nem kisebbíti a nemzetegyesítő gesztus értékét... annyit segítek h régebben mindennek ő volt az oka.

Tapi2021 2025.02.26. 12:57:10

@IdomitottFoka: Ja, látom TI milyen hatékonyan TEMETITEK az árkokat!

IdomitottFoka 2025.02.26. 13:18:52

@Tapi2021: Nyilván én vagyok hatalmon 15 éve, ugrasztom össze a gyerekeseket és a gyerekteleneket, a budapestieket és a vidékieket, a katásokat mindenki mással, riogatok buzikkal és óvodásátműtésekkel úton útfélen, persze.

És persze én helyezem abba a hazug kontextusba az egészet, miszerint mögöttem bárki is állna és bármilyen csoportnak a nevében beszélnék és nem te. Tudod mit, te is hazug árokásó vagy.

Tapi2021 2025.02.26. 13:27:22

@IdomitottFoka: Ugye nem azt szeretnéd állítani (hamisan), hogy az embereket csak a kormány ugrasztja össze, a gyűlölködésben, összeugrasztásban az ellenzékieknek semmi szerepük nincsen, semmi közük hozzá?

Tapi2021 2025.02.26. 13:32:05

@IdomitottFoka: "ugrasztom össze a gyerekeseket és a gyerekteleneket"

Hogyan is? Csak nem arra a rettenetes politikára gondolsz, amelyben támogatják a gyerekvállalást, a gyerek nem vállalást meg nem?

De közben telesírják bizonyos erők a világot azzal, hogy fogyunk, kell a migráns, még, ha illegális is? ...

, a budapestieket és a vidékieket,"

Mivel is?

Csak nem azzal, hogy támogatják a vidékieket, támogatják, a vidéken maradást, mert ott is jó, ha vannak emberek?
Semmi szükség arra, hogy mindenki felköltözzön Pestre, mert ott sokkal jobbak a feltételek.

IdomitottFoka 2025.02.26. 14:08:17

@Tapi2021: "hogy az embereket csak a kormány ugrasztja össze, a gyűlölködésben, összeugrasztásban az ellenzékieknek semmi szerepük nincsen, semmi közük hozzá?"

haladunk. a TE alapállításod volt h ti (bárkik is legyenek) és OV nem ugraszt össze senkit senkivel. Most már nemcsak ő. Még a végén árnyaltan fogsz látni dolgokat, csak bajod ne legyen belőle.

"amelyben támogatják a gyerekvállalást, a gyerek nem vállalást meg nem?"

a legrosszabb év volt gyerekvállalásban a tavalyi, csak úgy szólok. trendszerűen csökken, de csak emeld piedesztálra a gyerekvállalás támogatását. mondok én neked vmit, az az ingatlan, amit 2016-ban vettem Budapesten, most 4X annyit ér, és ezt az ún gyerekvállalástámogatás csok indította, érte el. (nem vettem fel, de nem elvi okokból) közben a fizetése senkinek (ja de, vikinek) nem lett 4X nagyobb ugyanabban a munkakörben és a csoki 10 misije is lófütty ezekben a tartományokban. Az h legalább a lakhatása meg legyen egy családnak, az sztem alap a gyerekvállaláshoz, nem? Na ettől sokkal messzebb kerültek az érintettek.

" a budapestieket és a vidékieket,"

Mivel is?"

pl budapestutáló lézerannyitisér kinevezésével és nyakunkba ültetésével. hogy csak egyet mondjak. az előző fürjes is csak egy ner csinovnyik volt, de lézer egyértelmű hadüzenet.

Egyébként ezeknek igazán utánajárhatnál te is, nem az én dolgom felnyitogatni a szemedet, elvégre újságíró volnál, vagy mifene.

Tapi2021 2025.02.26. 14:30:58

@IdomitottFoka: "a TE alapállításod volt h ti (bárkik is legyenek) és OV nem ugraszt össze senkit senkivel."

Erre nemigen tudnál tőlem idézetet hozni, de mindegy. :-)

"a legrosszabb év volt gyerekvállalásban a tavalyi, csak úgy szólok. trendszerűen csökken, de csak emeld piedesztálra a gyerekvállalás támogatását. mondok én neked vmit, az az ingatlan, amit 2016-ban vettem Budapesten, most 4X annyit ér, és ezt az ún gyerekvállalástámogatás csok indította, érte el."

Ezek nem érvek az ellen, hogy a kormány tényszerűen többféle módon AD TÁMOGATÁST a gyerekek után és a gyerekvállalásÉRT!

Gyereket a kormány nem tud csinálni! Csak JOBB feltételeket teremteni. Ami nem könnyű, ebben az európai és világ környezetben, amit meg NEM a magyar kormány alakított ilyenre!!!

Az sem érv, hogy minden támogatás - értsd: egy adott piacra beérkező plusz pénz - keresletnövekedést, ezáltal áremelkedést is okoz. Közgazdasági alap.
Ez nem lehet ész érv amellett, hogy akkor ezért NE adjunk inkább támogatásokat! Nehogy az élénkülő kereslet miatt felmenjenek az árak.

Tapi2021 2025.02.26. 14:33:05

@IdomitottFoka: Ja és nem írtad továbbra sem, mivel van összeugrasztva a gyerekvállaló a gyereket nem vállalóval?

Tapi2021 2025.02.26. 14:38:30

@IdomitottFoka: "pl budapestutáló lézerannyitisér kinevezésével és nyakunkba ültetésével. hogy csak egyet mondjak. az előző fürjes is csak egy ner csinovnyik volt, de lézer egyértelmű hadüzenet."

Érdekesen hangzik, nem sokkal azután, hogy a kormány döntően BEFEKTETŐI pénzből, tehát nem saját forrásból, akart egy kb. teljesen új városrészt építtetni BUDAPESTEN, amit a t. budapesti ellenzék, NEM HAGYOTT! ...
De ott a Városliget is. Ha az ellenzéken múlt volna ott sem lenne semmi.
Akkor ki a fővárosellenes???
Szinte minden valamire való beruházást a kormány csinált az ellenzék folyamatos szabotálása és gáncsolása ELLENÉRE.

"Egyébként ezeknek igazán utánajárhatnál te is, nem az én dolgom felnyitogatni a szemedet, elvégre újságíró volnál, vagy mifene. "

Csak böfögöd a hazug ellenzéki álérveket. A tények meg azok, amiket fentebb írtam.

IdomitottFoka 2025.02.26. 15:11:42

@Tapi2021: "Erre nemigen tudnál tőlem idézetet hozni, de mindegy."
Aha, és ez?

"Nem OV és nem mi osztottuk meg az országot"

"hogy minden támogatás - értsd: egy adott piacra beérkező plusz pénz - keresletnövekedést, ezáltal áremelkedést is okoz."
Ó, h ilyen jó közgizda vagy, naccerű. Lapozz tovább egyet és talán felsejlik h lehetett volna nem megdrágítani az ingatlanokat. De ha esetleg hiányzik a lap a könyvedből, elárulom: a kínálatot kell bővíteni és nem a keresletet...

"Csak JOBB feltételeket teremteni."

De hát épp ez az b+. Egyáltalán nem csinált jobb feltételeket, a felső tízezret kivéve mindenkinek romlott az esélye h ingatlant szerezzen. Ez már tény, ezen már nincs mit meglátni, ez a nettó valóság. És nemigen van mit megvédeni, azt ne próbáld meg eladni h nem számítottak az árfelhajtó hatásra.

És igenis érv. Ha nem tudja, akkor ne csinálja. Azért ne választassa már meg magát vki, mert ő is el tudja baszni.

"mivel van összeugrasztva a gyerekvállaló a gyereket nem vállalóval?"

A csoki is ide tartozik, de ha ez nem tetszik akkor az szja. Ha nem hiszed, itt van ő, pedig még fideszes is:

ideo-logic.blog.hu/2025/02/23/a_jogszeru_es_az_onkenyes_kozotti_hatar?full_commentlist=1#c42873974

"Érdekesen hangzik, nem sokkal azután, hogy a kormány döntően BEFEKTETŐI pénzből, tehát nem saját forrásból, akart egy kb. teljesen új városrészt építtetni BUDAPESTEN, amit a t. budapesti ellenzék, NEM HAGYOTT! ..."

Az 52 milliárdos bevételre vállalt egy 350 milliárdos rekultivációt és infrastruktúrafejlesztést, nekem ez nem tűnik olyan kurva nagy ötletnek.

"De ott a Városliget is. Ha az ellenzéken múlt volna ott sem lenne semmi."

Ott speciel volt egy zöldterület, ami most nincs és sztem a közeljövőben nem fognak a zöldterület kedvéért lebontani a belvárosban semmit. Ha már úgyis sikerült iderángatnod a rákosrendezőt, akár oda is építhették volna azt a pár múzeumot, vagy a tbrcz telkeire, esetleg a biodóm helyére...

"Szinte minden valamire való beruházást a kormány csinált az ellenzék folyamatos szabotálása és gáncsolása ELLENÉRE."

Ja rémlik vmi 4-es metró, ott is ez volt a fő duma, csak a szereplők mások, illetve uazok csak fordítva...

De legalább lézert nem akarod mosdatni, ez is vmi...

GyMasa 2025.02.26. 15:35:22

@Tapi2021:
Azért is jó, hogy a vidéket támogatják, mert azzal azt is elérik, hogy nem akar mindenki Budapestre költözni, amivel elérik, hogy nem lesz egy vidéki ingatlan értéktelen, egy Budapesti pedig megfizethetetlen.
Ezeket a célokat szolgálják:
- A megyei autópálya matricák. (évente 60kHUF helyett (országos matrica) csak 1-2x 500HUF-ba kerül az agglomerációból BUdapestre járn i dolgozni.
- A vasúti bérlet. (Nem 1 millió, mint előtte, hanem talán 20 000HUF / hónap, szintén segíti az embereket, hogyne KELLJEN nekik BUdapesten, vagy a szoros agglomerációjában élniük. PL. Kecskemétről vonattal kb egy óra Budapest. Szerintem annyit az ember a 15. kerületből is el BKV-zik Budapest másik felére (vagy a szomszédos kerületbe is, ahová a leggyorsabb út ma is nagyjáűból a Deákon keresztöl vezet.)
- A vidéki internet sebességének a fejlesztése, amit magától a T csoport nem tett volna meg, a kisebbek meg nem elég tőkeerősek hozzá.
- A nagycsaládosok autóvásárlásának támogatása. (Ezzel, mondjuk nem értek egyet, de a cél szempontjából előremozdítja a helyzetet.

vergyula 2025.02.26. 15:40:32

@GyMasa: "- A megyei autópálya matricák. (évente 60kHUF helyett (országos matrica) csak 1-2x 500HUF-ba kerül az agglomerációból BUdapestre járn i dolgozni."

Az 500HUF gondolom, csak elírás. A megyei matrica tényleg jó dolog.

Tapi2021 2025.02.26. 15:49:56

@IdomitottFoka: Neked tehát azt jelenti, hogy a kormány "ellentétet" csinált, meg árkot ásott, hogy a támogatásoktól feljebb mentek az árak?

Hmm....

Tehát továbbra is ott tartasz, hogy egy kormány NE ADJON semmilyen célra, senkinek támogatást, mert azzal ellentéteket csinál másokkal!

Érdekes hozzáállás.

IdomitottFoka 2025.02.26. 15:50:00

@GyMasa: Kifelejtetted a bezáró kórházakat, óvodákat, postákat és vasúti vonalakat. A nagycsaládosok autóvásárlása mitől vidékspecifikus?

Tapi2021 2025.02.26. 15:52:48

@IdomitottFoka: "a kínálatot kell bővíteni és nem a keresletet..."

Látom nem egyértelmű, hogy az állam nem építési vállalkozás!

A kínálat éppen attól növekszik, hogy MEGÉRI a vállalkozásoknak építeni, mert VAN RÁ fizetőképes KERESLET!!!

Tudom, hogy ez kapitalista logika, meg minden...

GyMasa 2025.02.26. 15:53:57

@IdomitottFoka:
"haladunk. a TE alapállításod volt h ti (bárkik is legyenek) és OV nem ugraszt össze senkit senkivel. Most már nemcsak ő. Még a végén árnyaltan fogsz látni dolgokat, csak bajod ne legyen belőle."
Az lehet, és akkor ideje lenne neked is elismerni, hoyg te viszont kizárólag a kormánytól vrod az árokbetemetést.
ÍPersze az ellenzéki oldal (a te álláspontosdat személyesen nem ismerem) az ezt úgy képzeli el (ahogy az EU is), hogy Orbán lemond, feloszlatja és végleg az alkotméányba beleírva betiltja a fideszt, és azt is belefoglalja az alkotmányba, hoyg ezentúl az országnak nem lehet sem jobbos sem közép párt a vezetője, természetesen, mindezt még a 2/3-dal), hoz egy törvényt, hogy a fideszre szavazók automaitkusan kötelesek teljes vagyonukat átadni az államnak, majd örökre eltűnik a politikából, olletve visszatérhet időnként előadásokat és kampányokat tartani az ellenzék mellett, ahol mindenkinek elmondja, mennyire jellemtelen alak...
Nos, ezzel a hozzáállással te nem fogsz betemetni egy árkot sem.
És, kérlek, ne mpndd azt, hogy ez nem igaz, hiszen az ellenzék MINDEN EGYES megnyilánulása ezt tartalmazza.

"a legrosszabb év volt gyerekvállalásban a tavalyi, csak úgy szólok. trendszerűen csökken, de csak emeld piedesztálra a gyerekvállalás támogatását."
AZ, ugye megvan, hogy a határ túloldalán éppen százezrek halnak meg egy értelmetlen háborúban, és az ellenzéki- és a majdnem komplett EU-s vezetés pedig éppen a teljes hatalmával és erőfeszítésével afelé lüki a világot, és Európát, hogy ebben részes legyen.
Nos, ilyen körülmények között azért a gyerekválllalási kedveet számonkérni elég meredek elvárás.

" mondok én neked vmit, az az ingatlan, amit 2016-ban vettem Budapesten, most 4X annyit ér, és ezt az ún gyerekvállalástámogatás csok indította, érte el."
Nem csak az egyedüé, hanem az is, hoyg a családokon kívül is annyit növekedett az emberek vagyona, hogy ezt az árat is megengedhetik maguknak.
(a CSOk-kal amúgy alapvetően én sem értek egyet, de az is csak egy módszer, Legalább valami, mert a gyurcsány kormány csak a családi pótlékot adta (meg a saját szocpoljukat, ami édeskevés volt addigra ingatlant venni), ami már akkor sem volt elég a gyerekek eltartására sem, nemhogy ingatlant venni.)

" (nem vettem fel, de nem elvi okokból)"
Jah, nekem meg nem járt, mert rohadt, jólkereső burzsuj g*ci voltam a szemükben...

" közben a fizetése senkinek (ja de, vikinek) nem lett 4X nagyobb ugyanabban a munkakörben és a csoki 10 misije is lófütty ezekben a tartományokban."
Nos, ma az én fizetésem a 11 évvel ezelőttinek, amikor kiköltöztem, igenis a 3-4x-ese lenne. Mellesleg a minimálbér is erősen megemelkedett. "

" Az h legalább a lakhatása meg legyen egy családnak, az sztem alap a gyerekvállaláshoz, nem? Na ettől sokkal messzebb kerültek az érintettek."
Amikor egy Lidl eladónak vidéki nagyvárosban brutto 500k, kezdőfizetést (plusz juttatások plusz pótlékok) ajánlanak a bolt bejáratára kiragasztott hirdetésben, nekem ne próbáld megmagyarázni, hogy az embereknek nem nőtt meg a fizetése.

"pl budapestutáló lézerannyitisér kinevezésével és nyakunkba ültetésével. hogy csak egyet mondjak. az előző fürjes is csak egy ner csinovnyik volt, de lézer egyértelmű hadüzenet."
Nos, azt a "hadüzenetet" Karigeerinek tulajdonítsd inkább.
Amióta ő a főpolgi, minden egye reakciója az, hogy mindent a kormánynak kötelessége fizetni...

"Egyébként ezeknek igazán utánajárhatnál te is, nem az én dolgom felnyitogatni a szemedet, elvégre újságíró volnál, vagy mifene. "
Az a baj, hogy neked sincs nyitva a szemed. Lehet, zavarja a szabad kilátást a fejedből az a gerenda.

IdomitottFoka 2025.02.26. 15:54:40

@Tapi2021: leírtam miért szar a kormány "támogatása" a családok és a gyerekvállalás szempontjából. egy betűt nem tudtál megcáfolni, csak a számba adni h sztem ne adjon semmit senkinek, azért ez kezd nagyon legalja összevissza hazudozás lenni. kapd már össze magad, csak leégsz az elvtársak előtt.

GyMasa 2025.02.26. 15:55:30

@vergyula:
Igen, elírás, bocsánat.

Tapi2021 2025.02.26. 16:01:14

@IdomitottFoka: "Egyáltalán nem csinált jobb feltételeket, a felső tízezret kivéve mindenkinek romlott az esélye h ingatlant szerezzen. Ez már tény,"

A számok és az ingatlanpiaci bumm, ami most is van, nem ezt igazolják!

A tények azok, hogy sokan jutottak otthonhoz a támogatásokat és kedvezményes hiteleket felvéve! Nézz utána, hányan vették ezeket fel!

(A felső tízezernek ezek a támogatások nem osztanak, szoroznak!)

GyMasa 2025.02.26. 16:03:39

@IdomitottFoka:
"Kifelejtetted a bezáró kórházakat,"
Hol zárnak be kórházakat?
Mert azért pl. épülnek is, meg felújulnak is azok a kórházak...

".. óvodákat,"
Én úgy emlékszem, hogy pont, a Fidesz volt, aki elkezdte növelni az óvodai helyek számát, de a gyerekeim éppen a szoci korszakban voltak óvodások.

" postákat"
A Postra a jelenlegi formájában semmi szükség nincs. Amíg egy magát hatóságnak képzelő foshalmaz marad, amelyik csak a leveleket meg a csomagokat nem viszi ki, addig semmi szükség rá. Haragszom is Orbánékra, hoyg nem engedik a szabad versenyt posta ügyben!

" és vasúti vonalakat."
Teljesen el vagy tévedve. A nagy "vasút bezáró" éppen a szoci kormáyn volt, akinek sikerült mindezt úgy véghezvinnie, hogy semmivel nem kellet a sokkal rosszabb szolgáltatásért kevesebbet fizetniük, mint az azt megelőző "rossz-ért"
Amúgy, nem olyan rossz az a magyar vasút.
Legalábbis az itteni DB-hez képest nem.

" A nagycsaládosok autóvásárlása mitől vidékspecifikus? "
Nem azt mondtam, hoyg vidék specifikus, hanem, hogy segíti a vidéket, hoyg felzárkózzon BUdapest mellé.
7 üléses SUV-ot nem a budapesti nagycsalád fog venni elsősorba (Illetve nem nekik van rá nagyobb szükségük), hanem a vidéki családok, ahol 4 gyereket (de már 2-t vagy 3-at sem) leszel képes soha elvinnni reggel az óvodába egyedül, anyaként, amikor apuci dolgozni van.

Tapi2021 2025.02.26. 16:09:16

@GyMasa: De ezeket a szocializmuson felnőtt balosok nem is akarják érteni. Látod. :-(

Meg azt is, hogy irracionálisan gondolkodnak, mint Foka. Hogy vagy ne támogasson egy kormány senkit, semmilyen címen, mert az "ellentéteket szül", azokkal, akik nem kapnak (lényegtelen, hogy nem is adnak!!! pl. több GYEREKET az országnak!!!), vagy adjon pénzt, csak annak az adott piacon ne legyen árfelhajtó hatása (mivel nő a kereslet).

Ami ugye, ellentmond a gazdasági szabályoknak.

Szóval nekik minden mindegy, az ellentmondások, is, az irracionalitás is, dúl a mindenszarizmus, csak, hogy lehessen Orbánozni, fikázni.

De mi ássuk az árkokat...

GyMasa 2025.02.26. 16:09:50

@Tapi2021:
Butaság, amit beszél....
Eleve, az ingatlanok ára, pont ugyanúgy, mint minden másé egy piaci egyensúly során alakul ki.
Ennek az egyensúlynak csak egy eleme a CSOK.
Ezen felül a kínálati oldalon ott van az építőanyagok rettenetes iramú drágulása, ami egyáltalán nem magyr jelenség, hanem világszintű.
Aztán, ott van a mesteremberek hiányából fakadó rettenetes drágulás a kivitelezés terén.
Ráadásul, ma már azt sem lehet moindani, hoyg a mesterembereket Orbán kólföldre üldözte, hiszen, ma már egy valamirevaló mesterember otthon NULLA erőfeszítéssel megkeresi a milliókat, akkor a hiány a szakemberekből.
Ezen felül, ugye pont Orbánék voltak, akik pl. az építkezések ÁFÁját is levitték alacsonyabbra.
Az pl egy remek eszköz volt az építkezések számának az ösztönzésére.

Keresleti oldalról pedig az emberek bérének az emelkedése emeli az árakat.
És, pont a tavalyi év bizonyította, hogy ezek a mechanizmusok léteznek, hiszen tavaly mgtorpant az emelkedés.

GyMasa 2025.02.26. 16:14:41

@Tapi2021:
Jah.
Pl. az a 20% ÁFAcsökkentés a mai, 50-100 milliós ingatlanárak esetén több kedvezményt jelent a vételárban, mint egy 15 milliós CSOK.
És, bizony azt a csökkentést is nagyrészt benyelték az ügyeskedők.
Pedig az ÁFA-csökkentés teljes mértékben megfelel az ellenzéki narratívának. hiszen:
- Nem pénzt ad akormány
- A Zemberek zsebében hagyja a pénzt
- a kínálati oldalon ösztönzi az ingatlan piacot.
Azt' mégse' jó a lelkemnek.
(Sőt, ugye nagyvonalúan teljesen el is feledkezik róla, pedig, ahogy fentebb írtam, az egy nagyobb tétel, mint a CSOK maga...)

IdomitottFoka 2025.02.26. 16:16:23

@Tapi2021: "hogy az állam nem építési vállalkozás!"
jahogy. mondjuk kádárnak sikerült, de hát egy akkora álomférfit megugorni nehéz, még vikitől sem várhatjuk el. sztem találhatnánk vkit aki szintén nem képes megoldani, de legalább nincs veje, barátja meg szobatársai...

@GyMasa: " te viszont kizárólag a kormánytól vrod az árokbetemetést."

én már azzal is beérném ha nem ásná tovább őket. de megyünk tovább a kremli úton...
az h mit vár az ellenzék szted, elég gyermetegnek tűnik.

"az ellenzék MINDEN EGYES megnyilánulása ezt tartalmazza."

gondolom mp-re célzol, hát igen. a taknyukon, nyálukon kéne kivonszolni őket...

"a családokon kívül is annyit növekedett az emberek vagyona"

és most is azért drágul, mert növekszik a zenberek vagyona, hápersze.

"a gyerekválllalási kedveet számonkérni elég meredek elvárás."
2022 előtt is trendszerűen csökkent.

"jólkereső burzsuj g*ci voltam a szemükben..."
nem volt jövedelmi követelménye a csoknak, még vargajuci is felvette.

"Nos, azt a "hadüzenetet" Karigeerinek tulajdonítsd inkább."

Tehát akkor ez nem is élezi a helyzet a vidékiek és a budapestiek között? Vagy mire akart ez érv lenni?

vasútihíd 2025.02.26. 16:23:11

@Tapi2021: pedig nem lehetetlen és tényleg megnőtt az esélye annak hogy egy vesztes féltől mint ukrajna egy győztes félhez mint magyarország területek kerüljenek. elismerem nem nagy az esélye de nagyobb mint 3 éve volt. remélhetőleg orbán és szíjjártó puhatolóznak ez ügyben amikor a nagyhatalmaknál járnak.

Tapi2021 2025.02.26. 16:28:57

@GyMasa: Miközben Németországban minden szuper..:

"Nagy Attila Tibor kifejtette, hogy a gazdaság két éve – igaz, nem drámai – recesszióban szenved, a munkanélküliség nő, a bevándorlás, a lakásínség, a magas bérleti árak megoldása, kezelése, továbbá a közigazgatás digitalizációja nem vagy csak lassan haladt előre. Az elemző arra is kitért, hogy sokat késnek a vonatok, tavaly pedig az egyik autóhíd összeomlott – tehát a közlekedési infrastruktúra felújítása is esedékes."

Tapi2021 2025.02.26. 16:31:35

@IdomitottFoka: Így tombol a szegénység a Fidesz kormány alatt Magyarországon:

"
Kilőtt az új lakások iránti kereslet 2025 elején, ezzel párhuzamosan azonban a négyzetméterárak is az egekben vannak – Budapesten 1,5 millió forint az átlag. Az állam a kínálat felduzzasztásával tartaná kordában az árakat, kérdés, hogy ez elegendőnek bizonyul-e. A hitelpiacon ugyanis – különböző könnyítések nélkül – jelentős különbségek vannak egy új, illetve egy használt lakás kondíciói, költségei között. Az Indexnek nyilatkozó szakértők ezért is szorgalmaznak kiszámíthatóbb környezetet mind a fejlesztők, mind a vásárlók számára.

A kormány új gazdaságpolitikai akciótervének egyik kiemelt pontja – a fizetések vásárlóerejének növelése, valamint a vállalkozások támogatása mellett – a lakhatási nehézségek enyhítése. Az Index az elmúlt közel két évben számos alkalommal írt arról, hogy lakhatási válság tombol Magyarországon. 2024 őszén immár a kormány is felismerte a jelenséget, és úgy döntött, különböző intézkedéseken keresztül igyekszik könnyíteni az otthonhoz jutást – melyekről itt olvashat bővebben."

index.hu/gazdasag/2025/02/26/ingatlan-ingatlanpiac-lakas-lakaspiac-uj-lakas-ujlakas-piac-uj-epitesu-lakas-lakhatasi-valsag-ingatlanarak-lakasarak/

Van a valóság, és vagytok ti!

Tapi2021 2025.02.26. 16:33:47

@IdomitottFoka:

"„A kereslet ötéves csúcs közelében jár, különösen a fővárosban, ahol még a 2022-es, zöldhitel-program által generált rekordszintet is meghaladja az érdeklődők száma” – mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. A kínálati oldal is bővülést mutat: országszerte több mint 7000 új építésű ingatlant hirdetnek, ami kétéves összehasonlításban 10 százalékos növekedést jelent. Budapesten a tavalyi évhez képest 3, két év távlatában pedig 15 százalékkal nőtt a kínálat.

Ennek ellenére a piac továbbra is keresleti maradt, vagyis a valódi verseny kialakulásához komolyabb kínálatra lenne szükség. Ezen segíthet az állami lakásépítési tőkeprogram, amelynek keretösszegét a napokban 200-ról 300 milliárd forintra emelték"...

vergyula 2025.02.26. 16:37:49

@Tapi2021: "Látom nem egyértelmű, hogy az állam nem építési vállalkozás!"
Pedig lehetne. A mai napig nagyon sokan laknak a szocializmusban államilag épített rengeteg panelban.
Ilyen-olyan támogatások helyett most is lehetne állami lakásokat építeni, aztán bekerülési áron, vagy akár alatta eladni. (Nyilván közben megakadályozni a spekulációt)
Ezzel a piaci árakat is le lehetne nyomni.

IdomitottFoka 2025.02.26. 16:41:53

@GyMasa: A 20%-os áfacsökkentést a zenberek nem érvényesíthették csak generálkivitelezők. Akik egyszerűen lenyelték az egészet, és még csak hibáztatni sem lehet őket. A mesteremberek sem véletlenül hiányoztak, az addigi koncepciótlan építőipar politikája miatt elmentek oda, ahol van munka. Aztán egyszerűen bekúrtak egy bazi nagy követ a pocsolyába, hogy felkavarják az állóvizet.

" az egy nagyobb tétel, mint a CSOK maga.."
Most már igen, 2015-ben kb a fele volt a csok összegének. Ugyanakkor az árak minden szegmensben kilőttek ettől, nem csak az újépítésűekben.

"mint minden másé egy piaci egyensúly során alakul ki"

ez így elég gumifogalom, az egyensúly persze kialakul úgy is h ha egy masztodon szereplő bekavar a piacba, de piaci egyensúlynak mégis inkábba azt a szintet tekintjük, amiben nem vesz részt egy óriásszereplő.

"irracionálisan gondolkodnak, mint Foka. Hogy vagy ne támogasson egy kormány senkit, semmilyen címen, mert az "ellentéteket szül", azokkal, akik nem kapnak"

ez amúgy egy politikai koncepció, nem is túl új. éjjeliőr államnak hívják. mellesleg nem, én nem ennek a híve vagyok, hanem annak h ha csak elbaszni tudja, akkor inkább ne csinálja...

vergyula 2025.02.26. 16:42:08

@GyMasa: "Amikor egy Lidl eladónak vidéki nagyvárosban brutto 500k"
Ez kb. a medián, szóval az emberek felének ennél kevesebből kéne kifizetni az inflálódott kaját, szerezni lakást, vállalni gyereket.

Tapi2021 2025.02.26. 16:42:19

@IdomitottFoka: ""hogy az állam nem építési vállalkozás!"
jahogy. mondjuk kádárnak sikerült, de hát egy akkora álomférfit megugorni nehéz, még vikitől sem várhatjuk el."

Értem, hogy nektek hiányzik Kádár, meg a szoci diktatúra. Ez eddig is lejött.
Nekünk meg nem.

Tehát ne, OV ne építsen és osztogasson közpénzből (hitelből) lakásokat.

Tapi2021 2025.02.26. 16:47:46

@IdomitottFoka: "én már azzal is beérném ha nem ásná tovább őket. de megyünk tovább a kremli úton...
az h mit vár az ellenzék szted, elég gyermetegnek tűnik. "

Én igazából ezt az árokásás témát sem értem. Mert ugye árokásás az, ha valamiben nem értünk egyet és ezt el is mondjuk. Világossá is tesszük, hogy miben és miért nem. Ezzel árkot ásunk.
De akkor az kellene az árok betemetéséhez, hogy mindenben egyetértsünk?

Vagy, akkor hogy nem lesz "árok"???

Irreális kérés, elvárás a mindenben egyetértés. Nem?

Éppen az "árok", a hátárvonalak kijelölése mutatja meg, ki, hol áll, ki, mit képvisel, kinek, mik a céljai.
Így tehát valójában szükségesek is, a választáshoz!

IdomitottFoka 2025.02.26. 16:49:56

@Tapi2021: "Így tombol a szegénység a Fidesz kormány alatt Magyarországon:"
Semmit nem írtam a szegénységről, mondjuk. Talán majd Gery.

"2024 őszén immár a kormány is felismerte a jelenséget, és úgy döntött, különböző intézkedéseken keresztül igyekszik könnyíteni az otthonhoz jutást"

Szóval még a kormánylap szerint is 14 év kellett a felismeréshez. Ez aztán a reakcióidő.

"vagyis a valódi verseny kialakulásához komolyabb kínálatra lenne szükség"

Azta, mintha ezt már írtam volna.

Tapi2021 2025.02.26. 16:54:49

@IdomitottFoka: Nem volt év, hogy a kormány valamit ne tett volna az ügy érdekében!
Hogy a piac meg ezeket beépíti, kimozogja, az mindig is így volt és így lesz. Ezért kell mindig újabb lépéseket tenni. Amik szintén csak rövidebb távon fognak ,működni.

Akár a CSOK, akár a többi támogatás, akár ez: "az állami lakásépítési tőkeprogram, amelynek keretösszegét a napokban 200-ról 300 milliárd forintra emelték".

vergyula 2025.02.26. 16:57:06

@Tapi2021: "Tehát ne, OV ne építsen és osztogasson közpénzből (hitelből) lakásokat."
:DDD
Pl. a CSOK szerinted miből van?
Azt már meg sem említem, hogy mi egyébre osztogat közpénzt. Azt is csak egy picit, hogy egyre több dolgot vesz át a szoci rendszerből, csak valahogy mindig a rosszakat.

IdomitottFoka 2025.02.26. 16:57:32

@Tapi2021: "árokásás az, ha valamiben nem értünk egyet és ezt el is mondjuk."

nem, ez a vita.
az árokásás az a kijelentés pl h aki igaz magyar az a fideszre szavaz.

"akkor hogy nem lesz "árok""

úgy pl h a plébános nem átkozza ki a szocikra szavazókat, hanem vmi plébános dolgot csinál. temet, imádkozik, agapét szervez, úgy egyáltalán hasznos munkát végez. vagy úgy mint a kutyák, rendbehoznak egy buszmegállót, ha már le van rohadva.

"a hátárvonalak kijelölése mutatja meg, ki, hol áll, ki, mit képvisel, kinek, mik a céljai."

a határok átjárhatók, az árkok nem.

IdomitottFoka 2025.02.26. 17:01:57

@Tapi2021: ez az átgondolatlan, rövidtávú állami beavatkozások ismérve. az argentin 100 éves csőd pont ilyen lépésekből áll. ha csak úgy beleszarunk a lecsóba, azt már fűszerezheted akárhány lépésben, ízleni nem fog.

Tapi2021 2025.02.26. 17:07:47

@IdomitottFoka: "az árokásás az a kijelentés pl h aki igaz magyar az a fideszre szavaz."

Nem hallottam ilyet OV-tól. Mikor mondta ezt?

IdomitottFoka 2025.02.26. 17:12:04

@Tapi2021: talán így konkrétan el se hangzott, de ez ugye egy példa volt arra h mi az árokásás. de a kokárdabalhé talán rémlik neked is.

Tapi2021 2025.02.26. 17:16:26

@IdomitottFoka: "úgy pl h a plébános nem átkozza ki a szocikra szavazókat, hanem vmi plébános dolgot csinál. "

A plébános általában egy településen, minél kisebb, annál inkább, a néhány értelmiségi egyike. Ráadásul pap, akinek vezetnie, tanítania kell a rábízottakat.

Tehát nagyon is helyénvaló, ha elmondja, kik a keresztény- és egyházellenesek, és kik azok, akik támogatók.
Értem, hogy ez miért nem tetszik az ellenzéknek.

Mindazonáltal sosem hallottam ilyen felszólalást, pedig rendszeres templomba járó vagyok.
Azt elhiszem, hogy néhány helyen, néhány pap nem olyan diplomatikus, mint a mieink, de még akkor sincs gond ezzel, ha kimondja és az igaz.

Valójában inkább keserű tapsasztalatom az, hogy túl sok a balos pap, és főleg a balos, ellenzéki alkalmazott az egyházi intézményekben, iskolákban, máshol.

Tapi2021 2025.02.26. 17:18:33

@IdomitottFoka: "a határok átjárhatók, az árkok nem. "

Mindig szeretettel várunk titeket!

Tapi2021 2025.02.26. 17:20:32

@IdomitottFoka: Mivel mindig, minden változik, semmi sem lehet állandó vagy nagyon hosszútávú a gazdaságban.

Szinte naponta állnak elő új helyzetek, amikre reagálni kell.
A kormány ezt igyekszik tenni. Ami hol jobban, hol kevésbé jól jön be.

Tapi2021 2025.02.26. 17:22:37

@IdomitottFoka: "talán így konkrétan el se hangzott, de ez ugye egy példa volt arra h mi az árokásás. "

Ugye-ugye. Csak, hát eléggé más, ha ezeket te mondod, és úgy teszel, mintha Orbán mondta volna, vagy Orbán, aki meg nem mondta!!!

Aki ki ássa az árkot?

vergyula 2025.02.26. 17:25:17

@Tapi2021: "Ráadásul pap, akinek vezetnie, tanítania kell a rábízottakat."
Kb. az M1 objektivitásával.

"Valójában inkább keserű tapsasztalatom az, hogy túl sok a balos pap"
Felismerték, hogy a fideszi kereszténység mekkora kamu?

Tapi2021 2025.02.26. 17:25:46

AKKOR ki ássa az árkot?

Tapi2021 2025.02.26. 17:27:59

@vergyula: A papnak mindenkor a keresztények és az egyház érdekeit kell néznie, és az értékeit előmozdítania.
Ahogy a keresztény hívőknek is.

De ez ugye evidencia?!
És nem leptelek meg vele?!

Tapi2021 2025.02.26. 17:31:37

@vergyula: Nincs "fideszi kereszténység"! Csak kereszténység.

A Fidesz is és a KDNP is POLITIKAI pártok. A kereszténynek meg azt kell megnéznie, a választható pártok közül melyik támogatja őt a legjobban.

Mint, ahogy ezt már ezerszer leírtuk.
Ha lesz, lenne egy új párt, amely még a Fidesz-KDNP-nél is jobban támogatna minket, közelebb állna a mi értékeinkhez, nyilván nem lenne akadálya arra szavazni.

Most nincs ilyen másik párt, vagy pártszövetség.

IdomitottFoka 2025.02.26. 17:44:35

@Tapi2021: még mindig viki. most is hozott egy ígéretet, be is linkeltem neked egy tagot aki máris a gyerekesekre haragudott. és nincs ugye-ugye, a kokárdaügy egyértelműen ez volt.

"Szinte naponta állnak elő új helyzetek, amikre reagálni kell.
A kormány ezt igyekszik tenni. Ami hol jobban, hol kevésbé jól jön be."

A gazdaság egy szakma, viszont a kormány csak a népszerűségét (és a saját pénztárcáját) tartja szem előtt és úgy avatkozik be. És nem, nem kell mindenre reagálni.

"Valójában inkább keserű tapsasztalatom az, hogy túl sok a balos pap"
JAja, már a papok is hülyék a valláshoz

GyMasa 2025.02.26. 18:05:19

@IdomitottFoka:
"én már azzal is beérném ha nem ásná tovább őket. de megyünk tovább a kremli úton...
az h mit vár az ellenzék szted, elég gyermetegnek tűnik. "
Jah., csak te is személyesen arra nem vagy hajlandó, hogy te személyesen befejezd azt.
Akkor meg nem tudom, miért is várod másoktól?
AMíg te nem mutatsz jó példát, addig mástól sem érdemes azt elvárni.

GyMasa 2025.02.26. 18:07:20

@IdomitottFoka:
"és most is azért drágul, mert növekszik a zenberek vagyona, hápersze.

"nem volt jövedelmi követelménye a csoknak, még vargajuci is felvette."
Jah, annak lehet, hoyg ne volt, aztán nekem mégsem jutott valahogy, pedig megvolt a 3 gyerek.

"Tehát akkor ez nem is élezi a helyzet a vidékiek és a budapestiek között? Vagy mire akart ez érv lenni? "
JAJJ, BOCSI!
Nem is tudtam, hoyg Karigeri a kormány embere!
De, köszi, hogy felnyitottad a szememet!

GyMasa 2025.02.26. 18:15:31

@IdomitottFoka:
"
A 20%-os áfacsökkentést a zenberek nem érvényesíthették csak generálkivitelezők. Akik egyszerűen lenyelték az egészet, és még csak hibáztatni sem lehet őket. A mesteremberek sem véletlenül hiányoztak, az addigi koncepciótlan építőipar politikája miatt elmentek oda, ahol van munka. Aztán egyszerűen bekúrtak egy bazi nagy követ a pocsolyába, hogy felkavarják az állóvizet."
De, a magánszeméályek is visszaigényelhették!
A "generálkivitelezők", pedig, akik lenyelték az ÉFÉ-t közönésges bűnözők!
Te pedig, ha emiatt még tapsikolsz is, és emiatt IS Orbánt hibáztatod, akkor egy idiúta vagy.
Kezd elég unalmas lenni a gyerekes érvelésed.

"Most már igen, 2015-ben kb a fele volt a csok összegének. Ugyanakkor az árak minden szegmensben kilőttek ettől, nem csak az újépítésűekben."
Ez így van, de, ahogy fentebb is írtam, ez egy piaci egyesúly eredménye. Tapi linkelt neked egy cikket, ami szerint még 1,5 milliós négyzetméteráron is tolonganak a lakásokért az emberek.

"ez így elég gumifogalom, az egyensúly persze kialakul úgy is h ha egy masztodon szereplő bekavar a piacba, de piaci egyensúlynak mégis inkábba azt a szintet tekintjük, amiben nem vesz részt egy óriásszereplő."
Nem, nem gumifogalom.
EZt csak azért mondod, mert valszeg neked a broki rosszabb vége jutott az utóbbi években.
És, ahelyett, hogy azon filóznál, hogy TE hogyan tudnál jobban boldogulni, csak O1G-zel itt.

"ez amúgy egy politikai koncepció, nem is túl új. éjjeliőr államnak hívják. mellesleg nem, én nem ennek a híve vagyok, hanem annak h ha csak elbaszni tudja, akkor inkább ne csinálja... "
Jah, és emiatt is okádtok az egykulcsos adó miatt is, ugye?
Az pont a kisdebb állam irányába mutat, mert akkor mondjuk te tudnád célzottan adakozással támogatni azt az ügyet, amit TE tartasz jónak.
Ehelyett progresszív adózást, meg több segélyt meg "legyen az áéálllam építési vállakozó!", jellegű faszságokat akartok.
Most, akkor melyiket???

vergyula 2025.02.26. 18:18:42

@Tapi2021: "És nem leptelek meg vele?!"
Sajnos nem. Egyre inkább értem a magatokfajta kereszténységet, és egyre kevésbé tetszik.

GyMasa 2025.02.26. 18:18:51

@vergyula:
AZért, azt jegyezzük már meg, hogy egy Lidl eladói munka nem a munkalehetőségek krémje.
De, mondhatom, a szintén nem a legkifinomultabb, autóipari sori operátor 5-600 000-es brutto alapfizetését is.
(tudod, ők azok, akiknek még csak érettségi sem kell ahhoz, hogy összecsavarozzanak egy Mercedest vagy AUDI-t. És, ők azok, akikért az adott multi minden reggel kisbuszt küld a falujukba, és műszak után haza is viszi HÁZHOZ, mert annyira nehezen találnak embert... Ez személyes tapasztalat, és már 2010 előttről is!)

GyMasa 2025.02.26. 18:20:51

@Tapi2021:
Szerintem, ő úgy érti, hogyha már nem is értünk vele egyet, akkor csak kussoljunk!
Persze, neki esze ágában sincs kussolni, szóval, ha csak ők gágognak, akkor ugye nekik lesz igazuk, hiszen"senki nem ellenkezik!"
Elég elbaszott egy gondolatmenet, de ilyenek...

GyMasa 2025.02.26. 18:22:20

@IdomitottFoka:
Még egyszer:
Az építőanyagok drágulása NEM magyar sajátosság, az egész világon ez a tendencia.

GyMasa 2025.02.26. 18:23:11

@IdomitottFoka:
Akkor, az O1G is árokásás, ugye?

GyMasa 2025.02.26. 18:26:53

@Tapi2021:
Igen, és a sokadik 2/3-dal még tud is gyorsan reagálni.
Itt, a "szabad" Németországban a CDU azt ígérte, hogy húsvétra meg is lesz az új kormány.
Az április 20. A választás 3 napja volt.
Mi a faxom tart nekik 56 napig?
Persze, értem én, az elmúlt 2 választás 6-9 hónapjáhopz képest már 2 hónap is egy szédítő iramnak _LÁTSZIK_...

IdomitottFoka 2025.02.26. 21:20:02

@GyMasa:
"Te pedig, ha emiatt még tapsikolsz is, és emiatt IS Orbánt hibáztatod, akkor egy idiúta vagy."
"és emiatt is okádtok az egykulcsos adó miatt is, ugye?
Ehelyett progresszív adózást, meg több segélyt meg "legyen az áéálllam építési vállakozó!", jellegű faszságokat akartok."
"Szerintem, ő úgy érti, hogyha már nem is értünk vele egyet, akkor csak kussoljunk!"

Be kéne fejezni h semmit nem cáfolsz érdemben az állításaim közül, és bedobsz dolgokat és az azokról feltételezett véleményem. Még csak nem is helytállóak. Hogy úgymondjam:
"Kezd elég unalmas lenni a gyerekes érvelésed."

"csak O1G-zel itt."
Hát ezt itt most te sütötted el először.

"EZt csak azért mondod, mert valszeg neked a broki rosszabb vége jutott az utóbbi években."
Nem nekem kellett kivándorolnom, h boldoguljak.

"Szerintem, ő úgy érti, hogyha már nem is értünk vele egyet, akkor csak kussoljunk!"
"neki esze ágában sincs kussolni"
Ha jól emléxem, te fantáziálgattál arról h jól szűrőre teszel és akkor jajnekem. De persze, én akarlak titeket elhallgattatni...

"Akkor, az O1G is árokásás, ugye?"
Igen, de itt ezt te csinálod, vedd észre. És amúgy lajosnál nyifinyafizz miatta.

"Az építőanyagok drágulása NEM magyar sajátosság, az egész világon ez a tendencia."

És akkor mi van? Ez meg nem történté teszi a csoki árfelhajtó hatását, vagy mi?
Még egyszer: a csok alkalmatlannak bizonyult a családalapítási és a gyermekszületési
csökkenő trend ellen, pedig ez volt a deklarált cél. akkor elérte a célját? nem. voltak mindenféle externáliák, na és,, nehezebb lakhatást szerezni mint valaha. lehet feltételezni h enélkül még nehezebb lenne de azt is h könnyebb, ez már nem derül ki, marad a nettó eredmény, ami negatív.

"ami szerint még 1,5 milliós négyzetméteráron is tolonganak a lakásokért az emberek"

mi a faszt csinálhatnának, ha egyszer ennyibe kerül? valszeg egy új hitelválságot alapoznak meg, a devizahitelnél is tolongtak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása