magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az öngyarmatosító kelet-európai progresszív

A progresszívek eleve marhaságokat hangoztatnak. Jellemzően álbaloldaliak, azaz a kapitalizmus elleni harcot lecserélik mindenféle valóságidegen célra, lásd küzdelem a magukat tölgyfaként meghatározó hímnők önálló vécézésének jogáért, s hasonlók.

De legalább elmebeteg gondolataikat ők maguk eszelik ki drogozós partikon.

A progresszív kelet-európai ehhez képest egy fokozottabb habzású ökörség: ők maguk kitalálni se mernek semmit, nehogy véletlenül eltérjenek a központban, pl. New Yorkban megálmodott kánontól. Így egyszerűen meglesik mi van nyugaton, majd azt másolják agyatlan módon.

Pl. tüntetést szerveznek kelet-európai városokba a négerek hátrányos megkülönböztetése ellen, mert éppen BLM-divat van nyugaton. Az meg nem számít, hogy Kelet-Európában történetesen nincsenek négerek. Aztán "meglepi" van, hogy a tüntire összesen 25 ember megy el, ők is mind a nyugatról pénzelt "civilek" fizetett alkalmazottai.

A Mérce friss cikkét meg lehet könnyezni, annyira vicces.

Harc valamiféle "neoliberális" lakáshelyzet ellen. Amolyan, ahogy "Móricka elképzeli" alapon. A szervezők valami filmben láthatták, hogy zsíros tőkések többezer lakást birtokolnak, a nép meg ezekben él. Aztán "a tulajdonviszonyok osztályalapú és rasszizált története" - a szervezők hozzáálmodtak még valami faji alapú szegregációt is, elfelejtve, hogy nálunk ilyen nem létezi,, dehát nyugaton állítólag van, szóval nálunk is kell, hogy legyen.

Van még "a munkásosztály módszeres kisemmizése és kitelepítése" is, miközben Magyarországon a lakáshelyzet egészen más. A magyar lakáshelyzet az, hogy a lakások 90 %-a a bennük élő tulajdonos egyetlen ingatlana. Továbbá Magyarországon a bérlakás ritka, valójában mindenkinek vagy van saját lakása, vagy ha még nincs, akkor erre törekszik.

Vicces még: "az állami lakások tömeges privatizációja az antikommunizmus nevében" és "a közösségi és szociális lakásállomány leépítése" - teljesen valóságidegen dolgok.

Ez a két pont a magyar álbalos progresszívek mániája egyébként. A múltkor szintén kiválóan mulattam Gulyás Marci Botka-interjúján. Marci kötelezően szembesíti a szegedi polgármestert: miért építette le a "szociális bérlakásokat" a "baloldali" Szeged. Mire Botka teljesen korrekten és türelmesen elmagyarázza mintha elmefogyatékosoknak magyarázna - lásd itt 15:01-től -, hogy a kérdés hülyeség, a valóság nem is ez, hanem eleve kvázitulajdonok lettek privatizálva, s ezek az ingatlanok csak jogilag voltak önkormányzati tulajdon, ténylegesen semmilyen jogosultsága nem volt az önkormányzatnak, azaz nem elherdálás zajlott, hanem a semmi eladása valamiért, egy természetellenes helyzet normalizálása.

Valójában a magyar lakáshelyzet egyetlen valós problémája a bankok túlhatalma az ingatlanzálogoknál. Ezért talán lehetne harcolni. Persze ez a pont egyáltalán nem szerepel az ELMO harci tervei között. Lehet, hogy az ELMO név az "ELMefOgyatékos" szóból van?

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5817853657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.06.12. 15:07:45

Igazából amit tehetne állam bácsi lakásfronton - és amit kellene is hogy tegyen - az pár stadion árából afféle kapszulahotelek kialakítása, vagy 10 négyzetméteres minilakásoké, kimondottan csóróknak, hajléktalanoknak. Ezt a minimumot valóban biztosítania kellene állam bácsinak - erős rendőri felügyelet, egészségügyi szolgáltatások, mosoda,, esetleg ingyenkonyha mellett - mindenkinek. Ennek nem az kellene hogy legyen a célja, hogy olyan lakása legyen a polgárnak ahol jó élni, csak az, hogy legyen egy hely, ahol le tud feküdni anélkül hogy kirabolnák, ahol tisztálkodni tud, ahol le tudja pakolni a kis ingóságát.

Cserébe viszont aki ezek után is a metró bejáratánál szarik maga alá, azt zárt intézetbe vinni. Így lehetne Budapestből európai város. Mert így, hogy a milliárdokért felújított tereken laknak a hajlékonyak, soha nem lesz az.

Gery87 2022.06.12. 20:51:14

@midnight coder:

Azért nem állatok ők sem hogy kvázi ketrecbe kéne őket szállásolni!
Aki alkoholista, drogos lumpen szerencsétlen annak már úgy is mindegy, de legalább tényleg méltó emberi szállása legyen, mondjuk min. 50 Nm..én nem sajnálnám tőlük.
Attól meg nem kell félni hogy cél így lakáshoz jutni, ezt az életet tényleg senki nem választja.

A lakáshelyzettel meg nem értek egyet, a panelok sem fognak örökké állni és már most sem korszerűek, pl nincs elég garázs és parkoló, hangszigetelés stb.
Már most el kéne kezdeni építkezni, főleg mert látni hogy egyre kevesebb embernek lesz pénze saját lakásra.

jónévez 2022.06.12. 21:29:56

@midnight coder:
Kár stadionozni -nem ezen múlik.
Pontosan ezeket nyújtja az állam a hajléktalanoknak, csak azt a 10 négyzetméteres börtöncellát nem. Ejelyett kapnak akár szállást is, és felháborítónak tartják (mert a jogvédőik is ezt mondják) hogy úgy kéne élniük, mint egy buszsofőrnek, építőmunkásnak, aki vidéki: egy fedél alatt másokkal. Tiszta munkásszállás. Húborzasztó.
Nem kell ám őket sajnálni, eléggé testközelből ismerem őket, ifjabb koromban én is hittem (túl sokat olvastam Steinbeck-t), azt gondoltam, mi sokat tehetnénk.
Tudod mit? Inkább 10 stadiont, mint ennél többet azoknak, akik nemhogy semmit nem tesznek magukért, de ellenségükként, esetleg megtűrt, átmeneti rosszként tekintenek a segítőikre.
Aki pedig kitört, annak nem volt szüksége 10 négyzetméteres állami cellára.

jónévez 2022.06.12. 21:36:58

@jónévez:
Most, hogy átolvastam, kicsit félreérthető a közepe :)
Nem, nemcsak olvaszam Steinbeck-től a Kedves csirkefogókat.
Köztük mozogva meg is ismertem a "hajléktalan"-ként sajnált, valójában igazi csavargókat.

Gery87 2022.06.12. 22:04:23

@jónévez:

Én a munkásszállást se tartom egy méltó, egészséges dolognak! Felnőtt emberek, nem táborozó diákok 10 napig!
Attól még hogy távol vannak az otthonuktól és dolgoznak, pénzt keresnek még nem kéne őket bezárni 10 másik vadidegennel, csak mert így olcsóbb meg praktikus!
Szóval részemről a munkásszálló pont rossz példa.

Én is azt mondom az ember ne éljen életvitelszerűen közterületen, ne csövezzen, kolduljon stb.
Aki ilyen helyzetbe jut, sokszor magának köszönheti, de sokan nem.
Akárhogy is, attól még hogy csöves, meg alkesz, büdös, koszos, igénytelen még nem kell vele állatként bánni, akkor se ha megérdemelné.
Szeparálják el, legyen egy saját zuga, ennél többet úgy sem kap már az élettől...
Aki változni akar segítség, aki nem az majd halálra issza magát....irigyelnél egy ilyen embert hogy nem 20-on magával lakik? Nem hinném.

Az hogy hogyan bánik egy társadalom az elesettjeivel, bűnözőivel sokat elárul önmagáról!

A túl megengedő, dédelgető álláspont azt mutatja az adott társadalom életképtelen.
A túl szigorú, intoleráns, bosszúálló hozzáállás pedig azt hogy élhetetlen!

jónévez 2022.06.12. 22:34:14

@Gery87:
Hogyan bánik a társadalom a bűnözőkkel? Kevésbé úgy ahogyan megérdemlik.
Erről is személyes tapasztalatom van, sokáig patronáltuk a szomszédgyerekeket. Tettük, mert nekünk nem születtek.
Aztán teltek az évek, és néha túlzottan fogyott a benzin a nejem kocsijából.
Aztán néha a teherautóm is meglepően sok gázolajt használt.
Aztán 3 tv-tűnt el a házból (hobbiként kidobott tévéket élesztek fel. Nem számolgatom, de feltűnik, ha fogy).
Tudom, hogy ki tud úgy bejönni úgy a házba, hogy utána minden vissza legyen zárva.
Ma épp azt fütyülték a verebek, hogy meghalt az idősebb a börtönben. És én nem éreztem semmit már. Mert nem kell.

Gógita 2022.06.13. 08:42:06

Outlet! :-)

Még a nevével is jelzik, hogy mások levetett cuccait árulják!!! :-)

Gógita 2022.06.13. 08:50:37

@Gery87: "Már most el kéne kezdeni építkezni, főleg mert látni hogy egyre kevesebb embernek lesz pénze saját lakásra. "

Nyugaton a régi kapitalista országokban ezt úgy oldják meg, hogy VÁLLALKOZÓK építenek bérházakat, amiket aztán kiadnak és évtizedekig ebből (is) élnek.
Ez ugyanis egy üzlet (lenne).

Nem mindent kell mindenáron közpénzből megoldani.

Gógita 2022.06.13. 09:01:31

@Gery87: A munkásszálló nyilván kényszermegoldás. (Nem véletlenül nem mobilis a magyar munkavállaló. Szeretünk HAZA menni munka után.)
De az sem várható el egy cégtől, hogy szállodai szintet biztosítson szakmunkásainak, akár több ezres tízezres nagyságrendben.
Ehhez bizony tömegszállásokra van szükség.

Gógita 2022.06.13. 09:06:12

@Gógita: Ahogy a börtönöknél és hajléktalanszállóknál sem lehet elsődleges cél, hogy otthonosak vagy egyféle üdülők legyenek.
Valahol mindkettő a penitenciáról, büntetésről is szól. A böri különösen.
Arra ösztönözve, hogy ne akarjon senki bekerülni, inkább ne bűnözzön vagy tegyen erőfeszítéseket a saját sorsa jobbra fordításáért.

_Neville 2022.06.13. 10:05:38

@Gery87: Minimum 50 nm? Na én is elkezdem inni a koccintóst, ha ilyet lehet kapni érte, mert momentán sok kilátást nem látok, venni miből tudnék egy 50 nm-es kecót belátható időn belül! :D

Serény Vélemény 2022.06.13. 10:22:09

@Gógita: "(Nem véletlenül nem mobilis a magyar munkavállaló. Szeretünk HAZA menni munka után.)"

Ez egy tipikus urban legend! Egy tipikus szdsz-es toposz, ami már akkor sem volt igaz, és most sem az.

Akkora lakókonténer parkok vannak a nagyobb építkezések mellett, hogy az csak na!

jónévez 2022.06.13. 14:51:23

@Serény Vélemény:
Igen, vsak részigazság. Fiatalon lakik az ember szállásokon, ha úgy adja az élet, a munka, sőt, teherautófülkében, ha úgy adja, volt részem benne, és egyiket sem bántam. De idő után valóban jobb a sajátomban, már nem szívesen aludnék a hálófülkében, és nem szívesen laknék szállón. De ebben az is benne van, hogy van sajátom.

Gery87 2022.06.13. 18:32:28

@jónévez:

Mondtam én hogy enyhíteni kellene vagy hogy jó ami van? Nem, annyit mondtam hogy egyik szélsőség sem jó!

Gery87 2022.06.13. 18:37:28

@Gógita:

De, közpénzből kell megoldani!
A bérlés egy félmegoldás.
A saját lakásnál alap, nyilván nem azokról a rétegekről beszélek akik simán kifizetik mert nem tétel, hanem azokról akik önerőből piaci alapon nem vagy igen hosszú kiszolgáltatott időn belül tudnának laskást éípteni!
Nem a felső-középnek kell állami lakást építeni hogy legyen 3 gyerek...azok megoldják, vesznek a piacon, kész...hanem azoknak akiknek másképp nem lenne semmi.
Mi másra költene az a nyomorult állam mint a pl a lakhatásra?
Elvileg erre van!
Ez valóban KÖzügy.
A bérlés kiszolgáltatottá teszi az alsóbb rétegeket mert igen nagy költség havi szinten a lakbér.

Gery87 2022.06.13. 18:39:24

@Gógita:

Nyilván ha 10 napról van szó akkor oké, kivárható, de régen is ma is évekig laknak ilyen helyen emberek, párszor látogatnak haza.

Gery87 2022.06.13. 18:41:49

@_Neville:

Nevethetsz, nyilván ez egy ideális állapot lenne.
Tudom hogy ma ekkorát pénzért venni bérelni sem tudnak sokan és vannak ennél kisebb lakások.
De ettől függetlenül elvként és nem engednék semmit ez alatt építeni, kiadni egy embernek...pláne egy családnak.
Egyszerűen nonszensz hogy akár csövi akár egy tisztes polgár ennél kisebb lukban lakik!

Gery87 2022.06.13. 18:42:53

@Serény Vélemény:

Nem is arról volt szó hogy nincs, hanem hogy van de nem jó!
Kényszerből, maszájból persze hogy mennek, de akarnak is? Nem hiszem.

a nagy hohohorgász 2022.06.13. 21:29:11

@Gery87: szerintem sokkal egyszerűbb lenne vidéken munkahelyet teremteni, és akkor mindenki maradhatna a seggen . Ahogy ti mondanátok " az én adombol ne építsenek senkinek 50m2es lakást "
Amúgy a fidesz ezt jól látja csak jobban tolhatna. Már teli vagyunk autopalyaval, minden falutól kb 40 kmre van nagyváros.... mi a faszért kell mindenkinek butapesten lakni, ha meg butapesten akar lakni akkor adják össze a butapestiek.....

Bandibacsi34 2022.06.14. 05:09:01

@a nagy hohohorgász: Az a kerdes mi a vidék? Minden ami nem Budapest? Vagy meg Győr, Debrecen, Szeged, Miskolc, Pecs sem? Miért Budapestre megy az összes (80+%)hajlektalan videkrol? (mellesleg 1945 előtt visszatoloncoltak őket a születési közsegeikbe).
Kell valami nem piaci alapu lakasepites, csak a kerdes milyen? Anno a szociban volt a Cs(csokkentett erteku) lakas (WC es furdo a folyoso vegen) kb ilyesmi elkepzelheto, amig nem szereznek sajatot a dolgozok, de ok allambacsinak dolgoztak, igy allambacsi biztositotta a a lakast. Ha pl a Tesconak/Boschnak stb dolgoznak a Tesco/Bosch stb adja nekik a lakast ne allambacsi vagy szerzodjenek az onkormanyzattal, hogy fizetnek kulon a lakberbe.
A hajlektalanoknak legyen barakk szallas tovabbra is.

GyMasa 2022.06.14. 15:05:29

@midnight coder:
Még hozzátenném, hogy ellentétben az összes budapesti próbálkozással, NEM a belső kerületekben kellene jóléti lakásokat fenntartaniuk az önkormányzatoknak, hanem a külső kerületekben, a belvárosi lakásokat pedig igenis piaci áron kellene kiadni...
Mert, egy I. kerületi lakást ki lehet adni havi 2 millióért, akkor az pont 20 garzonnak a havi 100 000 HUF-os bérletidíját kiadná.
(Persze, azt tudjuk, hogy nem ez a valódi cél, de álmodozni pl. lehet...)

GyMasa 2022.06.14. 15:17:49

@Serény Vélemény:
Mondjuk, a "nem mobilis" résszel teljesen egyet is értek!
Én egyszer végigvittem a gondolatmenetet, igaz, akkor még csak azért, mert akkor mondta Gyurcsány éppen a TV-ben.
Adott egy villamosmérnök, aki egy budapesti multinál dolgozik.
Tegyük fel, hogy adódik egy lehetőség Debrecenben!
Akövetkezők történnek:
- Az állás valószínúleg kevésbé jól fizetett, mint a jelenlegi (merugye vidék, ha meg még mondjuk egy kkv is akkor még inkább...)
- Oda kell költözni (hivatalos céggel, szerintem simán félmillió, amit nem sűrűn térítenek a cégek)
- Sürgősen kell ott házat/lakást nézni, ami miatt ugye az drágább/kompromisszumos lesz
- Ha van budapesti ingatlan azt el kell adni (ha kell a pénz, akkor olcsóbban, mert általában kevés embernek van 2 lakásnyi megtakarítása)
- A asszonynak kellene egy hasonló munkát keresnie
- A gyerekeknek iskolát/óvodát...
- Ha az kb az egyetlen munkahely a környéken, akkor egy esetleges munkahelyváltás nehézkes, valószínűleg bércsökkenéssel is járna.
- Vagy, esetleg lehet visszaköltözni Budapestre, amivel az egész cécó ismétlődik...
Ha mindezt összeadja az ember, akkor nagyon hamar súlyos milliók jönnek ki, amit nekem pl. semmi kedvem nem volt megkockáztatni.
Tehát, igen, igaz, hogy nem mobilis a magyar, de ennek alapos okai vannak, és nem csak a finnyás kedvünk.

GyMasa 2022.06.14. 15:21:46

@a nagy hohohorgász:
Szerintem egy alapos vasútmodernizálás nagyot dobna a helyzeten!
MOndjuk egy olyan szintű, amivel a Pécs-Szeged-Miskolc-Debrecen-Győr távolságok legnagyobbika sem lenne 60 percnél messzebb Budapesttől.
Illetve kellene még ráhordó szolgáltatás is a nagyobb városokba, szigorúan a vasúttal szinkronizálva.
Akkor lehetne naponta is ingázni ezekből a városokból, illetve az agglomerációoikból is.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása