magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ügyes

Nagyjából 60 %-át meghallgattam - átugortam az unalmas, ismétlős részeket.

Meg kell mondanom: baromire ügyes.

Talpramagyar Péter kiválóan adja azt, amit megkíván a pártatlan és jobbhíján-ballib réteg: alapvetően fideszes mondanivaló gondosan összekeverve ballib hívószavakkal. Akit a legjobban taszít: a ballib keménymag, dehát éppen ez a fő cél, hogy ők taszítva legyenek. Még a fideszes keménymagot is picit kevésbé taszítja az egész előadás.

Talpramagyar néha olyanokat mond, amitől minden magára valamit adó belpesti értelmiségi hátán feláll a szőr, s azonnal petíciót indít a "barna eső" ellen, majd 800-fős gigatüntit hoz össze.

Kb. felmondja a 2022 előtti Puzsér szövegét (talán ezért is ő lett választva "beszélgetőpartnernek"), bár nála nacionalistább és EU-szkeptikusabb kiszólásokkal.

Puzsér bele is próbált kötni, de Talpramagyar nem hagyta, túlbeszélte Puzsért, ami kemény teljesítmény, s Puzsér meg is adta magát, egyik sablonját se tudta elmondani, se a "Szent István a NATO-t választotta", se az "az oroszok lerohanják a világot" címűt.

Aztán a végére egyértelműen kiderült: nem őszinte ember saját elvekkel, hanem azt mondja, amit a célközönsége elvár tőle. Itt Puzsér megfogta őt a Pálffy-sztorival. Puzsér korrekten elmondta, Pálffy nem védte a pedofíliát, mire Talpramagyar meg elmondta, hogy igenis védte, miközben tudja, hogy nem igaz a vád.

Ahogy mondtam: egy erősen feljavított MZP-t készített el nekünk Soros gazda.

113 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9718394555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0dzsud0 2024.05.03. 07:26:47

@élveteg: "Na de mindenképpen jó dolog a Magyar Péter ha másért nem de a momentumot valószínüleg lehuzza a klozeton"

Jaja, ennek én is drukkolok nagyon. :D

Gery1987 2024.05.03. 08:39:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Van 1 honlap, 1 faszbuk profil, interjúk, meg egy kis platós kocsi amivel flangálnak.
Eddig a gyűlések, tüntetések voltak a legkomplikáltabbak.

0dzsud0 2024.05.03. 09:19:51

@Gery1987: "Van 1 honlap, 1 faszbuk profil, interjúk, meg egy kis platós kocsi amivel flangálnak."

Ja meg alsó hangon is százmilliós kiadások az eddigi rendezvényekre, ez valahogy kimaradt. Meg a brutálsok fizetett kommentelő és lájkoló, az is. Geri-geri...azér' te is szopni jársz ide, mint a többi. :))

Gery1987 2024.05.03. 10:08:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te se a sorosozásnak:)
Persze lehet úgy van ahogy mondod, de megmondom őszintén hogy mivel nem vagyok potenciális támogatója, nem igen érdekel....
Jobboldalira nem szavazok.

Gery1987 2024.05.03. 10:09:48

@0dzsud0:

És ez a százmillió ez mind soros?:D

OK, kérdem én: ha ez ennyire nyilvánvaló miért nem ment még erre rá a fidesznyik propaganda?
Simán le lehetne buktatni nem?

"Magyar Péter soros pénzéből haknizik.."

barátom, várd meg amíg Főni eldönti mit gondolj, előre ne pattogj, spekulálj:)

Gery1987 2024.05.03. 10:21:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ugyanmár.
A munka/tőke tengelyen inkább a tőke ("nemzethy thőke") pártján vagy, a "természetes "egyenlőtlenségek, a hagyományok, a vallás és a tekintély oldalán állsz, szóval te jobboldali vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:29:04

@Gery1987:

Kapitalizmusellenes vagyok, sokszor elmondtam ezt. S ellenzem a kapitalizmus társadalmi rendszerét, a polgári demokráciát.

0dzsud0 2024.05.03. 10:45:45

@Gery1987: Egyébként a Sorost nem én írtam, hanem a birka. Szerintem nem Soroshoz köthető MP, szerintem épp az a rendkívül gyanús benne, hogy százmilliókat tolnak alá, és a NER semmit nem szól a finanszírozásról, pedig biztosan le lehetne buktatni...nyilván adja magát, hogy nem-e azért vannak csendben, mert ez a jól felfogott érdekük, vagy esetleg konkrétan ők egyengetik az új ellenzéki messiás útját. Nem tudom, csak azt, hogy valahol nem kerek a történet.

Gery1987 2024.05.03. 10:48:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez viszont a nemzeti tőke koncepcióddal nem összeegyeztethető!
Aki antikapitalista, az ennek minden formájára nemet mond.

Gery1987 2024.05.03. 10:50:41

@0dzsud0:

"és a NER semmit nem szól a finanszírozásról, pedig biztosan le lehetne buktatni.."

Hát ezt írtam az előbb...

"nyilván adja magát, hogy nem-e azért vannak csendben, mert ez a jól felfogott érdekük, vagy esetleg konkrétan ők egyengetik az új ellenzéki messiás útját. "

Ez is lehet, a marakodó NER belső embereinek egy része így menekül, menti át magát egy másik pártba...
(Ahogy az mszmp egy jó része az mszp-be...)

Ez persze egy kontónak jó, de ennyi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:54:41

@Gery1987:

Sokszor mondtam: a nemzeti tőke jobb az idegennel. Ennyi és nem több.

Gery1987 2024.05.03. 11:06:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát nem vagy antikapitalista, csak neolib kritikus.
A munka/tőke tengelyen inkább a tőke ("nemzethy thőke") pártján vagy, a "természetes "egyenlőtlenségek, a hagyományok, a vallás és a tekintély oldalán állsz, szóval te jobboldali vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 11:08:35

@Gery1987:

Neolib nincs.

Kapitalizmusellenes vagyok, viszont ha már kapitalizmus van, jobb a lokális, mint a globális tőke. Kisebb rossz.

Gery1987 2024.05.03. 11:24:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

neolib csak szerinted nincs.

Lennél te vega de folyton szembe jön a meki, értjük:)
A tőke pártján vagy, a "természetes" egyenlőtlenségek, a hagyományok, a vallás és a tekintély oldalán állsz, szóval mindent összevetve a gyakorlatban jobboldali vagy.
Nincs ezzel baj.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 11:30:18

@Gery1987:

Miért lennék vegán?

A kapitalizmust rossz rendszernek tartom.

0dzsud0 2024.05.03. 12:56:03

@Gery1987: "Hát ezt írtam az előbb..."

Szerintem én sem vitatkoztam vele.

"Ez persze egy kontónak jó, de ennyi."

Persze, én is a helyén kezelem. Annyit gondolok mindössze, hogy valami itt nem oké...semmi egzakt információm nincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 13:02:28

@Gery1987:

Ezt már elmagyaráztam. Minek akarod újra ugyanazt a választ?

Gery87 2024.05.03. 20:39:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elmagyaráztad, de nincs benne logika.
A valódi antikapitalista nem tartja a nemzeti tőkét jobbnak, mert tudja hogy nem az.
Az a baj hogy összevissza hajlítgatod a meggyőződéseidet...egyszer így, mert most ez jó, mert a Fideszhez is kell igazodni, de aztán meg másutt másképp....ehh.

Egyébként meg én is sok mindent elmagyarázok és nem akarod felfogni:)
Ugye milyen kellemetlen..?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.04. 08:27:45

@Gery87:

"A valódi antikapitalista nem tartja a nemzeti tőkét jobbnak, mert tudja hogy nem az."

Ez marhaság,

Kb. mintha azt mondanád: aki nem szereti a vízi sportokat nézni az olimpián, az nem mondhatja, hogy neki a 100 méter mellúszás jobb, mint a vízilabda.

Gery87 2024.05.04. 09:29:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Próbálom elmagyarázni hogy baloldali nem vagy az biztos, amit képviselsz minden megközelítésben jobboldal.

Kivéve persze ha a felvilágosodás elötti eszmédre építhetnénk, de ebben meg nem vagy konzekvens...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.04. 09:37:21

@Gery87:

A baloldal/jobboldal modern fogalom. Alapvető jelentése a tőkáhez való viszony.

Én antimodernista vagypk, azaz nem vagyok se bal-, se jobboldali.

alöksz róz 2024.05.04. 10:20:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én antimodernista vagypk" - ez nem jelenti azt, hogy ne passzolhatna rád vmelyik modern fogalom

Gery87 2024.05.04. 11:59:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A mai világban viszont te "gyakorló" jobboldali vagy, ennyi a lényeg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.04. 12:46:43

@Gery87:

A "jobboldali" klasszikus definíciójának alapeleme, hogy "a tőke pártján áll a tőke-bérmunka viszonyában", s éppen ez hiányzik nálam.

Gery87 2024.05.04. 20:22:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Más fontos elemek meg megvannak...és a gyakorlatban a tőkét is elfogadod ha olyan ami szerinted a "nemzeti".

Gery87 2024.05.05. 10:29:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elfogadod a "természetes "egyenlőtlenségek, a hagyományok, a vallás és a tekintély oldalán állsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.05. 11:40:06

@Gery87:

Ez már egy sajátos "jobboldal" definíció.

Az eredeti az a tőkéhez való viszony.

A jobboldal azt mondja: a tőkét kell támogatni, nem a bérmunkát, mert a tőke teremt értéket, s csak a megteremtett értékből lehet adni a bérmunkásoknak, azaz valójában a bérmunkásoknak is az az érdeke, hogy a tőke legyen támogatva.

A baloldal azt mondja: a tőke értékteremtése abból van, hogy a bérmunka nincs rendesen megfizetve, s nem várható el, hogy a tőke spontán módon részt ad a bérmunkásoknak, így a bérmunkát kell támogatni, hogy legyen ereje a tőkével szemben.

Ez a klasszikus ellentét. S én pont ebben a baloldali nézetet támogatom.

Persze vannak más dolgok is, de másodlagosak.

Gery87 2024.05.05. 21:26:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Időben változott hogy mi a jobb meg a bal, bejött a tőkéhez való viszony is persze, mely mára meghatározó.

Eredetileg meg a jobboldal azon politikai eszmék, ideológiák csoportja, melyek fő jellemzője a társadalom hierarchikus felépítésének elfogadása, az emberek közötti társadalmi és anyagi egyenlőtlenség adottságként kezelése és helyeslése

A jobboldal elnevezés eredetileg a nagy francia forradalomra vezethető vissza, ahol a Nemzeti Konventben az elnöktől jobbra foglaltak helyet a monarchiát és a nemesi előjogokat (a status quót) támogató és a radikális változásokat elutasító képviselők, vagyis az ancien régime hívei.

Itt a tőke akkor még nem volt jelen a jobboldaliságban, még a mai értelmében vett osztályok se voltak.

Ebben az értelemben is jobber vagy: abszolutista rendiségpárti, felvilágosodásellenző.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.06. 08:22:07

@Gery87:

Akkor a következtetés: a klasszikus definíció szerint nem vagyok jobboldali, míg a Gery87-definíció szerint az vagyok.

Tapi2021 2024.05.06. 13:40:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Túl szervezett, túl átgondolt az egész."

Ez begyértelmű. Egyetlen ember nem tud egy időben kampánykörúton lenni, tüntetéseket, kampányeseményeket szervezni, Facebookozni, blogolni, végig járni a sajtót... Plusz kifizetni sok tízmilliót mindezekre.

Mindenesetre - mára - profi lett a háttér is, amihez - nagy szerencsével? - megtalálták a megfelelő arcot is.
Aki kicsit sárga, kicsit savanyú..., de az eddigi legjobb.

A Fidesz meg továbbra sem találja az ellenszerét, baromságokkal (is) támadja, ami kontraproduktív.

Tapi2021 2024.05.06. 13:42:56

@Gery87: "A jobboldal elnevezés eredetileg a nagy francia forradalomra vezethető vissza, ahol a Nemzeti Konventben az elnöktől jobbra foglaltak helyet a monarchiát és a nemesi előjogokat (a status quót) támogató és a radikális változásokat elutasító képviselők, vagyis az ancien régime hívei."

És hol van ezek között a nemzeti szocialisták helye? És milyen alapon?

Tapi2021 2024.05.06. 13:45:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ez a klasszikus ellentét. S én pont ebben a baloldali nézetet támogatom."

Akkor ott a helyed a kommunisztikus kibucban Geryvel! :-)

Tapi2021 2024.05.06. 13:54:46

@0dzsud0: Szerintem a Fidesz ráugrott MP-re, csak egyelőre nem találják rajta igazán a fogást. (És azt sem tudják, miket raktározott el még ellenük, mint korábbi bennfentes!!!)

Pedig lenne.
Csak a régi kommunikációs gárda szellemi kapacitása határán van...

"Új műsorhoz, új férfi kell..." Kellene a Fidesznél is.

Gery87 2024.05.06. 14:45:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, ez nem az én definícióm, megint csak ajánlom az internetet.

Gery87 2024.05.06. 14:45:39

@Tapi2021:

A nácik széljobberek.
ÉS akkor még nem voltak.

Gery87 2024.05.06. 14:46:18

@Tapi2021:

aranyhal!
Egyikünk se akar se akarja egyiket se:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.06. 14:55:13

@Gery87:

Te mondtad, nem a tőkéhez való viszony a meghatározó elem.

Tapi2021 2024.05.06. 15:03:38

@Gery87: "A nácik széljobberek.
ÉS akkor még nem voltak."

Milyen tulajdonságuk alapján? Miben azonosak a királypártiAKKAL, KERESZTÉNYDEMOKRATÁKKAL, KONZERVATÍVOKKAL, ANCIEN REGIME-SEKKEL???

A nagybetű véletlen!

Mi sorolja fentiek közé a szocialistákat?

Tapi2021 2024.05.06. 15:07:56

@Gery87: "Egyikünk se akar se akarja egyiket se:)"

Nem igazán tudod te, hogy mit akarsz. Pláne, hogy a valóságban mi működne kényszerítés, diktatúra NÉLKÜL?!

Amiket írsz, azok kb. egy kisebb, ÖNKÉNTESEN ÖSSZEVERŐDÖTT közösségben működnének talán - ideig-óráig -, mint amilyen egy kibuc.

Gery87 2024.05.06. 19:19:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, én azt mondtam amikor a meghatározás létrejött még nem ez volt, ma már persze fontos elem.
Ettől még nem vagy baloldali, annyira vagy tőkekritikus a "nemzeti tőkéddel" mint a MiHazánk.

Gery87 2024.05.06. 19:21:13

@Tapi2021:

Aranyhal, megbeszéltük hogy a nácik NEM szocik:)

De pattogjál, nyűglődjél, vergődj, morgolódj ezen még ha akarsz.

Egy kurva forrást nem hoztál mai napig ami a náciakt mint "szélsőbaloldaliakat" vagy "szocikat" emlegetné...
Ami nem meglepő hisz nem azok, ez csak a te fejedben létezik.

Gery87 2024.05.06. 19:28:49

@Tapi2021:

Tudom mit akarok.

A múltkor említett szövetkezet mint példa, 80.000 tagot számlál (a nem kicsi Apple Inc 2017: szintén 80.000).

Ennyit a méretekről.

"Gyakran lehet hallani, hogy egy vállalat nem tud működni demokratikus módszerrel, mivel az nem versenyképes. Ezzel szemben sok tanulmányban ennek az ellentétével találkozunk. Egy 1995-ös tanulmányban, amelyben a faipart vizsgálták az amerikai Washington államban, arra a következtetésre jutottak, hogy az együttműködésen alapuló munkásszövetkezetek 6 és 14% közötti értékben teljesítettek jobban az általános rendszerben működőknél. Emellett egy a Democracy Collaborative amerikai nonprofit szervezet által készített tanulmányból az is kiderült, hogy az ebben a munkavégzési rendszerben dolgozók 70-80%-kal többet keresnek az átlagnál, mivel ez a rendszer inkább ember centrikus, mint profitorientált. Egy elemzés, amelyet Brit Columbiában, Albertában és Québecben folytattak a 2000-es években, azt találta, hogy egy tíz éves perióduson keresztül általános módon működő cégnek kétszer akkora az esélye a csődre, mint egy munkavállalói szövetkezetnek."

Gery87 2024.05.06. 19:51:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha felvilágosodás tagadásodat nézzük akkor ma nem vagy.
Ha a nemzeti tőke részéről nézzük akkor meg széljobber vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 05:26:25

@Gery87:

Ezt már többször elmagyaráztam.

Ha nem szereted a tésztát, de azt mondod, hogy a diós tészta jobb, mint a mákos, akkor ettől még nem vagy tésztakedvelő.

Tapi2021 2024.05.07. 11:03:25

@Gery87: "Aranyhal, megbeszéltük hogy a nácik NEM szocik:)"

Ezt te beszéled meg magaddal, meg a többi hazudozóval, hogy a Nemzetiszocialista Német Munkáspárt, az nem is volt (nemzeti)szocialista meg munkáspárt.
Még jó, hogy azt elismeritek, hogy legalább német volt.

Még mindig tartozol az ÉRVEKKEL, hogy mi sorolja a nemzeti szocikat a royalisták, kereszténydemokraták, kisgazdák, konzik ... közé????

Azon a manipulációs szándékon kívül, hogy leválasszátok a többi balos, szocialista bandáról, pártról, frakcióról...

Tapi2021 2024.05.07. 11:08:21

@Gery87: Balos "elemzők" gyakran jutnak érdekes következtetésekre. Közben, ha igaz lenne, a sokkal jobb hatékonyság, meg a 80%-al nagyobb jövedelem a munkásoknak, plusz ez fenntartható is lenne, csak ilyen vállalatokat csinálnának.

Vagy, ha ilyen hatékonyak és nyereségesek, miért is nem csinálnak sokkal többet?

Valami hiba van a kréta körül!

Tapi2021 2024.05.07. 11:10:06

@Gery87: Nem nekem kell igazolnom, hogy a vöröszászlós Nemzetiszocialista Német Munkáspárt nem volt sem szoci sem munkáspárt!

Ez az EREDETI állítás, ezt kellene nektek cáfolni, tényekkel, érvekkel.

Tapi2021 2024.05.07. 11:18:25

@Gery87: A jobboldaliságnak nem egyedüli és egyetlen kritériuma, hogy hogyan viszonyul a magánvállalkozásokhoz (tőkéhez).

Ez egy fatális, marxista leegyszerűsítés. Ahogy az emberek osztályokba sorolása is. A jobboldaliság világnézet. Komplex nézetrendszer. Amelyben jelen van a múlthoz, a történelemhez való viszony, a hithez-valláshoz való viszony, az értékrend, az ember elhelyezése a világban, a jövőkép, a gazdasághoz, pénzhez való viszony, a saját kultúrához való viszony, a nemzet értelmezése és helye, ...stb.

Gery87 2024.05.07. 15:48:30

@Tapi2021:

"Még mindig tartozol az ÉRVEKKEL, hogy mi sorolja a nemzeti szocikat a royalisták, kereszténydemokraták, kisgazdák, konzik ... közé????"

A nacionalizmus, antiszemitizmus, sovinizmus, imperializmus, tekintélyelvűség, imperializmus....tehát jobboldali szélsőségesen az.

Nem nekem kell magyarázkodni barátom, mivel én azt mondom ami köztudott!
Te állítasz olyat amire még forrást, érvet, máshonnan azonos álláspontot nem hoztál.

Gery87 2024.05.07. 15:53:43

@Tapi2021:

A hiba a kapitalizmusban van.
A rendszer erre épül.

Nehéz induló forrást szerezni olyasmire a piacon amiben a tőke nem érdekelt!

Meg nyilván nehéz úgy versenyezni hogy mások hajlandóak a kizsákmányolásra, a gyerekmunkára, az éhbérre te meg nem....ez előny a tőkének.
Meg persze az is hogy a megtérülés miatt a bankok, befektetők sem szeretik a szövetkezeteket hisz nekik nem a profit az első.

A szövetkezet, a munkahelyi demokrácia a melósnak jó (meg a fenntarthatóságnak lenne még az...) nem a tőkének!
Ebben semmi meglepő nincs.

Ezért nem reformálni kell a kapitalizmust hanem felszámolni.

Gery87 2024.05.07. 15:54:02

@Tapi2021:

Senki nem állítja ezt csak te.

Gery87 2024.05.07. 15:54:53

@Tapi2021:

Igen és ezek alapján Birca jobber.

Gery87 2024.05.07. 15:56:39

@Tapi2021:

Megbeszéltük hogy a név félrevezető lehet.

Pl ott az MSZP..."szocialista"? kurvára nem.
A vezetősége tőkés milliárdosokból áll/állt....pl Gyurcsány,.
A programja meg neoliberális!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 16:17:41

@Gery87:

Eleve azzal kezdtem, hogy nem vagyok se bal-, se jobboldali.

Egyszerűen a kapitalizmust illetően baloldali az álláspontom.

Tapi2021 2024.05.07. 16:40:31

@Gery87: "A nacionalizmus, antiszemitizmus, sovinizmus, imperializmus, tekintélyelvűség, imperializmus....tehát jobboldali szélsőségesen az."

Ezek kivétel nélkül igazak voltak az összes szocialista-kommunista diktatúrára is. Persze egyedi specifikációkkal, a SZU-ban, Kínában, Észak-Koreában, a dél-amerikai vagy az afrikai szoci rendszerekben. Kicsit mind más volt. De attól még mind balos.

Tehát ezek nem (csak) jobboldali ismérvek.

Te a "köztudott", besulykolt hazugságot tudod és mondod fel. Nem az igazolást, hogy egy szocialista munkáspárt, hogy kerül a királypártiakkal és keresztény-konzikkal... egy oldalra?

És most sem igazoltad. Csak felmondod, a megtanult leckét, hogy ez az egy szoci párt nem szoci, nem balos.
Én is tudom, mi erről a hazug konszenzus, azt is tudom, miért lett ez. Csak az alátámasztást nem látom. A félrevezetést, manipulációt igen.

Tapi2021 2024.05.07. 16:42:04

@Gery87: "Nehéz induló forrást szerezni olyasmire a piacon amiben a tőke nem érdekelt!"

Össze kell adni a kezdőtőkét, ha sokan vannak, lesz pénz. Vagy hitelt kell felvenni, mint bárki másnak.
Ez kifogás.

Tapi2021 2024.05.07. 16:47:00

@Gery87: A többi is bull shit, kifogás.

Ha ezek valóban működőképesek és versenyképesek lennének, meg lehetne őket csinálni. Közösségi finanszírozással, összeadott kezdőtőkével és sok melóval. Sok eladott termékkel, szolgáltatással.

A "tőkésnek" is így lesz cége, pénze. Termel és eladja.

Ez az út a közösségiek előtt is nyitott. Azért nem működik, mert rosszabb koncepció.

Tapi2021 2024.05.07. 16:51:44

@Gery87: " Azért nem működik, mert rosszabb koncepció."

Az ilyen közösségi termelés, elosztás, ősközösségeknek, kis közösségeknek, kibucoknak való. Akik nem is akarnak kereskedni - így versenyezni sem a vevőkért -, részt venni a közösségen kívüli kereskedelemben, a tágabb piacon, a nagyobb gazdaságban. Hanem csak önellátásra alkarnak berendezkedni.

A szocializmus, kommunizmus jól működhet a kis, önfenntartó, önsanyargató közösségekben!

Tapi2021 2024.05.07. 17:00:40

@Gery87: "Senki nem állítja ezt csak te."

Mert fel kell ébredni 80 év hazugságából.

A német nemzeti szoci munkáspárt csak tudta magáról, hogy szoci és munkáspárt. Ahogy az is volt.

Újra írom, van egy tény, egy eredeti állítás, ELŐBB azt kell cáfolni. Én nem cáfolom, hogy az NSDAP az, ami. Ti állítotok mást, mint amit az NSDAP állított magáról.

Menjünk sorba.

Az ok is ismert: eltávolítani egymástól minél távolabbra, széljobbra és szélbalra a különböző szocialista rendszereket, mert egyik szövetséges volt, a másik az ellenség. Az egyiket be kellett tiltani, démonizálni kellett, a másikat - sajnos - nem.

EZÉRT van a nemzeti szoc. párt a royalisták, keresztény pártok, konzik közé tolva. Ahol semmi keresnivalója!
Míg az összes többi szoci párt, mozgalom, meg maradt baloldalon. Csak mert.

Tapi2021 2024.05.07. 17:14:01

@Gery87:

Gyakran nézem a különböző doku-csatornákat, fullra vannak 2. világháborús, Hitleres filmekkel.
És látom, hogy még ma is ferdítenek, csúsztatnak, elhallgatnak tényeket, igazságokat, más beállításokat, más kontextust adnak köréjük..., nyilvánvaló - manipulációs - szándékkal. Vagyis mind egy narráció, valakik saját - nemzeti, "nyugati" - verziója arról, hogy szerintük mi és hogyan történt.

És a háború 80 éve volt!

Ez nagyon lassan változik.

alöksz róz 2024.05.07. 18:17:19

@Tapi2021: "Vagy hitelt kell felvenni, mint bárki másnak." - na, pont ezt mondták a 90-es években a ballibek.
csak bárki más nem kapott.
így ők tették rá a kezüket a sok állami cégre amit aztán továbbértékesítettek.

Gery87 2024.05.07. 18:31:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az álláspontod: "inkább a nemzeti tőke" nem ezt mondja.

Gery87 2024.05.07. 18:39:07

@Tapi2021:

A jobboldali eszme szélsőséges, antidemokratikus, totalitárius formái többek között a német nemzetiszocializmus, az olasz fasizmus és a Szálasi Ferenc által kialakított magyar hungarizmus.

"Nem az igazolást, hogy egy szocialista munkáspárt, hogy kerül a királypártiakkal és keresztény-konzikkal... egy oldalra?"

Úgy hogy nem volt szoci munkáspárt:)
Hanem szélsőjobboldali.

"És most sem igazoltad. Csak felmondod, a megtanult leckét,"

te meg hülyeségeket beszélsz:)
Most azért nincs igazam mert neked nem tetszik? Túl "kommersz"?

Vagy ennyire fóbiás vagy hogy annyira utálod a szocikat hogy mindenhol ahol nem avgy te ott ők vanank!

KÉREM A KURVA FORRÁSODAT ARRA HOGY A NÁCIK SZOCIK, BALOSOK!

"Én is tudom, mi erről a hazug konszenzus, azt is tudom, miért lett ez. Csak az alátámasztást nem látom. A félrevezetést, manipulációt igen."

Ostobaságot beszélsz maradjunk ennyiben, kibaszott fóbiás van!
Ennyi.
Már '33 elött se tartotta őket senki szocinak és baloldalinak.

Nézz már utána, kérd meg mondjuk a 45 elötti dolgokra fasztverő Drakultomika elvtársadat hogy mesélje el mi volt akkor:)

Gery87 2024.05.07. 18:39:49

Várom a választ az MSZP-re is!

Gery87 2024.05.07. 18:40:53

@Tapi2021:

"Össze kell adni a kezdőtőkét, ha sokan vannak, lesz pénz. Vagy hitelt kell felvenni, mint bárki másnak.
Ez kifogás."

Nem kifogást mondtam hanem az okokat.
Természetesen össze lehet adni adni a pénzt és vannak is ilyen cégek..

Gery87 2024.05.07. 18:43:58

@Tapi2021:

Fingod nincs a baloldalról, meg erről az egészről, kb ma hallottál róla először...de te is most tudod hogy "nem működik":)

Egyébként lehet földet művelni a földesúr nélkül is, meg egyházi tized nélkül is van élet és templomba járni sem kötelező.....ezt már tudjuk....de mondjuk lehet nem a feudalizmusban kéne számon kérni:)

Gery87 2024.05.07. 18:46:01

@Tapi2021:

Remélem nem haragszol ha azt mondom hogy nem tőled fogok ebben kritikát elfogadni:)
Főleg hogy mint mondtam kb ma hallottál erről először:)
De már kiselőadást tartasz hogy hol meg hogy működik, nem működik.

Gery87 2024.05.07. 18:47:10

@Tapi2021:

"Mert fel kell ébredni 80 év hazugságából."

Mindenki hazudik, az egész kurva szakma, a politika, az iskola...én...mindenki....csak TE nem, csak TE látod az igazságot!:D

hagyjál már.

Gery87 2024.05.07. 18:47:50

@Tapi2021:

"Újra írom, van egy tény, egy eredeti állítás, "

Nincsenek tényeid, fasságaid vannak.
Hülye fóbiád az van.

Gery87 2024.05.07. 18:51:00

@Tapi2021:

"Az ok is ismert: eltávolítani egymástól minél távolabbra, széljobbra és szélbalra a különböző szocialista rendszereket, mert egyik szövetséges volt, a másik az ellenség."

Fogd már fel baszki hogy már jóval a szövetségesek és a SZU együttműködése ELÖTT széljobbosnak voltak nevezve!

A nácik már akkor verték az utcán a német komcsikat amikor Sztálin még a csúcson se volt...
Akkor is ugyanúgy szélsőjobboldal voltak, senkinek nem voltak kétségei.

Gery87 2024.05.07. 18:51:55

@Tapi2021:

Kezdesz Zorro-vá válni!

TE tudod az igazsgot mert láttad a History Channel-en:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 20:21:47

@Gery87:

Tehát aki szerint a diós tészta jobb a mákos tésztánál, az tésztakedvelő?

Gery87 2024.05.07. 20:51:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nálad az a baj hogy egyszer azt mondod hogy "a tészta minden formáját, variációját elvetem" (feudalizmust akarsz) máskor meg azt hogy "a diós jobb"....

Aki valóban antikapitalista, látja hogy egyik forma, változat sem jobb.
Akkor mit akarsz a "nemzeti tőkével"?
Ezek szerint nem érted a rendszer alap lényegét vagy valójában nem vagy antikapitalista.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 20:53:06

@Gery87:

Utálom a tésztát, de a tésztákon belül meg tudom mondani melyik kevésbé rossz. Ez nem lehetséges?

Tapi2021 2024.05.08. 12:18:15

@alöksz róz: Azok mutyizások voltak. Normál esetben nem így indulnak el vállalkozások. Azóta is indult sok százezer, a hagyományos módon. Valaki belevágott, saját pénzből, hitelből, pályázati pénzből.
Kicsiben.

Így elindulhatna bármikor egy szociális-szocialista vállalkozás is.

Tapi2021 2024.05.08. 12:21:29

@Gery87: Hiába kiabálsz! Van, volt egy szocialista munkáspárt, amiről TE ÁLLÍTOD, hogy nem az volt. Tehát az igazolási kényszer NÁLAD VAN!

Igazold, hogy az NSDAP nem volt szocialista és munkáspárt! Érvekkel, hogy miért nem?

Ha ez sikerül, akkor jövök én, hogy cáfoljalak téged!

Tapi2021 2024.05.08. 12:59:13

@Gery87: "Főleg hogy mint mondtam kb ma hallottál erről először:)
De már kiselőadást tartasz hogy hol meg hogy működik, nem működik."

Lehet, hogy veled ellentétben, én lehúztam pár évtizedet a szoci rendszerben, tehát első kézből vannak róla fogalmaim!

További NYILVÁNOSAN hozzáférhető az eddigi ÖSSZES szoci, komm., balos rendszerben több-kevesebb ideig működő ország minden adata. Tehát tudható, mire mentek!

Nem kell a hadoválás arról, hogy ezek egyike sem volt IGAZI balos-szoci rendszer (ahogy az NSDAP sem volt igazi szoci, ugye, csak mert...), de majd az ezeregyedik az lesz.

Nem lesz. Mivel maga a koncepció hibás, élettől elrugaszkodott.

Tapi2021 2024.05.08. 13:07:53

@Gery87: "A nácik már akkor verték az utcán a német komcsikat amikor Sztálin még a csúcson se volt..."

Sztálin is kinyíratta az összes elvtársát, az összes eltérő szoci-komm frakciót, ha eltértek az ő akaratától! Lásd pl. Trockijt.
Semmit nem igazol, hogy a különböző szoci frakciók, pártok nyírták egymást is.

Az, sem, hogy kiről mit MONDTAK.

Azt kell megnézni, kinek mi a valódi politikája, mik a céljai, mit akart megvalósítani, hogyan..., stb. És ezek alapján hová sorolható be.

Minden más csak duma, meg propaganda.

Az NSDAP-nek annyi köze van a jobb-konzi-keresztény-"ancien regime" oldalhoz, mint Makónak Jeruzsálemhez.

Tapi2021 2024.05.08. 13:09:16

@Gery87: A szovjet és a kínai kommunisták évtizedekig ellenségként tekintettek a másikra és készültek az egymás elleni háborúra.

Tapi2021 2024.05.08. 13:14:04

@Gery87: "Akkor is ugyanúgy szélsőjobboldal voltak, senkinek nem voltak kétségei."

Oké, akkor definiáld pontosan a jobboldalt és a szélső jobboldalt és nézzük meg, az NSDAP miben felel meg ennek?! (Ne feledd, a definícióba csont nélkül be kell férjenek a királypártiak, a keresztények,, konzik... is!)

És azt is, hogy a többi balos, szoci rendszer miben nem? Miben más? Mi nem jellemző rájuk abból, amiket te jobboldali ismérvnek teszel be a definícióba.
Aztán nézzük meg!

Ámde Táska. 2024.05.08. 13:30:08

@Gery87: azt tudtad seggarc, hogy a kommancs elvtársaid már 1937-ben feltalálták a mobil gázkamrát? Ugyanazt, amit később a németek használtak.

diletant.media/articles/45278060/

en.wikipedia.org/wiki/Gas_van

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.08. 13:35:26

@Tapi2021: szerintem ilyeneket időpazarlás nézni. Ha megfigyeled, statisztikailag ezek a filmek jellemzően vagy az 1944 június-1945 április időszakot dolgozzák fel, vagy a történet szempontjából jelentéktelen helyszíneken zajló jelentéktelen eseményeket elemezgetnek hosszan és feleslegesen.
Az olyan kényes témákat - például aminek mondjuk vasárnap lesz a 84. évfordulója - hogyan is tette le olyan villámgyorsasággal a kb. másfél milliós holland-belga hadsereg a fegyvert úgy, hogy a németek még augusztusban is a holland fegyvereket pakolásszák és logisztikázzák, nyilván az ilyen érdekes témákról nem fogsz sokat megtudni.

Tapi2021 2024.05.08. 16:16:14

@Ámde Táska.: Szerinted a németek hol tanulmányozták ezt is, meg a koncentrációs táborokat, meg a tömeggyilkolás kifinomított módszereit???

Ezt ismered?:

www.youtube.com/watch?v=gHRfCWtfIhI

Gery87 2024.05.12. 21:20:04

@Tapi2021:

deológiájának fő jellemzői a pángermán sovinizmus, rasszizmus és antiszemitizmus, kiindulópontja a szociáldarwinizmus volt, az az elképzelés, miszerint az emberi fajok közötti versenyben a legrátermettebbnek kell fennmaradnia, a többieknek pusztulás vagy alávetettség a sorsa. A germánokat, az úgynevezett északi fajt tekintették a legtisztább árja fajnak, amely uralkodásra hivatott. Ezen az alapon úgynevezett népközösség (Volksgemeinschaft) létrehozását tűzték ki célul, amely minden, fajilag megfelelő németet magában foglal, és elutasították a marxista osztályelméletet, ami a különböző társadalmi osztályoknak a nemzeti határokon átnyúló összefogását vallotta. A nácizmus fő ellenfelének a kommunizmust tekintették, de szavakban elutasították a kapitalizmust is, egyfajta harmadik utat hirdetve, de a gyakorlatban határozottan védve a („fajilag” megfelelő kezekben lévő) magántulajdont és a német nagytőke érdekeit.

Gery87 2024.05.12. 21:22:10

@Tapi2021:

Mint mondtam ezerszer te állandóan az államszocializmusról beszélsz én meg nem vagyok annak a híve és sok mindenben egyet fogunk érteni azzal kapcsolatban....
Vádaskodásod értelmetlen.

Gery87 2024.05.12. 21:22:54

@Tapi2021:

Az igazolást neked kell megtenni mivel te állítasz mást mint amit mindenki más!

Gery87 2024.05.12. 21:24:18

@Tapi2021:

"Igazold, hogy az NSDAP nem volt szocialista és munkáspárt! Érvekkel, hogy miért nem?"

Elmondtam, egyébként barátom marha vicces hogy ott a kurva internet de az siten faszáért nem néznél utána:D

őszintén szólva nem értem hogy felnőtt ember hogy lehet ennyire dedó bazmeg.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása