magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az orosz Károlyi

Most hogy meghalt Gorbacsov, érdemes elmagyarázni a sokak által nem értett jelenséget: hogyan lehet valaki ennyire népszerű külföldön és ennyire népszerűtlen belföldön.

A legjobb magyar párhuzam Károlyi Mihály. De még ez is pontatlan, mert a magyar társadalom liberális része számára Károlyi máig hős. 

Vele ellentétben viszont Gorbcsovnak nincsenek hívei Oroszországban. A mai orosz társadalom kb. egyharmadát kitevő kommunisták számára egyértelműen maga a Sátán, mert beférkőzve a rendszer vezetésébe azt szétverte, megszűntette az ország kommunista jellegét, visszállítva a kapitalizmust. Jó esetben számukra Gorbacsov jóakaratú dilettáns volt, rosszabb esetben a nyugat fizetett ügynöke.

Azonban az antikommunista kétharmad számára is ellenség Gorbacsov. Ez a kétharmad 2 nagy és 1 kis részre oszlik. 

A nacionalisták számára Gorbacsov ősi orosz területek elvesztője. A Szovjetunió 15 - sőt 19 - országra bomlása ugyanis ezt is jelenti orosz szemszögből. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a Szovjetunió nem úgy lett, hogy egyesültek korábban létezett országok, hanem Oroszország lett felosztva közigazgatási egységekre, jellemzően olyan határokkal, melyek nem képviselték az orosz érdekeket - ennek persze addig semmi jelentősége nem volt, míg az ország egy volt, de 1992 óta ezek immár országhatárok, melyek miatt 20 millió orosz került külföldre.

Az orosz harmadikutasok - nevezzük így a "sajátos orosz út" híveit - számára Gorbacsov még nagyobb ellenség. Szétvert egy történelmileg kiforrt egységet, majd a maradékot átadta a nyugatnak, ez akkor is fennáll, ha azóta - Putyinnak köszönhetően - ez a kár csökkent.

S még a kisszámú orosz liberális tábor számára se példakép Gorbacsov. Mert egyrészt nekik nem volt elég liberális, másodsorban pedig meggondolatlan reformjai vezették oda, hogy ma minden 10 oroszból átlag 9 a totális káosszal és a szemtelen lopással azonosítja a "liberalizmus" szót.

Személyes emlékem, hogy 17 éves voltam, amikor Gorbacsov lett a főnök. Éppen érettségi előtt voltam egy szovjet iskolában. S akkor még a nyugat se ismerte fel mi fog történni. Anatolij Dobrinyin volt szovjet ENSZ-nagykövet írja az emlékirataiban, hogy sok tárgyalás úgy ment, hogy jöttek a nyugatiak a követeléseikkel, szépem felépítve a tárgyalás tervét, mire Gorbacsov "asztalt borított", eleve többet ajánlott, mint amit a nyugati fél álmodott - először a nyugat azt hitte, itt valami trükközés zajlik, mire rádöbbentek, Gorbacsov tényleg egy idióta. Amint persze erre rájött a nyugat, szépen át is verték Gorbacsovot, de ez egy másik kérdés.

Ami megdöbbentő: Gorbacsov még zuhanása alatt is - az 1991. augusztusi puccskísérlet és decemberi lemondása között -, amikor már alig maradt hatalma, is folyamatosan hitt a nyugatnak, miközben már mindenki látta mi zajlik. Ezt is Dobrinyin írja.

Tulajdonképpen egyetlen valós érdeme: nem lett atomháború a szovjet összeomlás káosza alatt. Amint észlelte, hogy a hatalom kiment a kezéből, gyorsan lemondott, átadva az atomirányítást Jelcinnek, azaz nem konzultálva senkivel, pedig elvileg ez az összes szovjet tagköztársaság kompetenciája lett volna. Persze akkor ezt a nyugat is erősen támogatta, nem akartak 15 vagy 19 atomhatalmat, pont jó volt, hogy csak 1 maradt az 1 helyén. 

Ezért is marhaság a mai ukrán sírás, hogy ők bezzeg lemondtak az atomfegyverzetükről. Valójában sose volt nekik atomfegyverzetük, egy pillanatra se állt az ukrajnai atomfegyverzet a kijevi hatóságok ellenőrzése alatt. S a nagy USA meg szólt is az ukránoknak, hogy igenis írjanak alá mindent ami a "lemondással" kapcsolatos. Így is lett: előbb átvette Jelcin az irányítást az "ukrán" atomfegyverek felett, majd az ukránok ünnepélyesen lemondtak róluk. 

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7517920241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2022.09.05. 11:47:22

Gorbacsov csak felismerte a történelmi szüksègszerűsègeket:
- Sem a " Birodalom " nem volt tovább tartható , a népek független országokban szerettek volna èlni a korábbi elnyomótól, amely a rosszat hozta
- A kommunista rendszer sem tartható, mert az emberek alapvető természete a szabad , plurális államberendezkedés ès a piacgazdaság üdvözlés lenne
Ebből az oroszok - több száz èv szolgasors, elnyomás után - csak egymás kirablását tanulták meg , ma meg mèg tovább estek ...

A bukott nemzetek iskolapèldái...

Gógita 2022.09.05. 12:18:01

Valahol félúton az igazság.
A SZU akkor már mindenképpen buktában volt. Ezt nyilván a nép nem feltétlenül látta át, mert ehhez nem kapott soha elegendő információt. De a legfelső vezetésnek látnia kellett.
Látnia és lépnie.

A bukás ugyanakkor lehetett volna drámai is, polgárháborúval, lázongásokkal, újabb forradalommal, a tagországok egymás közötti háborúival, vagy a maradék birodalom harcával a kiszakadni vágyókkal. Stb.

Sok-sok halottal.

Gorbi ezt azért megakadályozta.

A másik rész, meg az, hogy talán tényleg naiv volt és elhitte, hogy a nyugatiak igazat mondnak és van becsületük, megtartják a szavukat.
Pedig tudhatta volna, hogy ez nem így működik.
Mindent írásba kell foglalni.

Ami nagyon rosszul sült el, az a "trianoni típusú" határmeghúzások, amelyek révén az a húsz millió orosz más népek fennhatósága alá került. Nyilván szar helyzetbe.
Ha lett volna rá idő és politikai erő/akarat, ezt még rendezni kellett volna.
Pl. az elajándékozott Krím sorsát is beleértve.

(Erről Hegyi Gyula írt éppen egy elég jó cikket:

index.hu/velemeny/2022/09/05/kie-legyen-a-krim-/ )

Mint minden államférfi/nő megítélése, az övé is ellentmondásos. Sosem lehet hibátlanul vezetni vagy dönteni. Sérülés mindig lesz.
Utána meg mindenki a saját szája íze és érdeke szerint mond egy saját narrációt az adott döntéshozóról, ciklusról!

Ezt nálunk senki sem ismeri jobban, elég csak a Horthy korszakra és Horthyra gondolni, akiről van egy ma még domináns szocialista narráció, és szegény, öreg zsidó nénik háborodnak fel egy mellszobrán is, mondván, hogy fasiszta volt, meg miatta vitték a zsidókat Auschwitzba. Mások meg úgy látják, hogy mindvégig a fasizmus, a nácizmus és a nyilasok ellen volt és megtette amit csak lehetett abban a helyzetben az országért és a zsidókért is.

Orbánnal ugyanez van. Mindenki annak látja aminek akarja. Patás ördögtől a végre igazi államférfiként vezető, okos és tökös miniszterelnökig, aki valóban az ország hosszútávú érdekeit nézi és nem akar senki bábja lenni. Stb.

Gorbi és Károlyi sem csak fekete-fehér figurák voltak.

2022.09.05. 12:43:21

@Gógita:
orbán egy kétes megítélésű korszakos politikus. korszakos. mert lesz orbánizmus. de annak a megítélése nem lesz egyértelmű. ahogyan a horthy és kádár esetén se. horthy korai, kádár kései, orbán középső időszaka méltányolható.

Gógita 2022.09.05. 13:10:34

@cvsvrs: Erről írtam, hogy mindenkinek van egy véleménye mindenkiről és számára az az ember, olyan. Akkor is, ha mások számára meg másmilyen vagy valóban nem olyan. De mindenkinek olyan, amilyennek látja vagy látni akarja.

És, ha már kialakítottunk egy képet adott emberről (helyzetről, korszakról, politikáról, hitről...), azon nehezen változtatunk, akkor is, ha ellentmondásokba kerülünk. Kognitív disszonancia!

Ez az itt folyó beszélgetésekből is tökéletesen látható.

Gógita 2022.09.05. 13:34:14

@cvsvrs: Orbánizmus nincs és nem is lesz. Vagy volt pl. Merkelizmus is, csak mert sokáig volt kancellár?

Gógita 2022.09.05. 13:52:13

@cvsvrs: "horthy korai, orbán középső időszaka méltányolható. "

Látod, már ez is megosztóan véleményes.

Horthy az első korszakában visszaszorította a kommunista-szocialista erőszakot és "forradalmat". Talpra állította a Trianon után kizsigerelt országot. ... Az utolsó korszakában meg visszaszerezte diplomáciai úton a fél országot.
A II. Vh--ról, meg a három birodalom (Német, SZU, USA/Brit) világfelosztó harcáról meg vajmi keveset tehetett vagy befolyásolhatta azt. Próbált kimaradni, fékezni ahogy lehetett. De nem igen lehetett.

Orbánnak meg nem tudhatod, milyen lesz az utolsó korszaka, mert az vagy közeli vagy nem.
És, ahogy látjuk, ő ugyanúgy egy nemzetközi aknamezőn szökell, mint anno Horthy.
Van, amit tud befolyásolni, próbálja kihozni a legjobbat, van, amiket meg nem.
A háborút, meg azt, hogy Európa beszállt, holott ki is maradhatott volna, pl. nem tudja. (Ahogy Horthy sem tudta!) Annak csak a kárait igyekszik enyhíteni, amíg és ahogy lehet.
Nem az ő kezében van.

Serény Vélemény 2022.09.05. 13:55:27

@Boldeone2: " Sem a " Birodalom " nem volt tovább tartható , a népek független országokban szerettek volna èlni a korábbi elnyomótól, amely a rosszat hozta"

Ja. Amikor a magyarok nem birodalomban akarnak élni, hanem valamelyes szeretnének nemzeti szuverenitást, akkor meg ők a falurosszai, és általad is le vannak kárhoztatva, amiatt, mert nem szeretnék azt, hogy Brüsszel és az ~iták mondják meg, hogy mi számít házasságnak, kiket kell szeretni, kik a jó ennberek, és a többi...

Birodalom = elnyomás.
EU = birodalom = elnyomás.

2022.09.05. 13:57:55

@Gógita:
ha nincs orbánizmus, akkor nincs orbán korszak, orbán rendszer, rezsim, vagy akármicsoda. ha az nincs, akkor orbán nem korszakos.

valójában gyurcsányizmus nincsen. gyurcsány kb. azt mondja, amit lengyel lászló vagy kéri lászló és petschnig mária zita. hogy kérem, van a nemzetközi pénzvilág. annak van egy szabályrendszere. és elsődlegsen azokat kell betartani, mert különben a civilizált világ része nem lehetsz. és egyébként tényleg nem nagyon lehet ezt megkerülni.

ez azonban nyilván nem egy sajátságos ideológia, amit a magyar nyilvánosságban szinte kizárólag gyurcsány ferenc képvisel. nincs gyurcsányizmus. márki zay péter is azt mondja, amit gyurcsány. karácsony gergely is. ezt a nemzetközi üzleti iskolák által diktált világképet.

és orbán ezzel szembement.azzal, hogy ő majd kijelöli a nemzeti nagytőkéseket. és sikerre viszik az illiberális demokráciát. és ez nyilvánvalóan bukásra van ítélve. felvilágosult abszolutizmussal szemben áll egy felvilágosulatlan gondolkodás.

2022.09.05. 14:01:35

@Gógita:
csak azt a tényt hanyagolod el, hogy horthy az első háborúban jogtalanul elcsatolt területeket hitler oldalán szerezte vissza. és lehet mondani, hogy nem volt más választása. ha ezt kontrétan rossznak gondolta, akkor le kellett volna mondania. és nem mondott le.

Serény Vélemény 2022.09.05. 14:12:45

@cvsvrs: Mondjuk vessük össze (az általam ugyan nem nagyon kedvelt) Horthy-t, és mondjuk kortársát Sztyepan Banderát!

Kettejük közül mégis melyiket kellene jobban szégyellni?
És kettejük közül mégis melyiket szégyelli jobban a hazájának nagyobb része?

Gógita 2022.09.05. 14:14:25

@Serény Vélemény: Ott a pont!

De Boldiéknak van a jó birodalom, meg a rossz birodalom.

Ez általában attól függ, hogy milyen az anyagi helyzetük, és, hogy ők vezetik-e, vagy a nekik szimpatikus erők?

Az igazság is ettől függ. Csak nekik lehet igazuk, csak az ő narrációik az igazak bármiről. Pl. most a háborúról.
Csak azt a szeletet látják a valóságból, amit látni akarnak (ami őket támogatja, lásd még: kognitív disszonancia!). És azt abszolutizálják teljes és megkérdőjelezhetetlen igazságként.

Csak egy maradhat! (Hegylakó)
Az az egy, amit ők mondanak.
Mert csak az a JÓ, a helyes, az igaz.

Mindenki más téved, fasiszta, populista, náci, szélsőséges, ... tehát el kell nyomni, meg kell büntetni, elvonni a létfontosságú forrásokat, akár jogtalanul is, hogy "észhez térjen", és beálljon a kijelölt helyére a sorba.

Az EU most ezt csinálja és Boldiék ehhez asszisztálnak, ennek tapsolnak. Meg annak, hogy tovább csorbítsák a szuverenitásunkat, elvegyék a vétójogot, ami az EGYETLEN megmaradt eszközünk a többség ÖNKÉNYE ELLEN!
Az egyetlen végső eszköz az ELNYOMÁS ELLEN!

Az alapítók nem véletlenül tették bele a rendszerbe. (Ők még többnyire kereszténydemokraták voltak és nem "liberális" demokraták!!!)
Ha ez nincs, szabad az út az erősebbek, gátlástalanabbak, befolyásosabbak, gazdagabbak KORLÁTLAN hatalmához, végső soron talán a IV. Birodalomhoz.
Ez EEÁ így maga lenne ez az új birodalom!

Gógita 2022.09.05. 14:24:44

@cvsvrs: "ha nincs orbánizmus, akkor nincs orbán korszak, orbán rendszer, rezsim, vagy akármicsoda. ha az nincs, akkor orbán nem korszakos. "

Szerintem az izmushoz arra van szükség, hogy valaki a saját képére formálja az adott korszakot. Hogy legyen egyféle kultusza. Nem csak annyi, hogy ettől eddig ő vezette az országot.

Orbánnak ilyen kultusza - nota bene: egyeduralma - nincsen.

Szerintem még kádárizmus sem volt. Szemben a sztálinizmussal, hitlerizmussal, maoizmussal...

Az orbánizmus, emlegetése egy célt szolgál, ahogy a rezsimezés is (fasisztázás, nácizás...), hogy befeketítsétek és lejárassátok, ezzel rontva a kormányzásának esélyeit, megítélését. Vagyis javítva az ellenfelei pozícióit, itthon és főleg külföldön (ahol a messziről jött ember azt mond, amit akar, és elhiszik neki).

Lásd az olasz politikust, aki azzal kampányol, hogy náluk nem lesz Orbán-rendszer, ha nyer. Fingja nincsen az itteni valóságról. Elhiszi, amit hall és amit el akar hinni Orbánról!!!
Azt a verziót, amely az Ő ÉRDEKÉT SZOLGÁLJA, a hatalomra jutásban!

Gógita 2022.09.05. 14:37:02

@cvsvrs: Máshogy lehetett?
Nem.
A rablók - Antant, Kisantant - nyilván nem voltak az igazságtételben partnerek, nem azért csinálták ezt, hogy húsz év múlva meggondolják magukat. Nekik egy szétforgácsolt, gyenge, egymást gyűlölő KIS országokból álló Közép-Kelet Európa kellett.

Tehát maradtak a tengelyhatalmak, akik révén a részleges igazságtétel megvalósulhatott. (Már ezért köztéri szobrok járnának!!!) HÁBORÚ NÉLKÜL!!!
És amely döntéseket 1938-ban még az Antant részéről sem vitatott senki!!!

Mint írtam, az utána jövő háborúról a legkevésbé tehetett Horthy.

Komoly államfői, államférfiúi dilemma, hogy elhagyják-e a süllyedő hajót, mentve a saját seggüket, másokat meg hagyva a szarban, káoszban, ha baj van, vagy maradjanak, amíg úgy érzik, tehetnek valamit?
Horthy meg, hát tengerész volt. Azt tanulta, hogy a kapitány hagyja el a hajót utolsóként.

Ki, ki JOBB vehette volna át akkor a hajó kormányát?

Gógita 2022.09.05. 14:52:28

@Serény Vélemény: Ez a sok évtizedes agymosás következménye. Nálunk generációk nőttek fel Horthy ellenségeinek/hazugságainak narrációján a "fasiszta" Horthyról. :-(

Ne feledjük, hogy a Vh. utáni rendszerben azok jöttek vissza, és írták, tanították a saját történelemverziójukat, ("mától minden másképp VOLT!"), akiket Horthyék vertek laposra a "dicsőséges 133 nap" után!!!
A magyar szovjet-tanács-köztársaság valósult meg 1949 után! Újra!

Magyarán akiket levert, azok fasisztázták utána évtizedeken át. És ezt magyarok generáció tanulták meg tényként!
(Még ott is van egy hátsó történeti szál, hogy máig főleg a ballib zsidók viszik tovább ezt a hazudozást - itthon és külföldön is -, akiknek - elődeiknek - volt némi érintettsége mind a szovjetköztársaságban, mind a későbbi szocialistának hívott szovjet típusú és szovjet vazallus köztársaságban! Véletlen?)

2022.09.05. 15:00:31

@Gógita:
basszus, ha valaki nem érti, hogy hitler oldalán állni történetlmileg kibaszott szar, akkor az hülye.

Gógita 2022.09.05. 15:14:14

És erre mégis ki a tököm hatalmazta fel az EU vezetőit? Hogy a mi pénzünket ajándékozgassák el?

Mi, az EU érintett polgárai?

Én nem.

" Az Európai Unió egy ötszáz millió dolláros segélyről szóló megállapodást írt alá Ukrajnával

Az Európai Unió egy további 497 millió dollárról (500 millió euró) szóló megállapodást írt alá egy Ukrajnának tervezett segély megindításáról: a lakhatás, az oktatás és a mezőgazdaság támogatása céljából.

Az Európai Bizottság akkor jelentette be a csomagot, miután a magas rangú tisztviselőknek otthont adó EU-Ukrajna Társulási Tanács Dénisz Smihal ukrán miniszterelnökkel tartott tanácskozást Bécsben – írja az Al Jazeera. "

Gógita 2022.09.05. 15:15:41

@cvsvrs: 1938-ban?
Volt más lehetőség?

NEM!

Gógita 2022.09.05. 15:22:25

@cvsvrs: "hitler oldalán állni történetlmileg kibaszott szar, akkor az hülye. "

Hitler - vagyis valójában a tengelyhatalmak!, és egyben a SAJÁT érdekeink oldalán! - állni történetlmileg kibaszott szar csak AZUTÁN lett, hogy 1. háborút indítottak a világ újrafelosztásáért (mint most is egy ilyen folyik, még csak eszkalálódóban, proxyban)), 2. miután veszítettek a németek. Szó szerint a fél világ ellen.

Ez csak 1938 UTÁN derült ki! A történelemből. Okosnak meg ELŐTTE kellett lenni, hogy a részleges igazságtétel megtörténhessen, nem utólag, a későbbi történések ismeretében (ahogy te és sokan mások, akik a szoci történelmen nőttetek fel, csinálod).

2022.09.05. 16:05:02

@Gógita:
most se lehet tudni, hogy az orbán rendszer kifutása mi lesz. nehezen tudom elképzelni, hogy a nemzeti nagytőkésekkel olyan rendszer jön létre, amire majd a történészek azt mondják, hogy ez példamutató. ettől még persze lehet az.

Sztbeni 2022.09.05. 16:14:24

@Gógita: "A bukás ugyanakkor lehetett volna drámai is, polgárháborúval, lázongásokkal, újabb forradalommal, a tagországok egymás közötti háborúival, vagy a maradék birodalom harcával a kiszakadni vágyókkal. Stb."

Ez meg is történt, több országban is, és időnként újra balhék vannak sokfelé. Nagyon nem volt jó ahogy szétesett a Szovjetunió, ennél kb. minden jobb lett volna. Még ha a 90-es években komolyabb háborúk lettek volna akkor is, legalább nem befagyott konfliktusok lehetetlenítenék el a térséget...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.09.05. 16:27:09

@cvsvrs: te is utólag vagy okos

1938-ban ki a franc akart volna beállni a kisantant mellé elutasítani a párizsi békerendszer revízióját? Ami szükségszerű is volt, Csehszlovákia felosztása meg teljesen rendjén volt

Az 1. Bécsi döntés igazságos volt, a 2. is a lehető legjobb kompromisszum

Mindkettő stabil határokat eredményezett volna

Horthyék jó oldalra álltak, csak időben ki kellett volna ugrani. Az egy dolog hogy elveszítünk egy háborút és az ecy másik hogy a végén vesztesként kezelnek-e minket. Lásd románok, szlovákok esetét.

Boldeone2 2022.09.05. 17:38:47

@Gógita: Az EU nem birodalom , hanem egy önkéntes országközössèg, ahová az emberek többsége Magyarországon is tartozni akart, amit népszavazás erősített meg. Vagyis : eleve tèvúúton jársz!
Az EU egy olyan szabad országközösség, ahonnan ki lehet bármikor lépni, ahogy megtették a britek is!
De, azt kell látni : az EU- hoz tartozás egy privilègium, egy Magyarországoz hasonló fejlettségű ès földrajzi fekvésű ország nem engedheti meg magának , hogy kívül legyen ezen a közösségen

Kezdetektől tudható volt, hogy az EU integráció lassan egyre mélyülni fog, egy integrálódó közösségbe léptünk be, amely idővel meghaladja a " nemzetek Európáját "
Azt is tudtuk, hogy liberális demokráciák közössègèhez csatlakozunk , nem pedig egy keleties autoriter közösséghez
Azt is tudtuk , hogy az erős államok, a magállamok "fújják a passzátszelet", mert ott előrébb tartanak a társadalmi - gazdasági fejlődésben , így ehhez alkalmazkodnunk kell
Ma is világos minden: tudjuk , hogy ami itt folyik , azzal valami nincs rendben. Te is tudod , csak nem vallod be magadnak : ez egy egypárti rendszer, Orbán tekintèlyelvű politikiai rendszere, egyfajta haveri kapitalizmus . Nem diktatúra , de messze nem demokrácia
Ezt mindenki tudja , a nyugat is, ezért eljöhet a pont - nagyon helyesen - hogy azt mondják : eddig, ès ne tovább!
Miènk a nagytőke, miénk a nagy piac, mi osztjuk a pénzeket , sokáig mindent elnèztünk, mert ez a nyugati szemlélet ,( meg Merkel) de eljött az idő: betelt a pohár!
Ha nem jön külső pènzforrás - mint látjuk nem jön - akkor Magyarország elbukik. Ahogy látjuk , ez így van : a nyugat nèlkül ez nem fenntartható ország.
Orbánnak le kellene mondania, ès el kellene kezdeni az ország újjászervezését plurális alapon. Az állampárti rezsimet fel kell számolni , ez a kiindulópontja mindennek
Ha ez nem történik meg , akkor keserű èvtizedek , a leromlás èvtizedei jönnek. Nyilván már akkor is, ha holnap lemond Orbán, de el kell indulni a harminc èvvel ezelőtti vègpontól egyszer
Sok szempontból rosszabb helyzetben vagyunk mint 1990- ben: a pártállam szívós munkával agyhalottat csinált több millió emberből

Boldeone2 2022.09.05. 17:45:18

@Gógita: És erre mégis ki a tököm hatalmazta fel az EU vezetőit? Hogy a mi pénzünket ajándékozgassák el?
Mi, az EU érintett polgárai?"

- Magyarország eltartottja az EU- nak, azaz : többet veszi ki , mint amennyit oda befizet. Az ukránok megérdemlik a pénzt, mert a saját függetlenségüket ès az európai határokat védik. Az EU rendelkezik saját költségvetéssel , hitelt vehet fel, stb , azaz van miből adakozni
Eleve senki nem fog az erkölcsileg győztes helyzetben lévő ukránok ellen fellépni . Nyilván Orbán sem, mert már így is nagyon kihúzta a gyufát !

Wildhunt 2022.09.05. 18:04:46

@Boldeone2: "Magyarország eltartottja az EU- nak"
Általános ballibbant hazugság és az EU működésének teljes meg nem értése.

tűz fal 2022.09.05. 18:15:04

Az ukránok nem védenek semmiféle európai határokat, az európai határokat a NATO védi. Oroszország és a NATO között pedig nehezen képzelhető el hagyományos háború.

Az ukrán náci tetvek - akikbe a magyarországi homárok hirtelen beleszerelmesedtek - nincsenek erkölcsileg győztes helyzetben. Be kellett volna tartani a Minszki egyezményt és nem kellett volna lebegtetni a NATO tagságot. Ukrajna egy korrupt bábállam, a bábmesterek meg is mondták, hogy Oroszország meggyengítése a cél.

Magyarország nem "eltartottja" az EU-nak, mert általuk meghatározott felttelknek kellett és kell eleget tenni. Adok egy libernyák hülyegyereknek tízezer forintot, és megszabom hogy mit csináljon, aztán nézzük ki gazdagodik, én vagy ő.

Gógita 2022.09.05. 18:55:38

@cvsvrs: Ennek a kormányzásnak egy nagyon kis szelete a "nemzeti nagytőkések" feltőkésítése! Csak egy projekt a sok közül.
Egyáltalán nem erről és csak ennyiről szól.

Ha csak ennyi lenne, nem lennének kormányon, mert nem szavaznánk rájuk!

Gógita 2022.09.05. 18:58:49

@Sztbeni: Igen, de Gorbi nélkül sokkal durvább lefolyása lett volna a SZU végóráinak.
Talán még nálunk is az egymillió - gyorsan köddé vált - párttaggal, meg a felfegyverzett munkásőrséggel, karhatalommal.

Gógita 2022.09.05. 19:03:25

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Nem hagytak minket kiugrani. Sem a németek, sem a nyugatiak. Akik gondoskodtak arról is, hogy a németek mindent tudjanak a titkos tárgyalásainkról velük.
Szépen le is kötötték itt a haderejük egy részét.
A román mentalitás is más, meg a helyzetük is más volt. Ők többek között vissza akarták kapni Észak-Erdélyt, mi meg meg akartuk tartani... Stb.

Gógita 2022.09.05. 19:10:37

@Boldeone2: "Kezdetektől tudható volt, hogy az EU integráció lassan egyre mélyülni fog, egy integrálódó közösségbe léptünk be, amely idővel meghaladja a " nemzetek Európáját " "

Nem azt írtam, hogy az EU birodalom, hanem, azt, hogy arra megy, azt építgetik egyre szorgosabban, és MÁR ÚGY IS VISELKEDIK! Velünk és a lengyelekkel is.

Valójában szó nem volt egy közeljövőben tető alá tolt EEÁ-ról! Főleg nem egy balos-libsi-progresszív-pogány EEÁ-ról, ami felé most haladunk.

Nem, ez nem privilégium. Feltételek voltak, amiket teljesítettünk. A VÁLLALT feltételeket mindig betartottuk! És EGYENRANGÚ, TELJES JOGÚ tagok vagyunk! Nem a megtűrt cselédsor.
A gond, hogy így gondolnak ránk és így is akarnak kezelni minket.
Csak nem hagyjuk, amíg nemzeti kormány van.

Az EU-s pénzek sem ajándékok! Szerződés szerinti pénzek mennek be a közösbe és jönnek ki onnan.
Be kellene ezt tartani. És nem ideológiai zsarolásokra használni.

2022.09.05. 19:12:12

@Gógita:
és mi az a nagy projekt, amit a fidesz hajtott végre. nem a külföld, hanem a fidesz.

Gógita 2022.09.05. 19:20:05

@Boldeone2: "Azt is tudtuk , hogy az erős államok, a magállamok "fújják a passzátszelet", mert ott előrébb tartanak a társadalmi - gazdasági fejlődésben"

Amennyiben a degeneráció és az elszabaduló új pogány züllés, elfajzás, elkorcsosulás és erkölcsi mélyrepülés, a minél több bűn szeretete... - volt már!, egyik sem újdonság - társadalmi fejlődésnek számít.
(Nekem durva visszafejlődésnek a zsidó-keresztény civilizáció előtti pogány korokba.)

A gazdaságaik ugyan erősek, de nem csak kenyérrel, pénzzel, anyagiakkal él az ember. Már, ha ember.
Persze Egyiptom húsos fazekai is vonzóbbnak tűntek sokaknak, mint évekig szívni a pusztában egy jobb, magasabb rendű, szabadabb és SZUVERÉN élet reményében.

Gógita 2022.09.05. 19:26:50

@Boldeone2: "Ma is világos minden: tudjuk , hogy ami itt folyik , azzal valami nincs rendben."

Ez igaz. Az, hogy a magyar ellenzék a magyarok, az ország ellen dolgozik (azzal a bull shittel takarózva, hogy csak a kormányt akarják szívatni, miközben egy éve várunk arra pl., hogy az energetikai pályázatunkat elbírálják és belefoghassunk, de nem jön rá a fedezet, nagyrészt miattatok!, meg közben duplája lesz a költség, amit saját zsebből kellene hozzátenni...), az baromira nincsen rendjén. Az, hogy te is a kormány sikerei ellen és a bukásáért drukkolsz és dolgozol, meg, hogy minél rosszabb legyen annál jobb lesz nektek, stb., az baromira nincsen rendjén.

Gógita 2022.09.05. 19:35:39

@Boldeone2: " Te is tudod , csak nem vallod be magadnak : ez egy egypárti rendszer, Orbán tekintèlyelvű politikiai rendszere, egyfajta haveri kapitalizmus . Nem diktatúra , de messze nem demokrácia "

Nem, nem tudom. Ez a ti esti mesétek magatoknak, meg a külföldnek.

Az indult a választáson, aki akart. Sehol sem várták csendőrök a szavazókat a fülkéknél, tehát oda ikszeltél te is, ahová akartál... Mi, a szavazók meg választottunk.
Az ellenzék és a kormánypártok is megmérettettek. Az ellenzéki felhozatal könnyűnek találtatott.
Ez van. Nehéz elviselni, de ennyik vagytok. Ennyire értékelt titeket a többség.

Hagyd el ezeket az értelmetlen, önfelmentő, másra mutogató hamis mantrákat.
Szembe kellene nézned az igazsággal: a mai ellenzék egy kalap szart sem ér. Nem találkozik a kínálatuk a nép, a többség akaratával.
És főleg nem azt látja a nép, hogy értük akarnának dolgozni.

Gógita 2022.09.05. 19:44:49

@Boldeone2: "Orbánnak le kellene mondania"

Bírnátok, ugye?! Küzdelem nélkül az öletekbe... Lóf..zt!
Nyerjetek szabad és demokratikus választáson, mint Orbánék!!!
Ne álmodozzatok a megbuktatásáról. Főleg ne a külföldi elvtársaitok által.

Nem szégyelled, hogy csak így lenne esélyetek? Ha egy külső erő, az EU, Brüsszel, Washington, egy háborús konfliktus, a szankciók miatti válság... stb. besegítene?
Mert szabad választáson, ahogy a régi komcsikat titeket sem választana meg a nép.

Nem érzed hazaárulásnak, hogy a hazád ellen drukkolsz, meg azért, hogy végre külső erők beavatkozzanak az országunk sorsába? (Megint.)

Szégyen!

Gógita 2022.09.05. 19:50:34

@Boldeone2: Az ukránok az USA egyeduralmát védik, semmi mást! Európa határa pedig az Uralnál van!

Az orosz egy európai nép. Még, ha ez nektek nem is tetszik. Most, mert a rendszerválás előtt meg az ő seggüket nyalta fél Európa. Beleérve a szinte teljes mai magyar ballib oldalt. Nagyapáig visszamenően.

Addig provokálták az oroszokat az USA-val a háttérben, amíg odacsaptak. Kár, hogy ezt tették, de a bunyóhoz két fél kellett. Vagy három.

Gógita 2022.09.05. 19:54:57

@cvsvrs: A Google a barátod! Meg a híradók, újságok! Ne csak a ballib sajtót nézd, olvasd!
Ha te csak a "nemzeti nagytőkéseket" látod az országból, az elég nagy beszűkülés.

Gógita 2022.09.05. 20:06:00

@cvsvrs: Egyébként találd ki, ki volt 1938-ban az Év Embere az amerikai TIME magazin szerint?

Na, Horthy ezzel az év emberével hozta tető alá a részleges igazságtételt!!!

2022.09.05. 20:11:32

@Gógita:
és ez a time magazin történelmi tévedése volt.

2022.09.05. 20:15:51

@Gógita:
a nemzeti nagytőkések beszállítói aszfaltoznak, betonoznak, gipszkartonoznak. a fideszben van egy építőipari kartell. egy rendezőiroda. a fidesz celebek. ezt a kádárizmus is tudta. a szovjetunióval. ha az rossz volt, akkor ez se lehet sokkal jobb. mitől lenne az.

a romboláson túl mi az, ami az orbánizmusból történelmi szempontból lényeges?

Boldeone2 2022.09.05. 20:17:03

@Wildhunt: Általános ballibbant hazugság és az EU működésének teljes meg nem értése."

- Ha be tudod bizonyítani az ellenkezőjèt, akkor elhiszem! Csak ne azzal gyere, hogy kiviszik a profitot! Persze, hogy kiviszik , a profit a tőkèsè, mindenhol a világon, nem pedig az " országè"
Ami számít: az állam ès az EU költségvetés mérlege egymás felé. A többi csak demagógia

Ahogy látjuk, most nem jön a pénz, rögtön ki is szaladt a lábunk alól a talaj ..
A befektetőknek is csak EU tagkènt vagyunk èrdekesek
Nem túlzás : EU- függő ország vagyunk

2022.09.05. 20:23:59

@Wildhunt:
magyarország nettó kifizetőhely. és ebből következően brüsszel kénye kedve szerint dönthet arról, hogy átutalja a támogatásokat, vagy sem. és ebből következeőn az ország kiszolgáltatott.

egy mai hír, hogy európa legnagyobb akkumulátor gyárát építhetik a kínaiak debrecenben.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5260/220905catl_ksz_(14).jpg
a polgármester néhány napja megműttette a lábát (nem baleset, hanem tervezett műtét), az aláírási ceremőniának nem vett részt.

ezért váltottunk rendszer. hja, nem. vagy olyan fejlődési pálya ez, amelyik sohasem látott magasságokba emeli az országot. mert a nyugat és a keleti is nálunk akar beruházni. vagy minden irányba kiszolgáltatottság.

Boldeone2 2022.09.05. 20:29:37

@Gógita: Nem azt írtam, hogy az EU birodalom, hanem, azt, hogy arra megy, azt építgetik egyre szorgosabban, és MÁR ÚGY IS VISELKEDIK! Velünk és a lengyelekkel is."

- Csak azokkal viselkednek úgy , ahol sèrül a jogállamiság, ahol egypárti törekvések vannak. Ahol haladó, plurális demokracia van, azokkal nincs probléma ( ennyi )

Csak nem hagyjuk, amíg nemzeti kormány van."

- Ez egy pártállami rezsim , nem nemzeti kormány , onnan nézve , meg innen is. Az EU - végre elkezdte megelègelni ès tovább már nem finanszírozni az orbáni rezsmiet, nagyon helyesen

Nem, ez nem privilégium. Feltételek voltak, amiket teljesítettünk. A VÁLLALT feltételeket mindig betartottuk!"

- Nyilván nem tartották be Orbánék a feltèteleket : egypárti rezsimet èpíettek, haveri kapitalizmust , amely a holdról is látszik
Ezért nem jönnek pénzek az EU- től
Pénz csak akkor jár, ha egy állam vagy inkább kormány demokratikus , betartja a játékszabályokat, ès nem tart be a közösségi èredekeknek ...

A nyugati választói akarat már az, hogy büntessék meg Orbánt, ès - Merkel nélkül - szerintem meg is fogják büntetni , mert betelt a pohár !
Magyarország nem demokrácia ès nem jogállam, ez viszont a " holdról is látszik"
Sorvadozik a pluralizmus, mindenről Orbán dönt, az orbáni oligarchák uralják az országot

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.05. 20:31:54

@Boldeone2:

Éb ha jogállamiságot látok, kibiztosítom a fegyveremet. Nem szeretnék jogállamban élni, mármnt az euópai jog szerintiben.

Boldeone2 2022.09.05. 20:35:20

@Gógita: Amennyiben a degeneráció és az elszabaduló új pogány züllés, elfajzás, elkorcsosulás és erkölcsi mélyrepülés, a minél több bűn szeretete... - "

- Ilyenről szó nincs! Tèveszmèket tettél magadèvá! A fejlett nyugat nem hibátlan DE: szinte minden elemében felettünk áll az a társadalom , az oroszról nem is beszélve !
A tènyek makacs dolgok! Soha nem fogjuk utolérni a nyugatot , soha!
Nyíregyháza soha nem lesz Salzburggal egy szinten , mert ott szofisztikált a mentalitás, ott meg dürhő, tirpák...
De, Debrecen sem fogja utolérni...

Boldeone2 2022.09.05. 20:37:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A jogállam másik ellentéte az önkény. Ilyen rendszer is van, persze
A kèrdès :
Mi lehet a jobb a jog uralma, vagy a felkent vezető uralma?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.05. 20:38:08

@Boldeone2:

Az elnyomók joga nem jog.

Én nem akarok nyugati rendet. Ezért is küzdök ellene.

Boldeone2 2022.09.05. 20:43:02

@Gógita: Az indult a választáson, aki akart. Sehol sem várták csendőrök a szavazókat a fülkéknél, tehát oda ikszeltél te is, ahová akartál... Mi, a szavazók meg választottunk."

- Ne röhögtesd már ki magad! Az, hogy elindult az ellenzék volt választás , az nem azt jelenti hogy EGYENLŐ feltételek voltak!
A Fidesz mögött a pártállam gépezete van, az ezermilliárdok, a csalárd közjogi rendszer, a kinevezett mamelukok!
Választás Oroszországban is van ," megrendezve "
Orbán hazug agymosó propagandával győzött , a mögötte álló furmanyos hatalmi gèpezettel!

Boldeone2 2022.09.05. 20:45:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Miért nem akarsz nyugati rendet?

A nyugati rend = haladás a jólét ès a szabad társadalom felé - neked is
Nem nyugati rend= lassú agónia, nem opció senkinek

tűz fal 2022.09.05. 20:48:11

Semmiféle jogállamiság nem sérül Magyarországon. Az nem jogállamisági kérdés, hogy a szellemi fogatékos Biden szektájának alján síró lúzer serpa olyan hülye, hogy a szavazófülkét se találja meg.

A jogállamiság akkor sérült, amikor Bangóné videójából ország-világ számára látható lett, hogyan hamisítanak videot az állítólagos elnyomásukról a libernyák patkányok, és következmények nélkül maradt.

tűz fal 2022.09.05. 20:50:46

A libernyák hülyegyereknek kevés esze van, ezért nem találja meg a szavazófülkét. Papírra kell nekik írni hogy "bemész az ajtón, köszönsz, elkéred a szavazólapot, stb." mint a szellemi fogyatékos szektavezérüknek.

tűz fal 2022.09.05. 20:52:35

Nyugati "rend" = cenzúra, cancel culture, safe space, BLM és Antifa terror.
Ezekből normális emberek nem kérnek, csak a 100 gender hívő ostoba állatok.

Gógita 2022.09.05. 21:10:12

@cvsvrs: "és ez a time magazin történelmi tévedése volt. "

Megint csak: UTÓLAG!

Akkor azt látták, hogy jött ez a vezető és néhány év alatt a világháborús végkimerülés, a párizsi békediktátumok, jóvátétel fizetés, elszabadult infláció, gazdasági és társadalmi csőd rekord munkanélküliség, általános letargia és kétségbeesés, és káosz után, illetve ezekből, egy erős és újra virágzó Németországot épített fel, amely nagyszabású, Németországhoz méltó olimpiát is képes volt rendezni. És az országot nem is akárhogyan visszatenni a sakktáblára. Stb.
(Ebben mondjuk van párhuzam közte és Horthy között. Ha nem is ekkora léptékben, de itt is ezt vitték végbe Horthyék és a kormányai.)

Gógita 2022.09.05. 21:16:36

@cvsvrs: "a romboláson túl mi az, ami az orbánizmusból történelmi szempontból lényeges? "

Mit is rombolnak le?
A baloldal egóján és néhány örök feudumnak hitt/tekintett bástyáján kívül?

Mert akik itt építenek is, az éppen ők. Múlt héten voltunk Pesten, megnéztük a Parlamentet, csak ámultam, bámultam. Tízen éve láttam utoljára, és ég és föld az épület, a tér és környéke.
És ez csak egy példa. Vidéken ugyanez van. Közösségi házak, felújított vasútállomások, falusi piacterek, utak, járdák...
Aki nem akar szándékosan vak lenni...

Boldeone2 2022.09.05. 21:20:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ahhoz, hogy belásd a nyugati rendszer felette áll a többinek, nem kell liberálisnak lenni. Te is a nyugati rendszer haszonèlvezője vagy, fiatal korodban pedig még liberális is voltál
Az nem " liberális ", aki a saját sikertelenségért a világ(rendszert) okolja, holott lehet hogy annak köszönheti a legtöbb jót az èletèben ( jól fizető munka nyugati cègnèl ..)
Nyilván aki már nagykorú volt a régi a rendben, esetleg az akkori elit részei voltak a szülei, az nosztalgiával bír a keleties társadalmi modellek iránt . A liberális társadalom valójában szükségszerű dolog, egy adott fejlettsègi szinten nincs alternatívája
Ha van, akkor szólj!

Gógita 2022.09.05. 21:22:18

@Boldeone2: "Ami számít: az állam ès az EU költségvetés mérlege egymás felé. A többi csak demagógia "

Miért, ez a költségvetés miből is jön össze? Nem a magáncégek és emberek adóiból?

Ők többek között jól fialó piacokat és olcsó munkaerőt VETTEK, ezért fizetnek. Töredéket.
De a francia parasztok dotálását pl. mi is álljuk... ERRŐL VAN SZERZŐDÉS!
Amit be kellene nekik is tartaniuk.
Arról meg NINCS SZERZŐDÉS, hogy fel kell adnunk a saját kultúránkat és be kell engednünk az LMBTQ propagandát az iskolákba. EHHEZ SEMMI KÖZÜK!

Ehhez képest beleszólnak és zsarolnak miatta.

Gógita 2022.09.05. 21:24:32

@Boldeone2: "Ahogy látjuk, most nem jön a pénz, rögtön ki is szaladt a lábunk alól a talaj .."

Az elmebeteg szankciók miatt, konkrétan. Ezek miatt dől be éppen Európa. Winter is coming!

Boldeone2 2022.09.05. 21:25:28

@Gógita: Ami èpült Magyarországon az elmúlt kb 15 èvben , az túlnyomó részben az EU - pénzeknek köszönhető
Ez nem egy olyan ország , ahol van jelentős belső tőkefelhalmozó kèpessèg , így az állam bevételi is kicsik. Csak hitelből vagy külső forrásból lehet fejleszteni
Egyébként , egy kormánynak az a dolga hogy fejlesszen ...

Orbánèk alatt szinte tönkrement minden : a társadalmi autonómiáktól, a hazai tulajdonú exportképes gazdaságon keresztül ...

Gógita 2022.09.05. 21:27:41

@cvsvrs: " és ebből következően brüsszel kénye kedve szerint dönthet arról, "

Nem, nem dönthet! EZ VISSZAÉLÉS! A szerződések megszegése. Hatalommal és erővel való visszaélés. Amihez a hazaárulók asszisztálnak.

Ezért válik lassan okafogyottá a tagság, ha így szaroznak ideológiai alapon.

Gógita 2022.09.05. 21:28:47

@Boldeone2: "Orbánèk alatt szinte tönkrement minden : a társadalmi autonómiáktól, a hazai tulajdonú exportképes gazdaságon keresztül ... "

Te teljesen hülye vagy, vagy szándékosan trollkodsz? :-(

tűz fal 2022.09.05. 21:29:05

"Az nem " liberális ", aki a saját sikertelenségért a világ(rendszert) okolja"

Éppen az ellenkezője igaz.

Liberális = sikertelen, agymosott, agyhalott lúzerek szektája, akik azt hiszik, hogy ha Batmannak nevezik magukat, akkor repülni is tudni fognak, ha a szabadságról nevezik el magukat, akkor nem látszik rajtuk, hogy szolgalelkű, igénytelen állatok.

A szekta vezetője Biden egy szellemi fogyatékos, aki ahhoz is hülye, hogy a kivetített szövegről értelmezze, hogy mi az amit fel kell olvasni, és mi az, ami neki szóló utasítás.

A szekta alján olyan hülye droidok vannak, akiket szülő1-gyel, szülő2-vel, 100 genderrel - tulajdonképpen bármivel lehet etetni.

Boldeone2 2022.09.05. 21:30:20

@Gógita: Miért, ez a költségvetés miből is jön össze? Nem a magáncégek és emberek adókból"

A NYUGATI cègek ès a nyugati emberek adóiból jön össze, mi nettó haszonélvezői vagyunk

Ők többek között jól fialó piacokat és olcsó munkaerőt VETTEK, ezért fizetnek. Töredéket."

- Nem vettek semmit! A piac mindenhol nyitva áll mindenkinek , ez a kapitalizmus !
Ha te lezárod a német előtt a piacod ő is lezárja ,az Magyarországnak nagyobb szívás!

A feltèteleket MiNDiG az erős szabja!

Gógita 2022.09.05. 21:32:01

@Boldeone2: "- Csak azokkal viselkednek úgy , ahol sèrül a jogállamiság, ahol egypárti törekvések vannak. Ahol haladó, plurális demokracia van, azokkal nincs probléma ( ennyi )"

Nem, ahol a vazallusok kormányoznak, ott bármit lehet (veretni a népet, hamisítani a nekik küldött jelentéseket..., minden következmény nélkül!, ez TÉNY, nem fantázia, mint a tiéd, megtörtént!), ahol meg nem, ott jön a szarozás,, alaptalan vádaskodás, zsarolás, mint nálunk. Ennyi.

tűz fal 2022.09.05. 21:32:32

"A feltèteleket MiNDiG az erős szabja!"

De amikor a libsi lúzer hülyegyerek elveszíti a választásokat, akkor érdekes módon nem mondja hogy győzött az erősebb.

Gógita 2022.09.05. 21:37:19

@Boldeone2: "- Nyilván nem tartották be Orbánék a feltèteleket : egypárti rezsimet èpíettek, haveri kapitalizmust , amely a holdról is látszik
Ezért nem jönnek pénzek az EU- től"

Lásd előbb! A pénzek a zsarolás miatt nem jönnek, mert nem bírják elviselni a szuverenitást, az övéktől eltérő politikát, hogy valakik merészelnek velük ujjat húzni, nekik keresztbe állni.
Csak a hülyék nem látják ezt át.

És az ottani és itteni nemzetrontó szar emberek miatt nem jön a pénz, a reményük miatt, hogy együtt talán így megbuktathatják a nekik nem tetsző magyar kormányt.

Nem fogják!

Gógita 2022.09.05. 21:40:05

@Boldeone2: Egyetlen egy konkrét, LEÍRT törvényt, vagy megállapodást sem tudnak felmutatni, hogy mit is sértettünk meg?

Az egész ideológiai alapon megy. Ezért nem hallasz egy konkrétumot sem, csak a ködös "európai értékeket".
Konkrét vádra, konkrétan lehetne válaszolni.

Boldeone2 2022.09.05. 21:41:01

@Gógita: Teljesen komolyan mondom!

Lölőmeg a többi NER - oligarcha valóban meggazdagodott , miközben pl az èlelmiszeripar teljesen legatyásodott !

Nyisd ki a szemed ember ! A gyulai kolbászba német húst tesznek, a magyar vaj 800 forint , de közelèben sincs minőségben az osztráknak, a sajtok dettó...

Most jöttem haza osztrák nyaralásból, kb 500 fele minőségi sajt volt, (Billla plusz )rengeteg hazai gyártású , felvágottak szuper minőségben ,mind hazai főleg, tejek olyan minőségben , amit itt nem látsz , húsok " aus österreich "

Egy hatalmas minőségi különbség , a polcok dugig ...

Itthon vegetál az ország : a polcok sok helyen üresek, nincs vagy csak extrèm áron minőségi hazai èlelmiszer, egy péksütemény ( Buda ) 500 forint ...
Ezt a katasztrófát ugye nem akarod másra fogni? Orbán vezet 12 ève !
A barátom több milliárd èrtèkű vállalatát is elvették Orbanèk ( orvosi műszer...)

Gógita 2022.09.05. 21:41:58

@Boldeone2: "szinte minden elemében felettünk áll az a társadalom"

Már, mint feletted. Csak a magad nevében!!!

Gógita 2022.09.05. 21:45:41

@Boldeone2: "Soha nem fogjuk utolérni a nyugatot , soha!"

Sajnos oda jutottunk, jutott a nyugat, hogy ma már kurvára remélem, hogy sosem érünk oda, ahová ők értek és érni fognak! :-(

És ezt tényleg szívből sajnálom! Mert én is nyugat párti voltam. Még a mostani poszt-keresztény, pogány korszakuk előtt. És az egyre erőszakosabb progresszió előtt, amivel az újabb diktatúra felé menetelnek. Rohamléptekkel.

tűz fal 2022.09.05. 21:48:23

Összevissza fantáziál meg hazudozik már a szerencsétlen 100 gender hívő droid. Nálunk is tele vannak a polcok áruval.

Gógita 2022.09.05. 21:49:03

@Boldeone2: "Nyíregyháza soha nem lesz Salzburggal egy szinten , mert ott szofisztikált a mentalitás, ott meg dürhő, tirpák..."

Egykori nyíregyiként, most egy pillanatra anyukádra gondoltam. :-(
Ez a lenéző attitűd igen jellemző rátok. És minősít titeket.

tűz fal 2022.09.05. 21:49:26

"A barátom több milliárd èrtèkű vállalatát is elvették Orbanèk ( orvosi műszer...)"

Aztán beleógott a kezed a bilibe és felébredtél.

Boldeone2 2022.09.05. 21:51:35

@Gógita: Az elmebeteg szankciók miatt, konkrétan. Ezek miatt dől be éppen Európa. Winter is coming!"

- Az első ország Magyarország lesz - az egyik legcsóróbb - amely bedől! Nyugaton az emberek èlik világukat , alig tudtam szállást foglalni , olyan szintű kint a kereslet. Az èttermek dugig ( Ausztria )

Hatalommal és erővel való visszaélés. Amihez a hazaárulók asszisztálnak."

- Csak azokkal szemben alkalmaznak retorziókat, de csak a legvègsőbb esetben , akik nem tartják be a szabályokat . Orbánnak èvek óta megmondták, mit kellene megváltoztatni , több èv haladékot kapott
Árulóknak èn azokat tartom , akik Orbán haveri rezsimjèhez asszisztálnak

Nézd , a felsőbb rétegek , a tanultabbak, a jobb módúak között vannak a legtöbben, akik leginkább elutasítják ezt a rendszert , nem véletlenül!
Egyszer a birkák - jellemzően a kistelepülési, iskolázatlanok is - rájönnek, hogy becsapták őket....

Gógita 2022.09.05. 21:53:05

@Boldeone2: "Az nem " liberális ", aki a saját sikertelenségért a világ(rendszert) okolja,"

Vagy a választáson több szavazatot kapott politikai ellenfelet, Orbánt...!!! ...

Boldeone2 2022.09.05. 21:57:48

@tűz fal: Attól hogy te csóró vagy , mèg más nem feltétlenül az. A debreceni Dispomedicor KFT - ről van szó. A ( volt ) tulaj pedig a barátom.

Boldeone2 2022.09.05. 21:58:47

@Gógita: Putyin is több szavazatot kapott , meg Kim Dzsong Un is...Az demokratikus választás volt?

Gógita 2022.09.05. 21:59:27

@Boldeone2: "A NYUGATI cègek ès a nyugati emberek adóiból jön össze, mi nettó haszonélvezői vagyunk "

Igen, a nyugati cégek haszna meg innen, meg Szlovákiából, Lengyelországból, meg Kínából, meg Bangladesből...!!!

Egyik rokonom egy nagy német cégnél gazdasági vezető, pontosan látja, hogyan és hová mennek a pénzek. Innen, oda.
(Különben itt sem lennének!)

Az egyes nyugati országok tehát nekik vettek piacot "keleten"! A cserébe kapott korlátozott pénzek mézcseppek a madzagon.
És már azzal is szaroznak, zsarolnak.

Gógita 2022.09.05. 22:04:27

@Boldeone2: És amikor a baloldal, az MSZP, SZDSZ kapott többet az demokratikus választás volt?

(Amikor övék volt a média 98%-a, amikor a regnáló min. elnök - Antall - nem szólhatott a tévében az emberekhez, az erőforrások zöme, a titkosszolgálati és egyéb háttér, a negyven éves infrastrukturális és szervezeti háttér..., az demokratikus választás volt? Költői kérdés.)

Boldeone2 2022.09.05. 22:06:04

@Gógita: Nem fog föl hogy a nyugati cég haszna a nyugati tőkésè ès NEM a magyar munkásè vagy az államé!
A piac pedig Magyarországnak is szabad: vámmentesen beviheted a magyar árut Németországba
A jóval nagyobb függőség Magyarországè!

Boldeone2 2022.09.05. 22:09:21

@Gógita: Soha nem volt 98%- os mèdiafölèny. Soha nem voltam MSZP szavazó
Soha nem volt jó a magyar választási rendszer, de Orbenèkè a legrosszabb Európában

A lènyeg: a plurális demokrácia megteremtésére kellene törekedni , most torzult a politikai rendszer ès a társadalom is!

tűz fal 2022.09.05. 22:12:54

@Boldeone2:
Honnan veszed hogy én csóró vagyok? Mit tudsz te rólam?
Az meg hogy a lúzer barátod teljesítményéért a kormányt okolod, pont azt mutatja, amivel másra mutogatsz, hogy a sikertelenségetek okát másban keresitek.

tűz fal 2022.09.05. 22:14:38

"Putyin is több szavazatot kapott , meg Kim Dzsong Un is...Az demokratikus választás volt?"

Attól hogy egymás után írsz két dolgot, nem lesz összefüggés.

Puyint demokratikusan választották meg, és a Fideszt is.

tűz fal 2022.09.05. 22:16:20

Ami viszont világosan kiderült, hogy a libernyák szekta vezetőjét, a szellemi fogyatékos Bident nem demokratikusan választották meg.

tűz fal 2022.09.05. 22:25:22

magyarnemzet.hu/belfold/2022/04/mero-laszlo-a-mi-pesti-agyunk-at-lett-mosva

Mérő László: A mi pesti agyunk át lett mosva

A neves matematikus, pszichológus és publicista, aki a hazai ellenzék egyik véleményvezére, sokadmagával elment vidékre az ellenzéki összefogás delegáltjaként szavazatszámlálónak. Egy zempléni faluba került, ahova az internetes közösségi oldalon közzétett beszámolója szerint erős előítéletekkel érkezett. Azt gondolta, hogy azért van rá ott szükség, hogy megakadályozza a kormánypárti választási csalásokat. A posztjában őszintén elismeri, hogy tévedett, látva a rendszer működését rádöbbent, hogy akkor sem lett volna csalás, ha nincs ott ellenzéki delegált.

"Felemelő volt látni, mennyire jól tudtunk kooperálni a szavazatszámláló bizottsággal, a fideszes küldöttekkel is. Legalább húszezer emberben dőlt meg az a mese, amivel a mi pesti agyunk át lett mosva, hogy vidéken sötétség, tudatlanság, agymosás és csalás honol. A Fidesz valóban tarolt vidéken, de nem emiatt, hanem amiatt, mert sokkal jobb volt, mint az ellenzék. És ugyanezért még Budapesten is sikerült sokkal szorosabbá tennie a meccset, mint az pár héttel a választás előtt várható volt."

Boldeone2 2022.09.05. 22:33:41

@tűz fal: Ami viszont világosan kiderült, hogy a libernyák szekta vezetőjét, a szellemi fogyatékos Bident nem demokratikusan választották meg."

Kamu! Minden bíróságon elbuktak Trump választásicsalás hazugságai! A 90- és èvek vége óta minden választáson több szavazatuk van a demokratáknak

Puyint demokratikusan választották meg, és a Fideszt is."

Oroszországban politikai pártokat ès mèdiát tiltanak be, autoriter állam , így demokratikus választás sincs!
Magyarországon " csak " az egyenlő verseny feltèteli sèrülnek

Boldeone2 2022.09.05. 22:38:24

Irreleváns mit mond Mèrő László!

A Fidesz 12 (25 ) ève èpítgeti a közjogi rendszert , ezermilliardos hatalmi gépezet áll mögötte, leuralt közmédia, helyi média
ezzel nem lehet versenyezni
Hazugsággal nyertek a választást , karaktergyilkos kampánnyal , az ország valós - rossz - helyzetènek elhallgatásával

tűz fal 2022.09.05. 22:45:27

@Boldeone2:
A szektád szellemi fogyatékos vezetőjét csalással választották meg, ezt legutóbb Mark Zuckerberg erősítette meg egy riportban.

"Irreleváns mit mond Mèrő László!"
Már miért is lenne az? Elment személyesen, látta amit látott és elmondta. Senkit sem érdekel a lúzer szektád siráma, megmérettetek és buktatok.

"Oroszországban politikai pártokat ès mèdiát tiltanak be, autoriter állam"
Ez Ukrajna

tűz fal 2022.09.05. 22:50:16

www.origo.hu/itthon/20220408-mero-laszlo-egyenes-beszed.html

Mérő László: Milliárdokat költött a baloldal arra, hogy bebizonyosodjon, amit tudhatott volna: senki nem csal

- A Fidesz azért nyert, mert jobb volt, mint a baloldal
- Nem a vidékiek agya van átmosva, hanem a pestieké, akik azt hitték, hogy vidéken csak agyatlan, fogalmatlan emberek vannak, az enyém van átmosva
- Nem igaz, hogy a vidéki emberekhez csak a "kormánypropaganda" jut el. Ott is hallatszik, amit a baloldal mond, csak kiderült, hogy nem volt olyan mondanivalója az ellenzéknek, ami megszólította volna a szavazókat
- Sok százmilliót, sőt, milliárdokat költöttek, "lőttünk el a semmibe, azért, hogy meggyőződjünk arról, hogy nincs csalás, amit tudhattunk volna előre".

Boldeone2 2022.09.05. 23:22:44

@tűz fal:
Oroszországban politikai pártokat ès mèdiát tiltanak be, autoriter állam"
Ez Ukrajna"

Ukrajnában csak az orosz támadás óta tiltanak be oroszbarát politikai pártokat , Oroszországban viszont már èvek óta sèrülnek a szabadságjogok: embereket ültetnek le politikai nézeteikèrt, tüntetéseket veretnek szèt, a rendőrség random csekkolja az utcán az emberek mobiltelefonját , civil szervezeteket zárnak be
Csak putyinista politikai pártok vannak a parlamentben meg a komcsik

hu.euronews.com/2021/12/28/megtiltjak-a-mukodeset-oroszorszagban-a-memorialnak-a-legregebbi-orosz-emberi-jogi-szervez

Elment személyesen, látta amit látott és elmondta. Senkit sem érdekel a lúzer szektád siráma, megmérettetek és buktatok."

Nekem egyrèszt nincs lúzer szektám, te viszont imbecil módon viselkedsz ! Lúzer szektátok csak nektek van, illiberális bohócoknak! Ti többségében a világrend vesztesei vagyok mindenhol , sehol sem a jómódú , tanult elit részei!

Orbánhoz ès Putyinhoz hasonló autoriter személyiségek ès rendszerek , csak a fejletlenebb országokban jutnak hatalomra, de nem a fejlett nyugaton !
Trump egy lúzer, buta paprikaJancsi volt, aki az apja vagyonából èlt , 20 ève meg valóságshow-k ban szerepelt
Az amerikai elit lenèzi , kineveti!

A nyugati világelit 90%- a -a kultúra az üzleti èlet - a liberalizmus valamelyik ágát vallja, ahogy a legfejlettebb társadalmak elsöprő többsége is liberális .
Az illiberalizmus egy beteg téveszme , az illiberális demokrácia egy oximoron !

2022.09.06. 07:49:02

@Gógita:
felteszem olyankor is visszaélést kiáltasz, amikor a fidesz dönthet kénye kedve szerint.

2022.09.06. 07:53:14

@Boldeone2:
ne viccelj már. az európai unió nem a tagállamok adóiból működik. hanem az államadósságból. az európai központi bank hiánycéljait kell teljesíteni. és a hiányt osztják el. és azt a pénz szétlopják.

tűz fal 2022.09.06. 08:18:33

@Boldeone2:
Ne röhögtessél már hülyegyerek, az egész bohóckodás amit művelsz mutatja hogy nem hogy művelt nem vagy, hanem hülye vagy mint a tök. A szektád kivitt ügynökképzésre az USA-ba amit úgy tálalsz mintha ott dolgoztál volna, de nyilvánvaló hogy annyi ésszel ami látszik rajtad ez nem igaz. Mivel bomlasztónak is hülye vagy, ezért már csak trollnak alkalmaznak. Te nem vagy az elit tagja, te egy szar lúzer vagy, maximum jó helyre születtél, és pont azért kapaszkodsz a hatalomba, hogy a hozzád hasonló selejt hulladékok ész híján továbbra is kapcsolatok révén érvényesülhessenek.

Pontosan az a releváns, amit Mérő László mondott el, csak savanyú a szőlő. A patkány szektád rinyálása pedig altámasztja amit mondott. Idecsődítettetek külföldi ellenőröket is, azok sem találtak semmit. A szektád a 100 gender hívő debil állatokkal elbukta a választást, lehet kussolni.

Mark Zuckerberg kitálalt és elmondta hogyan tartották vissza az FBI közbenjárására a szellemi fogyatékos, korrupt, pedofil példaképed fiának a laptopján levő bizonyítékokat, ami már önmagában elég bizonyíték, hogy elcsalták a választásokat. Trump ellen számtalan "impeachment"-et indítottak a demokraták, mind elbukott. Trump elment a kognitív tesztre, a szellemi fogyatékos szektavezéred nem. Hiába sírsz, a szektavezéred szellemi állapota, meg a szektád alján levő 100 genderhívő hülye droidok világosan mutatják, hogy hol van az IQ deficit.

Ukrajnában pedig már jóval a háború előtt elkezdték betiltani a politikai ellenfeleket és a médiájukat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.06. 08:22:45

@Gógita: bár lennének nemzeti nagytőkéseink, de nincsenek. Most voltam Karánsebesen, ott ugyan van OTP fiók és virít a Coop, de ennél sokkal több kellene.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.06. 08:42:08

Kicsit a Károlyi-Gorbacsov összehasonlításról: hát abszolút nem lehetséges. Károlyi egy kretén idióta volt, tökéletesen az ugyancsak hibbant Jászi-Hock "szellemi irányutatás" hatása alatt. Jászi aradi megnyilvánulását már ezerszer idéztem, Hock képességeiről meg az itt kommentelgető leszármazója is tanúságtétel, de más példát is mondva: Hock 1900-ban ki akarta dobatni Benczúr Gyulát a Művészeti Akadémia éléről, részint a kora, részint a művészetének színvonala miatt, hát ehhez nem kell a nókomment. Károlyi teljesen tudatosan csinált mindent, a különvonatot Gyulafehérvárra, és a megszállásról való tárgyalást úgy hogy 0 db idegen katona tartózkodott az országban. Lefordítom érthetőre: mintha Volodimir Zelenszkij február 25-én bejelentette volna, hogy kijelöl egy demarkációs vonalat a donbaszi határral amit Oroszország megszállhat, Magyarország jöjjön Volócig, Románia Cernautiig, Lengyelország Stanislawówig. Ugye nonszensz? Károlyi ezt csinálta, ő volt a probléma előidézője.
Gorbacsov eleve olyan helyzetet örökölt, ahol több súlyos valós, nem őáltala előidézett probléma somolygott rá. Eleve az utolsó szovjet vezetők, Leonyid Iljics Bidenov és Konsztantyin Usztinyovics Bidenko már a megjelenésükkel destabilizáló tényezők voltak, ugyanúgy mint ez a picsa Liz Truss: jóisten, ezeken nyugszik a felelősség, hogy ki nyomja meg a prios gombot? (Nem véletlen a váratlanul erős és tevékeny hadsereg megjelenése 1991-ben és 1993-ban)
Szembe kellett néznie a gazdasággal is, mert tudom ugyan, hogy iskolakönyvszagú a dolog, de ez valós gond volt. A Mr. Hyde által javasolt "szakirodalom" jó részét végogolvastam, és már abban, a hatvanas évek elejiben azokról a repedésekről írnak, ami aztán véget vet a dolognak, ugyanaz egyébként ami nálunk, a táj- és helyidegen koncepciók, gebinezés, a vezetőség rossz példája (magyarul: lopnak mint a szarka) stbstbstb.
Nagyon érdekes még pláne a szovjet identitás gyengülése. Én ugyan öreg vagyok tehát ismerem a cirill betűket, lassan olvasom, de ennek ellenére kutatgatom az ukrán 91 előtti múltat és például kiderült, hogy a szerb Dobrica Csoszics-levél mintájára 1985-ben ott is volt értelmiségi kezdeményezés, egészen pontosan abban a formában ahogy ez alakot ölt, Bandera megjelenik mint szimbólum stbstbstb.
Én mint kortárs, személy szerint ugyanazt tartom Gorbacsov legfőbb érdemének, amit most a barom állat picsa Liz Truss külön kiemel: ővele ellentétben azért Gorbi habozott volna gombokat nyomogatni, pedig igény mondjuk Janajev részéről lett volna rá.

tűz fal 2022.09.06. 08:42:31

Így néztek ki az amerikai választások:
- Folyamatos "impeachment"-ek, aminek eredménye nem volt - nem is lehetett mivel hazugságokra építették - viszont ellehetetlenítették vele a hivatalban levő elnököt
- "Mutasd meg hogy nem vagy rasszista, ölelgess kínait" kampánnyal segítették a koronavírus elterjedését, aztán amikor elterjedt, Trumpot okolták
- A közösségi médiákban letiltották a hivatalban levő elnököt
- A közösségi médiákban az FBI irányításával cenzúrázták a híreket - ezt most már Mark Zuckerberg is elismerte
- BLM és Antifa patkányok terrorizálták a választókat a média relativizálása és uszítása mellett
- Hogy ezek az állatok még sikeresebben tombolhassanak, ezzel egyidejűleg támadták a rendőrséget, hogy ne végezhessék a dolgukat. Jelszónak kiadták hogy egyáltalán ne finanszírozzák a rendőrséget.
- A koronavírusra hivatkozva septében "megkönnyítették" a szavazást úgy, hogy a szavazókat ne lehessen beazonosítani
- Bedeszkázott ablakok, kitiltott megfigyelők
- Szigorúan egy irányba tévedő algoritmus

Az eredmény: egy szellemi fogyatékos, korrupt, pedofil állat az elnöki székben, és a libernyák szektának ez a demokratikus választás.

Ami nálunk volt, azt pedig mindennél beszédesebben leírta Mérő László. Mérő László leleplezte a hataloméhes szekta hazugságait.

vergyula 2022.09.06. 09:43:05

@Deak Tamas: Hol tudom elolvasni a gombos történetet Lizről?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.06. 10:27:34

@Boldeone2:

"a nyugati rendszer felette áll a többinek"

Milyen szemszögből?

"Te is a nyugati rendszer haszonèlvezője vagy"

Nem vagyok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.06. 10:29:05

@Boldeone2:

"Az nem " liberális ", aki a saját sikertelenségért a világ(rendszert) okolja"

Az ellenzi a rablást csak, aki tehetségtelen a rabláshoz, s saját tehetségtelensége felismerlése helyett másokat okol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.06. 10:29:47

@Boldeone2:

" liberális társadalom valójában szükségszerű dolog, egy adott fejlettsègi szinten nincs alternatívája"

A kommunizmus is ezt hitte magáról.

Wildhunt 2022.09.06. 11:23:35

@Boldeone2: olvasd el az EUs szerződést, nézz utána a vámuniónak meg a kohéziós alapnak. Ha ezeket sikerült felfognod, akkor jöhetnek az 5 EUs szabadság gazdasági vonzatai. Ha ezeket sikerült felfognod (nem fog) akkor nem fogsz hülyeségeket összehordani.

Gógita 2022.09.06. 11:27:22

@tűz fal: Nem semmi összeállítás Bidéről. Ennek a negyedéért élve koncolta volna fel Trumpot a ballib-demokrata-zsidó amerikai és nemzetközi sajtó!

Ja, fel is koncolta!

magyarnemzet.hu/velemeny/2022/09/biden-a-cselekvokepesseg-hataran

Gógita 2022.09.06. 11:28:17

@Boldeone2: Olyan veled vitázni, mint lóval imádkozni. :-) Hasztalan.

Gógita 2022.09.06. 11:34:16

@tűz fal: Mérő is hazudik, Schiffer is... Fidesz ügynökök.
Mindenki hazudik, akik JÓT mondanak a Fidesz-KDNP kormányzásáról, vagy rólunk, a szavazóikról.

Ez az alapbeállítás. Innen képtelenek elmozdulni. Be van égetve. Gyárilag. :-(

Gógita 2022.09.06. 11:39:49

@Boldeone2: Sosem volt egyenlő verseny! Jó reggelt!
Akinek több forrása, több támogatója van - netán jobb politikája! - annak mindig előnye volt és lesz.

Talán a német AfD-nek egyenlő a verseny a nagyobb pártokkal?
Talán aki az USA-ban a demokrata-republikánus dualista két párt rendszeren kívül indul az elnökségért, annak egyenlő a verseny? (Tényleg, a két párt rendszer nem zavar?)

Ne nevettess.

Gógita 2022.09.06. 11:51:30

@Boldeone2: 2014:

balrad.wordpress.com/2015/05/03/emlekezes-az-odesszai-pogrom-aldozataira/

index.hu/kulfold/2014/05/02/harc_folyik_szlovjanszkert/

"Ukrán soviniszták megzavarták és ezzel megakadályozták csütörtökön azt az odesszai bírósági tárgyalást, amely a tavaly májusi oroszellenes pogrom 48 halottjának ügyében folyik. Néhány nap múlva szabadulhatnak a tettesek.

A szélsőséges Jobboldali Szektor és az úgynevezett Majdan Önvédelmi Erőinek tagjai betörtek a bíróság épületébe, rátámadtak a vádlottak és az áldozatok hozzátartozóira, ügyvédjeire – jelentette a TASZSZ orosz állami hírügynökség.

A több tucatnyi tüntető "Dicsőség Ukrajnának", "Dicsőség a hősöknek", valamint a Donyeck-medencében élőket sértő jelszavakat skandáltak. Lökdösődés alakult ki az épületben, végül rendőrök választották szét a tömeget....

A fekete-tengeri ukrán kikötővárosban 2014. május 2-án az Ukrajna egysége mellett tüntetők és az oroszbarát demonstrálók között kitört összecsapásokban szélsőséges soviniszták felgyújtották a szakszervezetek székházát, ahová oroszbarát tüntetők menekültek be. Negyvennyolc ember halt meg, és több mint kétszázan megsebesültek. Többen füstmérgezést szenvedtek, mások a lángok elől az ablakon kiugorva vesztették életüket."

Stb., stb.

alfahir.hu/meguszhatjak_az_odesszai_meszarlas_felelosei

És ez csak egy példa arra, hogy az oldalak nem fekete-fehérek, ahogy te látod és láttatni akarod, a ballib médiumokkal és politikusokkal karöltve.
Ez egy igen bonyolult konfliktus a két orosz nép között.

Gógita 2022.09.06. 11:58:50

@cvsvrs: Ha a szerződéseket nem teljesíti (teljesítené), hanem oda nem tartozó kifogásokra hivatkozva szívatná a partnerét, mindenképpen!

Mondjuk, ha azt mondaná, hogy igaz, hogy tartozom neked X milliárddal, teljesítettél is minden feltételt, szerződés is rendben, de tudom, hogy ateista vagy, mi meg keresztények. És azt akarjuk, hogy te is térj át/meg! Tehát amíg meg nem keresztelkedsz, nem teljesítem a szerződéses kötelmeimet sem.

Ez visszaélés.

Gógita 2022.09.06. 12:11:11

@tűz fal: "- BLM és Antifa patkányok terrorizálták a választókat a média relativizálása és uszítása mellett
- Hogy ezek az állatok még sikeresebben tombolhassanak, ezzel egyidejűleg támadták a rendőrséget, hogy ne végezhessék a dolgukat. Jelszónak kiadták hogy egyáltalán ne finanszírozzák a rendőrséget."

És vajon HOVÁ TŰNTEK ezek, miután nyertek a (zanti)demokraták???
Hmmm. Nem érdekes? Hogy addig volt probléma a rasszizmus, amíg Trump ült a Fehér Házban? Addig égtek az autók, rabolták ki az üzleteket, döntögették a szobrokat, csinálták az antifa-forradalmat... Utána meg nyugi van?

Ekkora lólábat sem látnak meg a demokrata fanok? Persze, hogy nem.

Mi ez Boldi, ha nem SZERVEZETT csalás, a választások előtt az emberek megfélemlítése, manipulálása???

De ez neked oké. Ez a baj.
Tényleg ügynök vagy.

Gógita 2022.09.06. 12:31:04

@Gógita: És ebben a ma már nyilvánvalóan láthatóan szervezett csalásban, részt vett a demokrata párttól a "baráti" médiumokon (tehát a médiumok több, mint 80%-a, beleértve még az HBO-t is, ami még nálunk is kampányolt Trump ellen, hónapokkal a leváltása után is!!!), a közösségi médiumokon át egészen az FBI-ig!

Ha ez nem szervezett csalás, akkor mi az?

2022.09.06. 13:31:00

@Gógita:
a néppártnak, a szociknak és a libeknek összesen legalább akkora legtiimiációjuk van az eu-ban, mint magyarországon a fidesznek. ha fidesz azt csinál, amit akar (mert ők a nép) akkor az fidesz ellenfelei az eu-ban is azt csinálnak, amit akarnak (mert ők a választottak, ők európa).

ha ez nem tetszik (ami rendben van, nem kell, hogy tessék), akkor olyan környezetet kell kiépíteni forintgazdaság nem függ az eu-tól. helyette létrejött egy olyan beszállítói kör, akik beleszarnak az egészbe. nekik már meg van a családi házuk, a terepjáró autóik, a gyerekeknek is félre van téve a pénz. és leszarják, hogy mi lesz az országgal. számoltassák el orbánt, és a kirakathülyéit élen lölővel. ezt mondják. (aztán lehet mondani, hogy ez nem így van, a fideszes ismerősei köröm valóban nem reprezentatív minta.)

a fidesz minden irányba kiszolgáltatottá tette az országot. (eu/us, oroszok és még a kínaiak felé is. lásd akkumulátorgyárak.) ez így nem lesz jó. és ti bazdmeg mondjátok, hogy gyurcsány, stb.

Boldeone2 2022.09.06. 14:54:26

@tűz fal: Az anyád picsáját , a jó büdös picsáját , te retardált kretén , náci fasz!
Te az emberiség söpredèkèhez tartozol , te bujdosó tróger!

Örök vesztesek maradtok , csak a diktátorok seggèt nyalhatjatok habosra , Putyinèt aki már több tízezer ember haláláért felelős embermilliók elmenekülèsèrt, ès többek között a világban kialakuló èlelmiszerválságèrt!

Te beszűkült agyú , tróger troll , innentől ignorállak! Úgysem tudsz semmi èrtelmeset hozzászólni , mindig ugyanazt a pár profán mondatot fújod mindig , amit innen- onnan összelopkodtál az agymosó propagandából. Egy kiló szart èrsz, kb!

Boldeone2 2022.09.06. 14:57:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a nyugati rendszer felette áll a többinek"

Milyen szemszögből?"

- Mindenféle szemszögből
Ott a legmagasabb az èletszínvonal, a legmagasabb szinten ott állnak a szabadságjogok, legmagasabb átlagéletkor, a kultúra is onnan jön a világnak

Boldeone2 2022.09.06. 15:04:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: liberális társadalom valójában szükségszerű dolog, egy adott fejlettsègi szinten nincs alternatívája"a kommunizmus is ezt hitte magáról."

A nyugati típusú liberális demokrácia a legjobban működő politikai rendszer, mert a jólét ès a szabadság együtt van jelen. A kommunizmusban - ami meg sem valósult - egyik sem volt
Ha pedig minden jó, annak nem èrdemes új alternatívát állítani. Nincs is csak sokkal rosszabb politikai modell

Gógita 2022.09.06. 15:05:21

@cvsvrs: Te érted, mit akartál írni?
Mert én nem.

Csak sejtem, hogy sarokba szorítva érzed magad, mert nem állnak meg az "érveid", és vergődsz kicsit. :-)

Pl. most is: A függőség az, amikor csak egy irányból tudsz kereskedni, egy irányból nyomják neked az ukázokat. És, ha nem viselkedsz jól, megbüntetnek. Hiszen alsórendűbb vagy, mint ők. Nem vagy "magország", meg nem vagy alapító tag, meg nem vagy elég erős, elég nagy, nem te vagy a nagyobb, erősebb kutya, aki jogot formál rá, hogy megkúrjon, amikor és ahogy csak akar, mint kis(al)kutyát...!

A függetlenség meg az, amikor kereskedsz több irányba is, tudsz nemet is mondani az ukázokra, és azt, hogy bekaphatjátok, mert nem vagytok sem a főnökeink, sem a gazdáink.
Meg azt, hogy mi a saját, a népünk érdekeit nézzük, mert erre kaptunk megbízást, nem másokét. Sem az ukránokét, sem az oroszokét, sem az USA-ét.

És nem kell Puzséroknak mosdatniuk a szerecseneket (Annalena), akik annyira "jóemberek", hogy leszarják a szavazóik/népük érdekeit, életét is, hadd menjenek tönkre, fázzanak..., mert nekik KÜLDETÉSÜK VAN, MÁSHOL!

Ez a függetlenség, a szuverenitás.

Sajnos nem akarjátok érteni.

Boldeone2 2022.09.06. 15:09:00

@Gógita: Talán a német AfD-nek egyenlő a verseny a nagyobb pártokkal?"

Németországban nincs állampárt , mint Magyarországon . Merkel nem gyűjtött vagont, mint Orbán családja , akik közpénzből milliárdosok lettek, de nincs KESMA sem, meg agymosó közmèdia!

Ja , ès majdnem TELJESEN arányos a választási rendszer !

Az AFD , egy többè- kevèsbè náci párt , nincs rá igénye a társadalomnak , csak a fejletlen volt NDK területén
Több millió migráns èrkezett Németországba, mégsincs szèljobb áttörés!

Boldeone2 2022.09.06. 15:16:06

@Gógita: Ez egy igen bonyolult konfliktus a két orosz nép között."

- A konfliktus bonyolult, de a helyzet nem : adott egy független ország, amelyet megtámadtak. Egy mesterségesen felszitott belső etnikai konfliktusból lett egy lassan világháborúvá alakuló konfliktus
Az ukránok nem hibátlanok, de mégis csak otthon vannak: Ukrajna az Ukrajna nem Oroszország!

Mi magyarok nem felejtjük a segesvári csatában lemészárolt magyar honvèdokat, a Gavrilo Principet felbujtó orosz cárt, A Bruszilov- offenzívát, A Don- kanyart, a több százezer megerőszakolt magyar nőt, 1956 hőseit, 45 èv államszocializmus

Azok ott a történelmi ellensègeink! Putyin nem sokban különbözik sem a várostól, sem Sztálintól

Gógita 2022.09.06. 15:30:10

@Boldeone2: "ès többek között a világban kialakuló èlelmiszerválságèrt!"

Mégis hogyan? Ő tiltotta meg, hogy szállíthassanak gabonát, gázt, olajat... vagy a Nyugat?
Már holnap megkaphatna mindenki mindent, ha feloldanák az esztelen és minden hatástanulmány nélkül összedobált szankciókat.

És miért nem folynak még mindig TÁRGYALÁSOK??? Orosz-USA-ukrán-EU tárgyalások a háború gyors lezárásáról és a BÉKÉRŐL?
Mire várnak?

Tudjuk mire: arra, hogy a sok ukrán feláldozásával minél jobban leamortizálhassák Oroszországot.
Ezért nem folynak tárgyalások, ezért nincs béke, azért kell csak azért is, inkább elzárni az éhezőktől a gabonát, meg a gázt, meg az olajat, meg mindent.
EZT NEM az oroszok csinálják, illetve nem ők nem csinálják! Hanem azok, akik a "kivéreztetésükre" hajtanak (ez többször elismert CÉL!), és ezért beáldozzák az ukránokat, az afrikaiakat, sőt, minket is, ha kell.
Ez igen erkölcsös és jóemberes.

Ha nem lennél elvakult ügynök világosan látnád.
Csak nem ezért fizetnek.

Boldeone2 2022.09.06. 15:32:47

@Gógita: Mi ez Boldi, ha nem SZERVEZETT csalás, a választások előtt az emberek megfélemlítése, manipulálása???"

Javaslom , hogy maradjunk a topic témáját mellett. Az USA elnökválasztást úgyis a legtöbb ember a saját politikai beállítottsága szerint ítéli meg
A tènyek azok hogy a konzervatív többségű legfelsőbb bíróság is elutasította Trump keresetét a választás eredményènek visszafordítására. Innentől nincs miről beszèlni! Minden - szubjektív - spekuláció, èrdemi bizonyítékok nélkül!
Javaslom visszakeresni a TRump előtti választási eredmènyeket . Kb a 90 èvektől kezdve soha nem szereztek több szavazatot a rebublikanusok mint a demokraták , országos szinten . Az elektori rendszer alapján tudtak győzni
Hillary is több szavazatot kapott , mint a Trump ...
Egyébként nem vagyok sem demokrata , sem republikánus èrzelmű
Kiváló republikánus elnökök voltak Trump előtt..
Valódi " Atlanti hèják" aki nem féltek odacsapni

Gógita 2022.09.06. 15:35:46

@Boldeone2: "Az AFD , egy többè- kevèsbè náci párt , nincs rá igénye a társadalomnak , csak a fejletlen volt NDK területén"

Látod, itt meg nincs az embereknek igénye a szélsőséges ballib, új kommunista, neomarxista, a vöröset sötétzöldre cserélő sárkányfog veteményekre, globalista, pogány, nyugatimádó, USA seggnyaló, stb ... pártokra. Ez ugyanaz!

Ha lenne rájuk igény szavazójuk is lenne.
A többi bull shit, a nem létező diktatúráról, meg nem létező elnyomásról.
És a nyugati felsőbbrendűségről, a nyugati übermenschről.

Boldeone2 2022.09.06. 15:39:51

@Gógita: Miért lennék ügynök? Veled szívesen kommunikálok, mert èrtelmes embernek tartalak hozzászólásaid alapján ...

Az oroszokat SENKI nem akarta " elpusztítani " eleve Kínán volt a gazdasági harc ( nem fegyveres ) fókusza
Putyin akart a cárok nyomdokaiba eredni, ezért indított háborút
Nem fogadta el, hogy Ukrajna a nyugati integrációt választotta . Ennyi
A gázzal manipulálása tavaly - már a háború előtt - elkezdte
Ukrajnát elvágta a tengertől, a termènyeket elrabolta , így elindult az èlelmiszer- infláció

A szankciók csak egy UTÓLAGOS ès kényszerű válasz a háborúra
Az Armageddont Putyin indította!

Boldeone2 2022.09.06. 15:46:38

@Gógita: Magyarország mèg nem diktatúra, de nem is demokrácia . Valahol úton a beteg demokrácia ès a hibrid rezsim között
Van egy állampárt a Fidesz , egy tekintèlyelvű vezető Orbán , aki teljhatalmú vezető. Sem a " fékek ès ellensúlyok " nem működnek , sem a hatalmi ágak nincsenek szètválasztva : minden közjogi funkciót pártemberek töltenek be.
A rezsim mögött egy állam csecsèn èlősködő , oligarcha réteg van , erre alapozódik a hatalom . Óriási mèdia-konglomerátom , a hatalmi èrdekeket kiszolgáló " közmédia "
Ezek a rideg tènyek, el kell fogadnod!

Gógita 2022.09.06. 15:47:16

@Boldeone2: "Javaslom , hogy maradjunk a topic témáját mellett. Az USA elnökválasztást úgyis a legtöbb ember a saját politikai beállítottsága szerint ítéli meg
A tènyek azok hogy a konzervatív többségű legfelsőbb bíróság is elutasította Trump keresetét a választás eredményènek visszafordítására. Innentől nincs miről beszèlni! Minden - szubjektív - spekuláció, èrdemi bizonyítékok nélkül! "

Ja, értem. Szóval, ha itthon a Fidesznek erősebb a média hátszele, meg őket támogatja az államapparátus (szerinted), az választási csalás, és diktatúra. Ha ez az USA-ban megy és sokkal nagyobb méretekben, sokkal durvábban, az meg okés. Az demokratikus és jogállami...
Jó.

Pedig, ha az utóbbi nem csalás, mindazokkal a tételekkel, amiket tűz fal felsorolt, akkor az előző sem az. Vagy mindkettő.
Ha meg csalás, akkor világos, hogy nem csak az a csalás, ami bíróságon számonkérhető.
Pl. az HBO és a nagyobb médiumok Trump elleni durva kampányolása sem bírósági ügy, ahogy az sem, hogy regnáló elnököt letiltanak a Twitteren, és az sem, ha az FBI is beszáll a regnáló elnök elleni kampányba... Ez mind okés.
Jó.

2022.09.06. 15:48:36

@Gógita:
1. magyarország függ az európai uniótól. az eu-s támogatástól. a fidesz a függőséget csak növelte. megy a handabandázás a gazdasági szabadságharcról, de ha az eu nem nyomtat eurót, akkor a forint padlóra kerül. (természetesen a nyugat 1 cent adóról se mond le a kelet javára. semmiféle adakozásról nincs szó. eladósodás és pénznyomtatás (hiány elinflálása).

2. magyarország függ az orosz energiától. és a fidesz a függőséget csak megnövelte. mert a hangsúly továbbra sem a kutatáson és a fejlesztésen, rendszerprogramozáson van, hanem szimplán a termelésen. összeszerelő üzemek is kellenek persze. csakhogy azok növelik az energiafüggőséget.

3. és az új, hogy a fidesz kiszolgáltatná az országot kínának is. budapest-belgrád kínai vasút, dunai viziút helyett, fudan egyetem, ezekből nem lesz semmi. és remélhetően nem lesz brutális méretű kínai akkumulátor gyártás se.

a fidesz politikája lényegében az, hogy minden relációba kiszolgáltatja az országot. ha kell, akkor a eu-nak, ha kell, akkor az oroszoknak, ha kell, akkor kínának. és közben értelmetlenül hadakozik a dollárdiplomácia és usa pénzügyi diktatúrája ellen.

Boldeone2 2022.09.06. 15:50:43

@Gógita: Ha lenne rájuk igény szavazójuk is lenne."

A fejletlen, premodern országokban - ahol nincs erős polgárság - kevesebb az igény a demokratikus pártokra
Ilyen visszamaradott országok Oroszország , Törökország ès részben Magyarország

Ezek az elmaradott országok SOHA nem èrik utol a fejlett nyugatot !

Magyarország ès Ausztria között pl " èg ès föld" a különbség. Szerintem SOHA nem èrjük be őket! Rossz a mentalitás !

Boldeone2 2022.09.06. 15:59:42

@Gógita: Ja, értem. Szóval, ha itthon a Fidesznek erősebb a média hátszele, meg őket támogatja az államapparátus (szerinted), az

- Jóval túlmutat a Fidesz hatalma a " média hátszélnèl" ők állam az államban az egyetemeket beleértve szinte mindent leuraltak a társadalomban

Trumpnak volt elég médiája, sőt...Mindenhol az pörgött ...
A bukása törvényszerű volt. A négerek azt mondták, ha Trump marad , felègetik Amerikát ...A zsidó üzletembereknek is elegük lett belőle...Most sokkal nagyobb nyugalom van , bár már az sem a régi... A posztmodern fasizmus szikráit Trump ültette a társadalomba...

A règi republikánus elnökök jobbak voltak , mert nem lázították a tömegeket

tűz fal 2022.09.06. 16:07:44

@Boldeone2:
"innentől ignorállak"

Nyugodtan ignorálj, túlélem valahogy.
Agyatlan, ostoba droid vagy, nem csoda hogy még a szektád is csak trollként alkalmaz.

tűz fal 2022.09.06. 16:10:49

@Boldeone2:
"a legmagasabb szinten ott állnak a szabadságjogok"

Így néz ki a világ az olyan szolgalelkű baromnak, aki azt se tudja mi a szabadság.
Cancel culture, safe space - ez a ti "szabadságotok". Normális embereknek az ellenkezője.

tűz fal 2022.09.06. 16:13:58

@Boldeone2:
"Mi magyarok nem felejtjük a segesvári csatában lemészárolt magyar honvèdokat, a Gavrilo Principet felbujtó orosz cárt, A Bruszilov- offenzívát, A Don- kanyart, a több százezer megerőszakolt magyar nőt, 1956 hőseit, 45 èv államszocializmus"

Anyádat nem oroszok baszták meg, hanem ukránok. De csak '90 óta visszamenőleg. Azelőtt németek voltak visszamenőleg.

tűz fal 2022.09.06. 16:18:13

Birom ahogy ez a magyargyűlölő ostoba szar Boldeone hirtelen magyarkodni kezd amikor ukrán nácikat kell mosdatni és oroszok ellen uszítani.

Wildhunt 2022.09.06. 16:27:57

@tűz fal: az meg hogy hazudik már fel sem tűnik.

tűz fal 2022.09.06. 16:34:15

@Wildhunt:
Az ilyen Boldeone féle 100 gender hívő debilek nem ok nélkül reszketnek a hatalomért. Nekik ez létkérdés. Nem értenek semmihez, szemmel láthatóan kevés eszük van, ezért kizárólag a kapcsolati tőkéjükben és a külföldi kiképzőiktől kapott júdáspénzben bízhatnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.06. 17:26:08

@Boldeone2:

"nyugati típusú liberális demokrácia a legjobban működő politikai rendszer, mert a jólét ès a szabadság együtt van jelen"

Mondjuk Botswana, a Zöld-foki-szk., India?

Gógita 2022.09.06. 18:09:06

@cvsvrs: Ha diverzifikálja egy ország a kapcsolatait, a kereskedelmét, az NEM FÜGGŐSÉG!
A függőség az, ha csak egy irányba szállítasz, és egy irányból kapsz árut. És ha egy irányítás mondja meg neked, mit akarsz vagy akarhatsz, magyarán, hogy mit engednek meg neked.
Az EU most ezzel próbálkozik. De nem hagyjuk. Nagyon helyesen.

Ennek a "szabadságharcnak" persze van ára. Mivel az elnyomók igyekeznek azt megfizettetni, büntetésként, szívatásként, mert nekik ez nyilván nem tetszik, szembe megy az érdekeikkel. Konkrétan, hogy diktálhassanak.

Az EU maradjon meg, avagy legyen szabad, szuverén, BARÁTI országok és népek szövetsége, ne egy újabb elnyomó birodalom!!!
Amely attitűd máris itt van és ebből adódnak a konfliktusok.
Ennyit szeretnénk.

Sok?

Gógita 2022.09.06. 18:20:18

@Boldeone2: "A fejletlen, premodern országokban - ahol nincs erős polgárság - kevesebb az igény a demokratikus pártokra
Ilyen visszamaradott országok Oroszország , Törökország ès részben Magyarország"

Már megint a lenézés. A felsőbbrendűség tudat. :-(

Holott annyi az egész, amit írtam: Ezek a pártok NEM képviselnek semmi olyat, amit a többség szeretne. Vagy külföldi, globalista, balos/progresszív érdekeket, vagy szűk csoportérdekeket képviselnek (LMBTQ, gender...).
EZÉRT nem kellenek csak a saját köreiknek.

Plusz, a Fidesz-KDNP nagyon sokat adott az embereknek, ezer formában, tehát jó politikát csinált és csinál. Ezért van sokkal több szavazója.

Ez nem rejtély, csak ti keresgéltek hozzá önfelmentő, hamis magyarázatokat.
Ami rossz (nektek), mert hazugságban éltek, jó (nekünk), mert amíg ezt csináljátok, nem kerülhettek kormányra, hiszen nem tudjátok megszólítani a döntő többséget.

Akinek Mérő is csak egy futóbolond, mert nem azt mondja, amit hallani szeretnétek... no comment.
Csak így tovább!

A Kard blogot nem te írod?

Gógita 2022.09.06. 18:25:52

@Boldeone2: "A règi republikánus elnökök jobbak voltak , mert nem lázították a tömegeket "

Ez már fáj. Kik lázítottak négy éven át és ki ellen, a barikádokon, az összes médiumukban, a közéletben, mindenhol? Kik támogatták, biztatták a fosztogató négereket, antifákat?
Boldi te ezt direkt csinálod valld be. Egy robot/MI jobban átlátja a valóságot.

Gógita 2022.09.06. 18:33:02

@Boldeone2: Ha valamikor tanítani fogják az országos szinten összehangolt, szervezett karaktergyilkolást és lejáratást, akkor a Trump elleni négy éves "demokrata", balos, libsi, progresszív kampány lesz az iskolapélda!

Mint írtam az HBO még Magyarországon !!! is fullba nyomta, még hónapokkal a váltás után is. És ők csak egy mellékes csatatér voltak.
Apropó, különböző tóksókban még MOST IS ezt nyomják!!! Nézd meg!

tűz fal 2022.09.06. 18:34:15

@Gógita:
"Nem érdekes? Hogy addig volt probléma a rasszizmus, amíg Trump ült a Fehér Házban?"

Ezek már a látszatra se adnak. Ahogy a magyarországi mutációjuk se. Azok után hogy Bangóné videójával lebuktak, még van bőr a képükön folytatni azt a narratívát, hogy el vannak nyomva.

Gógita 2022.09.06. 18:41:35

@tűz fal: A korábban lenézett ukránok hirtelen világi cimborái lettek a hazai és nemzetközi ballibeknek, meg az egész idióta, önsorsrontó csicska bandának. Beleértve a "jobboldaliakat" is.
Most nem zavaró, hogy Zelenszkij maga is egy oligarcha, külföldi bankszámlákkal és milliárdos nyaralókkal. Nem zavaró a mérhetetlen ukrán korrupció sem, a demokrácia komoly deficitje sem, és a jogállamiság szinte teljes hiánya sem, a politikai ellenfelek, pártok, ellenzéki lapok, betiltása sem... Ahogy a kisebbségekkel szembeni pogromok, elevenen elégetések, agyonlövések, megfélemlítések..., az elnyomás, jogfosztás... sem.

Tényleg Boldi, miért??? Miért nem?

Ezek mind annyira Európaiak. A ti Európátokban.

2022.09.06. 18:45:40

@Gógita:
aha. a magyar tőke hová települt ki? ez nem diverzifikáció, hanem minden irányba való kitettség.

2022.09.06. 18:59:56

@Gógita:
pl. ma jelentették be, hogy egy újabb kínai gyár települ debrecenbe. egy könnyűfémmű. 400 új munkahely jön létre. kína 10-15 ezer gyári munkást alkalmazna csak debrecenben. ez a cég. nézd meg a honlapját.
www.china-huashuo.com/
ennek alternatívája a félállami köfém, dolgozói részvényekkel. refromszocializmus. és ez megvalósul székesfehérváron és az kitelepül a határon túlra brassóba, vagy a muraszombatra. helyette a kínai kommunisták települnek be. a magyar állam támogatásával.

2022.09.06. 19:12:05

@Gógita:
tehát ha egy ilyen gépgyár létrejön győrben vagy diósgyőrben és kitelepül a felvidékre, vagy a délvidékre, vagy erdélybe akár kisebbségi magyar lakta területekre, akkor az rendben lenne. de az, hogy megtámogatják kínát és azok létrehoznak új munkahelyeket magyarországon. és ezt előadják, hogy micsoda fantasztikus siker.

svájci minőségi tanusítvány a vörös csillaggal.
www.zjhuashuo.com/Uploads/5947752ea00b7.jpg

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 08:08:59

@Gógita: érdekességképpen: a román egyház Erdélyben egész pontosan ezt csinálta (nem keresztelkedsz át hozzánk, nincs lóvé)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 08:13:04

@Gógita: az Ezer leütés című "szellemi műhelyből" érkezik, egy időben többen is tolták itt a kommentszekcióban.
Néztem itt az oroszok bűneiről szóló listát, hát ha még arról is tudna, hogy bizony 1914-ben Máramaros és Zemplén megyét el is foglalták akkor mi lenne :)

library.hungaricana.hu/en/view/Szamos_1914_10/?pg=42&layout=s

library.hungaricana.hu/en/view/Delmagyarorszag_1914_10/?pg=42&layout=s

library.hungaricana.hu/en/view/HetiSzemle_1914/?pg=320&layout=s

Gógita 2022.09.07. 09:01:42

@cvsvrs: Nagyon beszűkült a tudatod.
Nosztalgiázol itt folyton a reformszocializmusról.
Ezt senki nem akarja! A szocializmus százféle formáját próbáltuk már ki a bolygón, és mind szar lett.
El kell ezt engedni.

A másik: ha nem kínai befektető jön, hanem amerikai vagy német, az miben más?
Abban, hogy nem kínai?

Az OTP és a MOL is terjeszkedik külföldön! Nyilván némi lépéshátrányban vannak a Shellel, Deutsche Bankkal szemben...

Gógita 2022.09.07. 09:05:43

@Deak Tamas: És ezt csinálja most az EU is. Nem fogadod el az új erkölcsöket, az LMBTQ-t, gendert, meg az új "európai értékeket", de legfőképpen azt, hogy mi mondjuk meg, mi, hogyan legyen/lehet, akkor szívatunk.

Plusz: rád fogjuk, hogy az egész szívatás miattad van!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 09:25:11

@Gógita: és mint ma reggel kiderült, ez pl. Puzsér nevű embernek nagyon tetszik, de gondolom Max ír róla. Tényleg hasznos a mandi, nincs tükörhatás és nem növelem feleslegesen a kattintásszámot barom oldalakon.

tűz fal 2022.09.07. 09:25:38

@Deak Tamas:
"az Ezer leütés című szellemi műhelyből érkezik, egy időben többen is tolták itt a kommentszekcióban"
Mindent a szájukba rágnak, mert önálló gondolatuk nincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.07. 12:36:26

@Deak Tamas:

A legutóbbi Apuban - tegnap éjszakai műszak alatt hallgattam végig - Puzsér panaskzodk, hogy akaratán kívül évekig segítette a fideszes propagandát a woke-jelenség és a migráció kritikájával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.07. 12:44:07

@Deak Tamas:

Mesélte egy ismerős, a román egyház egyes helyeken magyar nyelvű egyházközségeket nyit. Ez korábban sose volt. A logika persze tiszta: esetleg valakinek tetszik az ortodoxia, de taszítja a román nyelv.

A székelyek között nem működik, ott ortodox=román. Tőlem már kérdezte kissé tájékozatlan székely, hogyan lehetek ortodox, ha nem vagyok román.

De a Partiumban vannak érdeklődők.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 12:49:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem ellenőriztem de állítólag Berzeviczy Gergely is már nagyon mondta, hogy kell magyar ortodox egyház. És azóta se vagyunk előrébb.
Érdekes lenne megvizsgálni, hogy a partiumos miért menne az ortdoxba, amikor ott görkat is van bőven (feltételezve hogy rkatból jönne és nem mondjuk reformátusból.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.07. 13:04:11

@Deak Tamas:

Esetleg van akinek tetszik a ortodox keménység manapság sok kérdésben, de a romániai magyart meg visszariasztja a román nyelv.

Amerikában az ortodox arány duplára emlekedett 20 év alatt, de ot sikerült a nyelvi kérdést leküzdeni.

Mo-on az ortodoxok száma kb. 100 ezer, de az emberek 90 %-a idegen származású. S emiatt van egy amolyan hagyománytisztelet elem is benne, ami káros az idegen érdeklődők számára. S ez a hagypmánytisztelet akadályozta meg a magyar ortodoxia létrejöttét, pedig pl. Horthyék nagyon támogatták annak idején.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 13:41:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: jut eszembe, segíts rajtam :) most vasárnap Karánsebesen belecsöppentem egy ortodox halotti torba egy étteremben és a szükséghelység miatt rajtuk keresztül kellett törnöm (jegyzem meg, ha nem lett volna illetlenség felveszem őket, annyira szépen énekelt a pap, meg az egész család). Udvarias bűnbánó pofával mentem oda meg vissza, de van valami gesztus vagy bármi ami ilyenkor illendő a gyászolók felé?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.07. 14:14:34

@Deak Tamas:

Ha kínálnak étellel, egyél belőle. Ez ugyanis a halott emlékére van, nem szabad visszautasítani.

Én is mindig elveszek belőle, akkor is ha valami agyoncukrozot izé, csak aztán átadom valaki másnak. Az egyik balkáni halotti étel a cukrozott főtt búza.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.07. 16:14:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szuper köszönöm. Ének közben mentem közöttük és megvártam amíg vége van. Nem tudom van-e valami keresztvetés vagy hasonló gesztus, ami ilyenkor illik.

tűz fal 2022.09.07. 17:53:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szerintem Puzsér egy ripacs, csak mivel sokat vagdalkozik ész nélkül összevissza, ezért mindenki talál valami "igazat" abban amit összehordott, és olyankor elfelejti hogy ott volt mellette egy csomó hajmeresztő hülyeség.

mandiner.hu/cikk/20201114_apu_azert_iszik_mert_te_hulyesegeket_beszelsz

tűz fal 2022.09.07. 18:27:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Talán kevésbé volt elfogult, de mindig sok hülyeséget mondott. Inkább a színpadias ordítozásával adja el a mondanivalóját, mint a tartalommal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.07. 20:39:12

@cvsvrs:

A FAM nem is osztja se az euroatlantizmust, se a nyugatimádatot.

tűz fal 2022.09.07. 22:25:38

@Deak Tamas:
Akkor röhögtem egy jót, amikor a hírtévében (nem mostanában) a műsorvezető mondta neki:
"Mások ilyen vehemenciával birodalmakat szoktak megdönteni. Neked Hajdú Péter jutott..."

alöksz róz 2022.09.11. 10:44:53

@Boldeone2: "Több millió migráns èrkezett Németországba, mégsincs szèljobb áttörés!" - mert olyan szintű az agymosás és a cenzúra

Billy Hill 2022.09.13. 17:55:26

Nadeakkoravégére... Sikerült-e meggyőzni Boldit, vagy a saját fejében megint ő győzedelmeskedett...? :-))
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása