Ahogy a Föld légkörébe belépő űrhajó eset, olyan a vallás is.
Ha az úrhajó túl éles szögben lép be az atmoszférába, akkor a gravitáció szétrepeszti, majd a hőtől elég. Ha az úrhajó túl lapos szögben lép be az atmoszférába, akkor a gravitáció kidobja, az űrhajó visszakerül az űrbe. Ha ember van az eszközön, azaz meg kell óvni a túl nagy terheléstől, 20-30 fok közti a megfelelő szög. Ha nincs ember, akkor felmehet egészen 45 fokig.
Ilyen a vallás is. Ha racionalizáljuk, akkor lezuhanunk a talajra, megsemmisülve. Ha viszont túlmiszticizáljuk, akkor elvesztjük a valóságot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery87 2024.03.30. 08:42:31
Na ez így egy Kiskegyedes, Coelhós blablának, ami semmit nem jelent, tökéletesen elmegy így szombat reggelre:)
ZorróAszter 2024.03.30. 09:07:55
Fizika szakos tetszett lenni a gimnáziumban?
:o)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.30. 09:25:34
Nem. Sőt sose lrdekelt a fizika.
Kiss A 2024.03.30. 09:38:23
A belépési szög 5,5-7,5 fok között van általában. 20-30 sőt 45 fok? Miért nem mindjárt 90? :)
Ez egy ilyen "nézzétek, mekkora barom vagyok" bejegyzés lett. Mondjuk nem az első és sajnos valószínűleg nem is az utolsó.:)
Wildhunt 2024.03.30. 13:09:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.30. 13:51:52
Ja, te liberális fokokban mérsz...
ZorróAszter 2024.03.30. 14:13:23
"Nem. Sőt sose lrdekelt a fizika."
Én is erre céloztam az idézettel.
:o)
ZorróAszter 2024.03.30. 14:19:05
Pl.
μηδὲν ἄγαν
vagy hogy
μέτρον ἄριστον
:o)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.30. 14:35:51
Mert éppen az úrhajókról néztem dokumentumfilmet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.30. 14:40:33
Az iskolában a fizikánál csak 1 dolog érdekelt kevésbé: a kémia.
Pár éve el is olvastam az amerikai fizikai és kémia értettségi tankönyvet, mert rájöttem, nulla a tudásom. Azóta már nem nulla, de most se vagyok ezekben tudós.
Pár feladatot is megoldottam. Örültem mint majom a farkának, amikor pl. sikerült a hegyről ledobott golyós feladványt megoldani 20-25 perc alatt.
De most nem akarnék ezekben jobban elmélyedni. Kidobott időnek érzem, mert pl. ugyanakkor lehetne érdkesebbet is tanulni.
ZorróAszter 2024.03.30. 20:48:59
Visszaérkezéshez, az űrhajó letevéséhez ugyanakkora energia kellene, mint a világűrbe juttatásához. Ez megspórolható, ha a légellenállással, súrlódással emésztik fel ezt az energiát alkalmas pályát leírva.
Ha túl meredek a szög, akkor olyan gyors az űrhajó, hogy elolvad, elég a súrlódástól. Vagy ha nem, akkor a becsapódás emészti fel az energiát.
Ha túl kicsi a szög, akkor viszont a felhajtóerő miatt kaphat akkora lendületet felfelé, hogy visszaszáll miatta a világűrbe.
Ez utóbbira szokták azt mondani (főleg az amik), hogy "lepattan a légkörről".
ZorróAszter 2024.03.30. 20:49:40
"mert pl. ugyanakkor lehetne érdkesebbet is tanulni."
És a programozással hogy halad?
vasútihíd 2024.03.31. 00:06:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 08:10:26
A konkrét számok nem számítanak, ez csak példa.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 08:14:52
Elmentem a kezdő szint végéig. Tovább már nem tervezek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 08:15:33
Oké. Akkor ez így világosabb.
vasútihíd 2024.03.31. 16:27:28
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 16:44:54
Sajnos nem értek hozzá.
GyMasa 2024.04.02. 21:06:56
Nos, a mai, "úgynevezett" dokumentumfilmekkel nagyon kell vigyázni, mert pl. a fordítás is tele van tényszerű félrefordításokkal.
(ez különösen akkr látványos, amikor a magyar ahng alatt hallható az eredeti angol is, és egyértelmú, hogy annak, amit magyarul mondanak, semmi köze nincs az eredetihez...)
Nem a gravitáció dobja ki a visszatérő űrhajót, alacsony szög esetén, hanem "visszapattan" a légkör sűrűbb rétegeiről, valahogy úgy, mint a lapos kő a vízfelületen, amikor "kacsázol " vele. A "gravitáció" az egy irányba hat. Nem változtatja az irányát soha..
(bele sem merek gondolni, hogy milyen élhetetlen lenne a Föld, ha így lenne...)
GyMasa 2024.04.02. 21:07:55
Látom, gyorsabb voltál!
:-D
GyMasa 2024.04.02. 21:13:33
Itt a Wikipédia bejegyzés erről a témáról...
hu.wikipedia.org/wiki/Bel%C3%A9p%C3%A9s_a_l%C3%A9gk%C3%B6rbe
Ahogy sejteni is lehetett, ez a kérdés nagyon nem ilyen egyszerű!
Elég részletesen ki van fejtve benne ez a téma IS...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.03. 08:16:36
Nyilván meg lehet ezt fogalmazni szakszerűen is.
De nem értek hozzá, csak példának szántam.
Minden szakterületen megesik, hogy létezik egy közkeletű, téves, de a dolgokat mégis jól magyarázó verzió.
GyMasa 2024.04.03. 12:09:27
Ez igaz, de pl. a "gravitáció miatt pattan vissza" kijelentés teljességgel fals, és nem igaz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.03. 13:14:18
Mindegy. A lényeg, hogy "vékony" szög jó csak.
GyMasa 2024.04.03. 15:30:28
Igazából a helyes válasz, hogy az attól függ, milyen módszerrel térsz vissza a légkörbe, és, hogy mi a légkör összetétele...
ZorróAszter 2024.04.03. 20:03:43
Miben? Reggelizésben vagy kávézásban?
GyMasa 2024.04.04. 09:25:45
Mit "miben"?
ZorróAszter 2024.04.04. 12:10:53
"Látom, gyorsabb voltál!"