magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Választási autokrácia

Brüsszeli határozattervezet szerint Magyarország választási autokrácia.

A szó persze eredetiben nem jelent semmit, hiszen az autokrácia jelentése azonos a monarchiáéval, azaz "egyetlen személy abszolút hatalma". Na most mit jelent, hogy ez "választási"? Azt, hogy ezt a egyetlen személyt választják. Ami önellentmondás, hiszen ha választják, akkor a hatalma nem abszolút.

Persze a szó modern, européer jelentése más. Kb. azt jelenti "nem a mi emberünk, de nem sikerül leváltani, pedig próbáltuk".

Mélyebben nézve, arról van szó, hogy adott egy liberális demokrácia, melyben a hatalmon lévő vezető nem a liberális-demokratikus elvek szerint gyakorolja hatalmát. Azaz formálisan nem sérti meg a rendszer szabályait, de azokat valójában a rendszer ellen használja.

Nyilván minden rendszer elsősorban saját maga fennmaradását védi. Itt is erről van szó: a liberális demokrácia nyilván nem akar elfogadni semmilyen szabadságot, mely a rendszer ellen irányul.

Ezzel végülis semmi baj: minden rendszer ilyen. A gond egyedül a hamis narratíva, mely szerint a liberális demokrácia azonos a szabadsággal, míg minden más meg szörnyűség.

Pedig nem ez a helyzet, a liberális demokrácia egy a sokféle lehetőségek közül: van akinek jó és van akinek nem, bizonyos érdekeket hatékonyan kiszolgál, más érdekek érvényesítését pedig tiltja.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4018384177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.04.22. 12:35:26

A gond egyedül a hamis narratíva, mely szerint a liberális demokrácia azonos a szabadsággal, míg minden más meg szörnyűség."

- A legnagyobb relatív szabadság a liberális demokráciában van, ahol gyenge és forgó a politikai hatalom, a vezetők könnyen számonkérhetők, leválthatók
A könnyen leválthatóság lenne a lényeg, Orbán és sleppje viszont pont ez ellen dolgozik: az állam minden erejét saját hatalmának konzerválására fordítja

Nagyon kilóg a lóláb! Ez nem demokratikus ország, csak egypárti autokrácia!

De, most úgy néz ki, kezdenek megtörni...

Nevem senki. 2024.04.22. 12:36:24

A prüsszelben történt rendezvény betiltások után, az EP jobban teszi ha kussol.

Boldeone2 2024.04.22. 12:40:33

A "Szuverenitásvédelmi Hivatal " is putyini mintára jött létre. Grúziában is ezt csinálják az elnyomó politikai erők, csak ott ökölre ment az ellenzék...

El kell törölni, nyilvánvaló! Az ellenzék onnan és attól fogad el pénzt, akitől akar! Ehhez az államnak - nem magyar pénzről van szó- semmi köze !

Ráadásul a cél is " nemes" megnyerni a kommunikációs harcot az egyeduralmi rezsim ellen!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.22. 13:03:43

@Boldeone2:

Minden rendszer annyi szabadságot ad, ami még nem jelent számára veszélyt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.22. 13:04:38

@Boldeone2:

Nyugaton ez sokkal keményebben megy: az antiliberális véleményeket ellehetetlenítik.

Gery87 2024.04.22. 14:22:31

A választási autokrácia azt jelenti esetünkben, hogy 4 évente vannak választások, de a győztes a gyakorlatban felette áll a jogállamnak, nincsenek fékek és ellensúlyok, (rendeleti kormányzás van, "veszélyhelyzet" még mindig csak emlékeztetőül) nincs kompromisszumkényszer és az ellenfelek közti egyességek, alapértékek.

Gery87 2024.04.22. 15:06:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem akarom, de itt nem a nép döntött....25% az nem a többség.
Pártokráciában mindegy, mert a részvételi arány akár 10% is lehet és annak az 50+1 százaléka már többség....na meg még a mandátumok kiosztásának áraránytalanság, kompenzálás stb.

_Neville 2024.04.22. 15:24:04

Oké, legyen. És akkor most mi a fasz van és ebből mi következik? Mi értelme ennek a parttalan szómágiának? :D

vasútihíd 2024.04.22. 16:06:23

a hamis narratíva is a rendszer része az is a rendszer fennmaradásának politikai eszköze azaz teljességgel érthető a gonosz rendszerek esetében. persze küzdeni kell ellene.

vasútihíd 2024.04.22. 16:09:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: leginkább csak a nyugati liberális világban. mondjuk az oroszoknál vag y észak koreában például nem.

2024 2024.04.22. 16:26:38

Választunk, választunk, de a kormánypárt hatalmát rendszerszinten nem fenyegeti semmi. Ezt jelentné az arab hódítókat szeretettel fogadó, gyerekmolesztáló szélsőhaladárok szótárában a kifejezés. Ami nyilvánvalóan hamis. A Brüsszelben és Strasbourgban hazát áruló ellenzékre, amiben az elkúró Gyurcsány a vezérürü és egy, eleddig a NER-ből élő kegyvesztett, senkiházi ficsúr próbálja most szabadságharcosként eladni magát, egyszerűen nem szavaznak elegen. Most, jún. 9-én sem. A Dúró Dórák, Kétfarkú kutyák és Szanyi Tiborok sem mozgatják meg kellő számban a választók fantáziáját. A nép többségének - ezen ellenzéki kínálattal szembesülve és amúgy is - a Fidesz kell. Meg lehet érteni őket.

Amúgy még Törökország sem választási autokrácia, csak Erdogan pártja - a Fideszhez hasonlóan - kiválóan tud hatni a néplélekre. Értik a népet. De éppen a mostani helyhatósági választások mutatták meg, hogy Erdogan legyőzhető. Lehet, ez akár a következő elnök- és képviselőházi választásokon meg is fog történni.

Gery87 2024.04.22. 16:37:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nyugati liberális képviseleti demokráciákban mindenképp.
Ahol kvázi vagy jogilag egy párt van, ez sincs.. ott nyilván nem.

gigabursch 2024.04.22. 17:35:03

Most akkor játsszunk el azzal a kósza gondolattal elméletben, hogy
40% fidesz
20% mhm
20% lmp
10% kutyapárt
7 % blacrock Peti
3% összefosás.

Az összefosás szerint ekkor is autokrácia van, mert csak.

gigabursch 2024.04.22. 17:37:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Legfőképpen nagybriteknél.
Ott 15%-kal lehet valaki a pairlament 70%-ának birtokosa.
Persze ez az autokráciázokat sose zavarta ..

Boldeone2 2024.04.22. 17:39:11

@2024: De éppen a mostani helyhatósági választások mutatták meg, hogy Erdogan legyőzhető. Lehet, ez akár a következő elnök- és képviselőházi választásokon meg is fog történni."

- Törökorszagban más az alkotmányos rendszer. Egy elnöki rendszerben könnyű veszíteni, elég ha a kormánypárt az abszolút többség alá esik
Ezert nem engedi Orban a közvetlen elnökválasztást- rizikós neki

A saját - csaló - rendszerében lényegében 1/3- al lehet kormányozni...

A magyar választasi rendszer gyökeresen rossz- partallami

Boldeone2 2024.04.22. 17:43:02

@gigabursch: A brit választasi rendszer hagyomanyos, westminsteri típusú, nem kontinentális

A miniszterelnök ott halvány gyenge személy. A küldöttek bármikor visszahívhatjak, ahogy meg is teszik..

Boldeone2 2024.04.22. 17:46:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Minden rendszer annyi szabadságot ad, ami még nem jelent számára veszélyt."

- Mivel a liberális demokracia a modern demokracia egyetlen és jól működő formája, nyilván védeni kell magát

Tehat mindent lehet, kivéve a liberó demokráciát támadni, mert akkor magát a demokráciát a max szabadságot szünteted meg

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.22. 19:49:27

@Boldeone2:

A liberális demokrácia a valóságban a nagytőke oligarchiája.

Gery87 2024.04.22. 20:32:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az illiberális demokrácia meg az oligarchák haveri kapitalizmusa.

élveteg 2024.04.22. 20:44:07

@Boldeone2:

Pedig jobb ha belenyugodsz hogy ez a század a liberális demokrácia utolsó százada Amiből már el is telt lassan a negyede

Tapi2021 2024.04.22. 23:15:22

@élveteg: Hazuggá, elnyomóvá váló rendszer sokáig nem maradhat fenn. A normális emberek többségével szemben.

Tapi2021 2024.04.22. 23:17:38

Ez egy érdekes cikk, azoknak, akik szerint a benzinár is a kormány, meg a nagy adói miatt magas. Újabb ellenzéki hazugság bukik:

index.hu/gazdasag/2024/04/22/ado-benzin-uzemanyag-uzemanyagar-dizel-varga-mihaly-kormany-uzemanyagarstop-nagy-marton/

ZorróAszter 2024.04.23. 14:29:22

A Választási autokrácia is játszogatás a szavakkal.

Magyarországon annyira ugyanabban a zsebben van az állítólagos ellenzék is, hogy valójában semmilyen ellenőrzés sincs. Semmilyen téren.

Tehát azt se tudhatjuk valójában, hogy ki nyeri a választásokat az elmúlt legalább 20 évben.

Lehet hogy már a 2010-es választásokat is a kétfarkú kutyák nyerték és azóta az összes többit is.

ZorróAszter 2024.04.23. 19:02:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kemény ellenőrzés van minden szinten."

És ezt honnan tudjuk ha az állítólagos ellenzék ugyanabból a zsebből pislog ki mint a kollaboráns kormány és az egész Parlamentnek csúfolt disznóhizlalda?

GyMasa 2024.04.23. 19:58:22

A woke oldal mindig is a szavak embere volt! (bezzeg a szááámokkal meg a logikával igencsak hadilábon állnak)
Ezért definiálnak MINDENT újra, mert az a céljuk, hogy azzal "nyerjenek" vitát/támogatókat, hogy kiüresítikteljesen újradefiniálják egyes szavak eredeti jelentését.
És, akkor az ő, számunkra akár éppen ellentétes jelentéssek bíró szavakat használnak, amiről az átlagember a szó eredeti jelentését érti.
Így lehet "széleskörű egyetértést" elérniük...

ZorróAszter 2024.04.23. 21:06:25

@GyMasa:

"A woke oldal mindig is a szavak embere volt! (bezzeg a szááámokkal meg a logikával igencsak hadilábon állnak)"

Öngól.

A fidesznyik újbeszélhez a libernyákok a szómágiájukkal fasorban sincsenek.

A FideszKSH statisztikáiról meg most ne is beszéljünk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.25. 13:58:34

@Boldeone2: de , van köze. Mivelhogy a külföldi pénzt a választói akarat megmásítására és meghamisítására használják, normális országban már rég bilincsben lennének.

GyMasa 2024.04.25. 14:21:22

@Deak Tamas:
Igen, pl. az USA-ban is van egy, a magyarnál sokkal durvább törvény ezügyben. Érdekes, hogy erről menniyre nem beszélnek Boldiék...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.25. 14:43:08

@GyMasa: így van, annyira, hogy ott ha jól emlékszem külföldi állampolgár se támogathat amerikai politikai kampányokat, nemhogy szervezet.

GyMasa 2024.04.25. 15:04:21

@Deak Tamas:
Igen, ott előre be kell jelenteni, ha valaki ilyennel akar foglalkozni.
És, utána bele is néznek az ember seggébe is...

Gery87 2024.04.25. 16:20:46

@Deak Tamas:

És mikor Orbánod ad pénzt külföldre a széljobbos elvtársainak azzal mi van?

ZorróAszter 2024.04.25. 21:56:41

@Deak Tamas:

"de , van köze. Mivelhogy a külföldi pénzt a választói akarat megmásítására és meghamisítására használják, normális országban már rég bilincsben lennének."

Orbánék is, hiszen igénybe veszik a Mediaworks 100 médiájának, tévé, rádió, országos és megyei lapok támogatását.

Ez a külföldi támogatás is eurósítható.

Most azt hagyjuk is hogy mennyi pénzt kapnak a német érdekek képviseletéért a saját népük ellenében.

ZorróAszter 2024.04.25. 21:58:36

Orbánékat a német tulajdonban lévő Mediaworks 100 médiája, tévé, rádió, országos és megyei lapok támogatják.

Ez a FIDESZnek adott külföldi támogatás eurósítható.

Tapi2021 2024.04.29. 11:40:41

@Gery87: "És mikor Orbánod ad pénzt külföldre a széljobbos elvtársainak azzal mi van?"

Kinek és mire, mikor?

Ha meg ad, azt egyrészt nyíltan, hiszen te is tudsz róla, másrészt az legyen annak az országnak a gondja, és, ha nem szeretné, tegyen róla.

Úgy sejtem, most is a határon túli magyarok - támogatása - ELLEN beszélsz!?

GyMasa 2024.04.29. 20:51:21

@Tapi2021:
Szerintem a LePen féle HITELRE gondolt...
Amit ugye vissza kell fizetni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása