magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Barbárok és a civilizáció

 

Egy tíz nappal ezelőtti cikk. Szánalmas, de őszinte, szóval figyelemre érdemes.

 

Szóval a neves ballib megmondóember Radnóti Sándor azt mondja, hogy ők a civilizáció, s az ellenvélemény a barbárság.

 

A barbárság törzsterületén irtózatos az elnyomás állítólag. Ez magyarra fordítva azt takarja: ott nem tehetnek meg bármint a liberális nagyurak és filantróger gazemberek.

 

Liberális, nyugati gőg ez, semmi más.

 

Pedig a nyugati szemétcivilizáció elleni ellenállás nem barbarság, szimplán egészséges önvédelem.

 

De nyugodtan nevezzenek minket a liberálisok barbároknak, semmi gond. Vállaljuk büszkén, hogy liberális értelemben barbárok vagyunk.

 

Ami pedig a radnótikat illeti, egy egészséges társadalomban nemhogy ők a megmondóemberek, hanem legfejebb egy megtűrt törpe kisebbség.

 

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3516674850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vergyula 2021.09.06. 07:54:36

Kétszer is elolvastam a linkelt cikket, és nem látom, hogy min vagy felháborodva.

2021.09.06. 10:44:23

Amíg ilyen cikkek szélesebb nyilvánosságot kapnak, a Fidesznek nincs miért félnie.

Ennél viszont fontosabb, hogy civilizációk között tényleg van különbség. Nem a köztük lévő különbség a lényeg ugyanakkor, hanem a különbséget eredményező szempontokban lévő különbség. Ahogy a múltkori posztban is volt: ami egy kontextusban bűn, az egy másikban nem. És e tekintetben védhető az ún. nyugati civilizáció felsőbbrendűségébe vetett hit. Ugyanúgy, ahogy a náciknak a saját felsőbbrendűségükbe vetett hitük.
Még valami. A civilizáció gyakran szemben áll a kultúrával. Különösen ott, ahol az adott civilizáció nem gyökeresedett meg. Erre is jó példa a nácizmus. Ez a nyugati, elsősorban francia felvilágosult civilizáció ellenében jött létre, és az ősi német kultúra talaján fejlődött ki.

Gery87 2021.09.06. 14:16:43

"... Magyarországon súlyos civilizációs válság van, amely megjelenik a közélet, a nyilvános érintkezési formák lepusztulásában és barbarizálódásában, rendkívüli színvonalcsökkenésében és műveletlenségében, az igazság relativizálódásában és értékvesztésében. A szellem emberei visszahúzódnak a közélettől, mert nem tartják feladatuknak a bayerzsoltok száz éve megcáfolt, vagy undorral elutasított „gondolatainak” megvitatását, valamint jó modorra és emberségre tanításukat."

Én ebben pl semmi kivetnivalót nem látok sőt egyetértek. Ebben. A többivel lehetne vitatkozni.

Az kétségtelen hogy színvonalcsökkenés van és mucsai, alpári, bunkó proli szinten van a politika....és a "politikai párbeszéd".
De az emberek is úgy beszélnek már egymással mint egy darab szarral....és ez már normális lett.

sync 2021.09.06. 19:41:22

Már megint magadra vetted a kritikát. Elég általánosan, és ahol érintette szíved csücske politikai irányzatot, ott jogosan beszélt a barbarizálódásról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.06. 19:43:00

@sync:

Hogyan vettem magamra?

A cikk marhaságokat beszél. minden szemszögből.

Gery87 2021.09.06. 21:49:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szóval nincs semmiféle érték és közéleti válság MO-on?
Minden fasza?

vergyula 2021.09.07. 05:57:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igazad lehet. Mészáros és Mészáros megveszik a Balatont, a liberalizmus tere máris csökkent. Felhúznak néhány szállodát és apartmant, s meg is van az értéknövekedés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 07:33:02

@zavaleta: legyen igazad, bár én a magam részéről sosem bíznék abban hogy nincs miért félni. Közeledvén a hatodik X felé és követve az összes választást ami eddig nálunk volt, az látható, hogyha Magyarországon az emberek jó része nem azzal van elfoglalva, hogy ne haljon éhen a következő hónapban, érdemtelenül jól él, akkor egyből megokosodik. (Nem csak magyar jelenség ez, a tipikus prolitársadalmnak /UK, lásd brexit, Németország, Hollandia/ ugyanez a jelenség adott). A Fidesz is így vesztette el a 2002-es választást.
Nekem ez felfoghatatlan, hogy a magát nemzetinek mondó kormányzat csak tavaly nyúlt hozzá a proliképzőkhöz és a magyarellenes értelmiségi fészkekhez, ámbár ez utóbbihoz még mindig nem a kellő erővel. Ha kialakulna valamilyen magyar érzelmű elkötelezett széles társadalmi réteg, amely áldozna a kultúrára, a prolimentalitás talán visszafejlődne. Csak hát ilyen erő, amely ezt akarná, nincs.

sync 2021.09.07. 07:44:31

@Deak Tamas: Kik a magyarellenesek? Akik nem a fideszre szavaztak?

vergyula 2021.09.07. 08:02:42

@Deak Tamas: Mi az, hogy érdemtelenül jól él? Ha nem hal éhen, már az is érdemtelen életszínvonal?

"magát nemzetinek mondó kormányzat" - Talán pont ez itt a lényeg. Amit mond, amit tesz, az mind felkészülés a következő választásra, ami a legtöbb politikai erő elsődleges prioritása.

Néha úgy érzem, ez a "magyarellenes" cimke leginkább emberellenes szájakból hangzik el.

vergyula 2021.09.07. 08:19:40

@sync: Akik nem a Fideszre, a KDNP-re, vagy "A mi hazánk mozgalom"-ra szavaznak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 08:22:05

@vergyula: most valamiért nagyon fel vagy húzva, így nehéz lesz. Lássuk a rövidebbet, a magyarellenességet:

mandiner.hu/cikk/20200523_igenis_a_magyar_genetikusan_alattvalo
hu.wikipedia.org/wiki/Joe_Eszterhas

így elsőre talán elég is. Ha meg számodra a magyarellenesség kimondása emberelen szájakra asszociáltat, az elég szomorú. Nyilván akkor a Madari za Dunaj meg az Afară cu ungurii, az nem embertelenség, igaz?
Ami pedig az érdemes vagy érdemtelen jólétet illeti: szoktam hozni azt a példát - ami nem túlzott - hogy Portugáliában például simán lehet egy német iskolai takarítónak saját kis apartmankája, míg mondjuk a magyarnak valószínűleg nem. Szerinted a német takarítónak azért lehet, mert hússzor gyorsabban pörög a keze? Valami hasonlóra gondolj, csak házon belül.

vergyula 2021.09.07. 08:43:25

@Deak Tamas: Dehogy, nem nagyon. :)

Kertész szerintem szerencsétlen jelzőt alkalmaz, amikor "genetikusan"-t mond, melyet aztán ő maga cáfol meg. Ilyenek jutottak eszembe:
"Megbűnhődte már e nép a múltat s jövendőt"
"Mit rákentek a századok" - mondjuk itt az a dilemma, hogy a gyalázat lemosását a különböző politikai oldalak máshogy képzelik el.

Joe Eszterhas szerintem egy kicsit klinikai eset. Biztos sok rossz tapasztalata volt, és sztereotipizál. Az sosem jó.

Hát, nemzetinek mondott kormányunk elég sok embert eltapos, és sok embertelen száj élteti. De nem akarok én is sztereotipizálni.

Az apartmannál szabad a gazda, miért nem lehet a magyarnak is?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 08:58:55

@vergyula: azért a kertészes-eszterhas-os példákat lehetne még folytatni, az is elég embertelen szájakat illetve pofákat mutatna fel.
Hát azért az apartmanos példa szerintem elég világos. Hansi keze huszonötször gyorsabban, jobban pörög mint Józsié? Nyilván nem. Tehát valószínűleg Hansi kissé érdemtelenül keres huszonötször annyit ugyanazzal a munkával mint Józsi.
Ez amúgy nem is lenne gond, mint mondtam, az alapprobléma a megokosodás, ami ilyenkor fellép, ez a prolitársadalmak tipikus jellemzője, keress brexites angol interjúkat például.Az illető, aki látja hogy a semmi tudással, semmi befektetéssel ugyanannyihoz jut, mint mondjuk olyasvalaki aki a szaktudását sokkal több befektetéssel volt kénytelen megszerezni, ott prolitársadalmakban jön a megokosodás, meg a mindentudás ("Minek tanút az annyit, amikó én is ugyanannyit kapok mint ú"). Ezt kellene kulturális neveléssel visszaszorítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.07. 09:29:06

@Deak Tamas:

"Portugáliában például simán lehet egy német iskolai takarítónak saját kis apartmankája, míg mondjuk a magyarnak valószínűleg nem. Szerinted a német takarítónak azért lehet, mert hússzor gyorsabban pörög a keze?"

Ez a kulcskérdés, melyre a magyar ballibbant képtelen választ adni immár 30 éve.

30 éve mág az volt a szöveg, hogy a kommunizmus a hibás, de mindjárt, 5-10 éven belül minden megoldódik. Aztán meg, 20 éve csend van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 09:32:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én még ilyen messzire se mennék vissza. Csak a bécsi kávéházamig, amit oly sokszor lehetett látni 2003-2004 tájt a tévében.

vergyula 2021.09.07. 09:50:18

@Deak Tamas: Áhh, én elsőre úgy értelmeztem, hogy mindketten Portugáliában takarítanak. :)

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nyilván a kommunizmus is hibás, de azt talán senki nem gondolta komolyan, hogy 5-10 éven belül beérjük a nyugatot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.09.07. 09:52:26

@vergyula: akár úgy is, amúgy. Van itthon, Magyarországon is munkahely, ahol a külföldi többet keres. Portugáliában is van olyan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.07. 14:02:49

@vergyula:

De ez volt a szöveg.

S aztán is az volt máig, hogy az "alacsony termelékenység" a kisebb bér oka, ami egy hatalmas és szemtelen hazugság.

Mindig azt szoktam mondani: hogyan lehet az, hogy egy IKEA-pénztáros Skandináviában nettó 2400 eurót keres, Budapesten nettó 550 eurót, Kijevben meg nettó 180 eurót? Mást adnak el, más a munkaidó? Mi az eltérés oka?

Gery87 2021.09.07. 16:28:55

@Deak Tamas:

A fidesz pont hogy prolikat akar, sokat.
Az elit (újgazdag prolik) és a lumoenprolik összefogtak a polgári értékek ellen.
A NER-nek nincs szüksége öntudatos, gondolkodó, anyagilag is tartalékokkal rendelkező vállalkozni képes rétegre ami képes a béralkura , képzett ezért képes munkahelyet váltani és vállalhat egy sztrájkot például.
Nekik egyik napról a másikra élő, kiszolgáltatott, megkeseredett, irigy szerencsétlenekre van szükségük akik mint a birkák etethetőek a nacionalista, xenofób, antiszemita, meg konteós hülyeségekkel.

Gery87 2021.09.07. 16:31:11

@Deak Tamas:

"így elsőre talán elég is. Ha meg számodra a magyarellenesség kimondása emberelen szájakra asszociáltat, az elég szomorú. Nyilván akkor a Madari za Dunaj meg az Afară cu ungurii, az nem embertelenség, igaz?"

Sosem veszed észre hogy ezek pont olyanok mint te, csak épp egy másik oldalon?

Gery87 2021.09.07. 16:38:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

-Az IKEA svéd, nem magyar.
"Magyar IKEA"-t kell alapítani ami ide hozz a profitot.
Csakhogy ez nem a Mészáros&Mészáros féle gügyék által lesz és nem is a többi NER csicska fogja megalapozni.
- A svéd pénztáros jobb érdekérvénysítő képességekkel bír mert pl van erős szakszervezet ami pl harcol a jobb bérekért.
Nálunk ez ritkaságszámba megy.
És pont a fidesz igencsak ellene van.

Az meg hogy a cégek továbbálnak oda ahol fillérekért és alacsonyabb munkásjogokkal bírnak, az világjelenség.....meg nem itt van a tulajdon, hogy azt mondaná az állam, nem mentek sehova.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.07. 16:56:25

@Gery87:

Hiába van jó érdekérvényesítő képességed, az se tud a kereteken kitörni.

Szóval helyes a Fidesz politikája szerinted is a magyar nagytőke létrehozására.

Gery87 2021.09.07. 17:12:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem "nemzeti tőkésítés" zajlik, hanem lopás, korrupció és egy NER oligarcha, stróman réteg felhizlalása.
Akik egyébként semmi ÚJ tőkét nem hoztak vagy teremtettek az országban hisz eleve magyar vagy állami tulajdont szereztek meg!
Az hogy meglévő hazai pénzt tolsz át egyik zsebből a másikba semmi értéket nem teremtesz csak milliárdos újgazdag prolikat akik neked lesznek lekenyerezve.
Ebben mit helyeseljek.

Ismerek is ilyen pojácát....a vállalkozása 0 értéket, profitot állított elő eddig évek alatt, csak az állami és uniós pénzeket szipkázta el a kapcsolatai lévén. Semmi több.
De legalább magyar és nagy a pofája, duma az van....remek. Ki vagyunk segítve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.07. 17:21:16

@Gery87:

Minden tőkésítés lopás, a legelső, az angol is az volt. Ilyen a kapitalizmus.

Gery87 2021.09.07. 18:39:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez hazugság. Nem lopás eredménye minden tőke.
Olyat is ismerek aki a nulláról kezdte, ott is kellettek kapcsolatok, de az főleg szakmai volt és tisztességes piaci alapú vállalkozás és vagyon lett a vége.
Orbán nem őket támogatja.
Szóval nincs igazad.
Ez nem a nemzeti tőkésedés természetes kezdete hanem sima korrupt vagyonosodás, aminek nincs társadalmi haszna.

Gery87 2021.09.08. 14:13:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem látok értéknövekedést csak kiábrándultságot és frusztrációt.

Gery87 2021.09.08. 14:57:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

10 éve nincs liberalizmus elnyomás nem?:)

A kiábrándultság oka hogy ezek mind csak a saját zsebüket tömik, oldaltól függetlenül és nem változik semmi.

Gery87 2021.09.08. 16:15:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor Orbán kétharmadának semmi értelme nem volt:)
Erre mondom hogy hazug az egész....

A multik érdeke meg az uniós források fontosabbak neki is.
A többi csak kurucos asztalcsapkodás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.08. 16:40:23

@Gery87:

Orbánnak nincs ereje frontális támadáshoz, ez tény. De csipkelődő hadmója részsikereket hozott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.09.08. 16:41:42

@Gery87:

S nyilván én se tartom jónak Orbán nemzeti kapitalizmusát. Csak kisebb rossznak a ballibek támogatta globális kapitalizmusnál.

Gery87 2021.09.08. 17:46:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem érzem hogy bármi is jobb lett volna az utóbbi 10 évben...bármi.
A CSOK is arra volt jó hogy áremelkedést hozzon és eladósítsa a családokat.
A pénz szórásának mindig infláció az eredménye...

Az EÜ-vel és oktatással sem kezdtek semmit az elmúlt 10 évben.....csak rosszabb lett.
Bérek tekintetében hátulról vagyunk a harmadikok.
Eurót nem akarnak....pedig erős valuta kéne....de az nekik nem jó...
stb.
Ennyit a hülye Gurcsány is összehozott volna - stadionok meg kisvasút.

Billy Hill 2021.09.13. 18:06:12

(A svédországi ikeásnak azért lehet tízszeres a bére, mert az ukrajnai ikeásnak meg a tizede... Vagyis valahol megfogják azt a pénzt, amit az anyaországban meg odaadnak... :-)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása