magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Vissza a pokol tornácáról

Visszatértem, bár erőm még nem jött vissza.

Mindenesetre legalább életben maradtam, ezt 24 napos kórházi tartózkodásom segítte elő.

Ez a kovid tulajdonképpen egy erős tüdőgyulladás, súlyos mellékhatásokkal.

Nagyjából a kórházi életem 4-5. napján még a halál tűnt esélyesebbnek, valahol a 6. napon történt az átbillenés.

A fő baj: a kigyógyulás után is maradnak a mellékhatások hetekig.

már az étbillenés után, előtte nyilván eszembe se jutott fényképezni

Annyira rossz az egész betegség, hogy komolyan arra gondol az ember, jobb lenne most inkább meghalni gyorsan. Mármint a betegség kezdeti, súlyosabb szakaszában.

Ami viszont meglepett: nagyon sok üzenetet kaptam. Olyanoktól is, akik sose kommenteltek nálam. Úgy tűnik, a sose kommentelők száma a 100-szorosa a kommentelőkének.

Ami még meglepett: az üzenetek 99 %-a abszolút pozitív volt. S a maradék 1 % se volt tisztán negatív, senki se kívánta halálomat.

Mindenkinek köszönet, most így, mert nem tudtam mindenkinek személy választ adni.

Irtózatosan gyenge vagyok, de már otthon vagyok és tudok írni.

Címkék: közélet
115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7316762664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztbeni 2021.11.24. 12:26:51

Jobbulást! Nagyon szar egy dolog ez a Covid, sajnos több embert is ismertem aki nem élte túl, köztük 30-as egészségest is. Én is átestem rajta még januárban, relatív enyhe tünetekkel (szaglásvesztés, hőemelkedés, levertség), de kellett utána még egy hónap, mire minden téren olyan voltam, mint előtte (betegség előtt pár nappal még 40 kilométert túráztam, gyógyulás után le kellett ülnöm pihenni ha pár emeletet mentem fel a lépcsőházban).

Nevem senki. 2021.11.24. 12:30:18

A posztjaid 75 - 80%-át olvasom, de azért már hiányzott a blog. Üdv és további jobbulást!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.24. 12:49:10

@Sztbeni:

Náalm hasonló. Lélegezni már tudok menet közben is. De 1 emelet mászás már gond. S utána pihenni kell.

A vécéről csak úgy tudok felállni, hogy a csövekbe kapaszkodom,

littke 2021.11.24. 13:35:31

Örülök a hírnek. Talán egy bloggot kellene írnod, visszatekintve.... hogy az oltás az azért nem lett volna egy rossz dolog.

littke 2021.11.24. 14:15:30

Csupn 24%-a a bolgároknak, kapott 2 oltást. Ez egy olyan (alacsony) szám ami nagyon aggasztó.....

Sztbeni 2021.11.24. 14:53:53

@littke: Vezeti is Bulgária az elmúlt hetekben a lakosságarányosan elhunytak listáját. De már összesítve a járvány kezdete óta is a második.

Gery87 2021.11.24. 14:54:48

Örülök. Már kezdtem aggódni.
Jobbulást neked.

Boldeone2 2021.11.24. 15:06:49

Èn is gyógyulást kívánok! Èrdekes kèrdès , hogy Dèlkelet - Európa, valamennyire Közèp- Európa , mièrt birkózik meg ilyen nehezen a járvánnyal...Mièrt nem " oltakoznak " az emberek...Egyik rèszük nem bízik a kormányban a regnáló politikai elitben , más rèszük a " világban " sem hisz, sőt, a tudományban sem , ès elutasít minden racionális konszenzust. Pedig, ez nem kellene, hogy politikai kèrdès legyen: minden jól működő társadalom a közbizalomra èpül. Ha az nincs meg , akkor csak " lefelè"...Ázsia most előnybe kerülhet, mert ott többen vannak akik megèrtettèk, hogy nèha szüksèg van a tudatos közössègi összefogásra

Gery87 2021.11.24. 15:14:59

@Boldeone2:

"Èrdekes kèrdès , hogy Dèlkelet - Európa, valamennyire Közèp- Európa , mièrt birkózik meg ilyen nehezen a járvánnyal."

Általánosan rossz az egészségügyi állapotunk, sok a depis, alkoholista, cukorbeteg, szívbeteg és elhízott....egészségtelen kaják és mozgásszegény életmód.
Én egyáltalán nem csodálkozom hogy errefelé rosszabbul éljük át a járványt.
Emellett nyilván sok a bizalmatlan ember is és nem oltatják be magukat.

Sztbeni 2021.11.24. 15:15:50

@Boldeone2: Az oltási hajlandóság érdekes kérdés. Olyan fejlett országok, mint Németország és Ausztria is megakadtak a magyarnál minimálisan jobb átoltottságnál. Viszont a kevésbé fejlett Olaszország, Spanyolország és Portugália nagyon jó átoltottságot ért el. Ami még meglepőbb, hogy Chile, Uruguay, Kuba és Kambodzsa is kiemelkedő adatokkal rendelkezik, valamint a többi latin-amerikai és délkelet ázsiai ország is jól halad, eddig inkább azért nem értek el hasonló arányt mert nem volt annyi oltás. Az abszolút bajnok pedig az Arab Emirátusok, a teljes lakosság 98%-a oltott. A korábban oltásbajnok Izrael viszont elakadt 67%-nál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.24. 15:32:49

@Gery87:

Igen. Állítólag enyhébbek a mellékhatások az oltottaknál.

Boldeone2 2021.11.24. 15:49:21

@Sztbeni: Az olaszok ès a spanyolok, portugálok tanultak a járvány megelőző hullámaiból, a nèmeteket ez kevèsbè èrintette eddig
A túl individualsita társadalmak egy rèsze rosszul teljesített, "önmagukhoz " a lehetősègeikhez kèpest. Volt ahol teljesen politikai kèrdèst csináltak belőle , mint pl az USA ...Ezèrt is lett vègül annyi áldozat.
A Balkán meg Közèp- Európa szerintem inkább egyfajta posztmodern bizalomvesztèsben szenved, ezèrt szerepelnek rosszul...
Ha 1992- lenne mindenki beoltatná magát . Az állam hozna egy rendeletet ès mindenkinek aki ellenkezik, annak " coki " lenne...

Boldeone2 2021.11.24. 15:57:30

@Gery87: Pont azok nem oltakoztak , akik rosszabb egèszsègügyi állapotnak örvendenek jellemzően : kistelepülèsi , nem túl jómódú , nem túl iskolázott emberek
Ez így nem túl jó konstellació ..
Ahhoz azèrt van eszük , hogy társadalomban terjedő közkeletű baromságokat magukèvá tegyèk....Èn azt mondom , posztmodern káosz van az emberi fejekben : a racionalitás teljesen korlátozott

entrpnr 2021.11.24. 16:41:29

Én is örülök, hogy jobban vagy, gyógyulj fel minél hamarabb!

Családtagjaid jól vannak, ők nem betegedtek meg?

ulpius66 2021.11.24. 17:06:25

@Boldeone2:

Mind a mellett, hogy mindenben egyetértek veled.... nézd meg a holland vírus-helyzetet!

Ottan a NAGY MAGAS FEJLETT NYUGATON, ahol igen-igen tudatosak az állampolgárok, a libsik vannak kormányon, a holland egészségügy fényévekkel jobb, mint a magyar, SŐT HOLLANDIA A JÁRVÁNYT IS SOKKAL JOBBAN KEZELTE......erre mit olvasok: összeomlott a holland egészségügyi rendszer a túlterheltségtől, a betegeket külföldre szállítják, mert a holland kórházakban már nincs hely.......

LEHET, HOGY MÉGSEM MINK VAGYUNK A LEGROSSZABBAK?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.24. 18:31:44

@entrpnr:

Kösz.

Feleség is beteg lett, de sokkal enyhébb módon.

Após meghalt.

para_noir 2021.11.24. 18:37:22

Nem rajongok érted, de jó, hogy megúsztad. Én februárban kaptam el, két hétig voltam szarul, és utána hetekig voltak tünetek, sajnos valszeg te sem számíthatsz gyors felépülésre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.24. 18:46:17

@para_noir:

Kösz.

Nekem már negatív a tesztem, azaz magából a betegségből kigyógyultam.

De az orvos azt mondta, január végéig simán lehetnek még folyamatosan enyhülő tünetek.

Van ugyan javulás, de baromi lassú. Nagyon nehéz a fizikai aktivitás.

para_noir 2021.11.24. 18:52:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én kb egy hónapig minden nap délutánra úgy elfáradtam, hogy kb csak ülni tudtam, pedig irodai melóm van. Elmúlik, csak lassan.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.24. 19:08:16

Én tavaly még télen az elején elkaptam. Persze az én immunrendszerem bivaly erős. Nem is emlékszem ezen kívül mikor voltam beteg. Lázas talán csak gyerekkoromban voltam utoljára. Egy este voltam lázas, köhögtem, tüsszögtem. Másnapra kutya bajom se volt, csak köhögtem. Ezzel együtt már két oltáson túl vagyok. Aki nem oltat, az a többiek életével játszik, azért mert a testét elöntve a vírusok, a mutációk valószínűsége a sokszorosa mint az oltottaknál. Hozzáteszem a két Pfizernek semmiféle hatása nem volt rám. Még a karom se fájt ahova adták.

ulpius66 2021.11.24. 19:36:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Aki nem oltat, az a többiek életével játszik...."

Becsülendő!

Ez a helyes hozzáállás!

Boldeone2 2021.11.24. 19:50:57

@ulpius66: Szerintem politikai gesztus inkább a külföldi betegek fogadása , mint ahogy mi fogadtunk Romániából is betegeket
Ahogy nèzem , kevesebb mint 1400 ember van Hollandiában kórházban , jóval kevesebb mint az előző hullámokban , vagyis - elvileg- mèg kellene bírniuk a terhelèst, de lehet , Èszak- Nèmetben jobb ellátást kapnak, mert ott nem reformálták meg az egèszsègügyet
Kèt módon lehet egèszsègügyi rendszert fenntartani :
-Amikor közgazdasági szakemberek megreformálják ès csak annyi ágyat tartanak fenn, amennyi közgazdaságilag indokolt . Csakhogy , az ilyen rendszer nagyon veszèlyes pl járványhelyzetben ,mert semmi plusz kapacitás nincs. Ez volt Olaszországban pl
-A másik az, amikor egy nagy egèszsègügyi rendszert tart fenn egy ország a mèretèhez kèpest, "közgazdaságilag nem indokolható módon" Ilyen mondjuk Nèmetorszag vagy Magyarország . Ez egy járványban előny lehet
Pl nálunk "lefektetni " hatalmas számú beteget lehet , mert rengeteg ágy ès kórházi èpület van ,meg van lèlegeztető is. Amiből hiány van az ápolónő leginkább ès orvos. A humán feltètel adja meg a kórházban kezelhető betegek számát

ulpius66 2021.11.24. 20:01:37

@Boldeone2:

A legjobb rendszer Norvégiában van!

Ott még orvosegyetem sincs!

Az összes orvost külföldről "veszik" .......

Alfőmérnök 2021.11.24. 20:56:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én megértem azt, aki nem oltat Pfizerrel. Hosszútávú hatásáról semmit nem tudunk. Úgyhogy én szputnyikkal oltattam magam.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.24. 21:31:57

@Alfőmérnök: Az mRNS alapú vakcinákkal már 11 éve folynak a klinikai kísérletek. A lényeg az hogy az a fehérjeláncot sokszorozzák, ami alapján a vírust az immunrendszer felismeri.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.24. 21:35:55

@Alfőmérnök: Mennyivel jobb a szputnyik ami az adenovírus részecskét tartalmazza? A lényeg ugyanaz, ott van az a fehérje lánc ami alapján felismeri az immunrendszer. Csak egy burok nélküli vírus is van mellette.

Gery87 2021.11.24. 21:45:21

@Sztbeni:

"Olyan fejlett országok, mint Németország és Ausztria is megakadtak a magyarnál minimálisan jobb átoltottságnál."

Azért gyanítom ott arányaiban többen fogják így is túlélni a kórházba kerülést meg hogy nincsenek beoltva, mert jobb az EÜ meg nincsenek annyian rottyon már 55 évesen...

"Viszont a kevésbé fejlett Olaszország, Spanyolország és Portugália nagyon jó átoltottságot ért el. Ami még meglepőbb, hogy Chile, Uruguay, Kuba és Kambodzsa is kiemelkedő adatokkal rendelkezik"

talán több a bizalom a tudomány és az állam felé.

Gery87 2021.11.24. 21:46:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor már megéri.
Nyilván nem csodaszer ha 2 hét táppénzel megúszod, már megérte..

Gery87 2021.11.24. 21:54:08

@Boldeone2:

Azért látszik hogy minél iskolázottabb valaki annál elfogadóbb az oltás és a szabályok iránt.
Legalábbis statisztikák szerint.
De személyesen is ezt tapasztalom.

Milyen érdekes az is hogy most a kollektivista tekintélyelvű "majd én megmondom emberek csoportjainak hogy milyenek és kollektíve mit kéne csinálniuk..." pártok, szimpatizánsok hirtelen mennyire individualista és liberális "én testem én életem" álláspontra helyezkedtek:)

Miért lehet ez?
Szerintem valójában mindig is önös, személyes érdekeiket előtérbe helyező emberek voltak, csak hát ezt kollektív (pl nemzet) szintre vetítették ki, "én érdekem = nemzeti érdek".
"Amit én akarok azt akarja a nemzet/az a jó a nemzetnek, embereknek."
Amint az "én" nem akar valamit, máris felminősül népi akarattá...
"engem akarnak oltani, korlátozni = népirtás".

Gery87 2021.11.24. 21:55:06

@ulpius66:

És meg is halnak többen arányosan? Mert nem mindegy....

Sztbeni 2021.11.24. 21:55:16

@Gery87: ismerősi körben 40-es házaspár: férfi túlsúlyos, dohányzik, magas vérnyomás. A feleségnél egyik sincs. Férfi oltva volt, a nő nem. Feleség kórház, benn volt egy darabig, intubálni nem kellett, de nem sokon múlt, majd hetekig tartott mire dolgozni tudott. A férfi teszt szerint pozitív lett, viszont az összes tünete egy egy fél napos hőemelkedés volt. Azóta a feleség is beoltatta magát.

Gery87 2021.11.24. 21:59:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nálam is ez volt.
Remélem így marad.

---

Aki nincs beoltva és teljesen ellenzi azzal nem tudsz vitázni ilyenekről hogy "mutáció hordozó" stb.
Még te leszel a hülye.

Vagy említettem hogy pl Izraelben milyen szintű az oltottság..."te utálod őket, ha ők oltanak akkor biztos nem okoz bajt......ha már annyira hiszel a zsidó világlobbiban"

Válasz:
"ők mást kapnak...meg az Orbán és az összes fejes is.."
:)

kész, nincs mit tenni, nem tudsz olyat mondani amit érvként elfogadnak.

A faszbuk megtette a hatását, terjed a hülyeség, jobban mint bármilyen vírus.

Gery87 2021.11.24. 22:06:29

@Sztbeni:

Kivétel mindig lehet, de az látszik hogy összességében az kerül kisebb bajba aki oltva van.
Nyilván van olyan hogy egy dohányos elhízott ember immunrendszere jobb mint aki nem él ezzel.....de biztos vagyok benne hogy nem segít:) És minden betegségnél jobb ha nem vagy kövér, dohányos, alkesz....stb.
Hiába szokták mondani egyesek hogy "jaj dédapám dohányzott és lásd 100 évig élt..."
Azért tudjuk hogy a hosszú élet titka nem az ha pöfékelsz:)

Sztbeni 2021.11.24. 22:10:33

@Gery87: pont erre utaltam, hogy az alapbol rosszabb állapotú, de oltott félnek nem lett semmi baja. Mindenképp érdemes beoltatnia magát mindenkinek. Persze nem csodaszer ez sem.

Boldeone2 2021.11.25. 01:32:56

@Deak Tamas: Mièrt olyan ? Az oltás lènyege , hogy a súlyos betegsèget vagy a mèg annál is rosszabb szkennariót előzze meg. A betegsèg átadását - különösen úgy , hogy már az eredeti variánstól, amire kifejlesztettèk az oltást , különböző delta variáns fut- nem hatèkonyan akadályozza meg. ( De mèg mindig csökkenti ) Egyelőre, ez egy versenyfutás az emberisèg ès vírus között: mindig kell majd új vakcinákat fejleszteni, mert jönnek az új mutációk, ès időnkènt újra kell oltani szinte mindenkit. A legyengült idősek ès a hatèkony immunválaszt nem mutató emberek így is veszèlyben lesznek. Ez egy új korszak lehet az emberisègnek , hiszen senki sem gondolta , hogy feltűnik egy új betegsèg, amely szinte megállás nèlkül, rendkívül hatèkonyan ès globálian terjed ès règ látott pusztítást vègez az emberisègben. Olyan ,mintha egy tudományos - fantasztikus regèny válna valósággá , így sokan nem is akarják elhinni, hogy ez most a valóság ..Mèg a tagadás fázisában vannak sokan.

Boldeone2 2021.11.25. 01:41:22

Egèszen kevesen vannak Portugáliában kórházban ès egèsz kevès az áldozat, a korábbi hullámokhoz kèpest , ez az oltás lènyege , de sèrülèkeny, ès már halványuló vèdettsèget mutató embereket így is megtalálja a vírus. Ez azèrt hosszú távon elèg gáz , hogy talán soha nem lesz nyugalom , folyamatos harc lesz a vírussal...

Sztbeni 2021.11.25. 07:36:54

@Boldeone2: "senki sem gondolta , hogy feltűnik egy új betegsèg, amely szinte megállás nèlkül, rendkívül hatèkonyan ès globálian terjed"

Na ez ami nem igaz. A szakértők már rég felhívták a figyelmet rá, hogy előbb-utóbb lesz egy új járvány, ami nem csak lokális járványt csinál, mint mondjuk az ebola, zika, MERS, SARS, hanem valodi pandémiát. Külön kiemelték, hogy a koronavírusok törzse az egyik esélyes erre. Csak az átlag embereket és a politikusokat ez nem érdekelte.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.11.25. 07:57:42

@Boldeone2: hát legyen igazad, de ha nézed a görbét, és összeveted az egy évvel előbbivel, az legalábbis aggasztó.
Akartam most decemberben menni, de úgy tűnik, hogy szabadságolják magukat három hetekre, talán januárban sikerül.
A versenyfutással kapcsolatban nem lennék ennyire pesszimista, láttam 1924-es újságban cikket, ami azzal a felütéssel kezdődik, hogy ki emlékszik ma már a híres spanyolnáthára?

Sztbeni 2021.11.25. 08:11:56

@Deak Tamas: a Portugálok adatai nagyon jól néznek ki, jól bizonyítja, hogy működik az oltás. Azt még tegyük hozzá, hogy tavaly ilyenkor a jóval kevésbé fertőző vuhani variáns terjedt, és korlátozások is voltak. Itthon magasabb a fertőzöttszám, mint tavaly ilyenkor, de ne felejtsük el, hogy tavaly brutális korlátozások voltak, sehova nem lehetett menni, most meg a beltéri maszkviselésen kívül semmi sincs.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.11.25. 08:17:26

@Sztbeni: mondom, kívánom hogy így legyen, de azért én nézem ezt a portugál görbét gyakran, és az új fertőzöttek száma elég fontos, mivelhogy az jelenti a mutációt.
Ha megint olyan magas lesz mint tavaly ilyenkor, akkor tökmindegy lesz ki mit csinál.

gigabursch 2021.11.25. 09:23:44

Erőt, egészséget Iván et!

Simon Hasonmasa (TW) 2021.11.25. 09:49:25

Udv ujra a fedelzeten es gyors felepulest. Hianyoznak a melyelemzo posztok.

ulpius66 2021.11.25. 10:40:19

... és mostmár fogsz oltakozni??????
(avagy jövőre újra kipórbálod a Pokol tornácát........ már megérti NEM OLTAKOZNI, HISZEN ILYEN HELYEN KEVESEN JÁRNAK.......)

Egyebekben meg kibaszott nagy szerencséd van, hogy túlélted!!!!! ... a hozzád hasonló ész és értelemnélküli emberkék tízezer számra hullottak...

Boldeone2 2021.11.25. 10:42:08

@Sztbeni: A szakèrtőknek is csak egy nagyon szűk rèsze gondolta, hogy ebből világjárvány lesz. Az egyik neves fertőző betegsègekkel foglalkozó orvosunk ezzel kapcsolatos nyilatkozatára is emlèkszem ( Szlávik János ) aki megnyugtatta az embereket. Tèvedett, de, nem hibáztatom. Erre vagyunk kondicionálva. A legtöbb döntèshozó akkor született , amikor már űrhajók mentek a világűrbe, vagyis hisznek a modern társadalom \ tudomány " mindenhatóságában.

ulpius66 2021.11.25. 10:47:29

... és kifizettették veled a kezelés költségeit??????

Azt a kb. napi egymillió forintot, amibe a "gyógyításod" került????

MÁR TÖBB TUCATSZOR LEÍRTAM, DE MEGISMÉTLEM!!!!!

AKI BE VOLT OLTVA, ÉS MEGBETEGEDETT, CSAK ANNAK FIZESSE A TB A KEZELÉSÉT!
(aki pedig nem volt beoltva, és megbetegedett az MAGA FIZESSE A GYÓGYÍTÁS KÖLTSÉGEIT, LÁSD SZINGAPÚR-------- OTT NORMÁLISAK A DÖNTÉSHOZÓK!!!!!!!!)

ISTENEM, ISTENEM!

MOST AZ EGYSZER KÖVESSÜK SZINGAPÚR PÉLDÁJÁT!!!!

Sztbeni 2021.11.25. 10:52:25

@Boldeone2: igen, nem mindenki de voltak akik figyelmeztettek már erre.

Kemenesi Gabor 2016-os előadása: youtu.be/31_ob-_5VG8

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 10:57:19

@ulpius66:

Igen, úgy döntöttünk, májusban beoltatjuk magunkat.

A nagyobbik fiam beolttatta magát, míg én kórházban voltam. A kisebbik még vacilál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 10:58:47

@ulpius66:

Én eleve krónikus beteg (cukor) vagyok, egy rakés dolog ingyenes nekem, az is, ami másnak nem az.

De a kovid itt teljesen ingyenes, a TB fizeti 100 %-ban.

Sztbeni 2021.11.25. 11:04:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nagyon rossz döntés volt nem beoltatni magad. Az eddigi statisztikák alapján a cukorbetegség talán a legnagyobb rizikófaktor covid esetén, sokszorosa az esély a súlyos betegségre és a halálra, mint aki nem cukorbeteg

ulpius66 2021.11.25. 11:12:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én eleve krónikus beteg (cukor) vagyok, egy rakás dolog ingyenes nekem, az is, ami másnak nem az."

ÉN IS ÚGY SZERETNÉK CUKROS LENNI!!!!!!

MÉRT MINK EGÉSZSÉGESEK TARTSUK EL AZOKAT, AKIK SAJÁT MAGUK TEHETNEK A BETEGSÉGÜKRŐL?????

NYILVÁN NEM MOZOGSZ, STRESSZELSZ MINDENEN, ÖSSZEVISSZA ZABÁLSZ MINDENT (FŐLEG EGÉSZSÉGTELEN KAJÁKAT) ISZOL, DOHÁNYZOL, KÉVÉZOL, ESETLEG DROGOZOL, STB...... MIND E MELLET AGYILAG IS LEÉPÜLTÉL, MINK AKIK NEM ÍGY ÉLÜNK, MEG FIZESSÜK A KÓRHÁZI ELLÁTÁSOD.......

NAGYON CUKI!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 11:27:10

@ulpius66:

Nem iszom alkoholt, nem dohányzom. Kávét ritkán, de inkább kakaóhívő vagyok. Sose használok drogot.

Édeset nem eszem, erre vigyázom.

S igen, nemszeretem a fizikai mozgást. Utálom a sportot.

Boldeone2 2021.11.25. 11:27:36

@Sztbeni: Kemenesit nagyra becsülöm, de őt is csak a világjárvány után ismertük meg legtöbben . Van erre egy angol mondás : "canary in the coal mine" - kanári a szènbányában...Nem is figyeltek elegen a tudományon belül sem ezekre a figyelmeztető hangokra, a politikában meg főleg. Egyèbkènt is, világháború van a globális hegemóniáèrt az USA ès Kína között- mindent ez dominál. Szerintem , Kína nagyban felelős , hogy regionális szintről globálissá fajult a járvány.
Van a világjárványnak egy másik vetülete is: meddig mehet tovább így a globalizáció , annak káros mellèkhatásaival együtt , miközben majdnem zèró globális konszenzus van mindenről az államok között...

belekotty 2021.11.25. 11:36:17

@ulpius66: Érdekes, mindenki jókivánságait fejezi a bloggernek, csak te ócsárlod. Sokat elmond rólad.

Sztbeni 2021.11.25. 11:40:08

@Boldeone2: felelős Kína is, de ők már 2020 januárjának a közepére kijelentették, hogy baj van, és nagyon szigorú döntéseket hoztak, amivel országon belül felszámolták a vírust. Ha európa és usa is így reagál, nem pedig a szabadságjogokért aggódik a telített intenzív osztályok mellett akkor már nem beszélnénk erről a vírusról

ulpius66 2021.11.25. 11:40:47

@belekotty:

Belekotyogós!

Aki hülye, az dögöljön meg!

Ne az én adóforintjaimból tartsák mesterségesen életben azokat, akik nem érdemlik meg!

Boldeone2 2021.11.25. 11:47:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egy ilyen nagy betegsèg után èrdemes fizikai síkon èletmódot váltani , ha az eddigi - úgy tűnik - nem volt megfelelő. Valamint, gondolkodásban át lehet alakulni : számot kell vetni , hogy az eddigi (világ)nèzetek helyesek voltak - e vagy sem. A renegátság nem mindig kifizetődő, sőt, többnyire nem. A birka nyáj minden nap a már jól kitaposott úton megy az akoltól a legelőig. A biztonságot az adja, hogy együtt mozognak , egysègben a közös konklúziók útján. Az erő abból fakad, hogy a birkák megbíznak a csoport erejèben, a kollektív tudásban . A renegát birka mindig elkalandozik a nyájtól, lehet megtalálja a legdúsabb legelőt ès előnybe kerül a többivel szemben , de nagyobb esèlye lesz rá, hogy saját önfejűsège áldozata lett, mert nem bízott a közössègben...

ulpius66 2021.11.25. 11:50:09

@Boldeone2:

Hát ezt magam sem tudtam volna szebben megfogalmazni!!!! ... a szívemből szóltál!

Boldeone2 2021.11.25. 11:54:04

@Sztbeni: Ami járható út Kínában , az nem járható a nyugaton, a legtöbb országban . Itt főleg individualista birkák vannak , Kínában meg kollektív módon gondolkodó birkák. Egy világjárványt- úgy tűnik - a kollektív birkák jobban megoldanak. Bár van nagyon jó pèlda az individualista - de már annak egy fejlettebb formáját mutató társadalomra is. Vagy csak a földrajzi fekvès " mentette meg " Új- Zèlandot, Ausztráliát..

F1őr 2021.11.25. 12:20:58

Jobbulást! Pihengess.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.25. 13:26:01

Örülök, hogy megmaradtál. Mielőbbi felgyógyulást kívánok! Addig szerintem ne erőltesd az írást. Nem tudom megállni, mert kikívánkozik: ha időben beoltottad volna magad, sokkal kisebb valószínűséggel történt volna veled ez. Történhetett volna tragédia is, egy hajszálnyira voltál tőle. De hátha más tanul belőle.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.25. 13:58:51

@Lesz még Magyar Köztársaság: Arról nem is beszélve, hogy cukros vagy. Egy krónikus alapbetegséggel rendelkező még kevésbé hagyatkozhat az immunrendszerére.

desw 2021.11.25. 14:24:12

Jobbulást és fel a fejjel!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 14:35:32

@Boldeone2:

A jellem alapjai kialakulnak 6 éves korra.

Ezt aztán erősíti a családi hatás is.

Nekem az a gyerekkori képem, hogy a százkilós apám ül a szobában és olvas.

Nálunk mi a kirándulás végoka is az volt, hogy a végén leülülünk finomat enni.

Az én apám soha életében nem járt meccsen, viszont hetente ktszer ment színházba.

Nem véletlen, hogy hasonló ember lettem.

Ahol lázadtam, azok apró dolgok. Pl. apám szivarozott, én mindig utáltam a dohányzást. De pl. a foci szabélyait 18 évesen ismertem meg, addig halvéány tudásom volt róla.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.11.25. 14:38:21

@ulpius66:

Ez alapkérdés.

Lehet persze spártai modell is, hogy a cél az erősek és egészségesek érdekeinek védelme, s mindenki más csak teher.

De a keresztény modell semmiképpen se ez.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.11.25. 16:56:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A cukor lehet genetikailag is továbbadható. Ismerem a Nemzeti régi igazgatója, Hevesi Sándor oldalági leszármazottjait, náluk ez a helyzet adott, és ők elég nagy aktivisták voltak ebban a témában már akkor is, amikor maga a fogalom is ismeretlen volt.

GyMasa 2021.11.25. 16:58:59

@Boldeone2:
Mondjuk, Ausztráliát még a kb. 6 hónapos, teljes lezárás is.

Kiss A 2021.11.25. 17:33:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a keresztény modell az, hogy emberek és családjuk haláláért imádkozol? Ha a te hited bizonyul igaznak, szerintem most kaptál egy kis ízelítőt, hogy mi vár rád a halálod után.

Kiss A 2021.11.25. 18:20:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ja, értem. God bless you, majd meglátod! :D A lényeg, hogy ne oltass! Talán a következő variáns hoz neked egy megosztott Darwin díjat.

Kiss A 2021.11.25. 19:08:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: kit érdekel? Mondtam én, hogy az vagy? A Darwin díj feltételének megfelelsz, ennyi elég.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.11.25. 22:37:52

Gondoltam, hogy gáz van, mert ilyen nem volt, hogy napokig nem írtál,, közben meg tudtuk, hogy elkaptad a Covidot. Kezdtem aggódni. Jó további gyógyulást!

0dzsud0 2021.11.26. 08:39:03

Örülök, birca. Mielőbbi jobbulást!

gigabursch 2021.11.29. 12:03:40

Nem a kedvencem a csatorna, de az első 45 másodperc mindent elárul. Még 2020. decemberéből.
www.youtube.com/watch?v=r-7PkK8HR-4

S azóta sem tudnak többet, csak annyit, hogy a kórházban jelenleg fetrengők 2/3-a oltott.
kuruc.info/r/2/236566/

Magyarán:
Olybá tűnik, hogy elvben jól képzett szaktanácsadók sokasága gátlástalanul partner a közpénzek felelőtlen elherdálásában a gyógyszerlobbi oltárán.

S tök mindegy hogy idehaza, vagy külföldön.
A politikai, gazdasági döntéshozókat megvezetik, akárcsak a népet.
S ezek után bízzon az ember az orvosokban? A nyilatkozó orvoskban? Hogyan? Miért?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása