magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A progresszív spanyol

A spanyol baloldal hülyeségéről már írtam, íme újabb elem.

Eddig csak nemlétező szavak kitalálásával foglalkoztak a progresszívek, most már a nyelvtant is kezdik támadni.

A cél az úgynevezett genderinkluzívitás elérése. A "baj" a spanyol nyelvvel:

  • egyrészt több esetben különbséget tesz hímnem és nőnem között,
  • másrészt sok esetben a hímnemű alak az általános alak, azaz jelenti egyben a hím- és nőnemet is.

Szerencsére az igékkel nincs gond, a spanyolban az igéknek nincs neműk.

A melléknevek egy része viszont két alakkal rendelkezik, pl. rojo/roja, jelentése piros, az előbbi a hímnem, az utóbbi a nőnem, ugyanez a blanco/blanca - fehér - vagy a negro/negra - fekete - szó is, s még több száz meléknév, bár sok spanyol melléknév meg egyalakú, pl. verde - zöld -, vagy azul - kék - az egyszerre hím- és nőnem . A progresszívisták szerint ez addig nem gond, míg tárgyra vonatkozik. Bár nem értem miért nem gond progresszív szemszögből, hogy egyes főnevek önhatalmúlag hímneműek, de gondolom, ez majd csak a haladás következő szakasza lesz, hisz nyilvánvalóan felháborító, hogy pl. az "ejército" - hadsereg - szó hímnemű, ezzel azt a látszatot keltve, hogy a fegyveres harc a férfiak előjoga!

De most még nem itt tart a küzdelem. Egyelőre az emberekre utaló szavak vannak elővéve. Hiszen micsoda dolog, hogy pl. a "niños" szó egyszerre jelenti azt, hogy "gyerekek" és azt, hogy "kisfiúk", miközben a nőnemű verzió, a "niñas" csak "kislányok" jelentéssel bír. Továbbá mi van azokkal a kiskorú emberekkel, akik nem szeretnék magukat se fiúnak, se lánynak meghatározni, hanem valamely további 40-80 nem valamelyikéhez tartoznak?

Persze gyorsan meg lett alkotva a megoldás. Ahol a főnév/melléknév kétalakú, s ez az -o/-a végződésben jelentkezik, ott a sose létezett -e végződés alkalmazandó. Azaz pl. "niños blancos" - fehér gyerekek, fehér kisfiúk - vagy "niñas blancas" - fehér kislányok - helyett "niñes blanques"! (Aki nem ismeri a spanyolt: itt a "c"-ből "qu" azért lesz, mert ez a spanyol helyesírás előírása, "c" csak a, o, u előtt lehet a magánhangzók közül, ha "k" hangértékű, ez csak az írásalak, ejtésben c = qu, azaz nem ahogy sajnos elterjedt a magyar médiákban, ahol pl. a spanyol que "kve" vagy "kue" alakban van ejtve.) Ez a gendersemleges többesszám, további használható minden nem hagyományos neműekre is.

De ez nem elég, mert pech, de a spanyol névelőknek is van nemük. Van el és la, többesszámban meg los és las. Sőt van lo is, ez a semlegesnemű ő, de ez csak absztrakt tárgyakra, fogalmakra használható. Nosza ki lett találva a le, les alak is, mint gendersemleges egyes- és többesszám. Szóval maradva az előzőnél: "les niñes blanques".

Még nagyobb baj a személyes névmások. Az ő az vagy él vagy ella, az ők pedig vagy ellos vagy ellas, ismét hím vagy- nőnem. Van itt is ello, semlegesnemű ő, de megint csak absztrakt fogalmakra. Nem gond, lett hát elle és elles!

Sajnos a spanyol "mi" is nemfüggő, nosostros és nosotras, dehát így megy a korábbi recept: "nosotres". A spanyol "ti" esete ugyanez, de ez szerencsére Latin-Amerikát nem érinti, a spanyol nyelvterületen csak Spanyolországban van többes szám 2. személy.

A magázás nem gond, itt eleve egyalakú a névmás. Eleve a magázást a spanyol progresszívek igyekeznek tiltani.

A "forradalom" itt jelenleg áll. Nem lehet kitalálni tárgy- és részesesetet a személyes névmásoknak! Az "őt" ugyanis lo vagy la, az "őket" los vagy las, a "neki"/"nekik" meg le vagy les. Azaz nem lehet a magától adódó le/les alakot használni tárgyesetre, mert az már használatban van részes esetre. Plusz még egy baj: a spanyolországi középső és északi nyelvjárásokban - azaz Madridban is - ma is használatos a le alak hímnemben tárgyesetben.

Szóval objektív akadály van a forradalom útjában.

Szerencsére a spanyol progresszívek nem túl műveltek, így pl. a mutató névnmások fejezetet már nem olvasták el a nyelvtan könyvben. Mert ott aztán kemény meglepetés érné őket, egyes kétalakú szavaknál nem -o/-a a váltakozás, hanem -e/-a, azaz nincs mód e-síteni gendersemlegesen. Pl. a spanyol "ez" az este vagy esta, nem szerint. Nem lennék a progresszív nyelvreformerek helyében!

Most tehát a fent leírtak erőltetése megy, nem sok sikerrel. Az átlagember röhög ezen, még a baloldali érzelműek nagy része is. Olyan progresszívista vélemény is akad bőven, hogy a nyelverőszakolás látszattevékenység, s valójában a "jobboldalt" segíti azzal, hogy nevetségessé teszi a progresszíveket. Az egyébként nagy spanyolországi bal-jobb ellentét ellenére, mely nagyrészt kulturálissá vált mára. A másik két spanyolnyelvű ország, ahol szintén létezik erős bal-jobb harc Argentína és Chile. De ott se túl sikeres a nyelvreform.

Chilében a bal és jobb gyakorlatilag a volt Pinochet-ellenes és Pinochet-párti tábor kultúrharca. Amióta tavaly átvette a hatalmat a baloldal, s az új elnök az anarchokommunista Gabriel Boric lett, nagy erőkkel megkezdődött a felzárkózás a spanyolországi baloldalhoz a nyelvreform ügyében.

A napokban kiadott egy felhívást a chilei Szociális Minisztérium Gyermekügyi Államtitkársága, ebben felszólít a helyes nyelvhasználatra:

"Nem mindegy! Tanuld meg használni a helyes fogalmakat!"

Az egyik ellenzéki, nyíltan Pinochet-párti chilei ellenzéki közíró erre azt írta: "A progresszívizmus gyógyíthatatlan mentális betegség, rendkívül ragályos, még azok számára is, akik az ellenfelei. A betegség egyik leggyakoribb tünete az úgynevezett befogadó nyelv."

Egyébként baromira utálom Pinochetet, de hát ebben konkrétan igaza van kései híveinek.

S persze a szakmai körök is ellenzik az egészet, teljesen politikamentesen is. A RAE - a spanyol nyelv fő testülete, a Spanyol Királyi Akadémia, melyet minden spanyol nyelvű ország elismer legfőbb nyelvi tekintélynek - tavaly azt nyilatkozta: a gendersemlegesség és a befogadó nyelvezet teljesen idegen a spanyol nyelv nyelvtani rendszerétől és hagyományától.

Szerintem a magyar progresszívek átkozódnak, hogy a magyarban - mint minden uráli-altáji nyelvben - nem létezik a nyelvtani nem fogalma, így nincs mi ellen harcolni!

A progresszívek érve: a nyelv változik. Ez persze igaz, ez alapvető nyelvészeti tény, csak a holt nyelv nem változik. S az is változik mi a helyes nyelvhasználat. Igaz, hiszen ami ma helyesnek számít, az 100 éve helytelennek számított. De minden változás demokratikus, a beszélők többsége dönt. Olyan nincs, hogy valaki fentről dönt. Mert ehhez egyszerűen nem alkalmazkodnak az emberek.

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1618099876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2023.04.20. 06:39:57

Ezekről a progresszívekről majd legfeljebb 30 év múlva lehet olvasni, hogy a közbeszéd tematizálására és a valós társadalmi problémákról való elterelés érdekében hozták létre őket.

Mint ahogy az "antifa" aktivistákról is kiderül majd, hogy melyik titkosszolgálat hozta létre és irányította őket. Sokak, köztük az én tippem a BND.

A maga korában a Vörös Brigádokról is rengetegen sejtették, hogy olyan nagy mértékben és egyértelműen árt a baloldalnak, hogy lehetetlen, hogy ezzel a Vörös Brigádok vezetői és tagjai ne lennének tisztában.

De csak 30 év múlva tudhattuk meg, hogy a Vörös Brigádok vezetője a titkosszolgálat tulajdonában lévő ház egyik laakásában lakott, és 30 év múlva nyilatkozta a CIA nyugdíjas igazgatója, hogy azért volt szükség Aldo Moro kiiktatására, mert Andreotti körétől azt az információt kapták, hogy újabb rossz választási eredmények esetén bevonná a kormányzásba a kommunista pártot.

Szóval ezekre mondják hogy a hülyéknek odavetett gumicsont.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2023.04.20. 07:00:37

Itt bukik ki a progresszív szó valódi jelentése. Mert nem az, aki erővel át akar változtatni valamit, hanem aki kitalálta azt, amit ma használnak. Persze ha jobbat talál ki valaki, akkor majd az lép a helyébe, de ez a csak én tudom a tutit és ennek tudatában megmondom mi hogyan legyen, ehhez hatalmas energiák kellenek és a győzelem látszata ellenére a nyomás kifáradásával szépen visszatérnek a már bevált formához. Bár itt nem tudni mi nagyobb hülyeség, a nyelvtani nemek kialakulása, vagy ha már évezredek alatt beváltak, akkor az elhagyásuk követelése.

2023.04.20. 07:41:30

@ZorróAszter: Az a baj ezzel és a többi hasonló érveléseddel, hogy a hitrendszerek közé tartozik. Alap tényeket értelmezel, és az értelmezést tartod bizonyítéknak. Ez a bizonyíték mások számára viszont nem bizonyíték. Nagyjából, mintha Isten létéről akarnál meggyőzni valakit bizonyítékok alapján. Lehet, hogy amúgy igazad van, de a felhozott érvek nem elégségesek a bizonyításhoz. Ez az oka annak, hogy vitaképtelenek ezek a fejtegetéseid. Mivel hit táplálja, a logika szempontjából körkörös érvelés.

tűz fal 2023.04.20. 08:21:29

@ZorróAszter:
"Mint ahogy az "antifa" aktivistákról is kiderül majd, hogy melyik titkosszolgálat hozta létre és irányította őket."

Akár igaz is lehet, csak nem segít azokon, akiket rendkívül "bátor", példamutató antifasiszta módon hátulról megtámadtak és botokkal félholtra vertek.

MEDVE1978 2023.04.20. 10:07:54

A német hasonló folyamaton megy át. A németben ugye három nem van: hímnem, nőnem, semleges nem. A különböző foglalkozások, tevékenységek végzőinek azonban sok esetben megkülönböztetve van férfi és női alakja. Semleges nyilván nincsen, hiszen ez nem alakult ki. A német folyóíratok nagy része kb. 3-5 éve kezdett el átállni arra, hogy egy-egy hírnél mindkét nemű szót közli. Ez úgy hangzik, hogy mondjuk a a katonák esetében Soldaten und Soldatinnen, a buszvezetők esetében Busfahrer und Busfahrerinnen. Írásban persze ez kurva hosszú és még idegesítőbb, utálták is az emberek, ezért ma már az megy, hogy: Busfahrer/innen vagy Soldat/innen. A progresszívebb lapok, illetve a digitális és vizuális média, ahol élőben látni a videót vagy hallani a hangot, viszont ráálltak arra, hogy már csak a női alakot mondják. Tehát például a szép napos délutánon a járókelők lepték el a folyópartot az úgy hangzik, hogy An diesem sonnigen Tag haben die Spaziergängerinnen das Flußufer überrant. Itt a járókelőnek csak a női formáját használják, egyfajta ernyőfogalomként.
Ugyancsak mellőzik az olyan kifejezéseket, mint, hogy "Mann weiß, daß...." Ez azt jelenti, hogy "Köztudott, hogy..." . A német ezt úgy oldja meg, hogy egy általános alanyt (Mann) tesz be, tehát ezzel azt mondja, hogy a férfi tudja, hogy.... PErsze ez sem konform a progresszív ideológiával, ezért igyekszik mellőzni.

A nyelv ugye alapvetően formálja a gondolkodást, ezért a woke nyomulás egyik legkártékonyabb része a nyelv formálásában történő nyomulás. Erről már volt szó különböző blogokon, szerintem itt is, de a néger (francia szó, jelentése fekete) devalválódása és a nyugati, illetve többnyire a magyar közbeszédből történő kikopása elsősorban annak a brutális nyomulásnak a hatása, amit a nyugati woke-ok csináltak. Holott a négerrel nem kapcsolódott 30-40 éve össze semmiféle negatív prejudikáció vagy hasonló, szimplán egy embercsoport bőrszín szerinti megjelölése volt, pont úgy, mint mondjuk a fehér. A woke narratíva ugyanakkor ezt az anno sima megjelölést pejoratív kontextussal látta el és szalonképtelenné tette.

ZorróAszter 2023.04.20. 11:41:38

@zavaleta:

Nem azok. Ugyanis aki ismeri a történelmet, az tudja, hogy ezek a machinációk mindigis a politika részei voltak. Csak annak nem tűnik fel ez, aki nem olvas történelmet, lusta történelmi dokumentumokat olvasgatni.

Például amikor Rátz Kálmán interpellalja Telekit Lajos Iván Szürke könyve miatt. A kor hülyéi azt hiszik, hogy egy nyilas habzó szájjal követeli Telekitől a brossúra bevonását és megsemmisítését. Lajos Iván letartóztatását.

Valójában pedig egy akkori titkosszolgálati ügynök reklámozta Telekivel egymásnak feldobva a labdát azt a könyvet, ami számokkal és német forrásokkal bizonyítja, hogy Németország nem nyerheti meg a háborút.

A parlamenti képviselők meg néztek ki a fejükből hülyén, és rohantak beszerezni az illegálisan terjesztett könyvet.

De akinek egy kis esze volt, annak ordított a jelenetből, hogy miről van szó.

Rátz egyébként pont úgy aprózta fel a nyilas ellenzéket, mint a BND és a magyar titkosszolgálatok a mai ellenzéket. A módszerek ugyanazok, csak önök nem látják.

Pedig ordít.

ZorróAszter 2023.04.20. 11:48:41

@tűz fal:

A baloldalnak az az érdeke, hogy elfogják őket és azt is kiszedjékbelőlük, hogy kik alapították és kik irányították őket.

Az olasz baloldalnak is ez volt az érdeke, csak valahogy az olasz antiterrorista erők legfeljebb egy-egy Vörös Brigádok tagot fogott el. Az pedig hogy ki irányította őket valójában, az csak 30 év múlva derült ki.

Az "antifá"-k esetében is roppant gyanúl, hogy egy lépést se lehet tenni anélkül, hogy kamerák ne vennék az embert. Hogyhogy nem készült felvétel az arcukról azelőtt, hogy kapucnit húztak voltna?

A városban nemcsak a látható kamerák vannak, hanem legalább ugyanennyi rejtett kamera is.

_Neville 2023.04.20. 12:33:42

@ZorróAszter: na ez így van, miért cselekszik a baloldal a saját érdekei ellen? Miért mentegették anno a vörös brigádokat, ma meg az antifákat, a woke őrülteket stb? Nekem nem úgy tűnik, hogy annyira zavarná ez őket.

2023.04.20. 12:49:55

@ZorróAszter: Ennek ellentmond, hogy mind én, mind láthatólag Birca is elég sokat foglalkoztunk a történelemmel. Meg persze Deák úr is. Talán nem véletlen, hogy éppen ő, akit a leginkább fáraszt a félműveltség, ignorál téged leginkább. Anekdotikus példát pedig mindenre lehet találni. Nyilván ellenpéldát is. Szóval ezek még mindig nem bizonyítékok, csak mondjuk neked azok.

ZorróAszter 2023.04.20. 12:56:06

@_Neville:

A baloldaliakat az foglalkoztatja, hogy miéert kap egy munkanélküli havi 22800 forintot, mikor 30 éven keresztül fizette az adót és a járulékokat és nem is minimálbér hanem átlagbér feletti jövedelem után.

Hogy miért van Munka Törvénykönyve helyett Niggertartási Törvény.

Hogy milyen manipulációkkal érték el, hogy Magyarországon nincs a munkavállalók és a kapcsolódó rétegek (nyugdíjasok, iskolások, rokkantak, munkanélküliek, stb.) érdekeit védő, a szakszervezetekkel együttműködő párt.

És hasonlók.

Azok pártok, amiket a FIDESZ, a BND meg hasonlók hoztak létre ennek megakadályozására és Orbán hatalomban tartására, azok éppen arról ismerhetők fel többek között, hogy ezekről terelik a baloldaliak figyelmét.

ZorróAszter 2023.04.20. 13:04:32

@zavaleta:

Az állításai nem igazak:

1. Deák úr nem ignorál. Számolja meg a nekem szóló kommentjeit mondjuk itt:
bircahang.blog.hu/2023/04/05/bocsanat_773

2. Ha Ön és MaxVal valóban annyit foglalkozott volna a történelemmel, akkor nekem nem kellene kiselőadást tartanom arról, hogy hogyan működik a politika minimum évszázadok óta. Önök úgy nézik a történelmet, mint egy Shakespeare drámát és nem látnak az orruknál tovább.

Ahogy a példáimban a parlamenti képviselők, vagy az olasz nép.

"Nyilván ellenpéldát is."
Helyes. Mondjon ellenpéldákat.

De ne tűnjön el most is mint ahogy szokott.

2023.04.20. 13:21:55

@ZorróAszter: De, végül belefáradt, az ő találó megfogalmazásával paralitikus személyiségedbe, és válaszra sem méltatott. Egyébként én sem eltűnni szoktam, csak méltatlannak érzem a válaszadást és az időmnek gyógyíthatatlan megszállottakra fordítását.
Ellenpélda sok van: az összes olyan esemény, amit nem említettél. A bizonyítás kényszere nálad van, ennek áthárítása újabb érvelési hiba. Érvelésed alapján a teoríádat el nem fogadók két csoportra oszhtatók: hülyék, ill. okosak, akik meg vannak véve. Mi van, ha a vallásod szerint mi az utóbbi csoportba tartozunk, és vitánkkal csak értékes idődet kötjük le, hogy addig se tudd terjeszteni az IGAZSÁGOT máshol, ahol pedig kellene?
Szóval nem hülyeség, amiket írogatsz, csak a vallások kategóriájába tartozik. Ez sem baj, sőt, a vallások sokszor magasabb értékrendet képviselnek a tényeknél.

Tapi2021 2023.04.20. 14:02:33

Nincs mese, át kell térniük az eszperantóra! (Ott, ha jól tudom nincsenek nemek?) Nekik az amúgy is igen hasonló. :-)
Ez a toldozás-foltozás oda vezet.

tűz fal 2023.04.20. 14:31:30

@ZorróAszter:
"Hogyhogy nem készült felvétel az arcukról azelőtt, hogy kapucnit húztak voltna?"

Tényleg. Ugyanez bankrablókra?

vasútihíd 2023.04.20. 15:38:10

@Tapi2021: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a magyar jobb erre mert nemsemleges progresszív ő van. jóslatom hogy spanyolban a legtöbb progresszív hülyeség eltünik a történelem süllyesztőjében de jópár dolog meg fog maradni mint a magyar nyelvújításból

ZorróAszter 2023.04.20. 15:39:01

@zavaleta:

"Ellenpélda sok van: az összes olyan esemény, amit nem említettél. A bizonyítás kényszere nálad van, ennek áthárítása újabb érvelési hiba."

Nem, ugyanis ön állította ezt:
"Anekdotikus példát pedig mindenre lehet találni. Nyilván ellenpéldát is."
Ez egy állítás.
Erre mondtam, hogy várom az ellenpéldáit.

"De, végül belefáradt, az ő találó megfogalmazásával paralitikus személyiségedbe, és válaszra sem méltatott."

Igen, ebben a belinkelt bejegyzésben hányszor is "nem méltatott válaszra"? Megszámolta végül? Százszor?

Nem. Deák úr abba fáradt bele, hogy az általa tett kijelentésekről sorra bebizonyosodott, hogy nem igazak.
- Nem igaz, hogy a Kopjások nem léteztek. Azokat csak Berkesi András találta ki.
- Nem igaz az állítása szemben az enyémmel, hogy a FIDESZ nem Demokratikus Szocialista Ifjúsági Szövetség lett volna eredetileg. Elég rákeresni erre a névre a google-lal és lhogy de.
- Állítása szerint szintén nem igaz amit mondtam, hogy a hajléktalanokat kiszorították az erdőkbe, és ott élnek kalyibákban tömegesen. Élég rákeresni a google-lal hogy "hajléktalanok erdő" és jönnek a fényképes, videós találatok az ország különböző részein az erdőkben élő hajléktalanokról. Székesfehérvár, Budapest, Szeged, ...

"Egyébként én sem eltűnni szoktam, csak méltatlannak érzem a válaszadást és az időmnek gyógyíthatatlan megszállottakra fordítását."

Nem. Akkor szokott eltűnni, amikor úgy érzi, hogy végképp sarokba szorult, és nem tud kimenekülni máshogy.

Mint most is.

De ugye itt a túlnyomó többség fideszes, és egymást támogatva próbálják ismételgetni egymásnak egymás vállát veregetve, hogy "Te győztél édes fideszes komám! Jól megmondtad neki!", de a lelkük mélyén érzik, hogy ez kevés, mert a külső szemlélő látja, hogy buktak és megfutamodtak.

ZorróAszter 2023.04.20. 15:46:25

@tűz fal:

Nem tudom, mire gondol. A Teréz kőrúti robbantót majnem hazáig látták. Pár bankrablót is hazáig visszakövettek.

Sokan azt hiszik, hogy elég a látható kamerák elől elbújni. Bár azt hiszem, éppen ezért nem szokták bemutatni a rejtett kamerás felvételeket a médiákban.

Billy Hill 2023.04.20. 15:57:10

@MEDVE1978: Szerintem lassan jöhetne a "die Vater/in" vagy a "der Mutter" is, csak egyelőre az ilyen alapszavakkal kapcsolatban még érzik, hogy mennyire gagyi a folyamat. :-)

2023.04.20. 16:14:29

@ZorróAszter:
" várom az ellenpéldáit."
Mondtam, végtelent. De a példád nem elegendő bizonyítéknak, a labda még nálad van tehát.

"nem méltatott válaszra"
Végső soron, és ez számít csak.

"Akkor szokott eltűnni, amikor úgy érzi"
Lehet. Lehet, hogy nem. Ez a képzelgésed is rímel a fentire. Kérem a bizonyítékot!

"fideszes"
Senki nem definiálta egyértelműen ennek a szónak a jelentését.

tűz fal 2023.04.20. 17:49:59

@ZorróAszter:
Arra gondoltam, hogy valahogy ők is megoldják, hogy ne ismerjék őket fel. Persze olyan balfék betörők is vannak, akik még bele is bámulnbak a kamerába. De még ha szerinted látják is őket, abból se következik hogy a baloldali antifa terror jobboldali látszatkeltés. Az már csak a te fikciód.

Tapi2021 2023.04.20. 18:03:30

"De minden változás demokratikus, a beszélők többsége dönt. Olyan nincs, hogy valaki fentről dönt. Mert ehhez egyszerűen nem alkalmazkodnak az emberek"

Sajnos az emberek átnevelhetők!
Jó és rossz irányba is.

Tapi2021 2023.04.20. 18:04:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kétféle ő? Akkor csak egy legyen és meg van oldva. :-)
Könnyebb, mint szétkúrni a komplett spanyol nyelvet.

Tapi2021 2023.04.20. 18:06:26

@Billy Hill: Ha így megy lesz itt is Laci néni, meg Kati bácsi!

ZorróAszter 2023.04.20. 18:12:33

@zavaleta:

"Anekdotikus példát pedig mindenre lehet találni. Nyilván ellenpéldát is."

Ez egy állítás. Hiába számít rá, hogy majd jönnek a fideszes barátai és bizonygatják maga mellett, hogy "Áh! Dehogy. Zavaletának van igaza! Ez nem is állítás!" mert hiszen nem az a kérdés, hogy vannak-e magának ilyen barátai, hanem az hogy állítás-e vagy sem. És hiába hív segítséget, attól még mindenki látja hogy az. Sőt még maga is elégedetlen azzal, hogy így kell kínkeservesen megpróbálni kibújnia a válaszadás elől.

Ott az állítása és az én felszólításom, hogy akkor mondjon néhány ellenpéldát.
Kinos lehet állítani, és aztán mindenféle ürügyet keresgélni arra, hogy a legkisebb mértékben se kelljen igazolnia az állítását.

"Végső soron, és ez számít csak."
Itt hasonló a helyzet. Azt állította eredetileg, hogy Deák úr ignorált engem. Ez volt az alapállítása. Utána megkérdtem, számolja már meg hogy például abban a bejegyzésben hány kommentben is ignorálta a választ. Százszor?
És aztán százszor meggondolta magát és mégis válaszolt?

Ő is akkor szokott eltűnni, amikor forrást adok arra, hogy pl. állításával ellentétben nem csak Berkesi András találta ki a Kopjásokat, hanem valóban léteztek:

bircahang.blog.hu/2023/04/10/intelligencia_teszt_291

És igen, vicces lenne összeszedi azokat amikor maga otthagyot és hogy mivel igyekezne kibújni a válasz alól a lista láttán.

"fideszes" Senki nem definiálta egyértelműen ennek a szónak a jelentését.

Akkor ön nem ismeri ennek a szónak a jelentését, nem is használta, és nem tudja értelmezni azoknak a szavait, akik ezt használják?

Így van vagy nincs így?

Vagy ez megint csak egy újabb kibúvási kisérlet?

2023.04.20. 18:52:20

@ZorróAszter: Csak a szavak értelmén lovagolsz, és képzelődsz. Érthető, ha valaki ezt teszi. Példa akkor kell, ha valami bizonyítani akarok, nem, amikor az ellentét bizonyításával kezdem.
Ha ilyen szó van, akkor én ált. definiálom előtte, h mit értek alatta. Pl. fideszes, jobb-, baloldali stb. Ahogy Birca is.
Honnan tudod, hogy a válasz nem adása: otthagyás, kibúvás, elfelejtés, ráhagyás, terápia, egyetértés? Saját univerzumodba mi nem kívánunk bepillantást nyerni, mert ijesztő, de nem annyira, hogy ne lenne unalmas.

2024 2023.04.20. 19:27:40

Megint gumicsontozik a huszonkétezrező troll?

2024 2023.04.20. 19:30:34

@zavaleta: Kár belé minden szó, én már meguntam.

2024 2023.04.20. 19:38:31

Vannak ennél fontosabb dolgok is:

Liberalizálták a tinik abortuszát és nemváltását Spanyolországban
2023. február 17. 10:54

Teljes woke baloldali áttörés Spanyolországban: a 16 év fölöttiek mostantól szülői beleegyezés nélkül válthatnak nemet és mehetnek abortuszra.

mandiner.hu/cikk/20230217_spanyolorszag_nemvaltas_abortusz

-----------------

Bazilikát robbantanának, püspököt állítanak pellengérre – nő a keresztényellenesség Spanyolországban

2022. július 24. 11:33

Nyílt felszólítás merényletre, templomrongálás és keresztény értékekért meghurcolt püspök – Spanyolországban is szűkül a keresztények mozgástere.

mandiner.hu/cikk/20220722_keresztenyuldozes_spanyolorszag_robbantas_agresszio

ZorróAszter 2023.04.20. 19:49:15

@zavaleta:

"Anekdotikus példát pedig mindenre lehet találni. Nyilván ellenpéldát is."

Itt ez a két mondat. Ha nem állítás, akkor mondja meg, mi? Két kérdőmondat?

Magának az a szavakon lovaglás, amikor sarokba szorítják és már nincs más érve.

Pl. ezzel is:

"Ha ilyen szó van, akkor én ált. definiálom előtte, h mit értek alatta. Pl. fideszes, jobb-, baloldali stb. Ahogy Birca is."

Rendben. Akkor mutasson egy példát amikor ön definiálja hogy mit ért fideszes alatt.

"Honnan tudod, hogy a válasz nem adása: otthagyás, kibúvás, elfelejtés, ráhagyás, terápia, egyetértés? Saját univerzumodba mi nem kívánunk bepillantást nyerni, mert ijesztő, de nem annyira, hogy ne lenne unalmas."

Onnan hogy pont ilyenkor szokott menekülni. Csak éppen most nem tud mert megírtam, hogy menekülni fog. Így most még cikisebb lenne mint eddig.

ZorróAszter 2023.04.20. 19:51:09

@2023:

Baszd meg anyád fidesznyik papagáj.

Aztán rágcsáld tovább a gumicsontod. Majd a következőt ha Orbán füttyen egyet.

:o)

alöksz róz 2023.04.20. 20:07:22

@ZorróAszter: "A baloldaliakat az foglalkoztatja, hogy miéert kap egy munkanélküli havi 22800 forintot, mikor 30 éven keresztül fizette az adót és a járulékokat és nem is minimálbér hanem átlagbér feletti jövedelem után." - 1. ha kevesli, menjen el dolgozni. 2. szerinted hány ilyen ember lehet az országban, fogyi? kapd elő a statisztikát

ZorróAszter 2023.04.20. 21:14:03

@alöksz róz:

Fidesznyik Buzikám!

Válaszoltam a
bircahang.blog.hu/2023/04/14/hatalmas_pedofil_botrany
blogon de meglógott.

Adtam linket a KSH statisztikára is:

www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0031.html

Onnan látszik hogy nem tud elmenni, mert csak átlag több mint kilenc hónap után kap munkátvegy munkanélküli.

Munkanélküliek száma 2022-ben: 176 ezer fő

De a legsúlyosabb az inaktív nem keresők száma. Senki nem nézi meg hogy miből és mennyiből élnek. Feltehetően főleg vidéken tengődnek fekete munkákból. A számuk a keresők és munkanélküliek összlétszámának közel 30%-a.

Szarnak rájuk és inkább besöprik őket a szőnyeg alá.

alöksz róz 2023.04.21. 06:24:10

@ZorróAszter: "Onnan látszik hogy nem tud elmenni, mert csak átlag több mint kilenc hónap után kap munkátvegy munkanélküli." - abból nem az látszik.

a kérdésre nem mersz felelni.

ZorróAszter 2023.04.21. 07:30:05

@alöksz róz:

Csak kamuzik. Akkor mi látszik?

"a kérdésre nem mersz felelni."

Ez is kamu. Tegye fel végre a kérdést világosan és ne kamuzzon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.04.21. 08:53:38

@ZorróAszter: az utolsó bekezdésében téved. A mi életünkben több érdekesebb és értékesebb esemény zajlik annál, hogy arra gréczyzsoltozzunk: egy vadidegen hülye internetes nickkel szemben győzünk, ez csak az Ön diagnózisának újabb eleme.
Ön olvassa tovább Marxot, én inkább most a Földközi tenger nyugati medencéjének kies lehetőségeit élvezem pár napig.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.04.21. 08:57:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A spanyolban külön poén, hogy adott szavak más nemben mást jelentenek. Például a la capital=főváros, el capital=tőke, la cura=gyógymód, el cura=pap stb.
Ebből is látszik, hogy a progresszívek mennyire ostobák, hiszen a saját indoeurópai anyanyelvük működését sem ismerik semennyire sem.
És majd a szláv nyelvekkel mi lesz, ahol az igéknek is lehet nemi meghatározottságuk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.21. 09:09:17

@Deak Tamas:

Meg a héber, ahol a "te" is lehet hím vagy nőnem, 2 alak: "ata" hímnemű te és "at" nőnemű te.

Van is fejfájás a progresszív zsidó körökben.

vergyula 2023.04.21. 10:17:34

Erősítse meg valamelyik hozzáértő, hogy ha az említett nyelvekből hirtelen eltűnnének a nyelvtani nemek, az nekik legalább olyan fura lenne, mint nekünk, ha hirtelen megjelennének, köszi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.21. 10:27:21

@vergyula:

Mármint a tárgyakra? Nem, azt nem hiszem. Az kb. olyan lenne, mint a magyarból az igeidők eltűnése.

Egy XVIII. magyar baromira meglepődne, hogy megszűnt a magyarban mind a múlt időp, mind a jövő idő, de ma abszolút nem hiányzik.

Viszont ha az emberekre is csak egy nem lenne, pl. egységes "ő" lenne", az baromira idegen lenne számukra.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.04.21. 10:38:11

@vergyula: olasz-magyar vegyesházaspár hölgytagja magyar, és egyszer megkérdezte a férjét, hogy a lelki szemeivel tud valami kapcsolatot teremteni a névszó és a neme között, és a válasz állítólag az igen volt. Szóval furcsa lenne nekik, mint nekünk az őné, ha benyelvújították volna valóban.
De a nyelvtani nemek az indoeurópai nyelvekben más célt szolgálnak, ugyebár egy szóban minél több információt átadni. Más nyelveken látványosabb lehetne a példa, de mondjuk hogyha a primkó angol nyelven azt mondom: Jim and Jill went to the bar and then he left it, Jim and Jill went to the bar and then he left her, ugye azért érezhető hogy mikor mi történt pontosan.

ZorróAszter 2023.04.21. 10:51:00

@Deak Tamas:

"én inkább most a Földközi tenger nyugati medencéjének kies lehetőségeit élvezem pár napig."

Az Ön anális fixációját tekintve mindezt had ne képzeljem el vizuálisan. :o)

"az utolsó bekezdésében téved. A mi életünkben több érdekesebb és értékesebb esemény zajlik annál, hogy arra gréczyzsoltozzunk: egy vadidegen hülye internetes nickkel szemben győzünk, ez csak az Ön diagnózisának újabb eleme."

Mondja ezt a kb. 1000. nekem írt kommentje után.

"egy vadidegen hülye internetes nickkel szemben"

Mondja ezt azok után hogy kitudja hány évvel a nolblog után elsőre azonnal emlékezett rá.

Maga az önellentmondásos mondatok Paganinije.

:o)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.04.21. 12:09:09

@ZorróAszter: írok egy ezeregyediket is, ne legyen könnyen gréczyzsolt.
Az Ön fixációi jobban dokumentáltak, különösen az állattani hasonlatai, a csúszómászós tökéletesen tipikus példa. Ha még a hüllőknél tart az nagyjából oké ( library.hungaricana.hu/en/view/ORSZ_ORVO_OK_1973_069_070/?pg=56&layout=s ) majd amikor jönnek a bogarak az a veszélyesebb, azt szegény Sinkovits ábrázolja jól az És akkor a pasas ... című remekben.

ZorróAszter 2023.04.21. 13:45:16

@Deak Tamas:

Azért majd ha a partyról az ereszcsatornán keresztül távozik, mint gránitszilárdságú Alkotmányunk világhírű szerzője, vigyázzon, nehogy felakadjon valamelyik nemesebb szerve a távtartókon.

Nem tudom, a Földközi tenger nyugati medencéjének környékén milyen megoldást alkalmaznak az ereszcsatorna rögzítésére.

Ne felejtsen el egészségbiztosítást kötni a kéjutazásához!

És majd dobjon egy szivárványos zászlós szelfit a Földközi tenger langy nyugati medencéjéből.

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.21. 13:53:07

@ZorróAszter:

Ez az ereszcsatornás ballib szöveg Szájer ellen egyébként csak a Fideszt segíti, csak ezt az átlag ballib nem veszi észre.

ZorróAszter 2023.04.21. 14:04:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én rajtuk is csak röhögni tudok.

Meg azon is hogy ki írta Magyarország gránitszilárdságú Alkotmányát a vonaton az ölében a laptoppal.

:o)

alöksz róz 2023.04.21. 18:03:38

@ZorróAszter: mikor mi látszik? fogalmazz érthetően.

tűz fal 2023.04.21. 18:34:14

@vergyula:
Neked mélyalmos tenyészlibernyákként azt kellene látni, hogy olyan haladó országba születtél, ahol nem kell keservesen kínlódni a nyelvtani nemek eltörlésével, mert eleve nincs, szemben azokkal az országokkal, amiket bálványozol.

Olyan vagy te vergyula, mint a sunyi, lapos fing.

alöksz róz 2023.04.21. 19:04:42

@Deak Tamas: "Jim and Jill went to the bar and then he left it, Jim and Jill went to the bar and then he left her, ugye azért érezhető hogy mikor mi történt pontosan." - nekem nem egyértelmű.

alöksz róz 2023.04.21. 19:10:49

a kocsmába szakítottak?

ZorróAszter 2023.04.21. 20:21:34

@alöksz róz:

Érthetően fogalmaztam: nem igaz, hogy mindenki kap rövid idő alatt munkát, mert havi 22800 forint mellett az átlag több mint 9 hónap után talál csak.

Abból hogy végülis kap átlag több mint kilenc hónap után, abból az következik, hogy valóban keresnek munkát csak nem találnak hamarabb.

A havi 22800 forint pedig jelzi az állam elaljasodását. Nem ösztönöz csak szándékosan árt.
Olyanoknak is, akik évtizedeken keresztül dolgoztak, adóztak, fizették a járulékokat és nem minimálbérre voltak bejelentve, hanem akár az átlagbérnél is nagyobbra.

ZorróAszter 2023.04.21. 20:25:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nekem semmi. Csak nem látom, hogy bevonnák az LMBTQ vitába, hogy kikérik maguknak, hogy ilyen fazon írta a gránitszlárdságú Alkotmányunkat.

:o)

alöksz róz 2023.04.21. 21:18:31

@ZorróAszter: "Érthetően fogalmaztam: nem igaz, hogy mindenki kap rövid idő alatt munkát, mert havi 22800 forint mellett az átlag több mint 9 hónap után talál csak.

Abból hogy végülis kap átlag több mint kilenc hónap után, abból az következik, hogy valóban keresnek munkát csak nem találnak hamarabb." - na látod hogy nem tudod értelmezni

alöksz róz 2023.04.21. 21:19:01

@ZorróAszter: válaszolni meg nem mertél, mert egy idegbeteg fogyatékos vagy.

ZorróAszter 2023.04.22. 06:43:47

@alöksz róz:

"válaszolni meg nem mertél, mert egy idegbeteg fogyatékos vagy."

Azt hiszed, Buzikám, hogyha ismételgeted, hogy nem merek válaszolni, valaki is hisz egy ilyen sunyi kis buzi patkánynak?

Nem veszi észre hogy nem is kérdeztél semmit? Többszöri felszólításomra se. És most sem.

"Abból hogy végülis kap átlag több mint kilenc hónap után, abból az következik, hogy valóban keresnek munkát csak nem találnak hamarabb." - na látod hogy nem tudod értelmezni"

De, következik, mert ha egy munkanélküli nem működik együtt a Munkaügyi Közpottal, pláne nem fogad el egy felkínált állást, azonnal megvonják tőle még a havi 22800 forintot is és törlik a rendszerből.

Már akkor is megvonják és törlik, ha nem jelentkezik pontosan, vagy nem vesz részt valamelyik állásbörzén, vagy hasonló rendezvényen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.22. 09:58:48

@ZorróAszter:

Propgálta bármikor is a homokosságot Szájer?

Nem.

Akkor mi abaj vele?

alöksz róz 2023.04.22. 10:11:19

@ZorróAszter: nem következik, csak az következik h nem szerepel majd a rendszerben

alöksz róz 2023.04.22. 10:12:50

@ZorróAszter: az se következik h közben nem dolgozik

alöksz róz 2023.04.22. 10:14:33

@ZorróAszter: az meg végképp nem következik, hogy 30 évig a minimálbér többszöröse után adózott de most nem tud munkát találni

ZorróAszter 2023.04.22. 12:41:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Propgálta bármikor is a homokosságot Szájer?"

Nem, ő a gimnasztikát propagálta. De abbahagynám mert már egy tönkretett politikus és ezért már nem ízléses viccelődni vele. Csak dühít a hagyatéka, a gránitszilárdságú Alkotmánya.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.04.22. 12:43:27

@ZorróAszter:

Azaz nem volt homoklobbista. Akkor viszont mi a gond vele és az alkotmánnyal?

ZorróAszter 2023.04.22. 12:58:51

@alöksz róz:

"nem következik, csak az következik h nem szerepel majd a rendszerben"

Ha valaki renitens és nem együttműködő, az valószínűleg nem 9 hónap után kezdi el, hanem már az elején. Vagyis nem rontja a "munkanélküliként töltött idő" statisztikát, hanem éppen erősen javítja.

"az se következik h közben nem dolgozik"

Ez a NAV és egyéb hatóságok dolga. Ha lebukna, mindent vissza kell fizetnie kamatostúl.
Sőt azt hiszem fekete listára is kerül, aki nem kaphat semmilyen juttatást de ez nem biztos.

"az meg végképp nem következik, hogy 30 évig a minimálbér többszöröse után adózott de most nem tud munkát találni"

Hol mondtam én, hogy mindenki ilyen? De a túlnyomó többség legalább két évtizedet dolgozott, és annyak a többsége minimum nem minimálbérre volt bejelentve. Még nagyobb a munkanélküliség az ötven feletti korosztályban. Ők meg tulnyomó többségükben 30 évet dolgozott már, és többségükben nem minimálbér után adózott.

Szemben azokkal akik évente kapják a 3 millió forintos, vagyis tízszeres ajándékot, hiszen azt olyanok is kapják, akik egész életükben minimálbérre voltak bejelentve, a Kft.-jük meg nullára vagy minimális nyereségre vannak könyvelve. Ez pedig meg tudjuk, hogy a magyar vállalkozók többsége.

alöksz róz 2023.04.22. 13:52:00

@ZorróAszter: "Ha valaki renitens és nem együttműködő, az valószínűleg nem 9 hónap után kezdi el, hanem már az elején. Vagyis nem rontja a "munkanélküliként töltött idő" statisztikát, hanem éppen erősen javítja." - vagy igen, vagy nem. de semmi esetre se következik a statisztikából. lehet csak akkor lesz renitens, amikor hosszabb idő után már olyan állást kínálnak neki amit el kellene fogadnia (mert nem köteles bármit elfogadni). de tökmindegy, nem következik belőle.
a gyakorlatban amúgy is nagyon könnyű megfelelni az együttműködési feltételeknek, elmegy, pecsételtet, viszlát.

"Ez a NAV és egyéb hatóságok dolga. Ha lebukna, mindent vissza kell fizetnie kamatostúl.
Sőt azt hiszem fekete listára is kerül, aki nem kaphat semmilyen juttatást de ez nem biztos." - ez is tökmindegy, fogyi. ebből se következik, hogy nem dolgozik közben.
amúgy is dolgozhat egyszerűsített foglalkoztatással x napot. és?

"De a túlnyomó többség legalább két évtizedet dolgozott, és annyak a többsége minimum nem minimálbérre volt bejelentve. Ők meg tulnyomó többségükben 30 évet dolgozott már, és többségükben nem minimálbér után adózott." - csak a fejedben van így, fogyi. a statisztikából nem következik. pont olyan ez mint a pénzes hülyeséged, az is csak a fejedben volt úgy. meg mint a német agymenésed.

ZorróAszter 2023.04.22. 14:53:35

@alöksz róz:

Buzikám!

" a statisztikából nem következik. pont olyan ez mint a pénzes hülyeséged, az is csak a fejedben volt úgy. meg mint a német agymenésed."

A "pénzes hülyeség"-ből te menekültél ki nyüszítve sunyi kis patkány.

A statisztikából következik. Csak éppen arra próbálsz játszani, hogy úgyse ellenőrzi senki azt a sok baromságot amit mondasz. De nem baj mert látszik.

Ha ez nem egy hazaáruló tetvek által vitt kollaboráns kormány lenne a német Negyedik Birodalom szolgálatában, akkor érdekelné őket, hogy nyomorog-e valaki amiatt, hogy ez a tolvaj banda havi 22800 forintot ad a munkanálkülieknek.

Ez világos mint a Nap.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.04.27. 12:45:38

@alöksz róz: vagy a kocsmát hagyták el , így van :)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása