magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A főmufti beszédet mond

Minden nagy cég életében eljön pár évente a nagy pillanat: a legmagasabb vezető személyesen jelenik meg a cégnél!

Úgy vagyok ezzel, mint a kommunista rendszerben a politikai gyűléssel: annyira bizarr, hogy időnként el kell menni rá, akkor is, ha ki lehetne esetleg bújni alóla.

Egyszer kihagytam egy ilyet pár éve, betegséget bekamuzva. S megbántam: utólag pár kolléga elmondta mi volt, s máig sajnálom, hogy egy ilyet kihagytam. Ugyanis a nagyfőnök akkor azt csinálta, hogy a beszéde közepén elővett a zakója belső zsebéből egy nagy kötegnyi 100-dolláros bankjegyet, s a köteggel hadonászva gesztikulált percekig.

Bár vallásellenes üzenettel, de megírta ezt Szathmáry Sándor éppen 90 éve, főművében. De a nagy szerzők ilyenek, univerzálisan alkalmazhatók igazságaik. Szóval nem kell arra figyelni, hogy ő ezt ateista nézetei alátámasztására írta, mert maga a mondanivaló sokkal szélesebb. Íme, idézem:

"A fülbetik bilevezése úgy történt, hogy egy betiknek a fülére akasztottak két irgalmatlan, láncos rézkockát, majd két behin megragadta a lábát, kettő meg a kezét, és így lógatva végigcipelték az udvaron, ahol az egész tébolyda összegyűlt. Füléből a rézkockák harangoztak, és mégis mosolygott. Velem együtt sok locsoló ember haladt elöl, majd furcsa torzak jöttek. Volt olyan, akinek orrából hosszú kóc lógott, másik kinyújtott tenyerén egy lyukas téglát tartott, és mindegyik agyon volt halmozva tönkrelyuggatott finom ruhák tömegével, míg köröttük a rongyos tömeg tombolt és üvöltött, sokan hasra feküdtek és felugráltak, néhányan cipőjüket lehúzták, földhöz verték, majd magasra dobálták, és a torkokból majomszerű, artikulálatlan hangok gurguláztak elő.

Minden pillanatban attól féltem, hogy agyon fognak verni, amin cseppet sem csodálkoztam volna. Utólag tudtam meg, hogy a tömeg nem a felháborodástól, hanem az örömtől üvöltött!

Midőn pedig azt kérdeztem, hogy mi örülnivaló van a természetes emberi méltóságnak e rút és visszataszító karikatúráján, azt felelték: - Na hallod? Fülbetik csak egy van, és minden nyolc évben csak egyszer bilevezik!"

Szóval volt már szerencsém több fülbetikhez, ill. halivúdi nyelven CEO-hoz. De a bilevezés maga teljesen ilyen: értelmetlen, tartalmatlan.

Az autizmus egy súlyos probléma, de van egy apró előnye: a benne szenvedő képes gyorsan átlátni az értelmetlen formaságokon, ez azért sokat segített nekem mindig, el kell ismerni.

A műfajnak persze megvannak a maga alapszabályai. Ezek része még értelmes is.

A főember utolsónak érkezik, ez mindenhol így van. A zenekaroknál is ez a szokás: az egész zenekar már a színpadon van, minden néző ott a nézőtéren, majd csak ezután jön be a szólista (kivéve, ha a karmester a főember, mert akkor ő jön be legkésőbb). De ez egy értelmes szokás, így van kihangsúlyozva ki a sztár:

A CEO bilevezésekor is hasonló van, viszont a CEO sose egyedül jön be, hanem a legközelebbi emberei gyűrűjében. Ennek fontos üzenete van a dolgozók számára: íme kik a valóban fontos emberek a cégben, kik méltóak a nagyember közvetlen közelében lenni egy ilyen ünnepélyes pillanatban. Az egyedül bevonuló nagyember jelzés: még nincs senki aki méltó lenne hozzá. Putyin pl. mindig egyedül vonul be, ez bajt is okoz a kremlinológusoknál: nincs semmilyen kiválasztott utód!

A politikusoknál gyakori a házastárssal vonulás, ez üzenet, íme a családos ember. A multis életben ez teljesen idegen szokás, még sose láttam, a házastárs eleve nincs is jelen, s ha mégis, akkor már ül a hallgatóságban.

A beszédnek vannak mindig értelmes kellékei is. Apámtól tudom, aki egy időben meghívott tanár volt a budapesti Külker Főiskolán (ez jelenleg a BGE Külkereskedelmi Kar), hogy 15 percenként kell valami váratlant mondani, mert ellenkező esetben a hallgatóság agya kikapcsolódik.A CEO-bilevezés közben ez gyakrabban zajlik, különösen ha prezentációvetítés is van közben, a prezentációk ugyanis garantáltan altatnak.

Eleve senkit se érdekelnek se a cég eredményei, se a tervei, ez teljesen hidegen hagyja a dolgozót, ő eleve csak a havi bére miatt jár be. A dolgozó csak akkor emeli meg fejét, s kezdi hegyezni fülét, ha elhangzik a racionalizálás szó, mert ez azt jelentheti, érdemes elkezdenie új munkahelyet keresni. De ezt leszámítva mindenki utálja a céget, ahol dolgozik, a legjobb esetben is csak semleges érzelmeket táplál iránta.

Persze mindig akadnak akik tényleg szeretik munkájukat és a céget. Ez egy törpe kisebbség, s őket mindenki más elmebetegnek tart. Kb. mint ahogy a kommunista rendszerben néztek azokra, akik tényleg hittek a marxista eszmében - ezek vagy mindenen áttaposó karrieristák vagy gyengeelméjűek lehetnek csak!

Az átlag dolgozó még túlságosan is utálja munkahelyét, sokszor teljesen irracionális módon. Nem egyszer megesett, hogy beszélgetésben a cégvédő áldatlan szerepébe kerültem. Egyszer valaki elkezdte mondani a "nálunk 3-szor kisebb a bér, mint a nyugat-európai egységben" lemezt, mire én megjegyeztem, hogy ez nyilvánvaló, pont ezért jött ide a cég, hiszen ha ugyannyit fizetne, mint ott, akkor nem lenne itt, amire megkaptam a szemrehányást, hogy "téged lefizettek, hogy védd őket?".

A beszéd alatt izzasztó helyzetben van a menedzsment. Egyrészt ugyanis úgy kell tenniük, mintha érdekelné őket a beszéd, másrészt a dolgozók is látják őket, szóval totál idiótáknak se nézhetnek ki, így nehéz egyensúlyozás szükséges egész idő alatt.

A friss középvezetők gyakori hibája, hogy ilyenkor jegyzetelést szimulálnak, pedig ez határozottan tiltott, hiszen a középvezető számára nem kell, hogy újdonság legyen a beszédben, így ha jegyzetel, azzal csak azt írja alá, hogy nem ismeri jól a cég tevékenységét, tehát alkalmatlan. Jegyzetelnie csak az egyszerű dolgozónak szabad, legfeljebb még a kisfőnököknek, nekik ugyanis tényleg lehet, hogy olyasmi hangzik el, amit eddig nem tudhattak.

Az ideális középvezető magatartás a gondolkodásszimulálás, néha bólogatással körítve, de ezt nem szabad túlzásba vinni, mert paródiává fajul.

Ami viszont nagyon fontos: mosolyogni, amikor a nagyember viccelődik! A fülbetik ugyanis így csekkolja ki figyel oda és ki nem. A viccelődés mindig jelen van, még nem voltam bilevezésesen, ahol a nagybetik ne viccelődött volna többször is. A "viccelődés" szót nem szabad azonban szó szerint érteni, ugyanis a viccelődés sose vicces, s ha nem a nagyember mondaná, senki se mosolyodna le, még halványan se.

A diplomáciai fogadásokon a kávé felszolgálása az egyezményes jel, hogy mindenki takarodjon haza legkésőbb fél órán belül. A CEO-bilevezésen a kávé szerepét a "van kérdés?" szöveg tölti be. Azt jelzi: még fél óra van hátra.

A tapasztalt középvezető felkészült alaposan. Jó előre beszélt 1 vagy 2 alá tartozó egyszerű dolgozóval, s ha senkije sincs, legalább 1 alá tartozó kisfőnökkel, hogy majd kérdezzen valamit.

Kulcspillanat. Egyrészt olyat kell kérdezni, amire nem lehet egymondatos választ adni, másrészt olyat, amire előre tudjuk a választ, harmadrészt pedig nem lehet olyan, ami elhangzott a beszédben. Mert ha a válasz egymondatos lehet, akkor túl hamar véget ér az esemény. Mert ha nem tudjuk előre a választ, akkor esetleg a kérdésünk kellemetlen lehet. Mert ha az előbb elhangzott a válasz már, akkor nem figyeltünk oda.

Izzad ilyenkor minden középvezető: sikerüljön jól, ne pont a végén legyen baleset! A legrosszabb a kínos hosszú csend: nem áll fel az, akinek kérdeznie kell, sőt egyetlen ilyen személy se áll fel. A tapasztalt középvezető ilyenkor persze még megmentheti a kellemetlen helyzetet, ő maga feláll, s valami olyat mond, hogy pl. "Ön már említette a B2 pontot beszédében, figyelmesen hallgattam, de tudna esetleg mondani még pár példát, mert attól félek, nem minden kolléga számára lett világos ez a komplikált rész, ami pedig rendkívül fontos cégünk jövője számára?". De ez már csak kármentés, mint amikor fingottunk a szobában, majd mintha mi se történt volna kinyitjuk az ablakot.

A bilevezés után a hangulat mindig kiváló. Hiszen mindenki boldog, hogy vége van. A szemfüles menedzsment eleve úgy szervezi a CEO-bilevezést, hogy vége a munkaidő végével essen egybe, azaz a végén mindenki haza menjen, ne vissza az íróasztalához. Ez kirobbanóan jó hangulatot biztosít.

Címkék: közélet
28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6718154986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.07.04. 07:41:52

egyszer dolgoztam spanyol cégnél. a felsővezető az évvégi céges partin tartott egy előadást spanyolul. ami a nemzetköz üzleti iskola bullshit szövegeiből állt össze. volt egy tolmácsa, egy disszidált kubai, aki nemcsak fordított, hanem időnként vicceket mesélt, függetlenül a főnöktől, illetve saját maga tartott egy kiselőadást, esetenként parodizálva a multikat. a közönség persze dőlt a nevetéstől. a főnök meg azt gondolta, hogy nagyon vicces.

ez a nevem senki 2023.07.04. 07:46:15

út
áljuk a sik eres emb
erek et
ki vétel Viktor!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 07:52:02

@cvsvrs:

Amikor a Partynál voltam egy idpben egy kanadai zsidó emberke volt a nagyember.

Időnként jöttek tőle ilyen ímélek. Gyakorlatilag business bullshit generator szövegek.

www.bullshitgenerator.com/?utm_content=cmp-true

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.04. 09:24:47

A másik szórakoztató pont, amikor bejelentik hogy jön A Nagy Ügyfél Aki Gazdaggá Tesz.
(persze komolytalan cégnél vagy hazudás esetén konkrétumok nélkül.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 09:40:13

@Deak Tamas:

Ügyféllátogatás. Mindenki öltözzön fel rendesen, s legyen minden asztal tiszta, rendezett.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.04. 10:05:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: plusz nincs sem evés, sem ivás az asztalnál, csa koncentrált figyelem :)
A tiszta rendezett asztal egyébként a normális ügyfelet elriasztja. Kapásból három olyan cég jut eszembe névszerint, akik azért választották az akkori munkahelyemet, mert az asztalon lévő tárgyak azt sugallták vissza, hogy az illető jól érzi magát a helyén, és ez már félsiker a szolgáltatás minőségét illetően. (Amikor később egy korrupt amerikai és egy korrupt holland fasz vette át a vezetést, ott kezdődött a Tiszta Asztal Rendes Ház mozgalom, egy éven belül öt ügyfél távozott.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 10:16:39

@Deak Tamas:

Igen, ezek mítoszok.

Kb. mint a szilikonmell. A nők 90+ %-a hiszi, minden férfi ezt akarja. Pedig a felmérések szerint a férfiak alig 20 %-a szereti, 80 %-a utálja.

Billy Hill 2023.07.04. 11:12:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Deak Tamas:

Egyik munkahelyemen az ügyvezetőnek az volt a heppje, hogy minden munkatárs asztalán csak egy bögre lehet, ezért néha körbejárt az épületben, és ahol több volt, ott a felesleget saját kezűleg dobta bele a szemetesbe. Nem este vagy éjjel, hanem amikor mindenki bent volt. :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.04. 11:44:37

@Billy Hill: hú, durvább nálunk is volt, csak épp azon gondolkodom, ha leírom a sztorit, valószínű beazonosítható a cég. Ott "egészségkárosító" dolog dobattatott ki.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.04. 11:45:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez amikor be akarják bizonyítani, hogy az abnormalitás a normalitás.

MEDVE1978 2023.07.04. 15:08:14

Igazából az élet annyiban megkímélt ettől, hogy leginkább csak éves zárókon vagy még jobb csapatépítéseken kellett résztvennem, ahol ez kicsit "lazább" volt.
A kedvencem így is ezeken a "körbeszopkodás". Alapból a CEO ugye 29. Béla munkatárssal nem áll napi kapcsolatban. Viszont Józsi igazgatóval a stratégiai tervezéstől, Micikével a Kommunikációról vagy HR-ről, Erzsike főkönyvelővel igen. Ilyenkor jön az "ismét jó évet zártunk, köszönhetően Micike csodálatos kampányának", illetve Erzsike sikeres adóoptimalizálásának. Jó esetben jutalommal vagy legalább puszi-puszi virággal megfejelve. Ennél még egy fokkal szebb az, amikor mondjuk a helyettes is megköszöni az inspirálást és szakmai munkát a CEO-nak. A dolgozók többsége számára visszataszító a körbeszopkodás, de hát mit lehet tenni. Ha tapsolsz a CEO-nak, lehet, hogy jövőre lesz bónusz.

Ennek minősített esete az állami támogatott biznisz vagy állami vállalat, önkormányzat stb. Ilyenkor azt is elmondják, hogy "szent államtitkár úr támogatásának köszönhetően ma van pénzünk arra, hogy titeket parasztokat foglalkoztassunk".

Gery87 2023.07.04. 15:25:18

Én próbálom a lehető legérdektelenebbül, rezzenéstelen arccal, semmi érzelmet nem kifejezve, még épp nem bosszankodva eltölteni ezeket az időrabló gyűléseket - nehogy bárki azt gondolja fontos és érvényes ami itt most velünk zajlik - de anélkül hogy felhívnám magamra a figyelmet.

Teljesen felesleges, a dolgozókra nem tartozó hülyeségek, a kb "minden fasza vagy az lesz" szinten.
Egy csomó túlfizetett semmirekellővel, mosolygó seggnyalóval, idiótának nézett dolgozókkal.

A legundorítóbb hogy ilyenkor úgy csinálunk mintha egy nagy boldog "kommuna" lennénk, egy nagy boldog család, ahol mindenki számít és mindenki ugyanúgy élvezi a cég sikereit és viseli a gondjait.
Gusztustalan, hazug.

Ennél még egy audit vagy üzemlátogatás is jobb, az legalább őszinte, olyankor a dolgozó annak van kezelve aminek tartják: biorobotnak.
Minden tilos ami emberi lenne pl ülni, beszélgetni vagy ne adjisten 2 percig pihenni, személyes holmit előhagyni...

"A "viccelődés" szót nem szabad azonban szó szerint érteni, ugyanis a viccelődés sose vicces, s ha nem a nagyember mondaná, senki se mosolyodna le, még halványan se."

Ebben az a szomorú hogy mindenki tudja hogy így van: a nagyfőnök is, a mosolygók is, a kívülállók is, mindenki.

Az egész nagygyűlésben az a bosszantó hogy kivétel nélkül szintén mindenki tudja hogy értelmetlen,mégis csinálják.

Gery87 2023.07.04. 15:27:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, ilyenkor úgy kell a "sikeres és keményen dolgozó cég" benyomását kelteni hogy minden eszközt és körülményt eltüntetünk ami egyébként ahhoz kell:D

Fogyatékosok.

ZorróAszter 2023.07.04. 16:54:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez egy törpe kisebbség, s őket mindenki más elmebetegnek tart. Kb. mint ahogy a kommunista rendszerben néztek azokra, akik tényleg hittek a marxista eszmében - ezek vagy mindenen áttaposó karrieristák vagy gyengeelméjűek lehetnek csak!"

Furcsa! Én a magam részéről mindig azt tapasztaltam, hogy a Nyugat seggét nyalóktól a párttitkár seggét nyalókig mindenki kiakadt. Senki se röhögött, pedig én magam sosem vettem túl komolyan saját magamat, úgyhogy felőlem akár röhöghettek is volna.

Én meg viszont sosem értettem, hogy mitől vannak ennyire kiakadva amikor én nem akarok semmit, csak legfeljebb mellékesen megmondom a saját véleményemet.

Én se akartam semmilyen karriert se. Még szakmai karriert se. Úgyhogy már ezért se értettem ezeket a reakciókat.

ZorróAszter 2023.07.04. 16:59:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyébként nem akarom védeni az ilyen Steve Balmer -féle kreténeket (nem tudom látta-e az ő műsorát), de ezeket általában az igazgatótanácsok várják el a CEO-któl.

Ott ül z igazgatótanácsban a sok levitézlett korrupt politikus, akik az egykori szolgálataikért kapták a kinevezésüket, és például azzal hitethetik el magukról hogy valakik, hogy kikényszerítenek ilyeneket, amikkel a vezér lebőgeti magát.

Szóval többnyire nem a vezér ötlete az ilyesmi, hanem tőle is elvárják, hogy csináljon egy ilyet és ne legyen botrány.

Az hogy ilyen siralmas ez mindenhol, az a kontraszelekció álltalános voltára vezethető vissza.

élveteg 2023.07.04. 19:16:38

Nekem úgy láttszik szerencsém volt Ahol melózom egyszer láttuk a cég első emberét az az évi bónusz átadásakor Itt volt egész nap sok időt töltött lent nálunk is barátságos volt nem tolakodó , aztán a meló vége előtt tartott egy egyórás perzentecácót az évről és a következő év konkrét terveiről Aztán minndenkinek megköszönte a munkát átadta a borítékokat a búnusz mértékéről ( két teljes havi lové volt ) Nem humorizált nem poénkodot ( ezt én is mérhetetlenül utálom ) elköszönt beült a Q8-as Audiba aztán elment

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 19:36:30

@ZorróAszter:

Mert udvariatlanságnak számított az ilyen viselkedés.

Anyám mesélte. 1977. Április 4. ünnepség a cégnél.

Magyar himnusz. Majd szovjet himnusz, amire az egyik dolgozó leült.

Aztán hivatta az igazgató. S jól leszidta. De nem azt mondta, hogy ezt nem szabad, mert rossz, hanem azt "nekem akarsz, baszdmeg, bajt okozni???".

ZorróAszter 2023.07.04. 19:54:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Áh, én nem csináltam ilyet csak néha kibukott belőlem a véleményem, és erre akadt ki mindenki.

A legfőbb baj az volt így visszagondolva, hogy mindenki azt hitte, hogy nekem azt kellene képviselnem mint ami az ő véleménye. Az ellenzékiek például hogy még KISZ-tag se vagyok, sőt beszólok nekik, akkor miért nem az a véleményem mint nekik.

A másik oldalnak meg az nem tetszett, hogyha úgy nagyvonalakban ez a véleményem, akkor meg miért nem teljesen.

Amit sosem értettem, hogy ez miért olyan fontos mindenkinek, hogy a végén már tajtékzanak, én meg a végén már ezen röhögök.

Mert simán rámhagyhatták volna.

Viszont érdekes módon senkise tett be nekem. Szerintem azért, mert minden oldal azt gondolta, hogy "majd előbb-utóbb megjön az eszem".

Ez a hülye PG prof ez kivétel volt. Tőle viszont a Jóisten mentett meg direktbe.

Gery87 2023.07.04. 20:36:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Aztán hivatta az igazgató. S jól leszidta. De nem azt mondta, hogy ezt nem szabad, mert rossz, hanem azt "nekem akarsz, baszdmeg, bajt okozni???"."

Magyarul mindenki tudta hazugság az egész ügy: a vállalati apr. 4, a szovjetek seggnyalása, és a dolgozó leszidása is (persze, nem szép dolog leülni más nemzet himnuszára) de úgy kell csinálni mintha mégse, még akitől a vezér félt hogy lebassza őt, még valszeg aszerint is....egészen a szovjet párttitkárig...ő meg a legitimációját félti a tömegektől...és körbe is értünk, egy nagy hazugság látszat amit kollektív fenntartanak.
Senki nem hisz benne, de senki nem akar/tud tenni ellene.

Gery87 2023.07.04. 20:38:47

@ZorróAszter:

"A legfőbb baj az volt így visszagondolva, hogy mindenki azt hitte, hogy nekem azt kellene képviselnem mint ami az ő véleménye. Az ellenzékiek például hogy még KISZ-tag se vagyok, sőt beszólok nekik, akkor miért nem az a véleményem mint nekik."

Ma is ez van, lett.
Én is voltam már náci, zsidó, komcsi, libsi amit akarsz, pedig mindenkinek ugyanazt mondom ugyanarról:)
Fideszes még nem voltam, arra büszke vagyok:D

Gery87 2023.07.04. 20:46:30

@ZorróAszter:

"Amit sosem értettem, hogy ez miért olyan fontos mindenkinek, hogy a végén már tajtékzanak, én meg a végén már ezen röhögök.

Mert simán rámhagyhatták volna."

Mert nincs nemzeti és polgári minimum, konszenzus, sőt, nincs nemzet sem, törzsek vannak, ez törzsi gondolkodás!

"Ha nem pont olyan vagy mint én és azt mondod, gondolod amit én, akkor gyanús vagy, megbízhatatlan!
Jön egy probléma, valami gond, egy másik törzs...és bajom lesz és talán nem segítesz, átállsz, elárulsz, hátba döfsz, másképp reagálsz, ez veszélyes, ártani fogsz nekem! tehát a kva anyádat!"

Ez Magyarországon ott kezdődik hogy "köszönöm, de most nem kérek pálinkát"...na ott már elástad magad:)
Mi az hogy nem kérsz pálinkát? Buzi vagy?
Meg akarsz baszni? nem figyelek oda és már rángatod a gatyámat.
Résen kell lenni, mármint...nana, nem úgy.....érted.

ZorróAszter 2023.07.05. 07:17:15

@Gery87:

"Mert nincs nemzeti és polgári minimum, konszenzus, sőt, nincs nemzet sem, törzsek vannak, ez törzsi gondolkodás!"

Én is ilyesmikre jutottam, de valahogy sosem voltam megelégedve a saját magyarázataimmal se. Valami még hiányzik ebből az elmefuttatásból, de ha évtizedekig nem jöttem rá akkor már nem is fogok.

A nyugtalanító gondolat, hogy az ilyenek oka általában valami önámítás szokott lenni amit az ember saját magának se képes bevallani.

Gery87 2023.07.05. 15:29:54

@ZorróAszter:

Pedig ennyi:
Ha nem olyan vagy mint ő és nem azt mondod, teszed, vallod, akkor ellenség leszel rá nézve, potenciális veszély.
Miért?
Mert ez egy törzsies, atomizálódott társadalom ahol nincs közbizalom, nincs közeli tapasztalata annak hogy a tágabb környezet is támogat és segít engem, nekem, bízhatok bennük és ők is bennem!
Ez csak a család, közeli rokonok és barátok esetében egy tapasztalható érzés.
A többiek idegenek, gyanúsak, potenciális ellenfelek, passzívak felém.
Ezért minél inkább nem olyan mint én annál gyanúsabb.

ZorróAszter 2023.07.05. 17:30:22

@Gery87:

Én azért nem látom ennyire súlyosnak a helyzetet. És nem is ennyire általánosnak.

A túlnyomó többség engem is tolerál annak ellenére is, hogy szemlátomást rendszeresen kiakadnak tőlem.

Ennek az is oka lehet, hogy egy ilyen típusú idealizmus veszélytelenebbnek tűnik, mint egy intelligens és céltudatos érdekérvényesítés. Inkább bosszantó és vádoló mint veszélyes.

Gery87 2023.07.05. 21:35:22

@ZorróAszter:

Minél stabilabb a helyzete valakinek (mindenféle értelemben) annál toleránsabb.
A kiszolgáltatott ember lát veszélyt mindenben.

Ezért van hogy a falusi suttyó világ mindenre megjegyzést tesz, beszól, gúnyol, ítél, kiközösít....
"Ez a nincs flexed? buzi vagy?" világa.

Gery87 2023.07.05. 21:37:46

A nagyvárosi belpesti ügyvéd akinek 100 milla van a számláján meg fontos, befolyásos emberek, ügyfelek telefonszámait birtokolja, meg mondjuk már pont leszarja "iszol e rendesen"...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása