magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az a csúnya gerinctelen kisember!

A kommunista rendszer vége után jelent meg az emberek hibáztatása, hogy most miért pofáznak, ha egyszer előtte kussoltak.

Magyarországon persze a dolog sajátossága az is volt, hogy aki liberális lett az új rendben, azt sose vonták így felelősségre. Aki viszont a másik oldalra állt, azt igen. Lásd az összes nemzeti oldali újságírót, aki már Kádár alatt is újságíró volt.

Az oldalhoz kötöttség jele az Orbánhoz és haverjaihoz való viszony. Amíg a Fidesz a liberális oldalon állt, soha senki se foglalkozott KISZ-tagsággukkal, Orbán gimnáziumi KISZ-titkárságával. De amint a Fidesz lassan kezdett távolodni a liberális szekértáborból, azonnal előjött mindez érvként.

Pedig abszurd az alkalmazkodást bűnnek felróni. Minden rendszerben kell alkalmazkodni, a demokráciában is kell, benne legfeljebb alacsonyabbak az elvárások. A kommunista államokban az alkalmazkodás nagyobb fokú volt, ennyi az egész, mert ezt várta el a rendszert.

Utólag bárkinek felróni, hogy alkalmazkodott teljesen elfogadhatatlan követelés.

Címkék: közélet
109 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8018212419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 10:58:04

@Gery87:

"KISZ tagnak nem volt kötelező lenni, pláne pl titkárnak nem, ahogy úttörőnek se"

Szinte semmi se volt kötelező, csak épp megnézhetted magadat, ha nem csinálod "önként".

Tapi2021 2023.09.25. 10:58:45

@fofilozofus: Régen szokás volt, ha jött egy sokkal erősebb hatalom serege, akkor a kis népek, törzsek, városok egyszerűen TÁRGYALTAK velük és viszonylag jó feltételekkel, adófizetéssel, behódoltak.
Így egyrészt megmentették a népet, beleértve a katonának vitt volna férfiakat is, másrészt, a birodalmak, uralmak előbb-utóbb megszűnnek.

Kár, hogy ez kiment a divatból. Sok élet bánja.

Serény Vélemény 2023.09.25. 11:01:02

@Gery87: "Alkalmazkodni kell persze egy fokig, de KISZ tagnak nem volt kötelező lenni, pláne pl titkárnak nem, ahogy úttörőnek se..."

Persze. Nem volt kötelező, de milyen érzés lehetett annak, akik - mondjuk egy 1600 fős iskolában egyedüliként nem volt úttörő?

Vagy pl én többed magammal azért jártam elsős szakközepesként valami kisz-vezetőképzőbe, mert ott voltak lányok is. Az egész középiskolában meg nem voltak.

Tapi2021 2023.09.25. 11:05:12

@Gery87: "Ha marad a rendszer Orbán most azt hazudná mekkora kommancs és nem azt hogy mekkora kuruc magyar.

Már akkor se hittek semmibe. Szerepek voltak."

Ezt persze nem tudhatod, de lehetne így is. És? Mi következik ebből?
MOST képviselnek bizonyos, konkrét értékeket és érdekeket. Akiknek ez kell, ez jó, rájuk szavaznak. Azokra meg nem, akik MÁS ÉRTÉKEKET és érdekeket vállalnak fel.

Szóval a választók szempontjából mi a fontos?

Hogy 18-20 évesen - ADOTT társadalmi helyzetben, amitől senki sem volt független -, mit, milyen karriert terveztek, vagy az, hogy MOST mit képviselnek, vállalnak fel?

Nem egyértelmű?

Tapi2021 2023.09.25. 11:08:16

@Gery87: "A liberális volt egy szerep, most helyben van, most jellem azonos. Végre lehet vidéki pörköltszaftos pálinkás nőverő bunkó.

Boldog Karácsonyt."

Te is könnyen lemész egy szint alá, mint Boldi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 11:10:32

@Gery87:

"Ha marad a rendszer Orbán most azt hazudná mekkora kommancs"

Azt tudod, hogy Orbán már Kádár alatt ellenzéki volt? Azaz nem a rendszerváltozás után váltott?

Azaz ezt nem hazudhatná.

Tapi2021 2023.09.25. 11:14:47

@Serény Vélemény: "Persze. Nem volt kötelező, de milyen érzés lehetett annak, akik - mondjuk egy 1600 fős iskolában egyedüliként nem volt úttörő?"

Kutya nem kérdezte meg tőlünk, hogy akarjuk-e? Automatikusan ment. Ahogy a kisdobosság is. A KISZ már nem. Ott tényleg volt választási lehetőség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 11:21:06

@Tapi2021:

Én úgy lettem úttörő, hogy fel se avattak.

Osztályfőnök mondta: diák = úttörő, pont.

Boldeone2 2023.09.25. 11:26:38

Óriási problémák vannak a "kisemberrel" Magyarországon, hiszen a 80- as évek közepén még 871 ezer MSZMP- tag volt, ma meg már milliós a retardált szélsőjobboldal, az Orbán - rezsim hívőinek tábora...

Hogy lehet ez? Ennyire manipulálható a kisember, a politikai kurzusok által?

Mindig csak a budapesti értelmiség lázad, az éppen aktuális, most éppen orbáni elnyomással szemben??

Serény Vélemény 2023.09.25. 11:28:28

@Tapi2021: Egyébként erre mondják azt, hogy "puha" a diktatúra, de valójában kőkemény egzisztenciális kockázatot jelenthetett, ha valaki nem volt középiskolában kisz-tag. Lehet, hogy emiatt nem vették fel egyetemre pl.
Az egzisztenciálisan kiszolgáltatott kisember mindig is minden diktatúrának az éltetője.
Vagy kisebb, vagy nagyobb kompromisszumokat kell kötnie a (a viszonylag elviselhető) élethez. És van egy határ, ami után már tényleg cinkossá válik a rendszer bűntetteiben.

Tapi2021 2023.09.25. 11:31:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én úgy lettem úttörő, hogy fel se avattak.

Osztályfőnök mondta: diák = úttörő, pont."

Ez így ment. Automatikusan. A KISZ-nél már nem, oda tényleg be kellett lépni. Sőt, ahol az ESZMÉT nagyon komolyan vették, oda még ajánlás is kellett. Hiszen kitüntetés és kiváltág volt! Így fogták fel. És persze valóban komoly előnyökkel járt.

Serény Vélemény 2023.09.25. 11:31:34

@Boldeone2: "Mindig csak a budapesti értelmiség lázad, az éppen aktuális, most éppen orbáni elnyomással szemben?"

Milyen elnyomás van egyébként a te világnézeted szerint? Kötelező Orbánékra szavazni? Érhet bárkit, bármilyen retorzió, hogyha nem a fideszre szavaz, vagy ha nem szimpatizál a fidesszel?
(Mert egyébként sok helyen pont a konzervatív érzelműeket diszkriminálják és szorítják a perifériára - főleg Budapesten.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 11:36:18

@Boldeone2:

Аz MSZMP tagságának 95 %-a kényszertag volt. Nem jelentett akkor valódi elköteleződést a tagság.

Boldeone2 2023.09.25. 11:37:08

@Serény Vélemény: Persze, hogy érhet

Bárkit kicsinálnak, aki nem tetszik nekik, vannak szofisztikált eszközök...

Pl. nekünk a vállalkozásunkat vehetik el, hoznak egy törvényt és annyi...

Már így is MINDEN évben engedélyt kell kérni. A legutóbb visszadobták módosításra...

Itt mindenki borotvaélen táncol...

Tapi2021 2023.09.25. 11:37:22

@Boldeone2: "Mindig csak a budapesti értelmiség lázad, az éppen aktuális, most éppen orbáni elnyomással szemben??"

A "kisemberek" állítják meg általában a hajót a zátony előtt, mert fék és kormány is kell a hajóra, nem csak vitorlák.

A főváros mindig is sokkal kozmopolitább, globalistább - ha tetszik idegenszívűbb - volt, mint a vidék, ahol inkább élt és él a magyarság. Most is.

Volt idő, hogy magyar alig volt Pesten. Főleg nem pozíciókban.

Boldeone2 2023.09.25. 11:39:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A legtöbben azért többé- kevésbé egyet is értettek a szoci eszmékkel, meg a karrieristák is MSZMP- tagok voltak ...

Adott volt egy nagy narratíva, amit az emberek elhittek. Kb most is ez van: Orbán nagy (hazug ) narratívákat gyárt ...

Tapi2021 2023.09.25. 11:39:48

@Boldeone2: "Már így is MINDEN évben engedélyt kell kérni. A legutóbb visszadobták módosításra..."

Mi ez, valami kupi, hogy évente kell a bárca?

Tapi2021 2023.09.25. 11:41:33

@Boldeone2: "Orbán nagy (hazug ) narratívákat gyárt ..."

Például?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 11:49:53

@Boldeone2:

Dehogy értettek egyet.

Apám antikommunista volt, liberális, s párttag. S a haveri körében ez volt a jellemző.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.25. 12:00:28

@Tapi2021: az iszlám is pontosan így terjedt el. Érdemes olvasni a Római Birodalom történetét Justinianus halála után.

ZorróAszter 2023.09.25. 12:27:05

@Gery87:

"Majd kikopik ez is."

Fiatal koromban olvastam nyugati tudósok, főleg fizikusok visszaemlékezéseit, meg önéletrajzot, riportkönyvet velük.

Hát aki nem teszi nyiltan az indexet, hogy jobboldali, mint például Teller Ede, annak a dumái tudományfilozófia meg társadalmi kérdések simán elmegy marxistának.

Ezért volt az Amerikaellenes Tevékenységet vizsgáló bizottság meg az egész amerikai kommunistaüldözés álságos, mert ennek tudatában nem firtatták soha a természettudosok világnézetét.

Magának McCarthy szenátornak is szigorúan meg volt tiltva.

Még például egy neves közgazdász, aki egyáltalán soha nem politizált, azzal jött ki a bizottságtól felháborodottan, hogy "Hogyan tanítsak XIX. századi gazdaságtörténetet ha nem említhetem meg Marxot??!!??!!!"

Mégis eltiltották vagy tíz évig a tanítástól, pedig még a baráti társaságában se volt senki kommunista.

A fizikusokat meg nem firtatták. Oppenheimerrel is csak azért csesztek ki, mert ellene volt a hidrogénbomba fejlesztésnek, és tekintélyes fizikusnak számított, akinek adtak a szavára a politikában is.

ZorróAszter 2023.09.25. 12:29:19

@Tapi2021:

"Biztosan egyházi esküvő volt!"

Igen, úgy emlékszem.

Boldeone2 2023.09.25. 12:38:36

@Tapi2021: Egészségügyi szolgáltatás, ahhoz meg egy ideje engedély kell. Korábban nem kellett

Rengeteg hazug narratíva van, ezeket szolgálja az egyetemek, a tudomány és már kultúra rezsimszolgálatba állítása is.
Épp úgy - ha nem jobban - mint az államszoci rendszerben volt

Boldeone2 2023.09.25. 12:52:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A többség gondolkodását a szocializmus axiómái határozták meg, éppen ahogy most Orbán "alapigazságai"

A "kiindulópontok" a mai Magyarországon, a populista szélsőjobb százszor cáfolt hazugságai

Lényegében vannak azért közös pontok is: a nyugat-, az USA-ellenes hisztériakeltés.
a ruszki- barátság régi -új történet...

Ami új, az szélsőséges identitáspolitika, a gyűlöletkeltés a kisebbségek ellen

A nagy különbség: A SZU nem engedte volna azt a belső bomlasztást, amit Orbán tesz az EU- n belül , ez egy szabad és önkéntes társulás a NATO is!

Orbán mehet isten hírével, ha nem tetszik ezen közösségek célja és értékvilága neki

Boldeone2 2023.09.25. 12:59:27

@Deak Tamas: Amit mi csinálunk, ahhoz nem kellett engedély korábban, csak amióta a törvények változtak
Azt is az Országos Kórházi Főigazgatóság adja ki
Volt közben egy EÜ státusztörvény, az állam durván beleszól mit lehet csinálni egy eü dolgozónak a szabadidejében.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 13:01:07

@Deak Tamas:

Leírták, hogy a hódítók sokszor nem is akartak annyi hitet terjeszteni, mert gazdasági érdek volt, hogy a lakosság nagy része ne legyen muszlim, de a lakosság követelte az áttérést.

Boldeone2 2023.09.25. 13:10:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ....és hogyan akarsz megélni az EU - nélkül?
Csak addig vagyunk érdekesek bármely befektetőnek, amíg EU- tag vagyunk
Piacnak kicsi és szegény az ország

Egy előnyünk a relatíve jó földrajzi fekvés

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.25. 13:16:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van, hiszen a hitetlenek adója is kisebb volt mint a császári adókivetés. Rólunk pedig tudjuk, hogy a bizáncinak nevezett mentalitás kialakítói is egyben.

Gery1987 2023.09.25. 13:19:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Attól függ mit akartál, mi volt a cél.

Orbán hatalmat akart, politizálni ehhez kellett a KISZ.

Gery1987 2023.09.25. 13:21:00

@Serény Vélemény:

De érzed hogy más a csajok miatt ott lenni, meg más aktívan felhasználni a karrierhez.

Gery1987 2023.09.25. 13:24:09

@Tapi2021:

"Ezt persze nem tudhatod, de lehetne így is. És? Mi következik ebből?"

Az hogy férgek és nem lehet bennük megbízna az!

"MOST képviselnek bizonyos, konkrét értékeket és érdekeket. Akiknek ez kell, ez jó, rájuk szavaznak. Azokra meg nem, akik MÁS ÉRTÉKEKET és érdekeket vállalnak fel."

Úgysem tartják meg amit mondanak. Ma ez az érdek holnap az...

"Szóval a választók szempontjából mi a fontos?
Hogy 18-20 évesen - ADOTT társadalmi helyzetben, amitől senki sem volt független -, mit, milyen karriert terveztek, vagy az, hogy MOST mit képviselnek, vállalnak fel?
Nem egyértelmű?"

Mivel nincsenek elveik ezért bármikor feladják azt ami épp az érdekük és leváltják valami másra.
ha kell holnap progresszív libsi buzik lesznek.
Ezért nem érdemes építeni rájuk...a NER egy kúszohomok.

Gery1987 2023.09.25. 13:24:39

@Tapi2021:

ÉN?
Hát ő viselkedik így. Ez puszta tény.

Gery1987 2023.09.25. 13:26:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mit nem értesz azon amit mondtam?
ha marad a rendszer (dehát nem maradt) akkor ott csinál karriert.
ha 10 évvel korábban fiatal pl a 70-es években.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 13:28:20

@Gery1987:

Nem csinálhatott volna. AKi szembement a rendszerrel, az elvágta maga alatt ezt a lehetőséget.

Gery1987 2023.09.25. 13:30:12

@ZorróAszter:

Amerikában nagy hagyománya van az ostoba "kommunizmus ellenességnek".
Kb az a mondás egyeseknél:
"hogyha az állam csinál dolgokat az szocializmus, ha az állam sokmindent csinál az kommunizmus" tehát rossz...
:)

De hát a kapitalizmus világcsendőrétől mit is várnánk?

Gery1987 2023.09.25. 13:31:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor "kommunistaként" csinál karriert. Mit nem értesz?
A 80-as évek végén látta hogy van más út is...időben kapcsolt.

ZorróAszter 2023.09.25. 14:18:36

@Gery1987:

Amerikában mindigis olyan gyenge volt a kommunista párt, és a CPUSA annyira televolt FBI ügynökökkel, hogy csak arra lehet gondolni, hogy az amerikai nagytőkések jobban ismerik és jobban hisznek Marxnak, mint sok párttag.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.25. 14:25:09

@ZorróAszter:

Eleve az angolszász hagyományban sose lett erős kommunista mozgalom. Angliában se. Mert ott a nagytőke nagyon korán megengedte a szakszervezeteket.

Tapi2021 2023.09.25. 14:29:18

@Boldeone2: "Rengeteg hazug narratíva van, ezeket szolgálja az egyetemek, a tudomány és már kultúra rezsimszolgálatba állítása is."

Példa? Ha tudom, mire gondolsz, arra lehet reflektálni.

Az alapítványi működés főleg a finanszírozást érinti, nem a tananyagot.

A túlzott ballib, nem nemzeti erők visszaszorítása az egyes területeken, amelyeken dominanciát építettek ki a szocializmus alatt, pozitív folyamat! Nagyon is.

Magyarország már olyan lett lassan - a művészetek, kultúra, egyes tudományágak, politikai és társadalmi pozíciók birtoklása... terén -, mint Hollywood.

Tapi2021 2023.09.25. 14:30:08

@ZorróAszter: Oda mindig "hivatalos" Jézus!

Tapi2021 2023.09.25. 14:38:01

@Boldeone2: "Lényegében vannak azért közös pontok is: a nyugat-, az USA-ellenes hisztériakeltés.
a ruszki- barátság régi -új történet..."

Nincs ilyen. Ha a "szövetségesink" nem baszakodnának velünk és nem OKOZNÁNAK KÁROKAT szándékosan nekünk, ha nem akarnának KORMÁNYT BUKTATNI..., élhetnénk velük nyugalomban, szeretetben.
Nem mi szivatjuk őket, hanem fordítva. Hogy egy ballib-globalista-zsidó (kommunista múlttal és elődökkel rendelkező vezetőkkel az élen) kormányt toljanak hatalomba.

"Ami új, az szélsőséges identitáspolitika, a gyűlöletkeltés a kisebbségek ellen"

Nincs ilyen. A kereszténydemokrata kormány a keresztény értékeket képviseli. Ez nem gyűlölködés!
Csak ti akarjátok annak beállítani. Hogy tovább amortizáljátok a kereszténységet. És átvegyétek az ideológiai irányítást.
Ezért akarjátok a kultúrát, a sajtót, az egyetemeket.. is uralni!
És diktatúráztok, ha nem hagyjuk.

ZorróAszter 2023.09.25. 14:41:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Eleve az angolszász hagyományban sose lett erős kommunista mozgalom. Angliában se. Mert ott a nagytőke nagyon korán megengedte a szakszervezeteket."

A kedvencem egy "dülöngél egy nagykabát" stílusú vastag fekete télikabátos csavargó, hajléktalan öreg bácsi Londonban. Egyik kabátzsebében egy nagy üveg whiskey, a másik kabátzsebéből meg a Morning Star száma.

:o)

Tapi2021 2023.09.25. 14:42:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Leírták, hogy a hódítók sokszor nem is akartak annyi hitet terjeszteni, mert gazdasági érdek volt, hogy a lakosság nagy része ne legyen muszlim, de a lakosság követelte az áttérést."

Hát, ööö... Ahogy a proletárdiktatúrát, szocialista rendszert is a nép követelte. Leírták anno.

ZorróAszter 2023.09.25. 14:45:13

@Tapi2021:

"Oda mindig "hivatalos" Jézus!"

De úgy látszik, csak fidesznyik potentátoknak jelenik meg testi valójában is.

:o)

Tapi2021 2023.09.25. 14:47:11

@Boldeone2: "....és hogyan akarsz megélni az EU - nélkül?
Csak addig vagyunk érdekesek bármely befektetőnek, amíg EU- tag vagyunk
Piacnak kicsi és szegény az ország

Egy előnyünk a relatíve jó földrajzi fekvés"

Ez igaz. Az EU utóbbi években végbement balos fordulatát, gyors elpogányosodását, a kétezer éves keresztény alapok feladását, megtagadását kellene visszafordítani, és persze kihúzni az egész szervezetet az USA seggéből.

Sajnos most még nem erre megyünk, hanem tovább az új "lenini úton"!

Tapi2021 2023.09.25. 14:55:43

@Gery1987: ""Ezt persze nem tudhatod, de lehetne így is. És? Mi következik ebből?"

Az hogy férgek és nem lehet bennük megbízna az!"

Nem, ez nem következik abból, hogy egy szocialista diktatúra alatt 18 évesen hogyan látták a jövőt és, hogy most hogyan látják, és mit tesznek.
POZITÍVUM, hogy már nem ugyanúgy gondolkodnak, mint a rendszerváltás előtt!

"MOST képviselnek bizonyos, konkrét értékeket és érdekeket. Akiknek ez kell, ez jó, rájuk szavaznak. Azokra meg nem, akik MÁS ÉRTÉKEKET és érdekeket vállalnak fel."

Úgysem tartják meg amit mondanak. Ma ez az érdek holnap az..."

Lehet, de akkor nem szavaznánk rájuk! És hol van még egy ekkora szavazóbázis, mint a konzi-nemzeti-keresztény?
Baloldalon, de az foglalt.
Szóval aligha fognak csak úgy felhagyni a mi képviseletünkkel.
Ha meg, igen, akkor elveszítik a mi támogatásunkat.
Szóval...

Azt értsd meg, hogy ők (csak) azért lehetnek kormányon, mert mi rájuk szavazunk. És azért szavazunk rájuk, mert a mi értékeinket és érdekeinket képviselik a politikai színtéren!

Ha nem így tesznek, buknak.

Tapi2021 2023.09.25. 15:06:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Itt anyagi érdek volt. A muszlimok nem fizettek adót."

Hát, akik ezért követelték, hogy elhagyhassák a kereszténységet, azokért nem kár. De továbbra sem hiszek abban, hogy ez tömeges és önkéntes volt.
Ma inkább adnák fel emberek a hitüket - akár pénzért, akár, hogy ne üldözzék őket -, mint régen.

Az iszlám is hittérítő vallás egyébként. Sokkal reálisabb az erőszakos áttérítés. Szerintem arról több feljegyzés van.

Boldeone2 2023.09.25. 16:20:46

@Tapi2021: Nincs ilyen. A kereszténydemokrata kormány a keresztény értékeket képviseli. Ez nem gyűlölködés!
Csak ti akarjátok annak beállítani. Hogy tovább amortizáljátok a kereszténységet. És átvegyétek az ideológiai irányítást"

- De ez nem "kereszténydemokrata kormány", esetleg a nevében, hanem csak szélsőjobboldali populista uszító
A kereszténységet nem amortizálja senki, egyszerűen annyi most rá az igény. Posztmodern korban élünk
Ennek pedig a különböző progresszív áramlatok felelnek meg, az idő kerekét nem lehet visszafordítani

Ha tudom, mire gondolsz, arra lehet reflektálni."

- "Nyugat, az EU- szervezi az illegális migrációt, mi megállítjuk és homogén, izolált, egykultúrájú ország leszünk"

Lényegében minden állítása hazugság, de Orbán kb ezt mondja ....

Boldeone2 2023.09.25. 16:37:45

@Tapi2021: Ez igaz. Az EU utóbbi években végbement balos fordulatát, gyors elpogányosodását, a kétezer éves keresztény alapok feladását, megtagadását kellene visszafordítani, és persze kihúzni az egész szervezetet az USA seggéből."

- Ez nem most ment végbe, hanem már lehet hogy előtte, mint ahogy te megszülettél. Csak ma már a klasszikus osztályharcos balosságot felváltotta a progesszív liberalimus és zöld progresszivizmus- fejlődik a világ ...

A konzervativizmus soha nem tudott tömeget megszólítani, a vallás évtizedek óta is már az emberek magánügye volt
Ezt nem kell/lehet visszacsinálni

Mivel a klasszikus konzervativizmusa nem volt tömegigény, illetve az is iszonyodik a tömegembertől, elővették a klasszikus fasimus téziseit a szélsőjobb populisták:

- identitáspolitika
-nacionalizmus
- reakciós politika
- gyűlöletkeltés
- goebbelsi politika
- egységállami tévkép
-migráns/buzi - hisztériakeltés

Egy része ezeknek álkérdés, más része valid, csak valós válaszokat nem adnak rá...

Pl a magyar hármas kerítés elbukott, lényegében ma már ezrével özönlenek át rajta a migránsok, már polgárőröket is alkalmaznának
Akkor mit akar Orbán? Egyedül a közösségi válasz lenne hatékony, ha az afrikai államok nem állítják meg a migránsokat- ha már Európában vannak - senki

Itt viszont csak kevesen állnak meg, mert még csóróság van, de azért növekszik a számuk

Orbán is elismeri: nincs elég munkaerő a gyáriparhoz

Itt ugyanazok a migrációs trendek lesznek mint nyugaton, pár évtized késéssel, ezért is kártékony Orbán propaganda- hisztériakeltése

Magyarország kb SEMMIT sem tud tenni, max hátráltat minden közösségi megoldást !

Wildhunt 2023.09.25. 17:05:34

@Gery87: nem lehet mindenki olyan következetesen állhatatos egy eszme mellett mint Gyurcsány.

Tapi2021 2023.09.25. 17:11:34

@Boldeone2: " "Nyugat, az EU- szervezi az illegális migrációt, mi megállítjuk és homogén, izolált, egykultúrájú ország leszünk""

Egyik felét sem mondja a kormány.

Az elsőhöz: azt állítjuk, hogy azzal, hogy nem zárjuk le a határokat, nem küldünk haza lényegében senkit, és még a tengerből kihúzottakat sem haza visszük, hanem ide taxizzák, stb., mintegy meghívjuk őket, és arra ösztönözzük, hogy - az életveszélyt is vállalva, ÉS ÖSSZEFOGVA BŰNÖZŐKKEL, embercsempészekkel, TÖRVÉNYTELENÜL átlépve határokon... - nekiinduljanak.
Ez pedig így van.

A másodikhoz: homogén, egy kultúrájú országról sem beszélnek, hiszen eleve van itt vagy két tucat nemzetiség, a cigánytól a zsidókon és a szerbeken, szlovákokon át a görögökig, kínaiakig, saját önkormányzattal, TÁMOGATOTT kultúrával.
LEGÁLISAN!

És a legális és szabályozott betelepülésnek semmi akadálya nincs.

DE. Nem akarunk TÖMEGES, és ILLEGÁLIS bevándorlást, sem iszlamizálódást, sem új pogányságot.
Ez nem irányul senki ellen, ez tiszta ÖNVÉDELEM!

Tapi2021 2023.09.25. 17:18:02

@Boldeone2: "Magyarország kb SEMMIT sem tud tenni, max hátráltat minden közösségi megoldást !"

Mert, hogy a "közösség" éppen FOKOZZA és nem megoldja a problémákat, minden fronton! Sajnos.

MEDVE1978 2023.09.25. 17:31:56

@Gery87:
"Orbán meg Gyurcsány meg a többiek azért lépett be és vállaltak tisztséget mert már akkor politizálni akartak meg később ebből hatalmat...
Nem volt ő sose meggyőződéses liberális.
Ha marad a rendszer Orbán most azt hazudná mekkora kommancs és nem azt hogy mekkora kuruc magyar."

Ezt akár én is írhattam volna. Nincs ebben egyébként semmi különös, a tehetséges emberek mindig érvényesülni akarnak. Orbán és Gyurcsány is kétségtelenül tehetséges politikus, ami nyilván nem egyenlő sem az államférfivel, sem pedig a becsületes emberrel. Hitler, Sztálin, Churchill, Mao stb. mind tehetséges politikusok voltak.

Viktornál is jól látni, hogy az ifjonti hevületében kiment Londonba Gyuri bácsi pénzén. Londonban ugye látta a nagybetűs liberális gondolkodást, meg Theatcher asszonyt. Persze ez az erős piacbarátság egyszerre volt az antikommunizmussal, ami ugyanúgy feküdt neki, ezért itthon is ezzel próbált nyomulni. Aztán rájött, hogy ez nem menő, illetve az SZDSZ úgy pozicionálta magát, hogy leadta az antikommunizmust.
Előtte ugye kvázi gyerekként a KISZ volt neki a realitás. Ha még 10 évet húzza a keleti blokk, akkor Viktor lehet, hogy miniszter vagy KB titkár lett volna.
Aztán meglátta a hatalmi vákumot a jobboldalon és benyomult oda.

A legtisztábban ennyire "elvtelen" ember egyébként Boris Johnson. Emlékszem róla olvastam, hogy ugye az elitiskolában érvelni tanultak, mindenkinek képviselnie kellett a viták másik oldalát is, nem csak azt, amit jónak tartott, amiben hitt. Ő aztán a kezét dörzsölve a Brexit idején is kivárt, mert érezte a politikai momentumot, amit meg is ragadott. Rájött, hogy brexiterként híres lehet és előre léphet, míg ha a remain-t támogatja, akkor csak huszonötödik senki lesz továbbra is. Korábban londoni polgármesterként pont nyitott és EU barát volt. Egyáltalán nem okozott neki ez a köpönyegforgatás problémát, hiszen nem hitt egyik ideológiában sem. Ugyanez a helyzet Orbánnal és Gyurcsánnyal is, ők sem hisznek igazából semmiben, a hatalmat akarják.

ZorróAszter 2023.09.25. 18:20:18

@MEDVE1978:

Ezek idegen országok, a gyarmattartóink ügynökei.

Magyarország gyarmatosítása a médiák idegenek kezébe kerülésével kezdődött.

Azóta csak olyanok kerülhetnek a politika, média közelébe is, akik könnyen zsarolható hazaáruló, aki gátlástalanul kiszolgálja a gyarmattartóinkat a magyar nép érdekei ellenében.

Aki nem ilyen, arról az idegen kézben lévő médiák gondoskodnak róla, hogy még csak ne is halljunk róluk, hogy léteznek.

Orbán is nagyon jól tudta, hogy valójában a CIA pénzén tanul Oxfordban. Csak később állt a németek szolgálatába.

A lényeg: itt nincs semmiféle politika. Itt kizárolag a gyarmattartóink kiszolgálása folyik. Minden egyéb bábszínház hülyegyerekeknek.

élveteg 2023.09.25. 19:21:23

Tényleg csodálatos hogy az Orbán tizenévesen KISZ-titkár volt a suliban az valami hatalmas bűn A Horn Gyula meg 1956 -ban karhatalmista volt fegyver volt a kezébe az meg hááát régen volt Megjegyzem az öreg Horn mindezzel együtt is különb volt bármelyik mai ellenzékinél annyiban mindenképpen hogy ő legalább tehetséges ember volt , beszélte a hétköznapi ember nyelvét ellentétben a maiakal

Boldeone2 2023.09.25. 21:12:57

@Tapi2021: Az elsőhöz: azt állítjuk, hogy azzal, hogy nem zárjuk le a határokat, nem küldünk haza lényegében senkit, és még a tengerből kihúzottakat sem haza visszük, hanem ide taxizzák, stb., mintegy meghívjuk őket, és arra ösztönözzük"

- Ez hülyeség! Senki sem tudja lezárni a határokat, Orbán sem. Szlovákiába özönlenek a migránsok, innen, belpolitikai botrány van belőle
Napi ezer ember próbálkozik a magyar határon, tudod miért? Mert előbb- utóbb mindenki átjön

Az illegális migrációt nem ösztönzi senki, azért fizetnek euro- milliárdokat, hogy az észak - afrikai államok megállítsák őket
A tengeren sodródó ember, pedig kimentésre szorul, ha az egy határponton túl van, akkor oda kell vinni, ahová a legközelebb esik, az meg Olaszország
Ha meg egyszer kimented, többet hazaküldeni nem tudod, mert többségük papír nélkül van, de az afrikai államok sem fogadják vissza
Egy darabig őrizheted, de tízezeket nem lehet a végtelenségig őrizni

SENKI a világon nem tudja megállítani a migrációt, Trump sem, Orbán sem, Meloni sem

Mind hazudnak!

Gery87 2023.09.25. 21:17:26

@Wildhunt:

Gyurcsány fiatalon is neolib lett volna?
vagy a szokásos hülyeséggel jössz elő hogy komcsi = liberális?

Gery87 2023.09.25. 21:20:04

@Tapi2021:

18 évesen is úgy látták a jövőt mint ma:
"hatalomba akarok kerülni és ott is akarok maradni ha kell libsi leszek, ha kell komcsi leszek, ha kell kuruckodó nemzethy népvezér...."

Eddig minden ideológiát, elvet, hitet elhagytak és a történelem szemétdombájra hajítottak ezek a ma már nem annyira faitalok!

Úgy cserélgetik az oldalakt mint más a zoknit.

Ezért nem lehet bennük megbízni.

Gery87 2023.09.25. 21:26:06

@MEDVE1978:

"Előtte ugye kvázi gyerekként a KISZ volt neki a realitás. Ha még 10 évet húzza a keleti blokk, akkor Viktor lehet, hogy miniszter vagy KB titkár lett volna.
Aztán meglátta a hatalmi vákumot a jobboldalon és benyomult oda."

igen, erről beszéltem Bircának is.

"Ugyanez a helyzet Orbánnal és Gyurcsánnyal is, ők sem hisznek igazából semmiben, a hatalmat akarják."

Így van, úgyhogy a jövő nagy kihívása lesz ezeket az elvtelen, gerinctelen pszichopatákat kiszűrni a közéletből és kitiltani, vagy más vágányra terelni ahol nem okoznak kárt.
Már ha ez utóbbi lehetséges egyáltalán.

Lehet elég lenne annyi hogy max 8 évet lehetsz a közéletben hatalmon és pont.

Ez nem lenne akkora hátrány azért.

Legalábbis úgy gondolom a történelem legtöbb négyformátumú politikusának, hadvezérének, államférfiának és persze zsarnokának és gazemberének elég volt 8 év hogy nagyot alkosson mindenki javára vagy orbitális disznóságot erőszakoljon át rajta!

A többi idő igazából "ajándék" volt.

Úgyhogy 8 év elég.
Aztán lehet menni vissza a balettba ugrálni.

Boldeone2 2023.09.25. 21:47:30

@Gery87: Én már azt sejtem, hogy Orbán merre akar mozogni...

Ma mondta: " Klímabajnokok vagyunk!" Orbán - szerintem - be akar zöldülni...:)

Orosz atomot a világnak! Na, nem úgy ...:)

Gery87 2023.09.25. 21:56:05

@Boldeone2:

Orbán majd azt csinálja ami épp az érdeke lesz, majd "megnézi a számokat".

Serény Vélemény 2023.09.26. 07:26:04

@Boldeone2: "....és hogyan akarsz megélni az EU - nélkül?"
Ha ezer évig tök jól elvoltunk EU nélkül, akkor a következő ezer évben is tök jól meglennénk.

Tapi2021 2023.09.26. 08:26:31

@ZorróAszter: Írhatnátok Medvével, Boldival.. egy jó kis konteós-fantasy könyvet!
Fogyna!

Tapi2021 2023.09.26. 08:29:24

@Boldeone2: "Ez hülyeség! Senki sem tudja lezárni a határokat, Orbán sem."

Mindig is le tudták zárni, ha akarták. Érdekes, hogy pl. 1990 előtt ment. Simán le tudta zárni minden ország a határait. Pl. előttünk.

Erre most politikai akarat NINCS!

Tapi2021 2023.09.26. 08:38:26

@Gery87: ""hatalomba akarok kerülni és ott is akarok maradni ha kell libsi leszek, ha kell komcsi leszek, ha kell kuruckodó nemzethy népvezér...."

Eddig minden ideológiát, elvet, hitet elhagytak és a történelem szemétdombájra hajítottak ezek a ma már nem annyira faitalok!

Úgy cserélgetik az oldalakt mint más a zoknit."

Ja igen, te is beszállhatsz a konteós-fantazy könyv írásába! :-)

Értem, hogy neked ez a fixációd, a VÉLEMÉNYED, de hogy így vannak-e a dolgok, az más kérdés.

Azt már írtam, hogy a választóknak az a lényeg, hogy MOST ki, mit képvisel, mit kínál.

Egy másik szempont: ha van egy profi menedzser, aki X évig a Pepsit vezeti jól, aztán átmegy a Cocához, nem lesz rosszabb vezető. A Coca dolgozóinak (választók), az a fontos, hogy amikor velük van, az ő cégüket a lehető legjobban vezesse!

Ez csak ennyiről szól.

OV meg nem váltot, ha jól rémlik csak EGYSZER!

Annyi "köpönyegforgatás", ha ez az, vagy fejlődés belefér. MOST teljesen beleálltak a konzi-nemzeti-keresztény-szuverenista vonalba, és nekem, nekünk, ez a lényeg.
Meg, hogy egy ilyen tehetséges menedzser nem a másik oldalon, más cégnél van, itt nekünk meg a selejt.

Tapi2021 2023.09.26. 09:48:04

@Gery87: "Lehet elég lenne annyi hogy max 8 évet lehetsz a közéletben hatalmon és pont."

Hadd döntsük ezt el mi, választópolgárok, hogy kinek meddig szavazunk bizalmat!

Gery87 2023.09.26. 10:14:16

@Serény Vélemény:

Tényleg tök jól elvoltunk nélküle? Európa nélkül?
Én úgy emlékszem mindenki minden korban azon rinyált hogy "nem vagyunk elég Európa" és nem ölel édes kebléhez.

Miért akarunk hátra menni, mikor mindenki mást csinál?

Gery87 2023.09.26. 10:15:42

@Tapi2021:

Csakhogy a társadalom nem egy cég, az emberek meg nem részvényesek.

De ha ezt egy "keresztény konzervatyv nemztehynek" magyarázni kell akkor baj van.

Gery87 2023.09.26. 10:16:39

@Tapi2021:

Döntsétek, én meg eldöntöm mit gondolok róla.

Tapi2021 2023.09.26. 10:29:49

@Gery87: "Miért akarunk hátra menni, mikor mindenki mást csinál?"

Nehéz együtt haladni úgy, hogy szivatnak, mert más ideológiájú a kormányunk. Mert nem akarunk bevándorlóország lenni, mert nem értünk egyet azzal, hogy táplálják és egyre hosszabbítják Európában a háborús konfliktust. Nem értünk egyet azzal, hogy a közeli hatalmakkal össze kell rúgni a port egy távoli hatalom érdekében. Nem akarunk úgy "még több Európát", hogy azzal elveszítsük az önrendelkezésünket és leuraljanak minket idegenek. Nem akarunk EEÁ-t, hanem együttműködést, szuverén országok között, amiről az EU eleve szól.
Kölcsönös toleranciát és tiszteletet akarunk, nem beleszólva mások, más politikájába, BELÜGYEIBE.
Stb.

Ők azonban a leuralás, a beleszólás útját választották, és BÜNTETIK a NÉPET, mert így akarják kicsinálni a választott kormányt.

Így nehéz együttműködni.

Tapi2021 2023.09.26. 10:32:45

@Gery87: "Csakhogy a társadalom nem egy cég, az emberek meg nem részvényesek.

De ha ezt egy "keresztény konzervatyv nemztehynek" magyarázni kell akkor baj van."

Vagy csak nem érted a példát. Nem akarod érteni.

Tapi2021 2023.09.26. 10:35:39

@Gery87: "Döntsétek, én meg eldöntöm mit gondolok róla."

Ez szíved joga!
Bármit képzelhetsz, gondolhatsz a világról. Szabadság van. Még. Nem mi akarjuk eltiporni, kicsinálni azt akinek más a politikája, hite, más a véleménye.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.26. 12:44:00

@Boldeone2: csak Ausztrália. Biztos ők is hazudnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.26. 12:49:09

@Tapi2021: amit Medve ír, az nagyjából oké szokott lenni, minimális tárgyi tévedései szoktak lenni, azonban a következtetései helyességét ez nem befolyásolja.
Arra emlékszem én is, hogy amikor Johnson polgármester lett, az akkori bali ismerőseim hogy örömködtek, milyen jó csávó ez.

ZorróAszter 2023.09.26. 13:58:42

@Tapi2021:

"Írhatnátok Medvével, Boldival.. egy jó kis konteós-fantasy könyvet!
Fogyna!"

Nem egyezik a véleményünk velük sem.

Amit a külföldi tulajdonú médiákról írtam, azt bizonyítja a Mediaworks több mint 100 tévéje, rádiója, újságja. Az RTL cégcsoport jelenléte. És hogy vitéz orbángeci Simicska Lajosról is kiderült, hogy nem a Mahir valódi tulajdonosa, hanem németek.

A másik állításomat igazolja, hogy a CIA egyébként is hasonló fazonokra bíz feladatokat, mint például Soros.

Vagyis Orbánnak mint mindenki másnas is tudnia kellett, hogy sokkal valószínűbb, hogy a CIA pénzét fogadják el, mint az, hogy Sorosét.

Tapi2021 2023.09.26. 16:32:15

@ZorróAszter: "Nem egyezik a véleményünk velük sem."

Pech.

"Amit a külföldi tulajdonú médiákról írtam, azt bizonyítja a Mediaworks több mint 100 tévéje, rádiója, újságja. Az RTL cégcsoport jelenléte. És hogy vitéz orbángeci Simicska Lajosról is kiderült, hogy nem a Mahir valódi tulajdonosa, hanem németek."

Médiaworks meg RTL, meg minden egyben? Hát...

"A másik állításomat igazolja, hogy a CIA egyébként is hasonló fazonokra bíz feladatokat, mint például Soros."

Ez meglehet. Mondjuk neki bőven van saját pénze is, a saját fantazmagóriáira, társadalom-mérnökösködésére.
Lehet, hogy nincs minden bokorban CIA! (Minket lehet, hogy olvasgatnak. :-) )

Gery1987 2023.09.26. 17:56:25

@Tapi2021:

Mondtam már: az EU ilyen liberális demokrata gittegylet.
ha nem tetszik akkor ki kell lépni a faszba..

Nem rinyálni!

Körül kéne nézni hogy hol vagy és felfogni hogy talán nem itt van a helyed.

Viszed a golfütő a gyepre aztán meg vagy sértődve hogy "ezek fociznak.."
Hát, igen mert ez egy futballpálya, ott ezt szokták:)

ZorróAszter 2023.09.26. 20:00:18

@Tapi2021:

"Médiaworks meg RTL, meg minden egyben? Hát..."

A Médiaworks jelenleg a FIDESZt nyomja, az RTL meg a liberálisokat.

Nézze meg az RTL tulajdonosi hátterét. Az is német kézben van. Ezek a magyarországi médiák többsége a többi német tulajdonban lévő médiával együtt.

Ezek összehangoltan juttatták és tartják hatalomban Orbán kollaboráns kormányát.

Vagyis az állítólagos ellenzéki sajtó is részt vett és részt vesz az ellenzék szándékos megosztásában, és hogy ne lehessen véletlenül se eredményes amíg a németek nem azt akarják.

Aztán majd valamikor felcserélődnek a szerepek. Feltehetően majd akkor, amikor Orbánék faszsága folytán összedől a gazdaság, és az állítólagos baloldallal vitetik majd el a balhét egy kormányváltás után.

Mindez csak magának új. Ezek bevett és régi kipróbált gyarmattartó módszerek.

A magyarországi politikai és média bábszínház is.

ZorróAszter 2023.09.26. 20:42:08

@Tapi2021:

"Ez meglehet. Mondjuk neki bőven van saját pénze is, a saját fantazmagóriáira, társadalom-mérnökösködésére.
Lehet, hogy nincs minden bokorban CIA! (Minket lehet, hogy olvasgatnak. :-) )"

Ez úgy szokott menni, hogy XY egy "emberbarát" adott politikai nézetekkel.

Van neki egy alapítványa mondjuk 1 milliárd dollár. Ehhez a CIA hozzátesz valamennyit, amennyit különféle célokra fel akar használni.

És akkor ebből a pénzből XY a saját neve alatt finanszíroz különféle projecteket, amik egyeznek az ő nézeteivel és olyan mintha a saját pénzéből finanszírozná holott valójában a CIA céljait finanszírozza a CIA pénzéből.

Ha XY kényes, és nem vállal mindent, akkor ő csak azokat csinálja, amiket akár ő is csinálhatna.

Ilyenkor a CIA az adott feladatot egy másik "emberbarát" milliárdos alapítványával végezteti el hasonló konstrukcióban.

További előny, hogy a CIA ellátja különféle hírszerzési információkkal, például ahhoz, hogy kiejtse a fontot a valutaunióból és nyerjen rajta még pár milliárdot is. Hacsak azt is nem CIA megbízásból csinálta.

Gery87 2023.09.26. 22:15:29

@Tapi2021:

Értem a példát, csak:

1. nem hiszem hogy jól csinálja, sőt, kurva szarul csinálja.
Az elmúlt 13 évben semmivel nem lettünk jobb, élhetőbb hely a környező(!!) "liberális progresszív sorosista fertő" államokhoz képest, sőt....
Megérte a NER? Nem.

2. mivel nem hisz semmiben, ezért nem is tudja jól csinálni, hisz nem elveket követ csak a hatalom útját, hogy közbe sérülnek az elvek meg a te érdekeid leszarja...
Érdekes régen még az volt a jobboldal, "nemzeti oldal" vádja a baloldal felé hogy "technokrata bürokraták" akik nem hisznek semmiben...pl Gyurcsány, Bajnai, Medgyessy stb...bezzeg a "nemzeti oldal".
Most akkor mi van?:)

És mint mondtam, ez nem egy cég hogy a profit a lényeg, hanem egy közösség, társadalom!
Elvileg.

Orbán volt már liberális, aztán nemzeti liberális, centrista polgári, keresztény konzervatív, most meg kvázi nemzeti radikális.

Wildhunt 2023.09.27. 08:17:59

@Gery87: nem, komcsi =ballibbant.

Tapi2021 2023.09.27. 10:22:49

@Gery1987: Az EU kanyarodott el az egykori - jobbára kereszténydemokrata - alapítók által lefektetett iránytól és koncepciótól!
Mi még abba léptünk bele.

És, ha egy szövetséget el lehet tolni egy másik irányba - ballib, woke, EEÁ... - akkor vissza is lehet. Ez csak attól függ, mikor, kik vannak a hatalmon és többségben.
Most a ballib. De ez változhat.

Tapi2021 2023.09.27. 10:25:21

@ZorróAszter: "Ezek összehangoltan juttatták és tartják hatalomban Orbán kollaboráns kormányát.

Vagyis az állítólagos ellenzéki sajtó is részt vett és részt vesz az ellenzék szándékos megosztásában, és hogy ne lehessen véletlenül se eredményes amíg a németek nem azt akarják."

Fantazmagória. Konteó.

Tapi2021 2023.09.27. 10:26:44

@ZorróAszter: "És akkor ebből a pénzből XY a saját neve alatt finanszíroz különféle projecteket, amik egyeznek az ő nézeteivel és olyan mintha a saját pénzéből finanszírozná holott valójában a CIA céljait finanszírozza a CIA pénzéből."

Ilyen biztosan van.

Tapi2021 2023.09.27. 10:34:00

@Gery87:

Kicsit uncsi már a fantazmagóriákra reagálni, de akkor újra:

"És mint mondtam, ez nem egy cég hogy a profit a lényeg, hanem egy közösség, társadalom!
Elvileg."

Ki beszélt profitról? Azt írtam, hogy ha van egy jó menedzser, vezető, annak örülni kell és megtartani, amíg lehet a vezetésben.

"Orbán volt már liberális, aztán nemzeti liberális, centrista polgári, keresztény konzervatív, most meg kvázi nemzeti radikális."

Ha elszabadul a fantázia, a bélyegzés, a szubjektív kategorizálás végtelen.
OV egyszer váltott, azóta kitart benne.

A kormányzásuk alatt nagyot fejlődött az ország, ez nem vélekedés kérdése, számoké.
Úgy is, hogy közben jött egy világjárvány, egy háború, szankciók, és az EU kormánybuktató célzatú szarozása.
És még így is!

Tapi2021 2023.09.27. 10:36:15

@Gery87: "Úgy is, hogy közben jött egy világjárvány, egy háború, szankciók, és az EU kormánybuktató célzatú szarozása.
És még így is!"

Nyilván ezek nélkül másképp mentünk volna.

Gery87 2023.09.27. 11:54:31

@Tapi2021:

Nem muszáj reagálni. Én Orbánt nem tartom se jó vezetőnek (jó politikusnak igen) se egy gerinces embernek és ezért nem is látom be hogy miért kéne rábíznunk magunka, ennyi.

Gery87 2023.09.27. 12:01:29

@Tapi2021:

"A kormányzásuk alatt nagyot fejlődött az ország, ez nem vélekedés kérdése, számoké."

Jó, hagyd el az országhatárt egy kicsit, nem nyugatra.....

"Jött egy világjárvány, "

Amiből elég szarul jöttünk ki halottak és már megint a korrupció tekintetében.

"egy háború, szankciók,"

Ami csak ürügy.
Lengyelországban miért nincs veszélyhelyzet meg "háborús infláció"?

"és az EU kormánybuktató célzatú szarozása."

Maguknak köszönhetik!
Mondom, ez egy liberó demokrata gittegylet. vannak feltételek, szabályok.
Ha nem tetszik mert nem vagyunk liberók, se demokraták, akkor ki kell lépni a faszba.

Ha mi vagyunk a "keresztény hetero konzi családapák" akkor minek járunk a "Kék osztrigába"?

Teljesen nyilvánvaló hogy a svéd NATO csatlakozás is azért van blokkolva mert így akarja Orbán zsarolni Brüsszelt a pénzek miatt.
A többi csak duma.

ZorróAszter 2023.09.27. 15:05:21

@Tapi2021:

"Fantazmagória. Konteó."

Ilyeneket akkor szoktak mondani, amikor egy ellenérv se jut eszükbe. Ami nem baj, csak nagyon látszik mindenki számára.

Billy Hill 2023.09.27. 16:19:02

@Gery87: Volt az a mondás a jobboldalon, hogy Romániát (és Bulgáriát, de az nem gond) úgymond túl könnyen szavazta be az EU-ba az ország, és hogy lehetett/kellett volna kérni valami jót cserébe. Gondolom ezen a vonalon próbál most viszont alkotni valamit...

Gery1987 2023.09.27. 18:21:24

@Billy Hill:

lehetett volna felvetni pl a székely autonómiát.
De most már ez nem megy, nincs erős zsarolási potenciálunk feléjük.

De ennek semmi köze ahhoz hogyha ÍOrbán nem akar liberális demokratát játszani akkor semmi keresnivalója a "Kékosztrigában"...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása