magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Cenzor voltam

Két éven keresztül cenzorként dolgoztam, udvariasabb nevén: moderátorként.

Munkahelyválasztásom fő oka mindig a fizetés. De párszor más motiváció is hatott azért. Amikor pl. 2009-ben elmentem dolgozni a szerencsejáték iparágba, ennek egyik oka az volt, hogy szerettem volna meglátni milyen belülről egy pókerterem és egy kaszinó. Megtudtam. Korábban pókereztem, azóta soha: baromira untat már az egész.

S semmi összeesküvés vagy leleplezés nincs az egészben: határozottam tudom állítani: az onlájn kaszinók és pókertermek nem csalnak soha. Miért nem csalnak? Hát tisztán önérdekből: teljesen csalásmentesen rengeteg pénzt keresnek, hülyeség lenne ezt csalással tönkre tenni.

A másik dolog, ami izgatott: a nagy internetes cégek, szociális hálók cenzurázási gyakorlata. S nem úgy általában, hiszen ez közismert, hanem belülről, alapszinten, a hétköznapok gyakorlatában.

A legjobb persze a Facebook lett volna , de annak cenzúrázása, legalábbis a magyar részén, pár éve még mindenképpen, a volt NDK területén zajlott. A második opció, a magyar Google-nél pedig ez Írországban zajlott.

Nyilván költözni nem akartam. De amikor szociális háló moderátori munkára jelent meg hirdetés, azonnal jelentkeztem, pedig az elején még nem is volt tudható, ez melyik cég. Aztán elvégeztem két tesztet, egy intelligencia- és egy logika-tesztet. A végén fel is vettek munkába. Nagyon komolyan vették: 5 teljes hét felkészítés volt.

A cég: a TikTok.

Van egy mítosz a cenzori munkáról: hogy hű de stresszes, meg micsoda lelki megterhelés, az ilyen pozícióban dolgozók kiégnek, tönkre mennek. Eddig is tudtam, de most már belülről tudom: mindez egyszerűen marhaság. Ez a dolgozók önfényezése, pont amikor az autószerelő minden munkát nehéznek nevez, hogy ezzel is éreztesse: mekkora szakember és hős ő. Szóval nem, a cenzori munka nem nehéz és nem terhes, lelkileg teljesen elviselhető. A fő baj vele a valóságban: unalmas.

Talán a legfontosabb tehát: a moderátori munka nem stresszes, hanem dögunalmas. A moderálandó anyagok 99,9 %-a semmilyen kihívást nem jelent. A tévhitek szerint kb. minden tizedik posztban gyereket basznak, állatot kínoznak, meg öngyilkosságot követnek el - a valóságban ez ilyesmi a fehér holló kategóriája.

A cenzori munka alapvetően 4 részre osztható: közízlés védelme. törvényesség védelme, közerkölcs védelme, politikailag motivált törlés. Persze van más is, számtalan kategória van, de ezek a legalapvetőbbek.

A közízlés védelme nyilvánvaló: amit az átlagember ízléstelennek hisz, az ne látszódjon. Azaz az ilyesmit tartalmozó anyagot tilos feltenni. Példa: szaró, hányó ember, súlyos balesetről készített kép, ahol látszik a sérült, állatkínzás, stb.

Ezek közül az állatkínzás speciális. A szakszerű élelmiszer célú állatölés nem számít kínzásnak, azaz engedett. Kicsit leegyszerűsítve: disznóvágásról szabad posztolni, kutyába rúgásról nem.

A törvényesség védelme se túl bonyolult. Azaz pl. senki se dicsekedjen a platformon, hogy mit lopott, meg ne használja a lehetőséget mondjuk orrgazdaságra.

A közerkölcs már kissé sajátos. Itt a követelmény a pornó és meztelenség általános tilalma. Ide értve a szexre utalás tilalmát is, pl. teljesen felöltözve, kihívóan banánt nyaló nő is tilos. Sőt felnőtt kor alatt a félmeztelenség is tilos, kivéve ha az társadalmilag nincs stigmatizálva. Példa: 15 éves lány bikiniben tilos, kivéve ha strandon van.

A politikai motiváltság egyrészt külső, másrészt tartalmi.

A külső: vannak eleve tiltott szervezetek, melyekről csak azokat ellenezve szabad posztolni. Pl. az Al-Kaida. De vannak ilyen jelképek is. Pl. horogkereszt csak akkor posztolható, ha az nyilvánvalóan buddhista és nem náci jelkép, vagy ha valaki tüntet a nácizmus ellen. A legnagyobb gonoszok gonosza Hitler német politikus, őt csakis történelmi dokumentumfilm vagy ellenzés kontextusban szabad szerepeltetni.

Ha kamasz lennék, komolyan utánanéznék ki ez a Hitler nevű fazon: biztos nagy arc lehetett és jókat mondhatott, ha ennyire tiltják.

Érdekesség amikor ott dolgoztam, az egyetlen eleve tiltott magyar vonatkozású dolog a nyilaskereszt volt, modern magyar szervezet nem szerepelt a listán, tehát pl. a Mi Hazánk nem esett tiltás alá. Már nem emlékszem biztosan, de azt hiszen a Dúró Dóra eleve rendszeres tiktokos volt (lehet, hogy ma is az, de nem fogom most megnyitni az alkalmazást, a cégtől való kilépéskor töröltem a telefonomról, mert nem látom használatának értelmét, hisz nem vagyok kamaszkorú és nem tervezek a telefonom kamerája előtt táncikálni se, a profilom viszont máig megvan, nem töröltem, ezt elsősorban tesztelésre használtam).

De visszatérve a politikai cenzúrásra. A belső szempont a nehezebb. Egyrészt vannak "védett csoportok", melyeket kritizálni se szabad, általánosan se, udvariasan se. Minden más esetben a kritika szabad, de a gyűlölködés nem. Jó példa: a homokosság esete. A homokosokat nem szabad civilizált hangnemben se kritizálni, nem mondható olyan, hogy pl. "szerintem nem lenne szabad, hogy a homokosok házasodhassanak", viszont a homofóbok ellen csak az agresszív kritika tiltott, azaz az, hogy "minden homofób idióta" azt szabad, de azt nem, hogy pl. "az összes homofóbot fel kellene akasztani".

Ami a legnagyobb tanulság: a nyugati liberális rend rendkívül zárt. Hiába jön a magállamokba idegen tőke, azt ellehetetlenítik vagy megadásra kényszerítik.

A cég példája rendkívül jól érzékelteti itt ezt. Még a platform betiltása is napirendre került az USA-ban kitalált okok alapján, pár napig 2019-ben az alkalmazás törölve volt a Google Playből és az Apple Store-ból, maga Trump elnök állt ki a cég ellen rendkívül hevesen!

Aztán hirtelen engedélyezték. Miután a Kínán kivüli tevékenységre önálló cég lett alapítva (a TikTok eredetileg tisztán kínai), USA-beli székhellyel. a szerverek az USA-ba kerültek (az amerikai titkosszolgálatok hozzáférést kaptak az amerikai "nemzetbiztonsági" ügyekbem a szerverekhez), az alaptőke fel lett emelve, bevéve így amerikaiakat is a tulajok közé. S "mellékesen" a Kínán kívüli platformon immár nem a kínai vezetés világlátása, hanem a nyugati liberális elvek lettek a tartalmi politika alapja.

Érdekesség: korábban nagy téma volt, hogy a "kínai pártállami diktatúra" a platformon keresztül "kémkedik". Aztán amióta az amerikai titkosszolgálat fér hozzá az adatokhoz, hirtelen már nincs "kémkedés". Az már nem kémkedés, hanem demokráciavédelem ugyanis.

Mint ahogy abból is nagy liberális sikítás lett, hogy Oroszország megkövetelte 2021-ben, hogy az orosz felhasználók adatai orosz szervereken legyen, pedig a vonatkozó orosz törvény a korábbi amerikai törvény másolata.

Persze időnként fel-feltör az elemi felháborodás a mélyen rasszista nyugati szuperelitben, mit keresnek ezek az idegen, alacsonyabbrendű, ferdeszemű fajok köreikben.

A kínai főtulajnak persze így is jó volt, a hatalmas profit miatt simán megérte. A cég rendkívül gazdag, aminek oka a platform rendkívüli népszerűsége. Zhang Yiming, az egésznek az ötletgazdája alapvetően helyesen vette észre, hogy a mai fiataloknak már a FaceBook is túl bonyolult, a YouTube meg egyenesen, akadémiai szint, így létrehozta az egyperces videók tárházát, mert egy percig még egy kamasz is képes figyelni. Beáll a fiatal a telefonja elé, mond valami hülyeséget vagy idióta mozdulatokat ad elő, amit a többi fiatal megtapsol és kész, ez az alapja az egésznek.

Azaz a nagytőke fő szempontja mindig a profit, minden más másodlagos. A kínai tőke se csinál mást, ha nyugaton kezd működni.

A következménye ennek: a változásnak szelleminek kell lenni elsősorban, nem gazdaságinak. Önmagában az utóbbi nem elegendő. Persze a nagytőke magánkézben eleve tévút, de ezt máskor is elmondtam: a kapitalizmus, a polgári társadalom zsákutca.

Ahogy a nyugati tőke is simán alkalmazkodik egyébként. Ez nálunk is látható volt: a muszlim és az orosz régióban a homokosság nyílt propagandája pl. tiltott volt!

A fő lépés tehát mindenképpen nem a gazdasági, hanem a politikai reform. Likvidálni kell a polgári társadalmat, a liberális társadalmat, aminek következménye az lesz, hogy megszűnik a tőke minden politikai hatalma. Aztán már lehet folytatni, eldönteni milyen összeghatár felett nem kívánatos a tőke magánkézben, s az e felettit államosítani.

De vissza a TikTokra! Mivel munkám alá esett az amerikai BLM néger rasszista mozgalom csúcspontja, íme a nyugati politikai korrektség vicces jellegének megmutatkozása ezzel kaocsolatban.

A rombolást tartalmazó posztok tiltva voltak alapból. Viszont ez alkalomból az utasítás az lett: a rombolással együttjáró BLM-tüntik, pl. tüntizők betörnek ablakokat, autókat fordítanak meg, vandalizálnak közterületi tárgyakat, kivételt jelentenek a szabály alól, mert ezek jó célért folytatott rombolások. Hiszen a rasszizmus ellen küzdenek.

S a bónusz: ugyanebben az időben a BLM-ellenes tüntik posztolása tilos volt, a teljesen békés fellépéseké is. A magyarázat szerint: mert ezek "gyűlöletbeszédet" képviselnek.

Az abszurd szabályok egyébként még jók is voltak dolgozói szemszögből, lehetett min röhögni. Igazi fellélegzés mondjuk a tízezredik tükör előtt billegő kamaszlány után.

A genderhisztis ügyek viszont idáig mentek, hogy megváltoztatták a szabályokat a józan ész irányába.
Az alapszabály az volt hogy a genderidentitása senkinek se kérdőjelezhető meg. Pl. gyűlöletbeszéd azt mondani egy nőnek, hogy ő nő, ha ugyanő férfinek hirdeti magát. Viszont kezdetben ez odáig ment, hogy ezzel visszaéltek, nők elkezdték mutogatni a meztelen mellüket arra hivatkozva, hogy ők férfiak (a férfi meztelen felsőtest nem tilos ugyanis). Ezért kijött a módosítás: nőinek kinéző mell akkor is tilos, ha a tulajdonosa nem nő. Hihetetlen fasizálódás! A cég burkoltan azt mondta ezzel, csak két nem létezik, ami a genderjogok sárba tiprása! Mintha Putyinisztánban lennénk, ahol a nők nők, a férfiak meg férfiak!!!

S végül: tényleg olyan borzasztó a tartalom? Mint mondtam, egyáltalán nem, inkább az ásítás a jellemző érzés a stressz helyett. A platform felhasználóinak 80 %-a 18 éven aluli. Aminek az eredménye: a tartalom legnagyobb része szimpla hülyeség. Ha meg kellene mondanom mi a legjellemzőbb poszt, nos azt mondanám: kisminkelt. szépen felöltözött kamaszlány aki szexis mozdulatokat próbál előadni a telefonja előtt marhaságokat beszélve.

2 év munka alatt alig volt valóban durva tartalom. Én 3 esetet tudnék megosztani, amivel személyesen találkoztam:

  • mexikói narkóleszámolás: a díler srác láthatóan meglopta feletteseit, ezért elfogták, s macsetével könyökből levágták mindkét kezét, majd a földön fetrengve hagyták - tipikus "ne lopj, díler, mert te is így jársz" narkókartelles "oktató" videó az új "alkalmazottaknak",
  • tengerimalacos hülyegyerek a vécén lehúzza élő tengerimalacát, a kisállat másodpercekig küzd a vízsodrás ellen, de végül persze veszít,
  • szakszerűtlen, kegyetlen kecskevágás: az arab kinézetű srác nem ölte le rendesen a kecskéjét, azaz nem vágta át a torkát (ez a normális muszlim "halal" módszer, az állat ebben az esetben halott 4-5 másodpercen belül, sok ilyen videót láttam muszlim ünnepekkor), hanem félig vágta át, majd az állatot felakasztotta horogra, s elkezdte nyúzni még élve, a szerencsétlen kecske meg vérzett és üvöltött a fájdalomtól - mivel hagyományos egyperces videó volt, nem láttam a végét, gondolom, az állat haldoklott 7-8 percig még.

De ismétlem, az ilyesmi ritkaság. Sokkal inkább az irdatlan hülyeség a jellemző. Van egy jó mém a TikTokról, én még másfél éve láttam: "Ha azt hiszed, hogy a fiatal nemzedék a jövő záloga, telepítsd a TikTokot, s nézegesd pár órán keresztül a videókat!". Mondanom se kell: a mém teljesen igaz.

Káros a TikTok? Nem hiszem. Nyilván elősegíti a hülyeség terjedését, dehát ez mindenre elmondható. Végülis egyperces videókban értelmesen is lehetne beszélni. A TikTok legnagyobb bűnének a különböző "kihívásokat" tartják, lásd jön egy hülyegyerek, felugrik, a bal kezét a háta közepére teszi, jobb kezével átnyúl jobb térde alatt és megfogja bal fülét, azt üvöltve, hogy "kricc!", majd azt mondja "te is csináld meg, ha mered", mire jön több százezer hülyegyerek és megcsinálja. Alapvetően ezek szimpla marhaságok, a tényleg veszélyes "kihívásokat" a vezetőség jellemzően cenzuráltatja. (A "kihívás" példa lopott, aki rájön honnan, annak gratulálok.)

Akit érdekel, annak egyébként ajánlom. Munkavállalói szemszögből a cég teljesen korrekt. Tízszer is inkább beszélnek a dolgozóval, mielőtt kirúgnák. Rossz teljesítmény esetében nem kirúgás van, hanem plusz képzés, több tréning, személyes segítő rendelése a dolgozóhoz. S tényleg nagy hülyeséget kell elkövetni az azonnali elbocsátáshoz, az én időm alatt csak ténylegesen munkaszabotáló embert rúgtak ki. Plusz a munkerőpiaci átlag felett van kb. 20-25 %-kal a bérszint.

Számomra lett egy plusz haszna is az egésznek: növekedett a cigányok iránti toleranciám. A magyarországi TikTok-felhasználók kb. harmada ugyanis cigány. Így belátást kaptam a cigányság életébe. Mondjuk továbbra se szeretnék cigány szomszédot, de kezdtem megérteni a cigányokat: valójában nem gonoszok, egyszerűen csak még közel vannak a nomád mentalitáshoz, ami számunkra furcsa dolgokra készteti őket. De egyébként sok pozitívumot is mutatnak emiatt: szolidaritás egymással, családszeretet, a gyerekek imádata. Ja, s a lovas videók: olyan állat iránti szeretet árad belőlük, hogy döbbenetes. Lásd cigány kamaszgyerek, olyan kinézettel, hogy nem szeretne senki se találkozni vele az utcán, de a gettótanyán büszkén sétál a lovával, azt rendesen gondozza, s lám még videót is készíttet magáról.

Egyébként, a közhiedelemmel ellentétben, nem látok Magyarországon problémás cigánykérdést a jövőben. A kamaszlányok szintjén a cigányság integrációja már meg is valósult: a cigány kamaszlányok ugyanolyan telefonokat használnak, mint a magyar kamaszlányok, ugyanúgy vannak öltözve, ugyanolyan marhaságokat beszélnek, s ugyanúgy idétlenkednek.

De azért most elsősorban boldogság tölti el szívemet: boldog vagyok, hogy 12 hónapja nem láttam egyetlen videót se Csárlitól, sőt nem is hallottam róla semmit. Charlie D'Amelio a TitTok fő sztárja, már 10 milllió dollár körül keresett a lájkokból.

ez volt az egyik felirat az irodában a falon

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1217922589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.11.03. 07:42:22

"Hiába jön a magállamokba idegen tőke, azt ellehetetlenítik vagy megadásra kényszerítik."

Persze, mert az is egy rendszerhazugság hogy a tőke versenyt akar és a fő gond hogy nincs verseny.
Valójában nem akarnak, és semmi bajuk az állam "beleszólásával" se hisz ők meg beleszólnak az államügyekbe.

"A cég példája rendkívül jól érzékelteti itt ezt. Még a platform betiltása is napirendre került az USA-ban kitalált okok alapján"

Ugyanez volt az 5G-vel is, ott is volt kínai háttér és terjesztették is a hülyeséget hogy "beledöglünk"....

"A következménye ennek: a változásnak szelleminek kell lenni elsősorban, nem gazdaságinak. "

A szellemi változás szükséges, meg kel értetni hogy ez a rendszer miért olyan amilyen ez miért rossz és miért fenntarthatatlan.

Egy új prófétára, messiásra is lehet várni persze.

"Önmagában az utóbbi nem elegendő. "

De az egyetlen amit biztosan meg tudunk tenni.

"Persze a nagytőke magánkézben eleve tévút, de ezt máskor is elmondtam: a kapitalizmus, a polgári társadalom zsákutca."

Vigyázz Birca mert jön az "ordas had áradata" és úgy lekomcsiznak hogy beleszédülsz:)

"A fő lépés tehát mindenképpen nem a gazdasági, hanem a politikai reform. Likvidálni kell a polgári társadalmat, a liberális társadalmat, aminek következménye az lesz, hogy megszűnik a tőke minden politikai hatalma. Aztán már lehet folytatni, eldönteni milyen összeghatár felett nem kívánatos a tőke magánkézben, s az e felettit államosítani."

Márpedig a gazdasági reform az alapja az egésznek.
Polgárság és proletariátus a tulajdonviszonyok miatt létezik és ebből fakad minden más.
Az államosítást már próbáltuk, ugyanúgy egy szűk elit nem tulajdon hanem párttagság, hatalom alapú elnyomása lett belőle.
A társadalmi tulajdon a járható út, a demokrácia kiterjesztése a gazdaságba is.
A bérek és tulajdon maximalizálásával egyetértek. A varázsszó a jövőre nézve: ELÉG.

"Sokkal inkább az irdatlan hülyeség a jellemző. Van egy jó mém a TikTokról, én még másfél éve láttam: "Ha azt hiszed, hogy a fiatal nemzedék a jövő záloga, telepítsd a TikTokot, s nézegesd pár órán keresztül a videókat!".

Mindenki "hülye és éretlen" volt ennyi idősen. Az eddig élt összes nemzedék.
Ez egy olyan kor amikor "a többség lázad meg keresi önmagát"...a kérdés kap e szocializációt és milyet, ami tudat alatt beépül, szunnyad, majd amihez majd visszatérhet 20 év felett.
Ha igen, akkor nincs gond, a fiatalkori hülyeség pedig múló állapot.

"Mondjuk továbbra se szeretnék cigány szomszédot, de kezdtem megérteni a cigányokat: valójában nem gonoszok, egyszerűen csak még közel vannak a nomád mentalitáshoz, ami számunkra furcsa dolgokra készteti őket."

Az a baj ez az állapot 500 éve tart.
Mikor méltóztatnak legalább a XX.századba belépni?

" Ja, s a lovas videók: olyan állat iránti szeretet árad belőlük, hogy döbbenetes"

Nekem meg totál ellentétes tapasztalataim vannak.

"Egyébként, a közhiedelemmel ellentétben, nem látok Magyarországon problémás cigánykérdést a jövőben."

Ne igyunk előre a medve bőrére. De legyen így.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 07:51:11

@Gery87:

Sose tagadtam: a kommunizmus számomra kisebb rossz, mint a liberalizmus.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 09:25:35

Nahát itt aztán lesz on meg offtopik hozzászólásözön.

A kihívásban szereplő példát nem tudom honnan loptad, viszont az ott leírt mozdulatokat Sevillában láttam, felgraffitizve a falra, és az volt a kép alá írva: EU.

A cigányokkal kapcsolatban is hasonló a véleményünk, nyilván azért a borsodi zsákfalvakból még lehet ugyan probléma, de a trend szerintem is az, amit írsz. A mi falunkban a fideszista rémuralom sokadik évtizedében a kérdést megoldották, itt már régen megy a viccben szereplő sci-fi film, A Cigányok Dolgoznak című, jellemzően mindenkinek van munkája és normális, írtam már ugye a csaposlányról.

A tiktok meg talán arra is jó, hogy a Darwin-díj kompatibilis egyedek hamar elnyerik a jutalmat, és nem veszélyesebb mint az a pár, aki a ChatGPT hatására öngyilkos lett. A magyar nyelv ezért is jó, hiszen a vizuális összekapcsolásokkal az ilyen hülyeségek ellen is megvédhet, nemcsak a nyelvi "mesterséges intelligencia támadások" ellen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 09:31:54

@Deak Tamas:

Igen, ez abszolút pozitív hatás: lenyugtatja a mérsékelten veszélyes egyéneket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 09:38:05

@Deak Tamas:

Cigányok. Tipikus életképek:
- a cigány csaj a matek dolgozat miatt aggódik: szerintem már ez maga hatalmas fejlettséget jelez,
- cigány csaj ruhákat próbálgat a tükör előtt,
- cigány kamasz dohányzik lovat sétáltatva (az ileyeneket ki kellett cenzúrázni, mert 18 éven alatti nem cigizhet),
- harmincas kövér cigány nők receptekről vitáznak, ordítva,
- nagymenő cigány srác kilós aranylánccal a nyakában mossa a BMW-jét,
- cigányok disznót vágnak, láthatóan saját ól a kertben, nem lopták a disznót.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 09:57:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem akarom beazonosíthatóvá tenni a csaposlány apját, de ő például - mondjuk így - rendezvényjellegű helyszínek szakszerű kiépítését végzi, és biztos hogy azt, a csajé a vonatkozó szakkifejezéseket ismerte és úgy ismerte, hogy tudnia kell mit jelent.
Az ordítozás még itt probléma, amikor még bejártam és éjjel kettőkor csinálják mialatt 5:30-kor vagy hatkor kelsz, az nem jó. Pest ugyan relatíve messze van innen de ahhoz közel hogy például a kiscsajok randi- meg partidrogot próbálgassanak és annak a hatása nem zajtalan. Az is érdekes hogy kezelik családilag a dolgot, van aki lekever három pofást a lányának hogy a fal adja a másikat, akkor van még malacvisítás, de egy másik nő valószínű épp tiktokvideót mutatott a lányának, hogy mi lesz a szerhasználat vége, és a kiscsaje fel is fogta, meg is értette.

_Neville 2023.11.03. 10:11:48

A Facebookon szerintem tuti nem emberek végzik az alapvető cenzúrát, mivel szemmelláthatóan magyarul se tud a cenzor rendesen, az iróniát, szarkazmust meg végképp nem éri (se szövegben, se képben).
Amúgy a tiktok szerintem maga rém unalmas, én tényleg nem értem, mit tudnak ezzel emberek órákat elbaszni, értelmes tartalom alig akad. :)

_Neville 2023.11.03. 10:17:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: amúgy mintha tényleg sokkal kevésbé lenne kilátástalan ez a cigánykérdés, mint 15-20 éve. Persze most is vannak problémás antiszociális cigányok, de ezzel együtt mintha egyre több jönne rá, hogy tanulni meg dolgozni érdemesebb, mint otthon potyogtatni a pulyákat a putriban és várni a segélyt.

_Neville 2023.11.03. 10:21:28

@Deak Tamas: amúgy ez az "ordítozás" tényleg jellemző a normális cigányokra is. Nem tudom miből adódik ez a habitus, itt felénk a legtöbb együttélési surlódás szerintem már kb ekörül alakul, mert szerintük a házibuliban normális, hogy hajnal 3-kor is ordít a zene, ők meg egymással fennhangon szintén az udvaron meg az utcán, és nem is értik, a fehérek szerint ez miért antiszociális viselkedés. Tehát nem direkt tiszteletlenek meg szemétkednek, tényleg nem értik, ez másokat miért zavar.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 10:26:06

@_Neville:

Cigány jogász ismerős magyarázta "mi így szeretünk beszélni, ordítva".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 10:26:54

@_Neville:

Első szinten gép csinálja, csak bizonyos esetekben megy embercenzorhoz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 11:39:13

@_Neville: szerintem a kérdésben van a válasz mért lógnak :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 11:46:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @_Neville: van azért ebben szándékosság. Az esztékába' meg a tanácsházán vagyis a pógár jenő hivatalban azért ordítoznak mert így tényleg hamarabb végeznek, csak szűnjön már meg a szamárordítás.
Ami érdekes kérdés amúgy, amit Boldi is próbált már a maga szerény módján elemezni, az az "elcigányosodás" ami szerintem valós, kicsit a Münchhausen-féle a hajánál felfelé, lábával lefelé húzzák egymást ezek a magyar és cigány társadalmi rétegek. Nagyon kellene tudatos ízlés- és művelődésemelű koncepció csak ugyebár az kultúrnacionalista lenne amitől a még mindig betonbiztos balliburgyák kulturális urakat kirázza a hideg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 12:03:28

@Deak Tamas:

Jogász ismerős, magyar cigány srác ismerőstől megkérdeztem, miért kell tömegesen hangoskodni, pl. kórházban.

Szépen el is magyarázta. Mert a beteg cigány megjegyzi ki ment el meglátrogatni őt és ki nem. Így mindenki igyekszik ott lenni, innen a 30 fős küldöttség, plusz mindenki ordít is, hogy biztos észrevegye őt abeteg, hogy jelen van.

Mert aztén a beteg azt fogja mondani "amikor beteg voltam, nem látogattál meg".

Billy Hill 2023.11.03. 12:08:57

@_Neville:
@Deak Tamas:

Hát ez ilyen, vannak halkabb és hangosabb népek. Általában a délszlávok is tendálnak az ordibálva beszélgetés felé, még a magyarországi rokonaik is. :-)

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2023.11.03. 12:16:19

@Billy Hill:

A latin-amerikaiak sokkal hangosabbak a balkániaknál.

Én, ugye, Latin-Amerikában nőttem fel, s rám ragadt pár ottani szokás, pl. "fordítva" mutatom a gyere jelet, meg a hangosság.

BG-ban rendszeresen rám szólnak "ne ordíts!", miközben én csak normál hangerővel beszélek.

Gery87 2023.11.03. 13:20:26

@_Neville:

"amúgy ez az "ordítozás" tényleg jellemző a normális cigányokra is. ...hajnal 3-kor is ordít a zene, ....nem is értik, a fehérek szerint ez miért antiszociális viselkedés. Tehát nem direkt tiszteletlenek meg szemétkednek, tényleg nem értik, ez másokat miért zavar."

Ezt nem fogják kinőni mert a prolik is ilyenek, sőt a cigány "kultúra" hatása ezekre a suttyókra elég erős, főleg vidéken. Oda vissza hatás.
20 éve még a proli is lenézte a cigányos viselkedést, ma már menőnek számít.

A fősodratú média erre elég erősen rájátszik sajnos.

Gery87 2023.11.03. 13:22:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ugyan már, azért ordítanak mert buták mint a fold és szeretnek feltűnősködni:)

vasútihíd 2023.11.03. 13:50:03

közvetlenül a tiktok vagy annak európai leányvállalatának az alkalmazottja voltál vagy kiszervezéses alapon harmadik cégnek dolgoztál?

Serény Vélemény 2023.11.03. 13:56:42

Ezt a posztot kinyomtatom, és elteszem emlékbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 14:20:27

@vasútihíd:

Kiszervezés. Közvetlen alkalmazott csak a központban van, csak a vezetőség.

alöksz róz 2023.11.03. 14:29:59

"Zhang Yiming, az egésznek az ötletgazdája alapvetően helyesen vette észre, hogy a mai fiataloknak már a FaceBook is túl bonyolult, a YouTube meg egyenesen, akadémiai szint, így létrehozta az egyperces videók tárházát, mert egy percig még egy kamasz is képes figyelni. Beáll a fiatal a telefonja elé, mond valami hülyeséget vagy idióta mozdulatokat ad elő, amit a többi fiatal megtapsol és kész, ez az alapja az egésznek." - ez nagyon találó

Tapi2021 2023.11.03. 14:37:50

"Likvidálni kell a polgári társadalmat, a liberális társadalmat, aminek következménye az lesz, hogy megszűnik a tőke minden politikai hatalma. Aztán már lehet folytatni, eldönteni milyen összeghatár felett nem kívánatos a tőke magánkézben, s az e felettit államosítani."

Mi az? Bevetted Geryt társnak? :-)
Vagy csak a hatása alá kerültél?

alöksz róz 2023.11.03. 14:41:22

@_Neville: "de ezzel együtt mintha egyre több jönne rá, hogy tanulni meg dolgozni érdemesebb, mint otthon potyogtatni a pulyákat a putriban és várni a segélyt." - lehet itt tényleg segít a kormánypolitika: van hol dolgozni és a segélyből egyáltalán nem lehet megélni.

alöksz róz 2023.11.03. 14:45:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Cigány jogász ismerős magyarázta "mi így szeretünk beszélni, ordítva"." - meg az olaszok is.
legalábbis én úgy vettem észre, sose tudtam mikor veszekednek és mikor csak beszélgetnek

vasútihíd 2023.11.03. 14:54:18

az átlagembernek trauma akár egy ilyen drasztikus videó megnézése de akár csak a leírása is persze aspergeresként neked ez érthetően nem probléma igaz az akváriumos posztál írtad hogy az állathalál még neked is gond

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 14:58:34

@vasútihíd:

Azért egy dolog egy már megtörtént dolgot közvetve látni, mint direktben tapasztalni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.03. 14:59:55

@Tapi2021:

Más út nincs,

Nincs ok a polgári társadalom fenntartására.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 15:13:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: na jó, csak épp a pógár jenő hivatalban az ezt indukáló szcenárió nincs.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 15:14:33

@alöksz róz: @Billy Hill: a portugál is, de ők a leghalkabbak. Pár deci bor kell a hangerőhöz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 15:15:33

@Tapi2021: hát valamit csinálni kellene, lásd NGO.

vasútihíd 2023.11.03. 15:16:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a miért és a hogyan sokat számít. ha én vadászom és ölöm az állatot az nem problémás de ettől még nem szívésen nézném vagy akár olvasnám az olyan videókat amiről te itt példaként írsz még sok pénzért sem

Gery87 2023.11.03. 15:28:06

@Tapi2021:

Szanaszét agitáltam és átállt:)

ZorróAszter 2023.11.03. 17:53:21

Én azt tapasztalom, hogy a Google sokkal keményebben cenzúrázza az internetet.

Eleve az Anerikaiak nem is engedtek ilyen információáramlást, amíg meg nem győzték őket a tartalmak cenzúrázhatóságával és tematizálhatóságával kapcsolatosan.

Amikor a Google megjelent, akkor aki egy kicsit is értett ebből valamit tudta, hogy az lesz fenn gyakorlatilag a neten, amit a Google megmutat.

És rendkívül kifinomultan cenzúrázza a tartalmakat és tolja a "vonalat".

Például az is manipulálja, hogy akit megcenzuráz, az ebből ne sokat vegyen érsze.

ZorróAszter 2023.11.03. 17:54:45

Szóval a cenzúránál érdekesebb a bérkommentelés. A tematizálás és sujkolás. De velük valószínűleg olyan titoktartási szerződést íratnak alá, hogy senki se mer kibeszélni.

Tapi2021 2023.11.03. 18:46:29

Dobtam egy hátast, amikor ezt olvastam:
"Humza Yousaf skót miniszterelnök pénteken közölte, hogy feleségnek szülei csaknem egy hónap után elhagyhatták a Gázai övezetet."

Skócia miniszterelnöke, a Skót Nemzeti Párt elnöke JUSZUF, egy pakisztáni!

A felesége palesztin.

Rishi Sunak (Southampton, 1980. május 12. –) brit politikus, a Konzervatív Párt elnöke, 2022-től az Egyesült Királyság miniszterelnöke. Kelet-Afrikából migrált, brit állampolgársággal rendelkező pandzsábi származású szülők gyermeke. Hindu vallású.

Sadiq Khan (London, 1970. október 8. – ) pakisztáni származású brit munkáspárti politikus, akit 2016. május 6-án London polgármesterévé választottak. A történelem során ő a második muszlim vallású politikus egy nagy nyugati civilizációjú főváros élén (az első Rotterdam polgármestere, a marokkói születésű Ahmed Aboutaleb).[5] Khant 2021-ben újraválasztották. ......

Hát miről is beszélünk mi, amikor arról beszélünk, hogy a nyugat még visszafordulhat, még menthető, még nem alakul át egy multikulti, de leginkább nem európai térséggé???

Vicc.

Michel Houellebecq már 2015-ben megírta, hogy vége van. Matematika. Jön a BEHÓDOLÁS.
Kész, ennyi volt.

Még a 444.hu is ezt írta róla:

"Európa halott, és mi öltük meg

...Mert a dilemma nem az, hogy az iszlám lenyomja-e a liberális demokráciát, hiszen a Behódolás szerint az utóbbinak egyrészt nincs fegyvere a fundamentális, felvilágosodás-ellenes áramlattal szemben, másrészt a patriarchális vallás hívei egyszerűen demográfiailag le fogják nyomni a szabad, családot egyre ritkábban alapító, fejlett fogamzásgátlási módszerekkel élő, „elnőiesedett” világban érvényesülő ateista polgárokat. Egy szereplőjéről azt írja a könyvben, hogy:

„ [...] nem sok szót veszteget a nyugati civilizációra, hiszen a szemében az már halálra ítéltetett (amilyen mértékben sikeres volt a liberális individualizmus, amikor szétbomlasztotta az olyan átmeneti struktúrákat, mint a haza, a céhek és a kasztok, oly mértékben készítette elő saját bukását, amikor nekirontott a legvégső struktúrának: a családnak, vagyis a népszaporulatnak, ami után értelemszerűen eljött az iszlám ideje).”

444.hu/2015/04/20/michel-houellebecq-behodolas

Tapi2021 2023.11.03. 18:52:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Más út nincs,
Nincs ok a polgári társadalom fenntartására."

És mi az ajánlatod helyette?

Tapi2021 2023.11.03. 19:05:42

@Gery87: "Szanaszét agitáltam és átállt:)"

Látod? Van értelme ezerszer is elismételni a sok balos, szoci hülyeséget! :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 19:06:06

@Tapi2021: pedig a Hamza akár török név is lehetne. Barom Johnson is ugye londoni polgármester volt az elején.

Tapi2021 2023.11.03. 19:08:01

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): Ez nem válasz.
Mondj helyette egy gyakorlatban is, legalább potenciálisan, működő alternatívát.

Gery legalább bedobja a marxista, balos, szoci ("közösségi") utópiáit.

Tapi2021 2023.11.03. 19:11:21

@ZorróAszter: "És rendkívül kifinomultan cenzúrázza a tartalmakat és tolja a "vonalat".

Például az is manipulálja, hogy akit megcenzuráz, az ebből ne sokat vegyen érsze."

Bizony.

Boldeone2 2023.11.03. 19:27:20

@Tapi2021: nem sok szót veszteget a nyugati civilizációra, hiszen a szemében az már halálra ítéltetett (amilyen mértékben sikeres volt a liberális individualizmus, amikor szétbomlasztotta az olyan átmeneti struktúrákat, mint a haza, a céhek és a kasztok"

- Ez csak a szokásos hisztériakeltés! Emlékezzünk csak vissza: kb. Pont 100 éve Oswald Spengler megírta a nyugat alkonyát, de semmi olyan nem történt. A nyugat él és virul, pont ezért jön ide a fél világ és nem máshova

Be kell valahogy integrálni az érkezőket, az kulcskérdés. Nálunk is megindult a globális népvándorlás, Debrecenben biztos

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 19:39:02

@Boldeone2: olvastad, tudod egyáltalán miről szól az a könyv?

Boldeone2 2023.11.03. 19:39:45

@Tapi2021: Azt kell elfogadni, hogy a lakosság csökkenése, elöregedése a társadalom fejlődésével együttjáró folyamat
Egyszer még Nigerben, vagy Kongóban is ez fog bekövetkezni, csak az idő kérdéses, hogy mikor
Az is valószínű, sőt biztos, hogy a " globális elkeverdés " , hogy Orban szavaival éljek, fel fog gyorsulni, így a migráció is
Ebből kell valahogy a legjobbat kihozni, pl a női migrációt segíteni
Emellett aktív szerepet kell vállani Afrikában, ehhez rengeteg fejlesztési forrás kell

A lényeg az, hogy elérjük Fukuyama vízióját, vagyis: a nyugati értékrend győzzön mindenhol, akkor meg mindegy lesz a migráció, ha azonos "core value" - k vannak ( tehát alapértékek...)

Boldeone2 2023.11.03. 19:41:43

@Deak Tamas: Arról, hogy a nyugati kultúra is el fog pusztulni, ahogy a többi

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 19:45:42

@Boldeone2: tehát akkor nem olvastad, mindjárt gondoltam.

Boldeone2 2023.11.03. 19:50:27

@Deak Tamas: Részeket olvastam, elősorban filozófusok által interpretálva, de Guénontól meg Evolától igen, meg Huntingtontól a " Civilizációk összecsapása és a világrend átalkulása " c könyvet

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 19:53:17

@Boldeone2: és Dubaiba akkor nem akar menni senki Európából?

Boldeone2 2023.11.03. 19:57:12

@Deak Tamas: Az is a globalizáció része, de Dubai csak egy városállam lényegében, amely kivételes adottságoknak köszönheti jólétét
A legtöbb nagyobb arab állam, failed state...

Gery1987 2023.11.03. 20:00:35

@Tapi2021:

"Dobtam egy hátast, amikor ezt olvastam:
"Humza Yousaf skót miniszterelnök pénteken közölte, hogy feleségnek szülei csaknem egy hónap után elhagyhatták a Gázai övezetet."
Skócia miniszterelnöke, a Skót Nemzeti Párt elnöke JUSZUF, egy pakisztáni!
A felesége palesztin."

:D:D:DD

Alapból semmi baj nem lenne vele hogy paki, na de a skót "nemzeti" párt elnöke?:)

Ez olyan mintha a régi Jobbik vagy a MHM elnöke cigány lenne.

Vagy még jobb székelyföldé meg egy Borsodi cigány:)

"Michel Houellebecq már 2015-ben megírta, hogy vége van. Matematika. Jön a BEHÓDOLÁS.
Kész, ennyi volt."

Azért ehhez mind a fasisztáknak mind a demokratáknak lesz egy két keresetlen szavuk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.03. 20:01:52

@Boldeone2: nyilván azért vásárolják fel Európát, mert failed az egész.

Gery1987 2023.11.03. 20:02:02

@Tapi2021:

Ez a cél:)

Egyébként Birca nem balos, más okból ellenzi a tőkés polgári társadalmat.

élveteg 2023.11.03. 21:06:39

A lényeg az, hogy elérjük Fukuyama vízióját, vagyis: a nyugati értékrend győzzön mindenhol, akkor meg mindegy lesz a migráció, ha azonos "core value" - k vannak ( tehát alapértékek..

Pont ebbe az irányba haladnak :

mandiner.hu/kulfold/2023/11/par-evtizede-ilyesmi-meg-lehetetlennek-tunt-iszlamista-zaszlok-lobognak-az-esseni-szelben

Tapi2021 2023.11.03. 21:53:14

@Boldeone2: Igen, a BILD is most kérte meg őket, hogy legyenek szívesek rendesen viselkedni. Szépen integrálódni, mert különben nem tudják mi lesz.
(És tényleg nem tudják.)

Tapi2021 2023.11.03. 21:56:20

@Boldeone2: "Azt kell elfogadni, hogy a lakosság csökkenése, elöregedése a társadalom fejlődésével együttjáró folyamat"

Egyáltalán nem. Ha hozzáadod a népességhez az abortált európaiak számát és életkorát (ha élnének), nem lenne itt semmi gond.

Ez nem fejlődés, hanem öngyilkosság, kényelemből, szeretetlenségből, egoizmusból.

Tapi2021 2023.11.03. 22:04:02

@Gery1987: "Azért ehhez mind a fasisztáknak mind a demokratáknak lesz egy két keresetlen szavuk."

Kiknek?

Mivel egyikből sincs sok, nem lesz.

Ha a normális többségnek visszanőnének a tökeik, - meg találnának egy-két vezetni is képes vezetőt -, talán még lehetne menteni a menthetőt. De szerintem ott már ezen túl vannak. Point of no return.

Mi még nem vesztünk el, itt csak dolgoznak rajta. Ha nem nemzeti-konzi-kerdem. kormány van/lenne, már nálunk sem lenne fék a vonaton.

Gery87 2023.11.03. 22:28:10

@Tapi2021:

Reméljük hogy addigra lesznek sokan akik nem akarnak tekintélyelvű rendőrállamban élni arra hivatkozva hogy "támad az iszlám".

Ne felejtsd el szeptember 11-re hivatkozva hogy bővítette a jogköreit a hatalom pl a megfigyelések terén.

Gery87 2023.11.03. 22:30:39

@Tapi2021:

Aki nem viselkedik azt haza kell zavarni vagy megy a börtönbe vagy még súlyosabb esetben egy vödörből kukucskálhat.

Ennyit kéne tenni.

Wildhunt 2023.11.03. 22:51:08

@Deak Tamas: az utolsó bekezdése alapján biztosan nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.04. 08:11:30

@Tapi2021:

A világ nem működött szerinted a kapitalizmus és a polgári társadalom előtt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.04. 08:27:56

@Tapi2021:

Gery is antikapitalista, de ő a hagyományos balos oldalról, ahogy a nácik meg a jobbosról.

Az a kapitalizmus felvilágosodás oldaláról való kritrikáéja, a nácik szerint több testvériség legyen, a komcsik szerint több egyenlőség, de egyébként rendben van a felvilágosodás, cvsak tovább kell venni.

A mi álláspontunk se nem kommunista, se nem náci. Az egész felvilágosodást elutasítjuk, azt nem tovább akarjuk vinni, hanem eltörölni.

2023.11.04. 08:49:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a felvilágosodás, amit el akarsz törölni micsoda?

ZorróAszter 2023.11.04. 09:43:10

A felvilágosodás egyáltalán nem az, mint amit MaxVal képzel és ennek nyomán sugall.

- Nem libérális polgári demokráciában állapodtam meg, hanem alkotmányos monarchiában.
- Nem a nemesek kiszorításáról volt szó, hanem a bevonásukról a kapitalista fejlődésbe.
- Nem a tőkések hatalomátvételéről szólt, hanem a politikai hatalom megosztásáról velük.
- Nem voltak egyházellenesen.

Stb. srb.

gigabursch 2023.11.04. 10:08:32

A cigány "gyerekszeretetről" nézd meg mondjuk a kurucon a vonatkozó bűnügyi híreket...

2023.11.04. 10:16:47

@ZorróAszter:
nincs olyan, hogy "a" felvilágosodás. magyarországon is több irányzat van. franciaországban is.

Wildhunt 2023.11.04. 10:22:06

@gigabursch: az a baj, hogy a kettő nem zárja ki egymást. Néhai Rentz Mátyás írt ilyenekről.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.04. 10:28:44

@Wildhunt: hát és ami rosszabb, filozófusok által interpretálva olvasta. Néha egészen meglepő dolgok tudnak így kiderülni, pl. ha Vajda Misut, a nagy kedvencet, az ember nem interpretálva olvassa, hanem mondjuk eredetiben, ahol a családról mint burzsoá gazdasági alapegységről értekezik (mondjuk Hellerrel a szex nyilván nem téma) akkor nehezebben hiszi el azt, hogy Misu a hatvanas években ellenálló volt. Igaz, Boldili azt is elhiszi, hogy Debrecenben valaki úgy lehet MNB ellenőr meg úgy tüntetheti ki Fekete János többször a hetvenes-nyolcvanas években, hogy az csak simán szakmai.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.04. 10:29:47

@gigabursch: az abszolút valós, de ahogy én tapasztalom, a trend csökkenő. Itt a mi falunkban is probléma volt sokáig.

Gery87 2023.11.04. 10:46:40

@ZorróAszter:

Viszont aztán eme eszme renget fajta ideológiát, elképzelést kitermelt magából.
Nem beszélve a forradalmakról amik nem homogén szereplőkkel zajlottak, sokféle társaság és érdek volt jelen.
Lásd a francia forradalom "népi" táborát a sans-culotte csoportot, akik mindazt amit felsoroltál elvetették és "továbbmentek".

Pl azt amit Birca is említett meg én is: legyen bér- jövedelem, vagyonmaximálás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.04. 12:18:57

@cvsvrs:

Az az eszme, hogy az ember független lehet Istentől, azaz a sátánizmus újrafogalmazása.

ZorróAszter 2023.11.04. 12:57:42

@cvsvrs:
@Gery87:

"nincs olyan, hogy "a" felvilágosodás. magyarországon is több irányzat van. franciaországban is."

De van, ugyanis 1789-re közmegegyezés jött létre arról, hogy milyen jövőt képzelnek el. A köztársaságpártiak és az abszolút monarchia hívei elenyésző kisebbségbe szorultak.

A kérdés az szerintem, hogy a király szökése nélkül is elfajult volna a helyzet, vagy tartották volna magukat a közmegegyezéshez.

Magyarország azért volt speciális eset, mert a magyar jakobinusok úgy tettek, mintha ez az elfajulás francia baleset lett volna, de a rendőrség nem úgy gondolta.

ZorróAszter 2023.11.04. 13:01:03

@Gery87:

"Pl azt amit Birca is említett meg én is: legyen bér- jövedelem, vagyonmaximálás."

Az a baj, hogy az egyre nagyobb tőkekoncentráció nem véletlen, nem manipuláció, hanem a gazdaság fejlődésének a természetes velejárója. Egyre több az olyan feladat, ami csak még nagyobb tőkekoncentrációval valósítható meg.

ZorróAszter 2023.11.04. 13:02:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az az eszme, hogy az ember független lehet Istentől, azaz a sátánizmus újrafogalmazása."

Ilyen alapon bárkire rásüthető a sátánizmus. Még jézus Krisztusra is.

Gery1987 2023.11.04. 14:00:43

@ZorróAszter:

Volt ott egy 1793 is!

merce.hu/2020/07/14/1789-es-1793/

merce.hu/2022/04/03/a-nep-jo-a-kepviseloi-megvesztegethetoek-a-nep-erenyeben-es-szuverenitasaban-kell-keresnunk-az-ellenszert-a-kormanyzat-buneivel-es-despotizmusaval-szemben/

„A Konventben a nép otthon volt. Nincs különösebb, mint a Konvent politikai tribünjei, ott a nép valóban szuverén volt… A Konvent inkább a forradalom volt, mint a Köztársaság… A Konvent tribünjein a forradalom tegezte a törvényhozást, elképesztő szimbiózis volt ez. A Konvent volt a nemzet gyűlése, a tribünökön az univerzális nép jelenléte volt érezhető. A nép tanú volt és időközönként bíró, szívesen tapsolt és szívesen mart, közbeszólt és félbeszakított. Az antik tragédiák kórusa volt, meghatározta a fennálló helyzetek filozófiáját, irányította a színpadra való ki- és belépést, segítségére sietett azoknak, akiket elhagyott a memóriájuk, felszólított mindenkit a szerepek, az elvek, a szavak, célok tiszteletben tartására. Hatalmas dráma volt, ahol az események voltak a szereplők és a nép a súgó.”

alöksz róz 2023.11.04. 14:19:25

@ZorróAszter: "Egyre több az olyan feladat, ami csak még nagyobb tőkekoncentrációval valósítható meg." - mint például?

Gery1987 2023.11.04. 14:41:32

@ZorróAszter:

Nincs ellentmondás!
Nem a vagyonnal, tulajdonnal van önmagában baj, hanem hogy magántőke e vagy sem és kik és hányan milyen arányban ellenőrzik felette a hatalmat!
A lényeg a társadalmi tulajdoni forma.

vasútihíd 2023.11.04. 15:18:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez mondjuk nagyon gyenge érv bármire is ezt te is tudod hiszen a világ valahogy mindig működött. konkrét példát kéne mondanod.

vasútihíd 2023.11.04. 15:27:38

@ZorróAszter: @Tapi2021: szerencsére a cenzúra még a bujtatott is jelenleg kis tudással kikerülhető az itteni természetes jót képviselő kommentelők és blogok tanúsága szerint. az átlagember pedig ettől függetlenül minden rendszerben könnyen átverhető

ZorróAszter 2023.11.05. 01:42:37

@Gery1987:

"Volt ott egy 1793 is!" ....

Eredetileg a felvilágosodásról beszéltünk.

Hogy mi vezetett a jakobinus diktatúrához, az egy teljesen más kérdés.

ZorróAszter 2023.11.05. 01:44:36

@cvsvrs:

"ebben ugyanis az egyénnek vannak jogai és a nemzetnek. tehát nincs a városoknak, vidéknek jogállása. nincsenek autonóm közintézmények, félszuverén önkormányzatok, független törvényhatóságok. hanem a nemzetgyűlés áll mindenek felett. ez az ortodox nacionalizmus."

Az önkormányzatokat "kis köztársaságoknak" nevezték.

ZorróAszter 2023.11.05. 01:46:42

@alöksz róz:

"mint például?"

Űrkutatás, fúziós reaktor, gyógyszerkutatás, ...

ZorróAszter 2023.11.05. 01:49:25

@vasútihíd:

A google cenzúrája nem kerülhető ki. Amit nem mutat a google találatként, az olyan, mintha le lenne kapcsolva.

De ezt már akkor tudtuk, amikor még csak fél éves volt.

ZorróAszter 2023.11.05. 01:52:50

@Gery1987:

"Nincs ellentmondás!
Nem a vagyonnal, tulajdonnal van önmagában baj, hanem hogy magántőke e vagy sem és kik és hányan milyen arányban ellenőrzik felette a hatalmat!
A lényeg a társadalmi tulajdoni forma."

Én nem vagyok a társadalmi tulajdon ellen. Az állami tulajdon is lehet azonos a társadalmi tulajdonnal, ha az állam valóban demokratikus.

És itt nem ismerem el demokráciának a pénzen vett médiákkal manipulált "demokráciát".

Gery87 2023.11.05. 10:31:42

@ZorróAszter:

"Én nem vagyok a társadalmi tulajdon ellen. Az állami tulajdon is lehet azonos a társadalmi tulajdonnal, ha az állam valóban demokratikus."

Persze, ahogy a diktatúra esetében sem az állammal magával mint entitással van baj hanem a rendszerrel, hiába az állam által és annak nevében cselekednek!

"És itt nem ismerem el demokráciának a pénzen vett médiákkal manipulált "demokráciát"."

Ahogy én se.
Pont ezért kell a problémákat tulajdonviszony alapon rendezni.
Hiába van pártokrácia meg emberek között jogegyenlőség ha a magántulajdon által a vagyon által a rendszer úgy manipulálható ahogy az elitnek jó.

Gery87 2023.11.05. 10:32:54

@ZorróAszter:

Oké, csak lásd hogy a felvilágosodás sem állt meg 1789-ben! Ennyit akartam mondani.

ZorróAszter 2023.11.05. 11:30:25

@Gery87:

Én se azzal vitatkozom, amit mond, hanem ahogy módja.

:o)

ZorróAszter 2023.11.05. 11:31:33

@Gery87:

"Oké, csak lásd hogy a felvilágosodás sem állt meg 1789-ben! Ennyit akartam mondani."

Csakhogy azt már nem a felvilágosodásnál szoktuk tárgyalni.

Pl. a jakobinus diktatúrát.

alöksz róz 2023.11.05. 13:07:29

@ZorróAszter: a nasa pl állami, és elég sok mindent el tudott érni.
oda kell nyomtatni a pénzt, nem a bankrendszerbe önteni.

Wildhunt 2023.11.05. 13:13:14

@alöksz róz: az a vonat már elment. A pénzügyi globalizáció áldásos mellékhatásaként.

Gery87 2023.11.05. 13:32:50

@ZorróAszter:

Rendben.
Csak lássuk hogy ami a XVIII.sz-ban történt e néven az később is hatott.

GyMasa 2023.11.05. 15:16:45

@_Neville:
EZ azért lehet, mert anno bevezették a közalkalmazást nekik is, és az elmúlt tizenévben már felnőtt egy olyan generáció, aki azt látta a putriban is, hogy apuka meg anyuka reggel felkel, felöltözik és elmegy dolgozni.
És, nekik is ez lett a természetes.
Igaz, hogy nagyrészt csak valami alibi munkát csinált, de nem a tökét vakarta otthon.
Viszont, pl. azzal, hogy megszokta, hogy milyen a munkás élet, ezzel lehetőséget kapott arra is, hogy utána tovább léphessen a rendes munkaerőpiacra is.
Szóval, szerintem ez a közmunkaprogram igenis hatásos volt, bármennyire is okáctak rá a fajvédők... Nekik ugyanis a cigányok, mint eszköz kellettek csak. Eszük ágában nem volt valójában is megoldani a problémát, hiszen, akkor oda lett volna a "hasznosságuk". Pont úgy, mint a mai, úgynevezett környezetvédők.

GyMasa 2023.11.05. 15:30:51

@ZorróAszter:
A Google és a YOutube egy cseppet sem "kifinomult" Olyan, mintha baltával műtenének... Tele van a Youtube olyan sztroikkal, hogy teljes csatornákat töröltek egy-egy rossz szó miatt, fellebbezési vagy helyreállítási lehetőségek nélkül, egy pillanat alatt kirántva a szőnyeget emberek lába alól. (És, itt most NEM politikai tartalmú csatornákról van szó, hanem teljesen politikamentesekről is.)

GyMasa 2023.11.05. 15:44:30

@ZorróAszter:
Meg eleve lehetetlen is maximalizálni ezeket. mert okos emberek maj jól kitalálják, hogyan lehet megkerülni egy ilyen tiltást.
A vagyon az állhat egy alapítvány kezelésében is, amiből a tulajdonosok annyit vesznek ki, amennyit csak akarnak.
Ráadásul egy ilyen maximalizálás megölné az innovációt is, mert ha túl alacsonyan húzzuk meg a határt, az emberek nagy része egyszerűen nem lesz motívált rá, hogy dolgozzon...

GyMasa 2023.11.05. 15:46:03

@Gery1987:
Jaja, mert az milyne fraonkón működött a szocialista Magyarországon... Jah, nem.
Mindig lesznek emberek, akik ki fogják használni a lehetőségeket.

ZorróAszter 2023.11.05. 15:46:53

@alöksz róz:

Nekem a bank nem Mumus, hanem a fejlett gazdaságok kikerülhetetlen intézménye.

A konkrét működésükkel van bajom ha van, és nem "A Bank"-kal általában.

ZorróAszter 2023.11.05. 15:49:59

@GyMasa:

"A Google és a YOutube egy cseppet sem "kifinomult" "

De, nagyon is az. Százalék pontosan beállítják a választási eredményeket bármelyik országban.

A malőrök ezt a tényt leplezik, mintha nem így volna. Pedig de.

ZorróAszter 2023.11.05. 15:58:19

@GyMasa:

"Meg eleve lehetetlen is maximalizálni ezeket. "

Én is ezt gondolom. De ez nem azt jelenti, hogy nem ezt szeretném. Ugyanis ezek a vagyonok túlnyomó többségükben társadalomellenes tevékenységekből származnak, és a tulajdonosaik többnyire pszichopaták, és az örököseiket is ebben a szellemben nevelték.

Magyarország új urait is.

GyMasa 2023.11.05. 16:08:28

@ZorróAszter:
Az a baj, hogy ezzel a "vagyonmaximalizálással" pontosan ugyanúgy fogsz járni, mint az ellenzéki "fizessenek a gazdagok" demagóg, bullshit dumával. Az egész oda fog kifutni, hogy az igazi gazdagok, köszönik szépen, de tovább fognak gazdagodni, és majd a középosztály fog szopni.

GyMasa 2023.11.05. 16:10:03

@ZorróAszter:
Hát, Magyarországon, meg most Szlovákiában, meg Oroszországban ez valahogy nem igazán sikerült.
Az a probléma a Google-lal, hogy van alternatívájuk. Tehát, csak addig ér a takarójuk, amíg ezekkel keresel.

ZorróAszter 2023.11.05. 17:11:24

@GyMasa:

"Az a baj, hogy ezzel a "vagyonmaximalizálással" pontosan ugyanúgy fogsz járni, mint az ellenzéki "fizessenek a gazdagok" demagóg, bullshit dumával. "

Az a baj, hogy maga nem olvasta el hogy ki pedzegette a vagyonmaximalizálást.

ZorróAszter 2023.11.05. 17:15:19

@GyMasa:

"Hát, Magyarországon, meg most Szlovákiában, meg Oroszországban ez valahogy nem igazán sikerült."

Azt hogy mi sikerült és mi nem, azt csak azok tudják, akik csinálták. Mi csak azt tudjuk, hogy ők mit mondanak erről, de azt nem hogy mi volt a valódi szándékuk.

"Az a probléma a Google-lal, hogy van alternatívájuk. Tehát, csak addig ér a takarójuk, amíg ezekkel keresel."

Valójában nincs. Plusz aki annak látszik, arról se tudhatjuk, nem ugyanazok vannak-e a háttérben.

Mert egy-kettőről tudjuk biztosan, hogy ugyanazok. De a többinél lehet hogy csak mi nem tudjuk.

De az épp elég, hogy a keresések túlnyomó többsége a google-on bonyolódik.

alöksz róz 2023.11.05. 20:57:47

@GyMasa: az a baj, hogy a google a találatokat manipulálja.

durván eltünteti még akkor is, ha szinte pontosan szó szerint keresel valamire. de nemcsak eltünteti, van pl amikor kifejezetten az ellenkezőjét (és kizárólag az ellenkezőjét) dobja fel és semmi mást. ne is láthasd az igazat.

Gery87 2023.11.05. 21:12:10

@GyMasa:

Nem működött sehogy se a szocialista Magyarországon, mivel nem társadalmi tulajdonlás volt hanem állami! Nagy különbség.

De ezt sose értitek.

A kádári magyar melósnak kisebb beleszólása volt a munkahelyi dolgokba mint egy amcsi melósnak aki mögött valóban működő tevékeny érdekérvényesítő szakszervezet volt. Skandináviáról nem is beszélve meg a németekről.
Tüntetésekről, sztrájkról meg szó sem lehetett nálunk!

Ennyit erről.

Wildhunt 2023.11.05. 21:24:00

@Gery87: a NEP-ről olvastál? Bulgakovnak vannak egészen jó novellái is a társadalmi tulajdonról.

ZorróAszter 2023.11.05. 21:27:00

@Gery87:

Nem lehet demokrácia olyan körülmények között, ahol a külföld bármit finanszírozhat.

Allendét a CIA kétmilió dollárból buktatta meg. Az első tízezer dolláros részletből meggyilkoltatták René Schneider tábornokot, Pinochet elődjét. És azért nincs már junta, mert az optikai kábelek miatt már nem volt szükség annyi ingyenrézre.

Szóval hogy képzelte Magyarországon a demokráciát ilyen körülmények között?

Ja! Sehogy. Ilyenekbe nem szokott belegondolni.

Más se.

Ezért lettünk egy perifériális német gyarmat.

GyMasa 2023.11.05. 21:41:43

@Gery87:
"De ezt sose értitek."
Pont, hogy te nem érted..
Illetve nem figyeltél a 8 éves szoci kormányzás alatt!
Attól, hog yMOST mit mond mondjuk Klárika, attól VÉGÜL pontosan az lez majd, mint eddig. Nert mindenhol vannal "rugalmas értékrendű" politikusok, viszont a bal oldalom, ott a bekerülés alapfeltétele ez a"rugalmasság".
Aztán, hiába ígértek anno fűt is, meg fát is, amikor be kell váltani az ígéretet, akkor szembejön az a csúnya matematika, és kiderül, hoyg az ígéretükre nem is létezik értelmezési tartomány, így jobb híjján szépen megsarcolják azokat, akiket a legkönnyebb, akik a középosztály lesznek.

Gery87 2023.11.06. 11:17:47

@GyMasa:

"Illetve nem figyeltél a 8 éves szoci kormányzás alatt!"

Mi köze a neolib MSZP-nek az államszocializmushoz?
Semmi.
Ahogy most a DK-nak sincs köze a szocdemekhez.

Gery87 2023.11.06. 11:20:15

@ZorróAszter:

Nincsenek illúzióim.
Előbb rendszert kellene váltani.
Az alapokat, a tulajdoni rendszert megváltoztatni.
Anélkül nyilván nincs értelme.

Gery87 2023.11.06. 11:29:10

@Wildhunt:

A hatalom, a pártállam mindig felszámolta az önigazgatást végül és elárulta miközben elvben helyesnek tartotta végig.
Mert nem érdeke.
Ezért nem megy sehol demokrácia nélkül.

GyMasa 2023.11.06. 12:30:49

@Gery87:
De azt már láttuk (és EU szerte láthatjuk), hogy hová vezet a valóságban, a papíron, ígéretként kiválóan festő "fizessenek a gazdagok" mantra.
A végén mindig az van, hogy a középosztályt állítják falhoz vele.

Gery87 2023.11.06. 13:00:08

@GyMasa:

A skandináv középosztály a kurva magas adókkal köszöni jól van.

GyMasa 2023.11.06. 19:02:09

@Gery87:
Voltál te már ott?
Vagy beszéltél ottaniakkal?
Esetleg ott élő magyarokkal?

Gery87 2023.11.07. 02:08:47

@GyMasa:

rokonok élnek ott, igen.

Gery87 2023.11.07. 02:09:18

@GyMasa:

2 generáció, 70 éve.

GyMasa 2023.11.07. 16:39:54

@Gery87:
Akkor nyilván nekem jutott olyan ismerős, aki annak ellenére sem szerette, hoyg mind a ketten középvezetők voltak, és amióta hazaköltöztek, nemcsak arányaiban, hanem összegszerűen is többet keresnek mindketten itthon, mint ott.
Amúgy, ezt ők is mondták, hogy akik 30+ éve ott élnek, azoknak sokkal könnyebb, ugyanis ők MÁR kifizették a lakásukat/házukat, így nekik az, hogy időközben 3x annyiba lerül ugyanaz, nem olyan angy érvágás, hiszen, nekik már ott van a kifizetett lakás/ház.
A barátoméknak meg ott volt a lehetőség, hogy abból a magas fizetésükből is 25+ évre eladósodnak, amit nem vállaltak be.

Gery87 2023.11.07. 20:55:05

@GyMasa:

"hanem összegszerűen is többet keresnek mindketten itthon, mint ott."

Ez nem jelent semmit. Nyilván a gazdagnak az a jó hogy keveset kell adózni. Neki mindenre lesz pénze (szolgáltatások, magán iskola, magán EÜ..stb) a többieket leszarja.
De társadalmi szolidaritás, közpénzből működtetett szociális háló is van a világon az meg nem megy alacsony adókkal!

"ugyanis ők MÁR kifizették a lakásukat/házukat,"

Ennek ellenére a skandináv országokban költöznek el a leghamarabb otthonról a fiatalok! míg itt meg elég jelentős a mamahotelezés.

GyMasa 2023.11.07. 20:58:48

@Gery87:
"De társadalmi szolidaritás, közpénzből működtetett szociális háló is van a világon az meg nem megy alacsony adókkal!"
Jaja, mesélte is, hogy ott is 6 hetet kellett várnia az urológiára.
Igen, tényleg csupa öröm ott az élet.

Gery87 2023.11.08. 01:34:33

@GyMasa:

Persze....van egy biciklink amin semmi nincs egy kurva defektes rozsdás parasztbájk az egész, de a másikat ekézzük mert "nincs rajta csengő":)
Remélem érted.

Gery87 2023.11.08. 01:36:54

@GyMasa:

Ja és nálunk meg protekció nélkül már hónapokat kell várni, kb bármire, kurva jó.
"hanyatló nyugat"...

Az.
Édes istenem.

GyMasa 2023.11.08. 18:42:49

@Gery87:
Szerintem te még mindig azt hiszed, hogy itt is, meg a nyugati országokban is kolbászból van a kerítés.
Itt, a kiváló, gazdag Bajorországban is minimum 6 hetet kell várni bármilyen vizsgálatra...
Már 10 éve itt élek, és nem egyszer kellet mennem valami vizsgálatra, és MINDIG minimum 6 hetet kellett várni. (az egyetlen kivétel az 202 tavasza volt, amikor a covid miatt másnapra is volt MRI időpont )
Szóval, nem, itt is egy rozsdakupac van, nem hiányzó csengő...

GyMasa 2023.11.08. 18:43:27

@Gery87:
Maradjunk annyiban, hogy lófing fogalmad sincs ról,a milyenek itt a viszonyok, csak okoskodni tudsz.

Gery87 2023.11.09. 08:05:25

@GyMasa:

Nem kell a kioktató duma, mond azt hogy "leszarom a véleményed és mondhatsz akármit".

Gery87 2023.11.09. 08:09:03

@GyMasa:

"Szerintem te még mindig azt hiszed, hogy itt is, meg a nyugati országokban is kolbászból van a kerítés."

Sose hittem és sose mondtam.

"Már 10 éve itt élek, és nem egyszer kellet mennem valami vizsgálatra, és MINDIG minimum 6 hetet kellett várni."

Szörnyű bazmeg!
És ebből az egy dologból már a komplett tartomány "leletét" ki lehet állítani!
Persze...

Ettől függetlenül mégis arrafelé "kolbászol" el több százezer magyar és nem keletre.
Nem azért mert ott minden fasza, hanem mert összességében azért megadja amit várnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.09. 08:41:26

@GyMasa: ez olyan mint amit a mandi festőművész törzskommentelője jól megfogalmaz: Belgiumban jó a fizetés tehát nagyobb a demokrácia, geryre meg az is illik amit még szokott mondani, plusz tíz ajróért még az anyját is megbaszná.
Egyébként ez más országokban sem jobb. A portugáloknál az én időmben úgy volt, hogy a céged döntött: állami tb vagy privát. Utóbbi lett, és hamar meg is kaptuk az árlistát: vizitdíj 40 EUR. (600 maradt egy hónapra minden kifizetése után.) El is határoztam hogy nem leszek beteg.
Ott meg ráadásul úgy van, hogy elvileg utólag kapsz mindent, egyébként a munkanélkülit is, azért van kevés csöcsön lógó álmenekült (meg azért pofázik nagy hangon a kormány, tudják, hogy továbbmennek bedemártonmódra.) Egy kolleganőm, aki meglepő módon nagyon szép holland lány, az arcán kapott valami bőrfarkast. Neki azonnal kifizettek mindent de van olyan érzésem azért, hogy az elcsúfított szép lányt ne kelljen nézniük.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.09. 08:49:11

@GyMasa: Emmanuel Macron - elmulasztva a kötelező guglizást - kinyilatkoztatta, hogy a magyarok ne izéljenek már az EU-val, sokkal jobban élnek amióta tagok.
Nem, nem azért élünk jobban, hanem azért, mert 2010 óta partvonalon kívül van mindenki, aki neki tetszene.

Gery87 2023.11.09. 14:26:06

@Deak Tamas:

Te inkább mélyen hallgatnál!
Aki ingyen is átveszi a legnagyobb ökörségeket a NER propagandától.

Ha holnap Orbán bejelenti hogy 56 patkányforradalom volt, már azzal jössz ide hogy ez így volt.
Szektás geci vagy, az van.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása