magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Sajtóember antiszemitizmust lát

Magyarország nem igazán fontos az USA-nak, ez az ügy következtetése.

Csak ez magyarázhatja azt, hogy senki se szólt az amerikai nagykövetnek: az antiszemita kártya a legbiztosabb mód egy ügy nevetségessé tételére. Különösen akkor, amikor nincs is zsidó kapcsolat az egészben.

Szerintem ez hír.

199 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5018271673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2023.12.06. 14:38:36

@Gery87: A manyup pénzeket 1. nem vették el, 2. az a rendszer fenntarthatatlanná tette a normál TB rendszert, mivel nem külön pénzt fizettünk be, hanem a a korábbi befizetések egy részét irányították át oda.

A fájó döntést SZAKMAILAG meg kellett hozni.

Tapi2021 2023.12.06. 14:39:34

@Gery87: De ez sem hazaárulás. Még akkor sem lenne az, ha hibás döntés lett volna, de nem volt az.

Mondj egy olyat!

2023.12.06. 17:19:41

@Tapi2021:
az, hogy felszámolták a rendszert oké. az, hogy bevonták az állampapír részt oké. de a részvénypaketteket ott kellett volna hagyni a tagoknál azzal, hogy ha akarják akkor átválthatják állampapírokra.

megint a két szélsőség között ez lett volna a korrekt

Gery87 2023.12.06. 18:16:54

@Tapi2021:

Mondjuk a kínai meg német tőkének a munkavállalókkal szembeni, meg az orosz, török hatalmi érdekekért való kurválkodás eléggé súrolja azt én szememben.

Gery87 2023.12.06. 18:18:10

@Tapi2021:

Érdekes módon mágis a párezer bennfentes, belső infókkal bíró vagy eléggé makacs járt a legjobban aki bent maradt, a zsarolás ellenére is!

GyMasa 2023.12.07. 12:16:52

@Tapi2021:
...ja, egészen biztosan népszerű elgondolás lenne...

GyMasa 2023.12.07. 12:18:51

@Tapi2021:
15%...
Ennyit kapott a zöldpárt 3 éve a választáson, tehát a helyes válasz:
SENKI.
Az a baj, hogy Olaf egy puhapöcs, és hagyja, hogy a 15%-os sötétzöldek szétbasszák az országot...

GyMasa 2023.12.07. 12:19:33

@Tapi2021:
Kb, mint anno nálunk az SZDSZ volt, csak az itteni zöldeknek kisebb a támogatottságuk.

GyMasa 2023.12.07. 12:22:43

@Gery87:
Attól, hogy szerinted határozottan, szerintem meg részleteiben nem jó, akkor is az marad a valóság, hogy messze a fidesz az, aki a legjobban csinálja a mai palettából ezt az egészet.
Szóval, lehet végtelenségig picsogni, hogy "ez nem az igazi", csak jelenleg én nem látok senkit, aki ezt kicsit is jobban csinálná.
Akik meg nyilvánvalóan szarabbul csinálnák, azokra miért is kellene szavazni?

2023.12.07. 12:25:10

@GyMasa:
mert a zöldek támogatják a német gyáripart. abban, hogy a környezetterhelő beruházásokat kiszervezzék keletre. és ezt kiszolgálja orbán. az akksigyárakhoz kapcsolódó eu-s programok nincsenek leállítva. ezzel olcsó munkaerőt importálnak a kelet-európai országok is. ezt szolgálja ki orbán. scholtz kottájából játszik. úgy fütyül, ahogyan a timmermans és a németalföldi zöldek diktálják.

2023.12.07. 12:30:13

@GyMasa:
ebből a palattából a legjobb egy orbán nélküli fidesz, és egy gyurcsány nélküli ellenzék nagykoalíciója schiffer andrással, vagy hasonló középutas politikussal. aki nem enged a nyugat neoliberális baromságainak, ugyanakkor a keleti illiberalizmusának se. se nem nem gyurcsány, sem nem orbán.

GyMasa 2023.12.07. 12:31:25

@Gery87:
Bocs, de az nem volt kötelező, odaadnod!
Nekem a mai napig megvan az a pénz és érdekes módon, mióta törvény kötelezi a kasszákat, hogy nem számolhatnak el óriási "működési költségeket", azóta szemmel láthatóan növekszik is az összeg.
Amúgy, azért majd olvass utána, hogy mi történt, ez a lépés, bármennyire is bicskanyitogató volt, egy KÉNYSZER volt a kormány részéről.
- Orbán el akarta ereszteni a költségvetési hiányt, hogy azzal megindítsa a gazdaságot - Ezt az EU nem engedte
- Hitelt akart felvenni, - Ezt sem engedte az EU
- Ellenben a súlyos millárdokat kellett fizetniük ezeknek a kasszáknak, ahol én pl. űgy emklékszem, hogy már az is öröm volt, hogy az azévi teljes befizetésem ÉS az addigi hozamom fedezte a "működési költségeket" és nem FOGYOTT az egyenlegem az év végére...

Az egész MANYUP rendszer alapjaiban nem lett volna rossz, ha nem a faxfej szocik csinálják (basszák el) meg, illetve, ha az egész rendszer valóban a nyugdíjakra lett volna használva, nem pedig pénzkifizető helynek.

Az az alapvető probléma az ilyen átállásokkal, hogy az átmeneti időszakban a költségvetésnek dupla annyiba került az egész, hiába jobb a MANYUP rendszer. (fizetni kellett a kasszákba ÉS fizetni kellett a nyugdíjakat is, amihez akkor nem volt elég gazdag az ország. Talán, ma mér el lehetne kezdeni egy óvatos átmenetet, de az, szerintem legalább 50 éve kellene, hogy legyen)

GyMasa 2023.12.07. 12:33:33

@Gery87:
Jah, annyira a "Munkavállalókkal szemben", hogy a német meg külföldi multik azok mindenkit bejelentenek, és mindent hivatalosan csinálnak, ellenbena magyar kkv-kra a jellemző a sumákolás, meg a feketézés...

GyMasa 2023.12.07. 12:39:46

@cvsvrs:
"mert a zöldek támogatják a német gyáripart."
Egy nagy túrós ló*aszt!
A zöldek most csinálták ki teljesen a német ipari kapacitást!

" abban, hogy a környezetterhelő beruházásokat kiszervezzék keletre."
Azt nem a zöldek csinálták, és nem csak Németországban!
Az USA-nak is pont ez a baja, hogy az elmúlt 50 éveben kínába került a gyártás, és a kínaiak rossz kutyák voltak, és nem maradtak meg összeszerelőüzemnek, hanem képesek voltak fejlődni is!

" és ezt kiszolgálja orbán."
Nézheted így is, illetve úgy is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel megpróbálja az ország érdekeit érvényesíteni.

" az akksigyárakhoz kapcsolódó eu-s programok nincsenek leállítva. ezzel olcsó munkaerőt importálnak a kelet-európai országok is."
Hát, inkább kelljen importálni 200 000 fülöp szigeteki munkást, minthogy 20% legyen a munkanélküliség...

" ezt szolgálja ki orbán."
EZt te látod így.
Bár, ha így is van, leaglább úgy csinálja, hogy közben gazdagodik az ország. Gyurcsány megmutatta, hogy lehet úgy csinálni, hogy elszegényedjen.

" scholtz kottájából játszik."
Olafnak nincs kottája. Az a baj, hogy ő azt hitte, hogy elég okos, és elég szabad ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyja a német gyáriparosokat amikor vezeti az országot.
Tévedett.

"úgy fütyül, ahogyan a timmermans és a németalföldi zöldek diktálják. "
Szerintem meg nagyon nem.

GyMasa 2023.12.07. 12:41:49

@cvsvrs:
"ebből a palattából a legjobb egy orbán nélküli fidesz, és egy gyurcsány nélküli ellenzék nagykoalíciója schiffer andrással, vagy hasonló középutas politikussal. aki nem enged a nyugat neoliberális baromságainak, ugyanakkor a keleti illiberalizmusának se. se nem nem gyurcsány, sem nem orbán. "
Szerintem, meg te nem érted, hogy amíg az van, amit itt leírtál, (azaz, bármiféle elhajlás az USA által diktált EU-s "értékektől", addig teljesen mindegy, hogy ki vezeti ezt a kócerájt, egy orbán v2.0 lesz belőle is!
Az orbáni út alternatívája a teljes behódolás az USA-nak (az EU-n keresztül)

Gery1987 2023.12.07. 17:37:32

@GyMasa:

Előbbi lenne normális, utóbbit meg 13 év alatt Orbán miért nem oldotta meg, a munkavállalók védelmében, ilyenkor hol van a nagy magyarkodás?

GyMasa 2023.12.07. 18:58:29

@Gery1987:
Nem tudom, de, amit mondtál, az tényszerűen nem igaz, hiszen csak a magyar kkv-k azok, amik trükköznek a törvényekkel.
Mondjuk az egykulcsos adóval pl. sikerült alaposan kihúznia a méregfogát az addig erősen használt "minimálbér+ a többi feketén, zsebbe" módszernek.
Ez már eleve jobb teljesítmény, mint, amit ezügyben a szocik elszabtak...

Gery87 2023.12.07. 21:00:57

@GyMasa:

A munkavállalók jogai, lehetőségei folyamatosan csökkennek, szűkülnek a NER alatt, ezek tények.

ZorróAszter 2023.12.08. 10:40:24

@Gery87:

"Mit kéne azon véleményezni? MI van vele?"

Hogy igaz-e, hogy az Iszlám Állam családfája egyenes vonalban visszavezethető az al-Kaidán és bin Ládenen keresztül a tálibokig és az afgán mudzsahedekig.

És hogy azt hogy az al-Kaida és bin Láden már nem a CIA utasításait követi, azt onnan tudtuk, hogy a CIA és az amerikai sajtó azt mondta.

Gery87 2023.12.08. 12:10:21

@GyMasa:

Hát szerintem meg tévedsz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 12:15:06

@Tapi2021: @GyMasa: nekem önkéntes nyugdíjpénztáram van, a teljes 2007-2009-es befizetést elbukták.
Kérdeztem hozzáértő ismerőst, ő azt mondta, hogy szerinte a munkavállalói karriered utolsó tíz évében kellene magadon bokroscsomagolj az alábbiak szerint: 1; annak a felét fizetni az önkéntesbe, amennyi nyugdíjat szeretnél 2; valamilyen többé-kevésbé stabil valutás megtakarítás (nekem az escudo tökéletesen megfelel) 3; befektetési célú arany.
Hogy ez így milyen menü, azt a hozzáértők megbírálják.

GyMasa 2023.12.08. 12:46:22

@Deak Tamas:
Hát, a "Befektetés célú" arannyal nekem pont az a bajom, hogy az egy szép ígéret.
(ugyanis befizeted a pénzt, és nem kapsz semmit, csak egy igazolást a befizetésről. Ha történetesen összeesik a világ, akkor derül csak ki, hogy mid van valójában)
Ha már aranyat akasz venni, akkor fizikai arany, amit beteszel otthon a széfbe. Mondjuk Krugerrand érmék formájában.
(az jó, mert olyan 100 EUR nagyságrendben van az értékük, így kiváló készpénzhelyettesítő. Bár, ha arra van szükség, akkor én már nem szeretnék abban a korban élni...)
Én nem tartom amúgy jó befektetésnek az önkéntes nyugdíjpénztárat.
Saját részvényvásrálással jobb hozamott lehet elérni. Sőt, a legjobb hozamokat az olyan részvényeken éri el az ember, amit megvesz, és nem ad el.
A valutából meg a EUR a célszerű, ha már mindenáron akarsz valutát. (Azzal, ugyer nincs szarakodás, csak előveszed a mackóból, és mehetsz akárhová az EU-n belül.
Persze, az egésszel kapcsolatban nagy kérdés, hogy csak nyugdíjra akarsz félretenni, vagy prepperkedni is akarsz?

GyMasa 2023.12.08. 12:48:17

@Deak Tamas:
AMúgy, a szoci kormány alatt a MANYUP is egy nettó veszteség volt. MOndom, olyan magas volt a "kezelési költség", hogy örülhettem, ha az azévi befizetéseim nem úsztak el...
Az akkoris "gazdasági pénzbőség idején" *

*Nem szó szerinti időzet böszme Ferenc Őszödi beszédéből.

GyMasa 2023.12.08. 12:48:56

@Gery87:
Egészen pontosan melyik jogok csökkentek a NER alatt?

SoltBrain 2023.12.08. 12:57:24

Régi beidegződés az antiszemitázás náluk. Sajnos minden második bokorban látják ezt az antiszemitizmus dolgot...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 13:22:24

@GyMasa: pontosan, fizikai aranyra gondolt az illető, és pontosan arra az esetre amit írsz, mármint katasztrófa és nem popperkedés.
Jut eszembe, egyszer te mondtad ? hogy az OBA a jelenlegi formájában nem jó. De miért is nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.08. 13:24:15

@GyMasa: de ugye az a gond, meg alaphazugság, hogy euró nevű pénz nincs. Van egy csekkrendszer ami azt hazudja magáról hogy pénz. Ez világosan kiderült nyolc éve, amikor mindenki szabadulni az Y sorszámú eurókájától bizonyos okok miatt. Azért is írtam escudót :)

GyMasa 2023.12.08. 17:05:53

@Deak Tamas:
Nekem az vele a bajom, hogy nincs meg a kontrollom a folyamat felett.
Simán lehet valami piramisjáték is az egész.
Hiszen, befizeted a pénzt, és csak egy elismervényt kapsz róla.
Nem tudhatod, hogy mit csinálnak azzal a pénzzel valójában.
AZ ugye akkor derül ki, amikor beüt a krach...
Megkapod-e az aranyat?
Vagy csak az értékét fizetik ki neked?
Még ráadásul, mondjuk le is vesznek 20% kezelési költséggel?

GyMasa 2023.12.08. 17:08:34

@Deak Tamas:
Értelek teljesen...
Amúgy, nekem az EUR is amolyan eszközként kellene, azaz, olyan max 10k otthon, ami segít, ha valami miatt hirtelen távozni kell. Befektetésnek nem hiszem, hogy érdemes sokat tartani belőle.
Annyiből a világ bármelyik helyére el lehet jutni.
Az Escudot, azt át kell váltani, mert azzal nem biztos, hogy mindenhol tudsz vele közvetlenöl fizetni.

GyMasa 2023.12.08. 17:19:07

@Gery87:
Elolvastam ezt a cikket.
Eg ynagy lózunghalmaz:
"a teljes hazai foglalkoztatási és munkajogi struktúra az, ami kiszolgáltatott helyzetet állít ma elő a munkavállalók számára. A hiba nem csak a rendszerben, hanem a rendszerrel van."
Semmi konkrétum nincs benne!
Pont ugyanaz, amit folyton hallok otthon, a családi beszélgetésen a család pedagógus tagjaitól:
"ELviselhetetlen körülmények"
Ja, ennél konrétabban pl. olyanokat sikerült nagynehezen kihúzni belőlük, hogy:" az a köcsög orbán hogy képzeli, hogy mindenféle teljesítményt számonkér majd rajtam!"
Hát, rossz hírem van.
Pl. az én karriereremben minden évben "számon van kérve" a teljesítményem!
Aztán, annak függvényében kapok emelést. Vagy, ha annyira rossz lennék, akkor annak függvényében lennék szépen kirúgva is!
Ahhoz, hogy a tanári szakmában megvalósuljon a tanárok által is preferált "magasabb színvonalú oktatás", na ahhoz ELENGEDHETETLEN, hogy be legyen építve valamiféle visszacsatolás a tanári teljesítményről, hiszen csak azzal lehet elérni, hogy valóban eltakarodjanak a gyerekeink közeléből a tanári szakmára teljesen alkalmatlan emberek!

Gery1987 2023.12.08. 17:33:29

@GyMasa:

van még sok más cikk is az elmúlt évekből....olvasgasd csak.

ZorróAszter 2023.12.08. 19:13:50

A kapitalizmusban nincs biztonság. Ki tudja hány millió embert majmoltak meg itt Magyarországon is a teljes vagy a fél vagyonuktól? Kit a lakásmaffia, kit a brókerek, kit a bankok a svájci frank hitellel, kit mások.

Aki azt hiszi, hogy okos lehet, az nézze meg az AA vagy az Enron vagy a többi tűzközeli könyvvizsgáló és hasonló cégek szakértőit, akik nyugdíj helyett mehettek taxizni, mert a cég az utolsó pillanatban a nyugdíjalapot saját részvényekre váltotta.

Ha egy AA könyvvizsgáló emiatt mehetett 65 éves korában taxizni nyugdíj helyett, akkor ki lehet okos Magyarországon?

GyMasa 2023.12.08. 21:28:42

@Gery1987:
Semmi kedvem nincs ezután kutakodni.
Ha ezt az egy cikket tudtad csak kiizzadni a kérésemre, akkor nem hsizem, hogy érdemben fogok olyat találni, ami segíyteni fog nekem.

Gery87 2023.12.09. 03:36:32

@GyMasa:

Nem fogok kisregényt írni, mert tapasztalataim szerint csak kötekedtek, nem érdekel titeket a valóság ha nem felel meg a tévképzeteiteknek..

Ha mégis érdekel olvasd pl a Mércét, minden hibájuk ellenére talán az egyetlenek akik egyáltalán foglalkoznak a magyar munkavállalók helyzetével.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.09. 10:28:51

@GyMasa: az escudóval nyilván kicsit viccelni is akartam, de értem az aggályokat. Sajnos én ehhez a témához talán csak az átlagműveltség szintjén tudnék hozzászólni, vagy tán még úgy sem ... Én az aranyrögök vásárlása kivételével megpróbálom majd hasonlóan csinálni ahogy javasolták.
A legjobb megoldás nyilván a 45 előtti módszer lenne, ahol az ingatlanok bérlése adta a nyugdíjforrást.

ZorróAszter 2023.12.09. 10:51:15

@Deak Tamas:

"A legjobb megoldás nyilván a 45 előtti módszer lenne, ahol az ingatlanok bérlése adta a nyugdíjforrást."

A maguk léhűtő-seggnyaló-harácsoló fajtájának.

No meg Weisz néni agyonverése a sok szép smukkért. És még a lakását is ki lehetett adni.

Gery87 2023.12.09. 11:32:07

@Deak Tamas:

Az a baj hogy a komcsizás beakadt nálatok, mint a zabszem a seggedben, meg mint a Horthy farka a torkodban.

"Az ilyen fiatalos csacskaságoknak súlyos következményei lehetnek" ám agyhártyagyulladást nem fogsz kapni az biztos.
Rád is igaz hogy agyon ütni nem lehet csak fejbe.
"ennek megakadályozására hordjál kalapot":)

Gery87 2023.12.09. 11:39:00

@ZorróAszter:

A magyar jobberek mindig oda lyukadnak ki hogy a "'45 előtti módszereket" akarják:)

Cenzúrát, vagonírozást, kvótát, cenzust, kutyabőrt, tekintélyt a semmire, címeket, egy kis rekvirálható zsidó ingatlant...

GyMasa 2023.12.09. 21:12:20

@Gery87:
Énnem "kisregényre" vagyok kíváncsi, hanem, kb. egy n-elemű listára, amiben felsorolod, hogy mik azok az égbekiáltó jogtalanságok, amik orbánék lelkén száradnak, és elviselhetetlenné teszik a magyar munkavállalók életét...
Persze, ha nem vagy képes ezt, így leegyszerűsíteni nekem, azzal sincs probléma!
Én nem fogok időt szánni arra, hogy megpróbáljam bizonyítani a TE állításodat.

GyMasa 2023.12.09. 21:18:00

@Deak Tamas:
" az escudóval nyilván kicsit viccelni is akartam, de értem az aggályokat."
Mondjuk, az a pénz már nem is létezik :-D

" Sajnos én ehhez a témához talán csak az átlagműveltség szintjén tudnék hozzászólni, vagy tán még úgy sem ... Én az aranyrögök vásárlása kivételével megpróbálom majd hasonlóan csinálni ahogy javasolták."
Igen, a kérdés, hogy mi a célod, a minél nagyobb haszon, a kockázatkerülés, vagy a mobilis befektetés, amiből a leghamarabb, a legkisebb veszteséggel tudsz kiszállni.
Illetve a portfóliódon belől ennek a 3 esetnek a megfelelő aránya kell.

"A legjobb megoldás nyilván a 45 előtti módszer lenne, ahol az ingatlanok bérlése adta a nyugdíjforrást. "
Igen, az egy jó ötlet, de nagyon nem mobilis befektetések...
Ezen felül még javaslom, hogy szerezz be legalább 2, de inkább 3 külső HDD-t, amire elmented az összes hasznos, személyes (emocionális) adatodat (excel táblázatok, fotók, videok...), és, amit egy mozdulattal magaddal tudod vinni.

GyMasa 2023.12.09. 21:20:47

@Deak Tamas:
Jah, túl jó dolguk van...

GyMasa 2023.12.09. 21:21:51

@Gery87:
Nem, az a baj, hogy amit te, meg Boldi akartok, az egy szimpla népirtésba fog torkollani, mint eddig mindig.

ZorróAszter 2023.12.10. 01:52:12

@GyMasa:

"mik azok az égbekiáltó jogtalanságok, amik orbánék lelkén száradnak, és elviselhetetlenné teszik a magyar munkavállalók életét..."

Munka Törvénykönyve helyett Niggertartási törvény. A munkavállalói jogok drasztikus csorbítása.

Fehérniggerré tették az embereket a saját hazájukban.

A hosszú évek óta havi 22800 forintos munkanélküli segély, vagyis az emberek valósággal rettegnek a munkájuk elveszítésétől. Minden szemétséget el kell viselniük. Miközben azt látják, hogy a gazdagok minden évben kapnak egy 3 millió forintos ajándékot, ennek az éves munkanélküli segélynek a tízszeresét.

A behajtási szabályok módosítása úgy, hogy a szegényektől el lehet venni az utolsó falatot is, a gazdagok meg továbbra is röhögnek a markukba, mert azokon a szabályokon meg nem szigorítottak. A számlán havonta kötelezően megtartandó összeg ugyanis már bőven létminimum alatti.

Megengedik a behajtóknak, hogy folyamatosan inkasszózzák a számlákat esetenként többezer forintos banki díjért. Egy hónapban csak ez több tízezer forinttal pusztítja a nyomorultak számláját.

De abba is hagyom mert a büdös kurva anyjuk jár a fejemben és ezer a vérnyomásom.

Gery87 2023.12.10. 02:22:15

@GyMasa:

Ha nem szánsz rá időt akkor a te dolgot, mivel nem is érdekel!

Gery87 2023.12.10. 02:23:17

@GyMasa:

Szerintem Boldi és én nem akarjuk ugyanazt!:)
De ha ennyire nem jöttél rá ennyi idő alatt akkor nincs is értékelhető kritikád.

GyMasa 2023.12.10. 21:24:45

@ZorróAszter:
"Munka Törvénykönyve helyett Niggertartási törvény. A munkavállalói jogok drasztikus csorbítása."
Most az ellenzék által "rabszolgatörvénynek" hívott módosításról beszélsz?

"Fehérniggerré tették az embereket a saját hazájukban."
HOgyan?
Te sem vagy képes leírni semmi konkrétumot?

"A hosszú évek óta havi 22800 forintos munkanélküli segély, vagyis az emberek valósággal rettegnek a munkájuk elveszítésétől."
Ez valóban nem helyes, vagy jó, de ez nem a munkavállalói jogok csorbítása.

" Minden szemétséget el kell viselniük. Miközben azt látják, hogy a gazdagok minden évben kapnak egy 3 millió forintos ajándékot, ennek az éves munkanélküli segélynek a tízszeresét."
És, mik azok a "szemétségek"???
Komolyan, senki nem képes semmi konkrétumot leírni?

"A behajtási szabályok módosítása úgy, hogy a szegényektől el lehet venni az utolsó falatot is, a gazdagok meg továbbra is röhögnek a markukba, mert azokon a szabályokon meg nem szigorítottak. A számlán havonta kötelezően megtartandó összeg ugyanis már bőven létminimum alatti."
Nem is tudtam, hoyg külön behajtási szabályok vannak a "szegényelnek" meg a "gazdagoknak"!
Esetleg erre van egy jogszabákyi hely, ahol ezt megnézhetem?

"Megengedik a behajtóknak, hogy folyamatosan inkasszózzák a számlákat esetenként többezer forintos banki díjért. Egy hónapban csak ez több tízezer forinttal pusztítja a nyomorultak számláját."
Szerintem ez sem munkaügyi probléma, még akkor sem, ha amúgy ténylegesen is probléma.
Mondjuk, a behajtókkal általában meg lehet egyezni, és, akkor nem fogja inkasszózni a számládat...

"De abba is hagyom mert a büdös kurva anyjuk jár a fejemben és ezer a vérnyomásom. "
OKés, már csak azt kérem, hoyg írj kicsi több konkrétumot, hogy én is tudjam szidni az anyjukat...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.10. 21:25:09

@GyMasa: létezik az escudo, M szériaszámú eurónak van álcázva, majd a jövő héten be is szerzek párat belőle. Az ingatlanos formát én állami illetve nagyvállalati koncepcióban értem, nem saját magamra vonatkozólag. Ha elsétálsz a Hunyadi térre vagy a Falk Miksa utcába, ott van a példa, hogy is működött ez annak idején, nem is rosszul. Dédöreganyám 110 pengő MÁV özvegyi nyugdíjat kapott, vidáman megélt belőle.

GyMasa 2023.12.10. 21:25:35

@Gery87:
Te állíítottad, hogy mekkora a baj, és nekem kell kideríateni, hogy mire is gondolsz?
Elég furi ez...

GyMasa 2023.12.10. 21:26:35

@Gery87:
Bocsi, de boldit nem olvasom, mert bent van brendel ratyi mellett a tiltolistán.
De, ahogy gondolod, akkor vonatkoztasd amit írok, csak magadra.

Gery87 2023.12.10. 22:42:54

@GyMasa:

Minek írjam le azt ami ott van a cikkekben?
ugyanannyi idő elolvasni mint egy kommentet amit én írok!

Gery87 2023.12.10. 22:43:49

@GyMasa:

ha tiltva van honnan tudod hogy ő mit mond ?

GyMasa 2023.12.11. 00:12:29

@Gery87:
A cikkben SEMMI konkrétum nincs!
Csak ugyanazok a semmitmondó frázisok, miszerint minden szar.
Ez nem érv!
Érv az, hogyha elmondod, hogy X_Y törvény rossz, mégpedig ezért: ...
Ami ebben a cikkben van, az csak picsogás.
Tehát, továbbra is szeretném hallani, hogy mi az konkrétan, ami a magyar munkavállalókat rettenetesen hátrányos helyzetbe hozza...

GyMasa 2023.12.11. 00:13:29

@Gery87:
Nem tudom, most mit mond. arra emlékszem, amit a tiltás előtt hadovázott, meg időnként látom, hogy mások mit válaszolnak az ostobaságaira.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 10:07:03

@GyMasa: a gery-zorro-boldili típust azt, hogy beosztott (nem ugathat úgy mint itt, névtelenül, mert a főnök megsimogatja a száját) így dolgozni kell (eleve fájdalom) és ráadásul ezt jól kéne csinálnia (amire feltehetően képtelen, hiszen retteg a munkája elvesztésétől.)

GyMasa 2023.12.11. 13:33:54

@Deak Tamas:
Igen, én is érzem a szinte végtelen frusztráltáságot bennük.
Talán még valami látens homoszexualitás is ott van, de ebben nem vagyok biztos. De, a "Hoplita" nevű véglénynél az nagyon érződött.

Gery87 2023.12.11. 13:57:13

@GyMasa:

Nem azt az egy cikket kell elolvasni pubi:)

Gery87 2023.12.11. 14:00:24

@GyMasa:

Az hogy valaki másképp látja a világot az nem feltétlen frusztráltság, csak mondom.
Ennyi erővel én is mondhatnám hogy "a jobboldaliak nacionalizmusa és anti-globalizmusa frusztráltság csak". vagy igen, vagy nem.

A látens buziságot meg abszolút nem értem:)

Vagy ez olyan "menjünk biztosra ha már komcsi legyen buzi is.."
:D

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.11. 16:15:47

@GyMasa: a szexuális zavar egyértelmű, nem is kérdéses. Most olvastam valami kriminalisztikai tanulmányban, hogy az okádék állandó emlegetése a kiteljesedési zavar egyik jele.

GyMasa 2023.12.11. 18:48:44

@Gery87:
AZt azu egyet linkelted nekem. Már bocs, de ha nem vagy képes értő összefoglalásra, akkor én nem fogom helyetted elvégezni a munkádat.
TE állítottad, hogy mekkora armageddon van otthon, tehát neked kell ezt bizonyítani,.
Maradjunk annyibanm, hogy eddig nem igazén sikerült, pubi...

GyMasa 2023.12.11. 18:52:55

@Gery87:
"Az hogy valaki másképp látja a világot az nem feltétlen frusztráltság, csak mondom."
AZ természetesen nem az. Ahogy reagálsz az általad meg nem változtatható körülményekre, na az mutatja meg a frusztráltság mértékét.

"Ennyi erővel én is mondhatnám hogy "a jobboldaliak nacionalizmusa és anti-globalizmusa frusztráltság csak". vagy igen, vagy nem."
Ppntosan, mondhatsz bármit, csak én ezen nem fogok megsértődni, meg "pubizni", mert én egy felnőtt embernek tartom magam, aki képes ezeket a helyzeteket kezelni.
Főleg, ha még csak nem is az én ingem, amit írsz.

"A látens buziságot meg abszolút nem értem:)"
Akkor nem látens?
Illetve az szokott még hatalmas frusztráltságot okozni, amikor valaki nem tudja elfogadni ezt a dolgot.

"Vagy ez olyan "menjünk biztosra ha már komcsi legyen buzi is.."
:D "
Hát, a két dolog nem zárja ki egymást, símán előfordulhat. Ez már csak egy ilyen.

GyMasa 2023.12.11. 18:54:42

@Deak Tamas:
Igen, ahogy észrevettem a kielégületlenség tudja a legjobban frusztrálni az embbereket.
Persze, ehhez nem kell feltétlenül buzinak lenni, pont elég egy szar házasság egy nárcisztikus pszichopata feleséggel.

Gery87 2023.12.11. 19:37:31

@Deak Tamas:

Hányas kiadású az a könyv? 1922?:)
Hülye gyerek.

Arra mit ír a kis könyved hogy annak mi baja van aki állandóan azzal jön hogy révként hogy: "aki nem ért velem egyet az antatnista román buzi"?
Lehet segítene rajtad valamit.

Gery87 2023.12.11. 19:40:22

@GyMasa:

Pubikám más témában sem vagy hajlandó értelmesen elolvasni amit írok!:)
Nem mindegy neked hogy én írom le vagy ott van a Mércén!?
Ha elhinnéd hogy talán van némi alapja amit mondok, már rég elolvastál volna párat...
De leszarod, jó ez is egy álláspont de akkor mond azt.

Gery87 2023.12.11. 19:46:35

@GyMasa:

"mert én egy felnőtt embernek tartom magam, aki képes ezeket a helyzeteket kezelni."

....meg látens buzizni:)

Mi a "kevésbé felnőtt és érett"?

Pubizni vagy buzizni?:)

(na de mi a pubizás? Kérdezhetnéd: annyit jelent, elnézően fárasztónak tartod hogy más nem érti amit szerinted kéne)

Gery87 2023.12.11. 19:49:20

@GyMasa:

Egyre jobb.
Folytasd csak. A végén csak eljuttok oda hogy "ezekkel a büdös libsi komcsi buzikkal és mondandójukkal nem kell foglalkozni, érvelni meg vitázni pláne nem hisz buzik meg a házasságuk is szar":)

GyMasa 2023.12.12. 21:37:12

@Gery87:
"Pubikám más témában sem vagy hajlandó értelmesen elolvasni amit írok!:)"
Dehogynem! Még akkor is, ha nem a legértelmesebb, amit írsz.

"Nem mindegy neked hogy én írom le vagy ott van a Mércén!?"
Nekem mindegy, de akkor egy olyan márce cikket linkelj be, ami leírja! Amit eddig linkeltél, az nem írt semmi konkrétumot.
TUdod, az nem konkrétum, hogy "a rendszer rossz"

"Ha elhinnéd hogy talán van némi alapja amit mondok, már rég elolvastál volna párat...
De leszarod, jó ez is egy álláspont de akkor mond azt. "
Tudod, nekem van egy úgynevezett életem és nem fogok olyan dolgokra időt pazarolni, aminek seemi értelmét nem látom.
Ha csak vagdalkozni akarsz itt mindenféle konkrétumok nélkül, akkor engem nyugadtan hagyjál ki ebből.
Bármit hajlandó vagyok veled értelmesen megvitatni. De, amit ezügyben csinálsz az nem értelmes vita.

GyMasa 2023.12.12. 21:42:37

@Gery87:
"....meg látens buzizni:)"
Az egy esetleges magyarázat volt a viselkedésedre.
Nem mondtam, hogy az az oka, és, ha végigolvastad volna, eírtam azt is, hoyg egy heteró kapocslatban is lehet valaki kielégületlen.
Szóval, ez most kapufa lett.

"Mi a "kevésbé felnőtt és érett"?"
Amit te csinálsz, pl. amikor állítasz valamit (a magyar munkaerőnek ELVISELHETETLENEK a körülményei orbánék miatt) aztán, amikor megkérlek, hogy írj erről valami konkrétumot, akkor belinkelsz egy cikket, amiben egy szakszervezet egy hosszú cikkben megismétli ugyanezt, és abban sincs semmi konkrétum.
Aztán, amikor ezt a tudtodra adom, akkor közlöd, hoyg keressek rá én.

"Pubizni vagy buzizni?:)"
Látom, neked jó kedved van.

"(na de mi a pubizás? Kérdezhetnéd: annyit jelent, elnézően fárasztónak tartod hogy más nem érti amit szerinted kéne) "
Jaja, és nyilván nem elmagyarázni kell, hanem megsértődni.
Tiszta felnőtt...

GyMasa 2023.12.12. 21:43:33

@Gery87:
"Egyre jobb.
Folytasd csak. A végén csak eljuttok oda hogy "ezekkel a büdös libsi komcsi buzikkal és mondandójukkal nem kell foglalkozni, érvelni meg vitázni pláne nem hisz buzik meg a házasságuk is szar":)
Kettőnk közül pont te vagy az, aki ezt az álláspontot képviseli.

Gery87 2023.12.12. 22:11:21

@GyMasa:

Ne én tanítsalak már meg arra hogy kell böngészni egy weboldalon:)!

"Tiszta felnőtt..."

Még mindig ott tartunk ám hogy mire fel buzizol?
Ez mire lenne érv?

Gery87 2023.12.12. 22:12:25

@GyMasa:

Nem hinném.
Mivel én itt is bárkivel hajlandó vagyok vitázni.

GyMasa 2023.12.12. 22:34:00

@Gery87:
"Még mindig ott tartunk ám hogy mire fel buzizol?
Ez mire lenne érv? "
Nem kell ennek érvnek lenni.
Ez egy egyszerű megállapítás volt a részemről a másik fél által felvetett kérdésre.
Nem kell erre annyira ráfeszülni.
Akinek nem inge...

GyMasa 2023.12.12. 22:34:47

@Gery87:
Nem úgy tűnik.
Mérmint nem a "Bárkivel" rész, hanem a "vita" rész...

GyMasa 2023.12.12. 22:56:53

@Gery87:
" merce.hu/tag/munkavallaloi-jogok/"
Na! Látod, tudsz te, ha akarsz!
Mondjuk, csak mondom, hogy itt a nagy demokratikus Németországban nincs orvosi vizsgálat pl az én cégemnél meg a szakmámban.
Azaz, ez az új törvény csak a Német rendszert veszi át.
A cikkben benne van, hogy a minisztérium fogja megállapítani, hogy melyik szakmákban kell ezután is orvosi alkalmassági.
Tehát, akkor ez most 1:0

Lásd kivel van dolgot, ehhez marha sok ész kellett volna részedről!

merce.hu/2019/01/17/mi-a-baj-a-jelenlegi-munkajogi-szabalyozassal/
Na, ez egy kiváló űttekintése a törtémelmi háttérnek.
Azonban, amikor végre elér a lényegi részhez, akkor egy akkorát csúsztat, hogy csak úgy csattan.
Mert ebben a cikkben is összemossák a "túlóra" és a "rugalmas munkaidőkeret" fogalmát!
AZ, hogy mennyi túlóra engedélyezett, az tökmindegy, amíg a melósnak van lehetősége nemet mondani.
Ráadásul, a túlórát azt előre el kell rendelni, és a következő hónapban kifizetni.
És jár érte túlórapótlék is.
Mondd meg nekem, mi ezzel a probléma.
(az, ha egy cég ezektől a szabályoktól eltér, az NEM a törvény hibája, hanem a munkaadóé.)
A rugalmas munkaidőkeret pedig azért jó, mert lehetőséget ad arra, hogy ne 8-17-ig kelljen bent ülnöd az irodában. Azaz, pl. elmehess fogorvoshoz úgy, hogy ne kelljen kivenned egy fél/egész nap szabadságot, illetve, hogy akkor is kapjál fizetést, ha mondjuk nincs abban a hónapban munka.
Értelemszerűen egy gyárban ez másképpen néz ki, hiszen ott fenn kell tartani a termelést, ezért nem lehet össze-vissza elmászkálni.
(az, ugye megvan, hogy amikor egy munkavállaló negatív órákat halmoz fel , mert a gyárnak nincs elég munkája, akkor fizetést kap az el nem végzett munkájáért!)
Ó, mennyire jó is lenne, ha ilyen esetben mondjuk csak 20% fizetést kapnának a melósok, ugye?
Szerintem te sem érted igazán, hogy mi az a rugalmas munkaidőkeret...

"merce.hu/2022/01/08/lmp-a-kormany-12-eve-a-munkavallalok-jogainak-semmibevetelere-epiti-a-politikajat/ "
Ez megint csak egy semmitmondó propagandacikk.
A 3 hónap lehet kevés, de az is véleményes.
Azért, a mai magyar munkanélküliségi számok eléggé alacsonyak.
Ami azt jelenti, hogy könnyű állást találni.

Gery87 2023.12.13. 02:15:07

@GyMasa:

Mire alapozod a megállapítást?
Csak mert, ha nem tűnt volna fel: nem vagyok egy LMBTQ aktivista:)

Gery87 2023.12.13. 02:15:26

@GyMasa:

Akkor mit csinálunk?

Gery87 2023.12.13. 02:16:59

@GyMasa:

"Tehát, akkor ez most 1:0"

Az hogy máshol IS szar nem jelenti hogy akkor ami nálunk van az egyből jó lesz vagy kevésbé szar!
Leszarom mi van Németországban, sose mondtam hogy máshol minden fasza csak nálunk szar.

Gery87 2023.12.13. 02:17:47

@GyMasa:

"AZ, hogy mennyi túlóra engedélyezett, az tökmindegy, amíg a melósnak van lehetősége nemet mondani."

Kérdés a gyakorlatban van e vagy akkor arra van az ajtó....ami elég jellemző!

Gery87 2023.12.13. 02:18:51

@GyMasa:

"Ráadásul, a túlórát azt előre el kell rendelni, és a következő hónapban kifizetni.
És jár érte túlórapótlék is.
Mondd meg nekem, mi ezzel a probléma."

Hát mondjuk az hogy ő nem fizetik ki:) Sokszor.
meg hogy nap végén szólnak hogy "holnap be kéne jönni"...aztán ha nemet mondasz akkor viszlát vagy majd megjegyezzük!

Gery87 2023.12.13. 02:19:57

@GyMasa:

"Szerintem te sem érted igazán, hogy mi az a rugalmas munkaidőkeret..."

Értem, meg látom is.
ÉS azt látom hogy a melósok szívnak vele hosszú távon.

Gery87 2023.12.13. 02:22:09

"Azért, a mai magyar munkanélküliségi számok eléggé alacsonyak.
Ami azt jelenti, hogy könnyű állást találni."

Csak kérdés milyet....
Ideális körülmények között én se gondolom egyébként hogy kevés a 3 hónap.
meg persze nem mindegy mennyit kapsz.
ha be vagy rendezkedve adott összegre és kapod a felét az azért 1 hónapig se jó.

GyMasa 2023.12.13. 18:19:10

@Gery87:
"Értem, meg látom is."
Nem, nem érted! Pont a követjező mondatod a bizonyíték rá...

"ÉS azt látom hogy a melósok szívnak vele hosszú távon. "
HOgy szívnak vele, te szerencsétlen???
A rugalmas munkaidőkeretnek az a lényege, hogy akkor is TELJES fizetést kapnak, amikor esetleg nincs munka.
Ennek két alternatívája van:
- Csak készenléti díjat kapják meg az állásidőre, ami olyna 20%-a a fizetésnek
- Ki lesznek rúgva, "spórolásból"
Magyarázd már el nekem, hogy hogyan rossz ez egy alkalmazottnak???

GyMasa 2023.12.13. 18:25:58

@Gery87:
"Csak kérdés milyet...."
A mai munkanélküliségi számoknál eléggé jókat is akár.
Az, ha valaki elvállal egy szub-optimális állást, az hadd ne a kormány hibája legyen már!
Ja, és még egy dolog. Minden állás egy 3.6 hónapos próbaidővel kezdődik. Az alatt teljes fizetésért akkor mondasz fel, amit akarsz!
Tehát, ha nagyon nem találsz semmi elég jól fizető állást, elvállahatsz valamit, ami nem fizet olyan jól (de, valószínűleg az is több lesz, mint a segély) majd, amikor megtaláltad az ideális állást, akkor felmondasz a próbaidő alatt és átmész az új helyre...)

"Ideális körülmények között én se gondolom egyébként hogy kevés a 3 hónap."
Nos, a modern, demokratikus történelem legalacsonyabb munkanélküliségi számai vannak Magyarországon, évek óta EU szinten dobogós helyen nő a magyar GDP.
A szoci renszerben a faszukból élő cigányok nagy része is rendes munkahelyeken dolgozik...
MIlyen "Ideális körülményt" hiányolsz, te szerencsétlen?

"meg persze nem mindegy mennyit kapsz."
Keresleti piac van, szóval, annyit, amit ki tudsz alkudni.

"ha be vagy rendezkedve adott összegre és kapod a felét az azért 1 hónapig se jó. "
Ez így van, de az élet már csak ilyen. Azért a munkahely elvesztése ne legyen mér orbán hibája...

GyMasa 2023.12.13. 18:30:54

@Gery87:
"Hát mondjuk az hogy ő nem fizetik ki:) Sokszor."
Ezt honnan gondolod?
Ja, és ez megint csak nem a törvény hibája, mert az ilyen szarfaszú munkaadó akkor sem fizetné ki, ha csak 1 óra lenne megengedve.
Nekem még senki nem panaszkodott róla, hogy ne fizették volna ki a túlóráit...

"meg hogy nap végén szólnak hogy "holnap be kéne jönni"...aztán ha nemet mondasz akkor viszlát vagy majd megjegyezzük! "
EZek mind nem a törvény hibái, mert ugyanezek az általad amúgy "jónak" tartott, előző törvényben megengedett 144 óra esetén is probléma lenne.
Mert ez NEM a törvényen múlik, hanem a betartásán.
Tehát, értem a problémáidat, de ezek egyikének sem OKA a fidesz törvénymódosítása.

Gery87 2023.12.13. 21:03:33

@GyMasa:

Sok ismerősöm van aki még mindig bejár hétvégén hogy ledolgozza.

"Tehát ha például egyéves munkaidőkeretet alkalmaz egy adott cég; az év első felében a normál ügymenethez képest félgőzzel termel, míg a második felében másfélszeres terhelésen – így a dolgozók az év első felében négyórás, a másodikban tizenkét órás műszakokban dolgoznak; akkor az év végi elszámoláskor, mikor kiegyenlítenék a túlóráikat, úgy számolnak el, mintha végig nyolc órában dolgoztak volna a munkások."

Gery87 2023.12.13. 21:05:40

@GyMasa:

Nem kell szerencsétlen főleg mikor kb egyet rétek veled:)
Fogd vissza magad.

Az hogy kinek elég a 3 hónap és kinek nem egyén, kor, lakhely, végzettség, tapasztalat függő.
Egy elbocsátott 55 éves nem biztos hogy talál munkát, meg olyat, meg közel...
20 évesen persze megint más....

Gery87 2023.12.13. 21:08:18

@GyMasa:

"Keresleti piac van, szóval, annyit, amit ki tudsz alkudni."

Alku a középosztály szintjén, a felsőfokú végzettség és vállalkozók esetén lehet így.
Minden más esetben előre lefixált bérek vannak, minimális különbségekkel.
És a munkaadó nagyon is kihasználja az adottságokat pl mennyi munkalehetőség van a környéken, mi az ő szerepe, mekkora foglakoztató stb.

Gery87 2023.12.13. 21:08:44

@GyMasa:

"Ez így van, de az élet már csak ilyen. Azért a munkahely elvesztése ne legyen mér orbán hibája..."

Hát az elvesztése nyilván nem.

Gery87 2023.12.13. 21:10:09

@GyMasa:

"Ja, és ez megint csak nem a törvény hibája, mert az ilyen szarfaszú munkaadó akkor sem fizetné ki, ha csak 1 óra lenne megengedve.
Nekem még senki nem panaszkodott róla, hogy ne fizették volna ki a túlóráit..."

Hát az én környezetemben meg előfordult!
Annyiban az állam hibája hogyha nem tud gátat vetni ennek erővel.

Gery87 2023.12.13. 21:21:24

@GyMasa:

A Fidesztől függetlenül probléma, ha az állam a gazdaságpolitikájával a munkaadókat támogatja inkább.

Persze kell tőke, meg a jó vállalkozási környezet de az van hogy az átlag magyar annyira keveset keres hogy ez nem működik, kell az állami törvényi megtámogatás, az erős szakszervezetiség.

Már tényleg 3 hónapnyi kiesés probléma...nem mobil a társadalom, mert ahol nincs munka ott a házad se adod el pikk-pakk és mész az ország másik felébe.
Az albérlet meg a fizetésekhez képest szintén nem olcsó, és nyilván ott a legdrágább ahol van munka....
De még az ingázás is olyan hogy először is legyen autód.

Az utóbbi időben meg pláne megdrágult minden.

Rengeteg ember keres annyit hogy ha kifizeti az albérletet, meg a rezsit, akkor egyedül ott van hogy kajára már nem jut.

Na ebből 3 gyerek nem lesz, lesz belőle viszont Londoni mosogatás.

GyMasa 2023.12.14. 20:19:01

@Gery87:
Pontosan.
AMikor nem volt munka, akkor is teljes fizetést kaptak, amikor meg lett munka, akkor le kellett dolgozniuk a hátrányt.
És, évé végére nulla lett az egyenlegük.

GyMasa 2023.12.14. 20:21:28

@Gery87:
"Hát az én környezetemben meg előfordult!"
Akkor te nagyon tájékozott vagy.

"Annyiban az állam hibája hogyha nem tud gátat vetni ennek erővel. "
Tehét, nem a NER hibája, hiszen volt nbekünk szoci kormányunk is, amikor még szarabb volt a helyzet, pl. az aljas "minimálbér+zsebbe" rendszer, ami mindenkinek ártalmas volt a csaló vállakozókat leszámítva...

GyMasa 2023.12.14. 20:32:04

@Gery87:
"A Fidesztől függetlenül probléma, ha az állam a gazdaságpolitikájával a munkaadókat támogatja inkább."
Igen, és ez működik is!
Meglett bőven a 2010-ben beígért 1 millió plusz munkahely.
3x-osára nőtt a minimálbér.
Merugye, a szocik SENKIT nem támogattak.
Az szja mentes minimálbér majdnem sikeresen tönkretette a költségvetést, és nyugdíj meg táppénz nélkül hagyott mindenkit, aki olyan idióta volt, hogy belement ilyen üzletbe...

"Persze kell tőke, meg a jó vállalkozási környezet de az van hogy az átlag magyar annyira keveset keres hogy ez nem működik, kell az állami törvényi megtámogatás, az erős szakszervezetiség."
A Kecskeméti Mercedes gyárban a nyitáskor 1000EUR volt a kezdőbér, ami akkor 300 000 HUF volt, amire rájöttek a pótlékok és a jutalmak.

"Már tényleg 3 hónapnyi kiesés probléma...nem mobil a társadalom, mert ahol nincs munka ott a házad se adod el pikk-pakk és mész az ország másik felébe."
Senkinek nem kell "az ország másik felébe menni" munkáért... Budapest mindenhonnan 200 km-nyire van.
És, többnyire elég a közeli városig menni.

"Az albérlet meg a fizetésekhez képest szintén nem olcsó, és nyilván ott a legdrágább ahol van munka...."
Itt sem az.
Pedig, itt szerinted kolbászból van a kerítés...

"De még az ingázás is olyan hogy először is legyen autód."
Itt is. Mármint, ha nem a nagyvárosok illetve a legközelebbi S_Bahn megálló közelében élsz. Busz nem jár vasárnap vagy ünnepnapokon.
(nem, napi 2 járatpár, hanem NULLA)

"Az utóbbi időben meg pláne megdrágult minden."
Itt is.

"Rengeteg ember keres annyit hogy ha kifizeti az albérletet, meg a rezsit, akkor egyedül ott van hogy kajára már nem jut."
Kik azok?

"Na ebből 3 gyerek nem lesz, lesz belőle viszont Londoni mosogatás. "
A londoni mosogatás egy teljes zsákutca.
Azzal, szeintem sokkal rosszabbul jár valaki, mintha felköltözne Budapestre.

Gery87 2023.12.14. 21:26:28

@GyMasa:

A neolib modell ide vezet, ezen Orbán se változtatott semmit!
Azért nem akkora eredmény hogy "ő is szarul csinálja"...
Ahogy te is mondtad: "A német multik ....ma is gennyesre keresik magukat Magyarországon."

Gery87 2023.12.14. 21:30:55

@GyMasa:

ja persze, mindig elfelejtem hogy ahogy Birca, te sem itt élsz...
Onnna nézve persze "minden fasza" itt.

"Senkinek nem kell "az ország másik felébe menni" munkáért... Budapest mindenhonnan 200 km-nyire van."

Tényleg?
Hát én nem is értem baszki hogy akkor az elmúlt 150 évben mégis miért volt ez probléma:D

"És, többnyire elég a közeli városig menni."

Sajnos ez lehet 20 meg 50 Km is.
Sokaknak pl busszal napi 4-5 óra ingázás.

"Kik azok?"

Mondjuk aki netto 200 alatt keres, tehát sokan.

Gery87 2023.12.14. 21:32:22

@GyMasa:

"Azzal, szeintem sokkal rosszabbul jár valaki, mintha felköltözne Budapestre."

Hát attól függ mi a cél!
Nyomorogva kuporgatni, aztán a spórolt pénzzel kezdeni valamit idehaza vagy abból élni ott...
Elöbbi működhet.
Utóbbi valszeg nem működik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 12:35:18

@GyMasa: és hány ilyen van ! Hosszú Tusup és sorolhatnánk estig.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása