A neves megmondóember magyar- és keresztényellenes szózata őszinte.
Az a baja, hogy a nép hagyta, ne valósuljon meg az a nyugatos, modern, kapitalista, polgári álom, amiről a rendszerváltozás szólt.
S személyesen is érintett vagyok. Én is hittem fanatikusan ebben az álomban, nagyjából 1993-ig. Aztán már inkább racionálisan, immár lelkesedés nélkül, de továbbra is, nagyjából 1999-2008 között.
Pedig tévedtünk. Ez az "álom" nem csak téves volt, de nem is létezett: a társadalom 90+ %-ának ez sose volt az álma. Ez a felső 10 % álma volt, s talán még olyanoké is, akik szerettek volna bekerülni a felső 10 %-ba, de a nép ilyet sose akart.
A nép normalitást akar, jobb életet, nem polgári szörnyrendet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vergyula 2024.08.23. 12:27:02
Amúgy a számok szerintem tévesek. Valszeg az ország nagyobbik része inkább választaná a nyugati életszínvonalat, akár egy meleg párral a szomszédban, mint hogy az általad hájpolt "normalitásban" nyomorogjon.
Gelimtrtrddddd 2024.08.23. 12:46:25
---------------
1. Nem ellen, alna, de anta.
2. A szózat hangot dúrgerni, a szó jevevényhang, az őszinte hangot is.
3. Magyarantás és keresztényantás együtt nem igen van, itt nem, attól, hogy a magyar pogány, a kretény libcsi.
Gelimtrtrddddd 2024.08.23. 12:50:21
társadalom 90+ %-ának ez sose volt az álma.
--------------
A társadalom egy libcsi hang, libcsizmus.
Na úgy most egy kevés önreflexió kellene!
Na most ezt a másik libcsi dumát is, hogy így-úgy normalitás ,ugyanaz a 10 százalék kvartyogja, ana véltaja a pógári-libernyák szarságot, ahogy te is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.23. 13:02:43
Igen, ez valós veszély.
jónévez 2024.08.23. 13:22:59
Csakhát nálunk, Magyarorszagon nincs klyen választási kényszer. Nem nyomorog a nép -tehát eldontheti, akarja-e a nyugatiakra is csak rálőcsölt aberrációkat.
A "polgári tarsadalom" alatt sem mindenki ugyanazt érti persze, ebből itt napi vitatkozás van.
A liberális hazugsagot is naponta a szánkbarágják, eltagadva a liberálisok kezdettől fogva alapjait:
-vallasszabadságon a katolikusellenességet érteni
-demokrácián a magukat demokratának felkentek diktatúráját értik
-szabadság alatt a mások szabad kirablását az erősebb által.
(Alapjában kapitalizmusigenlő vagyok, de úgy érzem, az államnak bizony ezt felügyelnie, ellene dolgoznia kell)
jónévez 2024.08.23. 13:27:45
MEDVE1978 2024.08.23. 13:49:07
Így lettek - a teljes politikai elit konszenzusa mellett - kiárusítva olyan magyar iparágak, amelyek egy kicsit más stratégia mellett életképesek is maradhattak volna. A gyógyszeriparban például ott volt a Tiszavasvári Alkaloida, ami Közép-Európa egyik legnagyobb mákfeldolgozója és gyógyszergyártója volt vagy akár a magyar cukoripar, amit az osztrákok felvásároltak és utána szépen lassan leépítettek. De biztosan sokkal több példa van ennél, különböző esélyes és kevésbé túlélésre esélyes vállalatokra.
Ahogy írtam teljes konszenzus volt ezt érintően az első Orbán kormány második feléig fel sem vetődik, hogy máshogy kellene csinálni.
Pont emiatt nem értek egyet Hardyval, mert az első 10 év meghatározó volt nagyon sok szempontból. Ez vetítette ugyanis előre, hogy Magyarország nem olyan növekedő pályára áll be, ami később fenntartható lesz és a népesség pedig elszegényedik.
Ha úgy tetszik a magyar gazdaság / társadalom / demokrácia az igazi sebet a 90-es években kapta, az elmúlt 14 év az már csak az üszkösödés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.23. 13:54:13
"teljes konszenzus volt ezt érintően az első Orbán kormány második feléig fel sem vetődik, hogy máshogy kellene csinálni"
Ez így igaz. Sőt, a baloldal és a jobboldal abban versengett egymással, ki fogad jobban szót a nyugatnak.
vergyula 2024.08.23. 14:28:33
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.23. 14:37:13
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.23. 14:41:03
vergyula 2024.08.23. 15:03:48
vergyula 2024.08.23. 15:04:57
Serény Vélemény 2024.08.23. 15:07:15
Szóval én értem ezt a "létminimum alatt" kifejezést, és szörnyű, de azért nekem annyira nem hihető...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.23. 15:14:46
Így van.
Az oroszok pont azért erősebbek, mert nem tesznek soha így.
Serény Vélemény 2024.08.23. 15:15:43
Vannak olyan youtube videók, amiket indiai, meg - talán pakisztáni - üzemekben készítenek és mondjuk hajógép-alkatrészek kis szériás, vagy egy darabos gyártásáról szólnak. Kb olyan technológiával, ami a múlt század közepén már ósdinak számított. (ember méretű fogaskerék, meg lendkerék, meg kétembernyi főtengely meg ilyesmi)
Na, ha ezek megélnek ilyesmiből, én azt nem értem, hogy a magyar nehézipar, aminek azért voltak jó dobásai - miért nem tudott valamilyen - akár hasonló - piaci rés felfedezésével megmaradni egyáltalán?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.23. 15:17:49
Mert ott ez az alacsony bérek miatt érhető el.
Mo-on senki se dolgozna pakisztáni bérszinten.
Serény Vélemény 2024.08.23. 15:19:22
Nem biztos. A nyugati életszínvonalhoz már olyan járulékos veszteségek is hozzátapadnak, amik a nyolcvanas években még nem látszottak, és az átlag nem tudhatta, hogy ez lesz a vége. A "meleg párhoz" például 1/3-os valószínűséggel "párkapcsolati erőszak" is tartozik, azt meg senki sem szeretné, hogy a szomszéd verje egymást folyamatosan.
vergyula 2024.08.23. 15:19:45
Serény Vélemény 2024.08.23. 15:24:51
gigabursch 2024.08.24. 03:06:29
Mondd csak!
Szerinted ott a bérből mennyi jut TB-re, nyugdíjra, stb...
Olyan apróságok, mint munkavédelem már nem is kérdés...
Amúgy jó videók, mert egy halom megmunkálás jól megismerhető.
Másik érdekesség, hogy egy helyen készül motorfőtengely BMW-be és Belarusz traktorba a videók tanulsága szerint.
gigabursch 2024.08.24. 03:07:46
Nyilván hiteles ember Hardy.
Ahol ő dolgozott eddig, minden csődbe ment...
Tapi2021 2024.08.24. 15:14:47
Tapi2021 2024.08.24. 15:16:36
Tapi2021 2024.08.24. 15:21:11
Igen. Azonban beléptünk egy tőkés rendszerbe (működés közben) tőke és szükséges tudás (knowhow) nélkül.
Talán, ha lehettek volna fokozatok, lassabban megy az egész... De nincs mi lett volna ha...
Az éles váltás miatt be kellett hozni tőkét, tudást, ez meg itthon nem volt.
Tapi2021 2024.08.24. 15:23:33
És az USA-ban?
Tapi2021 2024.08.24. 15:30:30
Ez nem egy meleg párról szól a szomszédban, hanem a totálissá váló ideológiai (kultur) háborúról!
Ahol a támadás alatt álló, defenzív fél mi vagyunk!
Tapi2021 2024.08.24. 15:39:57
Ami megjelenik az ukránok mészároltatásában is, és abban is, ahogy Brüsszel bánik a "renitens" - értsd: az erősek érdekei előtt nem meghajló - TAGORSZÁGOKKAL!
Lásd, leszarja, hogy Ukrajna SZERZŐDÉST SZEG két tagországgal szemben olaj ügyben!!!
Ez egyértelmű része az ezen országok megtörésére tett NYUGATI-USA-EU-s kísérleteknek!!!
Ahogyan a források visszatartása is.
jónévez 2024.08.24. 16:53:38
Rákeresnék, ha volna számszerű, jó adat a maira. De a legfrissebb az ilyenből 2020-as, a többi még nagyobb blődség, túlzás.
A "létminimum" fogalma eleve nem a nélkülözés szintje felső határa, inkább egy olyan minimális jövedelem, amely az adott helyen egy elfogadható megélhetéshez kell.
A 2020-as adat is ilyen, a 124000ft alatt élők nem nyomorogtak, a kétgyermekes csaladok sem a kb 300000-ből. Persze, nem Mercedessel mentek haza a kastélyba.
Én például nem is túl sokkal kerestem többet akkor sem, ma pedig a legből kapott (mert olvasni ugyan olvastam most ilydt, de ez csak bemondáson alapul) 250000-nel nem is keresek többet. Nem nyomorgok, nem vagyok borzalmas szegény.
Azok, akik sokkal többől élnek (és mégis eltapsolják) elhiszik, hogy ennyiből nyomorogni lehet.
Azok, akik szeretik sajnaltatni magukat, miközben ennyiből élnek, azok hőzöngjenek csak. Tufom, hogy hazudnak a nyomorról.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.26. 11:51:06
Erdélyben ez úgy nézett ki, hogy a "nyugati életszínonalért" (föld) nemhogy LMBTQTSRS szomszédságot megtűrték, hanem a nyelvüket, hitüket is odaadták, hiszen a román egyháztól kapott föld ára az ortodox hit, meg a népszámláláskor románokhoz tartozás volt a feltétel.
És mllyen jó lett így most ott magyarnak, románnak, németnek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.26. 11:53:06
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.26. 11:54:24