magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pofára esés

A körvonalazódó ukrajnai béke a legnagyobb csapást nem Ukrajnára, sőt nem is a nyugatra méri, hanem a legfanatikusabbakra: ezek a kelet-európai euroatlantisták.

Rendkívül jó az emlékezetem még, szóval emlékszem a magyar ballib euroatlantistákra és fantasztikus jóslataikra: különösen a HVG cikkeiben és kommentszekciójában lehetett "komoly" elemzéseket olvasni az orosz összeomlásról és a közelgő ukrán győzelemről.

egyik kedvencem: "szakértő" kommentelő értékeli a lassú ukrán ellentámadást 2023 nyarán

Meg persze a hivatásos ballib "szakértők":

Rácz "szakértő" baja: képtelen álmai és a valóság között különbséget tenni

Az a röhej, hogy egész idő alatt az ukrán médiák és elemzők sokkal visszafogottabbak voltak, ma is azok. Rendszeresen követem őket, elsősorban azokat, melyek oroszul vannak, mert az ukránt is megértem valamennyire, de azért ez nem olyan könnyű, oda kell figyelni: az orosz anyagokat tudom háttérzajként is hallgatni, az ukránokhoz összpontosítani kell - szerencsére a legtöbb ukránpárti ukrán média is orosznyelvű.

Mindig lebegett a háttérben pl. az a gondolat, hogy itt a "más farkával veri a csalánt" sztorit látjuk: azaz Amerika meg akarta gyengíteni Oroszországot, így a legolcsóbb megoldást választotta, felcukkolta az ukrán vezetést valami lehetetlen célra, megígért mindent, majd aztán nem adta meg az ígértet, közben százezrével halnak meg vagy válnak nyomorékká fiatal ukrán férfiak, milliók elmenekülnek, a kár több trillió, Amerika meg hatalmas pénzeket nyer ezen.

Ezért sincs pánik a mostani hírek hatására az ukrán elemzők körében - nyilván a mesékben élő ultranacionalistákat leszámítva, de őket csak viccből szoktam néha nézni, hallgatni, olvasni -, tulajdonképpen kb. erre számítottak.

Megpróbálják a dolgot pozitív oldaláról nézni: ha minden jól megy, maradni fog egy kisebb ukrán állam, s az nem lesz orosz irányítás alatt.

Pánik a magyar és más kelet-európai fanatikusok körében van, hozzájuk képest még a galíciai ukrán ultranacionalisták is kissé oroszpárti-gyanúsok.

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1418795180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2025.02.14. 06:39:41

szerencsés vagy hogy az ukrán ultranacionalistákat is oroszul hallgatod
háttérzajként

vasútihíd 2025.02.14. 06:46:09

a kelet-európai euroatlantistákra nem ez lesz a legnagyobb csapás. hiszen ukrajna mégis csak egy elmaradott szegény ország szóval rámondhatják nem nagy veszteség hogy elesett. persze nem igaz de majd ezzel próbálnak vígasztalódni.
hanem amikor sokkal közelebb a házuk táján éri őket a csapás és a nato meg az eu krepál be és a liberális bástyák omlanak össze ahogy már ez folyamatban is van csak persze direkt nem akarják ezt sem látni szóval akkor lesz az igazán nagy pofára esés meg bepánikolás mert nem lesz hova eltántorogni vagy liberális példaképpen felmutatni. na jó talán norvégia megmarad nekik egy kicsit tovább.

élveteg 2025.02.14. 07:52:39

A Bolden szerint pedig addig kell harcolni ( na természetesen nem neki ) míg véglegesen legyőzik az orosz hadiállamot Az hogy ez se a Napóleonak se a Hitlernek nem sikerült nem zavarja meg Pedig Napóleonak is meg Hitlenek is rendelkezésre állt a megszállt európa teljes anyagi ,emberi erőforrása

Boldeone2 2025.02.14. 08:06:08

@élveteg: Nem állt rendelkezésre Hitlernek Európa teljes emberi erőforrása, kb 85-90%- ban a német hadsereg harcolt, később valamennyi olasz, román, magyar katonával kiegeszülve
A mostani Oroszország jóval kisebb, mind lakosságra, mind relatív gazdasági erőre; azaz legyőzhető lenne, kellő politikai akarattal
Nyilván Ukrajna egyedül csak védekezni tud, azt viszont elég jól, a helyzetéhez képest : korlátozottan használhatta a nyugati fegyvereket, amiket nem kapott meg időben

Boldeone2 2025.02.14. 08:16:20

Nekem erről a rohadék Trumpról Neville Chamberlain jut eszembe, akinek bűnös megalkuvása látjuk hová vezezett...A Szudéta vidéket és még más plusz területeket átjátszott a németek kezére

Az üzenet borzalmas a világnak: ugyanabba az érába kerültünk vissza, mint ahol 1000 éve voltunk...Kb semmit sem számít a nemzetközi jog, csak a nyers erőszak
A muszka diktátort megbüntetni kellene - százezrek élete veszett el miatta- nem alkudozni vele, ahogy Chamberlain tette Hitlerrel...

Lehet persze alkudozni- innentől új korszak idul: "a dog eats dog World" - pokoli világ jön, a népek felfokozott egzisztenciaharca

Két- három aljas diktátor - Trump, Putyin, Hszi Csin Ping - miatt fog szenvedni a világ..

Ez a béke- ha kihagyják belőle Európát és Ukrajnát - nem béke lesz, csak egy újabb háború előszobája...

A lett ismerősöm már készíti a 15 éves fiát...

vergyula 2025.02.14. 08:20:29

@Boldeone2: "A lett ismerősöm már készíti a 15 éves fiát..."
Mire?

Boldeone2 2025.02.14. 08:38:45

Tehát: a trumpi- putyini békében nem hiszek, de egy időre legalább haladék - amíg meg nem döglik Putyin..

Olyan lesz ez mint a Versaillesi- békék: egy új háború oka

Nem látom, miért tartana be Oroszország bármely szerződést- soha nem tartott be semmit; de azt sem, ki fogja Ukrajna biztonságát garantálni?
Mi lesz a több százezer, Donbassból elűzött Ukránnal?

Európa - főleg a Balti államok- készülhet egy új háborúra...Ha Trump lepacsizik Putyinnal, az nem túl jó üznetet a világnak!

Trumpot gyorsan meggyűlöli a világ... A palesztinokat pl kitelepítené...

Jön a disztópia!

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.02.14. 08:39:30

Az a szerencsénk, hogy az oroszok jelenleg nem imperialista agresszív politikát folytatnak, azaz nem kell számolni középtávon azzal, hogy nyugatra jönnek. A másik szerencse, hogy van rengeteg atombombájuk, ezért az elmebeteg lengyel meg balt agresszív nacionalisták nem fognak támadni. Azaz középtávon béke lesz, és ez a legjobb hír.
Ami kicsit aggaszt, hogy megmarad a szomszédunkban ez a banderista soviniszta maffiaállam, amit ráadásul majd nekünk kell felépítenünk (ne legyen kétségünk). Jó lett volna, ha a ruszkik győztek volna, és egy Belarusz-szerű kisebb Ukrajnát alkotnak. De hát nem kívánságműsor. Majd meglátjuk, hogy Trump mit ígér nekik, lehet hogy odaadja nekik Ukrajnát.

Boldeone2 2025.02.14. 08:39:42

@vergyula: Arra, hogy az oroszok előbb- utóbb lerohanják őket, így harcolni kell...

Boldeone2 2025.02.14. 08:43:00

@fofilozofus: Az a szerencsénk, hogy az oroszok jelenleg nem imperialista agresszív politikát folytatnak"

- Csecsnia, Oszétia, Grúzia, Szíria, Venezuela, Líbia, Afrika, Ukrajna?

Serény Vélemény 2025.02.14. 09:09:08

@Boldeone2: "A lett ismerősöm már készíti a 15 éves fiát..."

És a te fiad? Már készíted?

Boldeone2 2025.02.14. 10:36:55

@Serény Vélemény: Nekem nincs gyerekem, de a nagyapámék utálták a nagy keleti birodalmat..Jó okuk volt rá...

Gery87 2025.02.14. 11:01:50

"Megpróbálják a dolgot pozitív oldaláról nézni: ha minden jól megy, maradni fog egy kisebb ukrán állam, s az nem lesz orosz irányítás alatt."

Kérdés mi garantálja hogy majd később ne kezdődjön újra a konfliktus?
Eddig se volt semmiféle szerződés, garancia elég arra hogy Putyin ne támadjon.

Serény Vélemény 2025.02.14. 11:10:38

@Boldeone2: "Nekem nincs gyerekem"

És ha neked nincs, akkor dögöljön meg a szomszédé is, hogy neki se legyen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.14. 11:21:20

@Gery87:

Oroszország nem fog sose támadni, ha az adott ország nem ellenséges.

Kazahsztában arányaiban sokkal több orosz van, mint Ukrajnában, mégse támad Oroszo. Mert Kazahsztán nem ellenséges állam.

A Krím is még Ukrajnában lenne, ha nem lett volna a Majdan-puccs, majd az ukrán hunta beállása az oroszellenes táborba.

Gery87 2025.02.14. 11:26:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja, mert Kazahsztánban a rendszer kompatibilis vele.
Pusztán ezért. Olyan mint Belorusz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.14. 11:33:02

@Gery87:

Elég ha semleges.

Miért tűrné el Oroszo., hogy Ukrajna NATO-támaszponttá váljon?

vergyula 2025.02.14. 12:01:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A Krím is még Ukrajnában lenne, ha nem lett volna a Majdan-puccs"
Janukoviccsal az élen Putyin kvázi Oroszország részének tekintette Ukrajnát.

"A megmozdulásokat Viktor Janukovics elnök 2013 novemberében hozott váratlan döntése váltotta ki, miszerint nem írja alá az Európai Unió és Ukrajna közötti társulási megállapodást, ehelyett az Oroszországgal és az Eurázsiai Gazdasági Unióval való szorosabb kapcsolatok ápolása mellett dönt. Ezt megelőzően ukrán parlament elsöprő többséggel jóváhagyta a megállapodás véglegesítését az EU-val, de Oroszország nyomást gyakorolt Ukrajnára, hogy utasítsa el azt."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.14. 13:10:26

@Gery87:

Erről szólt az egész akció: tesztelni Oroszországot. Amerika számára nulla kockázat.

Wildhunt 2025.02.14. 13:13:41

@vergyula: janukovicsnak adtunk volna egt tagságot, a banderistáknak meg nem.

vergyula 2025.02.14. 13:18:56

@Wildhunt: A parlamentjük meg is szavazta, ő meg nem írta alá.

Tapi2021 2025.02.14. 13:32:02

Ezek az EU és egész Európa tönkretevői még mindig a széllel szemben akarnak pisilni, mint a tipikus hülyegyerek:

"Donald Trump egyetértését hangoztatta Pete Hegseth védelmi miniszterrel, aki az Ukrajna Védelmi Kontaktcsoport ülésén szerdán Brüsszelben kijelentette, hogy nem valószerű Ukrajna számára a NATO-tagság. A fehér házi tájékoztatón az amerikai elnök megerősítette, hogy viszonossági alapon továbbra is szándékában áll vámokat bevezetni, az erről szóló rendeletet akár csütörtökön aláírhatja.
Reagáltak Donald Trump megjegyzéseire

Az európai nagyhatalmak egy csoportja – köztük az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország – szerdán a párizsi találkozót követően nyilatkozatot adott ki, amelyben kiálltak amellett, hogy az Ukrajna jövőjéről szóló jövőbeli tárgyalások alkalmával az ukrán vezetésnek helyet kell kapni a tárgyalóasztalnál – közölte a BBC.

Készek vagyunk fokozni az Ukrajnának nyújtott támogatásunkat, elkötelezzük magunkat az ország függetlensége, szuverenitása és területi integritása mellett Oroszország agresszív háborújával szemben. Közös célunk, hogy mindaddig támogassuk Ukrajnát, amíg igazságos, átfogó és tartós béke nem születik. Olyan béke, amely garantálja Ukrajna és a mi érdekeinket. Várjuk, hogy amerikai szövetségeseinkkel együtt megvitassuk a továbbiakat. Közös célunknak kell lennie, hogy Ukrajnát az erő pozíciójába helyezzük, Ukrajnának és Európának részt kell vennie minden tárgyaláson

– olvasható a hét európai ország külügyminiszterei és az Európai Bizottság delegációja által kiadott közös nyilatkozatban"

vergyula 2025.02.14. 13:38:13

@Tapi2021: "Az európai nagyhatalmak egy csoportja – köztük az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország – szerdán a párizsi találkozót követően nyilatkozatot adott ki, amelyben kiálltak amellett, hogy az Ukrajna jövőjéről szóló jövőbeli tárgyalások alkalmával az ukrán vezetésnek helyet kell kapni a tárgyalóasztalnál – közölte a BBC."

Azért ez jogosnak tűnik.

Tapi2021 2025.02.14. 13:38:32

@Boldeone2: A nemzetközi jogot eleve a nyers erőszak (háborúk) hozták létre!

Tapi2021 2025.02.14. 13:42:47

@vergyula: Ez igen, de a kiállunk mellettük a végső győzelemig - lefordítva - mert nem veszünk tudomást a valós - megváltozott - helyzetről, ijesztő vakság.

"Készek vagyunk fokozni az Ukrajnának nyújtott támogatásunkat, elkötelezzük magunkat az ország függetlensége, szuverenitása és területi integritása mellett"

Lényegében ezt mantrázzák három éve. Ami irreális cél. Már mint az utolsó pont. És akkor készek FOKOZNI (a háborút!), amikor az ötletgazda, akinek az érdekében az égész indult és folyt, éppen kiszállni készül.

Tapi2021 2025.02.14. 13:48:00

@Boldeone2: "Arra, hogy az oroszok előbb- utóbb lerohanják őket, így harcolni kell... "

De erre van megoldás: NEM basztatni az oroszokat addig, amíg...
Tehát ez száz százalékban a letteken múlik!
Dönthetnek.

Ahogy a többi kisebb hülyegyerek, akik azért mernek szívózni a játszótéren a tőlük sokkal erősebbel is, mert van egy erős bátyjuk.

Wildhunt 2025.02.14. 13:48:53

@vergyula: vagyis janukovics jobban megfelelt az EU-nak is.

Tapi2021 2025.02.14. 13:54:35

@vergyula: ""A megmozdulásokat Viktor Janukovics elnök 2013 novemberében hozott váratlan döntése váltotta ki, miszerint nem írja alá az Európai Unió és Ukrajna közötti társulási megállapodást, ehelyett az Oroszországgal és az Eurázsiai Gazdasági Unióval való szorosabb kapcsolatok ápolása mellett dönt. Ezt megelőzően ukrán parlament elsöprő többséggel jóváhagyta a megállapodás véglegesítését az EU-val, de Oroszország nyomást gyakorolt Ukrajnára, hogy utasítsa el azt." "

És az USA ezt nem hagyhatta! A külügy és a CIA meg tette a dolgát, ahogyan azt később be is ismerte Nuland.

vergyula 2025.02.14. 13:57:11

@Wildhunt: Jaja, az EU fel akarta szedni, de ő kosarat adott.

vergyula 2025.02.14. 13:58:12

@Tapi2021: Egyik nyomás, másik nyomás. Csak semmi kettős mérce, kérem!

Gery1987 2025.02.14. 15:20:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akárhogy is 2 uj NATO tagot sikerült szerezni..
Ez nem jön jól Putyinnak.

Mostmár mindkét meleg tenger NATO ellenőrzés alatt áll.

Ez az egész nyugati terjeszkedés sose bizonyult tartosnak a ruszki számára.
Fel kéne már ezt adni...be vannak többszörösen földrajzilag zárva.

Ez van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.14. 15:22:52

@Gery1987:

Ne viccelj. Most esik szét a NATO éppen, 10 éven belül meg fog szűnni az egész agresszív tömb.

gigabursch 2025.02.14. 15:23:26

Így jár, aki kazárokra bízza az államvezetést...

De mindettől függetlenül:
Ehhez a ruttepatkányhoz képest a meztelen csiga gerince gránit/wolfrám-molbdén/titán keménységű.

Pont olyan folyékonyan hazudik, mint az összes hoholszopó...

gigabursch 2025.02.14. 15:24:57

@vergyula:
Gyors kihalásra.
Instant Darwin díj...

Tapi2021 2025.02.14. 15:29:27

@vergyula: Így van. Nem én teszek folyton úgy, mintha csak az oroszok...

vergyula 2025.02.14. 15:39:06

@Gery1987: "meleg tenger"
Meg is jöttünk, pont az ellen küzdenek. :D

Boldeone2 2025.02.14. 16:13:02

@Tapi2021: De erre van megoldás: NEM basztatni az oroszokat addig, amíg..."

- Megint butaságokat beszélsz! Az oroszok basztatják a szomszédaikat, évszázadok óta és nem fordítva! Nézd csak meg, mekkorára hízott gyarmatállam lett belőlük...Mit keresnek pl Ázsiában, a kaukázusi régióban?

Boldeone2 2025.02.14. 16:15:00

@Tapi2021: Putyin háborúja több okra eredeztethető:

Az NATO- tagság a szokásos orosz kamu, a NATO - nak soha nem volt célja Oroszor

Boldeone2 2025.02.14. 16:20:32

@Tapi2021: Tehát a NATO célja nem volt soha Oroszországot megtámadni, inkább fordítva...

Mi a támadás valós oka?

Lényegében 2 oka van:

- Az egyik az orosz birodalmi nosztalgia újjáélesztése, a régi határok részleges visszaállítása, a hit visszadása az oroszoknak

- A másik sokkal fontosabb: Ukrajna ne járhassa be a nyugati, liberális fejlődés útját

Ha Ukrajna olyan sikerállammá válna 20 év alatt, mint Lengyelország, az demoralizáló lenne az orosz elnyomó rezsimnek
Bebizonyosodna amit mindenki lát: az orosz totalitárius állam nem jelent jövőt az átlagembernek...

Boldeone2 2025.02.14. 16:34:34

@Tapi2021: A következő kérdés az, hogy ki nyer hosszú távon, ha a jelenlegi harcihelyzetnek megfelelő béke jön létre?

- Szerintem Ukrajna, de azt még maga Zelenszkij sem tudja...Miért

AKI viszi a Donbasst, az több száz milliárd értékű reorganizációt vesz a nyakában...Persze, ásványkincsek vannak, pl palagáz, jó szar hozzàférhetőséggel..A maffia majd ráteszi a kezét, a kisembert pedig az orosz állam fogja eltartani..
Oda befektetni kb senki sem fog: rablott terület, nemzetközileg nem elfogadott...

Mi lesz Ukrajnával? Egy kisebb állam könnyebben reorganizálgató..Az EU euró tízmilliárdokat fog bepumpálni, plusz az amerikai karvalytőke is...

Elindul a turizmus, Ukrajnát imádják a turisták. Miért? Egyrészt nagyon olcsó, másrészt ennyi jó, és " olcsón kapható " nő sehol a világon nincs, csak Oroszországban ( de az zártabb állam...)

Paradox, de az orosz- ukrán háború egy utolsó lehetőséget teremt a nyugati fehérembernek, hogy társat találjon...
Lényegében majd minden társnélküli nyugati férfi szláv feleségre vágyik...Otthon "vége a dalnak..." A nők kiselejtezik azokat a férfiakat, akik átlag alatt vannak, vagy átlagosak..

Gery1987 2025.02.14. 17:00:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én meg aludnek erre párat. Az biztos a semlegességet 2 állam isfeladta a közelében..

Gery1987 2025.02.14. 17:00:45

@gigabursch:

Zsidozzal, ma még úgysem volt.

Tapi2021 2025.02.14. 17:10:55

@Boldeone2: "Nézd csak meg, mekkorára hízott gyarmatállam lett belőlük...Mit keresnek pl Ázsiában, a kaukázusi régióban? "

Gondolom, amit az európai fehér ember Amerikában az indiánok földjén, vagy Ausztráliában, vagy Új-Zélandon, vagy Dél-Afrikában, vagy...

vasútihíd 2025.02.14. 17:41:27

@fofilozofus: az elvakult fanatikusokat nem szokta aggasztani az atomvillanás lehetősége. sőt pont arra bazíroznak.

vergyula 2025.02.14. 17:44:55

@vasútihíd: Ne köss bele a helyesírásba, mert lenáciznak! :)

vergyula 2025.02.14. 17:47:38

@vasútihíd: Pont a minap próbáltam megkeresni a bloggazda cikkét arról, hogy "Mi keresztények bizony megnyomnánk a piros gombot", valamikor 2022 elejéről. Nem sikerült.

Gery1987 2025.02.14. 17:51:24

@vergyula:

A japán gyerekek hatuljan lévő piros foltra gondolták lehet ..

Wildhunt 2025.02.14. 18:10:27

@vergyula: ilyen ez a putlerpincsi EU. Janukovics kell, a szabadság hősei meg nem.

Tapi2021 2025.02.14. 18:10:50

@vasútihíd: Ha nem vagy benne biztos, írhatod, hogy az Istenek szele!

Tapi2021 2025.02.14. 18:12:50

@vergyula: A keresztényeket várja a Mennyország! (Vagy a pokol.) :-)
Nem nagy kockázat gombokat nyomogatni. (Csak viccelek!)

vasútihíd 2025.02.14. 18:15:04

@vergyula:
tény hogy többször is írta de eddig csak amerika vetette be. viszont most trump hatalomra jutásával és putyin győzelmével atom nélkül is összeomlik a nyugati liberalizmus.
bircahang.blog.hu/2024/04/17/ilyen_europa
bircahang.blog.hu/2022/03/29/nepszavazas_688

vergyula 2025.02.14. 18:28:59

@vasútihíd: Ezek is fergetegesen humánusak, de én egy másikat kerestem.

vasútihíd 2025.02.15. 17:10:03

@vasútihíd: lehet hogy pont az ilyen örökbefogaó homokos párok miatt korábban még atomot akart nyugat-európára de belátható hogy hatékonyabb az orbáni taktika hogy leülünk beszélni egy velünk egyébként sok mindenben hasonló nézeteket valló lezbi páros egyik tagjával akik még gyereket is vettek maguknak. a libbancs-wokok feje ettől is felrobban.

GyMasa 2025.02.16. 17:24:29

@fofilozofus:
Pont fordítva volt a terv, az USA Belaruszból is második Ukrajnát akart csinálni, hogy az Oroszoknak kétfrontos háborút kelljen vívniuk.
Csak azzak csúnyán befürödtek.
Közben, felkészül Transznisztria, mert, gyanúsan ott lesz a következő, oroszellenes akció...

GyMasa 2025.02.16. 17:30:49

@Tapi2021:
Az lehet, de én sem látom a NATO fennmaradását hosszú távon.
Nekem az a tippem, hogy akkor fog szétesni, ha mondjuk az oroszok őgy döntenek, hogy csinálnak maguknak egy orosz folyosót Kalinyingrádig.
Elég csak bevonulniuk dél-Litvániába, és ledobni 1-2 taktikai atomot rájuk.
Akkor vagy kitör a 3. VH, és elpusztulunk az atomtól, vagy szétesik a NATO, ha ezt szó nélkül hagyja.

vasútihíd 2025.02.16. 19:43:02

@GyMasa: a nato és az eu széteséséhez a belső ellentétek vezetnek. amire vance is rámutatott. ehhez nem kell semmiféle további putyini katonai akció elég a jelenlegi győztes helyzet fenntartása. bár szerintem nem célja jelenleg de ha tényleg szeretne kalinyingrádi folyosót azt nemsokára meg tudja szerezni egy lövés nélkül.

gigabursch 2025.02.16. 19:55:00

@GyMasa:
Nem, nekik sem céljuk a kertben hülyegyereket játszani.

@vasútihíd:
Egyetértek. A belső rothadás mindent visz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 10:16:36

@Boldeone2: ahhoz képest jól felnyalódott a fiuk MNB ellenőrnek vagy minek.
Az én nagyapám is utálta a keleti birodalmat, csak nála 1944-1980 között például nem volt se fürdőszoba, se gáz. Ez a különbség, szarvasmarha.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.17. 10:28:35

@GyMasa: erre én logikailag kevés esélyt látok, hiszen az Egyesült Államok is tart fenn olyan földrajzilag nehezebben védhető lokációt, amit bonyolultabb lenne megvédeni. Minek kéne az oroszoknak a folyosó?
Putykó már hatezeregyszer elmondta: őt az érdekli, ne alakulhasson ki olyan helyzet, hogy Moszkvát olyan támadás érje, aminek az elhárítására nincs idejük. Ezért nem érdekli őket, hogy a degenerált Finnország tag-e vagy sem. Helsingfors 1000 km Moszkvától, Charków 700.

vasútihíd 2025.02.17. 13:42:53

@Deak Tamas: mondjuk zilupe meg 600. és az már régebben nato. ezért lényegesebb hogy az európai nato szétessen.

GyMasa 2025.02.19. 17:28:26

@vasútihíd:
Hát, ha Trump most precedenst teremt mondjuk Grönlanddal a "területvásárlás"-ra, mint megoldásra, akkor bizony, szerintem lesz az a pénz, amiért eladó lesz az a föld.
Persze, amúgy stratégiai szempontból sem túl szerencsés elvágni balti államokat az EU-tól, de ez úgyis csak másodlagos szempont, ahogy elnézem a mai EU vezetést.

GyMasa 2025.02.19. 17:32:28

@Deak Tamas:
Nem azt mondtam, hogy ez valószínű, de ez is egy eshetőség.
Amúgy meg igen, Putyin mindig elmondja ugyanazt, csak az agyatlan ukrajna-felszopók állnak értetlenül a dolgok előtt.
(Illetve a legfurfangosabbak megemlítik, hogy "dehát Putyin a '90-es hatáérokat akarja visszaállítani" Ami kb ugyanolyan realitással rendelkezik, minthogy Ukrajnának voltak atomfegyverei valaha is.)

gigabursch 2025.02.19. 18:52:12

Mineközben az internet bugyraiból:

Üdvözlöm asszonyom! Volodomir vagyok, az ukránok elnöke. Kié az a vár?
-Kinek az elnöke?
-Az ukránoké.
-Kik azok az ukránok?
-Mi vagyunk! Mindannyian. És én vagyok az elnökük.
-Mit szólsz, van elnókünk. Azt hittem orosz közösség vagyunk.
-Ne áltasd magad asszony! Diktatúra ez a javából! Abszolút autokrácia, amelyben a kisebbségek…
-Megint belehergeled magad ebbe az kisebbségekmicsodába…
-Mert erről van szó, hát nem értitek?
-Pillanat jóemberek, sietős a dolgom. Abban a várban emberek, abban a várban ki lakik?
-Nem lakik senki.
-Hát ki az oligarchátok?
-Nincs nekünk oligarchánk…
-Micsoda???
-Mondtam már, anarchoszindikalista közösség vagyunk, és hetenként felváltva mindig más gyakorolja a végrehajtó hatalmat. De csak azok a döntései jogerősek, amelyeket a két hetente összeülő külön bizottság…
-Jó, értem…
-Pusztán belügyekben elég az egyszerű többség is…
-Most már elég!
-De legalább kétharmad kell a jelentősebb ügyekben…
-Elég! Megparancsolom, hogy hallgass!
-Nézzenek oda! Mit képzelsz ki vagy?
-Az elnököd vagyok!
-Én ugyan nem szavaztam rád…
- Nem is volt választás.
-Akkor, hogy lettél elnök?
-A Cion Bölcsei... a napfény megcsillant a zongorán.. magasba emelte a pokol mélyéből a vakoló kanalat, jelképezvén, hogy a Sátán akaratából én, Volodom legyek annak hordozója. Ezért vagyok az elnökötök.
-Hát idehallgass! Egy pénzben hancúrozó és körzővel hadonászó zsidó nem dönthet az államforma felől. A legfelsőbb végrehajtó hatalommal csak a tömegek ruházhatnak fel bárkit is, és nem egy kis gnóm a zsinagógából.
-Elég! Tartsd a szád!
-Csak nem képzeled, hogy a te kezedben van a hatalom, attól hogy egy retek zsidó hozzád vágott egy rozsdás kanalat...
-Tartsd a szád!
-Ha elkezdeném mondogatni, hogy én vagyok a császár, mert egy elázott tyúk fejbe vágott egy buzogánnyal, hát rögtön a frontra kerúlnék, nem igaz?
-Pofa be! Most már aztán, pofa be!
-Látják? Az erőszak velejárója a rendszernek.
-Pofa be!
-Mindenki láthatja, hogy ez egy erőszak rendszer! Elnyomnak! Segítség! Elnyomnak!
-Büdös orosz!
-Na most elszólta magát! Látta, hogy elnyomott? Maga látta,

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.19. 19:21:30

@GyMasa: hát, úgy volt mint addig az egy napig amíg Kazahsztán alkotta a Szovjetuniót :)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása