magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pánik

Liberális pánik.

A többközpontú világ rémálom a liberális eszme számára.

A liberalizmus ugyanis totalitárius eszme: egyrészt saját maga egyedüli helyességében hisz, másrészt ebből következően saját univerzalitásában. Ha pedig valami általános abszolút igazság, akkor nyilván nincs helye toleranciának. Hiszen ez a tolerancia olyan lenne mint tolerálni, hogy 2+2 az nem 4.

Az USA új vezetése felismerte: nincs elég ereje az országnak és az általa vezetett tábornak saját ideológiáját rákényszeríteni az egész világra. Ennek a helyzetnek pedig 2 megoldása van:

  • a demokrata párti út: tovább nyomni mindent, hátha mégis sikerül, akár világháborút is kockáztatva,
  • a republikánus párti út: tudomásul venni a helyzetet, visszatérni védhető sáncok mögé, tudomásul véve, hogy másoknak is megvan a maguk területe és érdeke.

Az amerikai kisember számára már csak teljesen praktikus okokból is kedvezőbb az utóbbi, hiszen jobban jár, ha saját kormányzata elsősorban a belföldi ügyekkel foglalkozik.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4218799490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2025.02.21. 07:48:06

mondjuk trump a védhető sáncokat kicsit azért kijjebb tolná. lásd grönland kanada panama. de legalább az amerikai kontinensen marad.

IdomitottFoka 2025.02.21. 08:57:26

"Az amerikai kisember számára már csak teljesen praktikus okokból is kedvezőbb az utóbbi, hiszen jobban jár, ha saját kormányzata elsősorban a belföldi ügyekkel foglalkozik."

Az magyar kisember számára már csak teljesen praktikus okokból is kedvezőbb az utóbbi, hiszen jobban jár, ha saját kormányzata elsősorban a belföldi ügyekkel foglalkozik.

MEDVE1978 2025.02.21. 10:00:16

A többközpontú világ jelentős veszélyeket hordoz magában mivel a több központ esetében valószínű, hogy az érdekellentéteiket részben vagy egészében erőszakos úton oldják fel. A történelmi példák azt mutatják, hogy az egyes területeken a nagy birodalmi időszakok, a régióban egy kemény hatalommal a legbékésebbek az ott élő népességek számára (Pax Romana), a több központ versengése inkább háborút hoz. (Akár proxy háborúk, akár tényleges közvetlen háború formájában).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.21. 10:35:01

@MEDVE1978:

Nyilván az egyközpontú világ a legbékésebb megoldás. De ehhez ennek az egy központnak hatalmas erővel kell rendelkeznie.

Serény Vélemény 2025.02.21. 10:42:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt majd Jézus Krisztus megoldja elég alaposan. De addig nincs realitása az egyközpontnak, illetve aki mégis megpróbálja, az lesz az antikrisztus.

Gery1987 2025.02.21. 11:50:29

@MEDVE1978: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most megint az a korszellem mint a két világháború között.
Amerika bezarkozik, sajad dolga al törődik...az oroszok megerősödtek, Európa megosztott, spanyol polgárháború helyett most ukrán háború van...
Japán helyett ott van Kína, ami a közvetlen környezetében akár domináns lenni...

Rossz hír ez a kisembernek.

Gery1987 2025.02.21. 11:51:02

Ja és megint a fasz rossz végére álltunk:)

Boldeone2 2025.02.21. 12:00:12

Ha megtörik a nyugat egysége, a világ sokkal rosszabb hely lesz ezután. Csak volt valami nemzetközi békerend, korábban - ha korlátozottan is- de odacsaptak a latroknak, valemelyest működött a nemzetközi jog...

Ezt verte szét Trump elnök...Lényegében közönséges bűnözőként viselkedve, Ukrajna ásványi kirablásáról beszél, az agresszorral egyezkedik...Mekkora egy erkölcstelen ember!

Jóslat: jóval több háború és nemzetközi konfliktus lesz, sőt, " dog eats dog " világ jön...
Olyan "apróságokról " nem beszélve, hogy ezután tenni fog a legtöbb állam a kicsocsátás- csökkentésre, a környezetvédelemre

Boldeone2 2025.02.21. 12:06:33

Tehát: apokaliptikus viszonyok jöhetnek a Földön, mindez az aljas szélsőjobboldali, populista dezinformáció eluralkodása miatt a világban
Trump Hitlerhez hasonló ámokfutó! Csak öregebb, így eleve agyhalottabb kiadásban!

Béke helyett szerintem egy hanyatló, háborús korszak jön! USAAid sem lesz, tehát minden ember, aki fel mer kelni az elnyomáx ellen, rosszabb helyzetbe kerül
A kiszolgáltatott csoportok még rosszabb helyzetbe kerülnek; ahogy az afrikai néger is, akinek kifizettték az orvosi ellátását

vergyula 2025.02.21. 12:16:39

@Boldeone2: "jóval több háború és nemzetközi konfliktus lesz, sőt, " dog eats dog " világ jön..."
Tudod, "ha ez az út vezet a normalitáshoz...."

Boldeone2 2025.02.21. 12:23:05

@vergyula: Erre mondják a nagyok: "teremtő rombolás" ! Még pár évtized szenvedés, utána "jobb" lesz...

Gery1987 2025.02.21. 12:23:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most is a tőkés elit hatalma van, ezt már megbeszéltük ezek ugyanúgy basznak rád..

Gery1987 2025.02.21. 12:24:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Erkölcsileg mindenképp oda kell állni.
A natonak meg ugye tagja vagyunk.

Boldeone2 2025.02.21. 12:27:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mikor írsz posztot arról, hogy hogyan nézne ki a liberalizmus, így demokrácia nélküli disztopikus világ?

Röviden: milyen lesz a " normalitás"? Jön a " szép új világ"?

vergyula 2025.02.21. 12:29:00

@Boldeone2: Már csak egy kicsit kell kibírni....

Gery1987 2025.02.21. 12:35:28

@Boldeone2:

Ő se tudja.
Ez csak duma..nincs tartalma.

Tapi2021 2025.02.21. 13:14:57

@MEDVE1978: Az egy központú pedig szükségszerűen diktatúra.

Ami mellett még alternatív példa sincs, ami igazítaná, korlátozná.

Boldeone2 2025.02.21. 13:15:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Soha nem lesz olyan újra. A társadalom túlnyomó többsége szekularizált

A szabadelvű társadalom felel meg a többségnek

Tapi2021 2025.02.21. 13:16:55

@MEDVE1978: "A történelmi példák azt mutatják, hogy az egyes területeken a nagy birodalmi időszakok, a régióban egy kemény hatalommal a legbékésebbek az ott élő népességek számára (Pax Romana)"

Persze MIUTÁN leverték, meghódították, félig meddig kiirtották az ellenálló, szuverén népeket. Apró szépséghiba.

Tapi2021 2025.02.21. 13:19:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Nyilván az egyközpontú világ a legbékésebb megoldás."

Nem, az diktatúra. A legbékésebb inkább az, ha közel hasonló erejű erőközpontok korlátozzák és egyensúlyban tartják egymást.

Tapi2021 2025.02.21. 13:21:55

@Gery1987: "Ja és megint a fasz rossz végére álltunk:) "

Részvétem. Mi szóltunk!

Tapi2021 2025.02.21. 13:25:26

@Boldeone2: "Ezt verte szét Trump elnök"

Nyilván nem. Nem Trump állt bele a saját szövetségeseibe, például belénk, hanem BIDÉÉK!!! Meg az EU!!!

EZ verte, veri szét az egységet!!!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.21. 13:26:35

@Tapi2021:

Ha minden a tiéd, béke van, hiszen nincs aki fellépjen a rend ellen.

Tapi2021 2025.02.21. 13:27:15

@Boldeone2: @vergyula: Igazatok van! Hiszen a béketeremtés háború.... Mint Orwellnél.

Tapi2021 2025.02.21. 13:29:38

@Gery1987: Erkölcsileg a mellé kell állni, akinek igaza van.

Boldeone2 2025.02.21. 13:30:08

@Tapi2021: Pont fordítva igaz: Biden idején korrekt kapcsokatok voltak, amit most Trumpék szétvernek
Lsd: vámok kérdése, NATOk , áldozathibáztatás

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.21. 13:30:14

@Tapi2021:

Persze, de nem ez a kérdés.

Ha békét akarsz, a legjobb megoldás, ha minden hatalom egy kézben van.

Az állam éppen így működik: az állam erőszakos lehet, sőt csak ő lehet az, míg ha te az vagy, bajba kerülsz, mert az egyén erőszaka bűncselekmény.

Boldeone2 2025.02.21. 13:32:01

@Tapi2021: Ez a diktatúra rendje!"

- Az a ti rendetek! Putyiné és Orbáné!

Lám csak! Máshol forog a politikai hatalom...Orbán és Putykó örök...

Tapi2021 2025.02.21. 13:35:06

@Boldeone2: "Pont fordítva igaz: Biden idején korrekt kapcsokatok voltak, amit most Trumpék szétvernek"

Te nem itt éltél az elmúlt években???

vergyula 2025.02.21. 13:35:41

@Tapi2021: "A legbékésebb inkább az, ha közel hasonló erejű erőközpontok korlátozzák és egyensúlyban tartják egymást."
Mint belföldön a kormány és a fékek/ellensúlyok?

Tapi2021 2025.02.21. 13:41:24

@Boldeone2: Ukrajna és az USA 100%-ban hibás abban, hogy eltolták Európát a háborúig! A többi nyugati meg részben hibás, mert a kezdeti hezitálás után, amikor még működött kicsit a józan ész, szintén beleálltak a háborúzásba.

Holott egyetlen feladatuk lett volna: megakadályozni! És, ha nem ment, mindent bevetni, hogy gyorsan vége legyen.

Elbuktak.

Valójában, ha Európa a SAJÁT érdekét nézi, akkor az oroszok mellé kellett volna állni. Mert az EU-orosz jó szomszédság, együttműködés az európai érdek.
Ehelyett az USA geopolitikai és gazdasági érdeke mellé álltak be, tönkretéve saját magunkat.

Tapi2021 2025.02.21. 13:43:28

@vergyula: Két különböző dolog.

Boldeone2 2025.02.21. 13:49:58

@Tapi2021: Valójában, ha Európa a SAJÁT érdekét nézi, akkor az oroszok mellé kellett volna állni. Mert az EU-orosz jó szomszédság, együttműködés az európai érdek."

- Nem. Amiről te beszélsz az az erkölcstelen viselkedés, szemben a nemzetközi joggal! Az agresszornak - már több százezren haltak meg Putyin, és nem Zelenszkij miatt!- fizetni kell!

Ukrajna csak védekezik!

Jó szomszádság", miről beszélsz? Orosz szabaotázsakciók, atomfegyver fenyegetés Európának?

Boldeone2 2025.02.21. 13:53:30

@Tapi2021: Egy keresztény ember nem beszél így! Eddig mindig az erkölcsről papoltál, hogy jönnek most ide az " érdekek" ?

Trump keresztényi? A lófaszt az! Útszéli rablóként és gazemberként viselkedik!

Tudod mi a keresztényi viselkedés? A kicsi, a gyenge, a megtámadott mellé állni- segíteni!

Boldeone2 2025.02.21. 13:56:51

@Tapi2021: Tehát: keresztényi szempontból Putyin abszolút elítélhető- gyilkos. Trump: ha valós és igazságos békét szeretne, az keresztényi, De!!!
Csak felosztaná és tönkretenné Ukrajnát az agresszorral egyezkedve, ez már nagyon nem az! Hanem undorító!

Gery87 2025.02.21. 14:24:23

@Tapi2021:

Vicces, tudod hogy értettem.

Gery87 2025.02.21. 14:25:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lényegi eltérés nincs.
Nem a mi, a többség érdekeiért ügyködnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.21. 14:28:12

@Gery87:

A kisembereknek nem érdeke, hogy Soros-ügynökség irányítsa Ukrajnát.

Tapi2021 2025.02.21. 14:33:22

Az az ijesztő, hogy ilyen balos elmebetegekkel van tele Európa:

index.hu/belfold/2025/02/21/antifa-tamadas-fovarosi-torvenyszek-elokeszito-ules/

"
Felállva tapsolt a német hallgatóság a 2023-as antifa támadások egyik vádlottjának a Fővárosi Törvényszék dísztermében. Az előkészítő ülésen az ügyészség 14 év fegyházbüntetést ajánlott, ha beismeri a tettét, míg a vádlott védője azt hangsúlyozta, hogy jogellenesen adták ki a német hatóságok Magyarországnak, valamint a magyar rendszerben is sérültek a jogai.

A korábbi antifa támadások tárgyalásaihoz hasonlóan péntek reggel ismét megtelt a Fővárosi Törvényszék díszterme, ezúttal egy német vádlott ügyében tartott előkészítő ülést a bíróság. Simeon Ravi Trux, vagy ahogy ő magát nevezi, Maja a korábbi vádlottakhoz hasonlóan bilincsben és a büntetés-végrehajtás (bv.) kommandósaival az oldalán lépett be a tárgyalóterembe, ahol először a német hallgatóság felállva, hosszú perceken át tapsolt neki, amit ő mosolyogva fogadott."

vasútihíd 2025.02.21. 15:15:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @MEDVE1978: az atomkorszak beköszöntével az igazi egypólusú világ már nem lehetséges.

élveteg 2025.02.21. 18:10:27

Ilyen persze nincsen nem is lehet, hogy egy központból vezessék az egész világot Soha nem is volt, esetleg ideig óráig de a világ folyamatosan változik Az Amerika vezette nyugat megnyerte a hidegháborút de azóta eltelt 35 év Ma világ teljesen más mint akkor Szerintem nincs akkora jelentősége személyeknek Trumpnak sincs Akkor sem lenne fentartható Amerika uralma ha Trump soha nem lett volna elnök

Tapi2021 2025.02.21. 20:23:04

@Boldeone2: "Ukrajna csak védekezik!"

Afganisztán, Irak, Vietnám... is csak védekezett!

Sittre kerültek az őket halomra gyilkoló agresszorok???

Tapi2021 2025.02.21. 20:26:58

@Boldeone2: A keresztény az igazságot keresi. Mindenben. És próbál, az igazságosság szerint viszonyulni másokhoz.
Én ezt teszem, amikor elismerem, hogy az oroszoknak is van amiben igazuk van, és hogy Ukrajna sem ártatlan.

Mert ez AZ IGAZSÁG!!!

És nem a te elvakult agitpropagandád. Mert abban nincs igazság(osság)!

Tapi2021 2025.02.21. 20:31:54

@Boldeone2: "Trump keresztényi? A lófaszt az! Útszéli rablóként és gazemberként viselkedik!"

Persze, hogy az. Gyümölcseiről ismerszik meg a fa. Trump pár hét alatt többet tett a keresztényekért, mint a papíron katolikus Biden egész ciklusában! Ami nem volt nehéz, hiszen az NULLA VOLT! Biden teljes mellszélességgel tolta a keresztényellenes pogányságot!

Lásd pl.:

" Donald Trump bejelentette, hogy létrehozza a Fehér Ház hitügyi hivatalát, és egy munkacsoportot állít fel a keresztényellenes előítéletek felszámolására a szövetségi kormányzaton belül. Az elnök emellett új intézkedéseket jelentett be a "vallásszabadság védelmében", és bírálta a Biden-kormányzatot a hívők állítólagos üldözése miatt, írja a Reters.

Trump az amerikai Capitoliumban tartott nemzeti imareggelin mondott beszédében egységre szólított fel, és megosztotta, hogy a valláshoz való viszonya megváltozott, miután tavaly két sikertelen merényletet kíséreltek meg ellene. Az elnök egy második washingtoni imareggelin erősebb hangnemet ütött meg, és lépéseket jelentett be a keresztények védelmére.

Ennek a munkacsoportnak az lesz a feladata, hogy azonnal leállítsa a keresztényellenes diszkrimináció minden formáját a szövetségi kormányzaton belül

- mondta Trump.

Az elnök közölte, hogy csütörtökön aláír egy végrehajtási rendeletet, amelyben Pam Bondi főállamügyészt nevezi ki a munkacsoport vezetőjének. Trump ígéretet tett arra, hogy főügyésze azon fog dolgozni, hogy

üldözze a keresztényellenes erőszakot és vandalizmust, valamint védje a keresztények és vallásos hívők jogait országszerte.

Trump bejelentette a Fehér Ház hitügyi irodájának létrehozását is, amelyet Paula White tiszteletes fog vezetni, aki évek óta vallási tanácsadóként szolgál mellette."

www.portfolio.hu/gazdasag/20250206/vallasi-hivatalt-hoz-letre-donald-trump-739781

Billy Hill 2025.02.22. 00:15:22

@Tapi2021: 2017. évi XC. törvény a büntetőeljárásról, 440 § - szerintem.

Amint az első külsős összeérinti a kis mancsait, és taps-szerű hanghatás keletkezik, kizsuppolni őt, aztán a következőt, a következőt stb.

"Felállva tapsolt a német hallgatóság" - ne felállva és ne tapsoljon. Menjen Verdi-tüntetésre Münchenbe vagy aschaffenburgi parkba, és ott okoskodjon.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása