magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Ki mészárolt?

Az újabb műbotrány:

Szerintem eleve nem mészárolt senki: az egész egy orkrán PR-akció.

Azaz a normál háborús halottak "preparálva" lettek utólag, mintha civil áldozatok lennének, hogy ez hasznos legyen az orkrán háborús propaganda számára.

Bevett módszer ez háborúban, amikor hírverésre van szükség.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6718849256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.04.30. 06:35:14

Ez a nő bolond.

Már megint jó mélyre sikerült bújni Putyin seggébe..

Mondjuk meg kéne kérdezni a helyüket kik voltak.

Wildhunt 2025.04.30. 08:26:18

normál háborús halottak "preparálva" lettek utólag, mintha civil áldozatok lennének,

Pont ez volt az ebesz jelentésben.

Boldeone2 2025.04.30. 09:07:17

Ekkora baromságot csak az idióták tudnak kitalálni. Eleve több száz testről van szó, amit lehetetlen titokban odavinni. Mindig voltak ott polgári személyek, tehát titokban nem maradhat semmi. Az áldozatok hozzátartozói is vallottak a szemük láttára lezajló orosz terrorról. Vallomások és képanyagok vannak a háborús bűnelkövetőkről, tehát egyszer el lesznek számoltatva.
Mocskos féreg Schmidt Mária. A fia is egy hülyegyerek. Ő személyes ismerősöm. Beolvastam neki, hogy mit csinált az LMP - vel..

Wildhunt 2025.04.30. 09:37:09

@Boldeone2: száz testről van szó, amit lehetetlen titokban odavinni

Miért kellett volna titokban odavinni?

GyMasa 2025.04.30. 09:37:14

@Wildhunt:
Nekem már akkor furcsa volt, hogy az oroszok kivonultak március 30-án, és csak április 3-án "találták" meg a halottakat, akik felfedezetlenül ott feküdtek az egyik fö utcán vagy 3 napig. (a video-n jól látszott, ahogy emberek ja´rkáltak ott, szóval, ez a 3 nap még gyanúsabb)
Aztán, az embrek alatt nem volt vértócsa, mögöttük nem voltak golyónyomoz a falakban tárgyakon...
Szóval érdekes, na.

Wildhunt 2025.04.30. 09:58:21

@GyMasa: ebesz jelentés. Benne van, hogy a legtöbb holttestet a hullamerevség állapotában mozdították el, kötözték meg, stb.

Serény Vélemény 2025.04.30. 10:52:41

Nem tudjuk mit történt pontosan, és nem is fogjuk tudni.

DE

a lényeg az, hogy háborúban lehet bárorús bűnöket elkövetni, EZÉRT IS KELLENE
1) minél hamarabb véget vetni a háborúnak,
2) mindent megtenni a háború eszkalálódásának elkerülése érdekében.

Európa egy töketlen balfék úgy, ahogy van egy-az egyben. Lásd: még békeidőben is képes az egész unió áramszolgáltatása a feje tetejére állni (nem csak a spanyol-portugál), hanem az egész, mert mindenki össze van drótozva mindennel. Mi lenne, ha "valakik" ártani is akarnának?

Tapi2021 2025.04.30. 11:25:37

Ez majd később kiderül, mint Katyn esetén.

Tapi2021 2025.04.30. 11:29:06

@Wildhunt: Az EBESZ Putyin-pincsi! Hiszen nem a megfelelő jelentést tette.
Ez ennyi.

Tapi2021 2025.04.30. 11:34:54

@Serény Vélemény: "a lényeg az, hogy háborúban lehet bárorús bűnöket elkövetni, EZÉRT IS KELLENE
1) minél hamarabb véget vetni a háborúnak,
2) mindent megtenni a háború eszkalálódásának elkerülése érdekében."

Az EU homlokegyenesen ennek ellenkezőjét teszi! És azt gyalázza, aki békét akar!

Az EU-nak - mint a BÉKÉT SZOLGÁLÓ intézménynek, amiért létrejött!!! - egyetlen dolga lett volna: MEGAKADÁLYOZNI, hogy Európában háború legyen. És ha ezt nem tudta, akkor hogy mielőbb és "bármi áron" vége legyen!

Az EU MINDEN eredeti elvével és "értékével" szembe megy! És a háború egyik - most már egyetlen - fenntartója és mozgatója!!!
A jelszavuk nem a béke minden áron, hanem háború a végsőkig. De miért is? Kinek az érdekében???

Serény Vélemény 2025.04.30. 12:06:46

@Deak Tamas: Úgy rémlik, hogy még ott is voltak csavarok. Pl, hogy a szovjetek német pisztolyokat használtak, mert a korabeli orosz fegyverek nem bírták az igénybevételt.

Aztán pont emiatt lehetett rákenni egy darabig a németekre...

Bayer_Zsolt 2025.04.30. 12:08:25

@Serény Vélemény: Az eszkalálódást már nem lehet elkerülni. hhHH Ez a háború már eszkalálódva van. A továbbit még ellehet.

ez a nevem senki 2025.04.30. 12:17:44

értem
te
hát putin le oltotta schmidt a
gyát ez esz kalálta a eut
vane még kérdés
mind
enre válaszol
ok

valis47 2025.04.30. 12:21:06

@Bayer_Zsolt: Még eszkalálódhat. Egyelőre a nyugat csak proxyháborúzik, de ez még változhat. Nagyon szeretnének egyesek közvetlenül is belépni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.30. 12:28:00

@Serény Vélemény: így van, amiket még a Hitler-Sztálin mézesszexek idején vásároltak, de a korabeli sajtóban (1945-ig) a teljes igazság jelent meg, hiszen svéd meg svájci orvosok is vizsgálták a maradványokat, illetve értelemszerűen az áldozatokról érkező utolsó hírek illetve a náluk talált dokumentumok egyértelműsítik az időpontot.

youtu.be/JW20VO8xkr4?t=403

A youtube nemrég letiltotta az egész filmet amiből itt fentebb van a részlet, hogy fasiszta propaganda, illetve valami mocskos kommunista weblap is azt írja, hogy németek és szovjetek voltak.

Boldeone2 2025.04.30. 12:47:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Miért tették volna ezt az orosz csapatok?"

- Miért ne? Igy működik a háborús agresszor! Megölik az ellenséget, kicsinyes bosszút állnak; a nőket megerőszakolják; a vagyontárgyakat elviszik. ,

Ide is bejöttek, Debrecenbe, 1944 - ben már...A nagyapámékat kirabolták, elvitték a lovait meg sok más dolgot ...

A nagymamám testvérét, 3 orosz katona 3x megerőszakolta. Ezek valós és megtörtént dolgok, mert azóta sem sokat változtak

Először a magasabb rendű erkölcsöt kellene elfogadniuk és változniuk, az oroszoknak

Boldeone2 2025.04.30. 12:51:19

@Tapi2021: Az EU homlokegyenesen ennek ellenkezőjét teszi! És azt gyalázza, aki békét akar!"

- Pont fordítva igaz! Az EU - erkölcsileg helyesen- támogatja az agresszió áldozatát! Putyin az ördögfattyú!

Ti - Orbán és Trump - nem békét akartok ,hanem az ukrán kapitulációt!

Nézd már meg mi lett Trianon eredménye! Semmilyen DIKTÁTUMOT nem szabad aláírnj

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.30. 12:55:35

Az új gumicsont még amin a fenti szarvasmarhák kérődzhetnek, hogy a Putyler visszahozza a Sztálingrádot. Másnak szabad, neki nem?

en.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_station_(Paris_M%C3%A9tro)

gigabursch 2025.04.30. 13:08:45

A híreknek nem hihetünk.

Szerintem tök mindegy.
Ahogy az is, hogy volt-e egyáltalán mészárlás.

Azóta a kijevi elit kazár csapat az ezerszeresét küldte vágóhídra ...

gigabursch 2025.04.30. 13:10:01

@Serény Vélemény:
Tüzelőanyaggal nem lehet tüzet oltani.

gigabursch 2025.04.30. 13:12:16

@valis47:
Hmmmm
Jelenleg csak az orosz hadianyagteemelés sokszorosa a komplett NATO termelésnek, ami _NEM TUD_ többet termelni, de legalább pokoli drága.
S ehhez jön még a többi baráti termelés...

valis47 2025.04.30. 13:54:06

@gigabursch: Ez addig releváns, amíg be nem száll a NATO, légierővel is...

Kb. ez az utolsó vörös vonal, amit nem lépett át a Nyugat eddig, a többiről kiderült, hogy átléphetőek voltak, az oroszok nem válaszoltak rájuk, vagy nem képesek, vagy nem akarnak.

Az viszont 2022 februárjában le lett tisztázva a Nyugat és Oroszország között, hogy az oroszok atomfegyverrel válaszolnak közvetlen NATO beavatkozás esetére. A Nyugat pedig azt közölte az oroszokkal, hogy ha atomoznak, akkor a NATO légicsapásokkal elpusztítja az Ukrajnában lévő orosz erőket. Ebben maradtak azóta is. Volt ugyan duma "repüléstilalmi zónáról" Nyugaton, de a józanabbak tudják, hogy ez is közvetlen beavatkozás lenne.

Tapi2021 2025.04.30. 14:25:43

@Bayer_Zsolt: A háborút egyértelműen a nyugati beavatkozás, értsd fegyverszállítás, pénzügyi és katonai támogatás eszkalálta és húzta el ennyi évig.

Tapi2021 2025.04.30. 14:28:06

@Boldeone2: Itt a II. UKRÁN Front vonult át, nem?

Tapi2021 2025.04.30. 14:30:53

@Boldeone2: A ti kifacsarodott világotokban a jófiú az, aki több háborút, több hullát akar, aki meg nem, az a rossz.

Remélem a történelem ítél majd mindenki felett, aki ezt szorgalmazta és lehetővé tette, meg így gondolja.

Tapi2021 2025.04.30. 14:39:26

@gigabursch: Igaz, végül is nem mindegy, hogy az értelmetlenül háborúba küldött és a hátországban meghalt félmillió emberből száz hogyan halt meg?

MINDENKI halála egytől egyig azok lelkén szárad, akik háborúznak és akik megállíthatták volna sok korábbi időpontban is, de NEM TETTÉK!!!

Minden új fegyverszállítással konkrétan HALÁLRA ÍTÉLTEK plusz X ezer, vagy tízezer EMBERT! Ukránt, oroszt, koreait, nőt, öreget, gyereket...!!!

Kinek is van akkor joga száz bucsai miatt ajvékolni?

Tízezreket ölettek meg a nyugati és szomszédos keleti országok is, azzal, hogy harcoltatják őket, minden reális győzelmi remény nélkül.

A múlt héten tán a dánok büszkélkedtek azzal, hogy újabb lőszerszállítmánnyal tudják elhúzni a háborút és megöletni még több embert! ...

Boldeone2 2025.04.30. 15:25:48

@Tapi2021: Itt a II. UKRÁN Front vonult át, nem?"

- A neve ukrán volt, valójában a SZU minden terültéről jöttek, a főparancsnokok oroszok voltak, ha az számít...
A fő erőszaktevők - ahogy most is - a keleti területekről jöttek

GyMasa 2025.04.30. 15:42:51

@Deak Tamas:
Szerintem mostanra Bucsáról is kiderült az igazság...

GyMasa 2025.04.30. 15:52:39

@valis47:
A NATO "légiereje" - legalábbis az eddigi "sikerei" alapján, általában csak túleröböl mutatkozik meg. (Amúgy a teljes NATO haderö is így müködik).
Azaz a NATO még mindig csak nála sokkal gyengébb ellenfélnek ment neki.
Az oroszoknak ezzel szemben a világ legkifinomultabbb le´gvédelmi rendszerei vannak, amikböl rádásul elegendö kapacitás is rendelkezésre áll...
(szemben, ugye a Raytheonnal, akik ÖSSZESEN 10 000 Patriot rakétát gyártott az elm´lt 40 évben, évente 240 db-os kapacitással, amit 3 év alatt akarnak felfejleszteni évente 480 db-ra (Ha sikerül nekik határidöre))
Èrdekességként az a 240 db az kb EGY (1!!!) erösebb orosz légitámadás alatt elfogy Ukrajna felett.

Boldeone2 2025.04.30. 16:30:23

A szakértő, a valódi, is lényegében azt mondja, amit én:

youtu.be/hADzjpjbNWk?si=snzraAt2umT8FYQs

Boldeone2 2025.04.30. 16:33:17

@GyMasa: Hülyeségeket beszélsz! A NATO nem ment neki senkinek, de a NATO országok támogatják Ukrajnát, helyesen

A muszka a próbálna a szabad európai világ ellen harcolni. Ennek terepe Ukrajna

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.30. 16:46:54

@GyMasa: Én meg nem nyilvánítok véleményt, hiszen szólásszabadság van, mindenki szabadon írhatja azt, amit lehet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.30. 17:43:28

@Boldeone2:

Senki se csinál dolgokat ok nélkül.

Ezért pl. marhaság, hogy az oroszok kórházakat, iskolákat bombáznak - minek tennék?

Ahogy a civil lakosság mészárlása is az.

Mindez csak NATO-propaganda.

vasútihíd 2025.04.30. 21:26:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az ukránok amior csak tudják úgy próbálják zavarni az orosz okosbombákat meg drónokat hogy civil területekre essenek. ezzel két legyet ütnek egy csapásra mert megmenekülhet az eredeti katonai célpont másrészt propagandaanyaghoz juthatnak.

GyMasa 2025.04.30. 22:44:45

@Deak Tamas:
Ja, igen, valóban jogod van hozzá.
Én is csak annyit írtam le, amit akkor láttam video-t és azonnal feltűntek benne a furcsaságok.
Az időrend furcsaságairól már nem is beszélve.

GyMasa 2025.04.30. 22:49:18

@vasútihíd:
Ennél egyszerűbb a dolog:
AZ ukránok katonai célokra használják azokat a polgári létesítményeket.
És, onnantól azok elveszítik a civil jellegüket.
(azaz azonnal valid katonai célpontokká válnak)
Ilyenek voltak pl a háború során lebombázott "civil" plázák, amik akkor 6 hónapja zárva voltak, aztán, mégis voltak "civil" áldozatok.
De elég csak megnézni tetszőleges videokat egy-egy ilyen támadásról, és, hoyg-hogynem mindig szinte csak katonai ruhába öltözött emberek vesznek részt a romeltakarításban.

GyMasa 2025.04.30. 22:55:43

@GyMasa:
Azok az okosbombák alapvetően a régi, szovjet butabombák feljavított változatai.
Azokban ha jól tudom mechanikus irányzék van, ami ugyan eléggé pontatlanul, de az előre beprogramozott pozícióba viszi a bombát. A GPS javít ezen alaposan.
A GPS egy külső, kis szárnyakkal ellátott modul, ami azokkal a szárnyakkal irányítja a bombát, korrigálva a röppályát.
Emiatt, ha ismert a ledobás pontos pozíciója és a cél pontos pozíciója, akkor ennek a szerkezetnek a saját, inrciális áramköre a GPS jel teljes hiányában is célra tudja vezetni a bombát.
Valószínűleg egy olyan pontossággal, ami gyakorlatilag tökmindegy egy 250-500-1500-3000 kg-os bomba esetén.
(1-2m pontosság semmit nem számít, ha a bomba egy 50m-es krátert hagy maga után.)
Csak, viszonyításképpen, a Hiroshimai és Nagaszaki-i atombombák kb. 20kT-sak voltak, ami 20 000 kg hagyományos bombának velel meg.
Ott a Ground zero 800m-es körzetében minden(ki) azonnal elpárolgott.

valis47 2025.04.30. 23:06:40

@Boldeone2: Ez igaz, az ukrán itt területmegjelölés, amikor létrehozták ezeket a frontokat (hadseregcsoportokat), a front Ukrajnában volt, ezért kapták ezt a nevet, ahogy a Belorusz Frontok Fehérorosz területen jöttek létre. A 2. Ukrán Front a korábbi Sztyeppi Front volt. Akkor a mai Orosz Föderáció területén alakult meg.

valis47 2025.04.30. 23:12:03

@GyMasa: Nem, a butabombák szabadesésűek, semmilyen irányításuk nincs. Célozni lehet velük persze, attól függő pontossággal, hogy milyen fejlett a bombacélzó berendezés a repülőgépen. Egy modern számítógépes célzókészülék automatikusan oldja a bombát a megfelelő időpontban, a pilótának csak rá kell vinnie a szélvédő előtt lévő reflexüvegre vetített jelet a célra. Viszont ehhez közel kell repülni a célhoz, az oroszok ezért tértek át a siklóbombákra, mert azok elrepülnek több tíz km-re is, így a légvédelem megsemmisítési zónáján kívülről lehet őket bevetni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.01. 06:15:54

@Boldeone2:

A szovjet hadseregben az ukránok nem voltak diszkriminálva.

Az csak mai propaganda, hogy ukránellenesség volt. Egy ukrán tisztnek azonos karrierlehetősége volt, mint egy orosznak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 09:20:52

@GyMasa: egyetértünk, csakház ez a saját néven írás nagy hátránya :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.01. 09:33:37

@Deak Tamas:

Persze. Ez teljesen abszurd amit ma mond az ukrán propganada.

A szovjet rendszerben, a Sztálin utáni időkben, egyébként VOLT faji, nemzeti diszkrimináció, de nem az ukránok ellen.

Az alapvető kategorizáció ez volt:
- jók: oroszok, belaruszok, ukránok,
- rosszak: muszlimok, zsidók, baltiak,
- középen: mindenki más.

A legenda szerint - de teljesen hihető - Brezsnyev 1982-ben kijelölte utódnak Alijevet (aztán ő lett a független Azerbajdzsán alapítója). Csak aztán halála után a PB leszavazta: kb. azzal, hogy mégse lehet egy muszlim török a szovjet vezér!

Persze az egyes területeken más-más volt a rendszer. A hadseregben azt hiszen az egész posztsztálini időben egyetlen muszlim akadt, aki tábornok lett. Ott nagyon nehéz volt nem-szlávoknak a karrier.

A pártvonalon már nagyobb tolerancia volt, de egy "idegen" ritkán tudott országos szinten főnök lenni, őket a saját régiójukban emelték ki. Kevés kivétel volt, pl. Alijev ilyen volt.

A gazdaságban még inkább. De a zsidókat ott se engedték nagyon, mindig ott volt az az érzés, hogy a zsidó nem lojális.

A tudományos vonalon már nem volt probléma, a szovjet matematikusok közötyt nagyon sok zsidó volt, különösen a műszaki tudományokban. Ahogy a művészetben, sportban sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.01. 09:39:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: most Kun Miklós halad szépen Brezsnyevvel, talán ez is kiderül.
Sportban pedig annyira igaz a dolog, hogy vehetjük Karpovot, Kaszparovot, vagy a hatnullában résztvevő Rácz Lacit.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása