A 90-es évekbeli ballib gyakorlatnak volt 5 rendkívül nevetséges jelensége.
Ezek:
- a kódolt antiszemitázás - azaz állítólag mindenki a zsidókkal foglalkozik, csak ezt nem meri bevallani, ezért "kódol", pl. aki a bankok ellen beszél, az valójában kódoltan zsidózik,
- a szalonképtelenezés - azaz vannak vélemények, melyek annyira gonoszak, hogy még vitázni se szabad velük,
- az "egy bizonyos szint felett nem süllyedünk bizonyos szint alá" idézet a tehetségtelen liberális bulvárírótól - ugyanazt jelenti, mint az előbbi, csak még egy kis lenézést is beletéve,
- a független szakértői kormányzás - mikor fogalmi képtelenség ez,
- s végül a "távozzon a közéletből" szöveg - azaz aki "csúnyát" tett, az örökre hallgasson el.
Látom, Brüsszel Péter lelkesen átvette ez utóbbit:

Pedig ez primitívség. Peti, úgy tűnik, igyekszik elhódítani a DK törzstáborát.
A baloldaliak fel vannak mindig háborodva, hogy kedvencüket tehetségtelennek mondom, pedig objektíve az. Ugyanaz a másik oldalon, amikor ugyanezt mondom Wassról. Pedig mindkét véleményem politikamentes.
Miközben mindkét táborban vannak bőven tehetséges írók, művészek is. Lásd: teljesen vállalhatatlan politikailag pl. Tarr vagy Spiró, de mindketten tehetségesek, ezt tagadni komolytalan lenne. A másik oldalon meg ilyen pl. Szabó Dezső és Nyírő József - akinek nem tetszenek politikai okokból, azok se mondhatják őszintén, hogy tehetségtelenek.
Most jut eszembe a ballib gyakorlat 6. pontja, beírom ide, ne maradjon hiány: ez a "határolódj el" elv, azaz ha valaki "hibásat" mond, vele egyetértőnek minősül mindenki, aki nem határolódott el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.23. 12:40:30
Ha Tarr alatt a Bélát értjük, ő ultratehetségtelen, a filmjei páros lábbal rúgják fel a filmművészet alap iparos szabályait, én is tudok nyolcórás értelmetlenségekre cellulózt ölni.
www.youtube.com/watch?v=HV0980XJz-I
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.23. 13:13:07
Nme a kedvencem, de van benne valami, ami tetszik. Mármint a Tarr.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.23. 13:18:02
ok.ru/video/2801805560429
MEDVE1978 2025.06.23. 13:21:09
"a független szakértői kormányzás - mikor fogalmi képtelenség ez" Ez egy nagyon érdekes társadalmi illúzió, ami rettentő mélyen gyökerezik. Magyarország újkori történelmében a leggyakoribb trend az, hogy a kormányzás nagyon is elfogult és egy irányban ideológiailag töltött. A Habsburg időszak alatt ugye azért, mert egy ideig teljesen a császári irányvonal megy, utána meg a dualizmusban ennek a visszafogott változata. Utána jött a Tanácsköztársaság, majd a Horthy éra, ami átfolyt Szálasiba és utána Rákosiba és Kádárba. Az általános közösségi emlékezet tehát az, hogy a kormány erőszakosan egy kurzust erőltet, nagyon erős ideológiai átszőttséggel. Ezt oldotta fel az első illúzió korszaka, Németh Miklós kormánya. Erre az jellemző, hogy a szoci rendszer még nem omlott össze, ugyanakkor a demokrácia pozitívumai iránti reményteljes gondolkodás már megvolt. Elsősorban azért, mert ez egy átmeneti kormány volt, ami tudta, hogy le kell köszönnie, ezért válságmenedzselt. Utána az Antall kormány már ismét ideológiai töltetet hozott és ez így is ment tovább. A magyarok azóta is visszavágyakoznak a válságmentes és ideológiamentes időszakba, ezt pedig elnevezték szakértői kormányzásnak. Az egész azon a meggyőződésen alapul, hogy a politikától, ideológiai irányvonaltól "mocskos" lesz a kormányzás és nem szakértői.
Alapvetően ez nem így van, hiszen nem az ideológiáktól lesz mocskos vagy szakmaiatlan a kormányzás, hanem a hozzá nem értéstől, kontraszelekciótól vagy a valósággal szembe menéstől. Mégis a társadalmi beágyazottságot jellemzi az, hogy volt valamikor (kb. 5 éve talán) egy kutatás arról, hogy minek tartják magukat az egyes államigazgatásban dolgozó emberek. Egészen államtitkári szintig ezek az emberek nem politikusnak, hanem szakembernek tartották magukat, olyan posztokon is (államtitkár, államtitkár-helyettes, kabinetfőnök stb.), amelyek egyértelműen politikai megfelelőség által determináltak. Tehát a szakértői mítosz olyan erős, hogy az emberek szégyellik, ha politikai / ideológiai okokból kerülnek pozícióba.
"s végül a "távozzon a közéletből" szöveg - azaz aki "csúnyát" tett, az örökre hallgasson el." Ez egy erős nyugat-európai elem, ahol a közélet résztvevői képesek is egy ilyet kikényszeríteni. Egyébiránt ez a szlogen mindenki által használt: infostart.hu/belfold/2006/09/18/gyurcsany-beszed-egyseges-kiallas-es-egyseges-tamadas-72601/amp
"A baloldaliak fel vannak mindig háborodva, hogy kedvencüket tehetségtelennek mondom, pedig objektíve az. "
Kevés ember van, aki széles körben tehetséges. Kérdéses, hogy miben tehetségtelen Magyar Péter? Nyilvánvaló, hogy karizmája van, illetve kommunikálni is jól tud, agresszív és célra törő. Ha nem lenne egyik sem, akkor a Tisza Pártnak nem lenne ekkora tömegbázisa (ebből a szempontból nagyjából teljesen lényegtelen, hogy ez most 20, 30 vagy 40%).
A legújabb kormánypropaganda egyébként szerintem is a legalja, a rémisztgetéssel, a fiaink halnak meg / jönnek a szervkereskedők irányvonallal. Ezt hívják race to the bottomnak, azaz verseny a béka segge alá, mert oda megy a szint. A célcsoport nyilván az, aki elhiszi a munkánkra rácápázó ukránokat (a 23 millió román újjászületése orbáni köntösben) vagy a gonosz szervtolvaj maffiózókat, aki magyarokra vadásznak majd. Persze lehet még lejjebb is, mondjuk a következőben megpróbálhatják pedofilozni MP-t (mondjuk részben már ez is volt, amikor tini lányokkal próbálták hírbe hozni).
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.23. 13:30:09
GyMasa 2025.06.23. 14:26:27
" Ez egy erős nyugat-európai elem, ahol a közélet résztvevői képesek is egy ilyet kikényszeríteni. "
Nem, ez egyszerűen nem igaz!
Ha az lenne, akkor ma Ursula nem tölthetné a második ciklusát az EU élén, Ilaria Salis pedig nem lehetett volna EU parlamenti képviselő, csakhogy elkerőlje az amúgy teljesen jogosan megérdemelt börtönbüntetését, vagy itt van még Kaia Kallas is, akinek az apósát, vagy kit elkapták (tetten érték) 650 000 EUR-nyi Katar megvesztegetési pénzzel, vagy mondjuk, hogy közelebbről is hozzunk példát, Magyar péter, akinek a magyar kormány 3x kéte a kiadatását, de valahogy a "kikényszerítés" nem akar összejönni.
(És, MP esetén azért már a vád is igen enyhe, hiszen garázdaság és lopás miatt akarják kiadatni, holott, a helyes megnevezése annak, amit csinált az rablás, nem lopűs (ami, egy fokkal súlyosabb dolog ám...)
GyMasa 2025.06.23. 14:28:01
"...miben tehetségtelen Magyar Péter?"
Abban, hogy sokkal jobban együtt tud működni a CIA-s spindoktorokkal.
Tapi2021 2025.06.23. 14:33:00
A művészet NAGYON szubjektív és véleményes!
"Ízlések és pofonok".
A jajj, de tehetséges, borzasztóan nagy művész..., stb. legtöbbször BELEMAGYARÁZÁS és szintén vélemény.
Szerintem meg a jó az, ami tetszik az embereknek. De mindenkinek semmi sem fog tetszeni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.23. 14:36:33
Nyilván így van.
Az ilyesmit nagyon nehéz megmagyarázni.
Eleve ebben sajátos vagyok.
Van 3 mű/művész, amit kb. mindenki imád, de nekem abszolút nem tetszik:
- Heller: 22-es csapdája
- Kis Herceg
- Rolling Stones
Tapi2021 2025.06.23. 14:39:06
És sajnos szinte az egész kormányzati kommunikáció is. Ez okozza a vesztüket, ha veszítenek.
Rogánék már a kegyelmi botrányt sem tudták kezelni, azóta mélyrepülés van. És ezért is jön fel MP!
A kommunikáció minden!
A mostani szintre már sokkal profibb szakemberekre lenne szükség.
2025. 2025.06.23. 14:41:10
Felvétel van róla, nem zavar? Most lejárattad magad, regényíró. Szép beismerés, hogy a pedofil telefonhajigáló pszichopatára fogsz szavazni.
2025. 2025.06.23. 14:48:57
Egyetértesz azzal, hogy az Unióhoz való csatlakozásával az Ukrajnából érkező árúdömping hatalmas nyomást gyakorolna a magyar mezőgazdaságra, hátrányba hozná a hazai termelőket vagy nem?
2025. 2025.06.23. 14:51:42
Nincs semmilyen mélyrepülés. Hogyan kellett volna kezelniük a botrányt? Nem megtörténté nem lehetett tenni, az érintett szereplőket lemondásra kényszerítették, mégpedig gyorsan.
Mit kellett volna még tenni? Picsogni azt tudsz.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.06.23. 15:33:06
Tarrnak csak a filmjeit ismerem. Hagyjuk... A Sátántangó mindent visz. Mikor fekete-fehérben a tanyavilágban a zuhogó esőben mennek vagy öt ercig szótlanul, érszegen. A kamera meg mutatja őket. Csak minek? Erre tényleg ráillik a vicc, hogy hagyd, úgyse értenék. :-)
Spirótól olvastam a Fogságot, az tényleg nagyon jó. Viszont egy barátom olvasott tőle többet is, és azt mondja, hogy mintha azt nem Spiró írta volna. A többi ugyanis akkora szemét. Azt javasolta, hogy még véletlenül se olvassam el őket. Pedig rá hallgatok.
Tapi2021 2025.06.23. 15:40:31
Meg a körítés sem ez.
Tapi2021 2025.06.23. 15:43:56
Úgy, hogy ne legyen semmiféle botrány, mivel nem volt semmiféle pedofil ügy!
" Nem megtörténté nem lehetett tenni, az érintett szereplőket lemondásra kényszerítették, mégpedig gyorsan."
Igen, két fontos női vezetőjüket ÁLDOZTÁK BE a semmiért, azért, mert nem tudták kezelni a "botrányt"!!!!
"Mit kellett volna még tenni? Picsogni azt tudsz. "
Sok mindent lehetett volna. Ahogy ezt már akkor elmondta egy válságmenedzser.
Én meg kommunikációs szakember vagyok úgy 30 éve, talán tudom mit beszélek...
Tapi2021 2025.06.23. 15:45:29
És ez (is) elkerülhető lett volna.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.23. 16:04:45
2025. 2025.06.23. 16:07:36
"A két női vezető beáldozásának kellemetlen következménye MAGYAR PÉTER és a TISZA PÁRT!!!!!"
Nem. Az odáig oké, hogy ha a kormány hibázik, az az ellenzéket hozza helyzetbe. De a Tisza felfutása az eddigi balliberális ellenzékből való kiábrándulás következménye. Sajnos nem az mszp, déká, a kétfarkúak és Momentum züllöttségére való választói eszmélés miatt; nem a romlottságukkal, hazaárulásukkal volt/van bajuk, hanem a tehetetlenségükkel, ami 2014, '18-ban és '22-ben is bebizonyosodott. Egy új szereplő érthetően a (hamis) reményt táplálja. Ahogy nem érdekelte őket a déká és a Momentum hazánk elleni aknamunkája, úgy nem érdekli őket a feleségbántalmazó viselt ügyei és agyhalott ep-képviselőtársainak, a kollárkingáknak a csehkatkához és donátannához hasonló mérvű hazaárulása sem.
2025. 2025.06.23. 16:25:32
Aha, szóval itt van a kutya elásva! Hát, ha így gondolod, marhára nem értek egyet veled. Ügy volt. Nem a pedofil kapott kegyelmet, hanem az őt segítő. Ebben volt egy szándékos csúsztatás az ellenzék részéről, hogy pedofideszhessen. De így is kegyelmet kapott valaki, aki nem érdemelte volna meg. A független igazságszolgáltatás döntése alapján az ürge már előzően a börtönből szabadulva, otthonában töltötte a végrehajtásból hátralevő idejét, Novák és Varga ettől a hátralevő büntetési időtől mentesítette.
Ez így valóban nem pedofil ügy, de hibáztak. Pláne, amikor a kormány zéró toleranciát hirdet a gyermekek elleni erőszaktevők és tettestársaik(!) ellen.
A Fidesz 14 éve kormányzott, amikor kitört a botrány. Még egy összességében jól kormányzó párt, illetve annak emberei is követhetnek el időnként hibákat. Naivság azt hinni, azt várni, hogy nem fognak.
GyMasa 2025.06.23. 16:34:48
Szerintem sem kellett volna engedni a nyomásnak.
Egyszerű, Chewbakka védelmet kelleett volna megjátsszani.
GyMasa 2025.06.23. 16:43:24
MP feljövetele két dolognak a következménye:
- A CIA tanult '22-ből és most jobban választottak MP-vel. (Szerintem nem jól, de ez az én magánvélaményem... Persze, amúgy neki NEM Orbán levéltésa a feladata (AZ még vele is egy "Nice to have", opcionális projekt gól), hanem az ellenzék, és különösen Gyurcsány félreállítása, amit tökéletesen meg is valósított.)
- Sikerült nekik alaposabban összehangolni a sajtó támagását és hazugságait, és, szerintem megregulázni őket, hogy fegyelmezetten ugyanarra menjenek mindig.
Azt nem tudom, mire lesz ez elég, de gyanítom, hogy a reális cél jövőre a következő 2/3 megakadályozása lesz.
Ugyanis, MP puszta léte, amire alapoznak, az csak a tényleg, patológiáűsal Orbánfóbiásokra elég. Azok az emberek, akik jobb híjján (azaz nem látják a kormányképes alternatívát) szavaznak a fideszre, nem fognak MP-re szavazni, hiszen, ha az ember megpróbálja kideríteni, hogy mit ígér MP, akkor egy üres halmazt talál csak.
Szinte semmiben nem hajlandó nyilatkozni, ami kát dolgot szokott jelenteni:
- Vagy pont az ellenkezőjét akarja csinálni annak, amit a fidesz, ami ugye nem fog jótt tenni az esetleges "fidesz árvák" (én nem látok ilyet, amúgy) rá szavazási hajlandóságának
- vagy tényleg nem tudja, mit szeretne, akkor viszont nem kormányon van a helye...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.23. 16:51:51
www.youtube.com/watch?v=2d63VVZI2js
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.23. 16:56:11
2025. 2025.06.23. 17:05:05
Lényegében az összes déká, momentum, kétfarkú, jobbik és mszp szavazó. Akik átmentek a telefonhajigálóhoz és akik maradtak pártjaiknál. Ez a tábor 2022-ben 1,9 millió főt tett ki. Ma sincsenek többen. A kétharmad lehet, hogy ezúttal nem lesz meg.
-----------
"Azok az emberek, akik jobb híjján (azaz nem látják a kormányképes alternatívát) szavaznak a fideszre, nem fognak MP-re szavazni, hiszen, ha az ember megpróbálja kideríteni, hogy mit ígér MP, akkor egy üres halmazt talál csak."
Ezt én magam is így látom. Ezért lesz '26-ban kábé ugyanannyi szavazója a volt Összefogás pártjainak és a Tiszának összesen.
Ami még a jobb híján a fideszre szavazást illeti: nem tudom, mennyire mérhető, számszerűsíthető. Az egyik közvélemény kutatótól rendszeresen hívogatnak. Az egyik kérdést a választói beazonosításhoz gyakran felteszik:
"Önre melyik állítás igaz? (Nem szó szerint.)
1. Mindenben egyetértek a kormánnyal, elkötelezett támogatója vagyok.
2. Több mindennel egyetértek, amit a kormány csinál, de nyitott vagyok a változásra.
3. Semmivel nem értek egyet, változást akarok.
Hacsak például így nem. A középső választ szoktam bemondani. A nyitott vagyok a változásra természetesen nem föltétlenül azt jelenti, hogy csak és kizárólag jobb híján szavaz valaki a Fideszre, még megfelelő alternatíva jelenlétében sem, de legalábbis elgondolkozik rajta.
GyMasa 2025.06.23. 17:15:04
"A kétharmad lehet, hogy ezúttal nem lesz meg. "
Azért, ahhoz is ezek közül MIND a kettőnek teljesülnie kell:
- Valahonnan szerez az összefogás még 1 millió szavazót vagy a fidesz veszít feleannyit
Azt hiszem, hogy az első feltétel szinte lehetetlen, hiszen '22-ben a lehető legjobban megvalósult az összefogás, mégis a legrosszab eredményt érték el vele.
Közben lett egy Mi Hazánk, akik stabilan felszívták az ex-jobbikos szavzókat. Ők vehetnek el fidesz szavazatokat, de nem hiszem, hogy ez megtörténne.
Ez eddig 3+2+<1= <6 millió szavazat. Ez szinte kimaxolja a szavazatokat az országban, hiszen a kb. 8 millió szavazóból olyan 30% politikailag passzyv, és 70% feletti részvétellel jön ki. Az pedig már megvolt tavaly, és mégsem nyert vele az ellenzék.
- Az ellenzézi jelöltek a lehető legtöbb helyen megverik a fideszes egyéni jelöltet.
Ezzel, ugye az a probléma, hogy Budapest és pár nagyváros kivételével az egyéni helyeket rendszeresen behúzta a fidesz az elmúlt 15 évben. MP-nek még jelöltjei sincsenek...
Olyan jelöltekről beszélünk, akik évtizedsek óta vezetik a várost/falut.
2025. 2025.06.23. 17:29:08
A Fidesz olyan 3 millió 70 ezer, kerekítve 3,1 millió szavazatot kapott 2022-ben - a határon túliakkal együtt. Ezúttal több mint kétmillió(!) szavazója fejezte ki bizalmát a kormány mellett. Ez óriási szám annak függvényében, hogy ilyen népszavazásokon természetesen a szavazóknak csupán egy része vesz részt. Most is így van - még úgy is, hogy mivel nagy a tét, a szokásosnál jóval több embert mozgatott meg.
Lehet számolni, mérlegelni.
vasútihíd 2025.06.23. 17:36:28
GyMasa 2025.06.23. 17:44:10
Mondjuk nekem nem nagyon tetszett, hogy simán engedett 2x is szavazni...
Azért, azt elvártam vona, hogy valami komolyabb védelem van a rendszeren, mint egy szimpla email cím...
GyMasa 2025.06.23. 17:45:25
Azt nem kellene erőltetniük, mert az ellenzéki oldalnak is lenne miért "takarodni a közéletből"...
GyMasa 2025.06.23. 17:47:55
Persze, ehhez ugye az kellene, hogy saját magukkal szemben is pont ugyanolyan szigorúak legyenek, mint bárki mással kapcsolatban...
Az pedig nem szokásuk...
vasútihíd 2025.06.23. 17:48:43
Tapi2021 2025.06.23. 17:51:04
MP baja az, hogy annyi év igazodás, helyezkedés, hasznok húzása után, saját jogon nem maradhatott a Fidesz belső köre közelében. Legalább a kedvezményezetti körben.
Ezért kezdett ámokfutásba. Ezt az ellenzéki választók csak felkarolták, nincs jobb remény alapon.
De még MP-t is semlegesíteni lehetett volna a korai szakaszban.
Csak pont ehhez nincs már elég tudás. Illetve ehhez sem.
gigabursch 2025.06.23. 17:53:52
Mind a ketten azok...
Tapi2021 2025.06.23. 17:54:44
Persze. Jönnek hibák. Csak valamely kormány szakértői gépezete tudja kezelni, más kormányé meg nem.
Ez nem tudta.
Ha tudta volna, akkor ma Varga Judit az EP-ben van!
GyMasa 2025.06.23. 17:58:31
"De még MP-t is semlegesíteni lehetett volna a korai szakaszban.
Szerintem az elején a kormányközeli sajtó túl sokat foglalkozott vele. AKkor kellett volna teljességgel hanyagolni.
Az egésznek az volt az üzenete, hogy petike fontos, pedig nem.
Tapi2021 2025.06.23. 18:04:24
Mivel nem auditáltak a számok, a Fidesz/kormány (is) azt mond be, amit akar...
Én ezért nem bíznám el magam. Mert az a bukás előszobája.
Hiszen ott vannak az ellenzéki kutatók mérései is, amelyek meg egészen más számokat mutatnak. Nyilván mindenki kozmetikáz, de a kormány is. Szóval... szárazon kell tartani a puskaport.
2025. 2025.06.23. 18:33:35
Ha nem foglalkozik vele, az ellenzéki szavazók nagy részét ugyanúgy magához vonzza, ezáltal ugyanúgy kihívóvá vált volna. Az ellenféllel pedig foglalkozni kell. Az követ el öngyilkosságot, aki nem teszi meg.
2025. 2025.06.23. 18:40:52
2025. 2025.06.23. 18:42:38
Adják át a Választási Irodának, vagy mi a neve.
vergyula 2025.06.23. 18:46:30
Mind a ketten azok..."
Láttad őket a zsinagógában?
2025. 2025.06.23. 18:46:56
A te túltolt aggódásod is kontraproduktív.
A Tisza nem tud bevonzani senkit a többi ellenzéki párt szavazóin kívül. Kivéve a 18 éves választókorba lépőket.