magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Miket beszél?

Navracsics halandzsázik egy szép nagyot.

A Fidesz éppenhogy nem nézte le a polgárokat, hanem nekik sokat adott. S pont ebben hibázott: a kisembereket nézte le.

Csak egy látványos példa: a behajtási cégek körüli helyzet. Tipikusan olyasmi, ami a polgárságot nem érinti, hiszen a polgárok nem szoktak elmaradni számláik fizetésével, ez sokkal jellemzőbben kisember-probléma. Viszont semmi se lett téve az egész behajtási rend ellen, ahol a behajtó cégek 100-200 %-okat tesznek rá a tartozásra. Sőt, megesik, hogy 50 ezer Ft-os tartozásból fél év alatta a tízszerese lesz. Mindez teljesen legálisan, az állam ez ellen semmit se lép.

Ugyanez a bankoknak kedvezés a hitelezésnél. Magyarországon a bankhitelek minden hátránya a tartozó félre hárul, a bankok viszont szabadon garázdálkodhatnak. Lásd, ingatlan elárverezése nyomott áron, majd további követelések a tartozó féllel szemben.

Ezek mind tipikusan olyan problémák, melyek a polgárokat nem érintik, de a lakosság nagy részét igen.

Itt kellett volna lépni. S kezdetben voltak is ilyen lépések, lásd rezsicsökkentés, de ezt nem folytatták.

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9919097085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2026.05.12. 08:17:03

@kunzooo: nem volt kötelező nyakra főre napelemre pályázni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.05.12. 08:22:04

@Gery1987:

A cél a normalitás képviselete. Még van erre komoly szavazói tömeg.

Serény Vélemény 2026.05.12. 08:24:57

@Gery1987: Mo 21%-a 8 általánost végzett, vagy annyit sem. És további 21% szakiskolát, vagy ilyesmi, érettségit nem adó oktatást.

Ezeknek nem lehet olyan állást adni, amiről a belpesti értelmetlenség álmodozik. Vagy a te adódból tartják el őket, vagy lapátol egy építkezésen-szalag mellett aksit gyárt.

Ez a rögvalóság a “magas hozzáadott érték”-ről.

És én értem, hogy nem érted, de erről szól a lényeg.

Gery1987 2026.05.12. 08:32:45

@Serény Vélemény:

Pfff.
Persze, terjunk vissza a szenre nem?

Gery1987 2026.05.12. 08:33:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Normalitas az eszed tokja...
Abnormalitas volt, kepmutatas, kozpenz lopas, luxizas, budosbunkoskodas...
Ebbe buktak bele.
Ideje elengednek a fideszt...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 08:34:49

@Serény Vélemény: és amikor ezek megdrágulnak, jönnek a ladyboyok, akik kevesebb pofával de magasabb szorgalommal jobban csinálják a dolgaikat. Bizony, így megy ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.05.12. 08:37:29

@Gery1987:

Аmit írsz, az a rendszer hulladéka, nem a lényege.

Orbánt sose a pénz érdekelte, se a hatalom. Ő a történelemkönyvnek dolgozik.

Gery1987 2026.05.12. 08:37:43

@Serény Vélemény:

Mindenkit lehet kepezni.
Eggyel tobbre mindenki kepes.
Vannak ra peldak.

A magas hozzaadott ertek pedig felhuzza a tobbi beret is.

A dan takarito se abbol el jobban hogy jobban takarit mint a magyar.

Gery1987 2026.05.12. 08:38:27

@Deak Tamas:

Evrol evre hulyebb vagy ahogy venulsz faszbuttony, igy van ez.

_Neville 2026.05.12. 08:49:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem-nem. Simán látom, hogy 30-40+-os, eddig értelmesnek gondolt ismerőseim is lájkolják ezeket a celebkedő kutyakomédiákat, mikor pl bohózatot csinál a miniszterelnöki pozícióból azzal, hogy ír egy "hivatalos" levelet az ügyvezető minisztereknek, hogy várja a választ postán 2 óra múlva (!), amire nyilvánvalóan nem vár semmilyen választ, csak a FB lájkokat akarja learatni a sok hülyétől.
Szerintem nem világnézeti kérdés, hogy ez kurvára ciki.

Serény Vélemény 2026.05.12. 09:03:45

@Gery1987: “ Mindenkit lehet kepezni.”

Te pl mit tanultál az elmúlt 1 évben?

Serény Vélemény 2026.05.12. 09:07:22

@_Neville: ezek a proliknak szóló cirkuszi elemek. Nyilvánvalóan a világ nem így működik, és Péterünk ezt pontosan tudja, csak a sok buta Tisza szektás ezt nem tudja, mert buta.

Serény Vélemény 2026.05.12. 09:09:26

@_Neville: rájött, hogy a karmelitában van iratmegsemmisítő.
Mint ahogy minden irodában van.
De azt nem tudja az észlény, hogy a felhőben akkor is ott marad a dokumentum, ha kinyomtatták, és utána ledarálták.

Boldeone2 2026.05.12. 09:09:33

@_Neville: Inkább Orbán volt a ciki, aki cseszett kommunikálni az emberekkel. A " nemzeti inzultáció" nem volt az...Aki képtelen volt kisemberként viselkedni, kimenni a nép, közé, meghallgatni őket, kezet fogni vagy akár szelfizni velük...Vedd észre, hogy Magyar csak a 21-ik század, a fiatalság igényeihez alkalmazkodik. A beiktatási buli nagyon jó program volt, mondhatni történelmi újítás. Ennyi örvendő embert régen láttam együtt...
Abban lehet bízni, hogy a sikerek nem szállnak a fejébe és nem lesz belőle új Orbán ...Erre vannak jelek:" Csak egy vagyok közületek!"- mondta..
A hatalmat 8 évben limitálja, a tervek szerint, ami szintén jó jel..
Élvezzétek a helyzetet! Egyelőre korrekten és jól alakul a kormányalakítás

Boldeone2 2026.05.12. 09:16:15

Érdekes, nekem Navra és Német Zsolt volt a Fideszből a legszimpatikusabb politikusok, mert minimálisan de ellent mertek mondani az orbàni ukázoknál...

Mondjuk Navránál nem tudom eldönteni, hogy elvből állt ki a rezsim ellen, vagy csak egy nettó sunyi volt...Valószínű, már nem értett azzal, hogy a Fidesz kilépett az eredeti szerepköréből és a nagypolgárságot elvesztette...

Az mekkora proliság volt, amikor Dorultán Katalin és társai " Nem leszünk ukrán gyarmat" zászlókkal vonultak...
A "nagypolgár " erre nem szavaz...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 09:44:42

A cikk most sajnos teljes tévedés. A Fidesz néppártként MINDENKINEK kedvezett:
-a 15%-os SZJA-val és a rohadt magas állampapírkamatokkal a jómódúaknak
-az árstopokkal, KAMATSTOPPAL a szegényebbeknek,
-14. havi, 13. havival a nyugdíjasoknak,
-a közmunkával a cigányoknak.

Ezek közül egyedül csak a cigányok meg talán a nyugdíjasok értették meg az üzenetet.
Navracsicsnak abban van igaza egyedül, hogy a KOMMUNIKÁCIÓBAN inkább az alsóbb rétegeket célozták meg. Sajnos azt hitték, hogy a műveltebbek felfogják a rendszert, de nem, azok is segg hülyék voltak. De majd ők is fel fogják, majd mikor 40%-ot vonnak a fizujukból meg fizethetik a vagyonadót.

Sosem sóhajt fel senki örömében, hogy milyen jó, van levegőm! Mert természetesnek veszi. Ezt a repedtsarkú, ócska szöveget is előadták már 2002-ben, hogy minden ugyanaz lesz, csak jobb. :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Majd megértik lassan, hogy mit szavaztak meg. De ugye akinek nincs esze, az szenvedni fog.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 09:46:07

@Gery1987: Hazudsz megint, a választás éjszakáján egyből gratulált.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 09:49:18

@Gery1987:
"kepmutatas, kozpenz lopas, luxizas, budosbunkoskodas...
Ebbe buktak bele."

Megint egy teljesen megalapozatlan állítás, amit egy kisgyerek is tud cáfolni. Ha emiatt buktak meg, akkor miért nem 2014-ben, 18-ban vagy 22-ben?????? Akkor is volt mindegyik. A válasz nagyon egyszerű: a gazdasági világválságba buktak bele. Nem kell hülyeségeket gondolni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 10:16:20

@_Neville: egyetértünk, hasonló a tapasztalatom, és mostmár nyíltan csinálják, lásd Kapu Tibor, aki ugye eddig minden volt csak úrinő nem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 10:17:50

@Serény Vélemény: marxizmus-leninizmust, tudományos szocializmust. Előtte a csehszlovák iskolájában a klasszikus magyarellenes faszságokat, nemzetiségi elnyomásról meg hasonlókról.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 10:18:34

"Tarr Zoltán kiemelte azt is, hogy a teljes oktatási rendszerhez hasonlóan a nemzetiségi oktatásban is visszaadnák az intézmények autonómiáját. Hangsúlyozta: a kormány támogatni és finanszírozni fogja a nemzetiségek által fenntartott oktatási intézményeket, amelyek szerinte kulcsszerepet játszanak a közösségek fennmaradásában és kultúrájuk megőrzésében. „Egy sokszínű, békés és nyugodt országot szeretnénk építeni” – fogalmazott a miniszterjelölt, aki azt is bejelentette, hogy a társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkárságon külön, nemzetiségi ügyekkel foglalkozó helyettes államtitkár dolgozik majd, akinek személyét pénteken nevezik meg."

Szerintem még a programba be kéne venni, hogy ezek a nemzetiségek szakadhassanak el ettől a szar országtól.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 10:23:20

@fofilozofus: nem is a vereség oka itt a fontos, hanem az, hogy kire szavaztak.
Ez pedig a Fidesz bűne, a kultúra és a külügy elhanyagolása, a nemzeti kultúrát képviselők üldözése, azok ellehetetetlenítése akik felháborodtak hogy miért is tömi például a kormány pénzzel a noárokat.
A kólásdoboz nemzedék kitermelése, amely majd megszünteti végre Magyarországot. Érvényes a Márai-vers, csak fordítva és kissé átalakítva.

És elmegy sok ember előtte:
A Katona, ki szíven döfte,
A Farizeus, ki eladta,
Aki háromszor megtagadta.
Vele mártott kezet a tálba,
Harminc ezüstpénzért kínálta
S amíg gyalázta, verte, szidta:
Testét ette és vérét itta -
Most áll és bámul a sok ember,
De szólni Hozzá senki nem mer.

És a világ beszél csodáról,
Papok papolnak bátorságról.
Az államférfi parentálja,
Megáldja a szentséges pápa.
És minden rendű népek, rendek
Kérdik, hogy ez mivégre kellett.
Mért nem pusztult ki, ahogy kérték?
Mért nem várta csendben a végét?

Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2026.05.12. 10:34:23

@_Neville: Úgy látszik a Langley Mitteleuropa központjában a Zelenszkij-recept mellett döntöttek, és ami a legszomorúbb, hogy úgy látszik bevált. A mi prolijaink sem különben, mi talán egy kultúra vagyunk.

Boldeone2 2026.05.12. 10:38:04

"A miniszterjelölt rámutatott, hogy az eddigi kultúrpolitika a társadalmi szakadékok elmélyítésére épült, ezzel szemben a Tisza Párt feladata a kultúrharc lezárása lesz. A kultúrát közös társadalmi üggyé kívánják emelni, ehhez pedig egy szakmailag hiteles, közös kulturális tér létrehozását tartják elengedhetetlennek."

Új korszak kezdődik! A köztv átalakul. Vége az agymosásnak! Jön a sokszínű vilagnézetek és kultúrák ideje

A " nemzeti" jelzőt kisajátítani nem lehet, így lehet baloldali is már nemzeti

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2026.05.12. 10:40:21

@Boldeone2:

A mai európai uralkodó ideológia minden, csak nem nyitott és nem sokszínű.

még mindig ez a nevem senki 2026.05.12. 10:44:13

Tuzson Bence leköszönő igazságügyi miniszter az Igazságügyi és Alkotmányügyi Bizottság ülésén előbb Görög Márta meghallgatásán akadékoskodott, szeretett volna több idő a kérdések feltevésére, de miután leszavazták a kérését, jelezte, hogy ő is szavazott, mire tudatták vele, hogy neki nincs szavazati joga.

Görög Márta után következett Ruff Bálint, aki a Karmelitában tett körútról számolt be, Tuzson „hazugság” felkiáltással szólt közbe, de később is megzavarta a miniszterjelölt beszédét, mire a bizottság elnöke figyelmeztette, hogy ne zavarja az ülést.

Amikor azt hihettük, hogy nem lesz több ilyen, hát lett. Tuzson Bence ismét közbevágott, amit már Ruff Bálint sem tűrt szó nélkül. A leendő miniszter szerint Tuzson Bence még mindig a gyász első fázisában van. A bizottsági elnök ismét figyelmeztette az Orbán-kormány igazságügyi miniszterét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 10:45:05

@Boldeone2: ahhoz hogy az itteni baloldal "nemzeti" legyen, mint mondjuk egy szlovák vagy egy portugál, az kéne, hogy az idegenek eltűnjenek belőle.
De mivel itt a baloldaliság feltétele az idegenség, hiszen 1919 óta az összes baloldali hazaáruló is egyben, így nem kell böfögnöd.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 10:53:10

@Deak Tamas:
"A kólásdoboz nemzedék kitermelése"

Ezt már sokszor leírtad, de vitatkoznék az álláspontoddal. Ugyanis azt vettem észre, hogy vannak dolgok, amire egyszerűen nem lehet hatni ezen a szinten. Ilyen a világdivat is. Az sokkal magasabb szinten dől el: Halihúd meg a Netflix, Face, ilyenek. Persze nagyon fel vagyok háborodva, hogy nem készültek jó filmek az I. vh-ról, Trianonról, a tanácsköztársaságról stb., helyette Vajna seggét nyaltuk, de az emberek hozzáállásán nem segített volna. Egyszerűen lehetetlen.

(Ugye te ajánlottad Fekete Istvántól a Zselléreket? Elolvastam, jó könyv.)

valis47 2026.05.12. 11:08:13

@még mindig ez a nevem senki: A legyőzött kussoljon, szót nem kap, magyarul. Ha a fidesztől rossz néven volt véve az ilyen gőgös tempó, akkor erre mit lehet mondani?

Gery1987 2026.05.12. 11:15:58

@Wildhunt:

A tanulas partolasa es fontossaga proli dolog?
:D

Gery1987 2026.05.12. 11:16:57

@Serény Vélemény:

Az elmult 1 evben nem, de az elmult 4 evben igen, tanultam ujat.

Gery1987 2026.05.12. 11:19:13

@fofilozofus:

Nem arrol beszeltem.
Gyava modon nem ul be a parlamentbe, pedig azt mondta be fog.
De ha nem is veszi fel a mandatumot, ugy illett volna higy bemegy es atadja jelkepesen a posztot...

Meg a medgyesi is elment.
Csak a kurva gyurcsany meg az orban nem volt ott.

Gery1987 2026.05.12. 11:20:28

@fofilozofus:

Majd jonnek az ugyek, meglatod...

Azert csak most lett levaltva mert eddig az oellenzek ballibek voltak, elen gyurcsannyal ez sokaknak nem volt hiteles...

Serény Vélemény 2026.05.12. 11:21:35

@még mindig ez a nevem senki: Ja, a Kocsis Mátét is leszavazták, amikor 4 perc helyett 6(!) percet kért volna fejenként a kérdésekre.

valis47 2026.05.12. 11:23:06

@kunzooo: Azt speciel jól tették, hogy az elhibázott napelemes-támogatást kivezették, az éves szaldóval, amivel akkumulátornak használhatták a hálózatot, fizettek nekik a feleslegesen termelt áramért éves elszámolással. Ha te is rajtavesztettél ennek a kiskapunak a bezárásán, akkor persze így jártál.

még mindig ez a nevem senki 2026.05.12. 11:25:13

@Serény Vélemény: jelezte, hogy ő is szavazott, mire tudatták vele, hogy neki nincs szavazati joga

loller
gyűzike jobb lett vóna misztériumnak

valis47 2026.05.12. 11:33:21

@Gery1987: Már visszaengedték őket, övék a kulturális, szociális, oktatási terület gyakorlatilag az új kormányban. Meg a "kancelláriaminiszteri" poszt is stb.

valis47 2026.05.12. 11:46:32

@Gery1987: De pedig ez a helyzet. Ez egy "igazikonzervatívaktól" szélsőlibsikig terjedő "nagykoalíció", "népfront". Utóbbiaknak kb. odadobták ezeket a területeket, lásd Lannert, Gyurkó, Bódis stb.
Leképezve kicsiben az EU-t, ahol a Néppárttól a Renew-ig terjedő "centrista koalíció" van (egyesek a zöldeket is beleszámítják). Csak ez a koala jelenleg nem tagolódik pártokra.

valis47 2026.05.12. 11:48:40

És persze azt, hogy klasszikus baloldal , "szocdem" jelenleg nem létezik itthon, az tényleg megszűnt.

Gery1987 2026.05.12. 12:00:42

@valis47:

Nepfront igen.
Azzal hogy valaki libsi meg nem lesz gyurcsanyista..

valis47 2026.05.12. 12:02:24

@Gery1987: Nem gyurcsányistát mondtam. Bár a leendő államtitkárok között már felbukkannak olyanok is, akik Gyurcsány, Kóka közelében voltak anno.

Gery1987 2026.05.12. 12:02:27

@valis47:

Nincs valoban, de meg lehet.
Rakosi leszalamizasa ota nincs szocdem partunk, az mszp meg a DK nem volt az..

Gery1987 2026.05.12. 12:03:17

@valis47:

Nincs gyurcsany, ez nem az Osszefosas.
Ezert lehetett a tisza nepfront.

Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2026.05.12. 12:17:31

@Boldeone2: Lehetne de a baloldal mindig kilökte magából ezeket, lásd Schiffer. Ma már nincs baloldal, és nincs is igazán szükség rá.

Az új kormány létrejöttével viszont soha nem volt még ilyen fontos a független, objektív, kritikus média! Mi sokszínűek vagyunk!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 12:19:49

@fofilozofus: de lehet. Nyilván nagy előny ha egy kultúrának nem volt megszakadása, de ha az él egy közösségben* akkor közös ihlet lesz ahogy Attila mondta, inspirációforrás.
Szerintem már mutattam, de itt van egy példa, Noel Rosa nevű brazil énekes megAIzott számai. Noel Rosa 1936-ban meghalt.

youtu.be/8aJFYr0tHHI

Az első számnak, a Com que roupának ez az eredetije:

www.youtube.com/watch?v=rETSGoLBjjk

Szerintem zongorázni se kell a különbséget, az első egy normálisabb mai fiatalt egészen biztosan el tudna érni. Ehhez képest mondjuk itt van egy dal, amit az egész ország énekelt anno:

www.youtube.com/watch?v=hHdDItvYggs

ez pedig a butapestbáros belterjesített változata, magáért beszél (mivel ének nincs) és a nyóckeren kívül nem is ismeri senki, de szerintem még ott sem.

youtu.be/ZBUppM-jlZY

Ez a különbség.
Én egyébként AIsítettem magyarnótákat, egyik jobb lett mint a másik. Mindegyik a mai népszerű hangzásvilággal és hangszerekkel tökéletes.
Dehát ez a népség itt még mindig ott tart, hogy a geci Orbán bosszúja a magyar érettségi.

*=ide értelemszerűen nemzetet írok amúgy, csak most nem, hátha valamilyen nem reménytelen tiszás ezt végigolvasta.

2026. 480 a benzin 2026.05.12. 12:36:14

"Magyarországon a bankhitelek minden hátránya a tartozó félre hárul..."

És? A kisember kapott éppen eleget a Fidesz-kormányoktól ahhoz, hogy mint kákán a csomó, csak akkor zavarhatta ez, ha érzelmileg gyűlölte a narancsot.

És éppen ezért nincs igazad, amikor azt állítod, hogy a Fidesz lenézte a "kisembert". Akinek bőséggel juttatunk, ámde el várjuk, hogy hasznos tagja legyen a társadalomnak, azt nem nézzük le.

valis47 2026.05.12. 12:50:28

24.hu/belfold/2026/05/12/vitezy-david-var-luxus/

egy reakció:

"Tisztelt Olvtársak, Olvtársnők, Barátaim!
A tudhatóan általam (sem) kedvelt előző rezsimnek számtalan pazarló és értelmetlen beruházása volt, amelyekért most elvileg elszámoltatják a felelősöket.
Azonban a fenti cikkben idézett Vitézy-féle kinyilatkoztatás enyhén szólva sem igaz - legalábbis ami a második képen szereplő ülésterem és a Szentháromság-téri épületet (annak azt a részét, amit láttam, láthattam) illeti.
Az épület műemléki védelem alatt áll tudtommal, pénzügyminisztériumnak épült, majd később lett a Villamoskar kollégiuma. Tavaly ősszel évfolyamtársaimmal külön engedély alapján (mert már a Belügyminisztérium kezelésében áll) megnézhettük azokat a termeket, szobákat stb., amelyekben laktunk, tanultunk, buliztunk. Egyrészt a Készenléti Rendőrség két tagja, másrészt egy művészettörténész kísért minket. Utóbbi volt felelős az épület felújításáért. (Már az én időmben is eléggé elhasználódott volt, de mi imádtuk.) Az utóbbi szakember (aki természetesen nem Vitézy Dávid volt) kb. 2-2,5 órán keresztül magyarázta részletesen hogyan állították vissza az eredeti állapotokat (ahol lehetett). A legalaposabban, az eredeti (!) tervek szerint történt minden, a kolesz bővítése érdekében végzett módosításokat is visszabontották. Van olyan terem, amibe az eredeti képeket (a magyar pénzügyminisztereket megörökítő festmények) is visszaszerezték - ennyire részletes volt. Ami a képen látható, az a régi Díszterem, ahol a koncertek voltak (Omega, LGT stb., stb.).
Sokba került? Lehet, de nem tízmilliárdokba. Megérte? Egyértelműen. Örültünk, senki nem nyafogott. Az volt az egyöntetű vélemény, hogy bámulatos amit csináltak, csak az a kár, hogy ezt az épületet (azt a részét, ami a tér felé esik és láthattuk) meg kellene nyitni a turisták előtt - úgyis elsősorban mintha reprezentációs célra használnák. Speciel ez a nemzeti vagyon és a közös múlt értékes darabja, egyáltalán nem baj, hogy nem egy omladozó épület áll a Mátyás templom szomszédságában.
Nem tudom, hogy van-e aranyból készült toalett az épületben, vagy bármi felesleges luxus, mert mindenhova nem mehettünk be (meg nem is érdekelt minket, azon nosztalgiáztunk, kinek hol volt a szállása), de szerintem ennek értelme volt, bár tényleg jó lenne, ha - akárcsak az Országház - vezetéssel látogatható lenne. Akkor ti is láthatnátok, hogy ez nem egy lombkoronasétány projekt volt.
Vitézy meg - legalábbis ebben - nem mondott igazat.
Ezúton kívános további sok erőt, egészséget az új rezsim túléléséhez!"

2026. 480 a benzin 2026.05.12. 12:56:35

Akkora anyagi, szociális, felzárkóztatás ment végbe az elmúlt 16 évben, mint talán legutóbb az 1960-as, 70-es években. A polgári értékrendet pedig a középosztály saját maga értékelte le az általános elhülyüléssel. Ezt is hiba csak úgy a Fideszre kenni. Minden szinten hülyülünk - bár ez világjelenség az un. nyugati társadalmakban.

A Fidesz kormányzás talán egyetlen hozadéka ebben az a sokszor leegyszerűsítő, szinte proliszintű kommunikációs gyakorlat. De a széles néptömegek megszólításához, illetve a tábor egyben tartásához (lásd fentebb, és utóbbi mint kiderült nem igazán sikerült) ez kellett. Ami idén nem ment a Fidesznek, sikerült a feleséglehallgató trógernek.

még mindig ez a nevem senki 2026.05.12. 13:37:58

Gazdálkodj Okosan DPK: Végelszámolás alatt Szabó Zsófia cége
Egyszerűsített végelszámolással szűnhet meg az Éternity.3 Zrt., amelyet 2025 őszén alapított Szabó Zsófi influenszer, a TV2 műsorvezetője
Szabó korábban belépett a Gazdálkodj Okosan nevű Digitális Polgári Körbe, amelynek tagjai között Nagy Márton akkori nemzetgazdasági miniszter

lul

Serény Vélemény 2026.05.12. 13:46:26

@2026. 480 a benzin: nemcsak. Mo- n még mindig divat a hitelt nem visszafizetni. Sok ilyen divatozás, és a bank is bedől.

valis47 2026.05.12. 14:14:34

Az Átlátszóhoz eljutott bírósági dokumentumok tanúsága szerint M.T., alias „Buddha” a sértett számítógépéről származó szexképekkel zsarolt meg valakit, váltságdíjat kért és kapott azért, hogy ezeket ne hozza nyilvánosságra az interneten, és emiatt jogerősen felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték. A lap úgy tudja, hogy a Tisza Pártból az elmúlt két évben több tucat önkéntest és stábtagot eltávolítottak a „Buddha” által prezentált kémgyanúk alapján, most pedig fontos pozíciót szánnak neki a Belügyminisztériumban, ahol szenzitív adatokhoz férne hozzá a rovott múltú informatikus.

kunzooo 2026.05.12. 14:38:16

@valis47:
A pályázat feltételein menet közben változtattak, többször is. Több vállakozás is tönkrement emiatt.

Glokta 2026.05.12. 17:03:50

@fofilozofus: "A cikk most sajnos teljes tévedés. A Fidesz néppártként MINDENKINEK kedvezett:
-a 15%-os SZJA-val és a rohadt magas állampapírkamatokkal a jómódúaknak
-az árstopokkal, KAMATSTOPPAL a szegényebbeknek,
-14. havi, 13. havival a nyugdíjasoknak,
-a közmunkával a cigányoknak.

Ezek közül egyedül csak a cigányok meg talán a nyugdíjasok értették meg az üzenetet.
Navracsicsnak abban van igaza egyedül, hogy a KOMMUNIKÁCIÓBAN inkább az alsóbb rétegeket célozták meg. Sajnos azt hitték, hogy a műveltebbek felfogják a rendszert, de nem, azok is segg hülyék voltak. De majd ők is fel fogják, majd mikor 40%-ot vonnak a fizujukból meg fizethetik a vagyonadót."
Nincs olyan hogy mindenkinek kedvezés.
Persze kommunikációs szinten a különadókkal sanyargatták a multikat, de a valóságban áthárították, ebből lett Európa legdrágább bankrendszere és rekord élelmiszerinfláció.
Kultúrára, sportra meg "gazdaságfejlesztésre" sokat költöttek (mondjuk az elsőnek nem volt sok hozadéka), míg egészségügyre és oktatásra és általában a közszolgálatatásokra keveset.

Igazából a vicc az, hogy pont a nyugdíjasok voltak az a csoport, amelynek összességében a legkevésbé kedvezett a Fidesz kormányzása (eléggé alacsony összeget költ a kormány nyugdíjakra legalábbis régiós vagy európai viszonylatban) az inflációhoz kötött emelés miatt, mégis ők szavaztak a leginkább rájuk, egyrészt mert kaptak egy biztos stabilitást és ehhez még extra bónuszokat (pl. élelmiszerutalvány), másrészt mert ők olvasnak leginkább nyomtatott sajtót ahol a Fidesznek dominanciája volt.

Miközben a középosztály jelentős része (kivéve az elmúlt 4 évben a vállalkozókat) volt a legnagyobb nyertes, mégis ők pártoltak el leginkább tőle. Persze ebben az inflációs sokknak nagy szerepe volt, de már korábban is megkezdődött, kulturális alapon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 17:10:05

@2026. 480 a benzin: az utolsónak említett elvárás a gyakorlatban nem történt meg.

Glokta 2026.05.12. 17:12:23

@_Neville: "Engem a Fidesznél jobban sokkol az az abszurd filmszínház, amit MP művel a szombati beiktatása óta a röhejes celebkedéssel, meg a karmelitánál kb a téli palota ostromának posztmodern paródiájával, ahová a minisztereit is magával cipelte, akik kb kínosan feszengték végig a produkciót. Akármilyen hibákat is követett el Orbán, tényleg nem értem, hogy lehet komolyan venni ezt a pozőr bohócot."

Mondjuk Orbánnak volt egy médiabirodalom aminek kiszervezhette a "piszkos munkát" miközben ő a közélet hullámjai fölött lebegő államférfiként tetszeleghetett, Magyar Péternek nincs meg ugyanez (persze a korábbi ellenzéki média eléggé baráti Magyarral, de van egy szint ami alá nem mennek le, mert függetlennek tartják magukat).

"Nem-nem. Simán látom, hogy 30-40+-os, eddig értelmesnek gondolt ismerőseim is lájkolják ezeket a celebkedő kutyakomédiákat, mikor pl bohózatot csinál a miniszterelnöki pozícióból azzal, hogy ír egy "hivatalos" levelet az ügyvezető minisztereknek, hogy várja a választ postán 2 óra múlva (!), amire nyilvánvalóan nem vár semmilyen választ, csak a FB lájkokat akarja learatni a sok hülyétől.
Szerintem nem világnézeti kérdés, hogy ez kurvára ciki."
Hát 20 éve tényleg nem lett volna világnézeti kérdés az ilyet elítélni, de most már azzá vált (az üléspont határozza meg az álláspontot)
MP sok szempontból a magyar Trump, hozzá hasonlóan egyfajta posztmodern, valóságshow-szerű politikát visz, gyakran minősíthetlen stílusban, a korábbi normákat lábbal taposva.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 17:12:41

@Glokta: a rekord élelmiszerinfláció mindössze azért volt mert kiment a vállalkozói rezsicsökkentés, így a szimpla EU-szintű nyugati élelmiszerárak jelentek meg. Majd ha kimegy a lakossági rezsicsökkentés, akkor a nyugati szintű rezsiárak is megjelennek (de legalább a Zorbán nem lop, meg a Lölő se jaktozik)
Az amúgy szomorú lenne, ha a középosztálynak ez a "rekord" infláció elég lenne, Bokros idején nemcsak az élelmiszerár pörgött hanem minden, mégse nyert ekkorát a Fidesz mint most a Tisza.

Glokta 2026.05.12. 17:28:47

@Deak Tamas: Nem, azért (is) volt ekkora, mert megnövelték a forgalmi adókat: telex.hu/g7/kozelet/2024/04/06/azert-volt-nalunk-atlagon-felul-draga-az-elelmiszer-mert-megnoveltek-a-forgalmi-adokat

A Bokros-csomag idején még túl fiatal voltam hogy politikával foglalkozzak, de szerintem ott az MSZP-t "segítette" az hogy eleve egy katasztrofális gazdasági helyzetben vették át az országot 94'-ben, az emberek hozzá voltak szokva a magas inflációhoz már. Ráadásul pont 97-re kezdett javulni a gazdasági helyzet.

A Fidesznek, 16 éve hatalmon lévő pártként, nehezebb volt kire mutogatnia, a 2010-es években az emberek elszoktak az inflációtól, és erre jött rá hogy 2025-ben (habár alacsony volt az infláció) is maradt a gazdasági stagnálás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 17:31:58

@Glokta: az alatt mit értesz, hogy "lett" a kontinens legdrágább bankrendszere? A magyar bankrendszer fennállása óta drága és rossz.
Egyébként meg az én portugál bankom havidíjként megesz 6 eurót, egy 50 eurós külföldi kártyás vásárlásért van arca akár 1 eurót is felszámolni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.12. 17:36:32

@Glokta: a második bekezdés nem igaz, én akkor már dolgoztam bőven. Épp körülbelül akkor kezdett - volna - az a pszichológiai és gazdasági helyzet lenyugodni, ami az egész Bokos előtti inflációs érzetet indukálta. Az az infláció, ha lehet idétlenül fogalmazni, "piaci infláció" volt, háborúval és puccsokkal terhelt környezetben. A Bokros-csomagban csúszó leértékelések, ütemezett nagyarányú termékfüggetlen áremelések voltak. Az 1997-es látszólagos gazdasági növekedés csak a választási évnek és a sokkterápiából kissé magához térő országnak következménye.

jónévez 2026.05.12. 18:41:32

@Glokta:
"MP sok szempontból a magyar Trump, hozzá hasonlóan egyfajta posztmodern, valóságshow-szerű politikát visz, gyakran minősíthetlen stílusban, a korábbi normákat lábbal taposva"
Hát nem.
Trump maga a hagyomanyos amerikanus liberáli, csak ezt ma divat tagadni, és európaban úgysem értik.
Magyar Peter nem hagyományos magyar "jobboldali" (hülye kifejezes, de ezt állitja).
Inkább egy szélsőséget idéz meg, mikor kinyitja a száját, de én még mindig azt mondom: várjunk kicsit.
Mindenesetre a hasonlítas NAGYON fals volt.

Serény Vélemény 2026.05.12. 18:52:41

@Glokta: @Deak Tamas: ráadásul a Magyarország demográfiáját totálisan pont a Bokros csomag vágta agyon.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 19:46:48

@Glokta: Végre egy szereplő, aki értelmes érveket sorol, köszönjük.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 19:50:57

Jó ez a celebkedés, de majd ha kormányzás lesz, meglátjuk az eredményeket. Sokszor elmondtam már, hogy a bolsevikok annyit láttak a tőkésekből, hogy cilinderben szivaroznak -- ezt mi is meg tudnánk tenni -- gondolták. Aztán mikor hozzájuk került a kormányrúd, mindenki éhen halt.

A tőkések a szivarozás közben is gondolkodtak, vitáztak, irányítottak. Majd elmúlik ez az állapot, és kiderült, hogy mit tudnak. Sajnos rossz előérzetem van, de kell még 1-2 év, hogy kdierüljön. Most még ne vonjunk mérleget. Bár a PM bejentése, hogy marad az anyák SZJA-mentessége meg lesz KATA megint stb. (miközben majd nem elsznek különadók) azt vetíti előre, hogy ezek KIBASZOTT NAGY államadósságot fognak felhalmozni. Ne legyen igazam, de lesz.

Gery87 2026.05.12. 20:21:47

@2026. 480 a benzin:

20.000 milliárd ment el a fidesz korrupciójára és tolvajlására!
MI a faszról beszélsz?

Mentél vonattal, busszal, jártál magyar utakon?
Jártál kórházban iskolában?

Hol éltek? Párhuzamos univerzumban!

Szívesen körbevezetnélek egy MÁV javítóműhelyben vagy a Volánnál!
200 milliárd ment székházra, miközben a munkahelyeken meg még mindig "1973 van" és "Pakisztáni állapotok"! Nem túlzok!

A tetves tolvaj kurva anyját mindenkinek aki ezt hagyta ránk 16 év alatt!

Mindenre volt pénz csak a jövőre nem!

Glokta 2026.05.12. 20:39:31

@jónévez: "Hát nem.
Trump maga a hagyomanyos amerikanus liberáli, csak ezt ma divat tagadni, és európaban úgysem értik.
Magyar Peter nem hagyományos magyar "jobboldali" (hülye kifejezes, de ezt állitja).
Inkább egy szélsőséget idéz meg, mikor kinyitja a száját, de én még mindig azt mondom: várjunk kicsit."
Igen, mert a hagyományos amerikai liberális politikus arról ismeretes, hogy az ellenfele bebörtönzésével kampányol ("Lock her up!"), a mexikói bevándorlókról azt mondja hogy a nagy részük bűnöző, vietnami háborúban megkínzott veteránról azt mondja hogy nem háborús hős, és minden alkalommal amikor elveszít egy választást, azt csalásnak mondja? :D

Trump és MP mindketten populista módon, az estabishment lebontását ígérve, és szélsőséges stílusban kampányoltak, szinte minden vádra visszatámadással, és szinte minden ellentmondásaikra vagy hazugságaikra rámutatásra tagadással válaszoltak, de eközben viszont tartalmilag, ideológilag alapvetően nem voltak radikálisak.

Serény Vélemény 2026.05.12. 20:43:52

@Gery87: “ Miközben a népnek az állami ingatlantulajdon éjszakai bejárásán szörnyülködtek, ami itt marad, csöndben újraindították az állami üzemanyag-szállításokat Ukrajnába, ami viszont nem marad itt. Mindezt kezdődő olajválság idején.”

A nagyon ostobák kedvéért: nincs elég gázolaj Magyarországon sem, és az EU-ban sem. És nem is lesz évekig.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.12. 21:04:55

@Gery87:
Ne feledjük el, hogy a Tisza győzelme miatt meg lesz szavazva a 90 milliárd eurós ukrán hitel, ami mai árfolyamon és Magyarországra arányosítva (2,2%, kb. ennyi Mo. lakosságarányosan az EU-n belül) kb. 700 milliárd forintot jelent. Azaz csak 1 nap alatt ennyivel ugrott meg az államadósság. Hagyjuk már ezt a lopás szöveget, ti már az első nap elbasztatok ennyi pénzt (mert ugye szerintetek Ukrajnának adni nem lopás, csak ha magyar épületek épülnek belőle.)

Ha rajtatok múlna, akkor a magyar miniszterelnöki hivatalt egy disznóólba tennétek, mert különben "lopááááááás".

még mindig ez a nevem senki 2026.05.12. 21:26:54

Megalakult az új Országgyűlés, azonnal megszűnik a háborús veszélyhelyzet Magyarországon

vissza a demo kráciába

Glokta 2026.05.12. 22:08:26

@fofilozofus: "Ne feledjük el, hogy a Tisza győzelme miatt meg lesz szavazva a 90 milliárd eurós ukrán hitel, ami mai árfolyamon és Magyarországra arányosítva (2,2%, kb. ennyi Mo. lakosságarányosan az EU-n belül) kb. 700 milliárd forintot jelent. Azaz csak 1 nap alatt ennyivel ugrott meg az államadósság. Hagyjuk már ezt a lopás szöveget, ti már az első nap elbasztatok ennyi pénzt (mert ugye szerintetek Ukrajnának adni nem lopás, csak ha magyar épületek épülnek belőle.)"

Magyarország nincs benne ebben a hitelben.

Alöksz Róz Unbanned 2026.05.12. 22:31:25

@Serény Vélemény: "A nagyon ostobák kedvéért: nincs elég gázolaj Magyarországon sem, és az EU-ban sem. És nem is lesz évekig." - a nagyon ostobák kedvéért: milyen jó lenne most egy jól fejlesztett tömegközlekedés, igaz?

Alöksz Róz Unbanned 2026.05.12. 22:39:24

@fofilozofus: "Ne feledjük el, hogy a Tisza győzelme miatt meg lesz szavazva a 90 milliárd eurós ukrán hitel" - tévedés. nem LESZ megszavazva.

ezt orbán már megszavazta, tavaly decemberben.
a választás után pedig már az utólagos vétót is elengedte.

de te csak rettegj

valis47 2026.05.12. 23:00:02

@Alöksz Róz Unbanned: A buszok dízellel mennek, vonat meg villamos meg nem mehet mindenhová...
Meg a kajádat sem viszi el a Lidlig.

valis47 2026.05.12. 23:01:30

@Alöksz Róz Unbanned: Igazából abban a 90 milliárdban mi nem vagyunk benne, a csehekkel és a szlovákokkal együtt mi nem vagyunk hitelnyújtók tudtommal.
A Barátság lezárása miatt vétózta Orbán, miután megnyitották a választás után, ez okafogyottá vált. Ahogy az aranyszállítmányuk megállítása is.

Alöksz Róz Unbanned 2026.05.12. 23:03:48

@valis47: hát csak matek is van a világon: egy buszra felfér 50 ember és nem fogyaszt annyit mint 50 autó.

Alöksz Róz Unbanned 2026.05.12. 23:04:41

@valis47: tudom, hogy nem vagyunk benne, de az már volt

Alöksz Róz Unbanned 2026.05.12. 23:06:55

@valis47: "vonat meg villamos meg nem mehet mindenhová..." - hát nem tudom, biztos erre is ki lehet találni valamit...

talán lábat növeszthetnénk.

Gery1987 2026.05.13. 06:16:05

@Serény Vélemény:

Ha igy lesz koszond meg trumpnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.13. 08:54:02

@Glokta: @Serény Vélemény: pontosan így van hiszen a meg nem született gyerekek mellé nagyon sokáig az a lelkiállapot társult, hogy mit csinálok a gyerekkel ha jön még egy ilyen esemény?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2026.05.13. 08:58:15

@fofilozofus: szerintem sem a horthysta, sőt hortysta esetleg hortista Benczúr meg Aba-Novák képekkel kellene rongálni a magyar miniszterelnököt esetleg meglátogatók szépérzékét.
DrMáriáss képeket a Miniszterelnökségbe !

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2026.05.13. 12:05:12

@Alöksz Róz Unbanned:
"a választás után pedig már az utólagos vétót is elengedte."

Tehát a Tisza miatt fogjuk fizetni. Ezt akarta a nép. :-) Az idióták.

F 117 2026.05.13. 20:24:30

Kimaradt a devizahitelekből okozott következmény. Akik nem tudták fizetni a felvett hitelösszeg átlagban háromszorosára nőtt mértékét ezekhez a végrehajtókhoz kerültek át és a tulajdonukat, ami ingatlan és jármű volt töredékárakon vitték el, hogy a fennmaradt tartozás, ami szerintük még jár tovább követeljék. A Fidesz kormány asszisztálása mellett mellett történt többek közt. Ha igaz 2015-ben alkut kötöttek a bankokkal és végrehajtókkal, hogy szabad a vásár és nem lesznek törvényileg gátolva. Ezért is fajult el ennyire Ezzel foglalkozó ügyvédek mondták el, hogy ameddig nem rendeződik a helyzet azonnal fel kellett volna függeszteni a végrehajtásokat és a 2014-es devizahiteles törvényeket is hatályon kívül kellene helyezni. Ezt a kormány nem tette meg. Az Európai Bíróság C-630/23 2025.4.30-kor kijött ítéletében kötelezővé tette a magyar bíróságok számára, hogy az általuk kiadott direktíva mentén hozzanak ítéletet a fogyasztók javára. Dióhéjban a bankok és végrehajtók csak a felvett tőkeösszeget szedhetik be, amit forintban kaptak meg. Ez máig nem történt meg. A kúria annyiban módosította továbbra is a bankok felé kedvezve, hogy egyénileg lehet perelni, aki megteheti és csak a nem megfelelő tájékoztatásra hivatkozva egy érvénytelenségi perben. Direkt erre szűkítették le, pedig nem csak emiatt érvénytelenek a devizahiteles szerződések.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása