egy – Bár otthon le se szartad a politikát, sőt szavazni sem mentél el, mondd azt, hogy kivándorlásod fő oka politikai.
kettő – Bár otthon szörnyű nyomorként élted meg, hogy egyszobás bérlakásban élsz egyedül, külföldön tekintsd teljesen normális állapotnak, hogy tizedmagaddal, köztük öt szomáliai menekülttel, laksz együtt egy szükséglakásban.
három – Amikor sikerült minimálbéres állást találnod, ezt úgy meséld, hogy „itt megbecsülik a munkát”.
négy – Az otthoni szokásokat tartsd nevetségesnek, új hazád szokásait viszont tekints a civilizáció csúcsának.
öt – Érts egyet a helyi idegenelles pártokkal és hibáztass minden bevándorlót, saját magadat leszámítva.
hat – Otthon panaszkodtál, hogy iszonyú messze, 15 km-re laksz munkahelyedtől, de külföldön nem okoz semmilyen gondot, ha 80 km-t utazol munkahelyedig.
hét – Igyekezz magyarul enyhe idegen akcentussal beszélni, hogy mindenki lássa, mennyire integrálódtál új hazádban.
nyolc – Dolgozz szabadság nélkül minden évben 50 hetet, túlórázz, spórolj mindenen, majd a maradék 2 hétre látogass haza, ott költekezz, hagy lássa mindenki milyen gazdag vagy.
kilenc – Vess meg mindenkit, aki hazatelepült, az ilyeneket nevezd élhetetlen, maradi, lusta alakoknak.
tíz – Nevezd hazugságnak a kivándoroltak számát közlő statisztikát, állapítsd meg, hogy a valós szám ennek a 4-5-szöröse.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Éhesló 2014.08.15. 11:08:53
hollario 2014.08.15. 13:45:31
tudjukkik 2014.08.15. 14:00:07
cserepfalva 2014.08.15. 14:18:47
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 14:23:14
Megizzadtam kicsit írás közben. A fejemből csak 8 pont pattant ki azonnal, kettőnél kellett egy kis fantázia is.
bearman 2014.08.15. 14:29:48
Ez pl teljesen igaz, bár itt a 80km messze nem kerül annyi időbe, mint Magyarországon a 15.
De amúgy jogos...
bearman 2014.08.15. 14:35:56
Ebben is tök igazad van, láttad volna, milyen hülyén nézett a villanyszerelő, amikor megkérdeztem, hogy és mennyi lenne okosba', Mehrwertsteuer nélkül. Ej, de ciki volt...
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 14:37:47
Ilyenek a gonosz emberek...
p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2014.08.15. 14:43:25
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 14:47:07
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.15. 15:10:25
Dr. Trebitsch 2014.08.15. 15:16:28
bearman 2014.08.15. 15:21:33
Amúgy meg tök igaza van, tényleg ilyen a tipikus kivándorló. Szar ám a kivándorlónak, mindenütt jó, de legjobb otthon, megmondta Poldi bácsi is. Nehogy idejöjjetek! Hülye ötlet.
kézműves étcsokimikulás 2014.08.15. 15:22:11
2014.08.15. 15:26:19
egy – a világon minden politika, a szar gazdasági helyzet végképp.
kettő – így van, kint viszont 1 éven belül elég pénzed lesz egy korszerű, saját albérletre vagy pedig bármikor költözhetsz. Emellett százszor jobban élsz tehát változatlan lakáskörülmények között. Persze, hogy más a leányzó fekvése:)
három – így van, nagy sikerélmény már egy minimálos meló is külföldön. És tényleg megélsz belőle, sőt, senki nem néz le miatta, mert nincs ez az ostoba diplomás-mánia felvágós BMW-s faszokkal. Külföldön nyugi van
négy – Ha mondjuk egy közértben vásárolsz vagy vezetsz, azért érezni fogod a különbséget viselkedésben:)
öt – bevándorló és bevándorló között is óriási a különbség. Te dolgozol, más valóban szociális alapon lop a közösből, minden jogod megvan szóvá tenni, ott adózol. Más kérdés, hogy ez 1%-ban tölti ki az idődet, a többiben jól élsz
hat – főleg, hogy 5 hónap után már vehetsz a fizetésedből egy kisebb autót, ami itthon csak a szüleid segítségével valósulhatott meg és az első 30 ezres kiadásnál a hajad égnek állt, mert abban a hónapban nem mentél többet szórakozni
hét – faszság, ezt senki nem csinálja
nyolc – költekezni azért fogsz, mert végre megteheted. Mert egy idegen országban jobban élsz, mint a saját hazádban, ahol csak a csókos seggfaszok élhetnek jól, te sose. A túlóra sokkal inkább itthon dívik, külföldön már ciki
kilenc – azok is, mennek is vissza, mihelyt lehet
tíz – hát abból ítélve, hogy most már minden nagyobb európai városban, ahol még létezik gazdaság, egy valag magyart találsz, érthető a reakció:)
Most pedig elmegyek egy jó étterembe, mert itthon ezt nettó 210 ellenére nem tehettem meg mindig albérlet mellett:)
bearman 2014.08.15. 15:31:20
:)
tavolirokon2 2014.08.15. 15:37:06
Lehet, hogy a posztolo kizarolag vendeglatoipari segedmunkasokkal erintkezik, akikre igy hat, ha atbicikliznek a Ferto-to tulpartjara vagy megcsipnek egy akcios fapados jegyet Londonba?
Ez kb olyan, mintha en egesz eletemben csak kobanyai vilagost ittam volna, es ezalapjan kiraknam nagy buszken az internetre, hogy mekkora hulye minden Bajor.
2014.08.15. 15:43:26
Bruteman 2014.08.15. 15:56:15
10-15 barátom biztos kivándorolt, közülük néhányan visszajöttek, néhányan talán visszafognak, páran meg nem.
Van, aki elkallódott. Van, aki évekig vendéglátóiparban dolgozott, majd a megtakarításból két év alatt elvégzett egy iskolát, és új szakmában dolgozik. Olyan is van, aki közgazdászként ment el, és azt számolgatja, hogy hány év múlva tud itthon éttermet nyitni.
A politikára magasról szarnak, talán némi bosszankodás néha belefér. De sokuknál szerintem az sem.
Mindegyiküknek hatalmas veszteség a családjuktól való elszakadás.
Nekem nemsokára megszületik a gyerekem. Sokszor jut eszembe, hogy vajon meddig tudunk itthon élni, eljön-e majd az az idő, amikor a szüleimet utolsó éveikre el kell szakítanunk az unokáiktól, gyerekeiktől (és viszont), hogy évente 2-3 alkalommal találkozhassunk egymással. Remélem, hogy nem fog megtörténni. De ha igen, akkor én igenis az elbaszott, öncélú, rabló, arrogáns és mindezek felett dilettáns hazai politikai elitet fogom ezért hibáztatni.
A posztod az együttérzésre, megértésre való képtelenségedről ad tanúbizonyságot.
aleb19 2014.08.15. 15:57:07
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 16:03:27
Évek óta van saját blog, Oda írom be a máshol elhelyezett értékes kommentjeimet továbbfejlesztett verzióban.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 16:04:37
Egyetlen valódi bajod, hogy Mo-n kisebbek a bérek, mint nyugatabbra. Nem?
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.15. 16:05:25
Könnyebb egy konkrét cikket parodizálni.
aleb19 2014.08.15. 16:30:24
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.15. 16:32:18
" A tipikus kivándorló tizedmagával él egy szükséglakásban, és 80 km-t utazik a munkahelyére, hogy ott szabadság nélkül, minimálbérért dolgozhasson. Talán ha megpróbálnál tényleg gondolkodni..."
Találóak a pontok, még akkor is, ha nem mindenkire áll egyszerre az összes.
Bruteman 2014.08.15. 16:32:21
christophe 2014.08.15. 17:05:54
christophe 2014.08.15. 17:08:18
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.08.15. 17:47:49
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 18:37:53
profilo 2014.08.15. 18:41:38
No de azért te is tudod,hogy a hármas pont nem erről szól...
A szomorú az,hogy a birca majdnem fején találta a szeget és bizony sok pontban igaza van.Persze ez fájhat sokaknak.
Barátaimmal rendszeresen bulizós-ivós-főzőcskézős szombatokat tartunk és a közelmúltban egy két éve kint dolgozó,de most végre hazalátogató cimborát is meghívtunk,mert oly rég találkoztunk már vele. Rossz volt látni,ahogy tolta, fényezte magát és a társaság is furcsának találta,hogy azzal a kifogással ignorálta a bográcsgulyást és a kemencében készült sült csülköt,hogy Hollandiában végre "leszokott" ezekről a "maradi" magyar kajákról,holott emlékszünk még,hogy anno mennyire szerette.
Sehogy se tudtunk kedvére tenni, és lenéző magatartása,nagyképűsége egy idő után sokakat zavart.
Blogger Géza 2014.08.15. 18:48:31
troni 2014.08.15. 19:17:24
J.László 2014.08.15. 19:38:03
christophe 2014.08.15. 20:18:17
kvadrillio 2014.08.15. 20:32:40
Pontosan így költik majd el a pénzt:
241 millió forint a kormányhivatalok felújítására,
150 millió a Nemzeti Táncszínház új játszóhelyének kialakítására,
700 millió a bíróságoknak, a devizaperekkel kapcsolatos többletfeladatokra,
63 + 593 millió kulturális támogatásokra,
200 millió a Nemzeti Vagyonkezelőnek, ingatlanvásárlásokra,
667 millió pedig a Józsefvárosi Pályaudvar felújítására.
MÁÁÁÁÁÁR MEGINT A ZSIDÓKRA KÖLTIK A LEGTÖBB PÉNZT ! JÓZSEFVÁROSI PÁLYAUDVAR = SORSOKA HÁZA ??????????
Dr. Trebitsch 2014.08.15. 20:34:46
Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.08.15. 20:56:16
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 21:22:41
na persze, ha heti ötven órát dolgozol minimálbérért, és egy 2*2 méteres lyukat bérelsz egy házban, ahol laknak még rajtad kívül még tízen, akciós kaján élsz, mindenből a legolcsóbbat veszed, akkor lehet. de ilyen alapon otthon is. igenis igaz pl. az a pont, hogy otthon jaj de szar, nem tudok megélni, kijön, s rögtön nem lesz gond a tizedmagával élés, meg a minimálbéres, heti ötven órás munka.
aleb19 2014.08.15. 21:23:44
meselj errol bovebben okoska milyen ocsitott TB?
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 21:27:30
tömegszálláson én se laktam sose, eleve szervezett munkára, és szállásra jöttem ki, hárman voltunk háromszobás házban. aztán a következőben sokan, de rengeteg szoba is volt, szóval sose találkoztunk, szerencsére, és csak fél évet laktam ott. aztán felköltöztem a tesómékhoz, két szoba, három ember (egy pár, meg én), aztán egy ideje egyedül lakom, sajátban. nem is akarom, hogy ideköltözzön valaki.
de amúgy, haverom, aki lent volt Londonban, szintén laktak vagy 8-an, őszerint ez még pont jó. ja persze, később valahogy mégse volt olyan jó.ex szintén, ők is laktak asszem hatan, ő magyar, többi angol, ő is először, hogy jaj, ez nem gond, mert ők ilyen jóban vannak, meg olyan jó barátok. aztán röviddel később valahogy mégse volt olyan jó így...
Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2014.08.15. 21:51:05
christophe 2014.08.15. 21:51:07
dr.86c 2014.08.15. 21:58:46
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 23:03:44
A Tyne folyó déli partja 2014.08.15. 23:05:58
christophe 2014.08.15. 23:59:11
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.16. 06:06:15
S ez hogy kapcsolódik ide?
ComLo 2014.08.16. 06:52:22
Egy: a politika az élet része, ha szar a gazdaság az is politika. De az emberek általános viselkedése, is szintén a politika miatt van. A betemethetetlen mély gödörröl a két képzelt tábor között pedig méginkább. És mindenki utál olyan helyen lenni ahol lövik egymást az emberek (szellemi municióval persze). Itt jegyezném meg, a kivándorlás oka, nem Gyurcsány vagy Orbán, hanem TE Birca, Wmiki, Benjamin, és a hasonló elmebetegek a másik oldalon. Akik vakon egy oldalban vagy eszmében hisznek és mocskolnak mindenki a vélt másik oldalon.
kettő: nettó faszság, és csúsztatás, ha kalandvágyból, 0 előkészület mellett mész ki, akkor indulsz ilyenből ... és ha munkát találsz nagyon hamar lépsz is tovább.
három: a minimálbéres munka is jobb mint otthon a semmilyen. Azonkívül a kinti minimálbér bőven elég a megélhetésre kinnt. Azt ne is kapargassuk, nálunk mennyien keresnek minimálbér környékén, és kinnt szakmában dolgozva, mennyien arányaiban többet.
négy: tolerancia és nyitottság kérdése. Attól hogy valami magyar szokás, még objektíven kijelenthető hogy nem jó. de ugyanez igaz a befogadó ország kultúrájára. Attól hogy valamit elfogadsz még nem leszel kevesebb.
öt: valaki már írta: bevándorló és bevándorló között hatalmas a különbség. Ha te dolgozol, adozol, értéket teremtesz, ott is máshogy fognak nézni rád, mint azokra, akik csak a szociális háló miatt mentek ki. Mellesleg, én olyan agresszív megmondó mélymagyarral, aki bele akar szólni a befogadó ország politikájába, még nem találkoztam. A te szavaiddal élve ez a mentalitás biztos a TI oldalatokon divatosabb :-).
hat: Irgalmatlan különbség, hogy otthon a 15 km-t 4-szer annyi idő alatt, minősíthetetlenül szarabb tömegközlekedési feltételekkel, sokkal rosszabb közlekedési kulturában teheted meg.
hét: Ez részben szintén nettó faszság, részben pedig egy olyan dolog amiről senki nem tehet. Ha sokat élsz külföldön ohatatlanul ragad rád az idegen nyelv, és ha nem gyakorlod kopik a magyar. Ráadásul embere válogatja. Én pl enyhén diszgráfiás vagyok, nehezebben tanulok nyelveket, és könnyebben felejtek.
nyolc: Túlóra otthon divaat, máshol előfordul hogy fel is lépnek ellene. De az a minimum hogy megfizetik.
kilenc: Szerintem senki nem vet meg ilyet, de haza, általában a fent említett mosogatófiú megy, aki nyelv és szaktudás nélkül ment ki, és csodálkozott hogy nem kolbászból volt a kerítés. Általában ők hangosak, hogy a külföld valójában milyen szar, és ellenük van falharsanás hogy "igen barátom, talán tudással, alázattal, és szorgalommal kellett volna neki állni".
tíz: Ezt valóban senki nem tudhatja. szerintem sok embernek az csípi a szemét, hogy a hivatalos statisztika onnan jön, ahol az utóbbi időben elég szép számmal hamisítottak dolgokat. De az a bizonyos hivatalos szám, elég dinamikus változása is szemet szúró.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.16. 07:00:09
Egyetlen oldalam az igazság. Pártfüggetlen vagyok. Korábban inkább a fideszesek szidtak, manapság inkább a ballibek. Ennek oka ismeretlen számomra. Valószínűleg az lehet az ok, hogy kormányzati pozíció birtokában mindkét oldal toleránsabb, míg ellenzékben mindkettő hisztizik.
Ahogy most vagyok "fidesznyik bérkommentelő", ugyanígy voltam már "komcsi bérkommentelő" is pár éve.
Szóval a te fajtád az, aki miatt nincs Mo-n normális közélet. Azt hiszed, hogy fanatikus ballibként jobb vagy a fanatikus fideszeseknél? Hát, nem vagy jobb, UGYANAZ vagy.
ComLo 2014.08.16. 07:29:11
Te sértegeted, szidod, befolyásolni próbálod azokat, akik nem értenek veled eggyet. Nem fogadod el hogy más máshogy látja, hogy más máshogy gondolhatja. Azt hiszed azért nem müködik a közélet mert más máshogy gondolja. És ha "ŐK" nem lennének ez milyen tök jó hely lenne.
Ez az amit pl én nem bírok, és ami máshogy müködik kint. Az emberek toleránsak, érdeklődöek, befogadóak. Nincs árok, amit sosem fog betemetődni.
És igen én is szidom az embereket. Azokat akik miatt élhetetlen az az ország. Akik sértegetnek ismeretlen embereket, mert úgy érzik jobban tudják mint ők. Akik a saját véleményüket, mások gyászának megtaposása árán is elmondják. Akiket komplett közösség tart felforgató trollnak.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.16. 07:34:21
Senkit sem szoktam szidni, sértegetni. Ez NAGYON ritkán esik meg. Azaz nem ismersz, s össze-vissza beszélsz.
S elfogadom, hogy valaki valami mást lát.
kisszso 2014.08.16. 07:47:26
A kivandorlok 10 pontjaval tudnek vitatkozni mindenn egyes allitason, de gondolom ez olyanokra ervenyes akik visszamennek nagypofaval...
Behajtó70 2014.08.16. 08:04:13
Behajtó70 2014.08.16. 08:08:31
Behajtó70 2014.08.16. 08:10:38
Behajtó70 2014.08.16. 08:13:24
Behajtó70 2014.08.16. 08:17:23
vitéž munkášőr 2014.08.16. 08:44:01
ha ennyire hulye vagy, inkabb ne osszal ki masokat
vitéž munkášőr 2014.08.16. 08:51:26
itthon ugy emlekszem 9Ft-ot kaptam kilometerenkent…
tobias2 2014.08.16. 09:36:26
öt – Érts egyet a helyi idegenelles pártokkal és hibáztass minden bevándorlót, saját magadat leszámítva."
tizenegy – csapd többször, erőteljesen a falhoz a magyar nyelvtankönyvet és a helyesírásellenőrzőnek még az írmagját is irtsad ki a gépedről, amelyiken a blogodat írod.
A Tyne folyó déli partja 2014.08.16. 10:16:02
SZKGP 2014.08.16. 10:25:40
egy - Otthon is es itt is elolvastam es el is fogom a (magyar) hireket, mar csak "a kepben leves" szempontjabol is...es szavaztam minden egyes valasztaskor (itt is a nagykovetsegen).
ketto - A parommal ketten berlunk egy 3 szobas kertes hazat-miert? Mert megtehetjuk, kenyelmesebb, es nem kell azon gorcsolni hogy ugyan ho vegere ki tudom-e fizetni a szamlaimat.
harom - Amikor kikoltoztem minimalber alatt kerestem, kitartassal, szorgalommal elertem azt, hogy most az ir atlagfizetes felett keresek. Szoval a lehetoseg adott, ha valaki megelegszik a mosogatoi allassal, tegye.
negy - Ez netto baromsag. Mindenki keresi a hazajara jellemzo helyeket, eteleket, szokasokat.
ot - Ez szinten hulyeseg. A bolgar meg roman ciganyasszonyokat, akik tenyleg csak koldulni vannak itt velem egyutt mindenki utalja, a tisztessegesen dolgozo, adot fizeto bevandorlot velem egyutt mindenki megbecsuli.
hat - 7 km-re lakom a munkahelyemtol, kerekparral jarok dolgozni. Mindenhol lehet talalni alberletet, attol fugg kinek milyen igenyei vannak, illetve a tarsadalmi berendezkedes okan sokkal egyszerubb koltozni.
het - No comment... -.-
nyolc - Heti 48 orat dolgozom, az igaz...viszont 4 nap munka 4 szab szabad munkarendben, ami azert nem rossz, es...hat...harmas pont. Van mibol ha hazalatogatok.
kilenc - Miert? Mert osszegyujtott annyi penzt ot ev alatt, mint otthon 30 alatt es hazamegy megvalositani azt amiert kikoltozott (vesz egy lakast, elinditja a vallalkozasat, stb.)? Miert vetnem meg? Teljesitette amit akart, kesz.
tiz - Nincsenek es nem is lehetnek pontos statisztikak. Persze hozzavetoleges szamok vannak, ha elfogadjuk a "hivatalos" adatokat az is epp eleg riaszto, es hidd el, ha nem is ennyivel, de tenyleg tobben vannak/vagyunk kulfoldon.
Mindez sajat tapasztalat, es nem azert irtam, mintha en lennek a szakerto, csak ezt latom, ezt elem at nap mint nap. Igen, vannak olyanok, mint amilyeneket leirtal-de az a kisebbseg. Mondhatnam elenyeszo kisebbseg.
A Tyne folyó déli partja 2014.08.16. 10:29:04
Nálunk túlóra nincs, csúszó van. Értsd, maradj bent, míg el nem végzed. És általában rengeteg a munka.
christophe 2014.08.16. 10:33:49
A Tyne folyó déli partja 2014.08.16. 10:49:25
A Tyne folyó déli partja 2014.08.16. 10:51:14
christophe 2014.08.16. 11:36:28
Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.08.16. 11:41:06
Kimegy feketén, itthon fizet havi 7000 (?) forint tébét, kint semennyit, itthon kap cociális bérlakást, kiadja feketén stb. Miskolci orkokról hallottam, hogy így csinálják, de szerintem a belpesti balliberális feketemosogatóértelmiség is így lehet vele - különben miért méltatlankodtak, hogy - itthoni bejelentett lakcímmel - nem szavazhattak levélben Londonból?
2014.08.16. 12:27:58
ComLo 2014.08.16. 12:52:26
Otthon nem igen volt olyan munkaadóm (legyen az egyetem meletti fizikai munka, vagy késöbb irodai meló), aki megfizette volna a túlórát, viszont mindenhol elvárták.
Külföldön csak szakmámban dolgoztam (IT), de készésggel elhiszem, hogy eggyes gyárakban van túlóra. De ha megfizetik, már az is jobb, mint otthon.
Viszont számos ny európai országban, vagy épp itt DK Ázsiában, a szellemi munka túlóráját nem igen kedvelik. Egyrészt mert rengeteg túlórapénzt kéne fizetni, másrészt rájöttek, a dolgozó harmonikus magénelet, sokat javít a produktivitáson. De ha mégis van, itt olynnal nem találkoztam ahol elvárták volna. de fizették meg.
Bruteman 2014.08.16. 12:56:06
Édes istenem... Az én kommentemben sehol sem fedezheted fel a gyűlöletet. Éppen arról szól, hogy a posztból (és különben maxval-ból általában) teljesen hiányzik a megértésre, empátiára való törekvés. Ehelyett van benne sztereotípia, megvetés, sértés.
A kommentem arról szólt, hogy nem szeretnék elmenni. De Te szeretnéd, hogy menjek, miközben engem próbálsz gyűlölködőnek mocskolni.
Nekem az önmeghatározáshoz nincs szükségem arra, hogy másokat gyűlöljek. És neked?
Komolytalan.
Bruteman 2014.08.16. 12:57:56
Ez valami Gyűrűk Ura fanclub?
toportyánzsóti 2014.08.16. 13:10:23
ComLo 2014.08.16. 13:32:07
A gond az, nem fogod fel hogy mit teszel. Azzal hogy például meghal egy sokak által bálványozott színész, és te minden eggyes ezzel foglalkozó blogra bemásolod hogy te nem szeretted ... nos azt senki nem vitatja el hogy a véleményedhez jogod van, de a stílus és vélemény kifejtési mód, egyértelmüsíti hogy egy kötözködő, másokra nem tekintettel lévő, önző, másokat ok nélkül sértegető ember vagy.
Ez a konkrét példa: egy sztereotipiából indulsz ki, úgy hogy magad nem jártad végig, nem ismered a konkrét szituációt. Egy ilyen listával, igenis megsérted a kiutazók 80-90%-át, mert tele van csúsztatásokkal, féligazságokkal, konkrét hazugságokkal. Ismétlem a véleményedhez jogod van, de amikor ezzel másokat sértesz, keményen vissza fognak szólni.
Amit nem tudok eldönteni, hogy te mennyire vagy "troll". Milyen mértékben csinálod ezt, pusztán azért, hogy minnél több ellenvéleményt kapj. Egész nap, baromi sok ideig, csak olyan közegben, és csak olyan véleményt megfogalmazni, ami az ottani értékrendekkel ellentétes.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.16. 13:50:11
"Egy ilyen listával, igenis megsérted a kiutazók 80-90%-át, mert tele van csúsztatásokkal, féligazságokkal, konkrét hazugságokkal."
1) Maxval karikírozza a kivándorlókat, erősen eltúlozza az egyes "tüneteket". Ám ha nem is a feltüntett mértékben, de ezek igen sok kivándorlóban megtalálhatóak, magam is ismerek párat.
2) Mint korábban már írtam, senki nem állítja, hogy a felsorolt pontok minden egyes kivándolróra együttesen állnak. Egyiokre több, a másikra kevesebb. Vagy éppen egyik sem, mert olyan is van.
3) Amikor hallgatsz egy klasszikus humoristát, pl. felvételről Hofi Gézát, akkor az ő gyakran szintén szándékosan túlzó szavait is patikamérlegre teszed? Vagy ha Karinthyt olvasol, neki is a szemére hányod, hogy gyakran erősen túloz pl. az Így írtok ti-ben? E kérdések akkor is jogosak, ha tudjuk, hogy maxval nem egy Hofi vagy Karinthy.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.16. 15:17:55
Ez paródia. Tudod mit jelent ez?
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.16. 15:18:38
Nincs gyűlölet.
komisz_kölök 2014.08.16. 15:53:40
egy – Senkitöl sem hallottam meg ilyent. Mindenki a jobb, emberibb elet miatt jött, akit ismerek.
kettő – Ez gondolom az angliai mosogatoknak szolna ironikusan. Itt ki sem adnak annyi embernek lakäst. Nekünk härom före a ket es fel szobäs lakäsnäl huztäk a szäjukat.
három – Az IT munkät is jobban megbecsülik. A fizkait nem tudom megitelni, de ugy hallom, minden honapban megjön a fizetes, es ez sokaknak nagyon is szämit. Ärufeltöltö, bolti elado minimälberen 1000 Eurot kap. Döntsd el magad, hogy ez több-e mint otthon.
négy – Ilyenröl meg nem hallottam.
öt – Miota a bolgär/szerb cigäny csalädokat van szerencsem közelebbröl ismerni a gyerek sulijäban, valoban meg tudom erteni az FPÖ-t. Vicces äm, ha valaki büdösen küldi a gyereket minden nap suliba...
hat – Budapesten külsö kerületi csalädi häz, melo 35 perc autoval. Itt 25 perc tömegközlekedessel -> lehet olvasni utközben.
hét – Ilyen nincs.
nyolc – 38,5 ora a heti munkaidö, 25 nap szabi. Ha beteg vagy, nem feltetelezik, hogy csalsz, az elsö ket napra nem kell orvosi igazoläs.
kilenc – Eddig a sok kikerült ismerös közül egy pär ment haza angliäbol, mert a bölcsesz diplomäval ott sem lehetett megelni, illetve szerintük az ällam "nem tämogatja elegge a gyerekkel otthon levö nöket". Bocs, ha nem ertem meg öket.
tíz – Az ismeröseim közül (tizen x csaläd, magunkat is beleertve) senki nem jelentkezett ki Magyarorszägrol.
A Tyne folyó déli partja 2014.08.16. 19:06:02
Dr.Evet 2014.08.17. 11:15:45
1. Nem szartam le otthon sem a politikát, eljönni pedig az otthoni politika azon következménye miatt jöttem el, hogy ez a bizonyos otthoni politika ugyannyit fizetett egy takarítónőnek, mint nekem, a 3 szakvizsgás, nemzetközileg ismert orvosnak. (Megjegyzés: régi kollégám, aki egyébként a férjem volt gimnáziumi osztálytársra is, 51 évesen, kórházigazgató-helyettesi állásból ment ki feleségestől – aki tiszti főorvos volt otthon – Belgiumba. Mindenük megvolt, ház, autók, nyaraló – csak éppen a légkört érezték elviselhetetlennek a Kárpátok Ölén…)
2. Otthon kétszobás lakásban éltem, itt négyszobásban és emellett fenntartunk még egy kétszobást is a gyakran nálunk tartózkodó nagyszülőknek. (Szerencsére él mind a négy nagyszülő.) A lakás Harlachingban (ez München egyik kertvárosa) van, közvetlenül a Perlachi erdő mellett, a könyék finoman szólva sem a szükséglakásokról híres…
3. Állás: a város legjobb szakrendelésén dolgozom, fél éve, a helyet is megfújják, ahová leülök [megbecsülnek], a (csak 2015-től bevezetendő) minimálbér (8,50 euró/óra lesz) több mint nyolcszorosát keresem.
4. Az otthoni szokásokra nem a nevetséges, hanem a célszerűtlen kifejezést használnám inkább: ahogy a magyarok gondolkodnak, úgy nem lehet hatékonyan dolgozni, ebből következően pedig nem lehet össztársadalmi jólétet sem produkálni. Új hazám szokásai között is vannak nevetségesek (bőrnadrág-viselet) és elborzasztók (ha már láttál németet Ibizán, tudod, mire gondolok…), de a rendszer működik és jól teljesít.
5. Még nem vagyok állampolgár, de helyi ügyekben már szavazhatok és sosem támogatnék nemhogy idegenellenes pártokat (olyanok itt gyakorlatilag csak néhány szegény keletnémet tartományban vannak a párszázalékos szintet elérő támogatottsággal), de még a bumfordi katolikus, mélykispolgári és önző CSU-t sem. (Férjem, aki német Staatsbürger, FDP-szavazó.)
6. Munkahelyem, a klinika 10,2 km-re van a lakásuktól és általában 20-22 perc az út kocsival. (Tömegközlekedéssel ez mintegy 50 perc, egy átszállással, egy 800 és egy 250 m-es sétával.)
7. Akcentussal németül beszélek: „Ih hábe esz ínen són hundertmál gezágt!” Férjem interpretálásában: „Ihobsztisóhundrmoigzógt!” – ezt a szintet soha el nem fogom érni, de a kisfiunk már így nyomja a Krippénben.:-)
8. 34 nap fizetett szabadságom van. Heti 4 napon rendelek, napi 6 órát. (Itt ui. hagynak időt a szakmai továbbképzésre is, tudván, hogy ez bőségesen megtérül a betegek eredményesebb, korszerűbb kezelésével.)
9. Innen valóban csak a lusták mennek haza – Fideszesnek, Jobbikosnak, vagy éppen ilyen posztokat írogatni!:-)
10. A Bundesministerium des Innern adatai szerint 2013 végén 109.000 magyar állampolgár tartózkodott munkavégzési céllal Németországban. Ez biztos adat – tudtommal Magyarországon nem készült semmiféle statisztika erről.
10 + 1: Ezeknek az embereknek a zöme legfeljebb akkor térne haza Magyarországra önszántából, ha biztosak lehetnének abban, hogy az e posztban megnyilvánuló szemléletmód soha többé kormányzati pozícióba nem kerülhet!
christophe 2014.08.17. 12:09:00
Ezt a mai 30-40-es korosztàly nem fogja megèlni...
Bruteman 2014.08.17. 19:20:41
Szerintem ott vagy eltévedve, hogy az írásodat paródiának véled. De egy paródiában mindig jelen kell hogy legyen a parodizált jelenséggel, személlyel, csoporttal szembeni tisztelet, hovatovább szeretet. Az írásodban ennek nyoma sincsen, kizárólag sértések, előítéletek, ártalmas sztereotípiák sorozata.
A gyűlölet van/nincs kérdéshez meg annyit még, hogy szerintem szemet szúr, hogy a legnagyobb netnácik tapsikolnak itt (istózcy tolkien, benjamin eisenberg...). Engem zavarna.
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.17. 19:25:28
Jót nevettem ostoba, izzadtságszagú hozzászólásodon, köszönöm a vidám pillanatot.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.17. 19:52:29
"egy paródiában mindig jelen kell hogy legyen a parodizált jelenséggel, személlyel, csoporttal szembeni tisztelet, hovatovább szeretet. "
Ugyan már. Ez nem követelménye a paródiának. Bacsó A tanújában miféle tisztelet vagy szeretet van a rendszer iránt? Az emberek iránt igen, de a rendszer iránt semmi.
Pwersze mondhatod, hogy az nem paródia, de nincsenek éles határok.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.17. 19:54:03
Jelen esetben a jelenséggel szemben nincs szeretet birca posztjában. Egyes emberekkel meg nem foglalkozik, hanem a jelenséget gúnyolja ki.
Bruteman 2014.08.17. 21:37:31
Nem vártam többet :) Valójában nem is neked szólnak a kommentjeim, annak semmi értelme nem lenne. Inkább jelzés másoknak, hogy másképp is lehet gondolkodni, érezni.
Különben felteszed magadnak a kérdést egy posztnál, kommentnél, hogy mit akarsz elérni?
Ezzel a poszttal pl mi volt a célod?
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Két okból nem hoznám fel itt példaként Bacsót. Egy emberiség-ellenes, elnyomó diktatúráról nem készül paródia. A szatíra inkább megfelelő megnevezés, de nem ez a lényeg.
A másik ok, hogy véletlenül se említsük egy lapon a Tanút maxval posztjával. Abban van humor, ebben nincs. Ebben, ahogy Te is írod, gúny van, kb félmillió embert gúnyol ki az ostobaságaival. Félmillió embert állít be képzetlen, gondolkodni képtelen, pénzhajhász, pénzért bármit elvállaló senkiként.
Ha pedig ellent mondasz neki, élből rád süt valami hasonló bélyeget (ld. fentebbi "párbeszédünket").
Én pedig kizárólag azért megyek bele ilyen meddőnek látszó adok-kapokba, mert egyre fontosabbnak érzem, hogy emberi hangok is hallhatók legyenek, minél nagyobb tömegben. Szerintem ennek a nemzetnek nem arra van szüksége, hogy a tagjai egymást uszítsák valakire, gúnyolják, tegyék nevetségessé. Ez rombol.
A Tyne folyó déli partja 2014.08.18. 00:06:17
És én bizony hazamennék önszántamból, csak már nem olyan egyszerű.
ComLo 2014.08.24. 09:18:39
Egyébként a paródia mint olyan az egyik legveszélyesebb műfaj, mert még ha igaz is, nagyon megsérthet másokat. Bár mint azt korábban kifejtettem, ha valaki műveletlen, szörös talpú tapló, akkor ezt nem fogja fel (lásd mások érzéseit totál figyelmen kívül hagyó kommentek).
És attól hogy valaki ír egy "paródiát" még messze van attól hogy Hofi-val emlegessék egy lapon.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.24. 11:16:48
"jópáran pontról pontra megcáfolták"
Ez természetes, hiszen nem sok olyan ember van, akire mind a 10 pont ráillik. Viszont a legtöbbre illik egy vagy több pont.
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 11:15:51
"Egyetlen oldalam az igazság."
Látod ez még nagyobb baj, mármint hogy ezt hiszed, mint ha pártkatona lennél.
a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.25. 11:24:45
Magadból indulsz ki...
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 11:45:07
A közelemben kettő ember van, akiknek részletesen ismerem a motivációját, és külföldön élnek, dolgoznak. A diplomás, két idegen nyelven jól beszélő, 30-hoz közelítő férfi, B pedig húszon alig túl lévő hölgy, akinek érettségije van, kiváló tanulmányi eredményei ellenére viszont egyelőre nem tanult még tovább, két idegen nyelvet szintén jól beszél. Rájuk vonatkoztatva kevés pont igaz, de ami igaz, az sem úgy.
1. A abszolút nem szarta le a politikát, kimondottan érdekelte és a gazdaságpolitika is érdekelte, már középiskolás korában is, szavazni pedig mindig elment. A mostani garnitúráról rossz a véleménye, de soha nem mondott olyat, hogy ezért ment ki dolgozni, mert nem is így van, annak szakmai okai vannak. A kormányt most is csak úgy szidja, mint itthon.
B ezzel szemben nem politizált egészen addig, amíg az oktatási "reform" keresztbe nem tett az elképzeléseinek (nem, nem a 16 büfé szak egyikét választotta volna), azóta érdeklődik és szidja is rendesen a hazai rendszert. Másik oka erre még az, ami a középiskolájában történt az utolsó évében, ami külön történet lenne, a lényeg, hogy az is a kormánypárthoz köthető...
3. A nem minimálbéres állást talált, hanem sokszorosáért ment ki.
B első állása minimálbér körüli volt, pár hónap múlva talált jobbat, de a minimálbéres állással is sokkal jobban keresett, mint itthon keresne ha találna munkát.
4. Mindketten többet fikázzák az ottani szokásokat, egyébként túlzottan egyiket sem.
5. Ez nem jellemző egyikükre sem.
6. A gyalog jár ott dolgozni, itthon autóval kellett. B helyi tömegközlekedéssel, ami összevethetetlen az itthonival, Budapestet leszámítva (de nem onnan ment).
Itt megjegyzem, egy 15 km-es helyközi bérlet itthon harmada a minimálbérnek, a 80-as fölötte van, az nem válasz erre, hogy a cég fizeti, mert csak a közszférában kötelező, meg ha fizetik is, azt is neked kell kitermelned. Aztán viszonylat függően az a 15 km időben többszöröse is lehet a 80 km-nek Németországban vagy Angliában.
7. Egyikükre sem jellemző, ellenben van egy rokon, aki 20 éve kint van, neki bizony van egy kis akcentusa.
8. A itthon előtte 3 cégnél dolgozott, ebből 2-nél fizetetlen túlóra volt, ebből egyiknél aránytalanul sok. Ott 35 órás munkahét, több fizetett szabadsággal, és ők nem engedik túllépni.
B az első, pár hónapos helyén némileg túlórázott, a mostani, normálisabb munkahelyén már nem.
9. A tervezi a hazatelepülést a következő 10 éven belül, lehetőleg úgy, hogy itthon magasabb pozícióba kerül, amire meg is van az esélye a leányvállalatnál. Így értelmezhetetlen nála ez a dolog, nem nézi le a hazatelepülőket.
B nem tervezi, sőt össze akarja szedni a pénzt tandíjra, hogy ott végezze el az egyetemet, és ott éljen hosszútávon, de soha nem szidta a hazatelepülőket.
10. Ebben lehet valami, mert A-nál ugyan minden rendben van, B viszont eleinte biztosan nem volt bejelentve oda, tehát a statisztikában sem látszódhatott. 4-5-szörös az túlzás, de a cikk maga is sok túlzással él.
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 11:46:07
Nem, nekem nem egyetlen oldalam az igazság, én nem vagyok tévedhetetlen és belátom, hogy nem képviselek abszolút igazságot, ahogy nincs is ilyen ember a világon.
a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.25. 11:54:31
Az abszolút igazság Istené csak, ez tény.
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 12:01:07
Mármint a te hited szerint. De még a te hited szerint sem ruház fel téged Isten azzal, hogy te legyél a tévedhetetlen igazság szócsöve.
a gondolkodni próbáló maxval birca · http://maxval.co.nr 2014.08.25. 12:09:09
Téged meg ki ruház fel azzal, hogy pártkatonának nevezz mindenkit, akivel nem értesz egyet?
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 12:13:50
Én nem neveztem senkit sem pártkatonának, ezt te teszed folyamatosan.
Visszatérve arra, amit ComLo írt arról, hogy kik miatt rossz a politikai légkör, én azt gondolom, nem kell pártkatonának lenni ahhoz, hogy valaki rontson rajta. Elég ha markáns és makacs véleménye van, amit az egyetlen és abszolút igazságnak hisz, és rá próbálja erőltetni másokra. Ezzel nem azt mondom, hogy te ilyen vagy, vagy én nem vagyok ilyen, ez mindannyiunkban benne van valamennyire, és érdemes kontrollálni.
diszkriminans (törölt) 2014.08.25. 12:14:44
Másrészt amúgy azt nevezek pártkatonának, akit akarok, ahogy te is, legfeljebb tévedek.
Sexual Harassment Panda 2014.09.09. 20:48:43
maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.10. 07:09:29
Én.
Sexual Harassment Panda 2014.09.15. 16:58:13
high up! 2014.09.16. 10:40:32
Ebböl kifolyólag jót röhögök azon, ahogyan benézted a valós viszonyokat a 10 pontban. Azt ugyanis, hogy dolgozol mint a állat, aztán csak a fos életre telik belöle - hat pont ez Magyaro-on történik meg.
Az meg hogy kezdel minimálbérrel,és ebböl lakást veszel 2 év múlva Átlaghülyemagyarok országában - ez meg éppenséggel csak a kivándoroltak lehetösége.
Olyan messzire meg ne is tekints, hogy a kivándorlók 99%-a nem ragad be minimálbérre, meg elmosogatásr, mint te, hanem pár év és úgy elhúztak melletted, mint 3 lábú bulgár birka mellett Overdose.
metalbrain001 2015.01.26. 19:37:27
metalbrain001 2015.01.28. 20:20:39
Gerilgfx 2015.07.18. 22:21:53
szerintem az a lényeg, hogy az ember kényelmesen éljen, és dolgozzon, és biszniszeljen, hogy lehetőleg ne kelljen ébresztőórára kelnie, mégis megkeresse a bevetőjét, tudjon kényelmesen családot alapítani, és a gyerekeivel, barátaival, családaival, szórakozással tölteni az idét, ÉS nem az, hogy hány ezer fontot keressen állat módjára mosogatva, mint egy vágóállat. ez külföldön nem elérhető, tehát innentől kezdve az illető önmagában megbaszhatja az 1-2-3-4-akárhányezer fontját.
szóval a zavaros leírás után lássuk, hogy mi a véleményem erről:
szerintem kétfajta kivándorló van.
1. az egyik, amelyik megszorult anyagilag, a magyar adósságait kell törlesztenie, stb, az elmegy 1-2-3 évre, aztán hazajön, esetleg vesz egy kis házat magának utána vidéken (ha magyarországon mosogatna 3 évig 12 órában, akkor is ugyanúgy meg tudná ezt tenni, csak úgy jelzem), vagy a meglévőt kicsit tatarozza, stb. ez szerintem egy tök jó dolog, ha valaki szorgalmas, és neki tetszik, hát akkor hadd csinálja! elmegy, világot lát, megismer más kultúrákat, keres pénzt, amit aztán itthon el tud költeni jóval magasabb árfolyamon, mint amennyit akkor kapott volna, ha itthon mosogat.
2. a másik pedig a nagypofájú baloldali világpolgárbarom. szerintem ezek a balliberális londonmosogatók a halálukba rohantak. jaj, micsoda ronda ország, szegény cigányok, modern európa, meg minden faszom, hát mi más mentené meg őket, mint a londonban mosogatás? sok olyat ismerek, akik ennek iskolapéldái, és már kint szórakoznak kb 5 éve. se barátjuk, se pénzük (pedig volna miből félretenni ugye, itt jön képbe az első pontban szereplő tök másik embertípus)... se családjuk, se identitásuk, se otthonuk, aztán többen közülük már 30-40 év fölötti nők, ahol már azért kurvára ideje lenne szülni, illetve a 40-en felüliek esetén ez már valószínűleg nem is lehetséges. ezek az emberek meghalasztották a saját vérvonalukat, családjukat.
ennél még az is SOKKAL hatékonyabb, védhetőbb, élhetőbb, jobb életmód lett volna, ha nem csinálnak semmit soha, és egész életükben egy vödröt se tesznek odébb, csak a falu végén teherbekúrják a tehenészlányokat amolyan szórakozásként. a mosogatós-kivándorlós móka egy baromság. az ismerősi körömből, akinek volt esze, az hanyatt-homlok menekült haza 1-2 év után, akinek meg nem, az azóta is külföldön mosogat, vagy aladárkodik valami vállalatnál, lassan elvesztve minden kapcsolatot a valósággal...
Void Bunkoid 2017.01.31. 22:47:00
Alapvetően az a kivándorló, aki NEM ilyen, mint a posztban levő erősen eltúlzott "amerikás magyar", illetve mostmár "londonimagyar" (de ugye az egész ilyen ember archetípusa a hetvenes-nyolcvanas években már hazamerészkedő nagyzoló megcsináltam az életemet ötvenhatos kivándorló - a korábbi bevándorlási hullám magyarjai jórészt soha nem tértek többé haza, ők valóban új hazát választottak, és egyáltalán nem érdekelte többé őket, hogy mi történik éppen otthon, amit vittek magukkal, azt megtartották becsben, ami azután történt Magyarországon, hogy elmentek, már nem is történt meg nekik...)
...na szóval, aki nem olyan, mint a kikarikírozott karakter, azokat nem is értem, hogy miért bizonygatják az ellenkezőjét, hiszen kurvára nem vonatkozott rájuk, fel se kellett volna, hogy vegyék a dolgot.
Akik viszont magukra ismertek az ugyan görbe, de tükörben, és dühösen reagálnak, azok viszont ott legbelül leginkább MAGUKRA dühösek ilyenkor.
Ugyanis a paródia műfaja általában abban különbözik a karikatúrától, hogy a karikatúra valakinek vagy valaminek a jellegzetes tulajdonságát emeli ki eltúlozva, a paródia viszont tárgyának egy jellegzetes GYENGESÉGÉT szokta túlzóan bemutatni. Ez - főleg, ha jól van kivitelezve, és tökéletesen szintetizálja a kiparodizált embert vagy bármi mást, csak még jobban rátesz egy lapáttal - nagyon viccesnek szokott hatni, egyes egyedül a kiparodizált számára kurvára nem vicces, főleg akkor, ha netán nem is tehet arról a gyengeségről.
Csak egy példa: amikor hatodikban Dávidka, az osztályelső és mellesleg menő gyerek elkezdi NAGYON hatásosan, és tökéletes mimikával, stílussal (tehát az előadott jelenet végén Pistike végülis pozitív karakterré válik) , hanghordozással kiparodizálni az osztály nyúlszájjal született beszédhibás Pistikéjét, az bizony a Pistikét ismerők számára valóban vicces lesz.
Egyedül Pistikének lesz a dolog nemhogy vicces, de kurvára sértő. Ugyanis hiába a pozitív végkifejlet, vagy akármi, az osztály nem ezt fogja levonni, hanem Pistikén, meg a dadogásán és hülye kiejtésén röhög. Amiről szegény igazából nem is tehet.
...ON. A Pistikés tanmese arra próbálna rávilágítani, hogy rengeteg mosogatónak kimenő ilyenkor azért reagál mérgesen, mert végülis magára dühös, felismeri, hogy igazából tányértörölgetésen meg budipucoláson kívül valóban SEMMIHEZ nem ért - és igen sok közülük tényleg nem tehet róla. Nem mindenkinek van a családban apuka, aki céget tol a segge alá, vagy benyomja valahova jó pozícióba (esetleg felveszi alkalmazottnak a családi vállalkozásba), de nemhogy ez, soknál tanulásra SINCS keret (pl egyetemet végezni nem olcsó móka, márcsak azért is, mert nem minden sarkon van egyetem, költözni kell, lakhatás).
A semmihez nem értéssel meg itthon is max mosogatni tudna, de azt meg tényleg rettentően nem fizetik meg itthon.
Oké, mosogatófiúként nyugaton is szarul lehet csak megélni, de itthon meg SEHOGY.
Erich · https://www.youtube.com/channel/UCWAisSU8mRSILGzT-ShWNLQ 2017.04.05. 11:40:00