magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Észak-Korea

Ismétlődik Németország esete az 50-es évekből.

Nyilvánvaló, hogy semmi szükség két darab koreai államra, ahogy 2 Németországra se volt.

Annak idején mind Sztálin, mind a Sztálin utáni szovjet vezetés egészen 1955 közepéig erősen akarta a német újraegyesítést. Erre egyetlen feltételt jelöltek meg: a szovjet katonai erőkkel együtt a nyugatiak is vonuljanak ki, Németország pedig legyen semleges állam.

Amerika számára ez elfogadhatatlan volt: fontosabb érdek volt az amerikai támaszpontok megmaradása német földön, mint az újraegyesítés. Így lett végül 1955-ben Németország NATO-tag. Ugyanakkor a kisebb jelentőségű Ausztria esetében az USA elfogadta a szovjet ajánlatot, így lett 1955 őszén Ausztria semleges, független állam.

ukorea_svg.png

Most ugyanez zajlik. Mind Kína, mind Oroszország kiváló kapcsolatban állnak Dél-Koreával, s nem érdeke egyiküknek se az észak-koreai rendszer fennmaradása. Mindkét ország ellenzi pl. az észak-koreai atomprogramot. De szintén teljesen elfogadhatatlan számukra amerikai támaszpontok létesítése egy egyesült Koreában, a kínai és az orosz hatán mentén. Ha ez Amerika célja, Kína és Oroszország kénytelenek lesznek megvédeni az észak-koreai rendszert.

Ha Amerika valóban békét akarna, kijelentené, hogy hajlandó visszavonni csapatait a Koreai-félszigetről a 2 ország egyesülése után. Ezen az alapon mind Kína, mind Oroszország támogatná az észak-koreai rendszer megdöntését, de facto Észak-Korea csatolását a mai Dél-Koreához.

Címkék: politika
21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2112809506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2017.09.07. 16:06:09

A dolog kissé bonyolultabb, inkább az akkori É és D Vietnamra emlékeztet. Az É Korai rezsim nem kiván eltünni, célja Dél Korea meghódítása.

E miatt ha az Amerikaiak kivonulnak, a veszély, mint az Vietnemaban is megtörtént, az Északiak be vonulnak.

A Kinai-Orosz befolyás itt is, Vietnamban is nagyon is véges.

Mr. Hyde 2017.09.07. 20:23:30

Egy esetleges amerikai kivonulás esetén a dél-koreai politikai és gazdasági rendszer összeomlana (ahogyan az NDK-val is történt a szovjet kivonulást követően), az északi rendszer viszont nagyhatalmi támogatás nélkül is képes lenne végrehajtani az újraegyesülést, hiszen évtizedek óta erre készülnek.

Ezután tisztogatások kezdődnének, a japán és amerikai megszállókkal kollaborálók felelősségre vonása és a déli rendszer teljes felszámolása a csebolok államosítával kezdve.

A dél-koreai technológiai bázis és a gyártókapacitások valamint a termékeny mezőgazdasági területek összekapcsolódnának az északi országrész természeti kincseivel, nyersanyaglelőhelyeivel, fegyelmezett és jól képzett munkaerejével, önellátó hadiiparával, nukleáris potenciáljával és hatékony gazdaságirányításával.

Taiwannak, Japánnak de még Ausztráliának a gazdasági-geopolitikai jelentősége is eltörpülne egy 80 milliós gazdasági és katonai nagyhatalmat jelentő egységes Korea mögött.

Ezt nem akarja senki.

littke 2017.09.08. 04:46:58

@Mr. Hyde:
Dél Koreát és annak gazdaságát Kelet Németországgal képtelenség összehasonlítani. Fordítva vetted fel a cipőt.
Nem omlana össze Dél Korea azt az amcsik csak katonailag támogatják, mert arra persze szükség van, É Korea erőssebb.....

Mr. Hyde 2017.09.08. 05:29:53

@littke:
A jelenlegi dél-koreai politikai elit a korábbi japán-kollaboránsok leszármazottaiból áll, akiket az 1945-ben bevonuló amerikai hadsereg emelt hatalomba a tiltakozások ellenére népírtások által.
A rendszerellenes megmozdulások azóta is folyamatosak, az egyik legkomolyabb tiltakozáshullám fél éven át tartott tavaly.
A dél-koreai gazdaság működésképtelen az amerikai pénzügy tranzakciók, technológiai transzferek és beszállító hálózat nélkül.

Gerilgfx 2017.09.08. 20:22:44

@Mr. Hyde:

,,A dél-koreai gazdaság működésképtelen az amerikai pénzügy tranzakciók, technológiai transzferek és beszállító hálózat nélkül.''

samsung, hyundai, LG. szeretnék én is egy olyan országban élni, ami ennyire működésképtelen.

Mr. Hyde 2017.09.09. 10:35:51

@Gerilgfx:

Szerintem nézz utána a csebolrendszer működésének. Gyakorlatilag az egész szisztéma az USAiden alapszik, ami forrást biztosított a másodvonalú amerikai technológia újragyártásához olcsó munkaerővel és így becsatornázta egy olyan termelési láncolatba ahol az vállalatok az amerikai cégek beszállítói a a járműipartól az elektronikáig, de még az ország élelmiszerellátása mégis 90%-ban az importtól függ

Dél-Koreában a munkavállalók jogai folyamatosan csorbulnak, az emberek átlagosan 13-15 órás műszakokat teljesítenek, dobozokban alszanak, a GDP/munkabér arány tendenciálisan csökken. A tüntetéseket szétveri a rendőrség, a szakszervezeti vezetők börtönben.
Az állami egészségügyi ellátás és általában a társadalombiztosítás ismeretlen fogalom az idős kori szegények aránya a legmagasabb az OECD országok között, miközben az agglomerációban dél-amerikai jellegű nyomornegyedekben élnek az emberek.

A fiatalok munkaügyi helyzete és jövője kilátástalan, Dél-Korea a világ legmagasabb öngyilkossági rátájával rendelkezik, Dél-Koreát jóval többen hagyják el, mint északot.

Főgebra 2017.09.10. 07:13:52

@Mr. Hyde:
Gondolom, Dél-Koreából tömegesen menekülnek a fiatalok északra. Hogy bírják az északiak ezt a hatalmas migrációs nyomást?

Mr. Hyde 2017.09.10. 09:25:09

@Főgebra:
Északról van lehetőség államilag szervezett delegációknak, (diákoknak, kutatóknak, sportolóknak, stb.) délre utazni, de a dél-koreaiak északra utazását a déli állam tiltja.

Főgebra 2017.09.10. 11:04:30

@Mr. Hyde:
Könyörgöm, nem te írtad ezt: "Dél-Koreát jóval többen hagyják el, mint északot." ?

Akkor lehet, hogy inkább úszva hagyják el a hazájukat?

Mr. Hyde 2017.09.10. 13:20:33

@Főgebra:

A legtöbben Amerikába és Ausztráliába mennek gazdasági bevándorlóként.

Gerilgfx 2017.09.12. 01:53:28

@Mr. Hyde: itt nem nekem kell utánanéznem a dolgoknak. nincs itt semmiféle ,,másodvonalbeli amerikai technológia'', amit a délkoreaiak ,,újragyártanak'', a samsung - és a többi távolkeleti gyártó - gyártja például a világ chipjeinek 98%-át (samsung + a taiwani tsmc + kisebb kínai gyártók), beleértve az amerikai vállalatok (nvidia, amd, qualcomm, stb) chipjeinek teljes egészét is, mert az amerikai és európai megszakértőember túl hülye hozzá. azt meg talán nem nehéz belátni, hogy legyártani évi 300 millió processzort 0,1-0,5 dollárért, hogy aztán darabját eladd 20-200 dollárért egy kicsit komolyabb és életképesebb gazdasági elgondolás, mint egy traktorral túrni a trágyaszagú földeket. majd ha krumplit termeszteni lesz az évszázad biznisze, akkor délkoreában is biztos azt fognak termelni, talán még a fél agyukat is kiveszik hozzá, hogy elérjék a kapálás elviseléhez szűkséges megfelelően alacsony IQ szintet - addig viszont valószínűleg továbbra is inkább olyan waffereket fognak gyártani homokból és 50 forintos kémiai anyagokból, amelyből egyetlen darab többet ér, mint egy átlagos magyar ember élete során előállított összes érték együttvéve, beleértve a belső szerveit is.

hogy a tüntetéseket szétveri -e a rendőrség, meg hogy hány órát alszanak, arról nem tudok nyilatkozni, de amit a gazdaságról mondtál, az biztos, hogy fatális tévedés.

2017.09.22. 07:12:01

@Mr. Hyde:
"Taiwannak, Japánnak de még Ausztráliának a gazdasági-geopolitikai jelentősége is eltörpülne egy 80 milliós gazdasági és katonai nagyhatalmat jelentő egységes Korea mögött.
Ezt nem akarja senki."
Pontosan! Es igazuk van! Nem csak az egyseges gazdasagi, katonai ero miatt, hanem mert egy degeneralt nep; szolgalelku, vezerorientalt, magasabbrendusegeben minden mas nepet vero, magukat Dzsingisz kan utodjanak vallo droidok gyulekezete.
A kozelmultbanban jarta be a vilagsajtot, hogy E Korea vezetoje tizeneves szex rabszolgakat tart, akik kaviarral etetik, a pornofilmet keszito zeneszeket pedig legvedelmi gepagyuval lovik szet a nep szeme lattara, majd testuket harckocsikkal trencsirozzak szet:
North Korea’s Kim keeps teen sex slaves, executes musicians with anti-aircraft guns, defector reveals
www.foxnews.com/world/2017/09/20/kim-jong-un-plucks-teen-sex-slaves-from-schools-north-korean-defector-reveals.html
Jo, hogy azt nem tettek hozza, hogy borukbol meg lampaernyot keszitenek (mint azt foxnews cikk kommentjeiben megemliti egy hozzaszolo)
Az agymosott nyugat meg mindezt elhiszi. Ugy, mint azt is elhitte - sajat tapasztalat - hogy az atkos hideghaborus idokben a komcsi orszagokban leromboltak a templomokat, kivegeztek a papokat, stb. Mikor mondom mindez hazugsag, hiszen en elso aldoztam, gyontam, bermalkoztam is, a kanadai munkatarsam majdnem nekem jott, hogy hazug komcsi vagyok:) A 80-as evekben az volt az atlag nyugati polgar elkepzelese a vasfuggony mogotti orszagokrol, hogy ott minden kozos, nincs kulon WC ferfiaknak es noknek!!, nincs magantulajdon, nincs csalad, ehezunk, stb. Ugyan ez megy me'g most is E Koreaval kapcsolatban . Az agit-prop mindket oldalon valtozatlan es virul:)
Del Korearol: szinten tapasztalat, ugyanis tavaly dolgoztam 3 honapot del koreaiakkal egy kis del koreaiak altal futtatott epitoipari cegnek. Raadasul zomeben del koreaiak altal lakott negyedben laktam. Mit tapasztaltam: elosszor is rendkivul budosek!!!!! Koszonhetoen a kimcsi zabalasnak, ami tudvalevoleg fermentalt tengeri hal, fokhagyma, kaposzta meg meg ki tudja milyen titkos osszetevokbol all (szaritott goreny, hegyi patkany belsosegek, stb.) :) Budossegben kenterbe verik a pakiket is, akik fortelmes curry szagot arasztanak. Masodsorban pedig rendkivul butak, onallo gondolkozasra, tevekenysegre keptelenek. A kezuket kell fogni. Az angol nyelvet 15-20 ev utan is keptelen elsajatitani nagy tobbseguk.
A del koreai eletrol tobbet meg lehet tudni, ha az ember beteszi valamilyik keresobe a "life in south korea" vagy "workers life in south korea" kulcsszavakat.
Ilyenek jonnek ki peldaul:
- Work-life Balance
Korean Workers Show Lowest Productivity in OECD, despite Long Overtime
- How’s Life in Korea? Not good for workers & their trade unions!
medium.com/workers-voice-oecd/how-s-life-in-korea-not-good-for-trade-unionists-f5930afdebb7
Egyenlore ennyit.
No Peace! No love!
PS:
@Gerilgfx:
" samsung, hyundai, LG. szeretnék én is egy olyan országban élni, ami ennyire működésképtelen. "
Szeretnem, ha kivansagod teljesulne! :) Szerintem par het utan sirva menekulnel vissza az Orban diktaturaba es eleted vegeig a FIDESZ-re szavaznal:.) Jo haverom hosszabb ideig dolgozott Japanban -illegalisan- es ezert 3 havonta el kellett hagynia az orszagot. Olyankor parszor atugrott Szoulba, az volt a legolcsobb es legkozelebb. O meselt horror sztorikat az ottani nyomornegyedekrol:( Ja, es ne hidd am, hogy azokat a chipeket es az azokat keszito gepeket ok tervezik. Ok is csak egy osszeszerelo orszag. Autoik, telefonjaik, haztartasi gepeik tobbseget europai es amerikai cegek tervezik. Az autorol jut eszembe: koreai japan kocsiba a vilag minden kincseert sem szallna be, annyira gyuloli a japcsikat. Erdekes, a kinaiakra is van degradalo szavuk, sokat emlegette egyik munkatarsam, sajnos mar elfelejtettem:) Termeszetesen oket is gyulolik:) Szinte mindenkit:)

Gerilgfx 2017.09.25. 04:10:58

@Cascabel: tetszik a kommented stílusa és agilitása. látszik, hogy tapasztalaton, és valódi véleményen alapul. de ha el akarod vitatni a sárgák érdemeit, az nagy hiba. az oecd adatok alapján a magyarok produktivitása is kórosan alacsony a munkában töltött órák magas számának ellenére. ez most olyan, mintha azzal feketítenél valakit, hogy dehát görbe a lába, miközben a tied is az. valami azért azt súgja nekem, hogy azért a magyarországi cigány putrifalvak is egy fokkal azért roszabbak lehetnek, mint a délkoreai nyomornegyedek. ne feledjük, hogy szegénység mindenhol van, és lesz is. az meg hülyeség, hogy a külföld rakta volna össze a gyártósoraikat. külföldi szakértőket és mérnököket mindenhol alkalmaznak, de például mégsincs magyar 14nm gyártósor, de lol, lassan már egy szaros cukorgyár se (belga- nem leszünk gyarmat, vissza a cukorgyárainkat, ugye). mondjuk engem ezen túlmenően a koreaiak hidegen hagynak, a japcsikhoz persze nem érnek fel (és nem igaz, hogy annyira útálnák a japánokat, ez sokkal inkább amolyan magyar-szlovák(román, ukrán, szerb) szerű cold peace, semmint útálat, mert ott jelentős területek japán uralom alatt álltak, akik a lakosság ellen készek voltak brutális módszerekkel fellépni).

2017.09.26. 18:12:33

@Gerilgfx:
Aggyisten erot es egeszseget!
"tetszik a kommented stílusa és agilitása. látszik, hogy tapasztalaton, és valódi véleményen alapul"

Jobb lenne, ha nem tetszene, mert akkor tudnam, hogy jot irtam.:) Azt szeretem, ha fel vannak haborodva az hozzaszolasaimat olvasva:) Az ad erot a harchoz:) (csak vicc volt, reszben) Remelem, ez a valasz majd felhaborit es veled egyutt a libsikeimet is es a feminacikat is szoval mindenkit. :)

"de ha el akarod vitatni a sárgák érdemeit, az nagy hiba. az oecd adatok alapján a magyarok produktivitása is kórosan alacsony a munkában töltött órák magas számának ellenére"

A sargakat utalom, sok ev koztuk eles utan. Nem is a sargakat, hanem az azsiaiakat. Nalam ok is a "libsi" katerogiaba esnek:) Nalam a "libsi" egy gyujtofogalom azokra, akik nem ugy gondolkoznak, mint en es akiket utni kell, mint a repat es vagni, mint a lovat! :) Lehet ugrani allat- es novenyi jogokat vedo humanitarius libsikeim! :))) Ja, nyelvtannacik is ugorhatnak! All of them can blow me! :) Hogy villogjak nem letezo angol tudasommal is.:))))

"a magyarországi cigány putrifalvak is egy fokkal azért roszabbak lehetnek, mint a délkoreai nyomornegyedek. ne feledjük, hogy szegénység mindenhol van, és lesz is"

Ez is igaz, de az is, hogy a magyar cigany putrifalvak modern varosnak tunnek pl. egy indiai vagy mexikoi hasonlo badogvarossal vagy "shanty town"- nal osszehasonlitva.

"(és nem igaz, hogy annyira útálnák a japánokat, ez sokkal inkább amolyan magyar-szlovák(román, ukrán, szerb) szerű cold peace, semmint útálat, mert ott jelentős területek japán uralom alatt álltak, akik a lakosság ellen készek voltak brutális módszerekkel fellépni). "

Na, ebben hatalmas tevedesben vagy, esetleg azert, mert nem ismered ill. nem foglalkoztal a ket nep tortenelmevel. Ami a ket nep kozott van, az nem egyszeruen utalat, hanem gyulolet, a legmagasabb fokon! A japcsik nem csak egyszeruen brutalisan leptek fel a megszallt nepek ellen, hanem allati, pszichopata modon. Oket csak egy nep uberelte felul Azsiaban, a hollandok. Nem csoda, hogy a japcsikat felszabaditokent fogadtak pl. Indoneziaban a II. vh. idejen. (azert az usakokra sem lehet panasz pl. a Fulop-szigeteken alkalmazott modszereiket illetoen, Vietnamrol nem is beszelve) Amugy Azsia nepei es vallasai is ugyan olyan utalatban es gyuloletben elnek egymassal szemben, mint Europa vagy Afrika vagy Amerika nepei. Szoval van remeny a Vilagbekere! :) Es nem kell szegyellnunk magunkat, europaiakat ezen belul minket, magyarokat. Egyik nep es vallas sem kulonb a masiknal.:)
Visszaterve csak roviden, hogy mit csinaltak a japcsik Korea megszallasa soran, honnan is jon a gyulolet:
Korea 1910-45-ig a Japan Birodalom resze volt. Nem gyarmata, resze!! Elotte is voltak "incidensek" a ket nep kozott, kalozkodas, koreai fazekasok elrablasa, 20 ezer levagott koreai ful es orr, mint haborus trofea, stb. A japanok eroszakosan akartak kiirtani a koreai nep identitasat kulturalis es oktatasi modszerekkel.
en.wikipedia.org/wiki/Anti-Japanese_sentiment_in_Korea
A masik oka gyuloletuknek az un. "vigasznők" ("comfort women" angolul) az az a katonai kurvak. A japcsi ferfiak szexualis aberraltsaga, perverzitasa, allatiassaga legendasan hirhedt.:( Ezt ki kellett elegiteni, kulonosen a haborus korulmenyek kozott es erre legmegfelelobb volt 50-100-200 ezer "baszos" koreai no, aki nem csak azt tudta, hogy - "Ohh yahh, fuck me, fuck me!" es fekszik, mint a zsak alias napjaink nyugati noje - hanem jart is a segge, mint a motolla.:) Mindket fel jol jart, nem? :) (durva vicc ez is termeszetesen) :(
hu.wikipedia.org/wiki/Vigaszn%C5%91
Osszegezve: ossze sem lehet hasonlitani ezt a magyarsag iranti ellenszenvvel a kornyezo "alacsonyabbrendu" nepek reszerol. :) (ez csak provokacio reszemrol 'libsi felebarataim" fele, termeszetes, hogy szeretjuk velunk egyenjogu tot, szerb, olah, stb sorstarsainkat) :)
No Peace! No Love! God Bless the Proletariat! :)

Gerilgfx 2017.09.27. 02:33:15

@Cascabel: magyarországon inkább a negatív népesedési mutatók miatt nincsenek bódévárosok. ha van egy csomó (egyre több) évtizedek óta üres vidéki vályogház és parasztház, aminek egyszerűen be lehet rúgni az ajtaját (legálisan, vagy illegálisan), és beköltözni, akkor nem ácsolsz magadnak bódét szemétből, hanem a már kész infrastruktúrát használod. ha magyarországon nem lenne feminácizmus, a férfiak is érdekeltek lennének a gyermekvállalásban, akkor lenne népszaporulat, és éppen itt is akkora nyomor lenne, mint mondjuk indiában, és ezeket a hozzászólásokat valószínűleg te is, és én is egy lepratelep közepére ácsolt bódéból írnánk. vegyük észre, hogy nincs itt semmiféle fölény nyugaton, itt sem lenne ez másként.

magyarországon sem tellik a 80%-os adóból semmire. egy saját lakattal lezárható 3*4 méteres betonkockát sem tud adni az állam senkinek. sőt, pont úgy, ha nem jobban szarná telibe, ha emberek tízezrei fagynának halálra, mint ahogy keleten az ottani rezsimek. szerencsére a szökőkutak, meg a stadionok épülnek. alapvető infrastruktúra, tudomány, oktatás, egészségügy az nincs, dehát abból a kétmillió fős magyarországi maffia száját nem lehet betömni.

na most a történelmi ismeretekről annyit, hogy irreleváns. 2017-ben teljesen lényegtelen, hogy a japánok mondjuk 1930-ban milyen háborús bűnöket követtek el, mert azóta felnőtt 4 generáció. az emberek valódi viszonyát nem lehet történelmi adatok és pletykák alapján kiismerni. én ismerek japánokat és kínaiakat (sokat), és futólag koreaiakat is, de eddig még a legkisebb jelét sem tapasztaltam annak, hogy fújtatnának egymásra, még a saját köreikben sem. tökéletes harmóniában el vannak egymással, a kínaiak esetében a fű alatt már zajlik a forradalom évek óta a kommunista párt ellen, a japcsik elvannak az animevilágukban, a koreaiak meg a zenéjükkel, sorozataikkal. amúgy elég sok japán/kínai/koreai tanul/dolgozik a másik két országban, számuk több tízmillióra tehető. ezeknek a népeknek a viszonya egyáltalán nem olyan, mint ahogyan azt a közvélekedés állítja.

2017.09.27. 08:53:57

@Gerilgfx:
"na most a történelmi ismeretekről annyit, hogy irreleváns. 2017-ben teljesen lényegtelen, hogy a japánok mondjuk 1930-ban milyen háborús bűnöket követtek el, mert azóta felnőtt 4 generáció. az emberek valódi viszonyát nem lehet történelmi adatok és pletykák alapján kiismerni."
Koszonom a valaszt, de azert ennel tobbet vartam volna. Csak gondolkozz el picit azon, amit fenntebb irtal! A mult buneit nem lehet feledni, nem lehet semmisse tenni azzal, hogy irrelevans. Ilyen erovel nem kell foglalkoznunk erdemben sem az ormeny nepirtassal, sem az ukran holodomorral (ehhalallal), sem a nankingi tomegmeszarlassal, sem a nacik altal elkovetett holocauszttal, sem a kambodzsai ertelmiseg kiirtasaval, hogy csak a fontosabbakat es ismertebbeket emlitsem. Hiszen az ido, a feledes mindent megold, "csak a szepre emlekezem" jeligere. Itt egy friss hir, illetve par napos ezzel kapcsolatban, ami a kanadai miniszterelnok az ENSZ-ben elmondott beszedebol van kiragadva:
"He spoke of forced migration, broken treaty promises and family separations via residential schools. These left a devastating legacy on reserves to this day, in a country whose very existence, he said, came without the consent and participation of the Indigenous populations who lived there for millenniums.
"For Indigenous peoples in Canada, the experience was mostly one of humiliation, neglect and abuse,'' he said.
"There are, today, children living on reserve in Canada who cannot safely drink, or bathe in, or even play in the water that comes out of their taps. There are Indigenous parents who say goodnight to their children, and have to cross their fingers in the hopes that their kids won't run away, or take their own lives in the night... And for far too many Indigenous women, life in Canada includes threats of violence so frequent and severe that Amnesty International has called it 'a human rights crisis.'
"That is the legacy of colonialism in Canada.'' "
Ez nem 3-4 generacioval ezelott tortent, hanem sokkal regebben, de nyoma, hatasa maig el a kanadai tarsadalomban. Ne tudd meg, hogy ma is miket mondanak az indianokrol nem csak itt szuletett feherek, hanem 5-30 eve bevandorolt vagy ide "menekult" europaiak is. Ferfiak, nok vegyesen, egyszeru munkasemberektol kezdve "ketdiplomas picsakig" bezarolag, :)
No Peace! No love! God Bless the Proletariat! :)

Gerilgfx 2017.09.27. 13:48:55

@Cascabel:

,,,Ilyen erovel nem kell foglalkoznunk erdemben sem az (....)''

pontosan. egyéni és üzleti kapcsolatok szinten ezzel semmilyen formában nem kell foglalkozni, mert nem releváns egyik sem.

2017.09.28. 15:19:46

@Gerilgfx:
"pontosan. egyéni és üzleti kapcsolatok szinten ezzel semmilyen formában nem kell foglalkozni, mert nem releváns egyik sem."

Ez megint keves valasznak es azt hiszem, itt abba is hagyhatjuk a "velemenycseret", mielott szemelyeskedesbe nem megy at a dolog. Azt meg megjegyzem, hogy pitianer modon "bevittel a susnyasba", ami az en hibam volt. :) De remelem tanultam belole. :)
Szoval felejtsuk el itt es most ezt a "vitat", OK?
God Bless the Proletariat! :)
PS: ugy is lezarhattam volna ezt a "beszelgetest", hogy ignoralom az utolso hozzaszolasodat, de vagyok olyan regi vagasu "uri csavargo", hogy nem vonulok ki szo nelkul.:)

Gerilgfx 2017.09.29. 15:23:29

@Cascabel: sajnálom ha megbántottalak valamivel, írtam sokkal hoszabb hozzászólásokat is feléd, de nem mindig érek rá kisregényt írni.

2017.10.02. 03:52:46

@Gerilgfx:
Don't worry, nem bantottal meg szemelyesen, masert ragtam be. :) (engem nem lehet csak olyan egyszeruen megbantani) Megvezetni lehet, de az mas fogalom. Mindegy, hagyjuk a temat lezarva, nincs semmi baj. Rajottem, hogy te is ugyan olyan stubborn vagy mint en, nem engedsz az elveidbol, az elkepzeleseidbol, a valos vagy velt igazadbol. :) Igy csak elpocsekolt ido a vita kettonk kozott es most meg kulturaltan tudunk lemenni a pastrol vagy kilepni a ringbol, nem? :)
No Peace! No Love! God Bless the Proletariat! :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.01.06. 09:29:33

Szinte egyik szektorban sem teljesültek az előző ötéves gazdasági terv célkitűzései Észak-Koreában - jelentette ki az országot vezető Kim Dzsong Un szerdán a kormányzó Koreai Munkapárt kongresszusának megnyitásakor.

index.hu/kulfold/2021/01/06/eszak-korea_kim_dzsong_un_oteves_terv/
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása