magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Egyetértek

Kivételesen egyetértek az EU-val: Oroszország valóban közvetlen veszélyt jelent a jelenlegi világrendre.

De tegyünk hozzá egy fontos kiegészítést: a jelenlegi világrend pedig közvetlen veszélyt jelent az emberiségre.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7017830205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sync 2022.05.14. 07:35:32

Ezt szoktuk meg. A másikat még nem ismerjük, hogy milyen lenne.

vergyula 2022.05.14. 07:48:18

@sync: A logikai láncból kiindulva olyasmi, mint jelenleg Oroszországban. Vagy még olyanabb. Nincs róla közvetlen tapasztalatom, és nem szeretnék.

tűz fal 2022.05.14. 09:07:54

Szóval érted Birca, a libernyák alternatív valóságban nincs tapasztalat, csak csak határozott vélemény. És ezek a droidok magyarázzák a béka segge alatti elfogadottságukat azzal hogy szerintük mások alulinformáltak és agymosottak.

sync 2022.05.14. 10:05:16

@vergyula: Olyan méginkább Oroszország. Amiket a disztópikus fílmekben látunk.

sync 2022.05.14. 10:11:58

@tűz fal: Képzelet van, meg tapasztalat. Volt már példa az egyszemélyi vezetésre .

Gery87 2022.05.14. 10:16:59

Miről is beszéltek tulajdonképpen?
Oroszország legfőképp a nyugati érdekeket veszélyezteti Ukrajnában.
A többi csak hiszti.
Európában nem lesz Putyinizmus ott nem lesz ballib világ. ennyi.

2022.05.14. 10:29:19

@sync:
és zelenszkij egyszemélyi vezetésével mi újság?

2022.05.14. 10:36:09

@sync:
szerinted zelenszkij-nek vannak tanácsadói, vagy egyszemélyben "vezeti" ukrajnát. ahogyan mondjuk márki zay péter vezette az ellenzék kampányát. csak most egy éles háborúról van szó. kikből áll zelenszkij felelős kormánya, kikből állt a háború előtt? felelős vezetőkből, vagy nímandokból, mint gyurcsány egyszemélyi vezetése idején.

2022.05.14. 10:48:48

@sync:
ki a felelős pénzügyminiszer, belügyminiszter, külügyminiszter, hadügyminiszter? van egy tökfej, akinek fingja sincs a legalapvetőbb politikáról intézményekről, általános iskolás szinten se. olyan, mint greta thunberg, aki egyszemélyben vezette a klímapolitikát. valakik odaültettek egy debil kislányt, hogy hisztizzen. egyszemélyi vezetőt, hogy káoszt teremtsen. és most ezt. egyszemélyi vezetők.

sync 2022.05.14. 11:05:19

@cvsvrs: Tökéletes jellemzés a magar kormányról.

2022.05.14. 11:08:47

@sync:
nincs pénzügyminiszter? varga mihály semmit se vezet, mindent orbán irányít. nincs belügyminiszter? pintér sándor semmit se vezet? tényleg? nincs külügyminiszter? szijjártó péter semmit se vezet? tényleg? a hadsereg nato parancsnokság alatt áll.

sync 2022.05.14. 11:28:26

@cvsvrs: minden miniszter propaganda miniszter.

2022.05.14. 11:30:10

@sync:
debrecenben három jelenős hatalmi központ van. a város (az önkormányat), az egyház (debrecenben van a gör.kat és a ref. egyház központja), és az egyetem. ez a három legjelentősebb hatalmi centrum. és van kb. 6-8 hatalmi kisközpont. mind fideszeses irányítású. nem kicsit. az összes létező közintézmény felsővezetése full fideszes.

egyszemélyi irányítás nincsen. budapestről úgy állítják be, hogy debrecent egyszemélyben kósa lajos vezeti. akit orbán viktor instruál. ez egy baromság. van egy szűk kör (max. 100-200 ember, aki debrecent vezeti, ha az ellenzék kerülne hatalomra, akkor ilyenből 10-20 ember lenne.

még egyszer minden intézmény élén full fideszes vezetők vannak. tehát azt lehet mondani, hogy egypárti vezetés van. papp polgármester egyszemélyben azt döntheti el, hogy hány cukorral kéri a kávét. hatalmi központok vannak, akiknek vezetőivel folyamatosan egyeztetnie kell. mindenhez embert kell találnia, akik a döntéseiket képesek végrehajtani.

persze beavatkoznak a piaci mechanizmusban. és így részben azt is fidesz irányítja. a multinacionális vállalatokat is. pl. egy mai hír, hogy debrecenben ülésezett a "hr kerekasztal". ezek a multik hr vezetői. ezeket a lányokat, asszonyokat a fidesz választotta ki, vagy ha nem, akkor is a fideszben vannak. a multik személyzetisei.
cdn.haon.hu/2022/05/e4dswP-KrT5RWQPOVZFdb30u8yYFQ7KESixe94FGg2c/fit/1200/801/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY4ZDRmNWI3MDcxNDQwNTlhNTBjODc5MGYxMTM0OWU3.jpg
és ezek a férfiak tollba mondják nekik a feladatokat.
cdn.haon.hu/2022/05/b5ivph-ty_g4m4H2tuxmhNi5VMUe5Zm3Qf_UIIvwCiI/fit/1200/801/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I4ODFiNzE0NjE5YTQzMjVhYzZkMjE1OTgwZDNjNWVl.jpg
remekül illusztrálja a fidesz működését. de ez nem egyszemélyi vezető. mert azért egy multi hr-ese is hozhat döntéseket. és egyébként kiszolgálják őket. és egy részben egy full fideszes hr-es fogja kiválasztani a bmw műszakvezetőjét is. szóval senki se ugráljon a fidesz ellen. lehet mondani, hogy az egy állampárt. nincs egyszemélyi vezetés. legalább is errefelé. és ebből orbán viktor szinte semmit se irányít.

sync 2022.05.14. 11:37:26

@cvsvrs: Visszaállt a szocialista rendszer

2022.05.14. 11:53:48

@sync:
ezzel szemben a zelenszkij kormány nem kizárólag a média-kommunikációra, a propagandára van alapozva. hanem felelős kormányzás folyik. aha.

2022.05.14. 12:44:18

@sync:
kb. 10-20 éve mondom azt, hogy visszaáll az egypártrendszer és orbán viktor bevégzi a rendszerváltást. visszaáll a pártállam. és ami épül az tkp. egy új kgst a nyugat-német elvtársakkal.

tegnap arról konferenciáztak, hogy épül a bmw gyár. ahhoz ugye olcsó gyári munkás kell. olcsó gyári munkás úgy lehet, hogy a munka mellé ígérnek olcsó állami bérlakást. az ipari vágányok mellé építenének. és konkrétan a 89-ben félbhagyott építkezést folytatják.

a tankerület javaslata az, hogy fiatal pedagógus házaspártok is kaphassanak olcsó bérlakást. akiket majd a klik kiválaszt a lojalitás alapján. ez a tanácsrendszer. az ifjú pedagógusnak bólogatnia kell, hogy igen, igen, nagyon kiváló az új nemzeti alaptanterv. aztán jár hozzá egy lakás és utána azt tanít, amit akar.

errefelé kondorné simán lehetett "hortyfasizta" irodalomtanár. valaki azt mondta, hogy huszt románia határán van a szovjetunióban. tanuld meg fiam, hogy partium és erdély nem románia. kárpátalja nem a szovjetunió. ady endre nem munkás paraszt költő. hanem párizsi szabadkőművesek pénzelték. de ebből nem lett fasiszta forradalom. a gyerekek azt mondták, hogy na jó, akkor legyen szabadkőműves. ezt meg lehetett tenni a kádár rendszer végefelé. mikóné bólogatott a pártértekezleten. kondorné azt mondta: szarunk bele.

egy ilyesmi világot hoz vissza a fidesz. egypártrendszer van. gé fodor gábor azt mondja, hogy a rendszert ne akarják megváltoztani. és annak vezetőjét ne akarják leváltani. de a párt igényli a kritikát. demeter nem tudom kicsoda létrehozhatná ennek az "udvari" (így is nevezik). és majd megírhatják a cikkeket a mozgó világba.

egy az egyben az, ami a 80-as években volt.

2022.05.14. 15:20:35

@sync: @vergyula:
De igen is van elkepzeles arra, hogy milyen is lesz a libernyakok nelkuli vilagrend. Europara vonatkozolag peldaul nagy a valoszinusege annak, hogy tagja lesz egy igazsagosabb tarsadalomat kepviselo foldrajzi szovetsegnek, az un. Euroszibériai Föderációnak.
Errol itt lehet reszletesebben olvasni:
newamericangovernment.org/a-day-in-the-life-of-dimitri-leonidovich-oblomov/
Egy nap Dimitri Leonidovics Oblomov életében
Ez a novella egy részlet Guillaume Faye Archeofuturism című művéből.
---
Akhmat sila!
---
PS: a napjainkban Ukrajnaban zajlo, egyenlore csak korlatozott katonai muveletek vegso celja a libernyak vilagrend vegso megsemmisitese, az Euroszibériai Föderáció alapjainak megteremtese. Isten adjon ehhez erot es kitartast az Oroszországi Föderáció dicso hadseregenek. Aki ezt a harcot ellenzi, az egy degeneralt vadbarom. :)
God Bless Russia! :) Peace! :)

2022.05.14. 15:49:04

Volodimir Olekszandrovics Elenszkij egy marionett bábu, aminek nem tanacsadoi vannak, hanem mozgatoi. Peldaul ilyenek, hogy Victoria Nuland, Ihor Kolomoyskyi, Hunter Biden, George Soros, etc.
Erre vonatkozolag peldaul Lira Gonzalo es Alex Christoforou YT videoibol sok es reszletes ismeretre lehet szert tenni. :)
---
Akhmat sila! :)

2022.05.14. 16:26:01

@cvsvrs:
"kb. 10-20 éve mondom azt, hogy visszaáll az egypártrendszer és orbán viktor bevégzi a rendszerváltást. visszaáll a pártállam. és ami épül az tkp. egy új kgst a nyugat-német elvtársakkal."
Tevedni tetszik, de nagyon: Nemetorszagnak gazdasagilag kaput, remelhetoleg a NATO-nak es az Europai Unionak is.
"Uj idok jonnek uj dalokkal!"
---
God Bless Russia! God Bless Viktor Orban! Akhmat sila! :)
---
PS: Nem akarok joslatokba bocsatkozni, de van esely arra, hogy megeljuk, amint Orban Viktort kirallya koronazzak Szekesfehervarott, mint 3. honalapitot, IV. Bela melto utodjat. :) Fenn all az eselye annak is, hogy o lesz az El nem kotelezett orszagok Mozgalmanak tiszteletbeli vezetoje. A "hab a tortan" pedig az lesz, hogy az ujjaalakult Magyar Nemzetorseg allomanyaban megjelennek majd az onallo cigany zaszloaljak. :)
"Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk, Mert itt van már a Kánaán!"

2022.05.14. 17:20:05

@cvsvrs:
"olyan, mint greta thunberg, aki egyszemélyben vezette a klímapolitikát."
Gretarol jut eszembe: nagy csalodas volt szamomra az idei Gyozelem Napi Putin beszed, mert hianyoltam belole tobbek kozott a Greta Thunberget jogosan megilleto "Az Orosz Föderáció hőse" ( Герой Российской Федерации ) kituntetes adomanyozasanak megemliteset. A címet olyan személyeknek ítélik oda, akik „az orosz állam és nemzet szolgálatában állnak, általában hősies vitézséggel”.
Szerintem Kim Philby utan Greta Thunberg a masodik legjelentosebb olyan kem, aki rendkivul sokat tett a Szovjetunio ill. utoda, az Orosz Foderacio erdekeiert. :)
---
God Bless Russia! God Bless Greta! :) Akhmat sila! :)

Boldeone2 2022.05.14. 17:25:28

Az új köztársasági elnök kimondta az igazságot :

index.hu/belfold/2022/05/14/novak-katalin-elso-elnoki-beszede-tiz-pont-a-haborurol-nem-vagyunk-semlegesek/

Nèhany lènyges pont :
"Elítéljük a putyini agressziót, egy szuverén állam fegyveres megtámadását."
"Örökre nemet mondunk a Szovjetunió visszaállítását célzó minden törekvésre"
(....)
Nem vagyunk semlegesek. Az ártatlan áldozatok és az igazság oldalán állunk. Az Európai Unió és a NATO szövetségének részeként vállalt kötelezettségeinknek eleget teszünk, de amikor jogunk van nemet mondani, és az érdekünk úgy kívánja, nemet mondunk"
(....)
"Támogatjuk Ukrajna csatlakozását az európai országok közösségéhez"

Elbukni látszik a ruszki project , Birca ! Oroszország minden tèren veresèget szenved. A liberális demokráciát ès kapitalizmust nem lehet " legyőzni" mert a modern ember termèszetes lètformája az egyèni politikai szabadságjogokat leginkább biztosító , plurális demokratikus államberendezkedès. Oroszországnak a jelen formájában pár ève lehet hátra , totális csőd jöhet , minden tèren

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.14. 17:32:54

@Boldeone2:

Novák azért van, hogy vele is lehessen taktikázni, nehogy komolyan bvedd amit mond.

Ez ugyanaz, mint amikor Horthy egyszerre tartott angolpárti és németpárti embereket is hatalmi pozícióban.

Boldeone2 2022.05.14. 17:43:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Leglább azt mondja , ami elvárható tőle...Ez sem rossz dolog ...

Boldeone2 2022.05.14. 18:21:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem. A nyugati tömb rèsze vagyunk , az EU- ból " èlünk " , a NATO- szövetsèg tagjai vagyunk , nincs is más lehetősèg...

tűz fal 2022.05.14. 21:27:28

@sync:
Neked az is "egyszemélyi vezetés", hogy a szektád helyett a magyarok mást választanak. A képzelgéseitekről meg leginkább a szellemi fogyatékos Joe Biden jut eszembe, aki időnként kezet fog a láthatatlan emberrel.

tűz fal 2022.05.14. 21:30:07

@sync:
Ha már tapasztalat. Beleolvastam a rinyálásodba, azt tapasztaltam hogy olyan hülye vagy te mint a segg.

tűz fal 2022.05.14. 22:33:13

Én maximálisan támogatom Ukrajna EU tagságát. Alig várom már hogy csattanjanak a pofonok az EU parlamentben, ahogy az Ukrán parlamentben szokás.

GyMasa 2022.05.15. 00:03:22

@tűz fal:
Hát, nem tudom...
A legújabb hír, amit Lavrovtól tudunk, hoyg az Ukrán EU-tagság kikerült a béketárgyalások feltételei közül...
(nem, mintha sok értelme volna naki, hiszen már Macron is megmondta, hogy hosszú évtizedekig az nem reális opció)

tűz fal 2022.05.15. 08:36:44

@GyMasa:
Ezt inkább szarkazmusnak szántam. De az EU vezetői sajnos már tényleg olyan szinten eltávolodtak a saját érdekeink figyelembevételétől, hogy így is ömlik a pénz az ukrán oligarchák zsebébe (a kisembernek most sem jut belőle semmi).

Billy Hill 2022.05.16. 15:22:30

(@GyMasa: A törökök hogy megsértődnének, hogy ők már évtizedek óta csatlakozgatnak, aztán valaki ripsz-ropsz beelőz...)

GyMasa 2022.05.16. 21:54:35

@Billy Hill:
Jaja, persze, most, ahogy olvasom a Telexes hírfolyamban is, Erdogan a hétvégi álláspontjához képest keményített...
Akkor ugye az volt, hogy nem tetszik neki, de nem akadályozza meg. Ehhez képest a mai hír az, hogy nem fogja engedni, és ne is menjenek hozzá könyörögni...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása