Mi lenne most Orbánék meglepő győztes lépése?
Csodálkozom, hogy senkinek se jutott eszébe, pedig teljesen logikus: a köztársasági elnök közvetlen választásának bevezetése.
Itt is az alkalom: az EP- és az önkormányzati választással egyidőben.
S nem számít a jogi érv, hogy a magyar államfőnek kb. nulla hatalma van. Jelképes tisztségviselőt is lehet közvetlenül választani.
S maga a gyakorlat nem egyedi.
A világ 201 országából jelenleg 44-ben van a magyarhoz hasonló parlamentáris köztársasági rendszer, melynek 3 fő jellemzője van:
- a végrehajtó hatalom tényleges feje a kormányfő,
- a kormányfőt a parlament választja meg, jellemzően ő a választáson győztes párt vezetője,
- az államfő jelképes szereplő, hatalma minimális vagy nulla.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ez a nevem senki 2024.02.19. 12:59:45
képre
Serény Vélemény 2024.02.19. 13:02:43
Madarász Henrik 2024.02.19. 13:50:18
Gery87 2024.02.19. 14:34:29
Amíg NER van, addig úgy is az van amit ők akarnak.
Kb az lenne a helyzet mint az ellenzéki polgik esetében.
"meg van kötve a kezük"...semmit nem tudnak tenni.
ez a nevem senki 2024.02.19. 14:44:41
re tádzsik
isz
tán ráfér annak irán
yába jappánnak is kell fel
Gelimtrtrddddd 2024.02.19. 15:05:30
a kormányfőt a parlament választja meg, jellemzően ő a választáson győztes párt vezetője,
------------------
Na most rekknem kell!
1. Végrehajt? Kibaszott egy bullshit frazeológia! A vég laguján inkább anto és antonak bírongani: nach Ende bringen az annyi ahogy antonak bírongani, nem zu Ende.
2. Hatalom? Ez egy libernyák bullshit hang, az ősmagyar duada, duadva vagy regerda.
3. Tényleges? Olyan hang, hogy tény nem van, stak nyelvkakilási halandzsa, így ontológiája nem vna, úgy ha mondják, hogy tény, azt hallem, hogy Lüge, attól, hogy makogják, hogy a fingrizmus tény, de a magyar nyelv indogermán és germán nyelv.
4.Fejje? Bullshit etimológia, inkább azt mondanám, hogy entoja, de inkább maradjunk ena rakónál.
5. Krümmung? Kormány-krummije stak a libcsinek van, a magyar regerda. Ha itt vagyunk, úgy ahogy írtem a magyarnak rakó van, ahogy nem vezet, hanem végat, de ez a hang itt libernyák-burzsuj, ősmagyar: regerda-rakó-rak-rekk.
6.Jellemző? Bullshit új-ónemmagyar hang, az ősmagyar az ar-ra-re stumától, ahogy arc-arta-arti, ara, arány, arma az arta.
7. Győz etimológiája bizonylosza, így leöröng vagy vesz.
Gelimtrtrddddd 2024.02.19. 15:11:42
------------
1. Köz hangot dúrgerni kell, a társaság hangot is, libcsizmus.
2. Az elnök egy libernyák hang, stak nyelvkakilási, a magyarnak rakó van.
3. Innentolosza, innentvésza, vagy dúrpalosza az ősmagyar hang, nem köz izé, ha már ezt a nem magyar hangot dúrgerni.
4. Nem vezet, hanem végat, de ide magyarul azt mondjuk: inarekkent, vagy innentorekkent.
Rakó rekkent, ina, nem be, vagy innento, ahogy inter.
5. Hát látni van, hogy én tagadem az egészet, fingem nem van a sklavenaufstandi szarral, így Kelemen Annát, hogy null-vá válljon az egész democsokrácia.
Gelimtrtrddddd 2024.02.19. 15:20:21
S nem számít a jogi érv, hogy a magyar államfőnek
------------
1. hogy he? Alkoholma? Magyarul inkább loma, a lo stumától, indogermán loma a Gelegentheit: loma van lovat lovatni rakta példa rája.
2. Krümmung dúrgerni, regerda van.
3. Számít? Hát 1 és 2 és 3, de tovább nem rakem.
4. A jog az Joch magyarul, iga, a magyarnak rakta van, de a libcsi law fájandja.
5. Habubsdi érv? Na az nem argumentáció, nem rakanda, de érv hang nem van, stak er és ár stuma.
6. Állam he? Nyelvkakilási halandzsa, ősmagyarnak rejku van, annak van rakója: rejkurakó, Reichsrex.
Boldeone2 2024.02.19. 15:58:06
A Fidesznek nem érdeke egy új, önálló authoritás, egy hatalmi ág, authoriter rendszert építenek
Itt az elemi Fidesz érdek az, hogy soha ne forogjon kockán a hatalmuk. Ezért nem akarják a választási rendszert sem arányosítani.
Nem érdekük, csak Budapesten
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.02.19. 19:07:54
Csatlakozva én is azt mondom, hogy ez óriási hiba lenne. Több okból is.
1. Minek? Elülnek a hullámok, ez csak vihar volt a biliben. Lesz egy új jelölt, aki ugyanolyan cuki, mint Katika, oszt mindenki elfelejti hamarosan. Minek ehhez összekaszabolni a rendszert?
2. Még 2012-ben kérdezték Orbánt, hogy miért nem vezették be az elnöki rendszert. Mire azt mondta, hogy mi azt nem értjük. :-) Teljesen igaza van, én sem értem. Mikor egy órád van, mindig tudod, hogy mennyi az idő, ha kettő van, sosem lehetsz benne biztos -- szól a Murhpy-törvény. Igaz, hogy ő a hatalommal rendelkező elnökről beszélt, nem erről a fékezett habzásúról. De mindenesetre nem tartja jó ötletnek (ahogy én sem, de én nem számítók :-) )
3. Göncz Árpi a példa, hogy egy hatalom nélküli elnök is szétbaszhatja a rendszert, ha mocskos alak. Nem írta alá a TV-vezetők kinevezését. És ezzel meg is döntötte az Antall-kormányt. Nem hülye a Fidesz a feje fölé egy ilyen bizonytalanságot behozni.
4. Az ilyen pozícióra rohadt könnyű külföldről egy édibédi nagyonfüggetlen elnökjelöltet felépíteni pár hónap alatt. Az emberek kajálják a politikával még nem besározódott jelölteket, akik persze majd felszámolják a korrupciót vagy más hasonló csodákat tesznek. Aztán meg jön a 3-as pont: jogszerűtlenül blokkolni mindennemű értelmes tevékenységet. Nem véletlen, hogy nincs teljesen listás választás, mert az egyik hatása, hogy nem kell minden választókreületben jelöltet állítani, azaz lehet médiapártot csinálni. A külföldnek meg az az egyetlen, amije van, média.
Szóval nem lenne jó ötlet.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.02.19. 19:09:54
Ja, még meg akarta jegyezni, hogy igazad van, de ez a mi elemi érdekünk is. Ha majd jön egy másik hatalom, akkor az nagyondemokratikusan megszünteti Magyarországot szerződések által: központi pénz, központi költségvetés, központi határőrizet, központi ügyészség stb. Az ország neve maradna meg kb., a többi hatalom menne külföldre. Gyakorlatilag nem katonai, hanem szerződéses megszállás lenne. Köszönöm, nem kérem.
alöksz róz 2024.02.19. 19:20:29
rögtön megmutatná vele, hogy nem is igaz hogy diktátor, ki mondta hogy diktátor?
néha vissza is kell egy kicsit lépni.
legfeljebb nyer valaki nem fideszes, mi van akkor...
nagyon púposkodni úgyse tud.
Boldeone2 2024.02.19. 19:32:13
- Ezt nem lehet tudni. Egyelőre még messze vagyunk a nyugalomtól. Erről az ügyről nem szabad leszállni, van benne még potenciál
Még 2012-ben kérdezték Orbánt, hogy miért nem vezették be az elnöki rendszert. Mire azt mondta, hogy mi azt nem értjük"
- Érti azt Orbán, csak úgy tesz, mintha nem értené! Egy megválasztott elnök új hatalmi ágat hozna, ami veszélyes a pártállami rezsimre. Csak ennyi
Göncz Árpi a példa, hogy egy hatalom nélküli elnök is szétbaszhatja a rendszert, ha mocskos alak"
- Dehogy baszhatja szét! Pont jó egy hatalmi kontroll, most ez úgysincs meg. ( ilyen a nem demokrácia...)
Szétbaszni csak a törvénykező 2/3- ad tud!
Nem véletlen, hogy nincs teljesen listás választás, mert az egyik hatása, hogy nem kell minden választókreületben jelöltet állítani, azaz lehet médiapártot csinálni. A külföldnek meg az az egyetlen, amije van, média."
- Pont az a jó politikai rendszer, ahol könnyen forog a politikai hatalom. A Fidesz is médiapárt, és uralja a köznyilvánosságot!
Az aránytalanná tett választási rendszer egy fontos eleme a győzelemnek
A "külföldi érdek" bullshit narratíva! Az összes diktatórikus rendszer a " külfödre " mutogat, miközben otthon brutális elnyomást valósít meg
Azt látjuk, hogy sem Orbánt, sem Putyint nem lehet választáson leváltani. Mivel nincs egyenlő és fair politikai verseny
Orbán úgy változtatgatja a választási rendszer szabályait, ahogy a hatalmi érdek diktálja. Ez nem demokrácia, hanem egy ember és egy párt autokrata állama
alöksz róz 2024.02.19. 19:36:09
palvinbarbi?
srácok, ha rám szavaztok, levetkőzöm.
vagy schiffer.
azt el tudnám képzelni, hogy még meg is választanák. de az meg minek ülne oda a kétharmad fölé dísznek. bár ki tudja, lehet ha ott mondogatná el a dolgait, nagyobb súlya lenne amit mond.
vitézit meg be kell nyomni valahogy főpolgármesternek.
Boldeone2 2024.02.19. 19:40:36
Én bővített jogkört adnék neki, ne csak a lónak a faxán legyen bokréta, ahhoz túl sok pénzbe kerül az országnak
Legyen egy új, valós hatalmi kontroll
Boldeone2 2024.02.19. 19:47:36
A fő ok: a 2 vh után nem bíztak az emberekben. Nem akarták, hogy egy náci diktátor hatalomba kerüljön, véletlenül
Ezt kár volt itt átvenni, mert most " Orbán diktátorral" szemben jó lenne egy " ellendiktátor"
A legnagyobb elbaxás az volt, hogy nem jól vették át a német választási rendszert. Ott az eredmény az arányosság, akkor nem lehet vita a rendszert illetően
alöksz róz 2024.02.19. 19:54:02
németbe is csak azért, mert évtizedekig gyakorlatilag csak 3 párt volt.
azt meg akkor nem lehetett tudni, itt mi lesz a helyzet.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.02.19. 22:13:26
"Ezt nem lehet tudni. Egyelőre még messze vagyunk a nyugalomtól. Erről az ügyről nem szabad leszállni, van benne még potenciál"
Nincs benne, kihúzta Orbán a méregfogát az alkotmánymódosítással + lemondtak a felelősök. Ha halott lovon lovagolsz, szállj le róla -- ősi dakota mondás :-))))) De 2 hónap múlva visszatérhetünk, hogy igazam volt-e. (igen)
"Érti azt Orbán, csak úgy tesz, mintha nem értené!"
Én sem értem a működését. Mi biztosítja, hogy ugyanaz nyeri az elnöki tisztséget és a parlamentit? Semmi. Akkor mitől lesz konzisztencia. Semmitől. Ugyanez a helyzet a polgármesteri és testületi jogköröknél. Egy csomószor egymást bénítják meg. Szar rendszer.
"Egy megválasztott elnök új hatalmi ágat hozna, ami veszélyes a pártállami rezsimre. Csak ennyi" -- ez igaz egyébként, csak szerintem ez nem hátrány. De akkor is szar az elnöki rendszer.
"Dehogy baszhatja szét! Pont jó egy hatalmi kontroll, most ez úgysincs meg. ( ilyen a nem demokrácia...)
Szétbaszni csak a törvénykező 2/3- ad tud!"
Törvénytelenül beavatkozott Göncz, és semmilyen jogorvoslati lehetőség nem volt utána. És a kontroll a választás.
"Pont az a jó politikai rendszer, ahol könnyen forog a politikai hatalom. "
A tőkéseknek jó is: úgzy ugráltathatják a szaros politikusokat, ahogy akarják. Nekünk nem jó.
"A Fidesz is médiapárt, és uralja a köznyilvánosságot!"
EZ a baja a nagytőkének, hogy a Fidesznek is van sajtója. "Demokratikus" országban ilyen nincs, csak a tőkéseknek lehet sajtójuk.
"Az aránytalanná tett választási rendszer egy fontos eleme a győzelemnek"
Ebben nincs vita, igazad van. Csak szerintem ez jó, mert aki megkapja a felhatalmazást, az tényleg megkapja, a koalíciós kényszerben (ami az arányosnak egyenes következménye) meg csak zavaros trutyi lesz, nem felhatalmazás.
A "külföldi érdek" bullshit narratíva!
Lehet, hogy téged nem érdekel egy független Magyarország, te labanc vagy, de engem meg érdekel. Nem bullshit (magyarul: marhaság), cska neked az.
Az összes diktatórikus rendszer a " külfödre " mutogat, miközben otthon brutális elnyomást valósít meg.
Ez a legócskább félrevezetés, amit írsz. Ha A-ból következik B, akkor szerinted B-ből is A. Érthetőbben: minden diktátor iszik vizet. Azaz ha valaki vizet iszik, akkor az diktátor. :-) Biztos sokan beveszik, de én nem.
Azt látjuk, hogy sem Orbánt, sem Putyint nem lehet választáson leváltani. Mivel nincs egyenlő és fair politikai verseny.
Putyin másik ország, ahhoz nem szólok hozzá. De Orbánt tényleg nem nagyon lehet leváltani, mivel VAN politikai verseny. Van egy aletrnatíva a nagytőkés manipulációval szemben. EZ fáj nekik nagyon.
"Orbán úgy változtatgatja a választási rendszer szabályait, ahogy a hatalmi érdek diktálja."
Ez nem szép dolog, nekem sem tetszik.
"Ez nem demokrácia, hanem egy ember és egy párt autokrata állama"
Nem, nincs igazad, ez a demokrácia.
Boldeone2 2024.02.19. 22:38:40
- A legtöbb elemző nem ezt mondja, de érezzük mindnyájan: ez az ügy a diszfunkcionális rendszer miatt következett be
Másrészt, láthatóan beszartak, a Magyar Péter elleni kampányra tízmilliókat költöttek, azaz nem lesz hamar vége!
Közvetlen köztársasági elnökválasztás, ezt még a Mi Hazánk is felvállalta, stb
Ez az ügy júniusig betart
Mi biztosítja, hogy ugyanaz nyeri az elnöki tisztséget és a parlamentit? Semmi. Akkor mitől lesz konzisztencia. Semmitől. "
- Ez a lényeg: a nép által megválasztott köztársasági elnöknek nem a " konzisztencia " a dolga, hanem egy új hatalmi ág, őrködik, és nem bólogat elvtelenül
De akkor is szar az elnöki rendszer."
- Szerinted, de hol vannak az érvek?
Törvénytelenül beavatkozott Göncz, és semmilyen jogorvoslati lehetőség nem volt utána"
- Értem, tehát ha Göncz egyszer hibázott, akkor az azt jelenti, hogy ne legyen nép által megválasztott elnök, hatalmi fék, legyen méginkább egypárti politikai rendszer és kevesebb demokrácia! Semmi hatalmat a népnek!
tőkéseknek jó is: úgzy ugráltathatják a szaros politikusokat, ahogy akarják. Nekünk nem jó."
- Nálunk ez már uprade helyzetben van: a NER politikusai családtagjai és falutársai a nagytőkések. Mennyivel jobb, hogy "családban marad" minden, ugye?
EZ a baja a nagytőkének, hogy a Fidesznek is van sajtója"
- Már hogy lenne baja a nagytőkének? A Fidesz = nagytőke hatalma. A Fidesz- nagytőke kezében van szinte az összes fontos nagymédia
Boldeone2 2024.02.19. 22:54:45
- Ez lenne a modern demokrácia lényege: nem elsősorban kiszorítósdis verseny, hanem érdekegyeztetés, összefogás, azaz: minél több ember érdekképviselete egy adott kormányban
Az összes diktatórikus rendszer a " külfödre " mutogat, miközben otthon brutális elnyomást valósít meg.*
Ez a legócskább félrevezetés, amit írsz. *
- Ez a színtiszta igazság, csak a mértékben van különbség, de a megjelölt ellenség szinte mindenhol ugyanaz: a külső ellenség
Így dolgozott anno Goebbels vagy a kommunista propagnda is. Klasszikus fogás
A szuverintási törvény orosz mintára lett kitalálva...
Van ilyen pl Finnországban, Svédországban, vagy Németországban? Nincs. Az ilyen jellegű törekvés az antidemokratkus rendszerek sajátja... Rettegnek a hatalom elvesztésétől...
De Orbánt tényleg nem nagyon lehet leváltani, mivel VAN politikai verseny. Van egy aletrnatíva a nagytőkés manipulációval szemben. EZ fáj nekik nagyon"
- A tények azok, hogy a nagytőke közvetve vagy közvetlenül Orban mögött áll, vagy le is van kötelezve nekik. Orbán mögött a magyar állam teljes propagandagépezete, több száz milliárd évente
Ezzel senki nem tud versenyezni, vagyis NINCS valós verseny. Az a verseny, amikor fair és azonos feltételek vannak, de ez nem adott
Ez nem demokrácia, hanem egy ember és egy párt autokrata állama"
Nem, nincs igazad, ez a demokrácia."
- Hibrid választási autokrácia, az EP beleértve a jobbos képviselők felét kimondta
Boldeone2 2024.02.19. 23:06:05
Csaknem 4 milliárd közpénz 8 év alatt propagandára, vagy hasonló tevékenységre...Ezzel kellene versenyezni valakinek
Az alternatív valóság felépítése pedig játszi könnyű a szerencsétlen kelet- európai országokban ( mentalitás szerint )
Putyin országlása is ezt bizonyítja
Nem véletlen: ahogy haladunk kelet felé, úgyre gyengébb a civil társadalom, nincs autonómia, illiberálisabbak az emberek, mely következménye az elnyomó, monolit politikai hatalom
Magyarország kb félúton van: már nem teljes demokrácia, de még nem is olyan diktatúra, mint Oroszország
hibrid választási autokrácia " - ez telitalálat. Pár éve még csak " beteg demokrácia " volt...
ZorróAszter 2024.02.20. 00:17:36
Éljen őfelsége I. Orbán Viktor!
Serény Vélemény 2024.02.20. 09:41:34
A fő ok: a 2 vh után nem bíztak az emberekben. Nem akarták, hogy egy náci diktátor hatalomba kerüljön, véletlenül"
NEM. A rendszerváltók kiváló történészek voltak egyébként, annak ellenére hogy csapnivaló politikusok - a cél az volt, hogy a kormány a parlamentnek legyen felelős, és ne elnöki rendszer legyen.
Lásd még: "Felelős minisztériumot Buda-Pesten" , ami azt jelenti, hogy az országgyűlésnek felelős minisztérium.
Serény Vélemény 2024.02.20. 09:43:14
Igen, ugyanazok mondták ezt ki, akik kötelezővé tették a férfi wc-ket a szülőszobákban, hogy hátha mégis egy férfi teherbe tud esni, és szüksége van vajúdás közben piszoárra...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.20. 10:11:40
Ugyanúgy mint Spanyolországban, ahol mindegyik családtag értelemszerűen nagyon magas szintű képzést kap, de az Hola magazin ettől függetlenül mutogatja amint Leonóra infánsnő a dizsiben ropja hasonkorú társaival.
Nem állhatna be olyan helyzet mint itt, hogy pár hét alatt "kiképzem" a köztársasági elnököt, aztán elszabadul mint egy Márki-Zay.
A közvetlen választásban gondolkodók meg azon merengjelenek milyen jó lenne, ha mondjuk úgy hívnák az elnököt hogy Jakab Péter.
GyMasa 2024.02.20. 10:20:09
Már bocs, de én ott voltam mind a két gyerek megszületésekor.
Azért praktikus lehet az, ha az asszony mondjuk 12 órát vajúdik.
Mondom ezt annak ellenére, hogy amúgy teljesen egyetértek azzal, amit írsz.
GyMasa 2024.02.20. 10:21:05
Ahhoz, hogy valaki hazafi legyen nem kell királyi neveltetés.
Gerinc kell csak.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.20. 10:26:56
De ki születik elnöknek Bokassán kívül?
Annyi mindenhez kell érteni, joghoz, földrajzhoz, nyelvekhez, politológiához, közgizdaságtanhoz, hogy fél élet nem elég rá.
GyMasa 2024.02.20. 10:44:19
Szerintem csak a születés nem elég rá.
Ahogy írtad, kell még a magasszínvonalú nevelés és oktatás is.
Ja és olyan szülők, akiknek hasonló az értékrendjük.
Hát, annyira mályen nem kell érteni mindehez...
Pon azért vannak kormányok, meg tanácsadók, hogy kompenzálják a vezető esetleges hiányosságait!
Persze, az megint csak a vezető felelőssége, hogy kikkel veszi magát körül. Trump pl 2016-ban óriásit hibázott ebbebn a tekintetben, hiszen nem cserélte le a komplett fehér házi személyzetet hozzá hűséges emberekre.
Ereeeee 2024.02.20. 11:34:21
-------------------
1. Országtagadó vagyem,nekem rejku van. A vezet az végat, de rejkut rekkni.
2. Nem szület, hanem bírtavál magyarul, ez az ősmagyar.
3.Nevel egy bulslhit hang, dúrgerni, nem tart, hanem rekk.
4. Hát nekem fingem nem van az egész bullshit libernyák országról, attól, hogy nekem rejku van, nekem az egész perspektíva ismerlosza, de stak mondem, hogy vannak bírtaválta rakamányok, Idee-k, ahogy ott a vér, a nyelv is...
Ereeeee 2024.02.20. 11:39:51
Ahogy írtad, kell még a magasszínvonalú nevelés és oktatás is.
Ja és olyan szülők, akiknek hasonló az értékrendjük.
-------------------
1. Nem szerint, a ser indogermán stumát, ettől szer és sor dúrgerni rakura, így rekkint.
2. Írva stak nem csak.
3. Nem szület, ősmagyar: bírtavál, bírta, Birth-vá-l.Így nem szülő, hanem ősmagyar béresje.
4. Elég laguján raktaga nakta is.
5.Szín hangot dúrgerni, görögös, scheinen rokonja, ősmagyar bolja.
6.Nevel hangot dúrgerni, túl libcsizmus. Az oktat hangot is dúrgenri, az ok az unk, ucit, okász, szokni, szokás.
7. Hasonló hangot nem rakem, a has, a hasajt, hasít hangokat már igen, germán has, a kés jevevényhang germán formája, de verhalten magyarul nakrekkni, arányelni.
8. Érték? Stak er és ár stuma van, az érték egy sklavenaufstandi hang.
9. Na így nem igen rakem...
Ereeeee 2024.02.20. 11:41:51
---------
1.Alto az odaát magyarul, az al a túl.
2. Köz hangot dúrgerni, a társaság hangot is.
3. Az elnök egy libernyák hang, nyelvkakilás, diktatúra, libcsizmus, nekem rakó van.
4. Képez? Egy bullshit hang, bullshit z-vel, idegen ideológia, attól is, hogy a kép az hép volna magyarul, stak a kretény-libcsik átírták, a képez egy bullshit libernyák hang, ahogy bilen, gebildet, nem magyar.
Glokta 2024.02.20. 12:30:28
Hát nem tudom, Magyarországon az aránytalan választási rendszer mellett soha nem voltak nagykoalíciók (egy vagy két pártnak volt feles többsége), és a poszszocialista régió összes EU-ba belépő országa - mindegyik arányos választási rendszerrel - gyorsabban fejlődött mint mi.
Glokta 2024.02.20. 12:33:12
Az aktuális külső ellenség Oroszország vagy pár nyugat-európai ország bal és liberális oldala számára Orbán, és annakidején Bush számára az Al Kaida és Szaddam Husszein volt ugyanaz (az utóbbi ráadásul teljes hazugságokra épült).
GyMasa 2024.02.20. 12:35:08
EGyrészt, ha megnézed a V4.ez fejlődését egy grafikonon, akkor találsz ott a magyar adatsorban egy "megtorpanást őgy 2006-2009 között, amikor nálunk teljesen megállt a növekedés és azóta is kb annyival van a magyar adat alacsonyabban, amit akkor maradt le az ország.
De, ha a magyar adatot kipótolod a V4-ek átlagával arra a 3 évre, akkor a magyar adat teljesen együtt változik a V4-ekkel.
Ezen felül, szerintem pont semmi köze nincs a választási rendszernek amúgy sem ehhez az eltéréshez.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.20. 13:15:00
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.20. 13:16:29
Ereeeee 2024.02.20. 13:55:21
----------
A míveltség? A mívi, a fingár, a bullshit, a libernyák, de staka fingrista? Hát az nem a primitív, az egy bullshit, halandzsa.
GyMasa 2024.02.20. 14:30:17
Abszolút! Sőt egy uralkodni vágyó embernek a történelem minél mélyebb szintű ismerete a legfontosabb, csak, hogy el tudja kerülni azt, hogy ugyanazt a hibát véti, mint az elődjei...
Gery87 2024.02.20. 18:32:15
"Gerinc kell csak."
És "a 133 bátor ember", tud erről?
Gery87 2024.02.20. 18:33:03
"Ezt a cirkuszt váltaná ki a magyar király. Lenne egy család, ahol eleve a születéstől fogva úgy nevelődne több ember is, hogy felelősséggel vezessen egy országot."
Te szervilis szerencsétlen jobbágyfasz, ezt már próbáltuk bazmeg.
Kurvára nem jött be.
Ereeeee 2024.02.20. 20:10:12
hogy felelősséggel vezessen egy országot.
--------------
1. Király? Ezt a hangot már nem is igen ismerem, ma már posztmodern vna, az a libcsi forma antoja van, nem van. Az ősmagyar hang rakó, rex, de ez nem király.
2. Nem szület, hanem bírtavál.
3. A vezetaz végat, de ena rakó rak, rekk.
4. Országtagadó vagyem, nekem rejku van, ez az ősmagyar.
5. A felel izé hangot nem rakem.
6. Így: rakó rak, rekk rejkut ősmagyarul.
Dehát ki már ena rakó? Hát a filozófus rakó, aki bírtaválta rakandmányokkal bír, mondjuk Adolf Hitler.
Ereeeee 2024.02.20. 20:11:30
Kurvára nem jött be.
--------------
Jett ina....
Hát a királyt dúrgerni kell, stak rakó kell. a rakó ősmagyar.
Hogy próbáltuk? Dolgod vele? Nem.
ZorróAszter 2024.02.21. 11:11:44
Pedig Orbánnak jól állna a Szentkorona.
Tuti sutyiban nézegeti magát vele a tükörben, mikor a koronaőrök épp szunyálnak.
:o)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.21. 12:04:10
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.02.21. 12:22:15
De írtam már a klasszikust, amikor bevezették a liberium veto-t, a cár utasíotta a kincstárnokot a lengyel tárgyú pénzek átcsoportosítására : "Mostmár a fél szejm helyett csak egy embert kell megvesztegetni."
GyMasa 2024.02.21. 14:12:01
Igen, vannak ilyen okos húzások :-D
Gery87 2024.02.21. 14:52:55
Még csak az kéne:)