magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nehéz így eligazodni

A már nyugállományba vonult ballib megmondóemberek röhögcsélnek: "Ha nincs rendszerváltás, Orbán ma egy kombájnt vezetne".

Magyarul: Orbánnak esélye se lett volna jogász karrierra, ha nincs rendszerváltozás. Azaz mindent a kommunizmusnak köszönhet, amit ő ma szid. Ami persze baromság.

A nálam 4 évvel idősebb Orbánnal azonos nemzedék vagyok, s bizony akkor, a 80-as években, már bárki mehetett jogi szakra egyetemre, csak 2 kivétel volt: egyházi gimnáziumot végzettek és 56-os aktivisták gyerekei/unokái (de az egyházi gimnáziumot végzettek számára is volt egy kiskapu: elmentek segédmunkásnak 1 évre, majd akkor felvételiztek, ekkor már "munkásoknak" számítottak, azaz törlődött az egyházi gimnázium fekete pontja). Orbán meg eleve egyik csoportba se tartozott: nem 56-os aktivisták gyereke/unokája és nem végzett egyházi gimnáziumot.

Ha meg elvégezte volna, jogász lehetett volna, nem valószínű, hogy jogászként kombájnt vezetett volna. Ügyvédnek vagy közjegyzőnek menni nehéz volt, de a bíróságok és az ügyészségek mindenki fiatal diplomást felvettek, ezek akkor nem számítottak olyan jó helyeknek. Szóval az elmélet szimpla hülyeség.

De az érdekes itt: ezzel párhuzamosan divatban van egy másik elmélet is ballib körökben, mely szerint ha nincs rendszerváltozás, akkor ma Orbán az MSZMP főtitkára. Hiszen komcsi volt, lám ő volt a gimnáziumi KISZ-alapszervezete titkára is.

Most akkor melyik, Havas elvtárs? Zorbán rohadék komcsi vagy hálátlan antikomcsi?

Az a baj az ilyen hazugságokkal, hogy lassan kezd folyamatosan csökkenni azok száma, akik még emlékeznek az adott korra, így komolyan veszik ezeket a baromságokat.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8418363025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.28. 08:51:06

Hát vagy akinek volt sütnivalója mint Sztankay Istvánnak, aki a felvételikor közölte, hogy az apja pásztor. Fel is vették szépen, és majdnem azzal a lendülettel ki is dobták, amikor valaki megkérdezte, hogy amúgy milyen pásztor a papa? Válasz : lelki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 09:33:53

@Deak Tamas:

Ezt már a Hofi előadta. Nem vették fel az egyetemre, mert a bátyja nyilas volt. A bátyját viszont felvették, mert az öccse kommunista volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.28. 09:56:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ugye ez a Rajk-paródia.
Más : most Madridban is voltam, nagy élmény a Semana Santa :) Kubában feltételezem még csak illegálisan sem volt ilyen. Peruban?

Boldeone2 2024.03.28. 10:48:16

Orbán tehetséges ember. A tehetségét pártpropagandista apjától örökölte, így elnyere Soros György ösztöndíját is. Először a Liberális Internacionale alelnöke lett, majd jobbra, konzerv irányba fordult, ügyesen megérezve a köpönyegforgatás hasznát...
Legutóbb pedig már a populista szélsőjobb fasisztoid vezére lett...
Lényegében neki az ideológia csak politikai eszköz: bármire képes a hatalomért

A mai magyar társadalmi rendszert is úgy hívják: "Orbán- rendszer", ami nem kis dolog!

A ostoba, birka emberek társadalmát sikeresen átalakította és kiépült az örök orbáni hatatalom, a diktatúra..

Ez az egyik legstabilabb diktatúra a világon, amely szofisztikált, 21. századi...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 11:31:42

@Deak Tamas:

Hofi nem nevezte meg kire gondol, egyes száme slő személyben adta elő még a 70-es években,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 11:43:10

@Deak Tamas:

Kubában csak ottlétém legvégén lett engedve a húsvéti ünneplés.

Tapi2021 2024.03.28. 12:12:46

OV igazi karrier-politikusként indult. Biztos vagyok benne, hogy bármilyen marad/lett a rendszer, ő abban érvényesült volna.

De a történelemben nincsen ha, meg lett volna!

Ami tény, az az, hogy meg volt benne az ambíció, és az is, hogy a rendszerváltáskor hová állt. Szembe a szocializmussal, kommunizmussal.
És máig ott is maradt.

Közben bejárt egy utat - a fiatalok útját, ahogy arról Churchillt szokták idézni, a liberalizmustól a konzervativizmusig - és eljutott A-ból B-be.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.28. 13:46:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: és volt processzió vagy bármilyen látványos ünnep?
Madridban pont sikerült a sevillaiak vonulásához odaérni, zseniális volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 13:52:14

@Deak Tamas:

1984-ig aki ünnepelt, az CIA-ügynöknek számított. Azaz csak templomon belül volt ünnep, tilos volt a templom körül.

Amikor megjelentek a komcsi katolikusok, elsőssorban Brazíliában, ennek hatására Kubában kezdték elnézni már a vallást, már nem tiltott, hanem tűrt lett. Akkor már lehetett olyat mondani, hogy "nem vagyok marxista, de támogatom a Forradalmat" vagy "a marxizmusnak csak a gazdasági részével értek egyet".

De csak a 90-es évek végére lett a helyzet normalizálva.

ZorróAszter 2024.03.28. 14:40:54

Ezek az emberek nem hisznek semmiben. Pénzt és hatalmat akarnak, ha az kell hozzá.

Így jutnak el a hazaárulásig, és hogy egy Quisling-kormányt vezessenek a saját népük ellen, idegen érdekeket szolgálva.

Tapi2021 2024.03.28. 14:50:09

@ZorróAszter: Ebben kell őket megakadályozni!

Lásd Deutsch Tamás minapi felszólalását!

Gery87 2024.03.28. 15:09:18

"Az a baj az ilyen hazugságokkal, hogy lassan kezd folyamatosan csökkenni azok száma, akik még emlékeznek az adott korra, így komolyan veszik ezeket a baromságokat."

Nem baj csökkenjen csak, legalább a fideszes nyuggerkommandó is csökken ezáltal meg persze a DK-s szimpatizánsoké is.

Gery87 2024.03.28. 15:11:07

@Tapi2021:

"Ebben kell őket megakadályozni!"

Azzal hogy rájuk szavazol?:)

élveteg 2024.03.28. 18:34:14

Az Orbánékat nem tudják beletenni egyetlen kategóriában sem folyamatosan egymássaál ellentétes dologgal támadják őket Van egyfelől hogy kommunisták de úgyanakkor horthy-sta szélsőjobboldalizzák is őket Tőkeellenesek multiellenesek ugyanakkor a multitőke kiszolgálói is Szembemennek brüsszelel ugyanakkor behódolnak brüsszelnek Populisták de lenézik a népet a karmelita kolostorból

GyMasa 2024.03.28. 19:06:48

@élveteg:
Igen, ezt eredményezi, hogy:
- Az ellenzéki oldalon nincs haévány fogalmuk sem a valóságról
- A woke-fasiszták alkalmatlanok a vitára, ezért először a neveken nevezés, illetve annak sikertelensége gyalázkodás az, amivel megpróbálják enyhíteni/feloldani az előző pont miatt kialakult kognitív disszonanciájukat.

Gery87 2024.03.28. 20:23:45

@élveteg:

Kommunistázni a libsiket a Fidesz is szokta:)
Egy brancs vagytok ti bazmeg.
Pont ugyanabban vagytok hülyék...megérdemlitek egymást.

Gery87 2024.03.28. 20:25:25

@élveteg:

"őket Van egyfelől hogy kommunisták de úgyanakkor horthy-sta szélsőjobboldalizzák is őket Tőkeellenesek multiellenesek ugyanakkor a multitőke kiszolgálói is Szembemennek brüsszelel ugyanakkor behódolnak brüsszelnek Populisták de lenézik a népet a karmelita kolostorból"

Nincs ebben semmi ellentmondás.
Orbán is megmondta: "ne arra figyeljetek amit mondok hanem amit teszek..."
A kettő nem ugyanaz!

És ezt látja más is. Ennyi.

Gery87 2024.03.28. 20:27:17

@GyMasa:

Az ország fele "woke-fasiszta" lenne?
Egyébként nem úgy volt hogy a woke az komcsizva van?:)

Döntsétek már el, melyik alaptalan címkét ragasztjátok rájuk, mert hogy egyik nap marxista-komcsi-libsi másnap meg fasiszták..

Tapi2021 2024.03.28. 22:11:46

@Gery87: @alöksz róz: Vagy csak simán faszisták. Úgy a fele.

alöksz róz 2024.03.28. 23:16:12

@Tapi2021: nem, rendes fasizmus ez is, max csak a csoportok eloszlása más, mint száz éve.
gazdasági vonatkozása miatt kell a jelző.

Rodney_2 2024.03.29. 02:50:49

1984/85-ben együtt voltam katona olyan előfelvételisekkel, akik a Miskolci Egyetem Jogi Karára lettek felvéve. Volt köztük két egyházi iskolás is: a pannonhalmi és a szentendrei ferences gimnáziumokból. Mindkettőt elsőre vették fel. Egyikük ma a közjegyzői kamara elnöke

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 08:17:27

@Rodney_2:

Az már a legvége. 1984 végén a kötelező KISZ-ajánlás is megszűnt a felvételihez.

Gery87 2024.03.29. 11:55:14

@alöksz róz:

Ez nekem is mindig jobban tetszett:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 11:59:57

@Gery87:

Jó lenne, de nem megy.

Senki se csinálja. Én küzdök ezért: pl. sose használom ezeket a szavakat szitkokként. De magányos harcos vagyok.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása