magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Korrupcióellenesség

Dübörög a kampány Bulgáriában. Itt se szimpla EP-választás lesz, arra az emberek negyede szokott elmenni, hanem dupla választás lesz, lesz parlamenti választás is. Szóval meglesz a 45-50 % részvétel is akár.

De a lényeg: közéleti műsorban kétszer is elhangzott az, amit én évek óta mondok.

Az egyik bolgár szakszervezet vezetője élő adásban képes volt elmondani, a korrupció témája kamu. Szó szerint azt mondta, nyugaton nagyobb a korrupció, mint Bulgáriában, csak ott legalizálva lett, míg Kelet-Európa még nem dolgozta ki a korrupció legalizálásának módszereit.

Bulgáriában a szakszervezetek ereje kb., mint Magyarországon: az aktív munkaerő kb. 15 %-a szakszervezeti tag. (Eddig 8 munkahelyem volt Bulgáriában, a közös pont: egyikben se működött szakszervezet.) Amivel jobb a helyzet, mint Magyarországon: csak 2 szakszervezet van, nem mint Magyarországon, ahol számuk csillagászati. Alapvetően úgy lett ez, hogy a rendszerváltozáskor egyrészt maradt a volt kommunista állampárti szakszervezet továbbélése, másrészt alakult egy antikommunista ellenzéki szakszervezet, ezek mindent lefedtek, majd mindkettő elvesztette eredeti politikai irányát, így ma van 2 szakszervezet, mindkettő teljesen politikamentes, s jellemzően együtt is működnek egymással. (Eredeti politikai irányuk annyira eltűnt, hogy pl. az egyik mostani új baloldali párt vezetője eddig az eredetileg jobboldali szakszervezet vezetőségi tagja volt.) Így kicsit erősebbek, mint a magyar szakszervezetek, mert legalább képesek azonos dolgokat képviselni.

Aztán pár nappal később egy közéleti tv-műsorban (én szinte csak ilyeneket és vetélkedőket nézek tv-ben) egy neves politikai elemző meg egyenesen azt mondta: azért mondják az emberek, hogy erős a korrupció, mert minden médiából azt hallják, hogy erős a korrupció, de a konkrét kérdésre "maga mikor lett korrupció áldozata?" a válasz az, hogy "soha", azaz a folyamat mesterséges és öngerjesztő.

Abszolút meg tudom ezt erősíteni. Minden statisztika szerint Bulgária az EU legkorruptabb országa. Az ország 15 éve EU-tag, s én itt éltem ebből 14 és fél éven keresztül. Hogy lehet, hogy nem látok korrupciót személyesen ennyi idő alatt, viszont folyamatosan találkozom korrupcióról panaszkodó emberekkel? Ami viszont érdekes: a korrupcióról panaszkodó emberek se láttak személyesen korrupciót, de biztosak benne, mert az "unokatestvérem szomszédja mondta, hogy azt hallotta".

Az persze biztos, hogy ha lenne egy cégem, mely állami/önkormányzati megrendelésekre pályázna, akkor lenne "korrupció", azaz ismernem kellene az adott döntéshozót vagy annak munkatársát, s viszonozni kellene a pályázat megnyerését, dehát komolyan hiszi bárki, hogy ez nyugaton ne így lenne?

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3318390505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.05.01. 08:15:12

Á, nyugaton bociszemű hare krisnások a vállalatvezetők, ott nincs semmilyen korrupció, csak itt, Mucsán.

De azért ismerjük el, hogy jól kitalálták ezt a dumát. Mert ha azzal jönnének, hogy szar ország, mert sok hőerőmű van, vagy sok a vaddisznó az erdőkben, azt meg lehet számolni. De ezt? Egyébként ennyit az emberekről: konformista birkák. Azt böfögik vissza, ami kötelező. Sosem gondolkodnak.

Gery87 2024.05.01. 11:00:28

"Hogy lehet, hogy nem látok korrupciót személyesen ennyi idő alatt, viszont folyamatosan találkozom korrupcióról panaszkodó emberekkel?"

Úgy hogy erre vakon vagy, már fel sem vetődik hogy ezzel-azzal baj lenne, vagy csak hazudsz.
Én is dolgozom már ennyi ideje és láttam korrupciót, "megoldjuk Sanyikám ne aggódj okosba a dolgokat..."

tele van az ország a nyomival....sehová nem látó 1 méter magas kilátókkal, erdő nélküli lombkoronasétányokkal, nem használt épületekkel, kilopott aszfaltos úttal. előre lezsírozott képzésekkel, vizsgákkal...5 percig fenlévő pályázatokkal, előre egy bizonyos cégnek összeállított pályázatokkal....kaszinó és dohány koncesszió, autópályakezelés .stb

m.blog.hu/te/tenytar/image/mutyilista22_1.png

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 11:05:27

@Gery87:

Mire ne legyek vak?

Az okosba megoldás mióta korrupció?

Pl. meg kellett újra csinálni a fürdőszobát itt nálunk pár éve. Nyilván fel se merült, hogy erről lenne számla. Ez tipikus "okosba" módszer, de hol a korrupció?

Gery87 2024.05.01. 11:34:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Ott barátom hogy mindketten jól jártok, osztoztok, ő nem fizet adót a bevétele után te meg nem fizeted meg ennek a többlet költségét feléje.
Mutyi kisember szinten.
Korrupció.

Gery87 2024.05.01. 11:36:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A linkelt tételeket is nézegessed csak, a "fantasztikus 13 év" gyümölcsei...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 13:30:18

@Gery87:

Ez egy ügylet emberek között. Mindkét félnek hasznos.

A korrupció az olyan, hogy olyanért kap valaki fizetséget, amiért nem járna neki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.01. 13:31:48

@Gery87:

Semmi különös. Ezek részei a hazai kapitalizmus fejlesztésének.

_Neville 2024.05.01. 14:55:41

Nyugaton ezt lobbinak hívják.

alöksz róz 2024.05.01. 15:28:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: :DD

szerintem neked fingod nincs mi van itt magyarországon

alöksz róz 2024.05.01. 16:03:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: jóindulatból

(a másik két lehetőség sokkal csúnyább rád nézve)

alöksz róz 2024.05.01. 16:56:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez még akár igaz is lehet
(egy szűkebb tartományban)

ZorróAszter 2024.05.01. 17:59:59

"Szó szerint azt mondta, nyugaton nagyobb a korrupció, mint Bulgáriában, csak ott legalizálva lett, míg Kelet-Európa még nem dolgozta ki a korrupció legalizálásának módszereit."

A múltkor nem nagyon értette az összefüggést a fejlődés és az olcsó tömegkereskedelem között. Hogy ha drága a szállítás, akkor nem nagyon lehet specializálódni, ami visszaveti a fejlődést.

A korrupció is hasonló: nem a termelékenyek a sikeresek, tehát akik gazdaságilag képesek produkálni, hanem azok, akik a korrupcióban jeleskednek.

Vagyis a korrupció az egész társadalom teljesítményét csökkenti folyamatosan.

Viszont könnyű letagadni, hisz nem látjuk a korrupciómentes Magyarországot összehasonlításul.

Gery87 2024.05.02. 00:54:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Marhaság.
Ha ilyenre kényszerül a kisember akkor szar a rendszer.

Gery87 2024.05.02. 00:54:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

hazugság, ostobaság.
Ez szimpla korrupció, maffiaállam, népellenesség, lopás.

Gery87 2024.05.02. 00:56:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ugyan már, nem itt élsz és nem viseled a következményeit, élsz a kurva "sorosista atlantista" Bulgáriádban és onnan osztod az észt hogy milyen jó a NER miközben eszed ágában nincs ebben a "jobb rendszerben" élni.
Hiteltelen vagy.

Gery87 2024.05.02. 01:01:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem a sokat pofázott "nemzeti tőkésosztály" építése (nincs ilyesmi) csak szimpla lopás, de mivel erkölcsi nulla vagy, kereszténynek is szar, ócska szervilis proli vagy, a korrupciót max az "amiből engem kihagynak" alapon nézed, ezért leszarod, főleg hogy nem itt élsz, nem is érint....könnyen dumálsz mellette.

Ennyi történik.

Megy a kurva szövegelés Jézusról, a normalitásról, istenről....miközben kibaszott tolvaj geciket védesz be!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 08:14:50

@Gery87:

Sokszor válaszoltam erre: nem politikai alapont választok lakóhelyet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 08:17:03

@Gery87:

Az mondja a liberalizmus, mindenki nézze a maga érdekét.

Az én érdekem: kevesebbet fizetni a mesterembernek.
A mesterember érdeke: nem adózni.

Jól jártunk mind aketten. Mi a gond?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 08:29:13

@Gery87:

A kapitalizmus mindig lopás, nincs más verzió.

Jézus meg hogy jön ide? Jézus nem foglalkozott politikai rendszerekkel.

Gery87 2024.05.02. 10:43:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindenképp hiteltelenebbé teszi a NER szopkodásod és a ballib kritikád hogy nem viseled következményeit.
Mint az aki Németországból ugat hogy "jaj hát arányaiban már Magyarországon is lehet úgy élni mint itt.."

Gery87 2024.05.02. 10:46:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

1, nem vagy liberális, tehát ne takarózz vele...inkább Jézus oldaláról kéne ezt megnézned.
2, jól járni jól jártatok persze, csak attól még ez az ami, nem kell letagadni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 10:48:30

@Gery87:

Hidd el, nem minden a politika.

Nekem pl. sokkal fontosabb a mély rétege a politikának, mint a napi pártpolitika.

Eleve egy keresztény ember bárhol élhetne bárhol, akár egy hollywoodi homoklakásban, egy amszterdami drogtanyán is, a Norvégiai Köztársaságban, vagy más sötét helyen.

Gery87 2024.05.02. 10:49:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De van más verzió, ez csak a te visszatérő hazugságod, összemosásod hogy nemzeti tőkés osztály építés zajlik (nem zajlik) és hogy ezt nem lehet másképp (lehet).

Gery87 2024.05.02. 10:51:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ettől még azért a véleményed mérlegre fogja tenni a tény hogy nem itt élsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 10:53:03

@Gery87:

Próbáltuk a másik modellt 2010 előtt, az az idegen tőkére alapozott. Nem jött be.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 10:54:50

@Gery87:

Lehet.

De érdekes módon a ballibeket pl. sose zavarja, ha valaki külföldön élve ballib.

Pl. Soros esetében sose merül fel. hoogy "kussoljon, mert nem itt adózik".

Gery87 2024.05.02. 11:11:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ugye vágod hogy nem a XVI.században vagyunk és nem épp kiépül a kapitalizmus magja...
Hanem már meglévő kapitalista rendszeren belül egy maffia csoport állami erővel lop?

Gery87 2024.05.02. 11:13:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Sokszor megbeszéltük.
Ez se jött be.

Két Marsall segélynyi pénz ment a levesbe....a NER semmivel nem élhetőbb mint a korábbi szakasz...nincsenek eredmények és csökken az életszívonal.

Gery87 2024.05.02. 11:16:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

-Én rólad tudom ezt, és most veled beszélek.
-Soros esetében sem mondtam soha hogy érvényesebb amit mond.

Hogy más mit mond azzal nem tudok mit kezdeni, nekik mond.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 11:59:28

@Gery87:

Tehát a már kiépült kapitalizmus jó dolog, de később építeni rossz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 12:00:09

@Gery87:

Nem, ez 2 ember ügylete egymással, semmi korrupció nincs benne. Az adócsalás nem korrupció.

Gery87 2024.05.02. 13:03:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyik se jó. Csak van különbség.
Nem építenek ezek semmit, a saját zsebüket tömik.

Gery87 2024.05.02. 13:05:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

2 ember korrumpálja egymást.

"figy, ha nem kérsz számlát, akkor olcsóbb/ nem lehetne számla nélkül, te is jól jársz.."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 13:42:44

@Gery87:

Nincs korrupció. Nézd meg a szó jelentését egy szótárban.

A szó értelmét kiterjeszted a végtelenségig. Ezen az alapon minden korrupció.

Gery87 2024.05.02. 16:00:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez a szint valóban inkább mutyi....de attól még korrupció.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 16:08:00

@Gery87:

Egyszerűen hiányzik a korrupció fő eleme: a jogosulatlan előny adása ellenszolgáltatásért.

Ez adóelkerülés, számlaadás elmulasztása.

A korrupció az az, hogy elmegyek vizsgázni szerves kémiából, s átmegyek rajta, pedig egy szót nem tanultam, de a vizsgáztató jegyet ad 20 ezer Ft-ért. Azaz lehet nem állami ügy, de mindenképpen kell a jogosulatlan előny.

Az nem jogosulatlan előny, hogy nem ad számlát és én meg nem is kérek. Ez egy normál szolgáltatás 2 fél között, csak el lett mulasztva az a rész, hogy az illető bevételnek tünteti fel bevételét.

ZorróAszter 2024.05.02. 17:38:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az nem jogosulatlan előny, hogy nem ad számlát és én meg nem is kérek. Ez egy normál szolgáltatás 2 fél között, csak el lett mulasztva az a rész, hogy az illető bevételnek tünteti fel bevételét."

Az is jogosulatlan előny a törvénytisztelő nem korrupt vállalkozók, kereskedőkkel és emberekkel, vásárlókkal szemben.

A fidesznyikeknek már vaksági fogadalmat is kell tenniük hogy igazhitű Orbán-hívőknek minősüljenek?

Gery87 2024.05.02. 20:12:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"a jogosulatlan előny adása ellenszolgáltatásért."

Nekem kevesebbet kell fizetni, neked kevesebbet kell adózni...ennyi.
Ez előny.
ki feketén dolgozik előnybe kerül azzal aki adózik, aki feketén fizet kevesebb költséggel megússza...
előnyök.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 20:20:32

@ZorróAszter:

Ez téves.

Eleve az alaphelyzet a számla nem adás.

Számlát csak akkor szokás adni, ha el tudja azt számolni a megrendelő. De ebben az esetben drágább is az ár.

Azaz senki se jár rosszul.

Amikor legutoljára tartósan Mo-on éltem, ez idő alatt volt kormányon Horn, Orbán, Medgyessy, Gyurcsány, de így valami biztos pont volt: egyetlen kihívott mesterember, vállalkozó se adott soha számlát semmiről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.02. 20:23:45

@Gery87:

Kölcsönös előny. S az egyetlen szabálytalan elem, hogy egy harmadik felet, az adóhatóságot, kihagytuk a játékból. Azaz nem korrupció.

Gery87 2024.05.02. 21:15:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A korrupció mindig arról szól hogy 2 fél jól jár a 3-dik meg át van baszva...

alöksz róz 2024.05.02. 21:31:39

@Gery87: ketten lopnak valakitől és megosztoznak.
ez nem korrupció, ez lopás.

ZorróAszter 2024.05.03. 09:58:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz senki se jár rosszul."

Nem igaz. Ez az adócsalók önmentegető hazugsága.

Ugyanis:

- Elesik a bevételtől a költségvetés.

- Versenyhátrányt szenved a törvénytisztelő vállalkozó az adócsalóval szemben.

- és a törvénytisztelő állampolgár is az adócsaló állampolgárral szemben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:02:54

@ZorróAszter:

Erre válaszoltam már.

Van számlamentes ár és számlás ár. Nincs versenyhátrány.

ZorróAszter 2024.05.03. 10:28:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Erre válaszoltam már."

Tudom. Az adócsalók önmentegető hazugságát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:32:35

@ZorróAszter:

Én még csak adót se csaltam.

Bérmunkás vagyok, minden adót levon a munkáltató, nincs mit elcsalnom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 10:57:09

@Gery1987:

S nem része az adócsalás.

Nem véletlenül különbözteti meg a büntetőjog is a csalást és a lopást és a korrupciót.

Gery1987 2024.05.03. 11:19:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

nincs egységes fogalma. A korrupció fogalmának számos meghatározása ismert, de általánosan elfogadott definíciója – éppen a jelenség megfoghatatlansága, ezerarcú sajátossága következtében – nincs.

A korrupció a legtöbb esetben kétirányú tranzakcióként – sajátos cserefolyamatként – írható le, mivel operatív módon általában mindig két személy, csoport vagy intézmény között jön létre, így a benne részt vevők egyidejűleg korrumpálók és korrumpáltak.

ZorróAszter 2024.05.03. 11:48:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Én még csak adót se csaltam.
Bérmunkás vagyok, minden adót levon a munkáltató, nincs mit elcsalnom."

Mit von le a munkavállalója?

Mondjuk a számla nélkül kifizetett valami áfáját, amit elosztottak egymással a vállalkozóval vagy a kereskedővel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 11:58:05

@ZorróAszter:

Adózni csak jövedelemből kell, a kiadások után nincs adózás.

ZorróAszter 2024.05.03. 12:27:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Adózni csak jövedelemből kell, a kiadások után nincs adózás."

Például által forgalmi adóról még nem hallott?

Az olvasói látják, hogy sorozatban ad ilyen kamu válaszokat.

Gery1987 2024.05.03. 12:28:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor ne csináld:)
Pl a kommunista fogalmad, mint "rendszerkonform baloldal".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 13:09:42

@Gery1987:

Nem, ez így félreértés.

A lényeg: Jámbor állítólag komcsi, közben liberális képviselő, erre akartam utalni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 13:14:09

@ZorróAszter:

Leírtam mi a szokás. Nehéz lesz belekötni.

Lehet számlát kérni, akkor drágább, ez a szokás.

S számlát kérni nem szokás, csak ha az elszámolható. Azaz magánembernek a mesterember nem ad számlát, vállakozásnak ad. Ez a jellemző.

ÁFA-adót se a vevő fizet, hanem az eladó egyébként.

Billy Hill 2024.05.03. 14:37:50

(Ha egy osztrák cég magyar döntéshozókat fizet le, akkor az magyar korrupció? Mert valószínűleg így számolják a nemzetközi szervezetek, holott ez osztrák korrupció Magyarországon, de legalább is vegyes hovatartozású...)

ZorróAszter 2024.05.03. 14:51:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Leírtam mi a szokás. Nehéz lesz belekötni."

Téved. Egyáltalán ne nehéz belekötni.

Azért nem kér számlát, mert ha nincs nyoma az eladásnak, akkor nem fizetnek ÁFÁ-t.

Vagyis a vevő és az eladó megspórolja fele-fele arányban az ÁFÁ-t.

Ezt nyerik rajta a többiek rovására.

Persze olyan is van, hogy maga nem kér számlát, és a kereskedő teszi zsebre a teljes ÁFÁ-t.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.03. 14:57:18

@ZorróAszter:

A vevő eleve nem adózik, ez az eladó dolga, aki megállapítja az árat, melynek része az ÁFA.

Ami nem a fő elem. A fő elem maga a jövedelemadó megspórolása.

Nincs "többiek rovására". MIndenki így csinálja, ez az általános gyakorlat. Mint mondtam, nem láttam még számlaadó mesterembert, aki magánszemély részére dolgozott.

Na utánozd a szerzőijogot védőket, akik szerint milliárdokkal lopják meg a torrentezők a film- és könyvkiadókat.

alöksz róz 2024.05.03. 15:29:28

@Billy Hill: szerintem nincs azzal baj, hogy ide számolják.

és ha magyar cég fizet a magyar döntéshozóknak, hogy a külföldivel szemben előnybe kerüljön, azt nem számolnám sehova.

alöksz róz 2024.05.03. 15:33:14

@alöksz róz: bár jobban meggondolva végül is azt is, amennyiben rosszabb a teljesítés minősége.
egyébként nem lenne szabad érte pénzt elfogadni.

ZorróAszter 2024.05.03. 18:03:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A vevő eleve nem adózik, ez az eladó dolga, aki megállapítja az árat, melynek része az ÁFA.
Ami nem a fő elem. A fő elem maga a jövedelemadó megspórolása."

Lehetetlen hogy ennyire ne értené a közgazdasági/adótörvényi kérdéseket.

Hogy miből enged a mester/kereskedő ha nem ad számlát. Miért jó ez magának is és neki is.

És hogy mindez milyen összefüggésben van a mester vagy a kereskedő személyi jövedelemadójával.

Gery87 2024.05.03. 20:51:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De Jámbor nem komcsi bassza meg.
Hanem szocdem, de...nem követem.

Az ellenzékkel meg azért fogott össze mint a többi ellenzéki.
Ahol vannak voltak ugye jobboldaliak is.

Egyébként én a Mércét olvasom, hiánypótló.

De a Szikrát meg Jámbor tevékenységét nem követem, tartom eredményesnek.
Én eleve nem tartom a pártpolitizálást szükségesnek jelenleg.
Annyira kicsi az egész hogy nem ér semmit...

A mozgalomépítést meg nem a belpesti hipsztereknél kéne kezdeni és ezzel befejezni.

Minden újbaloldali fellángolás 10 évente azért bukik meg mert akik egy ideig támogatják, képviselik, csinálják azok valójában ideológiai kóborlovagok., sodródottak...."osztályidegenek", nem érdekük mélyen az amiről beszélnek, mert eleve középosztálybeli deklasszálódottak, de amint javul az egzisztenciális helyzetük, máris visszarendeződnek eredeti érdekeik mentén.

A legjobb példa erre Gulyás Marci....amint elérte egzisztenciálisan, anyagilag azt a státuszt ami neki műveltsége és eredeti származása szerint neki őszerinte amúgy is jár, hagyta a picsába a "marxulást"....

Nézd meg ma a Partizánt, nevével ellentétben egy sima progresszív liberális média.

Gery87 2024.05.03. 20:51:44

@alöksz róz:

Ahogy megtörténik lehet az.

alöksz róz 2024.05.03. 20:59:04

@Gery87: és ez pont nem úgy történek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása