magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2014. július 23. 07:07 - maxval a gondolkodó birca

A kisebbségi szavazó paradoxonja

Amikor először tapasztaltam ezt a jelenséget, azt hittem egyedi jelenség. De egyre több esetet találtam, s azt hiszem, ez inkább szabály.

Miről van szó?

Adott egy bármilyen nemzetiségű ember, aki kisebbségiként él egy idegen többségű államban. Aztán ez az ember állampolgára lesz “anyaországának” is, ahol az ő nemzetisége van többségben. Így immár két helyen, két országban szavazhat.

Önmagában semmi furcsaság. De most jön a furcsaság: emberünk nem ugyanarra a politikai irányzatra szavaz a két országban!

Szerbiai horvátoknál láttam először: míg Szerbiában a lehető legliberálisabb, balos pártra szavaz, addig Horvátországban valamilyen jobboldali, sőt nacionalista pártra. Ugyanezt láttam két szerbiai bolgár ismerőmnél is. Majd ugyanazt láttam szlovákiai magyaroknál. Aztán még magyarországi bolgároknál is láttam! Továbbá magyarországi románoknál. Ukrajnai románoknál is tapasztaltam, valamint moldovai ukránoknál.

Miután megtapasztaltam ugyanezt Izraelbe kitelepült magyarországi zsidóknál is, akik a magyar választásokon ballib szavazatot adnak le, míg Izraelben jobboldali pártra szavaznak, rájöttem: ez a szabály általános.

Ahol otthon vagy, ott szavazhatsz bármire, de amikor megtűrt kisebbségnek érzed magadat, a lehető legkevésbé nacionalista pártra szavazol, hiszen eszed ágában sincs a fő nemzetiséget támogatni. Viszont anyaországodban meg pont a nacionalistább erőket akarod támogatni, hisz védelmet vársz tőlük.

Szóval akkor vagy igazán otthon valahol, ha mindez nem befolyásol téged.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr426535475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása