magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2016. szeptember 28. 07:07 - bircaman maxval szerkesztő

Disznóólban

A 90-es években aktív voltam az akkor kezdődő bolgár internetes közösségekben. Különösen a 90-es évek első felében volt jellemző, hogy a legtöbb netező bolgár nem bulgáriai volt, hanem Bulgáriából nyugatra - elsősorban Észak-Amerikába - kivándorolt ember. Ezen emberek nagy többségére jellemző volt az öngyűlölet, minden bolgár dolog elutasítása. Mivel a mai magyar kitántorgók egy - szerencsére kisebb! - része között hasonló érzelmek tapasztalhatóak meg, lefordítottam magyarra pár akkor írt paródiámat. Íme ez az első! Kérem figyelembe venni: ez egy 20 éves írás.

Képek a Disznóólból

A múlt héten érkeztem haza a Bulgáriának nevezett disznóólból. Tíz napot voltam ott, de még ma is rémálmaim vannak, izzadva ébredek, s akkor nyugszom csak le, mikor konstatálom, hogy immár a minden jó hazájában, a jó emberek országában, az USA-ban vagyok.

De hadd meséljek én leginkább rémálomszerű tapasztalataiimat a Bulgária nevű disznóólból! Már az első nap, az első órában, még a repülőtéren találkoztam egy csoport koldussal, akik a padokon feküdtek. Képtelen vagyok rájönni, ezek a sötét balkáni vademberek miért nem foglalnak maguknak szobát a Sheraton Szállodában, ahelyett hogy padokon fetrengenek, amivel zavarják a rendes amerikai polgárokat okmányaik fénymásolásában.

Aztán a Központi Vasúti Pélyadudvar mellette egy csoportnyi romára (ex-cigányok) bukkantam, akik ragasztót szipuztak nejlonzacskóból. A mai napig nem tudom felfogni, hogy eme hátrányos helyzetű kisebbség képviselői miért nem használnak inkább kiváló minőségű tisztított kokaint, ahogy ezt én is teszem, itthon Nebraskában.

De amin a legjobban ledöbbentem, amikor láttam, hogy az aljas bolgárok egyszerűen nem akarnak beletörődni, hogy ugyanazért a munkáért 50-szer alacsonyabb fizetést kapnak, mint a nagy Egyesült Államok lakosai! Ezek az emberek tényleg nem veszik észre, hogy ha nem hajlandóak dolgozni 50-szer kevesebbért, ezzel Fidel Castrót, Kadhafi ezredest és az észak-koreai kormányt támogatják?

Tehát most tele vagyok megoldatlan kételyekkel, melyek ma is fejfájást okoznak.

Most, amikor ismét itthon vagyok, a jó emberek országában, az USA-ban, rögtön kapcsolatba is léptem egyik szintén ex-bolgár barátommal Szvincso Szvincsevvel*, aki a CIA-nak ugyanabban a fióktelepén dolgozik, ahol én is alkalmazásban vagyok részmunkaidőben, s együtt úgy döntöttünk, hogy egy honlapot fogunk létrehozni a lehető legundorítóbb fényképekkel a Bulgária nevű disznóólról, hadd lássa az egész világ, hogy mi milyen okos srácok vagyunk, s hogy lássa a CIA is, hogy mennyire hálásak vagyunk az általa nekünk nap mint nap biztosított minőségi ételekért és italokért.

Prof. Dr. Emi Grantov

a pontymigrációs tudományok doktora

*beszédes név, kb. Disznófi Disznó

Címkék: humor bulgária
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6611739265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.10.05. 13:35:34

Én Magyarország ilyen valóságtól elrugaszkodott kritizálását határontúli magyaroktól hallottam először. Frusztráció, kisebbségi komplexus, öngyűlölet, magyarországi magyarokkal szembeni mély megvetés. Szlovákiai magyar ismerősöm azon a véleményen volt, hogy egész Magyarország egy fos, bezzeg Szlovákia! Mert közel van Bécs és Pozsony is milyen drága már, tiszta nyugati ingatlanárak... mintha ez előny lenne. Otthon Szlovákiában a fal mellett lopakodott, mert szégyellte, hogy magyar és a szlovák nyelvtudása csapnivaló volt.

Szerbiai magyar ismerős is csak fintorogni tudott Magyarországra, de az ingyen egyetem az jó volt neki is, meg magyarigazolvánnyal ingyen utazott.

Ugyanez ukrajnai magyar munkatársammal is konfliktusokat okozott, mert neki semmi se tetszett. Kérdeztem, hogy akkor mégis miért jött át, miért marad.

Most ugyanezt a vonalat követik a nyugatra szakadt magyarok is. Nyugaton komplexusos bevándorlók, hazatérve megnő az arcuk.

Tipikus gasztarbajter tempó :) 13:00-tól.

videa.hu/videok/film-animacio/forro-szel-10-03-sorozat-surda-tv-film-6vO71UYSBWxf7p5K
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása