magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Szólásszabadság

Ma már Nyugat-Európában ismeretlen fogalom a szólásszabadság. Ott csak azt lehet szólni, amit szabad - ez így volt annak idején a Szovjetunióban is, szabadon lehetett támogatni a Pártot, de minden másért megnézhette magát az ember.

A dolgozó engedetlen volt, finoman elhatárolódott. Szóval nem tartotta be a dolgozó a pártvonalat, ezért lesújtott rá a Párt ökle, eltávolították ezt a gusztustalan népellenséget!

Tegyük hozzá: a szovjet rendszer az utolsó 20 évében már picit engedékenyebb volt a mai nyugati liberális rendnél. A szovjet rend a 70-es és 80-as években már megengedte a hallgatást, nem volt kötelező nyíltan kiállni és elszavalni a Párt programját!

Nemsokára részletesebben is a témáról!

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9416492132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nagy hohohorgász 2021.04.07. 14:12:16

Na akkor ebből az derült ki hogy a mindig megmondom a frankót/kemény székely gyerek mekkora szájkaratés :)))))) Tudjátok a dárdáj :))))

lobaszopiatej 2021.04.07. 16:04:45

Úgyvan, a Fidesznek rendre kellene utasítania a Herthát, mint ahogy a Faszbúkkal tette!
Bezzeg itt Magyarországon fosásszabadság van!!!

Reding Roli 2021.04.07. 17:28:48

A klubtulajdonos szuverèn döntèse, hogy kit alkalmaz. Valószínű , a klub imidzsèbe nem illett bele egy olyan megnyilatkozás, amely sèrti az általános toleráns, befogadó ," migránspárti"multikulti szemlèletet . Az is lehet, hogy a klub szurkolóinak a többsége , a "fogyasztópiac", migráns hátterű, így egyfajta megfelelèsi kènyszerből bocsátották el...Munkajogi pert mèg kezdemènyezhet..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.07. 17:30:40

@Reding Roli:

Serinted mi lenne, ha egy magyar fidszes cég beleírná a munkszerződésbe, kötelező a Fideszt éljenezni minden alkalmazott számára. 24 órán belül az ENSZ tárgyalná az esetet.

Reding Roli 2021.04.07. 17:36:23

A berlini lakosság több mint 35 %- a migráns hátterű, a fiatalok között kb. 50%-60 % lehet az arányuk, ha nem több , ezt kell figyelembe venni egy sportklubnak , amikor döntèseket hoz ...Innen nèzve túlreagálták az "ügyet", onnan nèzve logikus döntès volt..

Reding Roli 2021.04.07. 17:40:15

@MAXVAL birсaman közíró: Ha Rómában jársz, viselkedj úgy , mint a rómaiak" , mondja a mondás...
Aki már èlt multikulti környezetben , tudja hogy nem szabad megbántani senkit a nemzetisègi\vallási de főleg a " bőr " önèrzetèben..

törppicur 2021.04.07. 18:09:28

@Reding Roli: igazad van, megtehette a klub.
A probléma azzal van, ahogy a Gulácsi "véleményt" felszopta a magyar ballib (b)irodalom és a Petry "véleményt" megledorongolja. Mindkettő válogatott kapus egyéni megnyilvánulása, mindkét véleménynek vannak szurkolói. De mindkettő csak vélemény - nagyon durván nem szakmai kérdésben, és az egyik valakinek az állásába kerül, holott nem arogáns, nem durva, csak nem mainstream.

törppicur 2021.04.07. 18:14:07

@Reding Roli: ja bocsi elkapkodtam.
A fő faxság a Birca által a posztnek adott címben kerül megvilágításra.
Ez ugyanis a szólásszabadásg. Az a tetves Jurova nem akarja esetleg bezáratni a Hertha stadionját a szólásszabadság durva megsértése miatt? Már csak azért is mert szinte pityeregve emlékezett a Csehszlovák szocialista idők szólásszabadságára Magyarország kapcsán

Jehovah’s Witnesses 2021.04.08. 07:44:16

@lobaszopiatej: Hát öcsém, te mekkora faék vagy!
Na, ha már itt fideszezel, áruld már el, hogy milyen változásokat vársz Gyurcsánytól!

vergyula 2021.04.08. 07:50:27

Magyarországon szólásszabadság van. (Jó, a Fidesz torzítja a médiaviszonyokat, de ez más kérdés.)
A Herthánál is szólásszabadság van.
Persze amit mondasz, annak következményei lehetnek. Nálunk is, náluk is.
Kérdések:
- Vajon azonos megítélés alá kell hogy essen ebből a szempontból egy ország úgy általában, tehát a kormány által teremtett helyzet, illetve mondjuk egy fociklubnál uralkodó viszonyok?
- Emberek egy csoportja szervezetbe tömörül valamely közös érdeklődés kapcsán (foci, focisták, fociklub). Szükséges-e, hogy az élet minden területén azonos elveket valljanak? (mondjuk egy pártnál nem árt, de a fociban?)
- Ha a szervezet mégis állást foglal egy nem a profiljába tartozó kérdésben, illik-e egyes tagoknak ezzel szembemenni?
- S ha a tag szembemegy, ki kell-e ezért zárni? Nem elég azt mondani, hogy a magánvéleményét mondta el?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.08. 07:51:25

@Jehovah’s Witnesses:

Szerintem Gyurcsányné majd bevezeti a szólásszabadságot, nemcsak szabad, de egyenesen kötelező lesz majd azt mondani, amit szabad.

Szóval éljen a Soros-Gyurcsányné-Szálasi összefogdosás!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.08. 07:54:11

@vergyula:

Akkor elmondom a vonatkozó szovjet viccet.

Az amerikai és az orosz beszélgetnek:
- Bármikor kimehetek a Fehér Ház elá szidni az elnököt - mondja az amerikai.
- Én is bármikor kimehetek a Kreml elé sizdni a főtitkárt - mondja az orosz?
- Tényleg? S aztán nem visz el a rendőr? - csodálkozik az amerikai.
- De elvisz. Mi viszont most a szólásszabadságról, s nem a szólás utáni szabadságról vitázunk - mondja az orosz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.08. 07:56:58

@vergyula:

Az egyébként a vicc, hogy a ballibek magyar esetekben nem mondják azt, hogy minden rendben, hiszen a cég fideszes, így nyilván kötelező ott minden alkalmazottnak fideszesnek lennie.

Jehovah’s Witnesses 2021.04.08. 08:02:58

@Reding Roli:
A klubtulajdonos szuverèn döntèse, hogy kit alkalmaz........................

Itt elbocsájtás történt, bár már hallottam megnyert perről, ahol azért marasztalták el a munkáltatót, mert bebizonyosodott, hogy törvénytelen indokok alapján nem vett fel valakit!
Ez ugyebár a munkajog!
Viszont Petryé még cifrább eset, mert a debil fociklub, amelyik görcsösen meg akar felelni ezeknek a liberálbolsevik elvárásoknak, a toleranciát kérte számon egy magánvéleményben, ami egyébként nem kapcsolódik a focihoz semmi formában, viszont "fontos" társadalmi kérdés, amiben mindenkinek kötelező megnyilvánulnia, ahogy Gulácsinak is kellet,......szóval nem találták elég toleránsnak Petry véleményét és leszarva a szólásszabadságot, intoleránsan kirúgták! Ugyebár a munkajog teret ad a munkáltatónak abban a tekintetben, hogy a munkavállalót elbocsájthassa valami kirívó tettéért, ami nem tartozik a munkaköréhez és nem a munkavégzése során tanúsított, de ez messze nem az az eset, ha ezt jogszerűnek nyilvánítják, akkor törvényessé teszik a munkahelyi terrort!

vergyula 2021.04.08. 08:03:59

@MAXVAL birсaman közíró: :DDD
Erről eszembe jutott egy másik, elnézést, kicsit vulgáris:
- Ha akarom, bármikor levizelem a Fehér Ház kerítését - mondja az amerikai.
- Az semmi, én bármikor sz@rhatok a Vörös Tér közepén - mondja az orosz.
- Na jó, azért vizelés előtt körülnézek, hogy senki se lássa - mondja az amerikai kis mélázás után.
- Jó, hát én sem tolom le a gatyámat - mondja az orosz.

chrisred 2021.04.08. 08:50:24

@MAXVAL birсaman közíró: Hrutka örül, hogy ezt hallja. Vagy Kele János.

chrisred 2021.04.08. 08:52:11

@Jehovah’s Witnesses: Nem tudhatjuk, mi volt Petry szerződésében. Ha tudatosan nyilatkozott olyat, ami szerződésszegést jelentett, akkor lehet, hogy szándékosan rúgatta ki magát.

chrisred 2021.04.08. 08:55:36

@vergyula: "S ha a tag szembemegy, ki kell-e ezért zárni? Nem elég azt mondani, hogy a magánvéleményét mondta el?"

Nem kötelező kizárni. Nyilván mérlegelik, hogy mekkora kárt okozott ezzel a szervezetnek, és helyrehozható-e ez a kár azzal, ha eltávolítják az illetőt.

Reding Roli 2021.04.08. 09:39:06

@Jehovah’s Witnesses: akkor törvényessé teszik a munkahelyi terrort!
"
Na ne túlozzunk már! A Herta vezetősège, tulajdonosai úgy gondolták, hogy Petry nyilatkozatával megsèrtette a Herta "gooodwill"- jèt , ès nem illett bele abba a világkèpbe, amit a Herta magáról hirdet : a multikulti dicsèrète, BLM - támogása , stb ..
Ha nem teregeti a mèdiaba vèlemènyèt,nincs ügy , semmi baj nem lett volna belőle, így viszont a klub lèpèskènyszerbe került

Gery87 2021.04.08. 13:53:12

444.hu/2021/04/04/a-magyar-cancel-culture-ugy-rugnak-ki-hogy-mindenki-ertse

Tessék, ennyit arról hogy csak nyugaton van korlátozva a szólás szabadsága!
Jó lenne ha pro és kontra is bemutatnád ilyenkor a dolgokat!

Gery87 2021.04.08. 13:54:46

@Reding Roli:

Igen, csak hogy mi számít sértésnek az már picit komplikáltabb sajnos....

Gery87 2021.04.08. 13:55:38

@MAXVAL birсaman közíró:

Ilyen alapon akkor te mi bajt látsz a nyugati ügyek kapcsán?

Gery87 2021.04.08. 13:56:56

@MAXVAL birсaman közíró:

Mi köze van az állásodnak, a szakmádnak,a munkádnak ahhoz hogy amúgy XY dolgokról mit gondolsz?
Egyébként ez a Telekomra meg a többi nyugati ügyre is áll....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.08. 14:05:02

@Gery87:

Nyilván vannak esetek, amikor van köze hozzá.

S nyilván amikor nincsenek.

Gery87 2021.04.08. 14:05:34

@MAXVAL birсaman közíró:

Nálunk is ez van...csak mögötte ott a fidesz.

Gery87 2021.04.08. 14:08:03

@MAXVAL birсaman közíró:

igen, max ha a két dolog összefügg pl állatmenhelyen vagy gondozó akkor nyilván nem vet jó fényt ha állatviadalokat tartasz meg állatkínzós videókat posztolsz a faszbukon....értem én hogy "értékrendbeli" problémák vannak ilyenkor...
De az esetek 99% nem ilyen....sőt mit kutakodik egy HR-es vagy akárki az alkalmazottjai után pl a neten? Mi köze hozzá hogy munkaidőn kívül mit csinál?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.08. 14:08:24

@Gery87:

Tehát akkor a Fidesz helyesen jár el, követve a modern nyugati szabályokat.

Gery87 2021.04.08. 14:19:00

@MAXVAL birсaman közíró:

Nem, egyik sem jár el jól....de már írtam, mit nem értettél?

Rodney_2 2021.04.08. 15:01:20

@Reding Roli: Próbálom elképzelni ahogy a Berlinben tenyésző majommigránsok és buzik olvassák a Magyar Nemzetet és felháborodnak. Ez a szerencsétlen nyilván nem adott volna ilyen interjút egy német lapnak, mert már nyilván megtanulta, hogy a németeknél zero tolerance liberálfasiszta diktatúra van. Javaslom, hogy ha vége lesz a covid őrületnek, akkor látogass el Berlinbe egy kis tanulmányi kirándulásra. A németek semmit nem tudnak normálisan csinálni. Először a nácizmust tolták túl és az eredménye az lett hogy lebensraum helyett elvesztették az addigi területeik nagy részét és szarrá bombázták a gyönyörű városaikat. Most a liberálnácizmust tolják túl és az eredménye az, hogy a maradékot is elveszítik és szép csöndben kihalnak. Klasszikus Darwin-díjas produkció. És ezek a degenerált állatok akarnak másokat oktatni, hogy hogyan kell gondolkodni és viselkedni.

Gery87 2021.04.08. 15:17:24

@Rodney_2:

Hát igen, nagyon úgy tűnik ezek a germánok szélsőségesek sok tekintetben...
A gyermekvállalási kedv a legalacsonyabb a világon.....ott él a legkevesebb gyerek a világon az összlakossághoz képet....persze ezzel nem kell foglalkozni.
Nekem megmagyarázták hogy a bevándorlás nem probléma, a születésszám sem probléma mert hát "mindegy" kik jönnek, az "az ember az ember"...
Ok, hát akkor nincs is mit mondani....

Reding Roli 2021.04.08. 16:23:41

@Rodney_2: A nèmet politikai erőviszonyok gyökeresen mások, mint a magyar. Ott az SPD, a Like ,ès a Zöldek összesen az szavazók kb 45%- át teszik ki , nevezzük baloldalnak őket ,ehhez jön a klasszikus liberális FDP a maga kb 10%- os társadalmi támogatottságával , ami már 55%...A "másik oldal " a CDU- CSU szövetsèg kb 27% most , de politikailag nem generálisan különbözik a baloldaltól , ezèrt is lèpnek koalícióra , ès van az AFD , azok akikkel nem szövetkezik senki , kb 12%- os társadalmi támogatottsággal...
A helyzet az , hogy Nèmetország egy progresszív ország vagy " progresszív" ki hogy gondolja, de a lènyeg : más a normarendszer mint Magyarországon ...Ott is sok embert zavar persze a tömeges mèretű migráció, de a legtöbb ember elnyomja magában a "normasèrtő gondolatokat " akinek nagyon nem tetszik, azok már règen elköltöztek Berlinből..
Ott azok a fiatalabb generációk maradnak csak, akik kifejezetten èlvezik a "multikulti " èletformat...
Aki nem, az volt NDK kistelepülèsekre költözik, vagy èppen Zalába....

Rodney_2 2021.04.08. 22:07:35

@Reding Roli: Köszönöm a tájékoztatást :) Sajnos tudom hogy mi folyik ott. Először 1997-ben szembesültem a dolgokkal amikor egy projekten dolgoztam valahol a Ruhr vidéken. Ott akkori öregek mondták el hogy milyen faszául alakul a social engineering. Azóta tudom, hogy esélyük nincsen szerencsétleneknek. Berlin meg már olyan mint London. Fél órát utazhatsz egy irányba és nem látsz fehérembert. Én már biztosan olyan hülyén fogok meghalni hogy nem leszek képes megérteni miért volt jó az ilyen népeknek (angol, német, holland, stb) teljesen szétbaszni a korábban sikeres és erős népüket és kultúrájukat és felszámolni saját magukat. Biztos van ebben valami jó, csak nekem nem jön át pedig sok éven át voltam ezekben az országokban. Az a kedvencem, amikor a németeknél a jólfésült, integrált, többedik generációs török ordítja le a majom/vadállat módon viselkedő friss migráns niggert mindenki nagy megelégedésére :) Nekik szabad, őket nem lehet rasszizmussal vádolni.

Rodney_2 2021.04.08. 22:25:30

@Reding Roli: Az AfD keleti sikere egyébként pont a Merkel muttinak köszönhető (ott ő marad fenn a történelemkönyvekben mint Nagy Elkúró :) a Kalifátus idején pedig Sorossal együtt mint prófétákat fogják tanítani őket ). A 2015-ös nagy migráncsolásnál kellett valahova letelepíteni a hirtelen jött másfélmillió embert. Jött a nagy ötlet: az NDK-ból sokan elköltöztek a szocialista lakótelepekről nyugatra, ott volt milliós lakásállomány. Hopp, az álmos történelmi kisvárosok megkapták a lakosságuk 10%-a körüli migráncs adagjukat. Képzeld el, hogy olyan helyeken ahol szinesbőrűt még csak a TV-ben láttak, egyszerre megjelent egy csomó frissen érkezett allahu akbározó izé, akik az érdekes kultúrájuknak megfelelően az idejüket a főbb tereken és a bevásárlóutcákban töltik vidáman ordibálva. Ez meglehetősen sokkolta a helyi lakosságot akik nem kaptak 50 év agymosást mint a nyugatnémetek. Láttam a saját szemeimmel. Nem is lepődtem meg amikor pl Drezdában 2017-ben az AfD lett a legerősebb párt. A ballibsi idióták mindíg jók abban, hogy felhozzák a szélsőjobbos pártokat a baromságaikkal. Ich bin Petry :) Kellene ilyen izé a facebook profilokra :))))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.09. 07:33:15

@Rodney_2: mert így nem kell nekik dolgozni, mármint a németnek, hollandnak.

Rodney_2 2021.04.09. 10:30:26

@Deak Tamas: Szerinted attól működik a német és holland gazdaság, hogy a fehérek nem dolgoznak és helyettük a migránsok???
Ez nagyon kétélű dolog. Pl amikor 1997-ben voltam "nyugatnémet"-ben, ott azt mondták (és nem ellenőriztem) hogy kb 4 millió német élt nagyon bőkezű munkanélküli segélyen és töltötte az év hidegebb felét a török tengerparton, míg kb 4 millió (főleg török) vendégmunkás volt. Na ekkor gondoltam, hogy ezeknek végük van. Mára azért ez valamennyire megváltozott. Még Schröder idején vágták meg a fenntarthatatlan jóléti államot, a mindenféle majommigránsok meg nem a munkaszeretet miatt mennek oda.
Amit én láttam rokoni körben is: a 70es évek környékén volt egy elég széles társadalmi réteg, ahol aközött kellett választani, hogy Mercedes legyen vagy gyerek. Szerinted?? De az ovoda-bölcsöde rendszer is úgy volt kialakítva, hogy inkább csak délelőtti megörző volt és mellette egy anya nem mehetett el dolgozni. Az elmúlt néhány évben megnéztem egy csomó Derrick-et és az elődjét a Der Komissar-t. Nagyon jellemző volt, hogy a nők egész nap otthon ültek de sokuknak még így sem volt gyerekük. Érdekes így visszamenni az időben. Megnézni a régi Münchent és vigyorogni a régi rendőrautókon :) (és érdekes módon sehol egy migráns, cask a legsötétebb lokálokban 1-1 fekete)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.09. 10:37:19

@Rodney_2: az egész nyugat-európai gazdaság úgy működik, hogy minden ki van szervezve olcsóbb és jobb tudású helyekre, a gyártástól kezdve az irodai munkáig. Meglepő ugyan, de a 444-en volt egyszer erről egy értelmes cikk:

444.hu/2020/04/02/a-termeszet-pusztitasaban-kodolva-volt-egy-veszedelmes-vilagjarvany

"A kapitalizmus évszázadokon át történő fennmaradásának és terjeszkedésének ugyanis egy nagyon fontos hajtóereje volt, hogy számos, a termelésbe bevont költséget sosem kellett megfizessen. Jason W. Moore nyomán ezt a „négy olcsóság” néven szokás emlegetni. A négy olcsóság, azaz az élelmiszer, a munkaerő, a nyersanyagok és az energia volt az a négy tényező, amit a nyugati kapitalizmus úgy vont be folyamatosan a termelésbe, hogy közben ezek árát csak korlátozottan térítette meg. Ilyen a munkások munkaerejének újratermeléséhez nélkülözhetetlen és jellemzően nők által végzett reproduktív munka, a gyarmatokról kisajátított munkaerő és nyersanyagok, illetve a természetből kipréselt erőforrások. "

Rodney_2 2021.04.09. 11:39:49

Hát igen, a shared service centereken keresztül már az irodai munkát is kiszervezték K-Európába. Sőt R&D központokat is hoztak (olcsó mérnök :( ) De akkor mi marad ott?? Lesznek az elfekvők a sok öreggel akiket migránsok gondoznak??
Még sok éve olvastam egy tanulmányt (angolul valahol) hogy a németek gazdagodásához az is hozzájárult, hogy (megszállt ország lévén) alig költöttek hadseregre, így pl ha 1945 után csak a GDP 1%-ával tudtak jobban nőni emiatt, akkor kiszámítható hogy mennyivel állnak jobban mint egyébként. Ez valamennyire egész Ny Európára igaz: volt a NATO és gyakorlatilag az USA költött fegyverkezésre mint állat, a többiek nem. Ezért is jött Trump avval hogy az európaiak nem tartják be a NATO szerződést mert a GDP 2%-át kellene fegyverkezésre költeni és sok helyen inkább 1% volt. Mégis van ingyenebéd :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.09. 12:10:40

@Deak Tamas:

A múzsám mondta erre: kiszervezték még a maszkgyártást is, erre lett meglepi, hogy nincs maszk.

Rodney_2 2021.04.09. 12:23:32

@MAXVAL birсaman közíró: kiszervezték még a chipgyártást is, erre lett meglepi, hogy nincs chip :)))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.09. 12:26:02

@MAXVAL birсaman közíró: így van. lásd a brit-svéd gyártó estetét ballib médiumban :

www.portfolio.hu/gazdasag/20210301/itt-az-eu-terve-hogyan-szerezne-tobb-astrazeneca-vakcinat-471964

Az ügyre rálátó források szerint az EU tárgyalásokat folytat az AstraZeneca indiai gyártójával, hogy onnan is felvásárolhassa a szükséges mennyiséget – írja a Reuters.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.09. 12:26:51

@Rodney_2:

A nagy indiai-óceáni cunami idején is ügyfélszolga voltam. S ott a hivatalos belső infóban benne is volt "nagy szar van, az összes alkatrészt 3 helyen gyártják, ebből 2 a cunami áldozata, 6 hónap míg visszaáll a termelés", s tényleg: olyan hiánycikk helyzet lett, mint a visszarepültünk volna a SZU-ba, a 80-as évekbe.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.04.09. 12:43:07

@Rodney_2: nem rossz a kiszervezés, tanulhatsz nyelveket és így rájössz milyenek is valójában ezek az emberek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása