magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pedig ez egy sarokkő

Azt mondják a ballib médiák - s ebben nem hazudnak -, hogy sok nyugati, egyébként a Fidesszel sok mindenben hasonló nézeteket valló párt már nem homofób, sőt íme a "náci" AFD egyik vezetője nyíltan homoszexuális, s ki is áll az "alternatív nemiség" jogaiért (bár az egyneműek házasságát ő is ellenzi).

A gond ezzel az, hogy ez így hamisság. Az "alternatív nemiség" elismerése ugyanis felborítja az egész rendszert. Ez kb. olyan, hogy vegetáriánus vagyok, de minden szombaton rántott húst eszek. Vagy kommunista vagyok, de nem látok bajt a magántulajdonban, ha az nekem szimpatikus szexi tőkésnők kezében van. Vagy keresztény vagyok, de minden harmadik héten abban hiszek, hogy Isten nem létezik.

Egyszerűen vannak kötelező elemek, ahhoz hogy valami az legyen ami. Arisztotelésszel mondva, a nemi normatívitás nem συμβεβηκός, hanem οὐσία, azaz nem járulékos, hanem lényegi tulajdonság. (Ez az előbbi mondat amolyan TGM-paródia, ő imádja felesleges idegen szavakkal teletűzni cikkeit. De a mondatom mondanivalója természetesen nem vicc.) A normalitás alapja a természetes jó, az emberi társadalomban pedig jellemzői: Isten központi helye, a közösség az egyén előtt, s a család. A család pedig nem létezik nemi normatívitás nélkül.

Ez kb. olyan, mintha lefaragnánk egy háromlábú asztalka egyik lábát, majd meglepődnénk, miért nem áll meg, pedig a másik két lábát milyen szépen is gondoztuk, sőt a harmadik is csak félig lett lefaragva, most az egy "alternatív" asztalláb.

Megmondom őszintén: én jobban szeretem a normalitás nyílt ellenségeit, mint a normalitás olyan önjelölt harcosait, akik "alternatív" módon harcolnak.

Az az ellenérv pedig, hogy "oké, dehát mégis majdnek normálisok" rendkívül veszélyes.

az Európai Liberális Néppárt persze menthetetlen, de ez mindenkinek nyilvánvaló 2-3 éve

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1216615410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vergyula 2021.07.11. 07:42:33

Mit jelent "Az "alternatív nemiség" elismerése"? Vitatja bárki is, hogy létezik?

jónévez 2021.07.11. 15:22:04

@vergyula: Úgy teszel, mintha nem tudnál magyarul ;)
Az elismerni nemcsak azt jelenti, hogy elismerem a létezését.
Jelen esetben az elismerés annyit tesz, hogy elismeri a pozitívumát.
Mint amikor azt mondom: elismerésem a csapatnak, jól játszottak. Akkor sem elismerem, hogy vannak.

Dont forget to bring a towel 2021.07.11. 18:52:08

@jónévez: itt te már hozzátettél az elismeréshez valamit. elismered, mert ..

jónévez 2021.07.11. 20:28:04

@Dont forget to bring a towel:
Hozzátettem, de csak az érthetőség kedvéért.
De ha csak annyit írok, hogy elismerem MarkTwaint, akkor is érted, hogy nem azt ismerem el, hogy volt, hanem az írásait.
Ha elismerem a Fradit, akkor nem azt akarom közölni, hogy létezik, hanem azt, hogy jónak tartom a "szakmában" ( ez most legyen az én bajom :) )
Ha elismerem Kovács Jóska lakatost, akkor a szakmaiságát, nem a létét közlöm...

vergyula 2021.07.12. 08:14:44

@jónévez: Felmerült bennem ez is, de így sincs értelme. "Homokos vagy? Elismerésem!" Hülyeség.

jónévez 2021.07.12. 09:50:50

@vergyula: rendben, de hát ez volt a kérdésed, hogy hogy érti Birca ebben az írásában azt, hogy "Az "alternatív nemiség" elismerése". Hát ezt jelenti, hogy pozitívumként akarják feltüntetni.
Persze, hogy hülyeség.

jónévez 2021.07.12. 09:59:58

@jónévez: (mármint a pozitívumként feltüntetés a hülyeség)

Gery87 2021.07.12. 14:36:22

Szerintem meg ez nem így van.
Semmi baj nincs azzal hogy valaki elfogadja hogy vannak melegek és bolfogulni akarnak.
De nem támogatja a házasság fogalmának átírását vagy akár az örökbefogadást.
valójában ez az egyetlen normális út.
A "mindent szabad" és a vallási vagy ellenszenv alapú "semmit sem engedünk" szélsősége között.
mert figyelembe veszi a többség akaratát, elsőbbségét és a kisebbség jogait is.
Bár azt hogy ki mit ért "alter nemiség" alatt nem értem tisztán....

jónévez 2021.07.12. 16:58:16

@Gery87: Igen, úgy elfogadni, hogy vannak, de nem elfogadni azt, hogy ez pozitívum, és nem megengedni, hogy (például iskolákban, kiskorúaknak) promózzák a természetellenest, úgy helyes.

Gery87 2021.07.12. 20:12:38

@jónévez:

Igazából nem "pozitívnak" akarják beállítani hanem "normálisnak"....
Ami még oké is lenne lévén felnőtt emberekről van szó, akik azt csinálnak egymással amit akarnak, kb magánügy....
Viszont biológiai, mentális téren ez akkor is egy defekt, egy kezelésre nem szoruló mentális elváltozás...
Az ugyanis hogy valaki a saját neméhez vonzódik, biológiai zsákutca....a szexuális késztetése, a nemisége nem funkcionál, nem látja el feladatát.
Azért vagy férfi - létezik egyáltalán 2 nem - mert pöcsöd van, pöcs meg azért van mert másnak meg vaginája van:) És együtt tudtok szaporodni, reprodukálni a fajt. Ennek ez az értelme. A vonzalom meg azért kell hogy akard is ezt....

Na most akinél ez kisiklik, ott hogy nincs késztetése (aszexuális), a saját neméhez vonzódik (homokos, lezbi), nemileg nem érett emberhez vonzódik (pedó), nem érzi magát annak ami a neme (transz)....nos az NEM normális állapot!
ebben nem fognak soha meggyőzni!

Elég "libernyák" vagyok, de a józan ész és logika akkor sem fogja hagyni hogy hülyeségeket bemagyarázzanak nekem ideológiai okokból!

----

Nekem még azzal van a legkevesebb bajom hogy erről iskolákban beszélni akarnak.
Lévén tényleg probléma hogy mi legyen azokkal a fiatalokkal akik sejtik, érzik, tudják hogy melegek.....nekik valóban hasznos lenne ha tudnának erről beszélni illetve tájékozódhatnának....stb.
de ezt 12 év alatt semmiképp nem kéne erőltetni.
Pláne nem ideológiai késztetésű szervezetekkel.
Ez mentolhigiéniás probléma, foglalkozzon a felvilágosítással szakember, meg felkészített szociális munkás....
Az utcáról max ezek mellett menjen be bárki erről beszélni velük.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.12. 21:11:53

@Gery87:

"Az ugyanis hogy valaki a saját neméhez vonzódik, biológiai zsákutca..."

Ezt sokan leírják, sokszor olvastam már magam is (szerintem legalább ötszázszor), de ettől még nem lesz igaz.

Az állatvilágban bizonyos majomfajoknál figyelték meg, hogy a homoszexualitás stabilizálóan hat a populációra, hiszen csökkenti a hímek közti versengést. Tehát a jelenségnek nagyon is van és lehet pusztán biológiai szempontból is értelme.

@bircaman:

Nem vágom, mi ez az iszonyatos rettegés attól, hogy létezik mittudomén 5%-nyi homoszexuális ember. Kit és mit veszélyeztet ez? Attól még a maradék 95% nyugodtan házasodhat, szaporodhat, családot alapíthat. Szerintem sokkal stabilabb egy olyan rendszer, amely hagy magának 5%-nyi holtjáratot, mint ahol 100% a "normálisok" aránya.

Mondom ezt konzervatívként.

jónévez 2021.07.12. 22:37:33

@Csöncsön: Elkövetted az alapvető érvelési hibák egyikét.
Nem állítottuk, hogy az a párszázalék homoki ellenségünk lenne önmagától, azt sem, hogy akár gyűlölnénk őket.
Azt állítottuk, hogy ezt nem ismerjük el pozitívumként, és normálisként sem. És, ha nekem volacgyerekem, és hatéves vagy akár tízéves korában egy idegen az iskolában azt magyarázná el neki, hogy milyen jó dolog is kislánnyá válni, ahelyett, hogy sz én nevelésem szerint férfivá válni igyekezzen, én bizony ott rúgnám fel. Felnőtteket győzködjön, az én gyerekemet én nevelném. Ha tetszik, ha nem.
Azt a majmos példádat meg szakkönyvben mézd meg. Van az állatoknál is ilyen dolog, amit emberek közt homoszexualitásnak neveznek, de ott is kivétel, és kényszerszülte. Nem normális.

Gery87 2021.07.13. 01:03:03

@Csöncsön:

"Tehát a jelenségnek nagyon is van és lehet pusztán biológiai szempontból is értelme."

Nekem ez nagyon erőltetett...valahonnan előkapartak 1 példát az állatvilágból hogy az emberekre vetítve érveljenek vele, miközben az emberi világban meg semmi ilyen szerepe nincs.

(+ az hogy miért vannak nemek, meg miért van péniszed, továbbra sem cáfolja meg)

Na meg az hogy valami nem hátrány, az nem jelenti hogy normális vagy szokásos.

Előfordul hogy valakinek 6 ujja van vagy fogakkal születik, aztán X törzseknél sámán lesz belőle (vagy égetni való boszorkány), ami társadalmilag lehet hasznos meg van funkciója de ettől még ugye nem normális:) És nyilván nem azért született 6 ujjal mert az evolúció tudta hogy sámán lesz.....stb.

Abban meg egyetérthetünk hogy a nemi vonzalom lényege a szaporodás, ezt a funkciót meg nem tölti be annál aki gyerekre vagy a saját nemére izgul. magyarán nem normális késztetés..

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.13. 08:02:42

@Gery87:

A szexualitásnak alapvetően három funkciója van (az embernél és a főemlősöknél), ezeknek csak egyike a szaporodás. Meglepne, ha te magad kizárólag csak szaporodás céljával szexeltél volna életedben. Szóval nekem ez a biológiára hagyatkozó érvelés mindig végiggondolatlannak (és valahogy képmutatónak) tűnt. Mintha egy heteroszexuális ember csak az emberiség szaporodását tartaná szem előtt élete minden pillanatában...

@jónévez:

Nyilván kivétel (és kényszerszülte), az embereknél is. Normálisnak annyiban tekinthető, hogy tökéletesen ártalmatlan. Semmiféle ártalom nem következik belőle senkire nézve sem. Az egyetlen hátrány, hogy egy homoszexuális embernek nem lehet gyereke, dehát nagyon sok embernek nincs gyereke, noha nem homoszexuális.

Gery87 2021.07.13. 14:33:50

@Csöncsön:

Nyilván nem csak az a célja, de ez az eredendő és legfontosabb funkciója.
Minden más (társas kapcsolatok ápolása, érzelmi kötődés megerősítése az állatoknál....párkapcsolat az embereknél) csak ebből következik, erre épül.
Az hogy emberek, emlősök élvezetként is használják az már abból ered hogy ez az ösztönző a szaporodásra....hogy öncélú is lehet, az egy járulékos haszon.

A homoszexualitás esetleges megjelenése és az hogy különösebb hátránnyal nem jár, még nem jelenti hogy ez "normális".
Olyan mintha azt mondanánk hogy a 6 ujjúság meg a sziámi ikerség normális, meg a végtag nélküliség , merthogy létezik és időnként megjelenik.

Példát is hoztam hogy ezeket az abnormális, rendellenes elváltozásokat a társadalom még hasznosíthatja is (sámánok, Indiában a végtagdeformált emberek stb) de ugye ettől még nem mondjuk hogy "az ember 5 és 6 ujjú, végtaggal és végtag nélküli faj"....ezek abnormális elváltozások, rendellenességek.

Na meg ennyi erővel akkor a pedofilia is normális? vagy hogy valaki bútorokra, épületekre izgul? ott sincs szaporodási szempontból semmi haszna de egy egyednek élvezetet okoz....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.13. 15:30:25

@Gery87:

Nem tudom, én nem akadok fönn a normális/nem normális szón. Ha nem normális, akkor is létező és ártalmatlan jelenség, akkor is az lesz, ha nem normálisnak nevezzük. A cél, hogy az ezzel élő embereket ne érje hátrány, hiszen nem tehetnek róla, és nem ártanak senkinek.

A pedofília ettől azért különítendő el élesen, mert arra határozottan nem igaz, hogy nem árt senkinek. Nagyon is súlyos sebeket okozhat ártatlan gyerekeknek. Szóval etikai alapon a két jelenség megítélése erősen különbözik.

Gery87 2021.07.13. 15:56:06

@Csöncsön:

Én is azt mondom hogy nem kell hogy hátrány érje őket, csak közben ne csináljunk úgy hogy ez "minden téren normális"..mert hát nem.

"Szóval etikai alapon a két jelenség megítélése erősen különbözik. "

Így van. Emiatt az egyiket el kell ítélni erkölcsileg a másikat nem. Viszont ugyanúgy egy rendellenesség mindegyik biológiai, mentális szempontból.....és sajnos ezt már tagadják, tabusítják.
A pedofília egyértelműen betegség, rendellenesség maradt, míg a homokosságot pusztán társadalmi, politikai szempontból kivették orvosilag, szakmailag is a betegség, rendellenesség kategóriából....ami szakmai kettős mérce és teljesen indokolatlan.
Az hogy mi rendellenesség, elváltozás, betegség azt nem az dönti el hogy a beteg minek érzi!
Van aki pl azt érzi hogy a keze nem az ő keze, egy idegen test, amit le kell vágni.....és ha megcsonkítsák, akkor érzi jól magát az illető....
De erre ugye nem mondjuk hogy "jó hát akkor mivel neki ez jó, ezért ez rendbe van, nincs az illetőnek semmi mentális zavara...":)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.13. 16:42:10

@Gery87:

Hát ez a pszichológusi szakma dolga. Biztos vannak érveik arra, hogy mi betegség, mi nem. Én pl. homoszexuális vagyok, és egyáltalán nem érzem magam betegnek. Azt mindig éreztem, tudtam, hogy e téren nem olyan vagyok, mint a többiek (ha úgy tetszik: nem normális), de hogy ez "betegség" lenne? Végülis az égvilágon semmiben sem akadályoz, mindent csinálhatok úgy, mint mások. Persze a házasságot, gyereknemzést kivéve; de ezeken kívül az érzelemvilágom, gondolkodásom, logikám stb. pont úgy működik, mint egy heteróé. Továbbá azt sem látom, hová vezetne, ha "betegnek" neveződnék. Gyógyszert kapnék, hátha megfordul az agyam? Vagy elkezdenék boncolgatni a lelkem, hátha kiderül, miféle élmény, inger ért, és ettől átalakulnék, és elkezdenének tetszeni a nők? Tudtommal nem léteznek sem gyógyszerek, sem megbízható terápiák.

A pedofilokat alapvetően borzasztóan szerencsétlen embereknek tartom (sokan tudtommal maguk is abúzus áldozatai), náluk annyi értelme lehet egy terápiának (gondolom), hogy kezelni tudják késztetéseiket, így meggátolva, hogy kiéljék. Ennek, ha működik, biztosan van haszna. Egy homo esetén ez a haszon erősen kétséges. (Valószínűleg egészségesebb lelkű az a homo, aki kiéli vágyait, mint az, aki nem.)

Gery87 2021.07.13. 18:07:49

@Csöncsön:

Most a betegséget értsd úgy - mint írtam már - mintha valakinek 6 ujja lenne. Nem akadályoz másban, nem vagy más semmiben, nem következik belőle semmi...
De attól még ugye alapból 5 ujjunk van és az a normális.

"Továbbá azt sem látom, hová vezetne, ha "betegnek" neveződnék"

Miért az hová vezet ha megállapítják hogy van még egy ujja a gyereknek és ezt úgy hívják hogy polidaktilia?
Sehová.
Kezelni azt is akkor kell ha esztétikai, funkcionális kényelmetlenséget okoz....
nyilván a melegséget gyógyítani nem kell és nem lehet és könnyebb nem baszogatnia másoknak az illetőt mint neki titkolnia vagy bármi....

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.13. 18:29:28

@Gery87:

Igen, szerintem is mindegy, hogy nevezik, ez legyen a szakmabeliek dolga. Nekünk meg annyi, hogy hagyjuk békén, ne "baszogassuk" egymást, se verbálisan, se máshogy. Szerintem ez nem megoldhatatlan feladat, és bőven elegendő lenne. (Szerintem különben az emberek többsége képes is ezt felfogni, kevés az igazi homofób, és van egy olyan sejtésem, hogy ezek nagy többsége látens homoszexuális. Máskülönben örülnie kéne inkább, hogy kevesebb a rivális hím a nőkért vívott harcban.)

Gery87 2021.07.14. 14:39:13

@Csöncsön:

Szerintem is lehet ezt normálisan kezelni.
A probléma inkább az LMBTQ lobbival, a pofátlanságával meg a nagyképűségével van,....ez sokaknak nem teszik már....
Eleve ugye kitalálták ezt a "meleg büszkeséget" ami identitássá vált, ami pedig eljut oda hogy identitás az mindig "valamivel szemben" határozza meg magát! És ez a baj.

Már van X nem, meg X szexuális orientáció, meg semleges megszólítás, meg külön WC meg mittudomén....olyan szinten "tombol" az agybaj és a nárcizmus hogy elképesztő....

A múltkor olvastam egy fasziról aki "gendersemleges sárkánynak képzeli magát"...
ő ezt komolyan veszi, levágatta a farkát, fülét, orrát és kipingálta magát, meg a szemét....
És ez igenis az LMBTQ ..."queer" közösség része

Na most két kérdésem van:
Amikor előállt ezzel a mentális defektjével...
1. miért nem röhögték ki....
2. ha kiröhögték, de miután rájöttek hogy ezt komolyan veszi, miért nem ajánlottak neki egy jó elemorvost...?

Nem, ehelyett ma ott tartunk hogy, a reakció:
1. "légy büszke sárkány baszki! Éld ki magad, éld meg, csodálatos vagy, örülünk hogy köztünk vagy te egyedi szépség!"
2. Ahelyett hogy kezelnék a baját, "persze, simán levágjuk a farkad meg amidet akarod semmi gond! Az öncsonkítás ma menő és biztonságos! Semmi baj nincs ezzel"

-----

"Máskülönben örülnie kéne inkább, hogy kevesebb a rivális hím a nőkért vívott harcban"

Ez nem így működik, ennyi erővel akkor a lezbiken meg minden férfinak sajnálkoznia kéne mert nem akarnak férfival dugni?
Ehelyett még szexinek is találják az ilyen pornót, ami ugye irracionálisnak tűnik nem?
(Valójában annyi a titok hogy "2 üzekedő nő szexibb mint 1").

A homokos férfiak elleni ellenszenv, undor meg sokszor pont a testiség miatt van, amit taszítónak találnak.

Gery87 2021.07.14. 14:50:56

Egyébként gyakran felmerül egyesekben hogy a női homoszexualitás miért volt tűrtebb, elfogadottabb vagy gondolták kevésbé problémásnak a történelem folyamán.
A válasz egyszerű:

A nők voltak a "gyengébbik nem" , másodrangú társadalmi szerepük miatt nem igen számított kihez vonzódik egy nő.....házasodni, gyereket csinálni, közösülni egy lezbi nővel is lehet...max nem akarja, de hát a heteró nőket sem igen kérdezték meg hogy akarják e:)
Attól hogy egy nő lezbikus volt, nem vált "társadalmilag meddővé".

Ellenben egy homokos férfi már probléma....nem alapít családot, nem képes gyereket nemzeni mivel ugye nincs rá ingere, erre nem lehet kényszeríteni, (ellenben a passzív nővel)....ez társadalmilag is probléma lehetett egy közösségben, ahol az utódnemzés (amivel a közösség értékeinek, hitének továbbadása és a leendő munkáskezek újratermelése a lényege) a legfontosabb volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.07.14. 14:57:55

@Gery87:

A férfiak döntik el a narratívát.

S egy férfi számára 2 leszbi nő látványa kisebb gond. Eleve sok férfi hajlamos azt hinni, a leszbipár csak rá vár, nem is igazi leszbik ők, csak eddig nem találkoztak "igazi" férfival.

Gery87 2021.07.14. 15:55:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

2 szép lezbi nő szexel = egyel több szép nő.
akárhány csúnya nő, akármit csinál = senkit nem érdekel.

ha egy férfi homofób megnyilvánulást tesz pl egy lezbikus párra, az azt jelenti hogy nem találja vonzónak őket...

Tehát valójában nem a szexuális orientációról van szó, hanem a látványról.
Ez izgató a férfinak. A lezbi pornó csak egy ürügy, helyzet, hogy szép nőket lásson erotikus szituációban...
Maga a homokosság irreleváns.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása