A NATO nevű agresszív sóhivatal felszólítja Oroszországot, ne támadja meg Ukrajnát. Kiáll a NATO főelnöke, valami skandináv fasz, s nevetési ingerét visszatartva a kamerába szónokol.
Ez kb. olyan, mintha felszólítanám Gyurcsány Ferencet, ne hekkelje meg a honlapomat, mert ha mégis, beláthatatlan következményei lesznek.
Szóval ilyen a hazug propaganda. Oroszországnak esze ágában sincs támadni, erre semmi oka. Minden épeszű ember tudja: felesleges egy éppen összeomlóban lévő ellenséget megtámadni, ez hatalmas anyagi áldozatokkal járna, s semmi értelme. Az orosz taktika Ukrajnával szemben a kivárás. Hiszen csak várni kell: az ukrán lakosság oroszellenes része is lassan kezd rádöbbenni, a nyugat csak elvenni akar tőlük, nem adni bármit is. Még pár év, s Ukrajnában a nyugatellenes hangulat lesz a vezető elem. Az orosz cél pedig nem egy oroszpárti Ukrajna, hiszen egy nyugatellenes Ukrajna teljesen elegendő.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2021.12.13. 09:51:46
ha orbán megnyeri a választást, akkor megkapja a mentőcsomagot. a nagykövetek kedvéért módosítanak valamit a törvényeken. és előadhatja, hogy térdre kényszerítette brüsszelt, megint hatalmas győzelmet arattott.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.12.13. 09:59:12
És akkor még nem is beszéltünk Roman Sukevicsről.
Boldeone2 2021.12.13. 10:40:24
Az ukránok nem hülyèk, az EU ès az USA is euro - ès dollármilliárdokkal támogatja az ország pènzügyi -gazdasági- társadalmi stabilitását. 3-4 millió ukrán dolgozik , de facto szabadon Nyugat - Európában , Lengyelországban , mit tudna adni neki egy keletre fordulás ? Nagyjából semmit . Oroszország nem gazdag , Putyin elsődleges cèlja az orosz èltszínvonal emelèse lenne, azonban az nem nagyon sikerül. Oroszország soha nem lesz gazdasági erőcentrum ,ugyanazt tudja mint az elmúlt 200 èvben : haderővel fenyegetni Európát.
Vagyis : nincs realitása annak, hogy "Ukrajna" önszántából kelet felè fordulna
A háború kilátásba helyezèse , egy fenyegetès Putyin rèszèről: egyrèszt geopolitikai játszma , másrèszt belpolitikailag hasznos ,ha èletszínvonal nem nagyon növekszik, a nyugatellenes hisztèria mindig bevált eszköz marad
Glokta 2021.12.13. 10:57:02
Csakhogy jelenleg nem integrálódnak még Kelet-Európához se, nemhogy Nyugat-Európához.
Még Beloruszban is jobb élni az átlagembernek, mint Ukrajnában, ami sokat elmond.
"Az oroszok szakítsák el a Donbaszt, ebbe az ukránok is beletörődnek, Ukrajnát meg hagyják meg szuverèn államnak.'
Dehogy törődnek bele. A Krímbe se törődtek bele, pedig azt már biztos nem szerzik meg.
Boldeone2 2021.12.13. 11:26:04
Mostanában Zelenszkij már arról beszèlt , hogy a Donbasz lehetne egy teljesen autonóm terület , Ukrajnán belül , tehát változott a szemlèlet. A " vège " így is az lehet , hogy Oroszország magához csatolja , de akkor az dollármilliardokba fog kerülni, ahogy a Krím is hasonlóan pènzügyileg vesztesèges project . Ez hasonló lenne , csak mèg nagyobb dimenzióban
Valójában Ukrajna akkor járna jól, ha elengednè a Donbast, az ukrán területre így jobban lehete koncentrálni
Más perspektíva mint a jelenlegi, nincs Ukrajnának , vagyis: lassan , de a nyugati integrációt próbálják megcèlozni .
Az ukránokat nagyon szívesen látják mindenhol Európában , mert nagy tömegű , jó ès olcsó munkaerőt biztosítanak
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.13. 11:30:47
A ukránok látják: a nyugati orientáció a gyors zuhanást jelenti.
midnight coder 2021.12.13. 11:49:13
midnight coder 2021.12.13. 11:51:01
Boldeone2 2021.12.13. 12:32:02
3-4 millió ember Nyugat - Európában dolgozik , így a nyugat ma már a termèszetes szövetsèges
Boldeone2 2021.12.13. 12:43:30
Ukrajna most "reneszánszát" èli az USA- ban. Rengeteg amerikai költözik oda, mivel nagy az olcsóság ès szabad fiatal, kvalifikált , "fehèr jónők " ott vannak a világon a legnagyobb számban, amelyek elèrhetők a nyugati átlag Joe- nak. Ukrajna nemzetközi elfogadottsága most a legnagyobb , Oroszországè szerintem csökken
Emlèkezzünk csak vissza : Kamala Eurovíziós győzelmère, amely a krími tatárok orosz kitelpítèsèről szól. Gyakorlatilag az orosz - függő vagy fenyegetett országok nèzői szavazták meg győztesnek
Boldeone2 2021.12.13. 12:51:52
midnight coder 2021.12.13. 13:16:33
11 Favágó 2021.12.13. 13:16:48
Jártál már amúgy Ukrajnában? Vagy Belaruszban?
Ugye te sem gondolod, hogy gáztranzitra meg jó nő exportra lehet jövőt alapozni?
AZ EU-nak is meg a NÁTO-nak is jobb egy pufferország, mint egy tagország, eszük ágában nincs integrálni. Sokkal költséghatékonyabb a Balkánt fejleszteni, mint Ukrajnát és messzebb is van Putyintól. Birja is jól mondja, hogy most olyan sok fejlesztésre kidobandó pénz sincs az EU-ban, hacsak egy újat nem kötvényeznek erre, de azt csodálkoznék, ha a tavaly évvégi átqrás után Orbán nem kaszálná el.
2021.12.13. 13:49:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.13. 13:59:56
A nyugat csak kirabolja őket.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.12.13. 14:27:12
Az igazi ukránok a nyugati országrészben élnek. Ukrajna is jobban járna, ha megszabadulna az orosz népességtől úgy hogy azokat Oroszországhoz csatolják - ez ilyen róka fogta csuka helyzet. Amíg görcsösen kapaszkodnak az orosz többségű területekbe, az oroszok is görcsösen kapaszkodnak beléjük. Az orosz szempontból a legjobb terv az lenne ha létrejönne valami bábállam Novorosszija a Fekete-tenger környékén, elvágva az ukránokat a tengertől.
Elég nagy esélyt adok neki hogy Ukrajna területileg tovább fog erodálódni, de hogy nyílt háború legyen - amivel a liberális média riogat - abszolút hülyeség. Az oroszoknak semmi hasznuk nincs abból hogy nyílt háborúba keveredjenek mert abból komoly összecsapások lesznek. A városok ostromát pedig épeszű hadvezetés el akarja kerülni, mert óriási erőt köt le kétes sikerért (Vukovár, Szarajevó, Groznij) Egyszerűbb Ukrajnát failed state állapotban tartani, amíg le nem nyelik a békát és beintegrálódnak Oroszo. alá, vagy kivárni amíg újabb felkeléssorozat nem lesz.
Egyébként nekünk arra kéne koncentrálni hogyan szerezzük vissza kárpátalját. Kár hogy pont a térkép áttelenes végében vagyunk. Meg a Natoban.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.12.13. 14:31:13
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.13. 14:41:40
Csak szubjektív tapasztalatom van.
Alapvetően az identitás mindigis ukrán volt, ma is az, kevés kivétellel, nem sok az olyan ember, aki nem ukránnak, hanem orosznak mondja magát. A nagy kivétel a Krím volt mindig, mely mindigis orosz idnetitású volt, kevés ukránnal.
De Kelet-Ukrajna is egyértelműen ukrán, csak éppen oroszpárti ukrán. Bár ott azért a lakosság harmad orosznak tartja magát.
Eleve maga az, hogy ki orosz és ki ukrán folyakény, simán megesik, hogy egy testvérpárból az egyik ukrán, a másik orosz.
Ami a nyelvet illeti, az ukrán szerepe sokat nőtt az utóbbi években. De ma is csak Nyugat-Ukrajnában beszél az átlagember jobban ukránul, mint oroszul.
Egynyelvű csak ukránul beséző ember meg marha kevés van, nekem összesen 1 azaz egy ilyen ismerősöm akadt, persz lvovi ember.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.13. 14:53:35
Ha nézel ukrán tv-t, akkor máig vicces dolgokat lehet látni. Törvény kötekezi az ukrán tv-csatornák dolgozóit, hogy ukránul beszéljenek. De mivel az átlagember jobban tud oroszul, nagyon gyakori, hogy a riporter ukránul kérdez, az interjúalany meg oroszul válaszol, s így megy az interjú percekig.
Néha a tv. alól felmentést kapnak egyes ukrán sztárújségírók, akik képtelenek lennének ukránul műsort vezetni, mert csak oroszul beszélnek rendes szinten. Eredetileg litvániai zsidó, aztán ukrajnai sztárújságíró lett, meg van engedve neki, hogy oroszul vezessen műsort - Szavik Suszter: www.youtube.com/watch?v=eDoegdcKhSQ
littke 2021.12.13. 15:35:38
Az, hogy Kelet Ukrainában mi történik az még véletlenül sincs megemlítve.
Szerintem a ruszkik csak akkor lépnének be, ha Ukraina a kelet ruszkik ellen erősen fellépne, és ez sajna előfordulhat.
Az Ukránok persze aspirálnak egyre nyugatiabbá lenni, és ettől félnek a ruszkik, de ennek egyenlőre nem sok az esélye, mert a rendszer korrupt és haszontalan. Amig a ruszkik képesek azt kimutatni, hogy náluk jobb az életszinvonal, mint Ukrajnában, az ő szekükben minden OK.
A másik propaganda az Kína ellenes, szegény ujgúrok, stb. Szegény Hong Kong. Szegény Taiwan. Az hogy az ujgúrok anno nyiltan terrorral szimpatizáltak, az hogy HK anno megbénult az esztelen erőszakos tüntetések miatt, az hogy Taiwan Kínához tartozik nincsen megemlítve.
A sajtó itt teljesen egyoldalú, következménye miatt a tömeg félrevezetett.
Gery87 2021.12.13. 16:07:23
Akkor miért kellett elfoglalni a Krímet?
Ha úgy is pár év és Ukrajna megint orosz barát lesz és ez elegendő?
Megtámadni éppenséggel megtámadhatják hogy szárazföldi folyosó legyen a félszigettel.
Teljesen logikus.
@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
"Egyébként nekünk arra kéne koncentrálni hogyan szerezzük vissza kárpátalját"
Persze, szükségünk van még egy istenhátamögötti fejletlen szegény régiórahad follyon a pénz számolatlaunl megint a NER huszárok zsebébe "fejlesztés" címén...ez kell ma nekünk meg 1 millió ukrán....ja.
És persze az összes környező kisantant országot felbaszni a határmódosítással, had legyen ürügy megint irredenta magyarozni!
Gery87 2021.12.13. 16:13:15
"Az hogy az ujgúrok anno nyiltan terrorral szimpatizáltak, az hogy HK anno megbénult az esztelen erőszakos tüntetések miatt, az hogy Taiwan Kínához tartozik nincsen megemlítve."
MI volt előbb a tyúk vagy a tojás?
Azért Ujgurként nyilván nem volt kellemes hogy Kína kvázi elkínaiasítja a tartományt, a szülőföldjüket....a tüntetéseknek is nyilván van oka....Tajvan pedig nem Kína, jobban mondva csak egy "másik" Kína. Ami viccnek is rossz.
Jobban járnának ha ezt a reménytelen hülyeséget hagynák a fenébe és reálsan egy Tajvani köztársaságként kezelnék az államukat ami egy szigetállam nem egy szigetre szorult Köztársasági Kína".
littke 2021.12.13. 16:27:06
Taiwan pedig Kínához tartozik. Hong Kong ditto. A kutya farka nem csóválja a kutyát.
A nyugat (főleg az US) retteg a kinai fejlődéstől. Ezt egy jó ideje szabotálni igyekszik. Nem tudom észrevetted e hogy a kapitalizmus alaptétele, a szabad verseny már a fiókba ment.
2021.12.13. 18:18:04
azért, mert a krím orosz katonai támaszpont.
fekete-tengeri flotta szevasztopol kikötőjében állomásozik.
kunzoo 2021.12.13. 18:19:49
Azért a balti köztársaságok, akik ugyanúgy a Szovjetunió részei voltak, tán előbbre tartanak gazdaságilag mint Belorusszia. Jó összevetés lenne megnézni hogyan él a nép Kalinyingrábdan Vilniuszhoz képest.
2021.12.13. 18:30:30
az orosz gdp ppp-hez képest észtország 134%-on, lettország 113%-on, litvánia 138%-on áll. magyarország 117%-on. a moszkvában az átlagbér magasabb, mint budapesten. budapesten lófasz sincs magyar kézben leszámítva azt, amit a fidesz irányít.
2021.12.13. 18:34:04
ettől budapest retteg, mert ha a határon kívülről akár egy falu is újra magyarrá válik, akkor a balliberális összefogásnak úgy lesz vége, hogy a képviselőit a népharag elüldözi az országból.
Boldeone2 2021.12.13. 18:41:28
Csak minimálisan magasabb , nominál èrtèken , egy földrèsznyi ország fővárosáról beszèlünk, de a lakások árai , a lakasbèrlet majdnem a duplája mint Budapesten
Az oroszok nem èlnek jól , vidèken különösen nem . A többsèg abban az egèszsègtelen , aszbesztes , kis alapterületű panel lakásban èl, ami a szocialista rendszerből maradt vissza.
7 ève alig nő a gazdaság . Ha magas az olaj világpiaci ára akkor jó , ha nem, ott is költsègvetèsi hiány van . Most èppen a nemzetközi infláció kedvez nekik
Boldeone2 2021.12.13. 18:51:12
Az ukránok nem így gondolják. Szeretnèk , ha Ukrajna a lengyel fejlődèsi útra lèpne , nem pedig csatlakozni egy olyan országhoz , amely alig fejlődik gazdaságilag , mint Oroszország , amely sem befektetni való tőkèvel nem rendelkezik, sem plusz milliárdos fejlesztèsi pènze nincsen. Az oroszoknak mèg Crimea is óriási pènzekbe került az annektálas után. Mit kezdenènek Ukrajnával ?
Egyèbkènt , 900 ezer tartalèkos van , az ukrán hadseregben , meg 255 ezren állományban . Èvek óta kèszülnek egy orosz invázióra, Ukrajnát nem szabad összekeverni Grúziával ! Putyin sem hülye , hogy egy ilyen háborúba vigye Oroszországot
Gery87 2021.12.13. 19:19:46
Tajvan (nem Taiwan) még mindig nem Kína része.
Gery87 2021.12.13. 19:20:04
Jaj miket tudsz..jéé
Gery87 2021.12.13. 19:21:13
De nem lesz ilyesmi.
Gery87 2021.12.13. 19:30:14
Jó ezt majd meglátjuk!
Elégszer lebecsülték már a muszkát, most se kéne.
Európa mindig rácseszett ha lebecsülte és félvállról kezelte őket.
Ki gondolta volna hogy mondjuk 2010-ben hogy pár év és a Krím újra orosz lesz..
Gery87 2021.12.13. 19:32:23
Ezt bármire lehet mondani.
tűz fal 2021.12.13. 19:55:37
És ki gondolta volna hogy 2020-ban Madame President helyett egy szellemi fogyatékos lesz a Nagy Demokrácia elnöke.
A Krímről annyit, hogy a két legjelentősebb amerikai elemzőnek még mindig a nagyon baloldali Chomskyt meg a nagyon nem baloldali Kissingert tartják, és ezek nagyon ritkán szoktak egymással egyetérteni, de a Krímmel kapcsolatban mindkettő egyetértett abban, hogy az orosz válasz érthető és logikus reakció volt. Több szempontból is.
Érdemes elolvasni még az egyébként az oroszpártisággal nehezen vádolható Wikipédia Ukrajnáról, Krímről, Krími népszavazásokról szóló cikkeit is. Meglepő és mulatságos hogyan próbálják kitölteni a soha nem létezett Ukrajna történelmét szláv törzsekkel, meg ha görcsösen is, de azért a Krímről is kiderül hogy sosem akartak Ukrajnához tartozni.
kunzoo 2021.12.13. 20:18:01
A balti államok az eu magországok szatelit államai. Azzal is hasonlitsuk össze. Oroszország szatelitállamaival. Belorussziával. Belorusszia kb annyira függ gazdaságilag Moszkvától mint Litvánia Berlintől.
_Neville 2021.12.13. 20:43:35
ulpius66 2021.12.13. 21:14:14
11 Favágó 2021.12.13. 21:15:50
Nem tudom, Jóbarát, te honnan írogatsz, de valószínű sem az uránokat, oroszokat, sem a lengyelekt közelebbről nem láttad
Az ukránok nem így gondolják. Szeretnèk , ha Ukrajna a lengyel fejlődèsi útra lèpne , nem pedig csatlakozni egy olyan országhoz , amely alig fejlődik gazdaságilag , mint Oroszország , amely sem befektetni való tőkèvel nem rendelkezik, sem plusz milliárdos fejlesztèsi pènze nincsen. - a lengyel út nem az ukránoké. A lengyelek olyan kurucosak, az ukránok meg szeretik, ha valaki eteti őket. Ez lehet az orosz, a német az EU, vagy 10 éve az usákok - mindegy, valami cseppenjen a népnek, a vezetőknek meg sok, de nekik még ez sis igazságos.
Azt azért ne állítsd az oroszokról, hogy nem fejlődnek, meg nincs pénzük. AMi nincs nekik az az adósság 20% altt GDP-ben, az usákok 100% fölött a németek 80%
Az oroszoknak mèg Crimea is óriási pènzekbe került az annektálas után. Mit kezdenènek Ukrajnával ? Olyan, hogy crimea nincs, sem Ukrajnában, sem Oroszországban , de még magyarul sem
Egyèbkènt , 900 ezer tartalèkos van , az ukrán hadseregben , meg 255 ezren állományban . Èvek óta kèszülnek egy orosz invázióra, Ukrajnát nem szabad összekeverni Grúziával ! Putyin sem hülye , hogy egy ilyen háborúba vigye Oroszországot - az amerikai újságírókon, meg néhány buggyant magyar követőkükön kívül senki nem állította, hogy Putyin le akarná rohanni Ukrajnát. Az világos, hogy az usákok, ha ezt ordítják, jogot formálnakarra, hogy elaknásítsákk Kelet-Európát, természetben és szóban is., de az végkép nem viláágos buggyant honfotársaimnak ez miért jó:
ulpius66 2021.12.13. 21:16:36
ulpius66 2021.12.13. 21:21:16
CSAK AZOK A BUZI LIBERÁLISOK UGRASZTOTTÁK ŐKET ÖSSZE!!!!!
ulpius66 2021.12.13. 21:23:19
Ezerrel nyalja a nyugat seggét, évtizedekig humorista celeb volt, ráadásul zsidó......
ulpius66 2021.12.13. 21:25:51
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.13. 21:26:25
Mélyen 1 % alatt. Ki lettek irtva a II. vh. alatt.
ulpius66 2021.12.13. 21:45:51
Szerencsés ország.........
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.12.13. 23:52:04
Rohadtul nem érdekelne mennyit kell rá költeni. Majd kifizetjük.
Rohadtul nem érdekelne a kisantatnt államok síráma. Szokják csak.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2021.12.13. 23:57:45
Hamarosan a legtöbb ország jó messziről nézheti ahogy kína lever egy felkelést a tajvani tartományban, és mindez kínai belügy lesz, hozzá se tudnak szólni.
Boldeone2 2021.12.14. 09:20:41
- A holodomor remèlem megvan, èppen ez ellenkezője törtènt : Ukrajnának kellett etetni a Szovjetuniót, erőszakkal elvettèk az öt megtermelt termènyeket , ès nem fordítva , erőszakos oroszosítás is folyt
Azt azért ne állítsd az oroszokról, hogy nem fejlődnek, meg nincs pénzük. AMi nincs nekik az az adósság 20% altt GDP-ben, az usákok 100% fölött a németek 80%"
A tènyadatok szerint kb 7 ève alig fejlődnek . Nagyjából semmit sem jelent , hogy mennyi az USA államadósság, egy országa a saját pènzèben eladósodva soha nem mehet csődbe , ráadásul a dollár világpènz, mindenhol elfogadják , minden termèket abba mèrnek.
Boldeone2 2021.12.14. 09:24:06
- Ellenben az ukránok is erre kèszülnek:
index.hu/sport/2021/12/14/vitalij-klicsko-kesz-vagyok-harcolni-a-hazamert/
Serény Vélemény 2021.12.14. 09:38:44
(A legszebb szerintem egyébként az, amikor az idegenlégiós blog szerzője enyhén éreztette, hogy az ukrán idegenlégiósok is hazamentek harcolni, meg az egyébként akár haverjaik is, akik oroszok voltak - is hazamentek a barikád túloldalára harcolni. A francia tisztek meg fogták a fejüket, hogy a híradásokban a francia terepszínű egyenruhák is felvillantak mindkét oldalon...)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.14. 10:10:55
A holodomor kamu, nehogy bevedd.
11 Favágó 2021.12.14. 15:00:58
11 Favágó 2021.12.14. 15:08:24
Ha za usa nem lenne eldósodva (különösen Kina felé), valószínű nem bozgárkodna a vetélytársak megsemmisítésén, hanem vígan élvezné a megtermelt gazdagságot. Ha meg mégis, akkor gonosz patkányok.
Az etetést, különösen Ukrajna esetében, értelmezd kicsit tágabban. Negyon házias tejtermékeket, húsárut termelnek, egy darabig még van is mit enniük, amíg nem kell mindent kitolniuk a határon egy kis elvtársi EU segítségért. Viszont iránymutatásra, együttműködésre, külföldi segítségre szükségük van - és ebben az oroszok és a lengyelek állnak hozzájuk a legközelebb és nem az amerikaiak és németek. Tényleg, a németeknek már megbocsátotta Ukrajna a II. VH-t?
Gery87 2021.12.14. 16:40:24
Ettől még tarthatatlan hülyeség az egész. irreális.
Egyébként a fiatalabb nemzedék egyre inkább eltávolodik ettől.
Nincs már emlékük arról hogy "Ők az igazi Kína" a valóságban élnek, ami meg az hogy Tajvan egy szigetállam.
Kína nem ismeri el és az országok többsége sem, tehát olyan mindegy hogy szeparatista szigetként nem a népi Kína része ami be akarja kebelezni, vagy egy kínai ellenkormány vezette sziget amit be akar a népi Kína kebelezni.
Gery87 2021.12.14. 16:41:48
Igen, de ezt néha elfelejtik ők is!:D
Gery87 2021.12.14. 16:43:00
persze, kamu az egész, csak épp az oroszokon kívül mindenki másképp gondolja:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.14. 16:55:42
Dehogy. Ez egy abszolút vitatott téma, s kevés t9rténész fogadja el az ukrán holomítoszt.
_Neville 2021.12.14. 21:19:36
Gery87 2021.12.14. 22:08:14
Az hogy éhen halásra ítéltek ukrán és dél-orosz ember millióit, azért hogy valutáért jó áron eladják külföldre, az tudatos és tervezett volt, nagyon jól tudták mi lesz a következménye és azt is hogy ezzel az ukrán parasztságot és magát a népet megfélemlítik és gyengítik, többeket halálra ítélnek.
Könnyű ezeknek a szemeteknek a fejével gondolkodni: "az eladásból pénzhez jutunk amivel tőkésíthetjük az iparosodást és ezzel a fegyverkezést, plusz megtörjük a kurva ukránokat, nehogy pattogni merjenek a reakciós nacionalista kulák gazfickók"
Szerinted nem így volt? Dehogynem. Két legyet ütöttek egy csapásra.
Nem bonyolult lelkek ezek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.14. 22:16:33
Dél-orosz??? Már tagadtad is az ukrán kamumítoszt a holodomorról.
Gery87 2021.12.15. 16:56:55
Nem csak Ukrajnára terjedt ki de ezt a múltkor megbeszéltük, de azt is hogy ettől még van ukrán jellege a dolognak. Miért ne lehetne?
Attól még hogy cigányokat meg buzikat, politikai foglyokat stb is megöltek a náci táborokban, még volt zsidó holokauszt nem de?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 17:00:09
A holodomor mítosz szerint az oroszok ki akarták irtani az ukránokat. Na most, ez semmi se bizonyítja, sőt az ellenkezője igazolt. Egyszerűen nem mutatható ki, etnikai irtási szándék az egészben.
Gery87 2021.12.15. 22:34:26
Először is leszarták hogy milliók halnak éhen, egy általuk teremtett előidézett katasztrófával, ez nálam népirtás...itt a pénz felülírta az emberséget.
Másodsorban osztályalapú és etnikai alapú is volt a dolog, a "kulákok" ellen mint "nacionalista reakciósok" ellen is irányult.
en.wikipedia.org/wiki/Holodomor#/media/File:Ukraine_famine_map.png
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Famine_en_URSS_1933.jpg
Az hogy orosz és kazah áldozatok is voltak, semmit nem von le ebből.
olyan mintha azt mondanánk hogy nem volt zsidó népirtás a Holokauszt mert nem csak zsidókat öltek meg, nem csak zsidók ellen irányult, tehát nem volt etnikai éle.
Egy erős és potenciálisan szeparatista reakciós ukránság nem volt érdeke a ruszkiknak, a "földbirtokos gazdag kulák" mint esetleges "elit" pedig csak bajt okoz e téren.
Botorság lenne tagadni hogy a sztálini SZU-nak voltak etnikai szempontjai, hiszen a háború alatt és után is telepítettek ki és át etnikai alapon kisebbségeket, ami szintén népirtás hiszen eredeti lakhelyükről, szülőföldjükről semmized ki őket!
Az értelmiség likvidálása szintén egy nemzet ellen irányulhat és irányult is...lásd lengyelek, Katyńi vérengzés...de ezt már Hitler is csinálta a lengyelek ellen, a cél hogy "fej nélküli" rabszolgák legyenek. Máskor a betelepítés eszközével élnek a saját lojális nép által lásd Baltikumi oroszok.
Kár tagadni hogy a SZU elsősorban orosz állam volt és mindig is az orosz érdekeket szolgálta, bármi is volt papíron leírva!
Ki az a hülye aki szerint pl a Lett SZSZK vagy a lett nép ugyanolyan jogú és ugyanolyan érdérvényesítő nemzet lett volna a SZU-ban mint az orosz?
Gery87 2021.12.15. 22:35:47
Nyilván nem akarták kiirtani őket, de hogy gyengíteni őket a "kuláktalanítással" az kézenfekvő!
Ahogy ezt megtették a lengyelekkel és a baltiakkal is vagy a moldovánokkal.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:38:20
Senki se tagadja, hogy népirtás (ja nem is ez volt a fő szándék). Ill. van aki tagadja, pár teljesen marginális kommunista történész.
De a kérdés nem az hogy népirtés.e, hanem az, hogy UKRÁNELLENES népirtás-e, hiszen ezt állítja a holodomor-mítosz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:40:52
"nem volt zsidó népirtás a Holokauszt mert nem csak zsidókat öltek meg, nem csak zsidók ellen irányult, tehát nem volt etnikai éle"
Rossz párhuzam. Volt Hitler alatt zsidóellenes terv.
Míg ukránellenes nem volt Sztálin alatt. Sőt, az ukrán éppenhogy az egyik privilegizált nép volt mondjuk ellentétben a csecsenekkel. Tele volt amoszkvai vezetés is ukránokkal.
Egyszerűen abszurd állítás, hogy a grúz Sztálin ukránokat akart irtani.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:41:53
"a SZU elsősorban orosz állam volt és mindig is az orosz érdekeket szolgálta"
Ez pl. nem így volt a 30-as évekig.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:42:40
"a háború alatt és után is telepítettek ki és át etnikai alapon kisebbségeket"
Ukránokat soha, tedd hozzá.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:43:33
"értelmiség likvidálása szintén egy nemzet ellen irányulhat"
Akkor a legnagyobb néoirtást az oroszok ellen követte el a SZU.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.15. 22:46:41
Egyrészt: hibás gazdasági tervek, sokkal többet vettek el afalvaktól, mint amit el lehetett volmna-
Másrészt: minden ellenállás letörése a falvakban.
Egyiknek se volt ukránellenes éle.
Gery87 2021.12.15. 23:28:29
A 20-as évek nemzetiségbarát politikáját felváltotta az oroszosítás, erről te is írtál.
Mindenki ellenség lett potenciálisan aki nem orosz, mert a nemzeti identitást veszélyesnek ítélték a kommunista-internacionalizmussal és a szovjet identitással szemben.
Gery87 2021.12.15. 23:29:50
Nem abszurd, Sztálin elsősorban nem grúz volt, hanem diktátor, elmebeteg és kommunista.
Hatalmát az oroszokra, az alapvetően orosz államra alapozta nem holmi kisebbségekre.
Gery87 2021.12.15. 23:32:01
Amíg reménykedtek a nemzetközi kommunista forradalomban addig így volt, amint rájöttek hogy az "elmarad" és a SZU lesz az egyedüli kommunista uralom alatt álló tömb, máris a szovjet-orosz állam stabilitása lett fontosabb.
Gery87 2021.12.15. 23:33:36
A Kubáni oroszok "eltűntek."
Nyilván mint szláv és ortodox nép közelebb álltak az oroszokhoz mint a baltiak vagy kaukázusiak.
Gery87 2021.12.15. 23:35:14
Mivel ők voltak a legtöbben ez nem is lehetett volna másképp.
Ez nem jelenti hogy az oroszokat osztály alapon, másokat meg osztály és etnikai alapon ne üldöztek volna!
Gery87 2021.12.15. 23:40:41
Szóval azt mondod az ukrán (és egyéb) nemzeti törekvések, nacionalistáik, reakciósok letörése nem volt cél?
Miért ne tekinthetnénk ezt ukrán ellenességnek?
Gery87 2021.12.15. 23:41:36
Mármint Kubáni ukránok....
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 07:32:33
Etnikai alapon is üldöztek Sztálin alatt, de nem az ukránokat. Pl. a csecseneket, a krími tatárokat, s még kb. 15 népet. Az ukrénpk a "jó" népek közé tartoztak arendszer szemszögéből.
Azaz a holodomor kamu sehogy se igaz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 07:36:57
Minden szovjetellenes törekvés letörendő volt.
De az ukrán nacionalizmus ellenzése nem ugyanaz, mint amit a holodomar kamuzók állítanak. Réadésul a sokkal kevésbé nacionalista, egyenesen oroszpárti kelet-ukrajnai részeken többen haltak meg a z éhezésben, mint a nacionalistább nyugati részeken.
Szóval: nem volt semmilyen holodomor. Ezt 1990 találták ki az ukrán nacionalisták. Akartak maguknak egy zsidó népirtással párhuzamos saját mítoszt, ezért is lett "holo" az eleje. Egyrészt el akarták tererlni a nácipárti ukrán nacionalisták szerepét az ukrajnai zsidóirtásban, másrlszt akartak egy oroszellenes sztorit.
Gery87 2021.12.16. 17:28:16
Rendben én értem mit mondasz.
Nem csak ukrán áldozatok voltak, ezt már megbeszéltük, tény.
De hogy az ukránok számra ez a népük, vidéki gazdáik ellen elkövetett, az alapvetően orosz központú, hegemóniájú SZU vezetése által előidézett éhínség nemzeti tragédia ez szerintem megállja a helyét.
Ha nem lenne terhelt az ukrán orosz viszony akkor nyilván a kommunista hatalom bűneként lenne elkönyvelve elsősorban nem olyasminek amit oroszok követtek el ukránokon....miközben mindkettő igaz valahol.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 17:33:58
Ismételni tudom csak: sose volt ukránellenesség a szovjet rendben. Sőt, a 3 szlév nép - orosz, ukrán, belarusz - privilegizáltak voltak mindig. Semmi alapja az "ukránellenes oroszok" nevá modern ukrén tézisnek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 17:47:13
Direk megnéztem az éhínség alatti 14-tagú szovjet felső vezetés tagjiat, íme a nemzetiségi összetétel:
- grúz: 2,
- lengyel: 1,
- lett: 1,
- orosz: 8,
- zsidó: 2.
Gery87 2021.12.16. 19:54:30
Azért árnyaltabb a kép: az oroszosítás/ukránosítás pl nyelvileg is váltogatta egymást időnként...nem volt ez olyan egyenlő viszony.
Attól féltek, hogy az ukránok a nemzetükhöz jobban fognak ragaszkodni, mint a Szovjetunióhoz, a kommunista ideológiához, ezért az ukránosítást hirtelen felváltotta az oroszosítás politikája, amit élénk ellenállás fogadott, majd megint enyhült a nyomás....
NEM volt itt azért feltétlen bizalom.
Ezért kijelenteni hogy semmi ukránellenes éle nem volt annak az éhínségnek, necces szerintem. főleg hogy a "nagyorosz" törekvéseknek volt hagyománya a cári rendszerben is....az ukránok harcoltak a függetlenségükért a polgárháborúban, a fehérek oldalán is jelentős számba álltak.... a kozákok sem a szervilizmusukról voltak híresek....stb.10 év alatt ezt nem felejtették el..stb.
Nyilván nem egy ukrán soviniszta álláspontja a leghitelesebb és az objektív igazság, de ez szerintem egyértelmű.
Gery87 2021.12.16. 19:55:26
Egy ukrán sincs?:)
jó jó, csak mondtam.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 19:58:26
Minden nacionalizmust üldözött a szovjet rend, az oroszt is, s az ukránok sose szémítottak gyanúsnak.
A 7 szovjet vezér közül 2 volt ukrán és 1 félig ukrán. Illen lenne az ukránüldözés. Ez kb. olyan, mintha Hitler több közeli munkatársa is zsidó lett volna.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.12.16. 19:59:01
Akkor épppen nem. De előtte és utána igen.
Gery87 2021.12.16. 22:39:01
Én nem úgy látom, sőt, mind a SZU-ban mind a cári rendszerben problémásak voltak/lehettek a nagyorosz és oroszos szovjet identitás ellenében.
A vezéreket meg az ő identitásukat meg hagyjuk.....elsősorban diktátorok és kommunisták voltak. Sztálin is pont leszarta hogy grúz, egy pszichopatát mióta érdekel ilyesmi? Eleve nincs lelkiismerete és empátiája....a "saját nép" sem jelentett semmit, egyáltalán az emberélet és a közösség mint olyan, nem jelentett semmit neki, kizárólag a hatalom megtartásának eszközeként vagy fenyegetéseként tekintett rá....többiek meg prolik voltak...a proli eleve csak saját lénye, érdekei kivetítéseként tekint bármire ami egy közösséghez, csoporthoz köti. Amint a saját érdekei ezzel ellentétesek lesznek szarik rájuk.
Gery87 2021.12.16. 22:40:59
Nem volt tényező a származásuk.
Orbánt szerinted érdekli fikarcnyit is hogy cigány? vagy hogy magyar?
Nem.
Orbán is elsősorban maga és környezete számára egy oligarcha egy vezető, főni....a többi csak máz és eszköz vagy annyi se.