Az egyik liberális mítosz szerint az oktatás a jólét kulcsa. (Meg a korrupciómentesség, de arról már írtam.)
Nem mondom, hogy nem fontos az oktatás. Műveltnek, tájékozottnak lenni önmagában is jó dolog. Csak éppen ez ugyanúgy nem okoz jólétet, mint mondjuk a gyümölcsfogyasztás, ami szintén hasznos dolog egyébként.
A ballib mitológia szerint él az ország szegénységben, majd hirtelen beszüntetik a korrupciót, aztán megjavítják az oktatást, s aztán hipp-hopp jólét uralkodik el a tájon.
Történelmi példa sincs az oktatás jólétkeletkeztető hatásáról, de persze a liberálisokat ritkán zavarja a gyakorlati világ.
Valójában hová vezet a jó oktatás egy szegény országban? Jellemzően a következők valamelyike lesz:
- korábban műveteletlen szegények alkották a lakosságot, most helyettük művelt szegények lesznek,
- tele lesz a gazdaság túlképzett emberekkel, akik nem tudnak végzettségükhöz méltó állást találni, lásd a Szovjetunió összeomlása utána helyzetet, amikor Moszkában atomfizikáról lehetett beszélgetni a taxissal, az ugyanis eredetileg az atomfizika doktora volt,
- az ország ingyenesen ellátja a gazdag magállamokat jól képzett emberekkel.
Az egyik cigány sztereotípia, hogy él a cigány a félig leomlott házban, de a nappaliban 5K plazmatéve van. Valami ilyesmi az oktatásfejlesztés is, ha nincs saját gazdaság.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Serény Vélemény 2022.01.18. 07:46:47
Miközben a "bezzegnyugati" oktatás milyen hűdejó, azonközben az emberek torkán lazán le lehet nyomni az lmbtqi ideológia legaljasabb és legnagyobb hazugságait, amelyek ráadásul teljes egészében tudományellenesek.
Vagyis valami mégsem stimmel, nem jön ki a matek, vagy a logika...
A világmindenség legjobban képzett és tanultabb társadalma a németeké volt a II vh előtt. Oszt mégis jött az osztrák káplár, és először hülyeségbe, és utána vérbe borította őket.
midnightcoder2 2022.01.18. 08:11:32
Az egészségügyben az orvosok még csak-csak elvannak, de nõvérnek lenni szívás.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 08:12:44
Viszont a mérleg másik serpenyője: ha ennyi se lenne, még irracionálisabb világban élnének, és úgy hoznának ad absurdum a jövőnket meghatározó döntéseket.
A második általános, de műveltségi cenzushoz kötött titkos választás előtt, 1939-ben pontosan ez volt Bethlen István aggodalma, hogy elég művelt lett-e 1920, az első titkos választás óta. Sajnos elég hamar kiderült, hogy nem.
Sajátosan érdekes volt a mandin valami topik egy koronavírus térképről, ahol Spanyolországról nem volt adat, és a hozzászólók fele azon röhögött, hogy a franciák megint titkolóznak.
midnightcoder2 2022.01.18. 08:22:10
Ennek inkább az a korlátja egyébként, hogy az igazán képzett ember az mobilis is. Azaz, ha kiképzed idehaza sok-sok állami millióért a mérnököt, orvost, stb. akkor az jó eséllyel az egyetem után megy nyugatra. A másik korlátja pedig az, hogy nem tudsz végtelen számú ilyet képezni. Mert hogy úgy nagyjából a polgárok negyede alkalmas egyetemi képzésre, egy másik negyede fõiskolaira, egy negyed jó kb. szakmunkásnak, és egy negyed az, aki max. betanított munkásnak, vagy szobanövénynek jó. Ráadásul a nyugat-európai munkaerõhiány nem csak az elsõ két negyedbõl viszi a jobbakat, de a harmadikból is elég rendesen.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 08:30:39
A Tata, amely egyébként abszolút hasznos társadalmi szerepet tölt be Indiában, pontosan ezt csinálja, iskolákat épít, akiket tud kiemel. Volt olyan indiai kollegám, aki egy angol mondatot nem tudott leírni helyesen, mégis Java fejlesztő volt.
A nyugat-európai "munkaerőhiány" fehérgallérosokra nem létezik (akkor Mürkül asszony nem várt volna hét évet a közép-európai országok munkaerejének beengedésével), oda most kék- meg olajosfekete segédmunkásgallérosok kellenek. Az "informatikushiány" valójában power user szintű igényeket jelent a hülyülő funkcionális analfabéta társadalomban, ott aki kulcsalkalmazásokat vagy gyártósorokat programoz, az nem mond fel sohasem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 08:38:21
Amikor a bwin alkalmazottja voltam, ott a cég kétharmada Indiában volt (Hyderabad).
S mivel nem vagyunk nyugat, afizetések kitudódnak. Szóval az indiai programazók a harmadát kapták, mint a bolgár részlegen a szimpla kólcenteresek.
2022.01.18. 08:39:46
a szakképzett munkaerőt nem a közoktatás, hanem a szakképzés hozza létre. hibába van a műegyetemen úgy, hogy se az oktatói kar, se egy évfolyamnyi hallgató nem tudna összeállítani egy trabant bonyolultságú gépjárművet. hanem hőzöngnek, hogy így a trabant, úgy a trabant. kapitalizmus van az lenyomta a trabantot. na jó baszdmeg, de a magyar iparnak a budapesti műszaki egyetem vezérkarával egy trabantot se sikerült még összehoznia idestova 250 év alatt. vagy mondjuk egy mezőgazdasági kisrepülőt. a budapesti műegyetem ma aligha tudna gyártani egy olyan repülőgépet, amire fel mernének ülni. nem űrrepülőt, vagy vadászrepülőt, nem olyat, amivel átrepülnék az óceánt, mint száz éve, egy mezőgazdasági kisrepülőt, ami képes felszállni és leszállni. ez sem megy. azért, mert nincs szakképzés. és az elit (különösen budapesten) azt mondja, hogy az nem fontos.
Serény Vélemény 2022.01.18. 08:42:43
Neveletlen, tanulásra nem motivált és összpontosításra képtelen generációkat nevel most már babakortól a tablet/mobil/tv szentháromság. Meg a mozaikcsaládos szétziláltság. (Az unokahugi középiskolájában a 35 fős osztályban nincsen olyan család, ami ne lenne szétzilálódva. Ilyen családi körülmények között hogy lehet normálisan tanulni?)
midnightcoder2 2022.01.18. 08:43:33
A nyugat-európai munkaerõhiány általános. Ott is öregszik a népesség rendesen, és a nyugdíjba vonult orvost vagy mérnököt nem fogja pótolni az afrikai kecskepásztor. Sõt, ez utóbbi segélyét is az államnak kell kitermelnie a fenti kettõ nyugdíja mellett. Plusz kell a nõvérke aki ápolja õket. Meg a szakmunkás aki kijavítja a tetõt a fejük felett, ha beázik.
Mondjuk az tény, hogy menedzserbõl viszont tényleg túltermelés van. És gyakran a minõség rovására.
Serény Vélemény 2022.01.18. 08:44:53
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 08:45:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 08:45:34
Én akkor szoktam megdöbbenni az általános tájékozatlanságon, amikor mondok valami szarkasztikusat, s látom, a másik fél nem érti. Amikor pl. egy nyilvánvalóan direkt hibás mondatot komolyan vesznek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 08:47:58
midnightcoder2 2022.01.18. 08:50:13
Ekkor egy nagy darab punk aki ott áll az anyuka mellett és rágózik, kiveszi a rágóját és beleragasztja a nõ hajába. Mikor a nõ felháborodottan tiltakozik, csak annyit felel: tudja, engem is liberális szellemben neveltek...
A gond szerintem elsõsorban a szülõkkel van. Illetve, az egész rendszerrel, ahol picit túl van tolva az álliberalizmus.
navarre.church/blog-home/2017/1/17/explain-these-bad-grades
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 08:55:43
- Köszönöm, és szeretném elkérni most az útleveleket és a vízumokat.
- Mámémá mé?
- Mert ahová utaznak, oda útlevél és vízum kell.
- Na ne mongya má, az EU-n belül mióta kell vízum meg útlevél?
- Uram, az EU-n belül valóban nem kell sem vízum se útlevél.
- Akkor meg mit akadékoskodik, Spanyolország EU, nem kell semmi ilyen engeggyen má.
- Spanyolország valóban EU. De előttem 5 db Johannesburgba szóló repülőjegy fekszik.
Valami villogó clickbait pálmafás ajánlatra kattintottak, mint utóbb kiderült, Dél Afrika, Spanyol, egykutya.
Az alapkérdéseket mi is feltettük.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 08:58:01
Ez igaz. Nagyon nehéz egy indiait rávenni, hogy szegjen meg bármilyen szabályt, akkor se teszi meg, ha ennek éppen semmi értelme.
Akkor mondtam a kollégáknak: az indiai a német és a cigány kombinációja, rögeszmés mint egy német és buta mint egy cigány.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 09:01:05
Ez olyan mint a klasszikus magyar kabarétréfában. Csak ott ezt viccnek szánták.
Beszélgetnek a magyar újgazdagok a turistaúton:
- Mi tavaly Panyolban nyaraltunk.
- Mi meg Lesztminitben.
midnightcoder2 2022.01.18. 09:03:26
De még a szocializmusban is csináltunk jó dolgokat, legalábbis az elején. Volt Csepel teherautó, volt Ikarus busz - az elsõ használható csuklós buszt is magyar mérnökök tervezték.
És amúgy a Tranbant sem azért volt olyan szar, mert a kelet-német mérnökök nem tudtak jobbat tervezni, hanem mert a politika inkább a szocializmus fejlõdõ országokban történõ terjesztésébe tette azt a pénzt amibõl át lehetett volna alakítani a gyártást.
midnightcoder2 2022.01.18. 09:05:40
2022.01.18. 09:06:57
és ez a csodás déry bláthy zipernowsky trió össze tudott építeni egy gépjárművet? nem. miért? mert nem volt céljuk. és amikor csonka azt mondta, hogy mégis csak kellene autó, akkor a bankárcsaládok azt mondták, hogy na ne. ezt már ne.
és most ott tartunk, hogy a műegyetemen az előadó azt mondja, hogy ne akarjál már gyárat baszmeg, mert majd megépítjük a fúziós erőművet és a kvantumszámítógépet. és ugye a lófaszt építi meg. hol van? sehol. ne akarjál már gyárat. a fúziós erőműhöz nem kell gyártás. ööö. vagy a másik típus, amelyik elsírja magát, mert egy tanítványa amerikából küldött neki képeslapot, hogy köszönöm tanár úr milliókat keresek a tengerentúl. erre büszke, hogy ezt a magyar adófizetők pénzéből elérte. ne bassza már meg.
a leghülyébb pártitkárok is képviselnek valamit a közérdekből, mint ezek. és az van, hogy akkor ők elmennek ebből az országból. menjenek.
Serény Vélemény 2022.01.18. 09:08:45
Na, akkor modern volt, az nem vitás. (Akkor még szerintem a vw bogár is léghűtéses volt pl.)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 09:12:31
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_%C3%81ltal%C3%A1nos_G%C3%A9pgy%C3%A1r
2022.01.18. 09:13:10
ma a műszaki egyetemen fel tudnának építeni egy repülőgépet? nem a nemzetközi űrállomáshoz egy kütyüt. az is baromira fontos. meg az is baromi fontos, hogy 20-30 év múlva fúziós erőművek és kvantumszámítógépek lesznek. csak 20-30 éve is ezt mondták. 1920-30 óta ezt mondják. az 50-es években is ez volt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 09:16:36
2022.01.18. 09:19:20
értem, ezek vannak. hogy van néhány autó, amit megvásárolt néhány báró és grófkiasszony. ez tényleg nagy eredmény.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 09:23:16
hu.wikipedia.org/wiki/A_k%C3%B6z%C3%BAti_k%C3%B6zleked%C3%A9s_fejl%C5%91d%C3%A9se_Magyarorsz%C3%A1gon
szerintem engedjük el a témát.
2022.01.18. 09:26:49
ez annak eredménye, hogy van egy viszonylag jó közoktatás, vagy inkább volt. mert az lefelé nivellál. és van egy rossz felé tendáló szakképzés. és ezek a közepest körüli szinten találkoznak. tehát most majd cél lesz az, hogy tervezz használható dologokat, gyártsál működő terméket. csakhogy ez közepes szinten találkozik össze. tehát ebből globálisan versenyképes ipar nem lesz. hanem lesz valami. és az lesz az igény, hogy ezt a közepes teljesítményt védje meg az állam.
2022.01.18. 09:31:30
a budapesti műegyetem összekapcsolódott valaha a ganz mávag, vagy az ikarus buszgyárral. sose. mert az ktatói kar azt mondta, hogy őket ez nem érdekli. hanem 20-30 év múlve építenek fúziós erőművet és kvantumszámítógépet. megépítik budapest űrkiktőt. csak egy folyami hajót nem tudtak felépíteni.
Mr. Hyde 2022.01.18. 09:35:29
Kell hozzá mindenféle olyan gazdasági-termelési ágazat is, ahol az emberek ki tudják bontakoztatni az oktatás során megszerzett tudásukat és képességeiket.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 09:56:44
Híres nagy nyugati oktatási rendszerek. Én mindig a finn példán szoktam harsányan röhögni, a híres jó finn oktatási rendszeren.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 09:59:56
Ráadásul minden magyar liberális mélyen felháborodna a finn rendszer egyes jellemzőin, hogy pl se szaabd iskolaválasztás, se szabad tankönyvválasztás.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 10:04:57
Emlékszem, egy finn programozó kollegát egyszer ki akartunk faggatni finnugorizmusból, azt se tudta, hogy van ilyen. (Pedig nem volt sem rosszindulatú, sem buta) Aztán csak annyit kérdeztünk tőle hogy mondja már meg melyik az első finn nyelvemlék, ami fennmaradt (amúgy egy 16. századi nyomtatvány) azt se tudta. Onnan tudtuk meg hogy jóindulatú, hogy vagy két nappal később visszajött, és mondta hogy melyik ez a nyelvemlék, mondanom se kell, hogy addigra már rég kigugliztuk.
Serény Vélemény 2022.01.18. 10:05:50
Päivi Räsänen neve mond valamit?
vasarnap.hu/2021/05/28/paivi-rasanen-interju-biblia/
Ha annyira nagyon jó az a bizonyos finn oktatási rendszer, akkor ilyen hogy fordulhat elő?
2022.01.18. 10:07:47
kollegák. látják ezt a semmire se alkalmas izét. ezt építettük a műhelyben. felírja a táblára a képleteket, hogy ezt kell megtanulni a zárhelyire.
tehát nem az van, hogy itt van egy kipreparált háztartási gép. egy mosógép. és ezen demonstrálják a dinamikát, vagy akármit. mert az úgy nem jó. mert a mosógép bazdmeg jó való valamire. és azt úgy nem lehet. hanem így forog egy kerék, amit összetákoltak egy rúddal és szétesik. és ez a csúcs elit a budapesti műszaki egyetemen.
vezesse le az elméletet. írja fel a képletet. tanítsa meg a matekot. nekem azzal semmi problémám. tehát nehogy félre értse valaki, nem az elméleti képzés ellen vagyok. hanem tegyük hozzá a gyakorlatot. ilyenkor jön a műegyetemi oktató azt mondja, hogy az nem kell, mert 2-3 év múlva úgy is elavul. hanem a semmire se alkalmas tákolmányával 20-30 éve szerencsétlenkedik.
az elméleti oktatás és a gyakorlati képzés ha nem járnak kéz a kézben egy állami egyetemen, akkor a kiszolgáltatjuk az országot a külföldnek. és ebben a budapesti műszaki elit is élen jár. a filozófuskörről nem beszélve. és a fidesz ezek helyébe hoz valami össznépi retye-rutyát. ami ezt szétveri. és ha csak budapest gazdasága omlik össze és nem az ország, akkor már jó lesz.
és ha valaki azt mondja, hogy ő tud ennél jobbat, akkor mondja.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 10:12:58
Egyébként hogy összekapcsolódjanak a témák: Kallio, majd Ryti elnök egyik szárnysegédje az az Aladár Paasonen volt akinek a nagybátyja Paskay Bernát a Posta igazgatója vagy főmérnöke, a magyar rádiózás fontos fugurája
valtozomult.blog.hu/2013/05/10/mannerheim
fotelzsukov 2022.01.18. 10:21:54
"De még a szocializmusban is csináltunk jó dolgokat"
Peldaul a MOM-ban gyartottak tobbek kozott az 1962-ben Pusztai Ferenc altal kifejlesztett Gi-B1 típusú, pörgettyûs (giro) teodolitot, aminek a mérési pontossága jobb volt, mint az USA-ban, illetve Nyugat-Németországban gyártott mûszereké. Csak ebbol a muszerbol az exportjoggal rendelkezo MOM mai ertekbe atszamitva tobb, mint 10 milliard forint bevetelre tett szert. MOM giroteodolitokat használtak a vilag jelentosebb metróépítkezésein, melymuvelesu banyaiban és a CERN Genf melletti LHC (Nagy Hadron Ütköztető) építésénél is. Haditechnikai jelentosegerol meg ne is beszeljunk.
---
Vilag lumpenproletarjai egyesuljetek!
Tapi2021 2022.01.18. 10:25:01
"A magyar oktatás ma még annyira nem szar, bár az elmúlt 10 évben sokat romlott, Kádárék óta meg még többet. Viszont úgy 10 éven belül össze fog omlani, ahogy az egészségügy is."
Valójában az állandóan felkorbácsolt elégedetlenség nő csak. Én kb. negyven éven át jártam ilyen-olyan iskolákba általánostól, főiskolán át egyetemig, most meg látom a gyerekeim miatt, milyen az oktatás. Nem látok semmilyen romlást. Csak jó tanárokat vagy rosszakat. Nekünk is bőven kijutott mindegyikből.
Aki tanul, nem lesz hülye. Kb. ez a lényeg.
Azt is értem, hogy a tanároknak nem túl magas a fizuja. DE:
1. Amikor ezt a pályát választották, akkor is ez volt, ki ígérte, hogy másképp lesz?
2. Folyamatosan emelkednek az ő béreik is. (Ez a versenyszférában nem mindig mondható el.)
3. Rohadtul nem fogják fel, mennyit ér a biztos állás! Milyen jó, hogy nem kell akár évente állásinterjúkra járni vagy a Munkaügyi Központba. Mert nincsen elég diplomás állás.
4. A versenyszféra ugyan jobban fizet, ha olyan pozíciód van, de ezért versenyezned is kell! Nincs biztos állás.
5. A versenyszféra kitermeli a magasabb béreket. A közszféráét meg beszedik adóként mindenki mástól! Tehát a több közszférás fizetés egyben a többieknek több adót is jelent a nyakukba!
Én pl. világ életemben versenyszférás voltam, céget is vezettem, meg voltam huzamosan munka nélkül is, mert a végzettségemnek, szakmai karrieremnek megfelelő állást nem találtam (vidéki város).
És már nagyon szívesen lennék tanár egy középiskolában, átlagos fizuért, de nyugalomban, sok évre előre tervezhetően.
fotelzsukov 2022.01.18. 10:50:13
Az iskola csak összezavarja a diákokat. Egy összefüggéstelen ismeretgyűjteményt mutat be, amit aztán a diáknak be kell magolni ahhoz, hogy ne rúgják ki az iskolából. A dolgozatoktól eltekintve, ez hasonlít a televízióhoz: a gyerekek szinte teljes szabadidejét kitölti, néznek és hallanak valamit, amit aztán egyből el is felejtenek.
Az iskola arra neveli őket, hogy elfogadják társadalmi osztálybeli hovatartozásukat.
Közömbössé teszi őket.
Érzelmileg függővé teszi őket.
Szellemileg függővé válnak.
Egyfajta önbizalmat sajátítanak el, melyben szakértők által folyamatos megerősítésre lesz szükségük (ideiglenes önbecsülés)
Világossá teszi számukra, hogy nem tudnak elbújni, mert folyamatos megfigyelés alatt állnak.
Gatto különbséget tesz közösségek és hálózatok között, az előbbit egészségesnek nevezvén, az iskolákat pedig a későbbi példájaként említve. Szerinte az Egyesült Államokban a hálózatok a közösségek egészségtelen helyettesítőivé váltak.
Elítéli, hogy az amerikai kötelező oktatás a gyerekkort mesterségesen meghosszabbítja, és hangsúlyozza, legkésőbb 10 éves koráig minden ember kellően érett ahhoz, hogy egyedül eldöntse, milyen témákkal foglalkozzon."
---
A masik erdekes oktataskritikus Ivan Illich volt. Erdemes ot is olvasgatni neha.
---
Vilag proletarjai egyesuljetek!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 10:53:07
A kapitalizmus buta, de lelkes embereket imád a legjobban, akik önként és tapsolva kizsákmányolják saját magukat. A liberálisok pedig olyan iskolarendszert akanak, mely ezt teljesíti. Ennyi az egész.
Boldeone2 2022.01.18. 11:01:15
- Ez egy szubjektív vèlemèny. Ezzel szemben a 15 èves korosztály Pisa- felmèrèsei azt mutatják , hogy kb 2015 táján volt a legalacsonyabb mèrt kompetencia mind a termèszettudományokban, mind a matematikában is. Azóta lehet kicsit javult , de nem azért , mert enbloc jobb lett az oktatás helyzete , hanem mert van pár elit gimnázium - Fazekas, Eötvös, Trefort , Radnóti- ahol valóban minősègi oktatás folyik , de mi van az ország más rèszein? Az első 10 gimnázium mind budapesti , kivètel egy vidèki a Debreceni Fazekas Gimnázium ( èn ott vègeztem anno)
A vidèki gimnázium \ szakközèp szintjèn nagyon rossz a helyzet , a tanárok menekülnek a pályáról, aki tud persze .
Nemcsak a bèrezès a problèma , az általános társadalmi megbecsülès hiánya, hanem a diákok általános hozzáállása
Magyarország oktatása közèpszerű az OECD országok között, de ott is inkább a hátsó közèpszer. Ezzel nem nagyon fogunk felzárkózni a világ legfejlettebb országaihoz
Az egyetemeink nemzetközi rangsora is azt mutatja, hogy a nem vagyunk tènyezők a tudományban
Amióta a tudomány finanszírozása megváltozott - a normatív rendszer helyett mindenre pályázni kell - csak kiszámíthatatlanabb \ bizonytalanabb lett minden . Ott is azok nyernek , ahol több a politikai kapcsolat
Pálinkás József sem vèletlenül lett ennek a politikának az ellenzője!
Emmett Brown 2022.01.18. 11:01:27
Boldeone2 2022.01.18. 11:09:24
Boldeone2 2022.01.18. 11:16:48
Serény Vélemény 2022.01.18. 11:25:58
"Ez egy szubjektív vèlemèny. Ezzel szemben a 15 èves korosztály Pisa- "
EZT az érvelési rendszert Karl Marx találta ki. Aki egyébként semmilyen tudományos szempontból értékelhető tevékenységet nem végzett, mégis a vele vitázók elleni fő érve az volt, hogy az ő - mármint Marx - véleménye tudományos az ellenfeleié meg nem.
EZÉRT is kellene például a klasszikus műveltség, a történelem és hasonló dolgoknak az ismerete, amit a pisa teszt például nem mér - mert ha művelt ember lennél, akkor nem tudnának a progresszívok agymosással hülyeségek mantrázására rávenni!
Ha pl tudnád mi a különbség a populizmus és a populizmus vádjával lestemplizettség között, akkor lehet, hogy elkezdenél te is kapisgálni valamit a saját véleménybuborékod falán kívülről!
ulpius66 2022.01.18. 11:37:12
(aki nem..... az az is marad......)
Boldeone2 2022.01.18. 11:38:01
EZT az érvelési rendszert Karl Marx találta ki."
- A PISA egy tudományosan elfogadott módszertant alkalmazó vizsgálati módszer , amit minden OECD ország alkalmaz , ezzel szemben áll egy ember szubjektív vèlemènye .
De, hogy jön ide Marx? Pojáca!
Boldeone2 2022.01.18. 11:48:27
Mert ha művelt ember lennèl , akkor nem tudnának a populisták agymosással , hülyesègek mantrázasára rávenni !
Ha pedig valakik igazán vèlemènyburokban èlnek , azok a populista szèljobb elveinek kèpviselői. A világon mindenhol ők azok , akik leginkább a társadalom kevèsbè kèpzett tagjait reprezentálják , az elbutulást , az irracionalizmust !
Nèzz már körbe magad körül ember! Jóformán èrtelmisègetek sincs !
Serény Vélemény 2022.01.18. 11:52:43
(És én sajna - vagy hála Istennek - nagyon utálom Marxot, mert az emberiségnek nála nagyobb gonosztevője talán soha nem is volt, és maximum 1-2 lesz. )
Még egyszer: saját magad teszel bizonyságot arról, hogy a pisa aaaz tudományos, a tapasztalat, aaaaz meg nem tudományos.
Uggyanaz, mint Marx. Csak attól még, hogy valaki jól szerepel a pisán, még lehet tök hülye mindenhez is.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 12:06:35
www.youtube.com/watch?v=3Rw_sOYHvqY
nem világos nekem ez amúgy miért komédia. Egy perc nevetnivaló mozzanata sincs, a legviccesebb egyedül az Arab Csődör Légitársaság, amivel a buta, korrupt, angolul sem tudó vállalatigazgatót behúzzák a csőbe.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 12:14:51
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 12:21:10
midnightcoder2 2022.01.18. 13:33:19
1. A tanárok soha nem voltak túlfizetve, de a szocializmusban azért ennél jobban meg lehetett élni a bérükbõl.
2. Orbánék megszüntették a minimálbérhez kötést. A tanárok jó nagyot buktak ezzel.
3. Tíz éve vagyok ugyanennél a cégnél, és folyamatosan kapok a linkedin-rõl ajánlatokat úgy, hogy közben ki van kapcsolva hogy keresnék állást, sõt igazán a profilom sem piszkáltam úgy egy éve. Mindezt úgy, hogy már vén szar vagyok, 50 felett. Elõtte vagy 10 évig saját céget vittem, csak belefáradtam. Szóval, annyira azért nem vészes ez a létbizonytalanság dolog, pláne ha diplomád van. Bár egy jó szaki helyében sem aggódnék, pláne itt Pesten.
4. Régen a pedagógusoknak sem volt egyszerû helyet találni. Ma pedagógust nehéz találniuk az iskoláknak.
5. Csak a közszféra biztosít olyan szolgáltatásokat például, hogy a polgárnak nem saját magának kell vigyázni a gyerekére. Nem véletlenül nem zárja Orbán bácsi az iskolákat akkor sem, ha a fél ország beledöglik a COVID-ba. Ha bezárja az iskolát / óvodát, az azt jelenti, hogy ha van óvódás / iskolás gyereked akkor az egyik szülõnek otthon kell maradnia. Nyilván, amíg tart a szabadság addig ez nem gond, de ha mind a két szülõnek elfogy, akkor már probléma. És persze ez így is azt jelenti, hogy a szabadság elment a COVID-ra az adott családban.
És ha ezt a polgárnak a saját kis pénzecskéjébõl kellene megoldania, és befigyelne mondjuk egy havi 200 ezres számla egy óvodai ellátásra gyerekenként, akkor elég sokaknak elhúzódna a szájacskája. És ez még csak óvoda.
midnightcoder2 2022.01.18. 13:36:26
Ja. Akkor a legnagyobb kapitalizmus Észak-Koreában van. Mert annál nagyobb kizsákmányolás a világon nincs mint ott. És aki nem lelkes, azt elviszik olyan táborba ahol megtanítják lelkesedni.
midnightcoder2 2022.01.18. 13:38:21
midnightcoder2 2022.01.18. 13:44:06
Van az alapkutatás, van ennek az alkalmazására épülõ fejlesztés, és van a már lefejlesztett dolgok legyártása. Ez három különbözõ dolog, és ezek egymásra épülnek.
Boldeone2 2022.01.18. 14:09:38
- Butaságokat írsz! Èn nem kèpviselek semmit , csak a saját magamat , a marxizmust meg főleg nem . A liberalizmus , annak minden formája - mèg a progresszív jelentős rèsze is - szemben áll a marxizmussal . A korábban volt marxisták is vègül elutasították marx tanait, lásd : Frankfurti filozófiai iskola - Habermasèk
Karl Popper pedig teljesen az ellentètèt hirdette annak , amit Marx mondott
A különböző szèljobb kollektívizmusok közelebb állnak szèlbalhoz , mint " liberális " közèphez
Még egyszer: saját magad teszel bizonyságot arról, hogy a pisa aaaz tudományos, a tapasztalat, aaaaz meg nem tudományos."
- A PISA módszertana tudományos , attól még hogy egy módszer a tapasztalatokon alapszik , lehet tudományos , sőt , szinte minden tudományos eljárás tapasztalatokon , mèrèseken alapszik. Megvizsgálnak egy adott cèlcsoportot , meghatározott kritèriumok szerint - ez a PISA felmèrès, abból induktív módon , az egyediből kiindulva haladnak az általános törvènyszerűsègek felè. Ez egy teljesen valid, logikai következtetèsi eljárás , megfelelel a tudományosság kritériumainak .
Nem vèletlenül használják az összes OECD országban , 3 jelentős kèszsèg mèrèsère
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 14:14:49
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 14:16:27
2022.01.18. 14:22:24
a budapesti műegyetem milyen eredményekkel rendelkezik alapkutatásban? van egy sajátságos oktatási módszerük. haszontalan eszközök bemutatásával lehet megszerettetni a gyerekkel a fizikát. mert a műegyetemi fizika, a fizikus célja nem a repülőgép szerelés. de. az is. repülőgépet szerelni a szakmunkás is tud. nem hiszem, hogy a műegyetemen össze tudnának szerelni egy olyan alkalmattosságot, amire fel mernének ülni a tisztelt előadók.
amikor orbán kiürisette az akadémiát, akkor összeült egy munkacsoport. és azt mondták, hogy az iskolának NEM közvetlen hasznosítható tudást kell átadnia. akkor mégis mi a lófaszkarikát. azt, ami haszontalan? ne bassza már meg!
értem, hogy a nagy felfedezések látszólag haszontalan kísérletekből lesznek. még csak nem is ezeket a kísérleteket mutatják be, hanem újabb faszságokat találnak ki. és műszaki analfabétákat nevelnek ki tömegével. úgy, hogy semmiféle eredmény nincs az alapkutatásban.
Serény Vélemény 2022.01.18. 15:11:57
és így tovább...
vergyula 2022.01.18. 15:14:58
Elnézést.
Serény Vélemény 2022.01.18. 15:33:32
"A tudományos tárgyak területén az izraeli diákok átlaga 462 pont, ami az OECD 489 pontos átlagától elmarad. A héber anyanyelvűek 491 ponttal alig haladták meg a fejlett országok átlagát, míg az arabok 26 pontos csökkenése 375 pontot eredményezett."
Namost ami az __izraeli__ diákokat úgy méri, hogy _nem_ haladják meg az oecd átlagot, arra hogy is mondjam... (A zsidók az egész világok a kulturális-gazdasági elitbe tartoznak a képzettségük miatt is, és az egész világon tanulásmániásak. Kivéve otthon, Izraelben?)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 15:33:47
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 15:41:25
Két példa, mindkettőn jelen voltam:
- Félig magyar-félig cseh kolleganőm, aki kint nőtt fel, de otthon magyarul beszélnek, hahotázva jött ki valami céges kompetenciatesztről. Nem ismerte fel azt a szót, hogy "zsugori" és ezen rugózott a kompetenciateszt vezetője hogy miért. (Egyszer se fordult elő.)
- Félig magyar-félig cigány nagymama ül a falusi orvosi rendelőjében, szintjére jellemző a rózsaszín pólója, lengyel felirattal: Uwaga! Mam 18 lat, proszę zachować bezpieczną odległość (18 vagyok, megfelelő távolságot tartani) és arról elmélkedik, hogy a kisunoka angulbúl ötös, magyarból pedig meg fog bukni.
Az okot feljebb megírtam.
Boldeone2 2022.01.18. 16:06:08
A másik terület az alkalmazott kutatás , abban az esetben egy gyakorlati cèlt próbálnak megoldani , tudományos eszközökkel , mondjuk egy covid- gyógyszer kifejlesztèse
Itt a tudomány közvetlenül kapcsolódik az iparhoz , az innovációhoz
Az előző esetben pedig inkább autonóm ès kicsit " önmagáèrt való" a tudomány.
A vita arról megy , hogy a tudomány mennyire legyen alkalmazott, vagyis mennyire mondják meg nekik "kívülről" hogy mit kell kutatni, mondjuk a politika , vagy a tudomány egy termèszetes úton, önmaga reflektáljon a világ kihívásaira, a problèmák megoldására
Palinkás is úgy èrezte , hogy hozzányúltak a tudomány "szent ès èrinthetetlen tehenèhez " a tudományos autonómiához
A tudománypolitika egy sarkalatos kèrdès, vagyis : mennyire szóljon bele a politika a tudományba, illetve , mennyire hasznos egy adott tudományterület támogatása társadalmi szempontból, ami megint nem könnyű döntès ..
A filozófia nulla forintot kap, ha a pènzre válthatóságot nèzzük, a törtènelmeben meg csak a saját emlèkezetpolitika lesz támogatott
Gery87 2022.01.18. 16:16:18
Nálunk sem azért utasítja el a többség az lmbtq+ lobbit meg a céljaikat mert hú de okos biológus, szociológus, antropológus, filozófus nép vagyunk hanem mert sok a buta, minden másságtól irtózó, intoleráns, buborékban élő buzizó proli.
Akik még csórók is és ezért minden szart a mások nyakába varrnak.
Nyugaton meg gazdagabb ez a réteg és vékonyabb, a polgár meg leszarja ezt az egészet, elég kényelmes élete van még hogy benyeljen minden szart.
Gery87 2022.01.18. 16:20:34
Engem ne keverj bele a szarságaidba meg tévképzeteidbe ha kérhetem.
Elég geci dolog, ha valamit böfögni akarsz akkor nekem mond.
Én se emlegetlek mint a retrográd sovén idióta mintapéldányát.
Gery87 2022.01.18. 16:28:30
A kétütem soha nem volt modern:)
Egy olcsónak szánt kényszer volt.
A Bogár az már egyel feljebb van, sőt...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 16:36:15
Ez akkor most ment a szemedbe, élvezkedj.
Gery87 2022.01.18. 16:44:50
A lexikális tudás jó dolog és sokszor hasznos is, de azért ebből levonni bármi messzemenőt?
Szerencsétlen biztos azzal volt elfoglalva hogy megtanulja az európai városokat, a rokon népeket meg hogy mi volt az első nyelvemlék.:)
Ha erre nincs önmagától késztetése akkor elfelejti sok mást meg sem tanítanak.
Az átlagember a nem szakmai tanulmányai 90%-ával soha többé nem foglakozik és nem hasznosítja semmire, a legtöbb esetleg annyi hogy "emlékszik rá"...ami egy kvízműsornál jól jön de kb ennyi.
Ellenben bankolni, háztartást vezetni, főzni, mosni, ügyintézni, emberekkel kommunikálni, érvelni, vitázni meg kéne tanítani.
Gery87 2022.01.18. 16:48:34
Jó hát én meg ezt gondolom rólad te turbószittya sovén balfasz. Na most aztán jól meg mondtuk egymásnak te pöcs:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.18. 16:50:35
Szerintem arany középút kell.
A liberális "'tanuljon meg gondolkozni" szöveg marhaság, mert adatok nélkül nem lehet gondolkodni.
Az ellenkező véglet, az adatmagolás meg szintán hiba, mert tényleg csak vetélkedőben hasznos.
Gery87 2022.01.18. 17:00:11
Nem értek egyet, a kapitalizmus nem tud működni kizárólag lelkesen kopácsoló és fogyasztó hülyékkel.
Ha nincs aki tervezzen, szervezzen, újítson stb akkor nincs mit gyártani, eladni.
Mindkét színvonalra szüksége van.
Ezért is zajlott le a polgárosodás hogy minél mobilabb, nyitottabb, jogaiban egyenlő embertömegek legyenek akik közül aztán a piac kiválogatja hogy ki kell neki és mire.
Ezért szűnt meg a feudalizmus idővel mindenhol mert nem volt hatékony, nem volt mobil és egyenlőség elvű.
Gery87 2022.01.18. 17:00:38
Így van.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 17:01:21
adt.arcanum.com/hu/view/BudapestiHirlap_1902_06/?pg=0&layout=s
Az izgatok azt állítják magukról, hogy ők nincsenek, csak egyes stréberek és sovinisták képzeletében élnek. A hol nem tagadhatják le az exisztenciájukat, ott letagadják országbontó terveiket. Bár rájuk bizonyultak külföldi összeköttetéseik és a zsold, melyet a nemzet ellenségeitől kapnak, mégis grínyos lojalitással erősködnek, hogy hű fiai a hazának. Következetesen és nyomatékkai ismételgetik, hogy a mozgalmuk nem támadó, hanem védekező természetű. Védekezés ,,uz erőszakos és cseles magyarosítás ellenében“. Ha hinnék a hamis kártyás jóhiszeműségében. akkor megkérném őket, hogy mutassanak válahára egy németet, akárcsak egy ökölnyi nómetkét is, a kit valaki erőszakkal vagy csellel megma- gyarositott. A fajgyűlölet megdöbbentő kitörései közepett sem feledkeznek meg annak hangoztatásáról, hogy ők jól megférnek a békés magyarsággal, csak a magyar sovinistákkal van bajuk. Békés magyar a nemzeti szempontból közömbös kérődző; sovinista azonban mindenki, a ki nem közömbös az ország jövendő sorsa iránt. A sovinista szó olyan- féle jelentőséget nyert a lapjaikban, mint a régi boszorkánybiróságok jegyzőkönyveiben a rnaleficus szó. Olyan embert jelent, a kinek bűnös és bolond voltát bizonyítani nem kell. Jellemző egyébként, hogy a német a sovinista jelzőt csak két nemzetre alkalmazza: a magyarra és a franciára. Bismarck herceg visszautasította a német leveleket, a melyeket nem gótikus, hanem a szemorvosok által propagált latin betűkkel írtak hozzá. Bismarck herceg nem volt sovinista. Német lapok nemrégiben azt követelték a porosz tisztikartól, hogy ne járjon olyan vendéglőkbe, a melyeknek lengyel ember a gazdájuk, ök sem sovinisták.
Gery87 2022.01.18. 17:15:17
De nem vagyok nemzetiségi te szerencsétlen:D És nem is én szidom őket.
Látod ezzel égeted magad már mióta, ez annyira kétbites marhaság hogy nem tudok értelmes manuszként gondolni rád. Pedig láthatóan azért tudsz jó pár dolgot, de mégis elbaszod az egészet ezzel a fassággal.
Valami nagyon beakadt nálad.
Ez az a szint amikor valami MHM-es félkegyelmű portás magyarázza meg kacsingat hogy "a Vona azér' fasz mer szláv neve van (Zázrivecz) és hát ez bizonyíték hogy idegen szívű..."
Hát erre mit mondjak...
midnightcoder2 2022.01.18. 17:22:22
vergyula 2022.01.18. 17:29:12
midnightcoder2 2022.01.18. 17:29:18
Tapi2021 2022.01.18. 17:32:41
Persze, hogy "beveszi", amit szeret!!!
Populista politizálás az, amely akceptálja és nem ignorálja, azt, amit a nép szeret/akar. És e szerint (is) politizál, ha tud, kormányoz.
Amely politikus, párt nem veszi figyelembe a populust, az megy szembe vele, és az sír, hogy a "nép hülye".
Mert ugye honnan tudná a nép, hogy mi a jó neki? Majd XYZ/MZP... megmondják nekik. Ha nem fogadják el, akkor bunkók, agymosottak, aluliskolázottak...
Tapi2021 2022.01.18. 17:39:26
Újra mondom: Aki tudta, hogy milyenek a viszonyok a tanári szakra jelentkezéskor, az ne sírjon! Nem zsákbamacskát vett!
A gyakorlaton talán lehetne javítani, hogy a friss tanerő még diploma előtt lásson belülről TÖBB iskolát!
A Pisa egy mérés. Egy mérce sosem lehet jó nagyon különböző oktatási rendszerek, tananyagok, követelmények... megméréséhez!
Pálinkás meg...
Tapi2021 2022.01.18. 17:48:17
Jajj. Olvasgass több ballib posztot és az alatta lévő kommenteket ballib emberektől!!!
A lumpenprolik tízezrei élnek köztünk máig. Mind balos.
Egyébként jobb lenne széljobbozás helyett konkrétumokat írni, mert arról lehetne vitázni! Pl. konkrétan mik azok a "populista" néphülyítések, amikre gondolsz?
Ja, és mit értesz széljobb alatt? A royalistákat, keresztényeket, nemzetieket...???
vergyula 2022.01.18. 18:02:02
vergyula 2022.01.18. 18:06:12
Tapi2021 2022.01.18. 18:06:15
A közvéleménykutatás is tudományos. Mégis szinte mind eltérő eredményeket mutat ki. Vagy, hiba van a kréta körül. De akkor lehet a PISA körül is, meg bármely statisztika, elemzés, kutatás körül is. Hiszen mindben emberi döntés kérdése, hogy mit vesz be, ,ire kérdez rá, mit zár ki.? És az is, hogyan értékeli a kapott válaszokat, eredményeket.
Nem mondom, hogy teljesen használhatatlanok és szubjektívek, de legalábbis gumi mértékek, nem egy Párisban őrzött etalon.
Újra csak leírom: rendkívül eltérő oktatási rendszereket, tananyagokat, ... nehéz ugyanazzal a mércével mérni.
Tudomány még: tény, hogy a világon keletkező szakdolgozatok, tudományos publikációk, stb. döntő része kalap szart sem ér. Csak azért írkálják őket, mert így lehet előrelépni. Egymást idézgetve. Minél többet publikálva. Miközben nulla új innovációt tartalmaznak. Minden milliomodikból lesz valami használható. Szóval csak gyártják a papírt, elkutatgatnak éveket nulla eredménnyel és haszonnal.
Mindezt azért (?), hogy a sok homok között néha felbukkanjon egy-egy gyöngyszem.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 18:19:05
"Én pl. világ életemben versenyszférás voltam, céget is vezettem, meg voltam huzamosan munka nélkül is, mert a végzettségemnek, szakmai karrieremnek megfelelő állást nem találtam (vidéki város)."
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.18. 18:20:59
Ezért röhögtem a múltkor, amikor mondta, hogy a magyar közbeszéd hogy eldurvult.
Tapi2021 2022.01.18. 18:22:12
Magam is ismerek évekig seggvakarással foglalkozó kutatókat. De miért mi fizessük? HÁTHA egyszer csak eszébe jut valami hasznos?
Az ösztönzés persze nem tetszik nekik. Megértem.
vergyula 2022.01.18. 18:24:42
Tapi2021 2022.01.18. 18:26:10
vergyula 2022.01.18. 18:30:09
Tapi2021 2022.01.18. 18:39:16
Valójában a néptömeg akkor is - a feudalizmusban - egyenlő volt. Kb. mind földműves, falusi, azzal a tudással, ami a növénytermesztéshez, állattenyésztéshez, házépítéshez, kútfúráshoz, ételek házi tartósításához, tejből több tucatféle más termék elállításához, stb., szükséges volt. (Vagyis baromira sokat tudtak!)
És ez ma is így van. A néptömeg kb. azonos szinten van alul. Azt tudja, amit iskolákban megtanítottak neki. (Életben maradni már nem lenne képes szinte senki, ha bedőlne az ellátási rendszer, mert sem a növényekhez, sem az állatokhoz, sem egy ház felépítéséhez pusztán abból, ami körülveszi, nem ért, nem képes.)
Az alul lévő réteg most is egyenlő, mint régen.
Régen a feudalista rendszer emelt ki ebből, ma mondjuk a kapitalista gazdaság/tőkés érdeke.
De, ha már ki vagy emelve - jól fizetett mérnöknek, menedzsernek... -, akkor már nem vagy egyenlő azokkal, akik közül ki lettél emelve.
Vagyis egyenlőség régen is volt és ma is, ahogy egyenlőtlenség is, kiemelkedettek is (vagy lecsúszottak).
A számosság más. Most többen emelkedhetnek ki, de többől.
Tapi2021 2022.01.18. 18:45:46
Tapi2021 2022.01.18. 18:50:15
A megbélyegzés ősi fegyver az ellenséggel szemben. És hol működik ez a legjobban? A sajtóban, médiában, film- és egyéb művészeti ágakban, politikában, iskolákban, egyes tudomány területeken, ahol tömegeket lehet elérni és befolyásolni. Nem véletlenül lettek ezek a szakmák durván megszállva.
2022.01.18. 18:51:21
ha én lennék a király, akkor azt mondanám, hogy kell egy tudományos alapprogram, ami induló állapotában a magyar népegészségügyi program. az élvezzen prioritást. tehát az illető a tudományos alapprogram keretében kutathat szinte akármit feltéve, hogy annak várható haszna van a népegészségügyben. ha részecskefizikus, akkor a kutatási iránynak milyen alkalmazásai lehetnek nukleáris medicinában? na most mi van ha az illető csillagász. és azt mondja, hogy ő elnézne a messzeségbe. kémleli az univerzumot. katonai akadémia. az hadiiapar.
karikó katalin se azt mondta, hogy ő szeretné az mrns-t kutatni csak úgy. hanem olyan terápiás módszeret fejleszteni, amiben az mrns játssza a kulcsszerepet. és ez alapkutatás. úgy, hogy nem válik el teljesen az alkalmazás.
csak kivételes esetekben mondanám azt, hogy állami pénzből teljesen szabadon kutatgass.
Tapi2021 2022.01.18. 18:52:49
Gery87 2022.01.18. 18:53:15
De magolni mást is lehet nem csak tölteléknek való dolgokat.
PL minek olyat magoltatni a gyerekkel amit utál, ahelyett hogy 3x annyit tudna abból amit szeret? + nyilván alap dolgok.
Gery87 2022.01.18. 18:55:30
Persze dugd homokba a fejed:)
Nem azért de te kezdtél mocskolódni az elejétől fogva.
Ennyit erről.
Tapi2021 2022.01.18. 19:07:43
Ez persze sokkal könnyebb, ha együtt akarunk menni a néppel és nem előtte. Mondjuk önjelölt vezetőkként, akik meg szeretnénk mondani, mi a jó a népnek. Ha nem fogadják el, lehülyézem őket. (Pl.: Az LMBTQ jó. Elfogadod? Nem. Akkor hülye vagy.)
Minden döntésnek és politikának van pozitív és negatív hozadéka is! Ki tárja fel a negatívakat? Úgy látod, a balos, liberális, "nem populista" politikusok igen?
Én nem így látom.
Beszélnek pl. az EEÁ nagyszerűségéről. De nem beszélnek arról, hogy ez a nemzetek önállóságának, sajátos kultúrájának teljes elvesztésével, feladásával járna. Hogy minden nemzet attól fogva csak egy lenne az EEÁ nemzetiségei közül. Nem szuverén nemzeti jogokkal, csupán országon belüli nemzetiségi jogokkal. Nemzeti kisebbségként! Stb.
Beszélnek a bevándorlókról, mint hasznos munkaerőről, de nem beszélnek arról, hogy megváltoztatják az egész társadalmat, kultúrát, országot is. Nem beszélnek, vagy csak lekicsinyelve, a konfliktusokról, romló bűnügyi statisztikákról. Stb.
Pedig nem populisták.
Akkor hogy is van ez?
Hát úgy, hogy ez is csak egy bélyeg, amivel le akarják szerelni az ellenfelet.
Ugyanaz, mint a nácizás, fasisztázás. Semmi más vagy új.
Gery87 2022.01.18. 19:32:18
"Függetlenül attól, hogy nem az. "
Baszki én is hiába mondom neki hogy nem vagyok román/szlovák/szerb stb nem érdekli:)
Nem tetszik neki amit mondok hát egyből "idegen vagyok"....ennyit tud.
Soviniszta meg azért mert gyűlöli ezeket.
Ennyi.
sync 2022.01.18. 19:33:11
vergyula 2022.01.18. 19:40:01
Boldeone2 2022.01.18. 19:41:26
Mègis, százmilliókat fizetnek ki érte kormányok, politikai pártok , vagy èppen üzleti vállalkozások ,vagyis ha nem lennènek relevánsak ezek a kutatások, akkor senki nem fizetne èrte vagyonokat
Vagy, hiba van a kréta körül. De akkor lehet a PISA körül is, meg bármely statisztika, elemzés, kutatás körül is. Hiszen mindben emberi döntés kérdése, hogy mit vesz be, ,ire kérdez rá, mit zár ki.? És az is, hogyan értékeli a kapott válaszokat, eredményeket."
- Miért lenne hiba a PISA körül ? A rèszvevő országok oktatási minisztèriumai közösen vesznek benne rèszt ès közösen fejlesztik , harmonizálják a teszteket , módszertant . El kell fogadni , hogy ezek meglehetősen jól mérik a kompenzenciákat
Az eredmènyek is azt mutatják , hogy azok az országok szerepelnek jól, amelyeket hatèkony oktatási rendszerek jellemezhetők, ahol magas szintű a tudomány
Tudomány még: tény, hogy a világon keletkező szakdolgozatok, tudományos publikációk, stb. döntő része kalap szart sem ér. Csak azért írkálják őket, mert így lehet előrelépni. Egymást idézgetve. Minél többet publikálva. Miközben nulla új innovációt tartalmaznak. Minden milliomodikból lesz valami használható. Szóval csak gyártják a papírt, elkutatgatnak éveket nulla eredménnyel és haszonnal"
- Te már csak tudod , hiszen eddig számos tudományos publikációd volt már ... A tudomány látványos eredmènyei sok esetben tèvutakra vagy mellèkutakra èpülnek , illetve nem látványos rèszeredmènyekre. De , ezeket mind vègig kell járni hogy valami nagy eredmèny szülessen! A "nulla eredmèny nulla haszon " csak egy külső szemlèlő , egy laikus hozzáállása
Van , amikor èvekig nincs látványos eredmèny, de a kitartó munka szinte mindig meghozza gyümölcsèt !
Boldeone2 2022.01.18. 19:45:01
Csakhogy nem ösztönzèsről van szó, hanem a nagypolitika , leginkább a tudatlan tudománypolitikusok diktatumáról. Többen ezért lèpnek le az USA- ba
Boldeone2 2022.01.18. 19:54:53
A tudomány önmaga is tudja a saját társadalmi feladatát , tehát Pálinkás tudja a dolgát, Vizi E. Szilveszter tudja a dolgát, meg Freund Tamás is.
A politika kèrje fel a tudományt , mint egyenlő társadalmi partnert, az pedig megfelel a kihívásoknak
Az viszont nem jó, ha diktátumok vannak ,mint mostanában
A tudomány autonómiáját mèg az államszoci rendszerben is többè- kevèsbe tiszteletben tartották !
vergyula 2022.01.18. 20:00:16
Mint a szülő, aki hagyja, hogy a gyerek egy tábla csokit vacsorázzon. A lecke ráér, de tévézni (tabletezni) lehet késő estig.
"Minden döntésnek és politikának van pozitív és negatív hozadéka is!"
A kormány mérlegel. Ha pozitív irányba billen a mérleg (számára), meghozza a döntést. Az ellenzék feladata, hogy a negatívumokat is ismerje meg a választó.
A nemzetek önállósága - főleg az EU-ban - már most is korlátozott. Az EEÁ-ban még többet fel kéne adni belőle. De kultúrából nem feltétlenül. Közeledni egymáshoz, ez lenne a cél. Megérteni/elfogadni/együttélni. Idealista, tudom, és persze az USA sem egy tökéletes sikertörténet. Az EEÁ sokaknak egy szép álom. Ők hiszik, hogy több köt össze bennünket, mint ami elválaszt.
sync 2022.01.18. 20:15:55
Boldeone2 2022.01.18. 20:16:26
Ez úgy van , hogy a populizmus egy valós jelensèg, egy hatèkony hatalomtechikai eszköz, amely szinte mindenhol leginkább premodern tömegekre, vagy a fejlettebb társadalmakban a globalizáció veszteseire hat. Eszköze a propaganda : a globalizált világ kihívásainak profán , a legkevèsbè tanult emberek által is megèrthető álmagyarázata . Ennek a hatalomtechnikának pedig a törvènyszerű következmènye , hogy egy hatalmi elit, egy tekintèlyelvű vezető abszolút hatalomra jut , vagy útra kerül az egyeduralom felè
Nem vèletlen , az ókori görög demokrácia egyik lènyegi eleme az volt, hogy megakadályozzák hogy Türannisz alakuljon ki. Egy jellemzően sztratègosz , a nèpet fèlrevezető színjátèk segítsègèvel egyeduralma jusson .
Amellett ,hogy akkor közvetlen demokrácia működött, a rendszer leglènyegesebb eleme a hatalomváltás volt . Bizonyos pozíciókra pl sorsoltak, a teljes jogú athèni polgárok között
A" populizmus " ma teljesen ellentmond mind a klasszikus demokráciának , hiszen a populista vezetők mind èvtizedes hatalmi rendszerek èpítenek ki
De, ellentmond a modern demokráciának is, hiszen a modern demokrácia egy plurális rendszer, a pártok egyenlő versenyèn ès váltógazdálkodásan alapul
De, hogy a lófaskarikaban lehet elhajtani Putyint, Hszi - Csin Pinget , Lukasenkót , Erdogánt ? Nagyjából sehogy
Ezek alkotmanyba foglaltak az örök uralmukat !
A demokrácia működèsèt sem értik ezek a populista diktátorok!
2022.01.18. 20:18:39
karikó katalin mrns terápiája alapkutatás eredménye (valamilyen alapvető, a világot megrengető változást hozott), vagy ez alkalmazott kutatás?
ha én lennék a király, akkor a tudományos alapprogram prioritása a népegészségügyi program. tehát ha a kutatómunka sikeres, akkor alkalmazható a népegészségügyben. és a másik irány a hadiipar. katonai akadémia. védelmi célokat szolgál. ha valaki csak úgy kutatgat és az nem matek (amihez nem kell temérdek állami pénz), akkor camouflage.
ezek mellett fejleszthet prototípust. és ennek már van vállalati háttere. ahhoz társulhat adókedvezmény. lehet valaki rendszerprogramozó. ennek lehet akár önkormányzati háttere. okos város és ehhez hasonlók.
elég liberális vagyok és ha király lennék, akkor adnék lehetőséget arra is, hogy valaki csak úgy kutatgasson, de ebben az akadémikusnak mondott bandában nem látok olyat, aki erre rászolgálna. biztos van olyan, csak nem látni azt, akiben alázat van.
vergyula 2022.01.18. 20:20:35
Serény Vélemény 2022.01.18. 20:34:45
És a szupergazdagok? ( www.portfolio.hu/global/20211208/latvanyosan-gyarapodott-a-szupergazdagok-vagyona-a-jarvany-alatt-515006 )
"A világon 2750 milliárdos van, akik az összes vagyon 3,5 százaléka felett rendelkeznek a Thomas Piketty által vezetett Inequality Lab keddi jelentése szerint. Ez az arány 1995-ben még csak 1 százalék volt, és a legnagyobb ütemben a járvány okozta válság alatt nőtt a szupergazdagok vagyona. A világ legszegényebbjei jelenleg a leggazdagabbak vagyonának a 2 százalékával rendelkeznek."
"A milliárdosok a járvány alatt 3,6 ezermilliárd euróval lettek gazdagabbak, miközben a Világbank elemzése szerint több mint 100 millióan kerültek extrém szegénységbe."
Azért tartom nagyon károsnak azt a világnézetet, amit te hirdetsz, mert a valóság az, hogy a globalizációnak a föld nagyon kevés, talán top 1%-át kivéve mindenki más a vesztese. De megígérem neked, hogy legkésőbb akkor, amikor a próféta szavai beteljesednek: "Leomlott, leomlott a nagy Babilon" - erre te is rá fogsz jönni magadtól.
Ráadásul a hülyeség netovábbja a "modern demokráciát" a pártok egyenlő és plurális versengésének látni: valójában az a párt győz, amelyiknek nagyobb tömegbefolyása van, és ehhez meg több pénz kell, ehhez meg több olyan "gazdag ember" aki megvásárolja a pénzével a politikai befolyást. Vagy aki fizeti az agymosó propagandát.
2022.01.18. 20:36:03
és ezen túl van interdiszciplinaritás és ahhoz kapcsolódó műszaki támogatás. van a mohácsi járás. és jelenlegi tudásunk szerint az égvilágon semmi sem utal arra, hogy azon a környéken cca. 500 évvel ezzelőtt volt egy óriási nagy ütközet. és akkor ugye ásni kellene, a bölcseletben például a csatatér kutatás műszaki támogatást igényel. és annak van többlet költsége. azt meg lehet finanszírozni.
a filoszos, a történész amúgy ülne a dolgozó szobában, vagy a levéltárban. és a kutatáshoz kap kosztot és kvártéjt és elegendő apanázst mohács környékén. és mellé műszaki támogatást. identitás politika. ennek része a patriótizmus és a lokálpatriótizmus támogatása is. ha valaki filozófus és csak úgy filozofálna, akkor ahhoz nem kell külön állami támogatás. ezen kívül van még olyan, hogy művészeti akadémia. lehetnek összművészeti projektek, amelyek megint csak az identitás politikát szolgálják. ez most egy ilyen politikai kurzus. ez élvez elsőbbséget.
Serény Vélemény 2022.01.18. 20:39:55
Ez a nagy liberális minta, meg a progresszív gyereknevelés.
Boldeone2 2022.01.18. 20:43:39
Pl ha egy gyógyszert akarsz előállítani, akkor jó ha profi vagy a molekulaszerkezet- kutatásban. Jó ha van NMR kutatási \ vizsgálati tapasztalatod. Az NMR-spektroszkópia, vagy más néven mágneses magrezonancia spektroszkópia az alapja a molekulaszerkezet vizsgálatoknak , tehát kell hogy műveled az alapkutatást is , úgy lesz jó az alkalmazott kutatási erdemènyed
2022.01.18. 20:44:13
általában véve ilyen a politika. hogy nagyon klasz dolog szabadnak lenni a nagyvilágban, vagy jó érzés segíteni másoknak, vagy követni azt, ami apáinknak, nagyapáinknak jó volt. ez is ugye mind mese. liberálisnak, szocialistának, vagy konzervatívnak lenni is leginkább annyit tesz mint hinni egy mesevilágban.
Boldeone2 2022.01.18. 20:49:08
Ki fog 30 èv múlva Mezőtúron vagy mezőgazdasági típusú városban èlni?
A mezőgazdaság nem tart el 10-20 ezer embert , az ipar , a 21. századi ipar nem fog ott soha megtelepedni
A vidék jelentős rèsze el fog nèptelenedni
2022.01.18. 20:54:34
ennek az a kutatásnak lehet szerepe a népegészségügyben? ha igen, akkor be lehet illeszteni egy éppen futó alapprogramba. és ezek után nyomon lehet követni, hogy kik mennyiből és mit kutatnak és ezeknek mi az összehangolt céljuk. állami pénzből egy csúcs intézmény felügyeletével mivégre kutatnak.
na most ez mitől lesz magyar. attól, hogy ez a magyar populáció állapotához kötődik. ehhez kapcsolódik egy agrárprogram. kötődik a magyar földhöz, az agráriumhoz.
ha valaki ezt nem tudja elfogadni, akkor viszlát.
vergyula 2022.01.18. 21:04:54
Boldeone2 2022.01.18. 21:04:58
- Ez megint csak a te elmèleted! A globalizáció , a világpiacon rèszvètel kedvező minden államnak : win-win szituáció . Ha nem így lenne, akkor a nagy államok autark gazdaságot alakítának ki , hogy kizárják a külső " kizsákmányolást"
Ezzel szemben mindenki azon igyekszik , hogy minèl inkább rèszt vegyen a világpiacon , mert a világgazdaság a komparatív előnyökön alapul , azaz : szüksègszerű a rèszvètel a világpiacon
Nyilván nem egyenlőek a feltètelek, de soha nem is voltak azokat , mègis , egyes orszagok felemeledtek, mások meg stagnálnak
A változás örök, a kapitalizmus egy folyamatos verseny : aki kimarad lemarad !
Nem vèletlenül , az izolált fekvèsű afrikai ès nèhany ázsiai ország a világ legszegènyebb országai !
A fejlődès nem egyenletes , pl a covid válság sok országot nagyon rosszul èrintett
, De azt lehet látni ,hogy a világon ahol nincs háborús helyzet , diktatúra, vagy szèlsősèges gazdpol elbasas ott azért nő az èletszínvonal , növekszik a születèskor várható èlettartam
Már Afrika több országában is nagyon jelentős fejlődèst lehet kimutatni , vagy Ázsia pedig kifejezetten jól teljesít
2022.01.18. 21:05:54
a politika prioritásokat szab. népegészségügy, hadiipar. ezek az elsődlegesen a kormányzat számára. agrárium a magyar háztartás, családi gazdaságok számára fontos. prototípus fejlesztés, rendszerprogramozás. ezek a válllatok céljai. okos város az önkormányzatok számára. nagyjából ezek a prioritások. identitás poltiika és annak műszaki támogatása. ez egy politikai kurzus. ezek a célok önkényesek.
na most ha valaki azt mondja, hogy miért fontos az agráriumot. hiszen annak a gdp rérszaránya csökken. akkor mondja azt, hogy klíma változás. azért van klímaváltozás, mert az agrárium részaránya folyamatosan csökken.
persze ezeket lehet vitatni. ez tudománypolitika.
Boldeone2 2022.01.18. 21:17:47
- Pont ez lenne a lènyeg : hogy NE egy politikai kurzus jelölje ki önkènyesen hogy mit csináljon a tudomány, hanem együtt a tudomány kèpviselőivel, a maximális autonómia megtartása mellett...
Règebben pl. a Szenátus választotta a rektort..
Most a Kuratórium kinek felel? Nagyjából mindenki tudja ..
Szíjjartó vagy Varga Judit mitől kurátorok? Ők pártemberek , kormányemberek , nem a tudomány emberei , ráadásul bebetonozták őket ..Ez egy vicc!
Ez egy vicc, ami itt folyik!
Boldeone2 2022.01.18. 21:23:31
2022.01.18. 21:28:15
a földműveléshez kapcsolódik feldolgozóipar, kereskedelem, szolgáltatás, szellemi szabadfoglalkozás (kutatás-fejlesztés-rendszerprogramozás). falusias vendéglátás, kultúra. és azt ki lehet művelni. európa vezető agráregyetemei között lehetnének magyarok. csak például ez sem kaphat prioritást.
Boldeone2 2022.01.18. 21:50:12
Nincs sok választás , mint bekapcsolódni a globális gazdaságba
midnightcoder2 2022.01.19. 07:25:06
midnightcoder2 2022.01.19. 07:28:19
Ezek a gyerekek is csak felnõnek valahogy, aztán elélnek olyan 70-80 évig, pont mint azok a társaik akik reggelire nyers répát és bioszart kapnak és egész életüket végiggürcölik az edzõteremben.
Serény Vélemény 2022.01.19. 07:39:25
Serény Vélemény 2022.01.19. 07:42:13
2022.01.19. 07:43:03
a debreceni bmw a jövőben 1,000 embert foglalkoztat. az üzem és a környezete cca. 1,000 milliárd forintos beruházással épül. cca. 1 milliárd forintot kell befektetni ahhoz, hogy létrejöjjön 1 új munkahely. persze értem, hogy ehhez kapcsolódan még létrejönnek munkahelyek. amihez újabb beruházások szükségesek. 1 globálisan versenyképes munkahely alsóhangon is 100 millió forint beruházást igényel. ez a belépő szint.
1 agrármunkahely kb. 1 millió forinból létrehozható. kétségtelen, hogy általában csak minimális megélhetést biztosít. leginkább csak kiegészítő jövedelemforrása lehet egy családnak. 10 millió forintból már ennél biztosabb megélhetés nyújtható az élelmiszeriparban.
és ugye lényeges, hogy milyen az agrárképzés, vannak-e a helyi viszonyokhoz alkalmazkodó nemesített növény- és állatfajták, milyenek az agráregyetemek. és az is, hogy milyen a szabályozás. a helyi piac a földtulajdonosoknak biztosít-e valamilyen árelőnyt a globális ellátási láncokkal szemben addig amíg a kereskedelmi mérleg nem áll egyensúlyba. tehát a hipermarket nemcsak befelé hordja az árut, hanem kifelé is viszi.
Serény Vélemény 2022.01.19. 07:54:22
Mi az én elméletem? Az tényként kezelhető, hogy a "globalizáció és a covid-járvány" együttes hatásaként a világ leggazdagabb kb 3000 emberének a vagyona a duplájára nőtt, 100 millió ember meg minden vagyonát elvesztette.
TE szerinted akkor ez így igazságos, meg jó?
Mert szerintem nagyon nem jó. Nem az a baj, hogy van 3000 nagyon gazdag család, hanem az, hogy a vagyoni helyzet ennyire polarizált: ezek közül a vagyonok közül bármelyik képes arra, hogy ha európában a hülyék elkezdik inni az egyébként abszolút emberi fogyasztásra nem alkalmas szójából készült emulzió-szerű szart mint "szójatejet", akkor felvásároljanak akármekkora földterületet valamelyik éhező délkelet-ázsiai országban, és akár többtízezer hektáron kezdjenek szóját termeszteni a helyi olcsó munkaerő kihasználásával.
És TE, azt állítod, hogy ez mennyire jó azoknak, akiknek a földjén addig helyi fogyasztásra szánt normális élelmiszert termesztettek, pedig valójában csak annak a multi-milliárdosnak jó, aki az üzleten megint csak hatalmas hasznot szerez.
És mára __nem__ az államok és az államok politikája határozza meg a végső tutit, hanem pont ezek a milliárdosok, meg az általuk pénzelt alapítványok fizetik le úgy a politikusokat, a médiát és mindent, ahogy akarják.
Serény Vélemény 2022.01.19. 07:59:35
Példda: nagyjából a háború utáni 1-2 év kivételével soha nem szorult Mo burgonya importra. Meg hagymaimportra.
Most a hazai fogyasztás felét-háromnegyedét tudja jobb esetben a hazai agrárszektor biztosítani hagymából.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.19. 08:16:38
bircahang.blog.hu/2020/03/23/a_vesztes_palesztinok
Gery87
2020.03.25. 19:46:55
@Deak Tamas:
A "népszabis" jelzőkéddel meg aztán kurvára hiteles és objektív történész lehetsz....
Ennyit erről.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.19. 08:27:24
A létező szocializmus is ezért bukott el, nem(csak) azért mert a modern tömegtájékoztatás világában sokáig nem lehet elhitetni a néppel hogy a Nap nyugaton kel fel.
De mehetünk még messzebbre is a kedvenc példámra (ha már a gery előkerült), ha valaki ismeri a XIX. század közepének történetét, nem tarthatja valósnak a szlovák iskolákban mindmáig tényként tanított esetet, hogy Tisza Kálmán (hülyébb tanár Istvánt mond) kijelenetette: "Tót nemzet nincs". És mit tesz Isten, nekem negyedórás munka volt kideríteni, hogy valóban nem mondott semmi ilyet.
valtozomult.blog.hu/2015/10/11/_tot_nemzet_nincs
Tapi2021 2022.01.19. 08:57:31
Ezért nem jelent semmit a "populistázás", azon túl, hogy egy bélyeg, amihez igyekeznek negatív gondolatokat társítani. Nem lehet mindenki fasiszta, náci, ezért most jó a populista is. Gyorsan kopnak.
A népet lenéző attitűdhöz meg nincs mit fűzni. A ballib megmondóemberek mindig is lenézték a népet, miközben a szószólóiknak szeretnek látszani.
Tapi2021 2022.01.19. 09:02:34
Vesd össze a világon megírt publikációk számát, azzal, hogy mennyiből lett valami új innováció, találmány, eredmény?
Értem, hogy nagy merítés (sok pelyva) is kell ahhoz, hogy abban legyen értékes tartalom, "mag" is.
Tapi2021 2022.01.19. 09:06:40
Kérdés, hogy ez kisebb, szegényebb országoknak mennyire éri meg?
Valamilyen elvárást, feltételt kell támasztani mindenképpen. Akkor is, ha alapkutatás.
Tapi2021 2022.01.19. 09:16:01
Pont ezt nem érti a baloldal. Lenézi az embereket és nevelni akarja őket. Mert magát különbnek gondolja, mint a nép. És a felfogásukban a nép, mindenki más, aki mást akar, mást tart értéknek, más ideológiákat követ, mint ők.
Tehát meg kell őket változtatni, gondolja a baloldali. Én vagyok az apa, a tanár, ők a buta kis nebulók. Rám szorulnak, különben a cipőjüket sem tudnák bekötni...., stb.
DE EZ NEM ÍGY VAN!
Ez az emberek lenézése!
fotelzsukov 2022.01.19. 09:20:30
"És mára __nem__ az államok és az államok politikája határozza meg a végső tutit, hanem pont ezek a milliárdosok, meg az általuk pénzelt alapítványok fizetik le úgy a politikusokat, a médiát és mindent, ahogy akarják."
Pont az elmult ejjel olvastam ezt a cikket, aminek a vegen az altalad emlitett NGO-k egyike pofatlanul me'g pereli is az allamot, ha nem az ő elvarasaik szerint muzsikal. Hogy rohadna meg az osszes ilyen degeneralt, korrupt, demokracia ellenes szervezet a Greta-ival es Marjan-jaival egyetemben! :)
www.theguardian.com/environment/2021/sep/09/netherlands-proposes-radical-plans-to-cut-livestock-numbers-by-almost-a-third
""Marjan Minnesma, director of the Urgenda organisation, an NGO which won a court case to force the Dutch government to reduce greenhouse gas emissions, said environmentalist action was likely to drive further government action in future.
“I am afraid that this action is not because the government realises that it does not do enough – I wish they would realise that – but it was because they are forced by the courts,” she said. “I think legal cases will be the driving force of more action in the coming years.”"
---
Vilag proletarjai egyesuljetek! :)
Tapi2021 2022.01.19. 09:33:00
Amely fogalmak valós jelentését tízből kilencen egyébként sem tudják. Hiszen nem is az a lényeg. Fasiszták, nácik régen nincsenek, a lényeg az, hogy ezekhez a szavakhoz erős, negatív érzelmek kötődnek! Tehát, fel lehet használni arra, hogy az ellenfelet befeketítsük velük, ellenérzéseket generáljunk feléjük. Pl. a nácizmushoz kötődő negatív érzelem átmenjen a nácinak mondott politikai ellenfélre. (Aki nyilván nem nemzeti szocialista!) Ez semmi másról nem szól. A populistázás sem! Különben nem ezt a szót dobálnák, hanem megmondanák KONKRÉTAN, mire is gondolnak? Mi konkrétan egy politikai akcióban a populista, fasiszta, náci elem???
De ugye, ha megmondanák/mondanátok, akkor gyorsan kiderülne, hogy nem is. Hogy adott politikának nagyon is van helye és értelme. Valós társadalmi problémákra rezonál relevánsan. Vagyis nem populizmus/fasizmus..., hanem legitim politikai törekvés.
Nem véletlenül nem beszélnek konkrétumokról, csak stempliznek!!!
Ezt írja erről a Wiki:
"A náci kártya – azaz a náci jelző indokolatlan használata vita közben – egy érvelési hiba.
Érzelmektől átfűtött viták hevében előfordul, hogy az egyik (néha mindkét) oldal megpróbálja a nemzetiszocializmussal vagy a Harmadik Birodalommal valamilyen módon összefüggésbe hozni a vitapartner(ei)t. Mivel a nemzetiszocializmus nevében súlyos, emberiesség elleni bűntetteket követtek el, az úgynevezett náci kártya kijátszása alkalmas a vitában részt vevő fél megbélyegzésére, egyúttal a figyelem elterelésére annak valódi érveiről. A náci kártya gyakorlatilag ultima ratióként funkcionálhat.
A nácizás azok közé az érvelési hibák közé tartozik, amik a hallgatóság igen mély, tudat alatti érzelmeit veszik célba: a félelmet, halálfélelmet, egzisztenciális rettegést, gyűlöletet. Ezért nehéz ellene védekezni, mivel ahol előkerül, ott megfelelő körülmények (fogékony, manipulálható közönség, társadalom) esetén a racionális érvek már nem számítanak többé. A nácigyanússá tett személy nemcsak a vitát vesztheti el: egzisztenciája, tekintélye is veszélybe kerülhet, megsemmisülhet, zaklatás áldozatává válhat; ami elejét veheti a további vitáknak. Ezért a politikai manipuláció gyakori, kényelmes és nagyon hatékony eszköze a nácikártya. "....
hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1ci_k%C3%A1rtya
A náci-kártya ugyanaz, mint a populista/homofób/soviniszta/fasiszta/stb.-kártya!
Ha nem mondják meg a vádlók, bélyegzők konkrétan, hogy mi szerintük egy adott estben és konkrét dologban a náci/populista...???!
Vagyis ez is egy manipulációs eszköz csupán.
2022.01.19. 09:43:10
magyarországon egy medián település 17.5 ezer főt számlál. kiskőrös kisváros, nagykőrös nagyváros magyar viszonylatban. 5 millió ember ilyen méretű, vagy ennél kisebb településen él. ezek agrárium nélkül mégis mit csináljanak? ül a falusi házban a tornácon józsi és kutat, vagy szoftvert fejleszt? lehet. de ez is leginkább az agráriumhoz kötődően teheti meg. ez az egyik opció.
a másik, hogy költözzön össze az ország milliós nagyvárosokba. leginkább egy tízmilliósba. és budapest olyan lesz, mint new york.
Serény Vélemény 2022.01.19. 09:47:13
Van egy _csomó_ pénzük. Amikor az embernek már nagyon-nagyon sok pénze van, akkor megengedheti magának, hogy a befektetési portfóliója tartalmazzon kockázatosabb alapokat is. Mondjuk az mrns covid-vakcina kifejlesztéséhez is az járult hozzá, hogy egy olyan alapkutatást volt aki megfinanszírozott, amiről csak nagyjából a vakcina kifejlesztése időpontjára lett világos, hogy ténylegesen profitálni lehet belőle. De akkor viszont eszméletlenül sokat.
És ha ezerből egy így bejön, akkor már megérte a befektetőnek. De ha nem jön be, akkor is mindegy neki, mert a többi befektetése miatt amúgy is gyarapodik a vagyona, ha egy-kettő bedől. Egy szegény ország szegény polgára - állama - olyan dolgokba fektetheti a vagyonát, ami nem kockázatos, és biztosan megtérül legalábbis emberi időtartam alatt.
vergyula 2022.01.19. 09:55:19
Senki. A nép 4 évente megválasztja, hogy ki variáljon a parlamentben.
"Pont ezt nem érti a baloldal. Lenézi az embereket és nevelni akarja őket."
Na igen. Az emberek olyan hülyék, hogy még azt is a szájukba kell rágni, hogy az apa férfi, az anya nő. Szemét, nagyképű baloldal!
Tapi2021 2022.01.19. 10:08:30
Az lehetett a gond, hogy a túl nagy önállóság sem jó, mert miközben az állam, vagyis ugye mi mindannyian fizetjük a számláikat, nem feltétlenül kapunk is érte valamit, vagy nem azt, amire szükség lenne, vagy lehetne hatékonyabb is a rendszer. Összefogottabb, koordináltabb.
Talán ezt az összefogást, koordinációt valósítja meg az új rendszer.
Egyfajta pozitív zabla a lovakon, hogy ne össze-vissza szaladgáljanak, miközben mi fizetjük őket.
Az állam lényegében a gazda. Gazdálkodnia kell ezekkel a pénzekkel is, a "tudománnyal" is.
A lovak meg prüszkölnek, ha meg vannak zabolázva.
Tapi2021 2022.01.19. 10:17:27
"A 2019-es szinthez képest az Óbudai Egyetemen 2022. január 1-jétől 94 százalékkal emelkedik a bruttó alapbére a tanársegédeknek, 106 százalékkal az adjunktusoknak, 80 százalékkal a docenseknek és 62 százalékkal az egyetemi tanároknak, ebben már benne van a tavaly szeptember 1-jétől érvényesített 15 százalékos bérnövekedés is – tájékoztatott Prof. Dr. Kovács Levente. A tanársegédi alapbér így 430 ezer, az adjunktusi 570 ezer, az egyetemi docensi 700 ezer, míg az egyetemi tanári 900 ezer forintra nő. Emellett átalagban 75 százalékkal emelkedik a bruttó alapbére az oktatást segítő és a nem oktatói állománynak. A munkáltatói döntések értelmében kétszeresére emelkednek az oktatói óradíjak, és 60 százalékkal nő a dolgozói cafeteria összege is.
Az eddiginél sokkal kiegyensúlyozottabb működési formát és jelentősen megemelt költségvetési forrást biztosít az egyetem számára az új működési modell – hangsúlyozta a rektor kiemelve, hogy a hosszú távú finanszírozási feltételek kiszámítható gazdálkodást tesznek lehetővé: mintegy 2,5-szeresére nőtt a működésre és fejlesztésre fordítható forrás. 2021. december 1-jével – a magyar kormány támogatásának köszönhetően – sikerült megszabadulnunk a költségvetésünket éves szinten mintegy 500 millió forinttal megterhelő PPP-konstrukciótól a Tavaszmező utcai kampuszunk és Diákotthonunk kiváltásával – ismertette Prof. Dr. Kovács Levente hozzátéve, hogy idén ez az összeg is és stratégiai célkitűzéseink megvalósítását szolgálja. Mindezeknek köszönhetően hosszú évtizedes lemaradások felszámolására nyílt lehetőség: országos összehasonlításban is kiemelkedő bérrendezést tud az egyetem megvalósítani 2022. január 1-jétől. Számos olyan az oktatás, valamint a kutatás-fejlesztés színvonalát emelő programot indíthatnak el, amellyel az egyetem nemcsak Magyarországon, de a régióban is meghatározó műszaki felsőoktatási intézménnyé válhat.
A bérrendezést kiegészítve teljesítményértékelési és tehetséggondozó-rendszert vezetnek be az egyetemi minőségjavítás és utánpótlásnevelés érdekében, valamint az egyetemi indikátorok teljesítésére kari és képzési területekhez mért premizálási lehetőségeket indítanak – mutatott rá Prof. Dr. Kovács Levente. A bérrendezés során legfontosabb szempontjuk a kiszámíthatóság, a méltányosság és a versenyképesség volt. Olyan rugalmas és differenciált elismerésre alkalmas bérstratégiát dolgoztak ki, amely jelentős mértékben járulhat hozzá a hatékonyság növeléséhez."
Tapi2021 2022.01.19. 10:21:37
Vagyis nincs változás az előző kormányokhoz, évtizedekhez, évszázadokhoz képest. Meg a világ többi részéhez képest, ahol szintén az állam finanszíroz, és nevez ki. (A magánszféra más.)
Tapi2021 2022.01.19. 10:23:26
Ez igaz.
Tapi2021 2022.01.19. 10:27:30
Akkor sokat spórol a nyugdíjkasszának, államnak.
Brutális kimondani, de gazdasági szempontból az inaktívak már csak visznek. Vagy a fogyasztáson keresztül, mivel elköltik a nyugdíjat, nagyjából semlegesek.
Tapi2021 2022.01.19. 10:43:31
Igen nagy kérdés, mi lesz a vidékiekkel?
Mit lehet vidéken, falvakban csinálni, ha nem a földet művelik vagy állatot tenyésztenek?
Ez a millió dolláros kérdés.
Talán az internetes távmunka lehet kitörési pont. De az sem tömegeknek. Ez nem könnyű probléma.
Tapi2021 2022.01.19. 10:48:47
Mifelénk szeretik ezeket kiszervezni kizárólag az államnak. A haszon aztán meg a magán szférában keletkezik!!!
Ügyes.
Ez kb. ugyanaz, hogy kiképezzük a legjobb munkaerőket, diplomásokat itthon aztán mennek és külföldön termelnek hasznot, másoknak.
Tapi2021 2022.01.19. 10:54:06
Ez pogány és zsidó-keresztény (muszlim és sok más) család, házasság-felfogás harca. A ker.dem. kormány állást foglalt amellett a modell mellett, amit ő gondol jónak és amit ő támogat.
(Vagyis teszi a dolgát, amivel a ker.dem. szavazók megbízták!)
Boldeone2 2022.01.19. 10:58:10
- A kapitalizmus egy törvènyszerű gazdasági rendszer, hiszen a piacon szüksègszerű rèszt venni ès az ember alapvető , biológialilag determinált ösztöneiből következően mindig a saját èrdekeit fogja mások felè helyezni a piacon is . A társadalomban ès a gazdaságban is verseny van az emberek között. Viszont, a piaci nemcsak verseny , hanem együttműködès is egyben : a rèsztvevőknek komparatív előnyöket biztosít- különben nem működne
A tőkegazdag országokból befektetnek a tőkeszegèny országokba: tőkèt , technológiát ès piacot adnak a szegènyebb országoknak , a szegènyebb országok munkaerőt, piacot , nyersanyagot biztosítanak
Mindenki jól jár - nyilván nem egyformán - de ez egy win- win szituáció. Aki kimarad , az lemarad! Egy ország helyzete sincs kővé vèsve
Egyèbkènt, a kapitalizmus már régen túllèpten a nemzeti kereteket . A "nèmet" cèg tulajdonosai lehet hogy oroszok vagy kínaiak . A tőkèsnek nincs különösebb nemzeti identitása. A leggazdagabbak oda költöznek sok esetben ahol legoptimaliab az adó. A leggazdagabbak pedig globális lèptèkben gondolkodnak , mint Bill Gates
Tapi2021 2022.01.19. 11:09:31
Egy társadalomban ezeket kell összehangolni, hogy egyensúly legyen!
A tőkének is van egy érdeke meg a társadalmaknak is. Egyensúlyban segítik egymást. Ha ez felborul, akkor az egyik leuralja a másikat.
A szocialista-kommunista "kísérletben" az állam uralta le a tőkét/gazdaságot. Bukta lett.
De ugyanígy bukta lenne és semmiképpen nem szabad megengedni fordítva sem. Hogy a tőke uralja le az államokat, társadalmakat.
Nem lehet engedni, hogy pl. az a szűk háromezer legyen az egész világ kvázi vagy valós tulajdonosa.
Egyensúly kell.
Serény Vélemény 2022.01.19. 11:20:29
Jé, nem mondod?
"mert a te kalmáraid valának a földnek fejedelmei"
Mondjuk ilyen sose nem volt, de most már van.
"Mindenki jól jár - nyilván nem egyformán - de ez egy win- win szituáció"
Mondjuk a százmillió nincstelen is, aki minden vagyonát elveszítette?
Boldeone2 2022.01.19. 11:29:34
A populizmus lènyegèt már leírtam fentebb : egy hatalomtecnikai eszköz, elsősorban a globális vagy hazai kèrdèsekre adott profán válasz, amivel meghatározott nèprètegeket cèloznak meg. Alapvetően egy modernkori nèpbutításról van szó, tömegmanipulációról , amely leginkább a kevèsbè fejlett társadalmakban működik.
A fasizmus jellemzőit már többen leírták , talán Umberto Eco adott kitűnő jellemrajzot a fasisztoid rendszerekre
A 21. században is lèteznek ilyen politikai áramlatok , sőt kormányzati erők is , amelyek átemelnek azokban az elvekből, amelyeket a fasiszták hirdettek anno, meg persze a bolsevizmusól is
A kettő csak látszólag áll messze egymastól, hiszen mindkèt irányzat a kollektív nèpbutítasra , a politikai hatalom kizárólagos megszerzèsère, megtartására èpült, a pluralizmus, a sokszínű társadalmon ellenèben . Az autonómiákkal szemben a központi irányításra , a tekintèlyelvre , az ideológiai agymosásra, a külső veszèly hangsúlyozása , az ellensègek kèpzèsere
Hogy adott politikának nagyon is van helye és értelme. Valós társadalmi problémákra rezonál relevánsan. Vagyis nem populizmus/fasizmus..., hanem legitim politikai törekvés"
- A populizmus nem fasizmus , de átvesz tarsadalomszervezèsi , kormányzási elemeket a fasizmusból is
Azt kell kell megnèzni , hogy hol van a populizmusnak nèpszerűsège : nem a fejlett nyugaton elsősorban , főleg nem nèpszerű a társadalom tanultabb , polgáribb rètegei, különösen az értelmiség körèben .
Politikai rendszereket pedig csak az elmaradottabb országokban tudott megszilárdítani
Erdogánt az elmaradott , vallásos anatóliai paraszt tartja hatalomban, a PIS támogatói az elmaradottabb , rurális Kelet- Lengyelország főkènt , Lukansenko szintèn a vidèkre támaszkodhat a városokkal szemben
Magyarországon Budapesten az ellenzèknek viszonylag jelentős a többsége , a nagyvárosokban is szűk többsèg van, a vidèk az , amelyik a hatalomban tartja a rezsimet , no meg persze a nem egyenlő feltètelekkel folytatott politikai verseny
Boldeone2 2022.01.19. 11:40:43
De ugyanígy bukta lenne és semmiképpen nem szabad megengedni fordítva sem. Hogy a tőke uralja le az államokat, társadalmakat.
Nem lehet engedni, hogy pl. az a szűk háromezer legyen az egész világ kvázi vagy valós tulajdonosa.
Egyensúly kell."
Egyensúly ? Milyen egyensúly ès hogy ? A kapitalizmusban egyfèle egyensúly van : a piaci egyensúly - ami folyton változik!:)
A szűk háromezer" meg minden társadalomban lètezik, de mèg a Nyugat- európai " szociális demokráciában " mindig kisebb társadalmi különbsègek vannak , mint mondjuk Oroszországban ,vagy Törökországban
Tapi2021 2022.01.19. 15:58:00
Így nem tudom eldönteni, hogy mit értesz alatta KONKRÉTAN, és, hogy az szerintem is populizmus-e vagy csak simán normális nemzeti, konzi... nézet-e?!
Amit az ellenfelek igyekszenek valami negatív bélyeggel ellátni és devalválni az emberek fejében.
A több értelmiségi van a városokban, akik többsége balos-liberális, az nem mond semmit a populizmusról! Csak arról, hogy nem konzik-nemzetiek esetleg keresztények!
Ezért más a hozzáállásuk nemzeti-konzi-... témákhoz, és nem azért mert azok populisták vagy rosszak. Ahogy ez nem is végzettségfüggő.
Hanem egyszerűen világnézeti, ideológiai és politikai.
A vidék mindig is sokkal konzervatívabb (és keresztényebb) volt! A város meg liberálisabb, kozmopolitább. Ez nem újdonság.
De ez sem mond semmit a populizmusról. Mert a konzi nem azért támogat egy konzi intézkedést, mert populizmussal mossák az agyát, hanem, mert ő konzi!!! :-) És azzal ért egyet.
Tapi2021 2022.01.19. 16:03:27
Ezért lehet szabályozni és egyensúlyra kényszeríteni.
Tapi2021 2022.01.19. 16:19:27
Tehát, ha mindkét fél számára hasznok keletkeznek, nagyjából azonos mértékben.
Az a bizonyos "túl gazdag" háromezer a rendszer anomáliája, amit a rendszer kijátszásával, hekkelésével (adóparadicsomok, adó "optimalizálás", vagyonok, bevételek, jövedelmek kreatív elrejtése, átmentése, költöztetése a világ körül, stb., hogy NE KELLJEN a társadalomnak járó részt odaadni!) értek el.
Ha globálisan és kiskapuk nélkül szabályozva lenne a tőke működése, ez is kicsit másképp festene.
Boldeone2 2022.01.19. 18:22:22
Így nem tudom eldönteni, hogy mit értesz alatta KONKRÉTAN, és, hogy az szerintem is populizmus-e vagy csak simán normális nemzeti, konzi... nézet-e?"
Fentebb már adtam neked egy saját definíciót a populizmusra:
"egy hatalomtecnikai eszköz, elsősorban a globális vagy hazai kèrdèsekre adott profán válasz, amivel meghatározott nèprètegeket cèloznak meg. Alapvetően egy modernkori nèpbutításról van szó, tömegmanipulációról , amely leginkább a kevèsbè fejlett társadalmakban működik."
Ebben minden benne van. Melyek a populizmus ismertetőjegyei: a társadalom ,a gazdaság, a globalizmus problèmáinak profán leegyszerűsítve, lebutítása, hamis megoldások, álmegoldások kínálása, a társadalom mestersèges ès folyamatos megosztására , a fèlelemkeltès, gyűlöletkeltès politikai csoportok ellen
A "normális konzi nèztetek " az mondjuk a Nèppart , ahonnan kitettèk Orbanèkat, Orbán szellemi társai az európai szèlsőjobb a politikai peremvidèk, Putyin fizetett hadserege - vagyis a szèlsősèg
Orbán túllőtt a cèlon a hatalomért folytatott politikai háborújában folyton ellensègeket talált magának , legyen szó Soros György -ről, a civilektől, a liberálisokról vagy az LMBTQ- ról , miközben ideológiai gleichschaltungot folytat a 30- As èvek szellemisègèben.
Emellett egy kvázi maffia világot èpített fel: a családtagjai milliárdos állami megbízásokat akvirálnak , hol van ilyen Nyugat- Európában ?? Ne vicceljünk már ! Az ország egyetlen dollarmilliardosa Orbán falutársa, micsoda vèletlen ...Rogán Tóni, Kósa, szintèn milliárdos vagyonnal bír korrupt üzletek segítsègèvel , vagy a díszes társaság , Völner Pál, Mengyi Roland, Boldog István, meg a társai ..
Ez egy velejèig korrupt rendszer , amit a társadalom tanultabb többsège belát\átlát
Nyilván akik megfelelő körökben mozog , az is tudja ,hogy működik a rendszer ...
A diplomások , a városi diplomások többsége nemet mond erre a rendszerre, azok akik èppen megfelelő pozícióban vannak ahhoz, hogy átlássanak a rezsim disznóságain
A kistelepülèsi , szegèny , kiszolgáltatott emberek meg beveszik az MTV1- propaganda dajka mesèt , mert nagyjából fogalmuk sincs a valóságról
Most megkapják a 13. havi nyugdíjat , - igaz 11 èvig " inflaciókövetès " volt - de arra már nem fognak emlèkezni
Nem vèletlenül szállt ki ebből a rezsimből Pálinkás József ès alapított pártot . Aki valóban tanult ès művelt ember , az belátja mi törtènik...
Azt kellene megèrtenetek , aki Orbánt, a politikáját ellenzi , az nem mindenki balliberális. Szerintem nekem több közöm volt a Fideszhez , mint neked valaha lesz , ezt a rendszert viszont teljes bizonyossággal tudom elutasítani
Ennek a rendszernek is vège lesz egyszer , szerintem nem is olyan sokára ...
A változást nem tudja senki megállítani , új generációk jönnek ès politika
Èn abban bízom , hogy egyszer eljut az ország a normalitásba : legyen plurális demokrácia , soha többet kvázi egypárti rezsim , tekintèlyelvű vezetővel az ország èlèn!
Boldeone2 2022.01.19. 18:33:09
Dehogy tud működni ! Kína nem "szocialista állam " , ne viccelj már ,max. a nevèben szocialista , az egy párt ( elit ) politikai diktatúrája , valójában "dog eats dog " haveri kapitalizmus , ahol nagyobb társadalmi különbsègek vannak mint Nyugat - Európában , mèg nyugdíj sem volt korábban ...Mitől lenne szocialista ?
A " jó kapitalizmus " egyedül a nyugat- európai liberális demokráciákban van , ahol egyfajta " szociális piacgazdaság " èpült
A többi ország , amely kísèrletezik alternatív rendszerekkel , mind elbukik ...
Vègül, nyugaton kötnek ki az elègedetlen állampolgárok ..
Tapi2021 2022.01.19. 21:14:24
Így már egyértelmű, hogy nem értünk ebben egyet.
Ez így egy az egyben a ballib oldal NARRÁCIÓJA és véleménye erről a kormányról, amely az ELLENFELE, amelyet LE AKAR VÁLTANI!
Tehát dicsérni nemigen fogja, ellenben mindenfélével VÁDOLNI - lásd még a "náci-kártyát" és társait - annál inkább.
És lőn!
Amiket írtál untig hallottuk már, ezerszer reagáltunk rájuk, elmondva, hogy szerintünk miről van szó az egyes esetekben. Néppárt, "gazdagodás", Soros, stb.
Szóval, ha ezekre ráhúzzuk a populista jelzőt, akkor az ellenzék szerintünk hamis narrációja ugyanezekről mi? DEMAGÓGIA és manipuláció.
Én sem tartom magamat tanulatlan és műveletlen embernek, és talán be tudom látni, mi történik:
VAGY a jobb-konzi-kereszténydemokrata-nemzeti oldal lesz kormányon, olyan ideológiákkal és politikákkal, ami nekünk jó, VAGY a bal-liberális-nem nemzeti-nem kereszténydemokrata.. oldal, mindennel, ami ezzel jár(na)! Olyan ideológiákkal és politikákkal, amiket mi nem szeretnénk, mert sem az érdekeinket nem szolgálná, sem az értékeinkkel nem egyeznek. Sorolhatnám az EEÁ-tól az LMBTQ támogatásán át a bevándorlásig hosszan, hogy mik ezek.
Persze ennek meg- és belátásához nem kell diploma, csak józan ész.
Szóval, mivel azt feltételezem, hogy te is átlátod ezt pontosan, csak arra tudok következtetni, hogy kifejezetten a ballib kormányzást akarod.
De akkor erről beszélj és ne félre.
Azért populistázod (tolvajozod, autokratázod, stb.) a kormányt, mert egykori jobbosként meg akarod magyarázni ÖNMAGADNAK, miért játszod a baloldal kezére az országot és a jövőnket?!
Ezzel sokan vannak így. Pl. a pikszisből kiesett Pálinkás is...
Tapi2021 2022.01.19. 21:27:21
"A diplomások , a városi diplomások többsége nemet mond erre a rendszerre, azok akik èppen megfelelő pozícióban vannak ahhoz, hogy átlássanak a rezsim disznóságain
A kistelepülèsi , szegèny , kiszolgáltatott emberek meg beveszik az MTV1- propaganda dajka mesèt , mert nagyjából fogalmuk sincs a valóságról"
Az embereknek nagyon is van fogalmuk a valóságról, azért szavaznak oda, ahová! Főleg a kis körúton túli vidékieknek, akik igen csak benne élnek a valóságban.
És, hát igen, többnyire konzervatívok és patrióták.
Ballib olvasatban: hülyék, tanulatlanok..., akik rosszul szavaznak.
Tapi2021 2022.01.19. 21:46:48
Az a gond ezzel, hogy aki beállt a ballibek KÖZÉ (és mondjuk nem egy önálló jobb-konzi pártot épít kollaboráció NÉLKÜL!), és rájuk szavaz, az...
Szóval ismered: ha úgy jár mint egy kacsa, úgy hápog, mint egy kacsa...
Hegedűs hadnagy sem volt török, csak éppen török kézre akarta adni Eger várát. És török kardélre juttatni a magyar védőket.
Tapi2021 2022.01.19. 21:53:19
Az meg van, hogy az eset után nem sokkal a Néppárt legnagyobb pártjai (CDU, CSU) ELVESZÍTETTÉK a választásokat Németországban? És három ciklus után kiebrudalták őket a hatalomból?!
Mert a német konzi-keresztények NEM SZAVAZTAK elegen rájuk. Vajon miért?
A.: Azért, mert ők képviselik a normális, konzi nézeteket.
B.: Azért, mert már nem képviselik megfelelően a normális, konzi nézeteket, hanem durván elhajlottak balra. De ott meg sokan vannak és erősebbek is mások.
midnight coder 2022.01.20. 07:34:40
Ja, nagyjából a 80-as évek végéig. Aztán a jó kapitalisták szépen kiköltöztették a gyáraikat Kínába. Azóta Európában nagyjából lófasz épül.
midnight coder 2022.01.20. 07:36:05
Európában ma különféle színû balliberálisok vannak. Ez a nagy szent konszenzus végeredménye. A demokrácia vége, ahol az átlagpolgár a Párt különbözõ aliasai közül választhat.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.20. 08:13:48
Tapi2021 2022.01.20. 09:38:47
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.01.20. 09:51:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.20. 10:29:57
Eleve ez egész konzi eszmeiség abszurdum, mindig csaki reakció volt, egyfajta mérsékelt liberalizmus.
Ezt éppen a Néppárt magatartása is igazolja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.20. 10:33:35
Soha sehol nem hozott a kapitalizmus jólétet.
Tapi2021 2022.01.20. 11:01:38
Ez azért ebben a formában nem állja meg a helyét. B. politikailag beszűkült és elvakult nagyon, de ebben szerintem neki van igaza.
Az életszínvonal, a halandóság, egészség, oktatás színvonala, stb. nagyon is látványosan változott és javult a kapitalista gazdasági rendszer által is. Nem beszélve az innovációról, találmányokról, tudományos és műszaki fejlődésről, amelyet a kap. verseny generál.
Ha csak azt nézed, hogyan él ma és hogyan élt még nem is túl régen egy átlagos munkás/falusi, pontosan látod a különbséget. Egy karbantartott panelban élő család ma luxus komfortban él ahhoz képest, mint éltek még akár csak a nagyszüleink.
Távfűtés, folyó hideg-meleg víz, gáztűzhely, villanytűzhely..., stb. Egy átlagembernek nem gond az étkezés, a ruházkodás, egyre többeknek van autója, mobilja, stb.
Ezeket a kapitalista versenynek köszönhetjük (még az ex-szoci országokban is, hiszen nekik is a kapitalista nyugattal kellett versenyezniük - le is maradtak durván!), és még millió mást is. Az mRNS vakcinát sem ott találták fel, ahol megállt az idő és nincs verseny.
A kapitalista gazdasági modellhez szerencsére többféle társadalmi rend is passzol (vagy fordítva), ezért sokféle ideológia és politika lehet egy országban, amely gazdaságilag kapitalista. Vagyis döntően a magántulajdonra, magán vállalkozásokra és magán tőkére épül a gazdaság.
Tapi2021 2022.01.20. 11:14:32
Egyébként van összehasonlítási alap bőven. Vedd a még ma is szinte feudalista, jócskán elmaradott, harmadik világbeli országokat, a volt vagy még mindig szocialista országokat, és a legkapitalistább _ nyugati - országokat.
A különbség igen szembetűnő!
A különbséget pedig a kapitalista gazdaságtól való "távolság" okozza.
Az USA az egyik legkapitalistább ország. És hol keletkezik a legtöbb találmány, innováció? Hol küldenek a világon egyetlenként űrhajókat az űrbe magáncégek? Honnan indult el a villanyautó "forradalom"? Stb. Ott és onnan, ahol erős a magánszektor, a magán tőke. Amely, mivel verseng, rengeteg erőforrást tol az innovációba, kutatásba, fejlesztésbe.
Ezzel munkahelyeket teremt, pörgeti a tudományt, a fejlődést, amiből aztán az országában - és a világon - mindenki részesül.
Lásd pl. a műholdakat használó mobiltelefont, lapos tévét, mRNS vakcinát, villanyautót, csak, hogy néhányat említsek.
Ezek többsége a versenyre (és persze a profitra, vagyongyarapításra) ösztönző kapitalizmus nélkül sehol sem volna.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.20. 11:20:54
Meg fox lepődni: Amerikában a fejlesztések zöme állami pénzből megy.