magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Álhírek

A múlt héten vezető hír volt, A mocskos, immár ismét-ismét ultraliberális fideszes médiákban is, hogy a szerencsétlen ukrán kiskatona elindul harcolni a csúnya oroszok ellen.

A valóságban a harcos donyecki, s az ukrán NATO-csapatok ellen indul harcba:

Anyádat, Soros-bérenc Mandiner!

Címkék: közélet
75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1417767346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2022.03.04. 07:21:14

Te magad mondtad, hogy háborúban nincs megbízható hírforrás azaz ez egyáltalán nem meglepő gondolom neked se. Ez csak a dezinformációs eszköztár része sőt lehet direkt olyan taktika része is ahol egy álhír publikálására veszik rá az ellenfelet, hogy azt leleplezvén az ellenség hírforrásainak hitelességét csökkenthessék.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 08:01:08

@vasútihíd: külön tanulságos amúgy, hogy milyen típusú híreket gyártanak. A Bloomberg legutolsó híre a nyilvános akasztgatásokról - amely amúgy a legsúlyosabb háborús bűncselekmények egyike - teljesen elárulja, hogy ennek az állítólag ultramegbízható hírügynükségben is Liz Trusstól tanulnak földrajzot. Fogalmuk sincs a környék történelméről és geopszichéjéről.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 08:10:16

Meghát a másik, a földrajzi nevek totális káosza. Megtudhattuk nemrég, hogy létezik Ivanov-Frankiwsk nevű település is.

vergyula 2022.03.04. 08:29:33

A cikkben pont annyi van, amennyi a screenshoton is látszik. (a videót közben eltávolították)
Nem álhír, vagy közel sem annyira, mint az "ukrán NATO-csapatok".

kunzoo 2022.03.04. 08:30:30

@Deak Tamas:
A történtek fényében kijelenthetjük, Putyinnak sincs fogalma róla.

midnight coder 2022.03.04. 08:31:42

A nyugati újságírók szemmel láthatóan nincsenek a helyzet magaslatán. Szerintem kb. az mehet ott is mint nálunk: a derék nyugati újságíró úgy írja a híreket, hogy megkérdezi az ott lakó haverjait hogy mégis mi van ott. Az meg elmondja, hogy szerinte mi van...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 08:44:40

@kunzoo: az miből is látszik, részleteznéd egy hangyányit?

fotelzsukov 2022.03.04. 08:45:25

Gondolatok egy videoclippel kapcsolatban:
Evekig dolgoztam Mexikoban, sokszor igen kozel az USA hatarhoz. Gyakran atugrottam pihenni, semmitteni Arizonaba, leginkabb Tucsonba par napra. Egyszer ulok a kavezo teraszan es latom, hogy az utca masik oldalan hirtelen tobb iranybol DEA ugynokok fognak korbe egy szemlatomast mexikoi fiatalalokbol allo csoportot. Nem igazolvanyokat kertek toluk, hanem le kellett vetni a polojukat, a tetovalasaik erdekeltek oket. Ezek azonositasa utan kattant a bilincs rajtuk es vittek is oket el. Akkor jutott eszembe apam tortenete, az orosz hadifogsagban toltott elmenyei kozul az, amikor azt ellenoriztek, kinek van a honaljba tetovalva a vercsoportja. Akiknek volt, elkulonitettek es vittek mashova. Falumbol is volt ilyen "tetovalt", 1955-ben jott csak haza. A csaladneve reszben magyarazat is: Heiszmann.
Ime a video a most zajlo ukran-orosz haborubol :
twitter.com/i/status/1499366550033387522
---
Peace and Love! :)

Serény Vélemény 2022.03.04. 09:16:25

@fotelzsukov: Magyarázat, mert sokan talán nem tudják: az SS katonák hónaljába tetoválták a vércsoportjukat.

A kemény meg az, hogy én beszélgettem egyszer egy hasonló nevű, ss légvédelmi tüzér bácsival. (Akkor még nem bácsi volt, amikor légvédelmi tüzérnek vitték.)
A műegyetemen tanult, és egyszerűen az SS-be sorozták be. Ő mesélte a számomra leghitelesebb történetet a világháborúból. A háború ugyanis azt jelentette, hogy tök fiatal srácok milliói bolyongtak az otthonuktól távol, gyilkos fegyverekkel felszerelve, sokszor éhezve, rettegve, kialvatlanul, koszosan, fázva.
Ő például élete legfinomabb kajájának azt a német öt kilós húskonzervet tartotta, amelyiket az egyik géhás őrmester adott nekik, amikor megszánta őket: zsírban eltett hús.
Személyesen neki voltak olyan barátai, akik inkább jelentkeztek a magyar honvédségbe önként(!) (ez már a háború vége felé volt 44-45-körül!) csak hogy nehogy besorozzák őket az SS-be.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 09:21:24

@Serény Vélemény:

Egy ismerős orosz hadifogoly volt évekig. Azt mondta, soha olyan jókat nem evett, mint ott. Pl. mesélte, hogy elmentek az erdőbe csalánt szedni, aztán főzeléket főztek belőle, s mennyire finom volt.

Serény Vélemény 2022.03.04. 09:23:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Példabeszédek könyve:27:7 A jóllakott ember még a lépesmézet is megtapodja; de az éhes embernek minden keserű édes.

GyMasa 2022.03.04. 09:35:19

@Deak Tamas:
Igen, mert az a hír a nyugateurópai, progresszív genderszakon kiképzett tömeg továbbhiszterizálására szolgál, semmi köze a semleges tájékoztatáshoz..
Amúgy, szerintem egy rendes újságíró ilyen súlyso vádakat nem is ír meg "meg nem nevezett EU-s forrásokra hivatkozva"!

GyMasa 2022.03.04. 09:36:33

@Deak Tamas:
Igen, meg a Kjiv, meg Harkiv is nyitogatja a bicskát a zsebemben...
Azoknak a városoknak van magyar neve.
Kolozsvárt sem Cluj-ozza normális ember!

GyMasa 2022.03.04. 09:39:04

@midnight coder:
Jaja, tegnap pl mindkét fiam mondta, hogy sok ukrán gyerekkel játszanak CS:GO-t online, és egyikük sem Ukrajnában él, és nem az elmúlt héten menekültek el, hanem évek óta nincsenek az országban.
És az általános vélemény nem túl hízelgö az Ukrán kormányról a körükben.
(Persze, tudjuk, hogy akik elmennek, azok csakis ellenzékiek lehetnek)

GyMasa 2022.03.04. 09:41:12

@Deak Tamas:
Hihi!
Az még nincs leírva!
TUdod jól, hogy az ö köreiben nincs szükség iylen információk megosztására, söt kifejezetten eretnek tevékenység a "MIért" használata!
Vigyázz vele, mert az ilyen kérdésekkel csak kavicsokat dobálsz a kognitív disszonanciájuk fogaskerekei közé, amit kénytelen lesz gyalázkodással, illetve személyeskedéssel kompenzálni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 09:52:50

@GyMasa:

C sak az angolban szokás a helyi nevek átvétele, de még ott is csak írásban, nem kiejtésben.

S az írásban is vannak kivételek.

A magyarban meg zavaros ez:
- vannak magyar nevű helynevek, lásd Bécs, Prága,
- vannak idegen helynevek, az eredethez közelítő ejtéssel, lásd Zürich, Barcelona,
- s a legfurcsább: idegen helynevek, hibás ejtéssel, lásd Honduras, Stockholm.

Serény Vélemény 2022.03.04. 09:54:50

@GyMasa:
Én azt mondom, hogy www.youtube.com/watch?v=ZyIe9_YgfDA
Ha az ukrán, kétségtelenül érzékeny értelmiség így vélekedik Ukrajna jövőjéről, akkor ...?

Ez a film nem most készült, hanem akkor, amikor elvileg még béke volt.

????????
????????
????????

fotelzsukov 2022.03.04. 10:49:22

Deak Tamas
Emlekszel, hogy par nappal ezelott az ukrajnai Banderistak zaszlojarol csereltunk velemenyt? Erdekes kanadai hir ezzel kapcsolatban, ami alaposan megkavarta a xart Kanadaban:
Did Chrystia Freeland pose with extremist symbols or is it Russian disinformation?
nationalpost.com/news/canada/did-chrystia-freeland-pose-with-extremist-symbols-or-is-it-russian-disinformation
Chrystia Freeland szélsőséges szimbólumokkal pózolt, vagy ez is orosz dezinformáció?
Chrystia Freeland kanadai miniszterelnök-helyettest es penzugyminisztert online vádakkal támadják, miszerint szélsőjobboldali jelképekkel pózolt egy Ukrajna-barát tüntetésen Torontóban. De lehet, hogy a jelkép nem olyan szélsőjobboldali, mint a kritikusok állítják, és a Freeland irodája szerint az egész dolog az oroszok által támogatott „dezinformáció” bűzét árasztja."
Legjobbak az olvasok kommentjei. :) A Google forditoja nem is olyan rossz sok esetben, bar felreertelmezesre adhat okot nehanyszor.
---
Peace! :)
Ui: Chrystia Freeland csaladfajarol is sok mende monda terjedt el, akit erdekel, utana nezhet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 10:52:46

@GyMasa: meg a Kirovográd. Édes jó istenkém. Igen, arról a Kirovról van elnevezve.

en.wikipedia.org/wiki/Kropyvnytskyi

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 11:09:41

@fotelzsukov:

Határeset.

Kicsit olyan, mint a magyar Árpád-sáv: nem a nyilasok találták ki, de ők népszerűsítették a XX. században.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 11:11:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azért egy olyan térképpel óvatosan, amin van egy Ivanov-Frankiwsk és hiányzik róla a félmilliós Lemberg, a kétszázezres Luck meg rajta van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 11:13:02

@Deak Tamas:

Azt rebesgetik, hogy Putyin megígérte Bidennek, Lemberg nem lesz támadva, szóval oda bétran visszavonulhatnak a nyugati diplomaták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 11:15:28

@Deak Tamas:

Szerinted hogy ejtik Luckot a ballib újságírók. Szerint "lák" alakban.

Lásd még: Robert Fiko.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.04. 11:18:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nagyon remélem hogy így lesz, Lemberg, ami istenigazából Lwów, az egyik kedvenc városom, szinte minden sarkon műemlék, magyar vonatkozása rengeteg, kezdve a Boim-kápolnával, vagy tízszer voltam ott, nem lehet megunni.
A belvárosa a világörökség része, kb, így nézne ki sok magyar város is, ha nem jöttek volna törökök. Egyébként a környék is tele van reneszánsz ideális városokkal.

Boldeone2 2022.03.04. 11:45:22

A kommunikációs háborút az oroszok elvesztettèk. Moszkva mèg a háború , az invázió tènyèt is tagadja ès eufemisztikus módon " különleges katonai műveletnek", "manővernek" hívja egy szuverèn ország megszállását , eltagadván a szisztematikus rombolást , a nèpirtást, az ártatlanok halálát , embermilliók menekülèsèt.
Ezek èppen olyan diktatúrát, elnyomó rendszert èpítettek , mint amilyen a Szovjetunió volt , vagy mèg annál is rosszabbat...
Ez az elmeháborodott , paranoiás Putler lassan sztálini , hitleri erkölcsi szintre süllyeszti magát, bűnös rendjèt ès Oroszországot
Beszűkült tudatállapota nem tudja felfogni , hogy a háború által kiváltott , mindig kiszámíthatatlan, cascade- szerű esemènyek milyen tragèdiához fognak vezetni...

fotelzsukov 2022.03.04. 12:29:43

@Boldeone2:
Lebuktal bazsevas ottawai spicli! :) Az illiberalis biztonsagi szolgalat szovegoszzehasonlito programja a te nevedet dobta ki.
Peace!

fotelzsukov 2022.03.04. 12:37:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ivan, felkeszulhetsz ra, hogy ezt a blogot is hamarosan meg fogjak heckelni, az az elveszted az adminisztracios jogaidat. Igy jart digger baratunk is, de ot emelett a munkahelyerol is kirugattak a "kiralyno emberei".
Peace! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 13:02:05

@fotelzsukov:

Én sokkal elérhetetlenebb vagyok, mint ő. Eleve szabadabb országban élek, nem Angliában, ahol a szólásszabadság elég hiányos.

Boldeone2 2022.03.04. 13:35:34

@fotelzsukov: Kanadába menekültèl , te nincstelen senki, ők segèlyt , èlet- ès letelepedèsi lehetősèget adtak neked, mègis köpködöd a befogadó államod! Pedig , csak jómódó , liberális országok adnak esèlyt az ilyen selejteknek , mint te, de ezt az esèlyt is elbuktad!
Miért nem kèrsz Putlertől menedèket!?

Ja, hogy ott nem kapnál semmit? A ruszki nem fogod hozzád hasonló migránsokat! Ha megkapnád se járnál jól , mehetnèl Norilsbe nikkelt bányászni, max...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 13:41:38

@Boldeone2:

A legtöbb ember nem azért megy az USA-ba és Kanadába, mert imádja az ottani rendszert, hanem mert szerene sok pénzt. Szerinted ez baj?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 13:43:14

@fotelzsukov:

Egyébként itt nehéz a hekkelés, mert nincs jelszóm, hanem a FB-on keresztül van, azt pedig nehezebb hekkelni.

Nyilván lehet, csak túl sok erőforrás kell hozzá.

_Neville 2022.03.04. 14:23:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Már a magyar követség is átköltözött Lembergbe Kijevből, szerintem egyik utolsóként. Nem tudom, maradt-e még ott valamelyik ország

Boldeone2 2022.03.04. 14:48:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem. De akkor ne piszkolja a rendszert , hanem örüljön hogy lehetősèget kapott egy jobb èletre! Menjen keletre akkor, majd ott meglátja mikènt fognak rá tekinteni külföldikènt ès milyen jogai lesznek . De , megmondom előre: semmilyen. Aki nyugatra megy , az èrtèket is választ egyben ès ott is úgy kap vègső letelepedèst , ha elfogadja az alapèrtèkeket, esküt tesz

Gery87 2022.03.04. 15:02:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó hát ez ilyen megszépült emlékek dolog....
Mint a sorkatonaság, épp hangulattól függ hogy mesélik.:
"- ott nem volt kecmec, rend volt, fegyelem, férfit faragtak az emberből, ez kéne ma is a taknyos fiataloknak..."
- nagyon jó volt, ment a hülyülés, soha annyit nem nevettem mint akkor, mindig volt valami ökörség....nagy buli volt....."

Az biztos hogy ettől férfi, se harcképes katona nem lett belőlük:)
Ahogy a fogság sem tett jót a szervezetnek és az elmének.

vasútihíd 2022.03.04. 15:04:41

@Serény Vélemény: @GyMasa:
Ezért is van szükség egy oroszok által támogatott oroszbarát vagy semleges kormányra akár erőszak árán is amit minden bizonnyal az ukrán nép is támogatni fog.

Serény Vélemény 2022.03.04. 15:06:23

@Boldeone2: 'Ez az elmeháborodott , paranoiás Putler lassan sztálini , hitleri erkölcsi szintre süllyeszti magát,"

Na szóval az agymosás eredménye.

1) tökre nem tudjuk, hogy mi a francot gondol Putyin.
2) mi van, ha a d) terv már az, hogy a harcok miatt fellépő gabonahiány által sújtott é-afrikai és közel-keleti országokban létrejövő éhínség által generált új népvándorlás elsöpri nyugat-európát?

Gery87 2022.03.04. 15:14:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A baj az hogy van abban valami amit rebesgetnek hogy ezzel a háborúval az ukrán többség egyértelműen nyugatpárti de legalábbis orosz ellenes lesz...az ukranizáció és az ukrán nyelv pedig csak erősödik ettől!
Végül is oroszok lövik a városaikat és oroszok teszik őket földönfutóvá.
Nem sikerült egy gyors villámháború okozta puccs sem.
Győzhetnek, lehet területi rendezést tartani, lehet Ukrajna semleges stb....de hogy nem lesz oroszbarát az biztos.
Örökre elvesztették az "ősi Rurik Földek", a Rusz feletti egységes békés uralom lehetőségét.
Kár.

vasútihíd 2022.03.04. 15:23:26

@Gery87: Dehogynem tud a fogság jót tenni az elmével. Teher alatt nő a pálma ugye még árpi bácsi is a börtönben tanult meg angolul meg lett lett műfordító.

2022.03.04. 15:34:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a dnyeszter menti államot a hadműveletekbe bevonhajták? az mennyire oroszbarát?

GyMasa 2022.03.04. 15:39:17

@vasútihíd:
Nekem az nem volt világos a háború elött, hogyan tervezi Putyin stabilizálni Ukrajna azon részét, amit a követeléseiben "semleges résznek" nevez. Mármint olyan formában, hogy egy esetleges, szabad választáson ne zavarják el a bábkormányt...

GyMasa 2022.03.04. 15:42:03

@Gery87:
"Győzhetnek, lehet területi rendezést tartani, lehet Ukrajna semleges stb....de hogy nem lesz oroszbarát az biztos."
Putyin nem is várja az oroszbarátságot, csak a semlegességet.
Lehet kötni egy békét, amiben Ukrajna vállalja, hogy 100 évig nem folyamodik sem EU sem NATO tagságért.

2022.03.04. 15:42:11

@Gery87:
a kérdés, hogy mit tartanak meg az ukránok. az oroszok körbekeríthetik őket.
i.ibb.co/sgxFSjJ/32236466241-ca459d1dd9-b-war.jpg

2022.03.04. 15:56:21

@GyMasa:
ha U alakban körbekeríti ukrajnát és megtartja fehéroroszországot, akkor gazdasági értelemben elzárja a nyugat elől.
i.ibb.co/sgxFSjJ/32236466241-ca459d1dd9-b-war.jpg
és akkor vonul ki kijevből ha a szankciókat feloldják, vagy az európaiak átjátszhatóvá teszik. (ami ugye eu érdek.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 16:12:41

@cvsvrs:

Transznisztria totál oroszbarát, többször is akartak csatlakozni Oroszországhoz.

Transznisztria tulajdonképpen Sztálin áldozata. Eredetileg Ukrajna része volt, de Sztálin kivette onnan, mert akart egy romáán tagköztársaságot, pedig alig 20 % román élt ott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 16:13:51

@Gery87:

Amíg az oroszelllenes ukránok is oroszul beszélgetnek egymással, nem hiszem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 16:15:53

@Gery87:

Nyilván.

Az emberi agy úgy működik, hogy a jóra az élete véglig emlékezik, a rosszat meg efelejti.

Az első szexre mindenki emlékszik napra pontosan, de az első kapott pofonra kevesek.

Boldeone2 2022.03.04. 16:20:58

@Serény Vélemény:

Na szóval az agymosás eredménye."

- Èppen az ellenkezője igaz: èn az emberiessèget, a racionalitást kèpviselem , ti pedig egy embertelen pszichopata gyilkosságait mentegetitek! Nagy különbsèg!

1)tökre nem tudjuk, hogy mi a francot gondol Putyin."

- Semmi jót, nyilvánvaló. Az ítèlőkèpessègèt teljesen elvesztette , a gyilkos haborújának nincs semmilyen korlátja

2) mi van, ha a d) terv már az, hogy a harcok miatt fellépő gabonahiány által sújtott é-afrikai és közel-keleti országokban létrejövő éhínség által generált új népvándorlás elsöpri nyugat-európát?"

- Dehogy söpri el ! Wishful thinking! A nyugat európai lakosság nagyobb lesz, több ember , több fogyasztás, stb... Oroszország pedig egyre rosszabb demográfiai kèpet mutat, már most is

2022.03.04. 16:40:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
kisinyov inkább román-, vagy oroszbarát, vagy vegyes?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.04. 16:42:58

@cvsvrs:

Mint Ukrajna: fele-fele.

A nem-románok - a lakosság negyede - oroszpárti.

S a románok kb. 40 %-a is.

A románok 60 %-a meg románpárti (Románia-párti).

Serény Vélemény 2022.03.04. 16:43:36

@Boldeone2: Nem néhány millió emberről van szó, hanem tízmilliókról.

vasútihíd 2022.03.04. 16:54:01

@GyMasa: Ukrajna már sok mindent vállalt úgymond papíron miért pont ezt a vállalását hinnék el az oroszok nekik vagy a nyugatnak?
Az ukránok nyugati befolyás miatt bizonyára megint déligyümölcsöznének és utána a megváltozott helyzetre hivatkozva megintcsak nyugat felé orientálódnának azaz egy ilyen megegyezésből előbb utóbb újabb háború lenne ezért valószínűsítem, hogy az oroszok maradni fognak valamilyen formában Ukrajnában egy ideig ha papíron az ország független is marad.

fotelzsukov 2022.03.04. 16:59:26

@Boldeone2:
"te nincstelen senki"
Ez relativ, mint minden, hisz az, akinek nincs 6 haza vagy csak 30 labas yachtja van az is senki ahhoz kepest akinek tobbje vagy nagyobbja, magasabbja van. Rajuk is mondhatja a gazdagabb, hogy csak annyira voltak kepesek az eletben. :) Nem?
Nekem annyi eleg, amim van: fedel a fejem folott, nem ehezek, nem fazom, nem azom, egeszseges vagyok, van elfogadhato kanadai nyugdijam, kell ennel tobb az eletben?
"mègis köpködöd a befogadó államod!"
Kopkodom!? A kritika nem egyenlo a kopkodessel. Van jogom kritizalni - hisz az is egy liberalis vivmany, a kritika - sokkal tobbet adtam annak az orszagnak 36 ev alatt, mint kaptam tole: dolgoztam peldaul -70C hidegben* es +48C hosegben is, honapokig, a szabadban, kanadai multiknak az USA-ban, Mexikoban, Kanadaban. Mit kellett volna meg adnom azert az orszagert? Az eletemet?
"de ezt az esèlyt is elbuktad!"
Hogy hogy elbuktam? Mit buktam el? Olyan helyeken jartam, eltem, dolgoztam - a szerencsemnek es tudasomnak koszonhetoen - amirol az atlag kanadai csak almodik. Arra, hogy nem gyujtottem vagyont meg egyenesen buszke vagyok. Van, akinek nem a haracsolas, a munkaban megszakadas az elet ertelme, celja.
"Miért nem kèrsz Putintol menedèket!?"
Miert kernek menedeket Putintol? Van Szulohazam, egy masiknak orszagnak pedig 34 eve allampolgara vagyok, ahova barmikor visszaterhetek. Bar ha kernek az oroszoktol, biztos megkapnam. :) Sot tobb evtizedes geofizikai kutatasi gyakorlattal barmikor el tudnek helyezkedni menedekjog nelkul is Oroszorszagban. Rendkivul nagy munkaero hiany van peldaul Sziberiaban. Jo fizetest is kapnek, bar nalam nincs jelentosege a penznek, napi ellatasert, cigiert, kaveert szivesen eldolgoznek, mar csak a kaland kedveert. :)
---
Peace!
---
* indafoto.hu/zopilote/40_c_hideg_saskatchewanban_199 a felvetel akkor keszult, amikor eppen nem fujt 60 km/h-as szel, amikor is a wind chill faktor kovetkezteben a homerseklet hidegebbnek erezheto

GyMasa 2022.03.04. 17:08:28

@vasútihíd:
Igen ezért írtam, hogy én nem láttam a háború elött, hogyan akarja ezt Putyin hosszútávon biztosítani a számára elönyös Ukrán körülményeket?
AMit én la´tok az az egyik a katonai megszállás, a másik pedig, hogy gazdaggá kell tenni a maradék Ukrajna népét.
(Ugye a jóllakott ember nem lázadozik)
Amivel, viszont megint az a baj, hogy miért az Ukránokat gazdagítsa az oroszok ellenében.
Aztán, persze, lehet egy olyat is csinálni, hogy meghagyja Kijevet egy városállamnak, teljes Ukrán "semlegességgel" és a lehetö legkisebb területtel...

fotelzsukov 2022.03.04. 17:41:46

@GyMasa:
Azt, hogy mi a terve az oroszoknak a haboru utani Ukrajnaval az a korulmenyektol fugg. Tobb variacio lehetseges szerintem:
- legkesobb majusban ki fog vonulni, magara a hagyja a polgarhaboruba szakado Ukrajnat. A ket fo celt, Ukrajna demilitarizasat es nacitalanitasat addigra vegrehajtja. Az biztos, Ukrajna meg jo 20 evig nem lesz a Nato tagja, megtanitottak vele es a Nyugattal annak az arat. Az Ogyesszaban es Mariupolban osszegyult neonacikat a csecsenekre bizza. :) Akik tulelik, azokat az ukranok intezik el. :) Mindorokre.
- Zelimszkijt eltenni lab alol soha nem volt celja, ha akarta volna, mar reg megtette volna. Martirkent tobb kart okozna, mint elve. Az uj, kissebb es homogenebb Ukrajnanak o marad az elnoke, mindenki legnagyobb megelegedesere.
- a lengyeleknek ugy fogja be a szajat, hogy felajanlja a Lengyelorszaggal hataros teruleteket, termeszetesen a magyarok es a szlovakok is kapnak vissza reszeket Ukrajnabol, ezt is mindenki legnagyobb megelegedesere. Kulonosen az ott elo ukranok fognak ennek orulni.
Egyenlore ennyi, de van meg Putyin tarsolyban millionyi meglepetes.
---
Peace!

Boldeone2 2022.03.04. 20:21:09

@fotelzsukov: Van jogom kritizalni - hisz az is egy liberalis vivmany, a kritika - sokkal tobbet adtam annak az orszagnak 36 ev alatt"

- Ott kezdődött , hogy egyszer egy liberális ország menedèkjogot adott neked , vagyis megkaptad az esèlyt , amit máshol nem kaptál volna meg ès otthon sem kaptad meg. 36 ève szinte mèg sehova sem tudtál volna kivándorolni , csak liberális országba ès manapság is a liberális országok maradtak a leginkább vonzó kivándorlási cèlpontok, ahová egyáltalán ki lehet menni
Oroszországban megbánnád magad, mint aki 8- at fialt, most olyan törvèny van , hogy 3 havonta jelentkezni kell az EÜ hatóságnál , teljesen leszűrve minden betegsègre. Ott a rendszer nem tűri a külföldit meg , ha csak nem valami celeb mint Steven Seagal , aki orosz propagandát nyom otthon

Gery87 2022.03.04. 20:22:30

@fotelzsukov:

Polgárháború nem hiszem....egységesebbek mint valaha.

Lengyelország nem fog kapni semmit, ha elfogadnának ilyesmit az nagy felháborodást keltene! ÉS egyébként sem érdemes.
MO és Szlovákia sem fog semmit kapni. Románia és Szerbia egyből tiltakozna.

Gery87 2022.03.04. 20:23:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az amcsik is angolul beszélnek, mégis függetlenedtek tőlük.

Boldeone2 2022.03.04. 20:27:33

@fotelzsukov: , termeszetesen a magyarok es a szlovakok is kapnak vissza reszeket Ukrajnabol, ezt is mindenki legnagyobb megelegedesere. Kulonosen az ott elo ukranok fognak ennek orulni."

- Látszik hogy semmit nem tudsz erről a területről. Volt vagy 140 ezer magyar Karpátalján , annak kb 15 %- a roma , a másik 20-30%-a minimum, meg kettős identitású , 8-9x - es ukrán többsèg van, meg Beregszászon sincs magyar többsèg
A háború mèg azokat is elüldözi , akik eddig kitartottak, vagyis nem lesz jobb

GyMasa 2022.03.04. 20:56:48

@fotelzsukov:
"- Zelimszkijt eltenni lab alol soha nem volt celja, ha akarta volna, mar reg megtette volna. Martirkent tobb kart okozna, mint elve. Az uj, kissebb es homogenebb Ukrajnanak o marad az elnoke, mindenki legnagyobb megelegedesere."
Igen, erről volt már szó, ha meg akarta volna ölni, akkor azzal kezdődött volna a megszállás.
A háború után azért abban teljesen biztos vagyok benne, hogy ott is fel fogják tenni a kérdéseket a lakosság felfegyverzésével kapcsolatban, meg a javasolt molotov koktélos ötlettel kapcsolatban.

"- a lengyeleknek ugy fogja be a szajat, hogy felajanlja a Lengyelorszaggal hataros teruleteket, termeszetesen a magyarok es a szlovakok is kapnak vissza reszeket Ukrajnabol, ezt is mindenki legnagyobb megelegedesere."
Szerintem ez nem fog megtörténni.
Képzeld, mekkora lenne az EU regresszívek körében a sipákolás, ha a náci orbán ezt elfogadná...

"Egyenlore ennyi, de van meg Putyin tarsolyban millionyi meglepetes."
Ebben biztos vagyok.
Nem szabad lebecsülni azt az embert!

fotelzsukov 2022.03.04. 21:13:42

@Gery87:
"Polgárháború nem hiszem....egységesebbek mint valaha."
Azt csak tetszik gondolni. Az ukrajnai novekvo vesztesegek kapcsan felvetodnek kerdesek is az egyes politikai partok kozott a felelosseg kerdeserol is, hogy nem csak az oroszok miatt kerultek ebbe a gyaszos helyzetbe, keresik a bunbakokat. Eddig ezt elinteztek szavazassal, de most, hogy boldog boldogtalan kezeben fegyver van, kezd az eroszak is szerepet kapni,
"Ukran Polgarhaboru Reloded 2022" jeligere.
Egy magyar szempontbol erdekes hir:
Viktor Mikita, a Kárpátaljai Megyei Katonai Adminisztráció vezetője ma reggeli sajtótájékoztatóján reagált a közösségi hálókon terjedő, Magyarországot lejárató nyilatkozatokra.
www.youtube.com/watch?v=zmQusWgd0ak
Viktor Mikita: kárpátaljaiak, ne fokozzák a feszültséget!

_Neville 2022.03.04. 21:25:33

@Boldeone2: Aztán nehogy feléledjen az ott élőkben az ukránok szerint nem is létező ruszin identitás. :) Ami valamilyen szinten a valóságban alighanem ma is létezik, nem véletlenül állnak a helyiek eléggé másként a magyarokhoz, mint a lembergi nacionalista ukránok.

_Neville 2022.03.04. 21:27:38

@GyMasa: Jelenleg egyébként én se látom ennek realitását, de azt se hittem, hogy a donbaszi villongásnál komolyabb háború lesz. Aztán lásd.

2022.03.04. 21:43:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
van még egy kérdés, ami a jövőt illetően talán lényeges lehet.

az ukránok mennyire vallásosak? illetve milyen a viszony az orosz és az ukrán egyház között?
az orosz és ukrán pacifikációban van jelentősége. mennyiben vehet részt ebben a két pátriárka?

Boldeone2 2022.03.04. 21:45:52

@fotelzsukov: Az ukrajnai novekvo vesztesegek kapcsan felvetodnek kerdesek is az egyes politikai partok kozott a felelosseg kerdeserol is, hogy nem csak az oroszok miatt kerultek ebbe a gyaszos helyzetbe"

Soha nem volt ukrán elnök olyan nèpszerű, mint Zelenszkij , de egyöntetű a Putyin- gyűlölet, a legtöbb szakèrtő szerint ez a háború lesz az ukrán nèp legnagyobb identitaskèpző esemènye
Mindenhol kőkemènyen harcolnak a megszállókkal szemben , pedig még nem is nyugati rèszen van a front, ami mèg sokkal ukránabb...

GyMasa 2022.03.05. 01:03:29

@_Neville:
Én sem hittem, hogy háború lesz...
www.youtube.com/watch?v=SV3Fe2W1XiQ
Ez viszont egy érdekes video.
Nagyon elgondolkoztató dolgok vannak benne...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 05:52:51

@cvsvrs:

Ukránok negyede eleve katolikus.

Az ortodox háromnegyed pedig két részre oszlik: oroszpártira és oroszellenesre.

Lehetnék én is 2022.03.05. 17:05:13

@Boldeone2: amúgy BeregszászBAN nem Beregszászon - ha úgy ismered a vidéket, biztosan elírtad

Lehetnék én is 2022.03.05. 17:13:28

@Boldeone2: tudod olyan sok elnöke nem volt Ukrajnának. Az a néhány is népszerű volt, amíg az USA , vagy az oroszok ki nem találták, hogy másik népszerű elnökük legyen, Aztán lett.
Így lett Z is. Most népszerű. Általában ilyen védelmi szituban kezdetben erősödik a pozíció. Majd remélen sokan rájönnek, hogy ha nem Z az elnök, akkorlehet kevésbé nacionalista módon működtek, törvénykeztek volna. Lehet Putyin is otthonmarad. De ha már átrándult, Z azzal segíthette volna Ukrajnát, ha emigrál.
Én nagyon tisztelem pl. Nagy Bandót, vagy csípem Laár András humorát, de egyiket sem tartanám jó államelnöknek - különösen olyan erős pozícióba,amibe Z-t az USA rakta.
Röviden - gyors béke és ukrán kilábalás egyik eleme, Z lelép.

Lehetnék én is 2022.03.05. 17:18:57

@_Neville: nálunk még listájuk is lesz a ruszinoknak, pedig gyanítom , kevesebben vannak, mint Urajnában.
Érdekes az ukrán náculás.
Valahogy az évszázadokon keresztül ország (haza?) nélkül tűlélőknél, ha egyszer lesz saját államuk - kialakul.
Ld. a románok, ukránok, de a szlovákok is sokkal keményebb vonalasok pl. a cseh "testvérnépnél".
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása