magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Fokozódik

Csehországban tervezik, hogy legyen bűncselekmény ezentúl az orosz-ukrán háborúban az orosz oldal támogatása. Szlovákia hasonlót tervez.

Persze az ok világos: Csehországban és Szlovákiában - ellentétben Lengyelországgal - jelentős az oroszpártiság.

Na, ez még az USA-nak sem jutott eszébe 1999-ben a Szerbia elleni agresszió esetében. Akkor "csak" lebombázták a szerb köztelevízió épületét, de börtönnel semmiképpen se fenyegették azokat, akik az amerikai álláspont ellen álltak ki.

Az orosz állami médiák kitiltása az EU-ból pedig kifejezetten komikus. Gondolom, a következő lépés az orosz rádiók zavarása lesz, majd egyes orosz internetes hírforrások blokkolása. Mintha visszakerültünk volna a szovjet rendszerbe... Pedig állítólag Putyin akarja visszaállítani a Szovjetuniót, de úgy tűnik, hogy Brüsszel ebben jóval Putyin előtt halad, nagy lépésekkel.

A Facebook-on és a hasonló platformokon még nem tilos az orosz álláspont megosztása, de ma már igaz, hogy az ukrán hírek automatikusan igaznak számítanak, míg az orosz hírek automatikusan álhíreknek. Aki normál módon használja a FB-ot, azaz nem alkalmaz tiltott algoritmus-átírást, az csak az ukrán álláspontot látja.

Én úgy látom, a nyugat háborút akar. Minden jel erre mutat. Úgy számolnak, most még van esélyük.

A bolgár honvédelmi minisztert leváltották. Nem, nem állt ki az oroszok mellett. Az ukrán oldalt támogatta, csak nem volt eléggé agresszív, túl mérsékelt mondatokat hangoztatott, nagyjából olyanokat mondott, mint a hivatalos magyar kormány-álláspont.

Címkék: közélet
60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2017768790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vergyula 2022.03.05. 12:27:53

"Én úgy látom, a nyugat háborút akar."
S a kedves Vlagyimir már teljesítette is a nyugat akaratát.

Amúgy mi a helyzet az orosz kormánykritikus médiával? Minden fasza?
Illetve a helyzet "háború"-nak nevezésének büntethetőségével? Korrekt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 12:45:53

@vergyula:

Izrael agressziót követett el, hiszen elsőként támadott.

Ahogy az USA is Németo. ellen 1944-ben.

Meg az OMM 1914-ben Szerbia ellen.

Azt kell nézni ki támad először, nem?

vergyula 2022.03.05. 12:57:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Neeem, azt kell nézni, hogy neked melyikük világnézete szimpatikusabb.
Amúgy én ezt a "ki támodott először" szempontot sosem hangoztattam. (asszem)

Tudtommal a 6 napos háború úgy kezdődött, hogy egyiptomi vadászgépek behatoltak Izrael légterébe.
Az USA hadbaszállt az egyik oldalon, egyébként Németo. támadott először, ha nem is az USA-ra. Bár előtte elsüllyesztettek néhány amerikai hajót, akár vehetjük támadásnak is.
Nem számít. 14 sem. Elmúlt. Egyik sem menti fel Putyint, aki jelenleg is gyilkol.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 13:01:14

@vergyula:

"azt kell nézni, hogy neked melyikük világnézete szimpatikusabb"

így igaz

tűz fal 2022.03.05. 13:45:23

Egyelőre elérhető az RT és vannak ott tanácsok is, hogyan érhetjük el a jövőben

littke 2022.03.05. 13:53:29

Ja. Itt Észak Amerikában is hasonló a helyzet. Szabályos cenzúra. Pl a New Yorker hetilapban pár napja megjelent cikket, John Mearsheimer híres politikai elemzőt intervjúolja Isaac Chotiner, nem tudtam feltenni a FB-ra.

Itt ez a "vétkes" cikk: www.newyorker.com/news/q-and-a/why-john-mearsheimer-blames-the-us-for-the-crisis-in-ukraine

vasútihíd 2022.03.05. 15:20:54

A fecebook tudvalevőleg liberális szóval nem tudom miért próbálod ott ezt terjeszteni hiszen logikus, hogy meggátolják a saját platformjukon az ilyesmi cikkek nyilvános népszerűsítését. Szerencsére állami szinten ezek szerint ott még nincs cenzúra tehát az eredeti még elérhető és még csak börtön sem jár érte.

vasútihíd 2022.03.05. 15:29:20

Ami meg a posztot illeti azért szerintem itt igencsak növelte az erőszakot a nyílt támadás és nem csökkentette mert ahogy maga a posztoló is írta korábban, hogy azt gondolja, hogy nem lesz támadás mert az csak az ukránokat jobban egységbe kovácsolja és ez úgy látszik így is történt. Taktikusabb lett volna a precíziós mondjuk a letagadható titkosszolgálati ellentámadásokat folytatni a megtorlás érdekében belúlről gyengíteni az ellenséget ami itt a két nép hasonlósága miatt ráadásul könnyebben kivitelezhető.

_Neville 2022.03.05. 15:29:25

@tűz fal: Elérhető? Most kíváncsiságból megnéztem, nálam már nem tölt be (Magyarországról). Eddig nálunk nem volt pedig divat az ilyesfajta netes cenzúra.

vasútihíd 2022.03.05. 15:32:35

@vasútihíd: Ez az előző indikolt erőszak poszt alá akart volna menni

fotelzsukov 2022.03.05. 15:34:14

Szerencsere a kovetkezo web oldalak meg elerhetoek, reszben azokbol is tajekozodom mar hosszu evek ota a MSM mellett:
The Vineyard of The Saker, Zero Hedge, Smoothiex12, Moon of Alabama, OffGuardian, a kanadai Global Research, Club Orlov, Asia Times, etc.
---
Peace! :)
---
Ui: holnap lesz a napja, hogy uj antennarendszert epitek az SDRPlay ( www.sdrplay.com/rsp1a/ )radiovevomhoz a rovidhullamu hirszoro allomasok vetelere. 50 ev utan vegre hasznositom a katosagnal tanultakat - radiotavirasz voltam.:)

GyMasa 2022.03.05. 15:51:46

@vasútihíd:
"mert az csak az ukránokat jobban egységbe kovácsolja és ez úgy látszik így is történt. "
Na, azért én óvatos lennék csak ezt az oknak megjelölni...
Nem tudhatod, mekkora segítséget ka Ukrajna az USA-tól nem hivatalosan.
Pl. lehet élő hírszerzési adatokkal (nagyon nagyban) az Ukrán csapatokat.
És azt simán lehet fű alatt is csinálni.

2022.03.05. 16:32:23

Ezzel minden elérhető:
psiphon.ca/

vasútihíd 2022.03.05. 16:39:11

@GyMasa: Ez valószínű így van mármint a nyugati pláne USA támogatást illeti de könnyebb támogatni akár fű alatt is egy megtámadott országot mert hadiállapotban kevesebb lesz az ezt ellenzők hangja vagy legalább is könnyebb lenyomni őket.

sync 2022.03.05. 18:26:36

@littke: Ugyan-ugyan. Orbán is megvásárolt amerikai véleményformálókat. Oroszországnak még nagyobb anyagi lehetőségei voltak.

littke 2022.03.05. 18:33:58

@sync: Nem tudom mire célzolsz.

fundaluk 2022.03.05. 18:51:04

A TuneIn internet rádiós oldalon illetve Androidos applikációjában az ÖSSZES orosz internetes rádióadót letiltották, "This station is no longer available" hibaüzenetet dob. Persze lehet hallgatni ezeket más módon is de azért ez durva mivel a TuneIn az egyik legnépszerűbb internet rádió platform. Tombol a sajtószabadság Amerikában!!!

vergyula 2022.03.05. 19:00:07

@fundaluk: Én elítélem az ilyesmit, de ilyenkor illik mutogatni a másik oldalra: mi van az orosz kormánykritikus médiumokkal Oroszországban? Működik még valamelyik?

fundaluk 2022.03.05. 19:18:12

Nem kell ide orosz propaganda - az ukrán nagykövet asszony eszement követelőzése sőt mi több fenyegetőzése nagyon sok embernél kiveri a biztosítékot:

mandiner.hu/cikk/20220304_ukrajna_stratagiai_nyugalom_nagykovet?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202203

GyMasa 2022.03.05. 19:29:44

@vasútihíd:
Igen, és nézd meg, szerintem Ukrajna magában, USA hírszerzési segítség nélkül nem tudodd volna ennyire sikeres lenni.
Ugyanis Zelenszkij egy kifejezetten tehetségtelen, arrogáns vezetőnek tűnik, aki nincs tisztában a helyzetével.
Plusz nézd meg a kommunikációt Ukrán oldalról.

GyMasa 2022.03.05. 19:31:50

@vergyula:
"Én elítélem az ilyesmit, de ilyenkor illik mutogatni a másik oldalra: mi van az orosz kormánykritikus médiumokkal Oroszországban? Működik még valamelyik? "
Valóban lehet mutogatni, de ez semmiképpen nem lehet sem oka, sem magyarázata, ha te is azt csinálod.
EGy ilyen lépéssel azt éred el, hogy nem leszel semmivel különb az ellenségednél.
És, egy liberális, szabad világban azzal tudsz a zsarnok fölé kerekedni, ha szabad vagy.

sync 2022.03.05. 19:42:14

@littke: Hogy meg lettek vásárolva. Mi nem érthető. A szabad országokban nyüzsögnek a megvásárolt szakértők. Nyilván az illiberális országokban nincenek, hiszen nincs véleménypluralizmus.

tűz fal 2022.03.05. 19:50:59

@_Neville:
Elérhető, csak előtte ellenőrzi hogy nem-e robotok támadják, gondolom okkal. Nem a magyar kormány rendelte el a cenzúrát, hanem a Szovjet-... - bocsánat megbotlott a nyelvem - Európai Unió.

tűz fal 2022.03.05. 19:52:48

@sync: Ja, pont azért fröcsögsz itt mert nincs szabadság.

vasútihíd 2022.03.05. 20:14:59

@GyMasa: Sokan mutogatnak USAra, hogy ők is ezt csinálták sokszor lásd ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehát Amerika ugyanezt csinálta eddig 100-szor. Szerinted akkor az oroszok sem különbek az az ameriakiaknál most?

vasútihíd 2022.03.05. 20:18:34

@GyMasa: Az ukránok úgy hagyták magukat a nyugat által befolyásolni mint a beloruszok az oroszok által. Minden nép végül is a maga sorsának kovácsa.

GyMasa 2022.03.05. 20:37:09

@vasútihíd:
"Sokan mutogatnak USAra, hogy ők is ezt csinálták sokszor lásd ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehát Amerika ugyanezt csinálta eddig 100-szor. Szerinted akkor az oroszok sem különbek az az ameriakiaknál most? "
Szerintem soha nem is voltak!
Mind a két oszág egy szuperhatalom, de az igaz, hogy az utóbbi pár évtizedben az USA volt az erősebb.
De, ez a szuperhatalmak velejárója!
És, ne feledjük, hogy az USA jelenlegi vezetése mellett (mögött) ott van az egész világot behálózó fősodratú média, amelyik teljes mellszélességgel témogatja ezt az őrületet.

GyMasa 2022.03.05. 20:38:45

@vasútihíd:
Igen, csak, amint látod, Putyin megvédte a Belorusz kormányt, az USA meg beáldozza egész Ukrajnát a céljai miatt!
Ukrajna egyre inkább a "hasznos hülyének" tűnik ebben az aljas játszmában...

littke 2022.03.05. 20:42:09

@sync: Köszi most már értem. De persze az Oroszok "arch enemy" Amerikában, ezt a véleményt megváltoztatni jóval nehezebb lenne mint a magyarokról szólót. Mert ugye kell egy "arch enemy" itt.

vasútihíd 2022.03.05. 21:29:18

@GyMasa: Lehet, hogy szerinted egyik kutya másik eb de alapvetően mindenki azt nézi, hogy neki melyik fél világnézete szimpatikusabb neki és azt fogja támogatni és még a híreket is aszerint fogja válogatni már ahol van válogatási lehetőség

vasútihíd 2022.03.05. 21:33:26

@GyMasa: Ezek szerint ebből is látható, hogy a belorusz nép jól választott az ukrán meg rosszul.

GyMasa 2022.03.05. 22:15:31

@vasútihíd:
Ma nem nagyon van neked a hírek tekintetében válogatási lehetőséged.
Az olvasod, amit a fősodratú, progresszív média eléd tesz!
Szóval, marad a sorok között olvasás, vagy a OSINT.
www.youtube.com/watch?v=M1aEv6kTxHg
És, sajnos a hírek igenis nagyon jól befolyásolni tudják a hallgatókat.
Például nem tudom, de neked feltüntek-e a következő, igen érdekes dolgok:
- Nincsenek ukrán katonai áldozatok, sem eszközök, sem emberek.
- gyakorlatilag nincsenek Ukrán polgári áldozatok sem
- AZ Oroszok a lakosságot támagdják, ami háborús bűn
- Ellenben az oroszok hullanak, mint a legyek, persze, ezt is mind csak ukrán forrásokból tudjuk
- Az Ukránok megsemmisítettek minden orosz hadianyagot IS
- Az Ukránok több hadianyagot zsákmányoltak, mint, amit 8 év alatt le tudnának gyártani
- Az Ukránoknak életbevágó szükségük van hadianyagokra, hogy győzhessenek
Szóval, te hogy oldod fel a fenit mondatokban feszülő, apró ellentétet?

GyMasa 2022.03.05. 22:16:51

@vasútihíd:
Nem, ebből az látható, hogy a Belorusz nép reálisabban mérte fel a lehetőségeit, mint az Ukránok.
A Belorusz nép emiatt nem a térség leggazdagabbja, de nem lesz porig bombázva az egész ország...

GyMasa 2022.03.05. 22:29:27

@GyMasa:
Ja, igen és a legutóbbi, miszerint az oroszok "fegyvertelen tüntetőkre lőttek"

vasútihíd 2022.03.06. 06:35:35

@GyMasa: Nem kell ellentéteket feloldani mert teljesen természetes, hogy mindkét fél a saját propagandájával próbálja úgy mutatni a helyzetet ami számára kedvezőbb azaz nincs objektív hírforrás pláne háborúban. Az meg mindenkinek az egyéni döntése, hogy úgy dönt, hogy csak az országa fősodrású médiáit nézi meg olvassa mert azért az interneten még elérhetők alternatív hírforrások is legalább mondjuk innen pár orosz még elérhető meg van más is igaz azt nem tudom, hogy az oroszoktól mi érhető el jelenleg.
Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbben már bejáratott világnézetük alapján keresnek hírforrást azaz olyat ami egyezik a saját világnézetükkel.

vasútihíd 2022.03.06. 06:36:29

@GyMasa: Pont ezt mondtam én is azaz, hogy a belorusz nép jól választott az ukránok meg rosszul.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.06. 09:21:37

@vasútihíd: @GyMasa: a belarusz, vagyis magyarul mondva fehérorosz nép alapkaraktere nagyon passzív. Nagyon hasonlítanak a tiszántúli nagyon lassú magyar parasztra, észjárásban is, műveltségben is.
Érdemes utánaolvasni Henryk Józefowski munkásságának, aki a polesiei terület lengyel vajdája volt 1939 előtt, érdekes emlékei vannak az egészről, hogy vallott sorozatban kudarcot, hogy azt a népet kiemelje a passzivitásból. Jó példát is tudok hozni: nem annyira közismert hogy abban az időben arrafelé a malária volt a legpusztítobb betegség, és ugyanolyan ostoba ökör oltásellenességgel találkozott mint akár most.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.06. 09:22:25

@_Neville: nekem valami hosszú szöveget nyom a cikk helyett, hogy mit installáljak hogy nézhessem, persze nem fogom.

GyMasa 2022.03.06. 12:34:21

@vasútihíd:
"Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbben már bejáratott világnézetük alapján keresnek hírforrást azaz olyat ami egyezik a saját világnézetükkel. "
Ez igaz, csak most alapvetően a könnyen elérhető hírforrások bizony nagyon erősen csak az agyik fajta világnézet által preferált hírekhez engedik hozzájutni a hírfogyasztókat.
Meg, aztán ne feledd, hogy mennyire nagyonsok idő (meg, mondjuk tudni kell legalább angloul, de jó, ha oroszul is) kell ahhoz, hogy mondjuk te nézz utána magadnak.
Azért, ha egy OSINT oldalt is olvasol, ott is rengeteg hozzászólást kell elolvasni, hogy egyáltalán legyen esélyed kibogozni az igazságot.
És, még az sem 100% megbízható.

GyMasa 2022.03.06. 12:37:05

@vasútihíd:
Igen, csak ugye ez b*ssza a Bolderone félék csőrét, hogy ők EGYÜTT akarják a két dolgot. Azaz jólétete, békét meg nyugalmat Oroszország határországaként...
Nem értik meg, hogy az nem fog menni (max. ideig-óráig, lásd az Ukránokat)
Persze a Balti államok szerencsések voltak, mert nekik megadatott egy időintervallum, amikor választhatták mindkettőt. És, őkl éltek is vele.

GyMasa 2022.03.06. 12:38:56

@Deak Tamas:
Nem vagyok nagy fehérorosz szakértő, úgyhogy köszi az üerdekes infot!
Mindenesetre, úgy tűnik, a mulyaságuk (ezt LY-el kell írni, ugye) jót tett a túlélésükkel kapcsolatban...

vergyula 2022.03.06. 14:30:49

@GyMasa: Na de miért? (bocs, hogy értetlen vagyok)

Lehetnék én is 2022.03.06. 14:47:24

Azért várom már azt az ukrán platformot a felszínre, amelyik az mondja, hogy sokkal kisebb veszteségeik lennének a jelenlegi elnök és külügyér nélkül.
Lehet sokkal kevesebb mobiltelefon és hamburger esne le Ukrajnának, de többen maradnának életben.

Lehetnék én is 2022.03.06. 14:49:56

Az is mekkora értelmetlenség, hogy az krán és amerikai külügyminiszter az ukránok fegyver és repülőgépigényéről tárgyal.
1. beavatkozás a háborúba -csúnya dolog
2. akkor kinek is az érdeke? (ez már az elejétől világos)
3. Miből fogja ezt Ukrajna kifizetni?
4. Biztos, hogy a medve ettől rövid tábon legalább megnyugszik?

vasútihíd 2022.03.06. 16:45:33

@GyMasa: Abben semmi meglepő nincs, hogy a hírekhez való hozzáférést egy ország vezetősége a saját vliágnézetük szerint szabályozza.

GyMasa 2022.03.06. 18:50:40

@vergyula:
Irónia?
Egy éppen a győzelem küszöbén álló kormányfő nem küld ilyen özenetet.
(persze, elnézve a hadi helyzetet, nem is néz úgy ki, hogy győzelemre állnának z Ukrán csapatok.)

GyMasa 2022.03.06. 18:53:18

@vergyula:
Szerintem most az Ukrán oldalról az a cél, hogy mindenkit belerángassanak ebbe a konfliktusba tevőlegesen.
Azt nem értem, hogy hogyan nem értik meg ezt a két, alapvető tudnivalót:
- Egy Ukrajna nem győzhet Oroszország felett.
- Ha, ebbe a konfliktusba akár az EU, akár a NATO, akár az USA beleavatkozik, akkor az automatikusan a 3. Világháború, legnagyobb eséllyel atomfegyverek bevetésével.

GyMasa 2022.03.06. 18:54:09

@vasútihíd: Persze, hogy nincs, csak akkor ne nevezzék magukat szabad országnak.

vasútihíd 2022.03.06. 20:16:15

@GyMasa: Abban sincs semmi meglepő, hogy egy ország magát objektívnek és szabad országnak nevezi ha úgy gondolják ezzel a saját ügyük és érdekeik jobban érvényesíthetőek és jobban eladhatóak akkor is ha közben a híreket saját világnézetük szerint alakítják és korlátozzák.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.07. 08:19:57

@GyMasa: olyan nagy fehérorosz szakértő én sem vagyok, egyfelől csak a lengyel nyelv miatt ismerem őket, másfelől, meg én abban a helyzetben vagyok hogy az itt élők közül ismerek párat személyesen. Mindmáig ezek nem a legélesebb kések a fiókban, sokszor elmeséltem itt, hogy az egyiküket három nyelven győzködtük negyedóráig hogy helytállóak az információi, Magyarország nem volt szovjet tagállam. És nem hitte el sokáig.

fotelzsukov 2022.03.07. 10:09:17

@Deak Tamas:
"Mindmáig ezek nem a legélesebb kések a fiókban ..."
Ez nem csak a beloruszokra ervenyes, hanem a vilag osszes nepere. Csak egy pelda: a '80-as evek vegefele Vancouverben dolgoztam epitkezeseken - elegem lett egy idore a banyakutatassal jaro csavargasbol - es ebedidoben osszeverodtunk tobben, kozben beszelgettunk. Mikor kiderult, hogy Magyarorszagrol "menekultem" egy melos megjegyezte, hogy milyen szerencses vagyok, mivel Kanadaban szabadon gyakorolhatom a vallasomat, jarhatok templomba. Elosszor nem ertettem, miert mondja ezt. Kerdesemre kifejtette, hogy tudja a Vasfuggony mogott a kommunistak leromboltak a templomokat, nem lehetnek az emberek vallasosak sem. Mikor ezt cafoltam azzal, hogy voltam elsoaldozo, bermalkozhattam is sot a falumban majd ezer eve all a templom, lehordott mindenfele hazug komcsi agitatornak. :) Szo szot kovetett, a vegen mar habzott a szaja es csak azert nem kerult sor tettlegessegre, mert mindkettonket lefogtak a tobbiek. :)
---
"nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." (Tamási Áron - Ábel Amerikában)
---
Peace! :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.07. 10:54:21

@fotelzsukov: hozzátenném azért, hogy ha sokat érintkezel régiónkbeli középosztálybeliekkel, ott azért elég ritka az, hogy valaki ennyire képesség alatti legyen. Amerikai, angolszász világban ez nem feltűnő, én is kaptam Houstonban vállonveregetést a soccert kedvenc sportjának nevező embertől, hogy jó csapat az a Dinamo Budapest.

vergyula 2022.03.07. 10:58:43

@fotelzsukov: Talán a Janika című régi magyar filmben látható, ahogy a hosszú idő után Amerikából hazalátogató magyar húzza ki a listájáról a rossz dolgokat, amikre számított Magyarországon, de nem tapasztalja őket. Illetve felírja a jó dolgokat, amikkel találkozik.
Persze a filmnek ez a része propaganda.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása