Csehországban tervezik, hogy legyen bűncselekmény ezentúl az orosz-ukrán háborúban az orosz oldal támogatása. Szlovákia hasonlót tervez.
Persze az ok világos: Csehországban és Szlovákiában - ellentétben Lengyelországgal - jelentős az oroszpártiság.
Na, ez még az USA-nak sem jutott eszébe 1999-ben a Szerbia elleni agresszió esetében. Akkor "csak" lebombázták a szerb köztelevízió épületét, de börtönnel semmiképpen se fenyegették azokat, akik az amerikai álláspont ellen álltak ki.
Az orosz állami médiák kitiltása az EU-ból pedig kifejezetten komikus. Gondolom, a következő lépés az orosz rádiók zavarása lesz, majd egyes orosz internetes hírforrások blokkolása. Mintha visszakerültünk volna a szovjet rendszerbe... Pedig állítólag Putyin akarja visszaállítani a Szovjetuniót, de úgy tűnik, hogy Brüsszel ebben jóval Putyin előtt halad, nagy lépésekkel.
A Facebook-on és a hasonló platformokon még nem tilos az orosz álláspont megosztása, de ma már igaz, hogy az ukrán hírek automatikusan igaznak számítanak, míg az orosz hírek automatikusan álhíreknek. Aki normál módon használja a FB-ot, azaz nem alkalmaz tiltott algoritmus-átírást, az csak az ukrán álláspontot látja.
Én úgy látom, a nyugat háborút akar. Minden jel erre mutat. Úgy számolnak, most még van esélyük.
A bolgár honvédelmi minisztert leváltották. Nem, nem állt ki az oroszok mellett. Az ukrán oldalt támogatta, csak nem volt eléggé agresszív, túl mérsékelt mondatokat hangoztatott, nagyjából olyanokat mondott, mint a hivatalos magyar kormány-álláspont.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vergyula 2022.03.05. 12:27:53
S a kedves Vlagyimir már teljesítette is a nyugat akaratát.
Amúgy mi a helyzet az orosz kormánykritikus médiával? Minden fasza?
Illetve a helyzet "háború"-nak nevezésének büntethetőségével? Korrekt?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 12:30:53
Nehéz ügy. Mint Izrael 1967-ben.
vergyula 2022.03.05. 12:38:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 12:45:53
Izrael agressziót követett el, hiszen elsőként támadott.
Ahogy az USA is Németo. ellen 1944-ben.
Meg az OMM 1914-ben Szerbia ellen.
Azt kell nézni ki támad először, nem?
vergyula 2022.03.05. 12:57:05
Amúgy én ezt a "ki támodott először" szempontot sosem hangoztattam. (asszem)
Tudtommal a 6 napos háború úgy kezdődött, hogy egyiptomi vadászgépek behatoltak Izrael légterébe.
Az USA hadbaszállt az egyik oldalon, egyébként Németo. támadott először, ha nem is az USA-ra. Bár előtte elsüllyesztettek néhány amerikai hajót, akár vehetjük támadásnak is.
Nem számít. 14 sem. Elmúlt. Egyik sem menti fel Putyint, aki jelenleg is gyilkol.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.05. 13:01:14
"azt kell nézni, hogy neked melyikük világnézete szimpatikusabb"
így igaz
tűz fal 2022.03.05. 13:45:23
tűz fal 2022.03.05. 13:46:09
littke 2022.03.05. 13:53:29
Itt ez a "vétkes" cikk: www.newyorker.com/news/q-and-a/why-john-mearsheimer-blames-the-us-for-the-crisis-in-ukraine
vasútihíd 2022.03.05. 15:20:54
vasútihíd 2022.03.05. 15:21:51
vasútihíd 2022.03.05. 15:29:20
_Neville 2022.03.05. 15:29:25
vasútihíd 2022.03.05. 15:32:35
fotelzsukov 2022.03.05. 15:34:14
The Vineyard of The Saker, Zero Hedge, Smoothiex12, Moon of Alabama, OffGuardian, a kanadai Global Research, Club Orlov, Asia Times, etc.
---
Peace! :)
---
Ui: holnap lesz a napja, hogy uj antennarendszert epitek az SDRPlay ( www.sdrplay.com/rsp1a/ )radiovevomhoz a rovidhullamu hirszoro allomasok vetelere. 50 ev utan vegre hasznositom a katosagnal tanultakat - radiotavirasz voltam.:)
GyMasa 2022.03.05. 15:51:46
"mert az csak az ukránokat jobban egységbe kovácsolja és ez úgy látszik így is történt. "
Na, azért én óvatos lennék csak ezt az oknak megjelölni...
Nem tudhatod, mekkora segítséget ka Ukrajna az USA-tól nem hivatalosan.
Pl. lehet élő hírszerzési adatokkal (nagyon nagyban) az Ukrán csapatokat.
És azt simán lehet fű alatt is csinálni.
2022.03.05. 16:32:23
psiphon.ca/
vasútihíd 2022.03.05. 16:39:11
sync 2022.03.05. 18:26:36
littke 2022.03.05. 18:33:58
fundaluk 2022.03.05. 18:51:04
vergyula 2022.03.05. 19:00:07
fundaluk 2022.03.05. 19:18:12
mandiner.hu/cikk/20220304_ukrajna_stratagiai_nyugalom_nagykovet?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202203
GyMasa 2022.03.05. 19:29:44
Igen, és nézd meg, szerintem Ukrajna magában, USA hírszerzési segítség nélkül nem tudodd volna ennyire sikeres lenni.
Ugyanis Zelenszkij egy kifejezetten tehetségtelen, arrogáns vezetőnek tűnik, aki nincs tisztában a helyzetével.
Plusz nézd meg a kommunikációt Ukrán oldalról.
GyMasa 2022.03.05. 19:31:50
"Én elítélem az ilyesmit, de ilyenkor illik mutogatni a másik oldalra: mi van az orosz kormánykritikus médiumokkal Oroszországban? Működik még valamelyik? "
Valóban lehet mutogatni, de ez semmiképpen nem lehet sem oka, sem magyarázata, ha te is azt csinálod.
EGy ilyen lépéssel azt éred el, hogy nem leszel semmivel különb az ellenségednél.
És, egy liberális, szabad világban azzal tudsz a zsarnok fölé kerekedni, ha szabad vagy.
sync 2022.03.05. 19:42:14
tűz fal 2022.03.05. 19:50:59
Elérhető, csak előtte ellenőrzi hogy nem-e robotok támadják, gondolom okkal. Nem a magyar kormány rendelte el a cenzúrát, hanem a Szovjet-... - bocsánat megbotlott a nyelvem - Európai Unió.
tűz fal 2022.03.05. 19:52:48
vasútihíd 2022.03.05. 20:14:59
vasútihíd 2022.03.05. 20:18:34
GyMasa 2022.03.05. 20:37:09
"Sokan mutogatnak USAra, hogy ők is ezt csinálták sokszor lásd ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehát Amerika ugyanezt csinálta eddig 100-szor. Szerinted akkor az oroszok sem különbek az az ameriakiaknál most? "
Szerintem soha nem is voltak!
Mind a két oszág egy szuperhatalom, de az igaz, hogy az utóbbi pár évtizedben az USA volt az erősebb.
De, ez a szuperhatalmak velejárója!
És, ne feledjük, hogy az USA jelenlegi vezetése mellett (mögött) ott van az egész világot behálózó fősodratú média, amelyik teljes mellszélességgel témogatja ezt az őrületet.
GyMasa 2022.03.05. 20:38:45
Igen, csak, amint látod, Putyin megvédte a Belorusz kormányt, az USA meg beáldozza egész Ukrajnát a céljai miatt!
Ukrajna egyre inkább a "hasznos hülyének" tűnik ebben az aljas játszmában...
littke 2022.03.05. 20:42:09
GyMasa 2022.03.05. 21:09:15
index.hu/kulfold/2022/03/05/haboru-oroszorszag-ukrajna-orosz-ukran-konfliktus-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-hirosszefoglalo-szombati-percrol-percre/a-fegyvertelen-tuntetokre-lottek-az-orosz-katonak/
Ha az oroszok ezekre az emberekre lőttek volna, már egy sem élne.
vasútihíd 2022.03.05. 21:29:18
vasútihíd 2022.03.05. 21:33:26
GyMasa 2022.03.05. 22:15:31
Ma nem nagyon van neked a hírek tekintetében válogatási lehetőséged.
Az olvasod, amit a fősodratú, progresszív média eléd tesz!
Szóval, marad a sorok között olvasás, vagy a OSINT.
www.youtube.com/watch?v=M1aEv6kTxHg
És, sajnos a hírek igenis nagyon jól befolyásolni tudják a hallgatókat.
Például nem tudom, de neked feltüntek-e a következő, igen érdekes dolgok:
- Nincsenek ukrán katonai áldozatok, sem eszközök, sem emberek.
- gyakorlatilag nincsenek Ukrán polgári áldozatok sem
- AZ Oroszok a lakosságot támagdják, ami háborús bűn
- Ellenben az oroszok hullanak, mint a legyek, persze, ezt is mind csak ukrán forrásokból tudjuk
- Az Ukránok megsemmisítettek minden orosz hadianyagot IS
- Az Ukránok több hadianyagot zsákmányoltak, mint, amit 8 év alatt le tudnának gyártani
- Az Ukránoknak életbevágó szükségük van hadianyagokra, hogy győzhessenek
Szóval, te hogy oldod fel a fenit mondatokban feszülő, apró ellentétet?
GyMasa 2022.03.05. 22:16:51
Nem, ebből az látható, hogy a Belorusz nép reálisabban mérte fel a lehetőségeit, mint az Ukránok.
A Belorusz nép emiatt nem a térség leggazdagabbja, de nem lesz porig bombázva az egész ország...
GyMasa 2022.03.05. 22:29:27
Ja, igen és a legutóbbi, miszerint az oroszok "fegyvertelen tüntetőkre lőttek"
vasútihíd 2022.03.06. 06:35:35
Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbben már bejáratott világnézetük alapján keresnek hírforrást azaz olyat ami egyezik a saját világnézetükkel.
vasútihíd 2022.03.06. 06:36:29
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.06. 09:21:37
Érdemes utánaolvasni Henryk Józefowski munkásságának, aki a polesiei terület lengyel vajdája volt 1939 előtt, érdekes emlékei vannak az egészről, hogy vallott sorozatban kudarcot, hogy azt a népet kiemelje a passzivitásból. Jó példát is tudok hozni: nem annyira közismert hogy abban az időben arrafelé a malária volt a legpusztítobb betegség, és ugyanolyan ostoba ökör oltásellenességgel találkozott mint akár most.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.06. 09:22:25
GyMasa 2022.03.06. 12:34:21
"Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbben már bejáratott világnézetük alapján keresnek hírforrást azaz olyat ami egyezik a saját világnézetükkel. "
Ez igaz, csak most alapvetően a könnyen elérhető hírforrások bizony nagyon erősen csak az agyik fajta világnézet által preferált hírekhez engedik hozzájutni a hírfogyasztókat.
Meg, aztán ne feledd, hogy mennyire nagyonsok idő (meg, mondjuk tudni kell legalább angloul, de jó, ha oroszul is) kell ahhoz, hogy mondjuk te nézz utána magadnak.
Azért, ha egy OSINT oldalt is olvasol, ott is rengeteg hozzászólást kell elolvasni, hogy egyáltalán legyen esélyed kibogozni az igazságot.
És, még az sem 100% megbízható.
GyMasa 2022.03.06. 12:37:05
Igen, csak ugye ez b*ssza a Bolderone félék csőrét, hogy ők EGYÜTT akarják a két dolgot. Azaz jólétete, békét meg nyugalmat Oroszország határországaként...
Nem értik meg, hogy az nem fog menni (max. ideig-óráig, lásd az Ukránokat)
Persze a Balti államok szerencsések voltak, mert nekik megadatott egy időintervallum, amikor választhatták mindkettőt. És, őkl éltek is vele.
GyMasa 2022.03.06. 12:38:56
Nem vagyok nagy fehérorosz szakértő, úgyhogy köszi az üerdekes infot!
Mindenesetre, úgy tűnik, a mulyaságuk (ezt LY-el kell írni, ugye) jót tett a túlélésükkel kapcsolatban...
GyMasa 2022.03.06. 13:39:59
index.hu/kulfold/2022/03/06/haboru-oroszorszag-ukrajna-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-nato-hirosszefoglalo-vasarnapi-percrol-percre/zelenszkij-az-amerikai-kongresszusnak-lehet-hogy-most-latnak-utoljara-elve/
vergyula 2022.03.06. 14:30:49
Lehetnék én is 2022.03.06. 14:47:24
Lehet sokkal kevesebb mobiltelefon és hamburger esne le Ukrajnának, de többen maradnának életben.
Lehetnék én is 2022.03.06. 14:49:56
1. beavatkozás a háborúba -csúnya dolog
2. akkor kinek is az érdeke? (ez már az elejétől világos)
3. Miből fogja ezt Ukrajna kifizetni?
4. Biztos, hogy a medve ettől rövid tábon legalább megnyugszik?
vasútihíd 2022.03.06. 16:45:33
GyMasa 2022.03.06. 18:50:40
Irónia?
Egy éppen a győzelem küszöbén álló kormányfő nem küld ilyen özenetet.
(persze, elnézve a hadi helyzetet, nem is néz úgy ki, hogy győzelemre állnának z Ukrán csapatok.)
GyMasa 2022.03.06. 18:53:18
Szerintem most az Ukrán oldalról az a cél, hogy mindenkit belerángassanak ebbe a konfliktusba tevőlegesen.
Azt nem értem, hogy hogyan nem értik meg ezt a két, alapvető tudnivalót:
- Egy Ukrajna nem győzhet Oroszország felett.
- Ha, ebbe a konfliktusba akár az EU, akár a NATO, akár az USA beleavatkozik, akkor az automatikusan a 3. Világháború, legnagyobb eséllyel atomfegyverek bevetésével.
GyMasa 2022.03.06. 18:54:09
vasútihíd 2022.03.06. 20:16:15
vergyula 2022.03.07. 07:00:52
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.07. 08:19:57
fotelzsukov 2022.03.07. 10:09:17
"Mindmáig ezek nem a legélesebb kések a fiókban ..."
Ez nem csak a beloruszokra ervenyes, hanem a vilag osszes nepere. Csak egy pelda: a '80-as evek vegefele Vancouverben dolgoztam epitkezeseken - elegem lett egy idore a banyakutatassal jaro csavargasbol - es ebedidoben osszeverodtunk tobben, kozben beszelgettunk. Mikor kiderult, hogy Magyarorszagrol "menekultem" egy melos megjegyezte, hogy milyen szerencses vagyok, mivel Kanadaban szabadon gyakorolhatom a vallasomat, jarhatok templomba. Elosszor nem ertettem, miert mondja ezt. Kerdesemre kifejtette, hogy tudja a Vasfuggony mogott a kommunistak leromboltak a templomokat, nem lehetnek az emberek vallasosak sem. Mikor ezt cafoltam azzal, hogy voltam elsoaldozo, bermalkozhattam is sot a falumban majd ezer eve all a templom, lehordott mindenfele hazug komcsi agitatornak. :) Szo szot kovetett, a vegen mar habzott a szaja es csak azert nem kerult sor tettlegessegre, mert mindkettonket lefogtak a tobbiek. :)
---
"nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." (Tamási Áron - Ábel Amerikában)
---
Peace! :)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.07. 10:54:21
vergyula 2022.03.07. 10:58:43
Persze a filmnek ez a része propaganda.