magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Vége?

Két hét telt el az orosz-ukrán háború kezdete óta.

Olyan erős érzésem van, hogy valakik elszámolták magukat Moszkvában. Vagy eleve ellenséges beépülés zajlott. Ugyanis az eredeti terv az volt, 72 órán belül elesik Ukrajna.

Arra volt minden alapozva, hogy nem lesz szükség hosszú hadműveletekre. Hanem vagy a meglévő ukrán vezetés megadja magát, vagy puccs zajlik le Kijevben, s az új vezetés elfogadja az orosz követeléseket.

Persze, nyilván az orosz fél meg fogja nyerni a háborút, de ennek a módja nem az, aminek kellett volna lennie.

Ez az orosz katonai győzelem ugyanis a NATO politikai győzelmét jelenti. Ami persze rossz hír.

Most már csak abban reménykedhetünk: Oroszország képes lesz gyorsan felépülni ebből a kudarcból.

Most a hírek arról szólnak, az orosz haditerv 15-napos volt eleve. De erősen kétlem ezt. Én arra számítottam, az ukrán ellenzék vezérével - Viktor Medvedcsuk - az élen ellenkormány fog alakulni pár napon belül, ez pedig nem következett be. Persze az is lehet, ezt a lépést előrelátta az ukrán kormányzat, s elzárták Medvedcsukot.

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3317769886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kunzoo 2022.03.09. 06:38:14

Ellenséges beépülés? Saját hülyeség.
Putyin ha megkérdi, felkészült-e a hadsereg, csak egyféle válasz lehet. Itt ütközik ki a tekintélyelvű vezetés hibája. Ki merte volna a szemébe mondani hogy nem,
Tuti feltette azt a kérdést is, hogy szeretik-e őt az ukrának. Hát persze! Vlagyimir Vlagyimirovics. Ki merte volna a szemébe mondani az ellenkezőjét?
Ha az orosz kisebbség szeretné Ukrajnában, akkor az ukrán hadseregnek nem lenne maradáda Harkovban. De nem ez történt. Az lesz a következő probléma ha az ukrajnai oroszok majd nem akarnak Oroszországban élni. Pedig ez a háború alapja. Az ukrajnai oroszok nem ukrajnában akarnak élni, hanem Oroszországban. Nagy baj lesz ha hivatalosan is kiderül hogy nem.

kunzoo 2022.03.09. 06:41:13

Medvecsuk nyilván nem hülye. Ha ellenkormányt alakítana, ő lenne Otto Kuusinen. Az végleg ellenük fordítaná világot meg a helyi oroszokat.

Madarász Henrik 2022.03.09. 06:54:22

Putyin és a felső vezetés több komoly hibát is elkövetett,
1. Az ukrajnai oroszok nem várták felszabadítóként az orosz hadsereget, ez a orosz titkosszolgálatok sara, hogy nem tudtak előre erről.
2. Nem 1943 van. az orosz fiatalok már olyanok mint a nyugatiak, nem akarnak meghalni az orosz népért ( nálunk sem sokan akarnának meghalni Erdély visszaszerzése miatt )
3. Átvágta Putyint az orosz hadsereg felső vezetése, ellopták a hadsereg fejlesztésére szánt pénzek egy részét , ezért csak a rakétatechnológia és az az atomfegyverek korszerűek, a szárazföldi hadsereg fegyverzete elavult,
4. Semmit nem tanultak Szíriából és az azeri-örmény háborúból, hogy a drónok és a páncéltörő rakéták mekkora pusztítást tudnak végezni a tankokban.
5. Későn kezdtek bele a háborúba, mert megvárták az olimpia végét, amikor már sár borít mindent Ukrajnában és csak az utakon tudnak közlekedni a tankok.

kunzoo 2022.03.09. 06:57:16

Vicces lesz ha Svédország és Finnország ennek hatására belép a NATO ba. Aztán Szentpétervár pár kilométer távolságra kerül a csúnya NATO tól. Miközben azt hangoztatták, cél hogy ne kerüljön közel a NATO. A finneket is megtámadják? Nem merik.

Madarász Henrik 2022.03.09. 07:12:16

Gazdaságilag is ritka szarul készültek fel a háborúra. Hogy lehet valaki ilyen barom hogy az orosz valutatartalékok felét nyugati bankokban tartja, ahol egyszerűen lefoglalják ? A Kínába vezető gáz és olajvezetékeknek is rég kész kellene lenniük, ha nyugat bojkott alá veszi az orosz gázt és olajat, nem csak egy gázvezeték legyen oda.

midnight coder 2022.03.09. 07:21:40

@Madarász Henrik: Ez így igaz. De szerintem abból indultak ki, hogy a világ ezt ugyanúgy két ország magánügyének tartja majd, mint az amcsiknál az iraki háborút. 2003-ban senkiben nem merült fel Európában hogy ki lehet rabolni valakit csak azért mert amerikai állampolgár és történetesen az USA épp megszáll egy független országot. Senkiben nem merült fel az amerikai kinnlévõségek lefoglalása, vagy embargó az amerikaiak ellen.

Madarász Henrik 2022.03.09. 07:36:50

@midnight coder: Kína most sokat tanulhat az oroszok kárán, szerintem majd elkezdik eladni az amerikai államkötvényeket és megszabadulni az USA vállalatok részvényeitől.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.09. 08:10:25

Honnan van az a vélelem, hogy 72 órán belül kellett volna győzni? Itt megint az van, hogy feltételezésekre meg fake news-okra alapozva agyalgunk.
Amúgy várhatjuk a végét, mert a neheze Magyarországnak csak akkor kezdődik, ha - ne legyen igazam - a frusztrált sukevista szics csürhe ráindulna a kárpátaljai magyarokra.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2022.03.09. 08:26:02

Én is villámháborút vártam, de mondjuk nem sok információm van az ottani helyzetről. De nem tudhatjuk, hogy Putyin mire gondolt, mi volt a hadművelet tervezett hossza. Mondjuk elég fura, hogy ott sorakoznak Kijev előtt, és nem csinálnak semmit egy hete. De ne igyunk előre a medve bőrére... ;-)

kunzoo 2022.03.09. 08:26:19

@midnight coder:
Ott azert hozzá kell tenni hogy Szaddám korábban agresszor volt. Meg népirtó. Emiatt bocsánatos bűnnek tartották hogy utólag kidobták a hatalomból.

Ukrajna nem lőtte Scud rakétákkal más országát, meg nem foglalta el mondjuk Moldovát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.09. 08:27:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: itt egy dolog tűnik fixnek, ami remélhetőleg nem fake news, hogy újraindították a forró vonalat, tehát nem indul el az atom.
Minden más eddig fix teória, ahogy @Serény Vélemény: egyik videójában is mondják, kevés a valós adat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.09. 08:30:18

@fofilozofus: nem furcsa az, teljesen egyértelmű miért csinálják a várakozást.

2022.03.09. 08:32:38

@Madarász Henrik:
elsődlegesen nem az a kérdés, hogy hány méterre van a rakéta. az is lényeges persze. de ugye így helsinki-re is ellenséges rakéták néznek majd. és ott lesznek orosz ügynökök, politikai felforgatók. a nato tagság kétélű fegyver. ebben a helyzetben persze nem nagyon tehetnek mást, mint feladják a semlegességet.

orosz szempontból a kérdés az, hogy kialakul-e egy katonai erőfölény a kelet-európa síkságon.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Europe_landforms_East_European_Lowlands.svg
ezt a térséget egyben lehet védeni. és ebből adódik-e egy katonai erőegyensúly európai unióval. illetve az európai unió képes lesz-e érdekeit érvényesítve ellensúlyozni az usá-t.

2022.03.09. 09:03:13

@kunzoo:
ez egy proxy háború.
oroszország nem ukrajnával háborúzik, hanem a nato-val ukrajnában, amelyik nem nato tag.

kunzoo 2022.03.09. 09:18:28

@cvsvrs:
Ez baromság. Ukrán katonák halnak meg. Svedország is küldött fegyvereket meg a finnek is. Ők nem NATO tagok. Oroszország Ukrajna területeire jelentett be igényt. Azok konkrétan ukrajna területei, nem a nato-é.

kunzoo 2022.03.09. 09:19:15

@cvsvrs:
Na mert most nincsenek?

2022.03.09. 09:19:37

@Madarász Henrik:
ugye most mindenki azt mondja, hogy a szövetségesi érdekkörein kívül eső gazdasági érdekeltségeire igyon hideg vizet. a londoni oroszokat kisemmizik. modván, hogy a pénzük piszkos ügyletekből ered. erre a válasz az lesz, hogy az oroszok felszámolják a nyugat érdekeltségeit, illetve maguktól számolják fel. erre mit lép kína. mert ha nacionalizálja a kínai-német vegyesvállalatokat, akkor németország (és ezzal európa) globális versenyképességének vége van.

2022.03.09. 09:21:47

@kunzoo:
azért uralkodnak a szociálliberális pártok, mert nincs orosz propaganda.

2022.03.09. 09:31:14

@kunzoo:
európának is jobb lenne ha nato tag lenne, önálló hadsereggel (us/eu army), eurázsiai békepartnerségben. ez volna a katonai erőegyensúly. de egy ilyen felállásban nincs balliberális kormányzás. ebből jobber kétharmad adódik.

orbán kénytelen egyet balra sasszézni, macron kettőt jobbra és puszi pajtások. ebből egy erősen poroszos világ adódik németországban, a tiszti szolgák nemzeti liberálisok a kancellárián. egy ilyen világban a munkáspárt értelmezhetetlen a briteknél.

az ortodox nacionalizmus és az liberális dogmatizmus visszaszorul a balkánra. és persze előbbi megmarad oroszországban utóbbi az usá-ban.

midnight coder 2022.03.09. 09:31:47

@kunzoo: Nézd, arrafelé kb. az az alternatíva, hogy a világi diktátor bezár a börtönbe pár ezer embert és kivégez évente pár százat, vagy elengedi a dolgot és jön az IS. Mint ahogy Szaddam buktatása után jött is. És igen, volt az Öbölháború. Ha utána felakasztják Szaddámot, az korrekt lett volna. De több mint tíz évvel késõbb? És nem azért mert anno csúnyaságokat csinált, hanem a nem létezõ vegyifegyverek miatt "nácitlanítottak".

2022.03.09. 09:54:40

@kunzoo:
egy orosz-ukrán kormány idején azok a nato területei. azzá váltak volna. és mivel a nato tagállamok a krím önállóságát nem ismerték el ezért a nato ukrajna nevében visszafoglalhatta volna. és így oroszországot kiszoríthatta volna a fekete tengerről. vagy kiszoríthatná feltéve, hogy kijev bekerül az észak-atlanti katonai szövetségi rendszerbe.

ezt kellett megakadályozni az oroszoknak. nyilván célszerűbb lenne, vagy lett volna békés úton megakadályozni. azt mondani, hogy oroszországnak vannak területi igényei ukrajnával szemben. és ha kijev az eurázsiai katonai tömbből kiszakad, akkor az háborút jelent. nyilván jobb lett volna ezt egyértelműen kimondani.

de ez esetben moszkvát szankciókkal sújtották volna. mondván, hogy ez nem jogos követelés, hanem brutálisan agresszív fenyegetés. és úgy próbálták volna megdönteni putyint. aki meg ehelyett inkább háborúzott.

kunzoo 2022.03.09. 10:04:49

@cvsvrs:
Tehát szerinted a nato bevállalt volna egy atomháborút a Krímért?
Másodszor ha Ukrajna támad, nem érvényes a szerződés.
A rengeteg orosz miatt Ukrajna sosem kapott volna modern technikát, F35 vagy tankot. Hiszen könnyen az oroszok kezére játszotta volna egy orosz nemzetisegű dezertőr. Ezt jól tudták az oroszok is.

GyMasa 2022.03.09. 10:05:26

@Madarász Henrik:
Kína most jegyzetel Tajvannal kapcsolatban.
Figyeli, mik az ő esélyeik.

GyMasa 2022.03.09. 10:08:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
De, nem úgy volt, hogy te sem számítottál arra, hogy megtörténik?
Mint, ahogy én sem.
Én nem láttam biztosítva azt, hogyan tudja Putyin stabilizálni a helyzetet kellően hosszú távra (azaz olyan 20-50 évre)

kunzoo 2022.03.09. 10:08:48

@cvsvrs:
Kína az exportból él. Nem erdemes feldühíteni a felvevőpiacait, mert ha embargó lesz, éhenhalnak, tízmilliós munkanélküliséggel. Egy kereskedelmi háborúban alulmaradns mert a legnagyobb felvevőpiacait nem tudja kiváltani Oroszországgal.

2022.03.09. 10:09:03

@kunzoo:
van ez az index cikk.
index.hu/kultur/2022/03/09/egy-lepesre-vagyunk-hogy-ukrajna-ujra-a-kozakok-foldjeve-valjon/
és ebben van egy térkép. ahol ez a néprajzos kutatott. na az ukrajna. a kozákok földje. a dnyeper alsó folyásának vízgyűjtője gyakorilatilag. és ez a kelet-európai síkvidék egyik óriás tájegysége.

és mível ezt a síkságot egyben lehet védeni ezért ezt nyilván célszerű egy katonai tömbbe szervezni. a nato azt mondja, hogy ezt majd ő uralja. ha németország is a nato bábja, akkor miért ne lehetne ukrajna is egy bábállam. vagy akár oroszország. a német kormány se tud érdeket érvényesíteni (az olcsó orosz nyersanyag és a fejlett német technológia összekapcsolása kölcsönösen előnyös lenne, de amerika ebben ellenérdekelt, vagy legalább is az amerikai külügynek van egy ilyen elképzelése, amit briteknek és a franciák is támogatnak.) az oroszok meg nyilván azt mondják, hogy a kelet-európai síkvidék nagy-orosz érdekszféra. mindig is az volt.

és ebből lesz egy konfliktus, aminek a győztese a nevető harmadik kína. mert ők egyrészt árat emelhetnek, másrészt nacionalizálhatnak. ha mindenki azt teszi, akkor nyilván ők is ezt teszik. a globális pénzügyi rendszer szétesésével pénzügyi károk érik őket. egyszerűen mindenki lefoglalja azt a reálgazdasági portfoliót, ami a szövetségi rendszerén belül van. stip-stop. királypecsét-mindenpecsét.

és majd lesz moszkvai макдоналдс. egy orosz oligarcha kezében. az alkalmazottai majd megsütik a marhahúst amerikai módra. és ha valakinek ahhoz van kedve, akkor mehet a moszkvai orosz mekibe.

ami most történik abból ez következik. szabad kereskedelem helyett szabályozott kereskedelmi útvonalak. elsődlegesen a szövetségi rendszeren belül és később a szankciók feloldásával azok között.

és ha ez nem következik be, akkor az világháborúval fenyeget.

2022.03.09. 10:15:18

@kunzoo:
éhen halnak? ne viccelj már. fél világot ellátják áruval. azért cserébe kapnak élelmiszert. kínában a szegénység úgy számolható fel, hogy a továbbiakban nem adnak mindent szirszart olcsón. aki szeret barkácsolni az vegyen meg egy komplett készletet, mert nem lesz olcsó.

GyMasa 2022.03.09. 10:20:06

@kunzoo:
És, szerintem a CIA meg hírszerzési adatokkal segíti az Ukránokat.

kunzoo 2022.03.09. 10:26:31

@cvsvrs:
Ez vékony jég. Ukrajna például a kínai gabonaszükséglet több mint felét biztosította. Biztosan boldogok a kínai elvtársak, Puyin bátya ezt lezúzta. A penz addig ér valamit, amíg van kaja. Egy kereskedelmi háborúban Europa tovább magvan lapostévé meg okosteló nélkül mint Kína kaja nélkül.
A chiphiányt is tudja kezelni az autóipar ha kell. Majd letekeri kézzel az ablakot a júzer, vegső esetben visszaállnak egy regi technológiára. 20 éve egy darab chip sem kellett az autókba. Kaja nélkül viszont nincs tovább.

kunzoo 2022.03.09. 10:28:36

@GyMasa:
Lehet, bár egy ukrán, főleg egy ukrajnai orosz százszor könnyebben épül be Oroszországban mint bárki más. Úgyhogy én inkább azt gondolom hogy az ukránok tudják kisegíteni a többi szolgálatot.

Tapi2021 2022.03.09. 10:36:23

A teljesen váratlan és heves NYUGATI reakció írta ezt szerintem felül. Az első két nap kritikus volt az ukránoknak, de amikor látták, hogy a fél világ - a szankciókkal önmagát is tökön szurkálja inkább, csak nehogy az oroszoké legyen a meccs -, plusz vagon szám kapta a modern fegyverzetet - az oroszok meg odaküldték a 40 éves technikát és az újoncokat -, meg miegymást (hírszerzési infókat...), akkor felbátorodtak, és a belső ellenzék, az ott élő oroszok is gyorsan rájöttek, hogy ha lépnének, kezdődne számukra a barkóba, hogy ki lövi őket tarkóba!

Így elmaradt a "forradalom" vagy a puccs, és a megadás is.

Az ukránok máris irtják a "hazaárulókat"!!!

Ahogy írod, Oroszország ezt politikailag, erkölcsileg elveszíti.

Erről pár napja volt egy cikk:

kuntakinte100.blog.hu/2022/03/02/vesztes_haboru

Tapi2021 2022.03.09. 10:45:51

@Deak Tamas: "a frusztrált sukevista szics csürhe ráindulna a kárpátaljai magyarokra. "

És ez reális lehetőség. Félnek is ettől a kárpátaljaiak!

2022.03.09. 10:55:06

@kunzoo:
a zsömle kisebb lesz, több lesz az adalékanyaggal. és majd kínában marozsán elvtárs elmagyarázza a kis úttörőknek. megindul az államvezérelt bartell.

2022.03.09. 11:11:30

@kunzoo:
a nato nem ismerte el orosznak a kírmet, ami azt jelenti, hogy vissza akarják szerezni.
ha ukrajna nato tag, akkor erre van esélyük.

GyMasa 2022.03.09. 11:54:31

@kunzoo:
Nem ilyenekre gondoltam, hanem naprakész adatokkal az orosz csapatok mozgásáról.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2022.03.09. 12:10:33

Elolvastam egy mai cikket:
moszkvater.com/a-haboru-elso-aldozata-az-igazsag/

Ebből elég meredek dolgok sejlenek fel:

1. Az ukránok katonailag nagyon nagy szarban vannak, gyakorlatilag a főerőiket körbekerítették az oroszok. Így már érthető, hogy miért nem csinálnak "semmit": várják, hogy bezáruljon a gyűrű, oszt majd egyenként tárgyalnak/kiéheztetnek stb.

2. A múltkor azon röhögtünk, hogy lezuhant egy román MIG és utána a megsegítésére indított helikopter is. A cikk azt sugallja erősen, hogy a ruszkik lőtték le őket. Állítólag az oroszok ezt is sejtetik, ha nem is nyíltan ismerik el. Szóval a NATO megpróbálkozott, hogy meddig mehet el. Tegnap előtt voltunk legközelebb egy világháborúhoz, azt hiszem (már ha ez igaz).

Egy biztos van: SEMMIT sem szabad elhinni, ami a sajtóban megjelenik. Pl. ugyanebben a cikkben volt, hogy az ukránok a térképen több száz kilométerrel keletebbre rajzoltak be egy várost a térképen, hogy az emberek azt higgyék, hogy az oroszok még elég messze vannak. :-))))))))))))))))))) Gondolom, helyi ezt nem veszi be, de egy nyugati biztosan.

Nem értek egyet ezzel a bejegyzéssel, szerintem nem annyira rosszul állnak az oroszok. Persze, hogy utána mi jön, azt senki sem tudja. Mert ugye a békét akarják alapvetően megnyerni, nem a háborút. Ezért kímélik a

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.09. 12:19:43

@Tapi2021: hát, reméljük a külügyben is tudnak erről ... bár lehet hogy nem hiszen nekünk minden szavunknak hangosan a kárpátaljai magyarokról kellene szólnia. Megnézem majd a román sajtót, mit írnak a saját csernovicikról.

Serény Vélemény 2022.03.09. 12:39:29

@fofilozofus: A tényleg szakértők azt mondják, hogy 4-6 hét. Akkor mind a két fél kifogy a munícióból, csakhogy az ukránok teljesen, az oroszok meg gondolkodhatnak akár abban is, hogy lecserélik a katonáikat a kevésbé képzett sorozott állományra.
A hülye nyugat meg belelovalta az ukránokat egy teljességgel elhibázott öngyilkos küldetésbe, az oroszokat meg egy elhúzódó háborúba, mert a nyugatnak fontosabb volt Oroszország megroppantása, mint a béke, meg az, hogy a közel kelet ne boruljon lángba, meg az, hogy ne legyenek a járvány után éhínségek is, meg hasonló következmények sokasága.

Serény Vélemény 2022.03.09. 12:41:52

@Tapi2021: Az elején az ukrán párti propaganda már akkor orosz tömeggyilkosságokról beszélt, amikor még szemmel láthatóan az ukrán katonákra is vigyáztak az oroszok.
És a hisztériát az már nem töri meg, amikor kiderült, hogy azok a határőrök azon a szigeten nem meghaltak, hanem megadták magukat, és egyébként biztonságban vannak, és még el is engedték őket az oroszok...

kunzoo 2022.03.09. 13:11:14

@cvsvrs:
A kaja kevés a világon. Kínában már lehet ősszel kevés lesz. Ha kiesik az ukrán export, nincs honnan pótolni. A búza nyáron megtermett, annyi amennyi. Utólag nem tudod növelni a termeléset mint egy ipari cikknek.

kunzoo 2022.03.09. 13:14:01

@cvsvrs:
Kom9lyan gondolod hogy felvesznek egy területileg nem szilárd tagot, aki egy atomhatalommal van területi vitában?

kunzoo 2022.03.09. 13:16:19

@GyMasa:
Szerintem azt egy emelt szintű műholdas szolgáltatás megvásarlásával simán megoldják.
Szerintem létezik valamiféle Google Maps napi frissítéssel.

GyMasa 2022.03.09. 13:23:31

@kunzoo:
Minek vásárolják meg, ha az USA ingyen odaadja nekik egy sokkal pontosabb adatokat?
Esetleg még profi elemzésekkel is megtámogatva...

littke 2022.03.09. 14:21:30

Ja szerintem is ezt az oroszok nem így számították. Pedig erre kellett volna számítani, és főképpen nem kellett volna bevonulni.

Most aztán minden ami orosz sárba van tiporva, ebből nehéz lesz kimászni még katonai győzelemmel is.

Nagy kár. Ez egy amcsi győzelem, ott huzogatják a drótókat, Ukrajna csak a paraszt a sakk táblán.

parttalan 2022.03.09. 14:52:18

A ruszkik nem számítottak katonai ellenállásra. Azt hitték, a harckocsik átlépése a határon, a puszta túlerő demoralizálja és fegyvereik eldobására készteti őket.

Nem így történt.

Gery87 2022.03.09. 15:05:57

Azt mondják az ukrán identitás sokat változott 10 év alatt, egységesebbek mint valaha...ebben Donbasznak és Krímnek (a kiválásuknak, elcsatolásuknak) nagy szerepe volt.
Már nincs meg az amit anno tudott az ember meg tanult, hogy van egy alapvetően keleti oroszbarát rész, meg egy nyugati europeer...

Ezért nem jött össze az orosz bábkormány meg a kevés ellenállás.

Oroszország semmit nem tud ajánlani az ukránoknak a pufferzóna létért cserébe, se identitást, se pénzt...semmit.

Ettől még persze sokban igaza van Oroszországnak, vannak jogos érdekei ahogy az ukránok sem szentek, továbbra sem díjazom a sovinizmusukat!

Ez egy imperialista háború és mi csak szívhatunk benne.

sync 2022.03.09. 15:26:27

Mondjuk ki, hogy ezzel Orbán Brüsszel-ellenes, oroszbarát , illiberális politikája megbukott. Sajnos a magyar nép még nem tud róla. Kis idő, amíg felébred.

Tapi2021 2022.03.09. 15:43:43

@cvsvrs: Amerika elérte, hogy Európa feladja az összes pozícióját, amit eddig kiépített Oroszországban és a térségben!
Miért is?

Ha az oroszok ezek után bemondják, hogy, aki cserben hagyott minket és önként kivonult, MINKET BÜNTETVE!, az nem vonulhat újra be, akkor nagyon nagy szopacsok jönnek.

Hurrá, hurrá ész nélküli önszívató szankciók, hisztéria. :-(

Tapi2021 2022.03.09. 15:52:03

@sync: Nem unjátok még ezeket a sületlen agitprop szövegeiteket? :-(

A JÓ diplomácia nem olyan, ahogyan ti ballibek elképzelitek, hogy mindig csak egy irányba nyaltok, máshová meg köpködtök. Akár jó az az ORSZÁGNAK, akár nem.
Méltó szolgálói vagytok annak a nyugatnak, amely önérzetesen megszívatja önmagát is, mert csak.

Mások viszont úgy gondolkodnak, hogy MINÉL TÖBB A BARÁTUNK, ANNÁL JOBB! (Pláne, ha az éves energiaszükségletünk több, mint fele tőlük jön! De ezt ti sem fogjátok fel. Majd, ha addig baszakodtok, hogy nem jön...!)
Ilyen pl. a jelenlegi magyar kormány!!!

Ne adja Isten MZP-nek vagy Ferinek, hogy kormányra kerüljenek, mert nagy égés lesz, amikor canossát járnak Moszkvában, megszaggatott ruhában, hamuval a fejükön, hogy legyen gáz, áram jövőre is!!!!!!

vergyula 2022.03.09. 16:04:48

@Tapi2021: Igaz, igaz. Túl sok függés, kesze-kuszán a világon át. A szankciók hatásai jól mutatják.
Kompromisszumok. Kapsz olcsó gázt, de elnézed, hogy speciális katonai műveletet hajtok végre. És képviselsz, ne'adjisten támogatsz a klikkedben. Nincs jó megoldás.

fotelzsukov 2022.03.09. 16:19:08

A McDonald's után a Coca-Cola, a Pepsi és a Starbucks is kivonul az orosz piacról
hirado.hu/kulfold/cikk/2022/03/09/a-mcdonalds-utan-a-coca-cola-a-pepsi-es-a-starbucks-is-kivonul-az-orosz-piacrol/#
Erdemes ezek utan egyaltaln elni? :(
---
"Vége, vége, vége mindennek,
Vége a jo kedvunknek."
www.youtube.com/shorts/9Z2hOPTuOeU
(Körben áll egy kislányka)

Tapi2021 2022.03.09. 16:34:53

@fotelzsukov: Erős felindulásból elkövetett kivonulások!
Akkor lesz érdekes, amikor vissza akarnak majd vonulni!

fotelzsukov 2022.03.09. 16:48:12

It's the end of the world as we know it
AND I FEEL FINE !!! :)))))))
www.youtube.com/watch?v=xnW0oi7iPQ4
---
Vannak meg a temahoz illő videoim! Akartok linkeket? :)

Billy Hill 2022.03.09. 16:58:36

@Tapi2021: "Az éves energiaszükségletünk több, mint fele tőlük jön! De ezt ti sem fogjátok fel. Majd, ha addig baszakodtok, hogy nem jön"

Részemről elfűtögetek én demokratikus palagázzal is, de azt előbb jóárasítani is kellene (vagy 2002-es zsargonnal élve "olcsítani"). Csak megéri a gringóknak hasonló áron odaadni mindenkinek (pl. a német iparnak is), mint amennyibe az orosz kerül!

fotelzsukov 2022.03.09. 16:59:40

Armageddon carry me home!!! :)
www.youtube.com/watch?v=dBmvElD_0Ow
(Prism - Armageddon)
"Jerry and Linda in the whitehouse
President sleepin' in his shoes red phones ring in the blackout
Ain't got time to lose U-boats off New England
Enemy submarines from Boston to Miami
On a red alert, you better scramble all the F-15's"

fotelzsukov 2022.03.09. 17:07:58

PLANET OF THE APES (1968) - Lady Liberty Destroyed
www.youtube.com/watch?v=XvuM3DjvYf0
---
Stupid White Men. Yes, we're! :(

2022.03.09. 17:09:21

@kunzoo:
a terv az, hogy a ruszkik bemennek a donbass-ba. és erre az usa felvette volna ukrajnát azonnal. merkel vétózott. és scholz vétózna? és ha ő nem, akkor orbán se. marcon se vétózna, mert eladján a fegyvert. és a szankciókkal németek buknak.

putyin bemegy luganszkba és donyeckbe. és megáll úgy, ukrajna nato tag. két választása volt. vagy bemegy és elfoglalja az egészet. vagy nem megy be.

fotelzsukov 2022.03.09. 17:18:32

Beware the Beast Man
www.youtube.com/watch?v=49J-VcYQOKg
---
"Beware the beast man,
for he is the devil's pawn.
Alone among God's primates,
he kills for sport, for lust, for greed.
Yea, he will murder his brother to possess his brother's land.
Let him not breed in great numbers,
for he will make a desert of his home, and yours.
Shun him. Drive him back into his jungle lair,
for he is the harbinger of death."
(The 29th Scroll, 6th verse)

Mr. Hyde 2022.03.09. 17:23:16

A "villámháború" stratégiával a nyugati sajtó kezdte temaziálni a kérdést.
Orosz részről semmi nem utalt arra, hogy villámháborús tervek lennének.

Az elemzések valószínűleg a potenciális orosz katonai képességekből indulnak ki. Egy összfegyvernemi műveletekből álló háborúval minden bizonnyal 2-3 nap alatt porig lehetne rombolni Ukrajnát, de jól láthatóan nem ez a cél, hanem egy visszafogottabb kényszerítés.

Persze azért a villámháborúra vonatkozó időérzékünket se veszítsük el.
Lengyelország német páncélosrohamokkal való térdre kényszerítése több mint egy hónapig tartott.
Az USA-nak is 6 hét kellett, amíg mélységi bombázásokkal, nehéztüzérséggel, légtér zárral, 3 oldalról támadva bevette Irakot.
Irak területe kétharmad része Ukrajnának...

sync 2022.03.09. 17:34:39

@Tapi2021: Ez részemről nem jámbor óhajtás. Ez már tény. Orbán megbukott. Akár győznek az oroszok, akár nem.

Mr. Hyde 2022.03.09. 17:37:20

Biztos, hogy az a fél számította el magát akinek a legutóbbi lépése is meglepetésként ért minket?

Tényleg azt gondolja valaki, hogy az orosz stratégák nem elemeztek végig minden al-forgatókönyvet is erre vonatkozólag az utóbbi 6-8 évben?

Tényleg azt gondolja valaki, hogy az orosz biztonsági szolgálatnak nem voltal pontos információi az ukrán társadalom tényleges viszonyairól?

A sokadik szkander-forduló után még mindig azt hiszi valaki, hogy a Putyin egy amatőr kezdő, aki simán benézi?

A mostani helyzet leginkább azokhoz a filmes jelenetekhez hasonlít, amikor az kegyetlen agyafúrtságáról ismert, mindenki által üldözött főgonoszt meglepő módon már a történet elején sikerül kézre keríteni, de aztán kis hatásszünet után az események sokkoló módon bizonyítják, hogy éppen ez volt a terv nyitánya.

fotelzsukov 2022.03.09. 17:43:24

@Mr. Hyde:
Azert ezt is vegyuk figyelembe:
www.statista.com/statistics/1293492/ukraine-war-casualties/
"Az ENSZ Emberi Jogi Főbiztosának Hivatala (OHCHR) összesen 516 civil halálos áldozatot igazolt az Ukrajna elleni orosz katonai támadás során 2022. március 8-án. Közülük 37 gyermek volt. Ezenkívül a jelentések szerint 908 ember megsebesült. Az OHCHR azonban megállapította, hogy a valós számok magasabbak is lehetnek."
Hasonlitsuk ossze ezeket a szamokat az iraki, szerbiai, stb. haboru hasonlo idoszakaban tortent aldozatainak szamaval.
Tudom, egy ember halala sem er meg egy haborut, de azert illo lenne elgondolkoznunk ezen is.
---
Ertuk kik tuntetnek? Kik festik ertuk sarga-kekre nem csak maguk, hanem gyerekeik pofajat is????
www.cdc.gov/nchs/pressroom/nchs_press_releases/2021/20211117.htm
"A CDC Nemzeti Egészségügyi Statisztikai Központjának előzetes adatai azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban 100 306 kábítószer-túladagolás miatti haláleset történt a 2021 áprilisával végződő 12 hónapos időszakban, ami 28,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakában bekövetkezett 78 056 halálesethez képest."

kunzoo 2022.03.09. 17:57:39

@Mr. Hyde:
Ezt nem így tervezték a ruszkik. Kijev közel a határhoz, Harkov is. Biztos hogy már rég orosz kézen kéne lenniük. Az tuti nem terv hogy ket nap alatt odaerünk, utána tíz napig meg csak vergődünk.
A szolgálatoknak nyilván volt infója, kérdés el merték-e mondani Cár atyuskának.

kunzoo 2022.03.09. 18:02:01

@cvsvrs:
Miert vette volna fel az USA azonnal?
Ha ennek a háborúnak vége, sokkal nagyobb eséllyel lesz nato tag ukrajna.

fotelzsukov 2022.03.09. 18:14:17

@kunzoo:
"Ezt nem így tervezték a ruszkik."
Hanem hogy? Biztosan Kunzoo tabornok elvtarsur is ott volt az orosz hadsereg fohadiszallasan amikor az ukrajna elleni hadmuveleteket terveztek, ha ilyen jol tudja, hogy mit tervezett az orosz vezerkar. :)

fotelzsukov 2022.03.09. 18:17:46

@kunzoo:
"Ha ennek a háborúnak vége, sokkal nagyobb eséllyel lesz nato tag ukrajna."
Ha addigra meg egyaltalan lesz olyan orszag hogy Ukrajna. :) A NATO-rol nem is beszelve. :)

kunzoo 2022.03.09. 18:34:32

@fotelzsukov:
Tutira az volt hogy baráti hangulat lesz meg gyors kormányváltás. Ketszázezer emberrel nem szállsz meg egy 40 milliós országot. Az orosz haderő kb 1 milliós. Egy ekkora ellenséges beállítottságú ország megszállásához sokkal több emberre van szükség. Azt anyagilag is bírni kell.

kunzoo 2022.03.09. 18:42:12

@fotelzsukov:
Az is mutatja az ellenállás lebecsülését hogy simán menetoszlopokban vonultak. Ugy is vágtattak be a városokba. Ha nem teljesen hülyék, akkor csak egy magyarázat van. Nem számítottak ellenállásra.

fotelzsukov 2022.03.09. 19:13:33

@kunzoo:
"Ketszázezer emberrel nem szállsz meg egy 40 milliós országot."
Mi van, ha meg sem akartak vagy akarjak szallni az egesz orszagot? Azert ne nezzuk oket annyira hulyenek, hiszen ok is tisztaban voltak ill. vannak a kepessegeikkel. Az eszaki menetoszlopok szereperol meg mindenfele mendemonda jarja ill. jarta, az igazi okot senki sem tudja, hogy miert csinaltak azt amit. Kozben delkeleten meg ujrajatszak Sztalingradot, szinte jatszi konnyedseggel. Szerintem bizzuk a hadmuveleteket a katonakra es az oket mozgato vezerkarokra. Nagyon bonyolult egy jatszma ez az egesz. Egyet azonban leszogezhetunk, a tamadas idozitese ezer %-os volt minden tekintetben.

kunzoo 2022.03.09. 19:20:15

@fotelzsukov:
Akkor hogy akarják abbahagyni a háborút? Az ukránok részeről mehet a harc. Elfoglal egy részt az országból az orosz hadsereg. Attól még potyog a drónrakéta a fejére, rajtaütnek az utánpótlási vonalain. Szerintem Kijev megszállásához is tízezres nagyságrendű sereg kell. Ha meg csak az oroszlakta részekre vágynak, minek lövik Kijevet? Ha az oroszajkú lakosság bizalmára pályáznak, minek lövik Harkovot?

vergyula 2022.03.09. 19:25:33

@kunzoo: Ez nekem is eszembe jutott. Jelen állás szerint az Ukránok sosem fogynak ki a hadianyagból. Folyamatosan kapják, ahogy az önkéntes humán erőforrást is.

vasútihíd 2022.03.09. 19:28:13

@fotelzsukov: Továbbra sem érdektelen, hogy az oroszok mit fognak lépni a beözönlő nyugati fegyverek és zsoldosok ellen pláne ha nem tartják az uralmuk alatt egész Ukrajnát.
Ami a cikk feltevését illeti igenis nagy valószínűséggel férkőztek be nyugati vagy inkább titokban nyugatbarát kémek az orosz vezetés közelébe, hogy belülről támadják és rongálják azt mert az nagyon hatékony tud lenni és lehet az orosz katonai műveletek is megsínylették az ilyesmi szabotázsokat.

Madarász Henrik 2022.03.09. 19:38:27

Optimista ember :) Szerintem ezek a nyugati szankciók már nem lesznek feloldva és a nyugati cégek többé nem térhetnek vissza az oroszokhoz.
www.vg.hu/cegvilag/2022/03/magyar-cegek-ezreit-erinti-kozvetlenul-az-orosz-ukran-haboru

tűz fal 2022.03.09. 20:42:00

@kunzoo:
"Ez vékony jég. Ukrajna például a kínai gabonaszükséglet több mint felét biztosította. Biztosan boldogok a kínai elvtársak, Puyin bátya ezt lezúzta."

Kína most az Oroszokkal kötött gabonaszállítási szerződést. Értem én hogy álmodozni jó, de nem sok haszna van.

GyMasa 2022.03.09. 21:07:22

@Billy Hill:
"Csak megéri a gringóknak hasonló áron odaadni mindenkinek (pl. a német iparnak is), mint amennyibe az orosz kerül! "
Nem nem éri meg.
A gáznál nem tudom, mi az az ár, ahol már rentábilis, de olajnál kb az 55 USD az a határ, ahol már nyereséges kitermelni.
Mivel az oroszok hagyományos termelésű olajat és gázt árulnak, így nekik valahol talán 20 USD magasságában van ugyanez a pont.
PLusz EU-hoz Oroszország van közelebb.
Tehát, most éppen kapóra jött a magas olaj- és gázár, hogy jól megnyomják a termelést az USA-kok...

GyMasa 2022.03.09. 21:09:53

@Mr. Hyde:
IGen, én is jókat derülök , amikor nekiállnak megmagyarázni ezeket a dolgokat...
Nekem, még most is az a véleményem, hogy mi kb. lóf*szt sem tudunk semmiről...

GyMasa 2022.03.09. 21:12:03

@fotelzsukov:
Ha jól emlékszem az USA-ban csak a "PLanned parenthood" nevű abortuszklinikán naponta kb. 1000 abortuszt hajtanak végre.

Gery87 2022.03.09. 21:57:15

@GyMasa:

300+ millióan vannak.
Meg ami felé tart az USA etnikai-rassz összetétele nem is baj hogy nem szaporodnak.
Bizonyos csoportokat inkább sterilizálni kéne.
Sőt 3 gyerek felett mindenkit!

GyMasa 2022.03.09. 22:57:35

@Gery87:
Oh, nagyjából szinte csak feketék járnak oda "családot tervezni"...

GyMasa 2022.03.09. 22:59:32

@Gery87:
AMúgy, csak annyit szerettem volna ezzel mondani, hogy vannak a világon olyan dolgok is, akár békeidőben is, amik komolyabb áldozatokat eredményeznek, mint ez a háború...

tűz fal 2022.03.10. 09:26:47

Bukta van, az USA lényegében elismerte hogy Ukrajnában tényleg biofegyvereken dolgoztak. Az, hogy hogyan próbálják ezt kimagyarázni lényegtelen, mivel a tény az tény, a tálalás meg tálalás.

GyMasa 2022.03.10. 22:49:09

@tűz fal:
Hol ismerték be? Van valami link erre?

tűz fal 2022.03.11. 08:32:32

@GyMasa:
Magyarul nem nagyon van, bár Toroczkai szerint a 24 hu írt róla.

GyMasa 2022.03.11. 11:07:31

@tűz fal:
OKé, köszi!
Kíváncsi vagyok rá, hogy vajon mit kutathattak ott, ha Putyin bevállalta érte a "világ legaljasabb köcsöge" címet is...

tűz fal 2022.03.13. 18:43:32

@GyMasa:
Az nem derült ki egyelőre (legalábbis számomra) hogy ezt korábban is sejtették és keresték is, vagy csak menet véletlenül bukkantak rá az információra.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása