magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A mítosz fejlődik

A holodomor mítosz alapja valós történelmi esemény. Minden hazug mítosz alapja valami valós esemény. (S persze a nem hazug mítoszok esetében is ez a helyzet.)

A holodomor mítosz eredeti és valós alapja az 1932-1933. évi szovjet éhínség, melyben a becslések szerint 2-9 millió embert halt meg. Az 1932-1933. évi szovjet éhínség területi kiterjedése: a mai Oroszország déli része egészen Nyugat-Szibériáig, a mai Kazahsztán északnyugati része, a mai Belarusz délkeleti része, s a mai Ukrajna keleti és középső része (a mai Ukrajna nyugati részének nyugati fele akkor még nem volt szovjet).

Az összes szovjet áldozat kb. fele történt ukrán területen, tehát az ukrajnai halálozás száma 1-4,5 millió közti.

A 90-es években megalakult ukrán állam jó eszközt talált ebben a nemzetépítés feladatához. Először fantasztikus számok lettek kitalálva: egy időben már 10 millió ukrajnai áldozatról beszéltek. Jelenleg az ukrán hivatalos szám 7 millió Ukrajnában és még 3 millió ukrán más szovjet köztársaságokban. Még az ukránokkal szimpatizáló semleges kutatók se fogadják ezt el, inkább 3-3,5 milliós számról beszélnek Ukrajnában.

Az esemény elnevezése különösen aljas. A cél a holokauszthoz való társítás volt természetesen. Egyébként a két szó teljesen más eredetű: a holokausztban a "holo" rész a görög ὅλος (holosz) szóból van, melynek jelentése "teljes", lásd "holisztikus", míg a holodomor szóban a "holod" rész a голод (holod) ukrán szóból van, melynek jelentése "éhség".

Az éhség okai:

  • az eleve rossz termés,
  • a gazdasági világválság,
  • a szovjet mezőgazdaság kollektivizálása,
  • a szovjet mezőgazdasági export drasztikus megnövelése,
  • a termelők extrém megadóztatása (volt ahol a megtermelt gabona 100 %-át elvette az állam, még vetésre se maradt mag),
  • a belső szovjet útlevélrendszer (a 60-as évekig a Szovjetunióban a falusi lakosság csak külön engedéllyel utazhatott be a városokba).

Ami biztos: semmilyen etnikai szempont nem játszott szerepet, sőt a legnagyobb mértékű éhínség éppen Kelet-Ukrajnában volt, ahol a lakosság zöme orosz.

A fenti valós adatokból lett fabrikálva az ukránok elleni népirtás legendája. Egyrészt, az ukrán nép az egész szovjet időszak alatt kiemelt népnek számított, tele volt a szovjet vezetés ukránokkal. Másrészt, soha semmi nyoma nem volt bármilyen ukránellenes politikának a Szovjetunióban. S még valami: még a sztálini bürokrácia se lett volna képes az ukránokat kiemelni az oroszok közül, s csak az előbbieket megölni.

A legenda legfrissebb verziója: a mai kelet-ukrajnai orosz lakosság eredete az, hogy az oroszok (immár "oroszok", nem szovjetek) kiirtották az ukránokat, majd helyükre oroszokat telepítettek be.

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr417783782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.22. 12:36:46

A népmozgalmi adatok alapján a 6 millió sajnos teljesen reális lehet.
Megpróbáltam összevetni az 1931-es és az 1951-es népszámlálási adatokat, értelemszerűen a terület- és népességváltoztatások bonyolítják az életet.
Nyilván ez nem nemzetiségi alapon ment egyébként, hanem osztálygharcos alapon, a kulákság elleni hülyítés is bőven ment.
Na és ugye emlékezzünk meg a csodálatos Thorezről, aki a tárgyalt időben járt arrafelé, mármint Ukrajnában és csodálatosan el volt ájulva a szocializmustól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.22. 12:40:48

@Deak Tamas:

Az a baj, hogy a következő népszámlási adatokat sose hozták nyilvánosságra.

midnight coder 2022.03.22. 13:14:31

@Deak Tamas: Az éheztetéses népirtás arrafelé Lenin elvtárs találmánya volt, õ úgy 2 millió muzsikot segített át a túlvilágra ezen a módon, mert szerették a cár atyuskát és vallásosak is voltak, így nem illeszkedtek az új szocialista embereszményhez. Ez már amúgy Lenin elvtárs lefelé ívelõ korszakában volt, amikor a szifilisz már picit elkezdte szétszedni az agyát. Viszont gondos vezért módjára hagyott hátra errõl emlékiratot, ami a mai napig fenn is maradt. Azt hiszem, anno a Natgeo-n volt errõl egy sorozat, pontosabban Lenin elvtársék egy epizód voltak.

kunzoo 2022.03.22. 13:17:11

Azert az beszédes hogy a lakosság kb nagyadét-ötödét kitevő területeken volt az áldozatok fele. Úgy hogy ők termelték a kaját, a legtermékenyebb régióban laktak. Biztos a véletlen műve volt.

Tapi2021 2022.03.22. 13:33:57

@Deak Tamas: Csak 31 és a háború előtti adatok lehetnének relevánsak. A háború is elvitt pár millió embert.

Mr. Hyde 2022.03.22. 13:35:34

A kollektivizálás nem eredményezte az éhínséget, hanem véget vetett annak.

A kollektivizálásnak ellenálló közép- és nagybirtokosok piaci árspekulációja vezetett a gabona-hiányhoz, pontosan úgy, ahogyan az utóbbi 1-2 év inflációs időszakában látható, amint a nagykereskedők visszatartják a készleteiket a napi-heti szinten brutálisan emelkedő árakra játszva.
Ezért járt részben padlás-sepréssel az gabonahiány kezelése.

A kollektivizálást követően egyszer sem tért vissza az éhínség a Szovjetunióba pedig 1947-48ban száz év legsúlyosabb aszálya szújtotta az dél-nyugat szovjet régiót ráadásul a háborús pusztítások helyreállítása idején.

A Holodomor az ukrán agrártőkés osztály politikai megsemmisítését jelenti és ezért számít szimbolikus hivatkozása alapnak az ukrán kapitalizmus számára.

GyMasa 2022.03.22. 13:35:40

Látom, ez a "népirtás" dolog nagyon be van akadva...
Most is arról megy a propaganda.
Igaz, a hivatalos, ENSZ adatok szerint 1000 alatt van a halottak, és 1500 alatt a POLGÁRI sebesültek száma.
Azért, egy 40+milliós országban egy majd egy hónapja tartó háborúban ezek a számok nekem inkább arra utalnak, hogy a népet kímélik az oroszok.
Mert, ha valaki igazi _ukrán_ népírtást akar véghezvinni, akkor az úgy nézne ki, hogy minden egyes faluban/városba megállnak a kivégzőosztagok, összeterelik a népet, szétválogatják az ukránokat, és ott, hlelyben legéppuskázzák őket.
Illetve avn a népirtásnak egy sokkal aljasabb módja is, amikor e behívókat legelőször a kisebbségek férfitagjai kapják meg, és őket vetik be a legdurvább helyzetekben, hadd hulljanak csak el.
Ezt pl, előszeretettel csinálták anno a szerbek.

Tapi2021 2022.03.22. 13:39:59

@midnight coder: Igen. Valójában a nácik a fasorban sem voltak az általuk kiirtottak számával.
Nem számítva ide a háborús áldozatokat. Csak az ideológiai alapon elpusztítottakat.

Érdekes gondolat jutott eszembe: a mostani orosz-ukrán(nyugat-USA) háború után bizonyára másképp fognak végre a nyugati mesemondók is emlékezni a SZU-ra, a "dokumentum" filmjeikben vajon?!

Mert eddig még azt se nagyon mondták el (pl. az angolok), hogy együtt támadták meg Lengyelországot a németekkel, ebben előre megegyezve! És nem az "orosz kisebbség védelmében". Ahogy hazudták.

Tapi2021 2022.03.22. 13:42:28

@Mr. Hyde: Azta! "Üdítő" egy vonalas kommunista véleményét olvasni ma 2022-ben!

Mr. Hyde 2022.03.22. 13:55:20

@Tapi2021:

Nincsen semmilyen olyan forrás, amely olyan mértékű és általános népi-társadalmi ellenállásról számolna be a szovjet rendszerrel kapcsolatban, amely módszeres, éveken át tartó, szándékos "kiéheztetési" népírtás startégiának kidolgozására és végrehajtására késztette volna a bolsevik párt vezetését.

A szándékos éhínség provokálása egy mítosz, amelyet semmiféle logika nem támaszt alá, legfőképpen a hatalmi logika nem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.22. 14:38:20

@Tapi2021: meg utána meggyarapodtak pár millió emberrel azért (a három balti állam, a Kresy, Kárpátalja, Besszarábia és így tovább)
Innen lehet trendeket kalkukálni :

oroszvilag.hu/?t1=tortenelem&hid=1616

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.22. 14:40:53

@Tapi2021: a válasz valószínű nem. Hiszen mindannyian emlékszünk a Cselszki nevű undorító labdarúgócsapat "szurkolóira" a vöröcsillagos cseka sapkában, amikor elkezdte Roman tolni a pénzt a klubba.
Meghát fűteni is kell.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.22. 14:43:46

@Tapi2021: ahol Krausz Tamás az ELTE professor emeritusa lehet, ott ne csodálkozz ilyesmin. Ha esetleg nem lenne meg, ki is az, íme:

www.eszmelet.hu/marx200-eszmelet-117-szambemutato-2018-majus-22-aurora/

Serény Vélemény 2022.03.22. 14:54:48

@Mr. Hyde: Na hallod, persze, nincs forrás, mert a forrást agyonlőtték. És még a forrásra utaló forrást is agyonlőtték. Na, ezért nincs forrás.

Gery87 2022.03.22. 15:03:45

Ezek mind (a nagy kiterjedésű és orosz, kazah áldozatokkal is járó éhínség ténye) nem zárják ki hogy lehetett etnikai alapja az egész tragédiának és persze osztályellenes (kulákok) éle is!
Nyilván nem lesz minden leírva pontosan hogy "igen én Sztálin elvtárs az ukrán kulákok és nép megtörése céljából ezt és ezt fogom tenni"...

Elolvastad már amit küldtem orosz témájú dolgozatot?

"Ami biztos: semmilyen etnikai szempont nem játszott szerepet, sőt a legnagyobb mértékű éhínség éppen Kelet-Ukrajnában volt, ahol a lakosság zöme orosz."

Akkor még nem volt orosz többség, sőt keltebbre éltek ukránok mint ma és a Kubáni Alföld is ukrán volt!

preview.redd.it/m564j1i84o231.png?auto=webp&s=9358140c3abc882bf3bf01029060014f12ac0580

preview.redd.it/wz0r4qmk4yy31.jpg?auto=webp&s=77602b6305fdbf6dfe159831e9a4bcc043fad96e

fotelzsukov 2022.03.22. 15:08:16

Ne felejtsuk azt sem el, hogy abban az idoben jatszodott le a Dirty Thirties E-Amerikaban, ami 10 evig tartott. Hogy mi volt az oka, abba most ne menjunk bele, a lenyeg az, hogy nagyon megutotte az USA-t es Kanadat, ahol elotte nem voltak komolyabb haboruk. Ukrajna tortenelme szinte csak haborukbol, rombolasbol allt, joforman alig adatott nekik bekes ev a nagy ehinseget megelozoen. Tobbek kozott ezert is volt annyi aldozat.
hu.wikipedia.org/wiki/Dust_Bowl
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
---
PS: nem akarom elkeseriteni a tisztelt olvasokat, de
A Súlyos Aszály És A „Dust Bowl” Katasztrofális Őszi Búza Betakarítással Fenyeget Az Egyesült Államokban
themostimportantnews.com/archives/severe-drought-and-dust-bowl-conditions-threaten-to-create-a-disastrous-winter-wheat-harvest-in-the-u-s

Tapi2021 2022.03.22. 15:10:53

@Mr. Hyde: Tudjuk, hogy ez hogy ment nálunk, ahol a szovjethez képest "lájtos" volt a TSZ szervezés, "kulák" nyúvasztás, és padlás lesöprés.

Így lehetnek fogalmaink erről.

Nem állítom, hogy szándékosan ez volt a terv, de az tény, hogy szétverték a régi évszázados termelési struktúrát, az új meg még nem biztosította a megfelelő termelést.

Tény az is, hogy üldözték a parasztságot. Részben azért, amit Mindnight írt, mert mélyen vallásosak és egyben cárhűek voltak, részben, mert nem értették meg elég gyorsan, hogy mindenüket oda kell adniuk az államnak, ingyen.
(Ez itthon is probléma volt.)

Tény az is, hogy nem engedték az embereket az éhínség elől elmenekülni. Akár le is lőtték, aki próbálkozott.

Ez a film nem csak erről szól, de ez is benne van (holodomor) nagyon érdemes megnézni:

A szovjet sztori:

www.youtube.com/watch?v=gHRfCWtfIhI

kunzoo 2022.03.22. 15:16:44

@Mr. Hyde:
Miután éhenhalt oly sok ember, elvitt a háború is pár milliót, naná hogy nem volt gond a kajával. Aki meghalt, azt már nem kell etetni.

Tapi2021 2022.03.22. 15:17:11

@Gery87: A "poén", hogy még le is írták! És még úgy is megmaradt ezeknek a forrásoknak egy része, hogy alapos nyomeltüntetések is voltak!!!

Ezt tényleg nagyon érdemes megnézni, aki még nem látta!

www.youtube.com/watch?v=gHRfCWtfIhI

kunzoo 2022.03.22. 15:20:21

@GyMasa:
Lehet rosszul tudom de hasonló bűnnek számít az elüldözés is. Mint a rohingriák vagy kik esetében. Ázsiában. A háborúval erőszak hatására megváltoztatod az etnikai arányokat.

Tapi2021 2022.03.22. 15:21:50

@fotelzsukov: Bidenéknek lesz elég kaja. Más meg le van szarva. Európában, Ázsiában., Afrikában... Nem lesz búza? Na és?
Megfingatjuk az oroszokat végre, ma csak ez a fontos, ami mindent felülír! :-( Az értelmet is. Legalábbis Nyugat-Európában. :-(

GyMasa 2022.03.22. 15:29:10

@kunzoo:
Pontosan nem tudom, hogy az előldézés annak számít-e, de szerintem most ukrajnában nem ez folyik.

GyMasa 2022.03.22. 15:29:46

@GyMasa:
Illetve MÉG nem ez folyik...
Majd az idő megmutatja, hogy igazam is marad-e...

Serény Vélemény 2022.03.22. 15:43:09

@kunzoo: Elég cinikus hozzáállás! Ajrópában és É-Amerikában lesz kaja, legfeljebb drága. De a Közel-Keleten mi lesz? Főleg, ha az ukrán búzatermés betakarítása és az orosz búzaexport valami okból nehézségekbe ütközik?
Elindul 100 millió ténylegesen éhező ember Észak-Afrikából és Közel-Keletről a kanaán földjére?

fotelzsukov 2022.03.22. 15:44:03

@kunzoo:
"Európában lesz kaja."
Meddig es milyen aron? Honnan lesz mutragya, uzemanyag a traktorokba a veteshez, aratashoz? A jarulekos vesztesegekrol nem is beszelve: megindulnak az ehezo migrancsok Europaba, ahol mar van kb 10 millio ukran no es gyerek, azokat is kell etetni. A leggonoszabb huzasa Putyinnak a migracio beinditasa volt Europa fele, ezert is lassitotta direkt a tamadasokat, megfelemiteni a polgari lakossagot es ezaltal menekulesre "kenyszeriteni" oket. Mar olvashatni arrol, hogy menekult ukran noket prostituciora kenyszeritenek par Nyugati orszagban. Ha meg majd jonnek a szexre es kenyerre ehes arab szivsebeszek, az lesz csak az igazi, valogathatnak a szebbnel szebb kiszolgaltatott ukran nokben. Hogy ilyen hirek hallatar mit szolnak vagy mit cselekszenek az otthon maradt felfegyverzett ferjek, edesapak, jobb nem is gondolni. Europa anarchiaba fog sullyedni. :(
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮

kunzoo 2022.03.22. 15:46:54

@Serény Vélemény:
Egyszerűen azt írtam hogy itt lesz kaja. Egy egyszerű varható esemenyt írtam le, nem fűztem hozzá semmit. Emiatt cinikus sem lehetett.

kunzoo 2022.03.22. 15:49:34

@fotelzsukov:
Ezt beszéld meg a drága Putyin atyuskával. Az ő háboruja ragasztotta be Odesszába az ukrán búzát. A sajátját mes speizolja mert varhatóan földbe áll az orosz termelés.

fotelzsukov 2022.03.22. 16:12:51

@kunzoo:
"A sajátját mes speizolja mert varhatóan földbe áll az orosz termelés."
Ezt honnan tetszik tudni? Megirta a Kiskegyed, hogy az oroszok mutragya es uzemanyag hiany miatt nem tudnak az iden se vetni, se aratni.:)
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮

kunzoo 2022.03.22. 16:20:38

@fotelzsukov:
- Kevés saját vetőmagjuk van. Ebben nyugati importra szorulnak
-a gépeikbe nem lesz alkatrész. Mar ők is rég tulvannak az MTZ korszakon.
-modern növényvedőszer sem lesz.
-a termelő vállalatok várhatóan rubelért kell eladják a termest nem dollárért. A fent említett cuccokat viszont dollár alapon kapják. Emiatt nem érdemes tultolni a termelesbe rakott pénzt. Az meg terméscsökkenéshez vezet.

Tapi2021 2022.03.22. 16:39:36

@kunzoo: Ja, minket most pellengérezett ki valamelyik nemzetközi szervezet, hogy itthon tartjuk a kaját, és ezzel nagyon rossz példát mutatunk.

Tapi2021 2022.03.22. 16:43:13

@Serény Vélemény: Igen.

MINDENKI érdeke az lenne, hogy LEÜLJENEK VÉGRE tárgyalni!!! És gyorsan befejezni a háborút, meg a szankciókból is annyit megtartani, amivel még nem szív a fél világ.
De nem csak az ukránokat kell leültetni az asztalhoz (az édes kevés), meg az oroszokat, hanem az USA-t és az Uniót IS!!!

Különben egyre durvább lesz csak.

Tapi2021 2022.03.22. 16:46:12

@fotelzsukov: Sanszos, ha nem lesz nagyon belátható időn belül vége!

De ugye az igazi aktorok, az USA és a Nyugat NEM IS TÁRGYAL még az oroszokkal!

Mi a f...a várnak???

:-(

Tapi2021 2022.03.22. 16:47:51

Egyébként pont ezzel a "nem tárgyalunk Oroszországgal" hozzáállás bejelentése után kezdődött a háború! (Blinken.)

Tapi2021 2022.03.22. 16:52:49

@kunzoo: Ezért kéne végre a nagyfőnököknek tárgyalni, nem stand up komikusoknak!!!!!! :-(

Csak az egyiknek ez még nem érdeke... Had gyengüljön még az ellenség (ek)...

Pedig ez az ő szintjükön dől el.

kunzoo 2022.03.22. 17:00:17

@Tapi2021:
Szerintem Putyinnál pattog a labda. Ezzel a háborús "eredménnyel" sok az amit követel. Visszább kell venni belőle, vagy a fronton kell nagyot alkotni. 8nkánn a követelés visszavétele a sanszosabb. Az ukránok elszántak. Hajlandóak szetlövetni a városaikat. Azokat újjá lehet építeni, cár atyuska ölelése örökre szól. Előbb utóbb az üres polcok előtt a Krímben is elgondolkodnak ezen az orosz csatlakozáson.

tűz fal 2022.03.22. 19:56:04

@kunzoo:
Te csak tudod, ahogy tudtad hogy fityiszt mutattak az oroszoknak a kínaiak :)

Eldöntötted már hogy mire fogod azt hogy az USA egymillió embert ölt meg csak Irakban de az agymosott libernyákoknak valahogy ki kell hozni belőle hogy az miért nem számít?

Emlékeztetőül: először azt kínlódtad össze hogy azért mert nem az EU-nak dolgoznak olcsón, aztán a másik libernyák miatt átnyergeltél arra hogy azért nem számítanak mert messzebb vannak.

tűz fal 2022.03.22. 20:06:54

Szörnyű hír érkezett már megint a libernyák hívőknek, a németek még mindig elutasítják az orosz energiaimportot. Micsoda illiberális fertő lett az az ország!

Gery87 2022.03.22. 21:58:02

@kunzoo:

Ha egy csoportot, népet elűzöl lakhelyéről és ezzel ott megszűnik létezni mint kultúra, nyelv és identitás akkor az népírtás, az én értelmezésem szerint is.
Nem a halál a lényeg hanem hogy "megszűnik e" a "felszámolása, megsemmisítés" megvalósult e.
A svábok kitelepítése népírtás volt, ahogy a szudétanémeteké is! Vannak?Létezik ilyen kultúra, nép, identitás? Nincsenek. Ha nincsenek, akkor olyan mintha megöltük volna őket. Az eredmény ugyanaz!

Gery87 2022.03.22. 22:10:34

@Mr. Hyde:

"A szándékos éhínség provokálása egy mítosz, amelyet semmiféle logika nem támaszt alá, legfőképpen a hatalmi logika nem. "

- A termést eladták jó kemény tőkés valutáért nyugatra hogy iparosítsanak, modernizáljanak és fegyverkezzenek belőle!
- A korenyizáció félelmet szült az elvtársakban nem lesz e ebből baj, a nacionalizmus, szeparatizmus veszélye miatt, meg kellett gyengíteni az ukránokat, akiket Sztálin amúgy sem kedvelt.

fotelzsukov 2022.03.23. 04:39:05

@kunzoo:
"- Kevés saját vetőmagjuk van. Ebben nyugati importra szorulnak"
Link vagy forras meg mindig a Kiskegyedbol?
"-a gépeikbe nem lesz alkatrész. Mar ők is rég tulvannak az MTZ korszakon."
Tevedes, az MTZ egy modern traktor es mezogazdasagi gepgyar Belorusziaban
en.wikipedia.org/wiki/Minsk_Tractor_Works
www.belarus-tractor.com/en/
De az oroszok is gyartanak komoly traktorokat, kombajnokat, nem gyozik a hazai piacot es az exportigenyeket kielegiteni.
vpk.name/en/480023_how-the-popularity-of-russian-tractors-and-combines-soared.html
"-modern növényvedőszer sem lesz."
Forras a szokasos Kiskegyed?
Pesticide production increased in Russia
news.agropages.com/News/NewsDetail---36220.htm
Mellesleg Oroszorszagban szigoruan van szabalyozva a novenyvedoszer felhasznalas, nagyon adnak a mezogazdasagi termekeik minosegere es "tisztasagara", sot a GMO is tiltva van.
"-a termelő vállalatok várhatóan rubelért kell eladják a termest nem dollárért.
Tevedes, a gabona termest aranyert adjak el, a dollar kiiktatasa kulon orom usakianak. (olaj es foldgaz exportjukat sem dollarban bonyolitjak ezentul, hanem juanban, rupiaban, stb., sot Szaud Arabia is megszunteti a dollar alapu olajexportot. Az USA dollarnak kaputt!!!!! ) :)
"A fent említett cuccokat viszont dollár alapon kapják"
Tevedes, mindent meg tudnak venni dollar nelkul is.
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮

kunzoo 2022.03.23. 06:22:37

@fotelzsukov:
kfggroup.ru/hu/codes-of-the-russian-federation/rossiya-zavisit-ot-importnyh-semyan-strany-eksportery-pshenicy/
A kukorica vetőmag felét importból fedezik. Meg ha nem puliszkát akarnak enni hanem kenyeret, ha tésztát akarnak enni azt is importálják.

kunzoo 2022.03.23. 06:27:51

@fotelzsukov:
Az orosz gépgyárak rengeteg nyugati alkatreszt építenek be. Például a kamaz gyár már leáll, mert a futóműveket a rába gyártotta neki. Futómű nélkül nincs teherautó.

kunzoo 2022.03.23. 06:42:24

@fotelzsukov:
kfggroup.ru/hu/codes-of-the-russian-federation/rossiya-zavisit-ot-importnyh-semyan-strany-eksportery-pshenicy/
Nos, elolvasva a cikket az latható hogy mind a motor, az erőátvitel es a hidraulika nyugati import alkatrész egy modern MTZ-n.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.23. 08:04:49

@Tapi2021: olyan szintű pusztulásra, hogy buli legyen az újjáépítésbe beszállni.

fotelzsukov 2022.03.23. 08:04:58

@kunzoo:
Mit gondol, hogy az oroszok nem szamitottak a meg kemenyebb szankciokra az ukrajnai korlatolt katonai muveleteik miatt? Fel vannak keszulve ezeknek a kivedesere. Szinte majd minden jarmu, mezogazdasagi gep, sb. ugy van tervezve naluk, hogy minden import helyettesitheto legyen hazai alkatresszel. Az import alkatreszt csak azert epitettek be, mert eloiras volt az exportengedely miatt. Nem voltak ok igazan azokra a Nyugati szarokra rautalva. :) A hideghaboru jo lecke volt a szamukra a sunyi Nyugat megbizhatosagat illetoen. Ok meg abban az idoben is tartottak a szavukat, szallitottak a szerzodesekben rogzitett foldgazt es olajat. De ennek vege hamarosan, megszuntetnek minden gazdasagi sot remelem diplomaciai kapcsolatot is a Nyugattal. A Vasfuggonyt most ok huzzak le, Europa hatara a Dnyeper folyonal fog vegeterni, onnan keletre kuss lesz mindenkinek. Ellesznek ok Kinaval, Indiaval, Pakisztannal, Irannal ahol egyenlo partner lesz mindenki. Europa meg fohet a leveben. :)
---
Hol van az, hogy leall a Kamaz gyar? Esetleg egy friss link a Kiskegyedbol?
rusautonews.com/2022/03/09/kamaz-switches-to-russian-components/
RusAutoNews .- Az orosz Kamaz kamiongyártó átáll az orosz alkatrészekből és szerelvényekből készült„ klasszikus teherautók ” gyártására. Az Izvesztyija című újság beszámolt arról , hogy a cég a szankciók miatt már eddig is szembesült az import alkatrészek hiányával
A Cummins motorok (USA), ZF sebességváltó (Németország) és Bosch üzemanyag-berendezések (Németország) alkatrészeinek hiánya miatt a cég nem tudja gyártani az új K3-as modellsorozatú teherautókat. A cég azt tervezi, hogy ezeket az alkatrészeket orosz társaikra cseréli: saját motor, saját KPP 154 sebességváltó és AZPI üzemanyag-berendezés.
---
"kfggroup.ru/hu/codes-of-the-russian-federation/rossiya-zavisit-ot-importnyh-semyan-strany-eksportery-pshenicy/
A kukorica vetőmag felét importból fedezik. Meg ha nem puliszkát akarnak enni hanem kenyeret, ha tésztát akarnak enni azt is importálják."
Nem ezer eves zavaros adatokkal kell jonni, hanem konkret, naprakesz linkekkel. :)
Ettol fuggetlenul szerintem az oroszok erre is felkeszultek, a vetomagellatasra.
---
"Nos, elolvasva a cikket az latható hogy mind a motor, az erőátvitel es a hidraulika nyugati import alkatrész egy modern MTZ-n."
Belfoldi hasznalatra es a testveri Oroszorszagnak hazai es orosz gyartmanyu alkatreszekkel szallitjak a trakorokat. Lehet, hogy tobbet fogyasztanak, nincs bennuk TV, budi, bide, de a celnak megfelelnek. Az elkenyeztetett Nyugati paraszt meg csak hasznalja a csicsas, vagyonokba kerulo traktorokat.
Csak megjegyzem, hogy Magyarorszagot nem nagyon sujtjak Nyugati szankciok, de a CASE, CAT, New Holland stb markaju traktorjaikhoz a parasztok nem igen tudnak potalkatreszhez jutni, de meg usakiaban es kanadaban is erezheto ez. Ha hozza is jutnak, eszmeletlen dragan. Nesze neked libernyak globalizacio!!! :)
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
God Bless Russia! God Bless Putin! :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.23. 08:08:20

@Tapi2021: egyébként az "EU" tárgyal, ugye Macron felfokozott aktivitása mint az EU elnökségét Franciaország vezetőjeként magyarázható.

kunzoo 2022.03.23. 08:28:37

@fotelzsukov:
A ceg azt TERVEZI. Mogy majd egyszer átáll. Ha lesz mire. Aztán kiderül hogy az orosz beszállító is már egy nyugati technikával tuningolt alkatreszt gyárt, annak is át kell terveznie. Es így tovább és így tovább.

tűz fal 2022.03.23. 08:32:08

@kunzoo:
Abból hogy valamit importálnak nem következik, hogy nem tudják pótolni. Amikor a franciák szankciók címen felrugták megrendelt hajótestek szállítását, akkor az oroszok legyártották maguk. Aki ilyen hülyeségeket ír, hogy a nemzetközi kereskedelem azon alapul, hogy egy ország maga valamit nem képes gyártani (Oroszország vagy Kína esetébeben különösen kevés ilyen dolog van), az a legalapvetőbb közgazdasági alapokkal sincs tisztában. A kereskedelem lényege, hogy ha egyik fél egy dolgot tud nyereségesebben előállítani a másik meg másik dolgot, akkor mindkettőnek azt érdemes gyártani, ami nyereségesebb, és kereskedni. Ennek keresztbe tesznek a szankciók, amikkel mindkét fél rosszul jár, de ez nem jelenti azt, hogy az oroszok maguk ne tudnának autóalkatrészeket gyártani vagy vetőmagot előállítani.

kunzoo 2022.03.23. 08:34:41

@fotelzsukov:
Na ilyen arányok vannak.
www.agrarszektor.hu/gepek/ezerszamra-ontjak-a-traktort-es-a-kombajnt.10946.html
A nagyobbik része nyugati alkatrészeket használ. Talán a Kirovetz saját, a többi lego. Aztán aki legot használ az orosz rónán, ha beszarik valami nem lesz hozzá semmi.

tűz fal 2022.03.23. 08:37:30

Újabb orosz dezinformáció:

www.origo.hu/nagyvilag/20220322-a-transznemu-nok-nem-hagyhatjak-el-ukrajna-teruletet.html

"Az Ukrajnából menekülni szándékozó transznemű nők arról számolnak be, hogy az ukrán határőrök nem engedik őket kilépni az országból annak ellenére, hogy személyi okmányaikban ők már nőként vannak bejegyezve."

kunzoo 2022.03.23. 08:38:23

@tűz fal:
A vetőmag előállítás évtizedes munka. Egy beltenyesztett vonal előállítása 10 15 év. Ezután jön még csak maga a vetőmag előállitás. Az pont nem olyan hogy leveszem a polcról. Nyilván előbb utóbb összejön, de az nem változtat azon hogy a közeljövőben az embargó hatására nem lesz akkora Oroszország mezőgazdasági termelése. Vissza lehet térni a szovjet időkhöz, de a Szovjetunió nem is volt gabonaexportőr.

tűz fal 2022.03.23. 08:52:32

@kunzoo:
Rizsa.
"Kevés saját vetőmagjuk van."
Ez azt jelenti hogy van.

kunzoo 2022.03.23. 09:00:17

@tűz fal:
Ezen az alapon Európának is van gáza.

fotelzsukov 2022.03.23. 09:24:03

@kunzoo:
Ezt ki is irta?
kunzoo 2022.03.23. 06:27:51
@fotelzsukov:
"Az orosz gépgyárak rengeteg nyugati alkatreszt építenek be. Például a kamaz gyár már leáll, mert a futóműveket a rába gyártotta neki. Futómű nélkül nincs teherautó."
Utana pedig ezt:
"totalcar.hu/magazin/hirek/2022/03/14/a-kamaz-felfuggeszti-uj-jarmuvei-gyartasat/"
Azert a Kamaz gyar leallasa es egyes uj jarmuvek gyartasanak felfuggesztese kozott nagyon nagy a kulonbseg. Magyaran szolva: HAZUDOTT!!!!!! Ilyen emberrel lehet ertekezni, vitatkozni? NEEEM! Hazug budos libernyak! Legyen ez into pelda mindazoknak, akik Nyugat barat libsikkel allnak le vitatkozni.
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
God Bless Russia! God Bless Putin! :)
PS: Eddig nem kivantam, de most mar szinte konyorgok Putyinnak, hogy Londonig meg se alljon!!! Ki kell irtani a libsiket heted iziglen, varosaik helyet pedig soval behinteni! :)

midnightcoder2 2022.03.23. 09:26:35

@Mr. Hyde: "A kollektivizálás nem eredményezte az éhínséget, hanem véget vetett annak.

A kollektivizálásnak ellenálló közép- és nagybirtokosok piaci árspekulációja vezetett a gabona-hiányhoz, pontosan úgy, ahogyan az utóbbi 1-2 év inflációs időszakában látható, amint a nagykereskedők visszatartják a készleteiket a napi-heti szinten brutálisan emelkedő árakra játszva.
Ezért járt részben padlás-sepréssel az gabonahiány kezelése."

Ezt a nagyapámék, akik ezt átélték, valahogy másképp mesélték.

Alapvetõen ott kezdõdött a dolog, hogy akik a TSZ-t alapították azok általában kurvára nem értettek a mezõgazdasághoz. Nem a módos parasztok csináltak TSZ-t, hanem a városi aktivisták, illetve a falu közösségének a legalja, az alkesz, semmittevõk akik max. alkalmi munkára voltak jók.

A padlássöprés pedig azt jelentette, hogy az éhzést a városból átköltöztették vidékre.

Az éhezést pedig nem a kollektivizálás oldotta meg, hanem a mezõgazdasági forradalom. Az osztrákok sem éheztek, meg a nyugat-németek sem, sõt az olaszok is leszoktak az éhezésrõl. A megfejtés ott van, hogy traktor, mûtrágya, kombájn, nemesített növények.

Arról pedig, hogy Lenin elvtárs az éhezést fegyverként használta népirtásra, a saját maga által hátrahagyott emlékiratokban is van bizonyíték, õ maga is elismerte ezt.

Nem volt ellenállás? Ne röhögtess. Ezt még a Kádárék alatt sem így tanították. Fehérterror mond valamit? Mit gondolsz, miért végezték ki a vörösnácik a cári családot?

tűz fal 2022.03.23. 09:31:16

@kunzoo:
Azon hogy mennyi gáz van a földben és mennyire kitermelhető, nem változtat hogy a kitermeléshez szükséges feltételeket meg kell teremteni olcsón vagy drágán. A vetőmag esetén viszont azzal próbálkoztál, hogy nincs kifejlesztve, ami nem igaz. Egyrészt van, csak többet kell belőle termelni, másrészt egyáltalán nem biztos hogy mindenki beállt a szankciókba ezen a területen (se). A szabadalmakat pedig a szankciókra válaszul simán felrughatják. Azonkívül olyan országokon keresztül is beszerezhetik, amik nem álltak be az embargóba vagy nem nyíltan. Erre majd válaszul elmondatják vagy inkább felolvasatják (de az is lehet hogy már szinkronizálják) a szellemi fogyatékossal hogy "súlyos árat fog fizetni aki kijátssza a szankciókat", ahogy szokta, és amitől annyira beszart Kína hogy válszul a meglevő szankciókat is feloldotta.
De mindegy, mert írtál már annyi hülyeséget amibe belesültél, hogy ezt se fogod feladni akkor se, amikor már learatták az új termést.

tűz fal 2022.03.23. 09:36:17

@fotelzsukov:
Birca írta korábban valahol hogy a liberalizmus is vallás. A valóság ezeknek nem számít semmit, tök mindegy hogy megmutatod neki, kitalál más magyarázatot és folytatja.

Serény Vélemény 2022.03.23. 09:57:28

@tűz fal: Egyes cégek (pl monsanto) vetőmaggal kapcsolatos fő kutatási iránya az, hogy a hibrid vetőmag a következő generációban véletlenül se tudjon vetőmagként funkcionálni. Vagyis az eredeti - jó drága vetőmagot - elveted, kikel, ellenáll a szárazságnak meg jó nagy terméshozamot ad, de a learatott növényből a magot eltávolítva, és újra elvetve már nem lesz termés. Vagy satnya lesz, vagy nagyon kevés, de hogy meg sem közelíti a termés az előzőt, az biztos. Hogy ne érje meg még véletlenül sem.

Tapi2021 2022.03.23. 10:15:43

@fotelzsukov: Zsukov te igen csak rózsaszín ködön át nézed Oroszországot!
Valójában szívnak, mint a torkos borz, és a megoldásaik kényszermegoldások. Ideiglenesen.

Egyáltalán nem voltak erre felkészülve, és mentik a menthetőt.

Nagyon gyorsan le kéne zárniuk, nyilván keresik a pontot, ahol nagyobb arcvesztés nélkül ki lehetne szállni.

Tapi2021 2022.03.23. 10:20:18

@kunzoo: "A nagyobbik része nyugati alkatrészeket használ. Talán a Kirovetz saját, a többi lego. Aztán aki legot használ az orosz rónán, ha beszarik valami nem lesz hozzá semmi. "

Előbb-utóbb azért lesz/lenne alkatrész. Az oroszok is, ahogy általában a csórók, mint mi is, hozzá vannak szokva, hogy kreatívan barkácsoljanak meg bármit.

A kubaiak máig járnak az ötven, hatvan éves amerikai autókkal!

Csak, hát nem erről álmodnak az emberek!

Serény Vélemény 2022.03.23. 10:22:46

@Tapi2021: Ezért is nem értem, hogy az EU meg a Nato miért adja a lovat (fegyvert) az ukránok alá (kezébe)? Ezekkel csak az orosz arcvesztés mértékét tudják növelni, meg a saját szenvedésüket, meg a háború hosszát, de igazából nem kényszerítik tárgyalóasztalhoz Putyint.
Ajrópa vezetői vagy ennyire nem képesek a realitásokkal a reális problémákkal szembenézni, vagy annyira a háttérhatalom zsebében vannak, hogy nem érdekli őket egyáltalán semmi.
(ÉS a nemlétező háttérhatalom fő célja meg nem Ukrajna megmentése, hanem Oroszország lenullázása. Mert sem az ukránoknak, sem az oroszoknak, sem Európának, senkinek nem érdeke a háború elhúzódása!

Tapi2021 2022.03.23. 10:25:01

@kunzoo: "Ezen az alapon Európának is van gáza. " 10/10! :-)

Tapi2021 2022.03.23. 10:26:50

@fotelzsukov: "Azert a Kamaz gyar leallasa es egyes uj jarmuvek gyartasanak felfuggesztese kozott nagyon nagy a kulonbseg. Magyaran szolva: HAZUDOTT!!!!!!"

Ahogy aközött is van különbség, hogy modern, világszínvonalú gépeket gyártanak vagy "szekeret"! :-)

Tapi2021 2022.03.23. 10:41:36

@Serény Vélemény: Ez pontosan így van!!!

Ezt hívják proxy háborúnak.

Ukrajna a pofozózsák. A medve ráugrott és most nem tud róla leszállni, NEM HAGYJÁK!, miközben a zsákot a teljes nyugat pumpálja, hogy minél tovább bírja, gyengítve a medvét.
Ez pontosan erről szól.

Nyilvánvalóan tudják, hogy magában Ukrajna nem győzhet Oroszország ellen. Csak kihúzhatja jó sokáig a segítséggel, gyengítve Oroszországot.
Hogy közben szétverik az országot, meghal pár tízezer ukrán, x millió elmenekül..? Nem tétel. A nyugatnak és Amerikának.
Úgyis Oroszország lesz a fekete bárány, amely elviszi a teljes balhét, minden halottal, kárral együtt!

Jól ki van ez találva.

Csak, hát mindenki más megszívja, a népek, a "kis" emberek, mi is.
Máris fizetjük az árát és még ezután jön a java.

Nem beszélve arról, hogy lassan velünk is ellenségesek az ukránok!!!
(Nem is tudom, így most kinek is drukkoljak???? -( )

fotelzsukov 2022.03.23. 10:51:14

@midnightcoder2:
"Nem a módos parasztok csináltak TSZ-t, hanem a városi aktivisták, illetve a falu közösségének a legalja, az alkesz, semmittevõk akik max. alkalmi munkára voltak jók."
A kornyekunkon a TSZ elnokok altalaban a kozosbe legtobb foldet (100-200 hold) bevivo kulakokbol kerultek ki. De Nogradban is igy volt, elso munkahelyem a szakkozep elvegzese utan egy TSZ-nel volt 1973-ban, mint erdesz. Ott az elnok 100 hold foldet vitt a kozosbe meg 50 ha erdot.
Nagyapamat tobbszor mevertek az agitalok, mert nem akart belepni, kisgazda volt 20 holddal. Vegul is megtortek, belepett, ra 10 evre azt mondta, a legjobb huzasa Kadarnak a kollektivizalas volt, pl. igy kapott nyugdijat o is es a nagymamam is, ha nem is sokat. Ettol fuggetlenul elete vegeig utalta a kommunistakat.
"A padlássöprés pedig azt jelentette, hogy az éhzést a városból átköltöztették vidékre."
A padlassopres egyik oka a jovatetel fizetese volt.
"Az osztrákok sem éheztek, meg a nyugat-németek sem, sõt az olaszok is leszoktak az éhezésrõl."
Errol tetszett mar hallani?
histclo.com/essay/war/ww2/after/ost/oo-eco.html
Food Crisis (1947) Austria
"Szövetséges élelmiszerszállítmányok
A nácik által megszállt országokkal ellentétben a szövetségesek nem engedték éhezni az embereket. Az UNRAA élelmiszer-ellátása és a német szénszállítmányok megakadályozták a teljes összeomlást. Az Egyesült Államok akkor lépett közbe, amikor az UNRRA beszüntette az élelmiszersegélynyújtást (1947 júniusában). Az Egyesült Államok kormánya 300 millió dolláros élelmiszersegélyt nyújtott. Ugyanebben a hónapban amerikai diplomaták meghívták az osztrák kormányt, hogy vitassák meg a Marshall-tervben való részvételt. [Lewis, p. 146.] Az amerikai segélyek és szubvenciók segítették az osztrákokat átvészelni az 1947-es borzalmas éhséget. Ez egyben az élelmiszersegély kétélű kardjának példája is."
Nagy Britanniaban az elelmiszer jegyrendszer 1954-ben szunt meg, Nemetorszagban 1950-ben, Franciaorszagban 1949-ben.
Lengyelorszagban nem volt kollektivizalas, meg a 70-es, 80-as evekben is eheztek.
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
God Bless Russia! God Bless Putin! :)

midnight coder 2022.03.23. 11:48:46

@fotelzsukov: A mezõgazdaság forradalma elõtt a nyugati világban is probléma volt a kaja. Ahogy idehaza is. Aztán az intenzív mezõgazdasággal ez megoldódott. Ettõl független volt az egyes szoci országok életszínvonala - ez nem igazán kollektivizilás, hanem a béketáboron belüli politikai döntés volt. Nálunk magas volt az életszínvonal, mert arra lettünk kiszemelve, hogy megmutassuk a nyugati elvtársaknak, hogy a béketáboron belül sem szar az élet. Aztán egy határral arrébb, a románoknál meg az volt a leggyorsabb kutya ami úgy futott végig az országon, hogy nem ették meg. Ami nyilván vicc, de nem minden alap nélkül való. A bolgároknál is kollektivizáltak rendesen, mégis akkora nyomor volt, hogy a fal adta a másikat.

kunzoo 2022.03.23. 14:07:24

@fotelzsukov:
Olvasd vegig a cikket. Minden teherautojuk alá rába futóművet raknak.

tűz fal 2022.03.23. 20:54:51

@Serény Vélemény:
A Monsantotol biztosan nem vásároltak, mert Oroszország GMO mentes.

kunzoo 2022.03.23. 21:11:52

@tűz fal:
A Monsanto Magyarországon is üzemel, pedig mi is azok vagyunk. Nem minden terméke GMO-s.

tűz fal 2022.03.23. 22:28:35

@GyMasa:
"Igaz, a hivatalos, ENSZ adatok szerint 1000 alatt van a halottak, és 1500 alatt a POLGÁRI sebesültek száma."

Van hova fejlődniük hogy utólérjék az USA-t a csak iraki egymilliós áldozatukkal. Magas a mérce.

GyMasa 2022.03.23. 23:00:10

@tűz fal:
OKé, azért, szerintem ennél több az áldozat, de nem hiszam, hogy 10k felett lenne.
Ami szerintem eléggé arra utal, hogy az oroszok még mindig ügyelnek az alacsonyan tartott polgári veszteségekre, ami viszont arra utal, hogy a vágyvezérelt ukránok álmaihoz képest, bizony az oroszok a terv szerint haladnak, még ilyen lassan is...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.24. 07:17:38

@Tapi2021: az ukránok mindig is ellenségesek voltak velünk szemben.

valtozomult.blog.hu/2014/03/02/az_ukran_mozgalom_es_a_rutenfold

Ugyancsak ajánlom még Szabó Oreszt: A ruthének, illetve Bonkáló Sándor: A szlávok című könyvét, ahol ez az egész részletesen le van írva.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása