magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A madár halála

 Nemrég meghalt az egyik háziállatom, az egyik madaram, név szerint Rambó Szilek, ausztrál hullámos papagáj.

Másfél évet élt, szóval mintha egy ember 25 évesen halt volna meg.

Először azt hittem, én vagyok a hibás, rossz táplálékot adtam neki, aztán kiderült, a táplálék jó volt. Szóval a halálok ismeretlen.

Jól élt, kényelmes nagy ketrecben, kellemes helyen, gazdag táplálékkal.

Kora reggel találtuk meg a ketrec aljára lezuhanva, fejjel lefelé, már kihűlten. A ketrecben vele élő másik papagáj kiabált egyébként, megrémült szobatársa halálótól.

Én ilyenkor mindig a saját halálomra szoktam gondolni, ill. a saját életemre. Nyilván az ember élettere hatalmas a hullámos papagájéhoz képest: a hullámos papagály szabadon élve se megy el a fától, ahol született (kivéve ha valamilyen katasztrófa van), de ez csak mennyiségbeli eltérés, nem minőségbeli.

Egyedül Istenen keresztül lehet leküzdeni az emberi ketrecet.

Címkék: közélet
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8417786242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2022.03.26. 18:29:31

Egyes kakadu fajták mint a sárga tarajos kakadu a szabadban negyven évig fogságban meg hetven évig is elélnek általában de Fred egy ausztráliai vadrezervátumban élő kakadu már százon felül van a századik születésnapján még a királynő is felköszöntötte.

GyMasa 2022.03.27. 01:23:39

Részvétem!
Bár, ha jól tudom, "meghalni" csak emberek tudnak. Az állatok "elpusztulnak".
De, ez tényleg csak nyelvtann*culás...

GyMasa 2022.03.27. 01:24:49

Apámnak anno rengeteg madara volt, nimfa papagályok, hullámos papagájok, kanárik, meg pintyek.
Nagyon vicces kis állatok voltak, de rettentetes koszt csináltak :-D
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása