magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Bucsa az új Oszkár

Idén Bucsában lesz az Oszkár-díjátadás. Logikus, hiszen ott gyűlt össze a liberális filmipar apraja és nagyja.

Persze ukrán szemszögből érthető mindez a kamuzás, hiszen az egyetlen front, ahol az ukrán erők nyerésre állnak az a médiafront. Így nyilván ezt kell nyomniuk, ráadásul maga az elnök is színész, azaz szakmabeli.

Azt hiszem, ezentúl hetente lesz 2-3 új Bucsa. Hiszen a szakma alapszabálya: a sikeres előadáshoz kellenek új részek.

Zelenszkij Hamletet ad elő

112 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10017801259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2022.04.12. 16:38:39

@Gery87:
Őszintén, nem tudom, mit mondjak... Gonzalo videoja nagyon érdekes volt. Aztán 2 nappal később levette...
Szerinte egy beállított performansz volt.

GyMasa 2022.04.12. 16:40:19

@vasútihíd:
Azért az is fontos, hogy haladnak a harcok.
És, én nem úgy nézem, hogy az oroszok vesztésre állnának.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.12. 16:45:05

@GyMasa:

Most már a békére készülnek. A kérdés: mik lesznek a feltételek.

Az ukránok mindenképpen mentenék magukat, azaz valami olyat akarnának, legyen új népszavazás x év múlva a 3 szakadár régióban. Ezeket úgyis az oroszok nyerik persze, de pr szempontból ez így jobban hangzik az ukránfélnek.

Most az a kérdés: hol lesz a határ, erről szól a harc a hadszíntéren.

Az meg már szinte biztos: Kijev nem lesz bántva, cserébe a NATO elutasításért.

kunzoo 2022.04.12. 18:10:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ha megnyerik azt a csatát. Ahogy az orosz sereg mozgásba lendül, újra rajta lehet ütni a menetoszlopokon. Az orosz sereg meg nem lett nagyságrendilel nagyobb hogy teljes fronton tudjanak támadni. Ha esős lesz a húsvét, újra az utakhoz lesznek kötve. Ha sorozott állománnyal váltják le a hivatásos állományt, gyengébb lesz a sereg minősége.
Nem lesz ez sétagalopp. Az már mindenképpen stratégiai vereség hogy nincs Medvecsuk kormány, meg csak árnyékkormányt sem merzek bejelenteni aki behívta volna Putyinékat. Ha Ukrajna megússza a teljes elfoglalást, akkor strategiai fronton megnyerze a háborút. Putyin megszerzi a szakadár részeket? Az eddig is az övé volt.
Utána ha a maradék ukrajna jobban él m8nt a leszakadt részek, azzal Putyint egy vegeláthatatlan megszállasra kényszerítik vasfüggöny kiépítésevel. Plusz ha natoba lépnek a finnek, svedek, totális stratégiai bukás.

kunzoo 2022.04.12. 18:13:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Pontosabban belesültek Kijev ostromába, aztán meg az EU csatlakozás is meg lett engedve. A natoba meg felveszik az országokat, nem a bejelentkezőn múlik a dolog. Igazából a már tag országokon múlik a felvétel.

kunzoo 2022.04.12. 18:37:35

@cvsvrs:
Szerintem a sorrend:
Oroszok, eu, ukránok, a világ.
Hosszútávon nyerhet az eu, ukránok.
Hosszutavon megszivják a ruszkik. Meg kell erteni hogy nem ez volt a ruszki háború célja. Azt elbukták. Barmit nyernek ezután, az szépségtapasz. Nem gondolhatja komolyan senki hogy cél volt az az oroszok részéről hogy az ukrán elnök olyanokat mondhasson hat hét háború után: lehet nincs kedvem tárgyalni.
Aki ezt hiszi, az burokban él.

kunzoo 2022.04.12. 18:39:32

@cvsvrs:
Kína nem nevet mert abból él hogy árut ad el a nyugatnak. Ha a nyugat szarba kerül, kinek ad el annyi terméket? Az oroszok nem nagy felvevőpiac.

GyMasa 2022.04.12. 18:41:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Én nem tudom. Még mindig úgy érzem, hogy nem tudjuk, mi is Putyin célja ezzel a háborúval.
Szerintem Zöld Vladimirnek meg kell buknia, hogy a helyzet rendeződhessen odaát...
Amíg ő vezeti Ukrajnát, addig én semmi esélyt nem látok rá, hogy normalizálódna a viszony.
Neki mindenképpen mennie kell a hatalomból!
(Illetve, a legvalószínűbb sorsának én azt látom, hogy a legutolsó pillanatban a CIA elvarrja azt a szálat, és még egy utolsó, orosznak hazudott baráti tűzzel kicsinálják, ami ugye dupla haszon lesz majd, hiszen nem fog beszélni sem, ÉS mártírt csinálnak majd belőle)

GyMasa 2022.04.12. 18:44:50

@kunzoo:
Szerintem most az oroszok fő célja Odessza elfoglalása, és Ukrajna teljes tengerpartjának az elvétele.
Utána, ha ez megvan, akkor lehet továbbmenniük, illetve békét kötni.
De, ez pl. egy nagyon érdekes video:
www.youtube.com/watch?v=PpUsnNiHTaE
Itt Gonzalo sorra veszi, hogy melyik fél, hol toszta el a történetet....

GyMasa 2022.04.12. 18:47:02

@kunzoo:
"Pontosabban belesültek Kijev ostromába,..."
Azért, akkora ostrom nem volt ott...

"... aztán meg az EU csatlakozás is meg lett engedve."
Jaja, meg lett.
Aztán az egy kérdés, hogy kell-e az EU-nak egy állig felfegyverzett, porig rombolt, náci Ukrajna?
(Nekem az a tippem, hogy nem lesz Ukrajna hamar az EU tagja...)

" A natoba meg felveszik az országokat, nem a bejelentkezőn múlik a dolog. Igazából a már tag országokon múlik a felvétel. "
Ukrajna SOHA nem lesz NATO tag.

kunzoo 2022.04.12. 18:50:16

@GyMasa:
Hát el sem jutottak sddig. De csak viccből nem mész hadseteggel kijev határaba ugye? Elnézték a közlekedesi táblákat? Be akartak vonulni oda gyorsan. Nem jött össze.

kunzoo 2022.04.12. 18:51:45

@GyMasa:
Pont arrol beszélek, hogy ukrajna soha nem lesz, és nem is lett volna nato tag. Hiába akarták ezt az ukránok. Emiatt nagy kamu hogy a ruszkik a nato tagság miatt támadtak.

GyMasa 2022.04.12. 18:52:31

@kunzoo:
"Meg kell erteni hogy nem ez volt a ruszki háború célja."
Senki nem tudja, mi volt a céljuk!

" Azt elbukták."
Nekem nem úgy tűnik. Ezt majd akkor jelentsd ki, ha véget ér az egész, és még utána is létezik Ukrajna.

" Barmit nyernek ezután, az szépségtapasz."
Szerinted...

" Nem gondolhatja komolyan senki hogy cél volt az az oroszok részéről hogy az ukrán elnök olyanokat mondhasson hat hét háború után: lehet nincs kedvem tárgyalni."
Aztán, miből gondolod, hogy azért mondja ezt, mert megteheti?
Mi van akkor, ha akkora zsivány, hogy tudatában van annak, hogyha véget ér a háború, ő egy halott ember?
És, ememllé mondjuk nincs lelkiismerete, és a saját életét akár egész Ukrajna bedarálása árán is menteni akarja?

"Aki ezt hiszi, az burokban él. "
Szerintem te élsz egy buborékban!
Én nem merek semmit sem kijelenteni ekkora magabiztossággal!

GyMasa 2022.04.12. 18:56:29

@kunzoo:
Nézd, jelenleg kb. a következő régiók pattognak az oroszok ellen:
- EU+UK
- USA
- Skandináv országok
Sem Kína, sen India, Sem Irán, Sem Pakisztán, sem az USA-tól délre lévő latin. amerikai országok nem léptek bele a nagy szankciózásba.
Ja, igen, és Kínának ott van Tajvan!
Kína nagyon is kíváncsi arra, hogy hová fut ki egy ilyen esemény, hiszen annak nagymértékben köze van annak, hogy lerohanhatják-e ők is Tajvant!
Merugye, Tajvan is egy az USA által felfegyverzett szakadár, Kína által kínai területnek tekintett ország.

GyMasa 2022.04.12. 18:59:01

@kunzoo:
Nézd meg a video-t, amit linkeltem.
Abban elmagyarázzák, mi történhetett.
Az oroszok vigyáztak a civilekre eddig (egy háború lehetőségeihez képest)
Ha ők is az USA módszerrel mentek volna neki, azaz 2 hét bombázás, és tűzérségi támadás után bevonulni a romok közé, akkor már talán végezhettek volna.

GyMasa 2022.04.12. 19:00:22

@kunzoo:
A 60km-es menetoszlop 20-km-re állt Kijevtől, ami az orosz tüzérség hatótávolsága.

GyMasa 2022.04.12. 19:05:52

@cvsvrs:
AZért, nekem vannak aggályaim a háború vége utánnal kapcsolatban.
Nekem az a véleményem, hogy Ukrajna nagyon csúnyán megszívja a dolgot (rengeteg halott, szinte teljesen felszámolt hadsereg (eszköz ÉS emberállomány) porig rombolt városok, stb)
És, ott fog marani az a sok, szimpatikus, a bakancsáról a magyar vért 3 nap után a Balatonba mosni akaró jámbor náci, akik állig felfegyverkezve, megszégyenülve, dühösen, és frusztráltan, keresnek egy "macskát" akibe belerúghat...
Szerintem pont egy ilyen országra van elengedhetetlen szüksége az EU-nak.
Hidd el nekem, hogy jól fog még majd jönni ez EU-nak ISMÉT orbán sorozatos vétója...

GyMasa 2022.04.12. 19:09:21

@kunzoo:
"Pont arrol beszélek, hogy ukrajna soha nem lesz, és nem is lett volna nato tag."
Igen, csak ezt pont nekik felejtette Biden cimbora érthetően a tudtukra adni...

" Hiába akarták ezt az ukránok. Emiatt nagy kamu hogy a ruszkik a nato tagság miatt támadtak. "
Az Ukrán alkotmányban benne van a megcélzott NATO tagság.
Az, legalábbis az én műveletlen mércém szerint egy igencsak komoly szándékot jelez.

Abban viszont igazad van, hogy nem ezért támadtak az oroszok, és abban én is egyet értek, hogy nem csak ezek miatt! Viszont, én nem fogadom el a "Putyin egy elmebeteg őrült" narratívát, hanem úgy gondolom, hogy van valami, amiről mi még nem tudunk és, ami a fő oka volt a támadásnak.

white999 2022.04.12. 19:50:07

@GyMasa:"Szerinte egy beállított performansz volt."

Maripol meg egy makett és nincs is szétbombázva. Mocskos Ukránok mindenre képesek, diverzánsok évekkel ezelőtt beépültek az orosz seregbe és putyint is hipnozitálták, hogy harcot indítson Ukrajna ezzel, hogy ezzel tudják lejáratni a nyugat előtt progresszív haladó orosz táresadalmat. Ez azt hiszem, hogy a napnál is világosabb.

tűz fal 2022.04.12. 20:45:53

@white999:
Meg ugye ti se azért szoptátok be sorban már a negyediket, mert annyi eszetek van mint ami látszik, hanem van egy hatalmas összeesküvés

Sztbeni95 2022.04.12. 21:22:40

@kunzoo: az oroszok az elejétől célként a demilitarizálást és a nácimentesítést tűzték ki. A nato tagságnak már annyi, és az ukrán hadsereg is lassan elpusztul. Szóval ez sikeres. Az Azovnak és a többi náci fasznak sincs sok hátra, szóval lassan ez is pipa. Akkor mi nem sikerült?

Lehetnék én is 2022.04.12. 21:40:23

@kunzoo: a megállapításaiddal általában nem értek 1et. De ezzel a nemnatotagsággal viszont igen.
Putyin elég világosan jelezte, hogy nem szeretné ha a Nato közelebbkerülne hozzá (valahogy odaügyeskedné magát). Ő nem akarna a Natohoz közelíteni, de nagyon nem ajánlja.
Azt is érzékeltette, hogy ha akar tud haladni, megmutatta, hogy elég sok kárt okoz, még ha a körülményekhez képest vigyáz is a civilekre. (ide kapcsolódva, melyik idióta ukrán elnök találta ki, hogy felfegyverzi a civilekt, hogy ne lehessen őket civinek tekinteni?)

GyMasa 2022.04.12. 22:29:23

@Sztbeni95:
Szerintem náluk ezügyben is olyan alacsonyan van a léc, mint a választásokkal kapcsolatben.
Ahogy nézem, az oroszok bizony meg fogják nyerni ezt a háborút.
A kérdés már csak az, hogy Zöld Vladimir bedarálja-e az országát és a hadseregét, hogy megmentse a saját seggét...

kunzoo 2022.04.13. 00:04:42

@Lehetnék én is:
Finnország ha csatlakozik, akkor ez sem teljesül.

Boldeone2 2022.04.13. 00:11:35

@GyMasa:
Ahogy nézem, az oroszok bizony meg fogják nyerni ezt a háborút."

Ezt hajtogatod már több mint egy hónapja putyinszopó, de ez oroszok inkább területeket veszettek , vagy, adtak fel az elmúlt időszakban , Ukrajna meg egyre több fegyvert kap a nyugati államoktól ès egyre több pènzügyi segèlyt is
A lènyeg: Putyin nem tudja megnyerni a háborút, mert az szinte az összes ukrán férfi katonának állt már , hazájukèrt harcolnak , egyre erősödik a harci morál. Nem vèletlenül mondja Peszkov, hogy hamarosan vège lehet a háborúnak , ami vagy igaz, vagy nem , de egy biztos : az oroszok szarul állnak, ès ez nagyon jó hír, mert a hozzád hasonló embertelen , diktatúra- ès háborúpárti pszichopaták is szopnak!

kunzoo 2022.04.13. 00:16:17

@Sztbeni95:
Azt nem tudom honnan szűrted le azt hogy az ukrán hadsereg lassan elpusztul. A hadianyag ömlik, attól mert legyőzik az Azovot, egy zászlóaljat, maximum ezredet győznek le. Az messze nem az egész hadsereg. Az oroszok veszteségei lecsökkentek mert beásták magukat. Ha újra támadni kell, azt nem lehet megoldani a lövészárokból. Ágyúzással, sőt rakétázással sem lehet területet foglalni. Ahhoz rá kell ülni a harcjárműre aztán hajrá. Szerintem páncéltörő fegyverből, egyebekből inkább több lett az ukránoknál mint kevesebb. A bekeríteshez kocsikázni kellene vagy kétszáz kilométert. Harkov körúlzárása sem sima menet, ami nincs több mint örven kilométer az orosz határtól. És ott még az első órákban működött a meglepetés előnye. Most mindenki tudja hogy mire készülnek.
Szerintem talán nem is ez a fő hadműveleti cél, esetleg Belarusz bevonásával valami nyugati irányú csapás. Ha Mariupolban szenvednek egy hónapja pár ezer azovossal, más célt erdemes keresni.

Boldeone2 2022.04.13. 00:17:57

@Sztbeni95: és az ukrán hadsereg is lassan elpusztul. Szóval ez sikeres. "/

Baromság! Mèg csak most fog az ukrán hadsereg az eddigieknèl is hatèkonyabb fegyvereket kapni , a hadállomány növekszik
A "nácimentesítès" ruszki propaganda ! Az Azov lètszáma kb 1000 fő, Ukrajna egy 44 milliós ország
Viszont Oroszországban több agymosott, ultranacionalista van mint Ukrajnában
Ukrajna legalább többè- kevèsbè demokratikus parlamentáris rendszer, Oroszország meg nem . Ma már nyílt diktatúra

Serény Vélemény 2022.04.13. 06:48:27

@Boldeone2: Ukrajna pillanatnyilag fasiszta diktatúra. Felfegyverzett maffiózókkal, martalócokkal, agyonlőtt hadifoglyokkal, a kihallgatás során véletlenül meghalt, árulónak kikiáltott politikussal, a hadsereg által elkobzott humanitárius segélyszállítmányokkal, lefoglalt autókkal, agyonlőtt, leterrorizált harcolni nem akaró férfiakkal stb.

white999 2022.04.13. 07:04:08

@GyMasa: @tűz fal: Nem nem ti vagytok a nem normálisok. Az egész egy megrendezett jelenet 6 millió menekült statisztával, akiknek a csúcspont a Bucsuban előadott performansz, a színészi munkájuk és életük legjava. Már már majd hogy nem holokauszti magasságokba emelkedve, mert az is csak meg volt játszva. Ezt én is azóta tudom amióta jobbik mondta.

white999 2022.04.13. 07:08:11

@Boldeone2: Viszont Oroszországban több agymosott, ultranacionalista van mint Ukrajnában

És itt? Vagy csak ezen a blogon.

tűz fal 2022.04.13. 08:29:52

@white999:
A baj ott kezdődik hogy nem mi mondjuk hogy az egész háború megrendezett jelenet, hanem te mondod mások nevében, és olyan hülye vagy, hogy amit te mondasz más helyett, azt el is hiszed hogy az mondta. Így működik a segghülye libernyák droid agymosott világa, és csodálkozik hogy minden választáson elküldik ahova való.
Senki nem állította hogy az egész háború megrendezett. A bucsai performansz meg egy csomó más "tudósítás" meg üzengetés a színészből lett CIA bábbal az erősen megrendezettnek tűnik és ezt nem cáfoja az, hogy a hozzád hasonló segghülye droid azzal próbálja hitelteleníteni, hogy mások szájába ad olyat amit nem mondott.

tűz fal 2022.04.13. 08:45:30

@white999:
Van neked otthon egy varázstükröd. Ha odaállsz elé akkor megmutatja neked hogy ki az a droid akit Bangóné féle megendezett jelenetekkel lehet etetni, de másokat tart hiszékenynek,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.13. 08:58:42

@white999:

" Az egész egy megrendezett jelenet 6 millió menekült statisztával, akiknek a csúcspont a Bucsuban előadott performansz"

M ondott ilyet bárki?

tűz fal 2022.04.13. 09:19:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Senki sem mondott neki ilyet, de ezeknek ez a szintje. Arra építenek "cáfolatot", amit ők találnak ki mások szájába adva. És csodálkoznak hogy bérelt helyük van a béka segge alatt.
Ezeknek a világáról mindent elmond Mérő László nyilatkozata arról hogy választási ellenőrként találkozott a valósággal és rájött arra hogy nem mások agya van átmosva, hanem az övéké. Becsületére legyen mondva hogy ő legalább utólag elismeri.

2022.04.13. 10:46:47

Oroszpárti tüntetést szerveznek Budapesten
Az Oroszországot támogató felvonulás aprilis 30.-an 13 órakor indul a Hősök teréről, és az orosz nagykövetséghez tart majd. A szervezők azt szeretnék, hogy ne érje több szankció Oroszországot, illetve kijelentették, hogy elegük van az Európai Unió, az Egyesült Államok és az ukrán kormány folyamatos hazugságaiból, a NATO terjeszkedesebol az USA és nyugati gyarmatai világuralmi törekvéseibol.
---
God Bless Russia! Halal a khakhol fasisztakra! :)
www.youtube.com/watch?v=p-fm88TQDLA
Гимн России - Любэ

Tapi2021 2022.04.13. 11:03:53

@kunzoo: Zelenszkij is buborékban él!
Mégpedig Bidenében. És mert az USA "nagyfiú" áll mögötte, kicsit már vérszemet kapott és sokat enged meg magának.

Az egy dolog, hogy rettentően bunkó(k), amiért egyetlen köszönő szót sem mondott Magyarországnak, a több, mint 600 ezer ukrán befogadásáért. A paraszt paraszt marad bársonyszékben is. (És itt nem a földművelőkre gondolok!)

A másik a folyamatos beszólogatás. Nekünk is, de újabban szinte mindenkinek, a németeket is beleértve.
A baj az, hogy még a németekben sincs már gerinc, és még ők kérnek elnézést azért, mert az elmúlt ÉVTIZEDEKBEN, a SAJÁT népük érdekét nézve üzleteltek az oroszokkal!
Lásd az új és a régi kancellár mentegetőzését pl. az Északi Áramlat miatt, ami a németek saját ÉRDEKE! Stb.

Ettől a zselégerinctől hányok.

Tapi2021 2022.04.13. 11:10:57

Bucsa.
Irgalmatlan információs-dezinformációs háború zajlik.

Az mindenesetre furcsa, hogy ha az oroszok azért nem haladtak az elején a háborúval, mert parancs és szándék szerint kímélni akarták az ukrán lakosságot (és így is nézett ki sokáig a dolog!), akkor vajon pár héttel később tényleg az az új parancs, hogy csináljanak a VISSZAVONULÁS előtt tömegmészárlásokat?

Hát... kevéssé hihető. Főleg ilyen média viharban, amiben világszerte vannak.
Nem logikus erősíteni az agresszor, háborús bűnös imidzset.

Tapi2021 2022.04.13. 11:16:26

@cvsvrs: "ami az oroszoknak és az ukránoknak is jó lett volna az, hogy a ruszkik a donbass-t csatolják el. az amúgy is orosz többségű. kijev központtal létrejön ukrajna a kozákok földje. és a fekete tenger partvidékén létrejön novarosszija orosz-ukrán szabadkikötőkkel. és úgy kipicsázhatják a nyugatot."

Igen, és mivel ezt az USA is tudta...

Tapi2021 2022.04.13. 11:22:25

@GyMasa: "És, ott fog marani az a sok, szimpatikus, a bakancsáról a magyar vért 3 nap után a Balatonba mosni akaró jámbor náci, akik állig felfegyverkezve, megszégyenülve, dühösen, és frusztráltan, keresnek egy "macskát" akibe belerúghat..."

Már az első napokban írtam, hogy a kárpátaljai magyarság pontosan ettől fél!!!!

Okkal!!! :-(

Tapi2021 2022.04.13. 11:32:50

@тельня́шка: Nem tartom ezt jó ötletnek - sőt! - most a felénk amúgy is irányított (PR) szarvihar kellős közepén.
MAGYAR párti tüntetés legyen! Hogy a szankciók miatt ne a mi gazdaságunk dőljön be!!!

kunzoo 2022.04.13. 11:52:35

@Tapi2021:
Ha történt, biztosan nem központi parancsra.

white999 2022.04.13. 12:24:32

@tűz fal: csak próbáltam párhuzamot vonni, hogy vélhetőleg 70 éve is voltak akik a holokausztot performnsznak gondolták. Vannak aki még most is. Százalékosan nézve performansz esélye szemben valósággal 0 felé konvergal. Erről szól occon borotvaja. Kellemes konteo és összeesküvés elmélet megfigyelést és gyártást.

Tapi2021 2022.04.13. 12:25:02

@kunzoo: Hát esetleg, de akkor az oroszoknak is érdeke lenne szétrúgni a felelősök seggét, de alaposan!

Biztosat tudni szinte képtelenség.

Lehet, hogy:

- az oroszok lőtték agyon a civileket, mintegy megtorlásul, megfélemlítés céljából (kevéssé megalapozott, mert mit toroltak volna meg, amikor ők a támadók?, az ukrán lakosság meg bizonyára eleve félt.) .

- az oroszok, mert "állatok" és kiélték az állatias ösztöneiket. (Hmm..)

- az oroszok, a támadás közben a rakétákkal, tüzérséggel, kézifegyverekkel. Vagyis klasszikus háborús áldozatok, akiket nyilván egy tömegsírba temettek.

- az ukrán hadsereg az ellentámadás során, szintén "klasszikus" módon

- az ukrán milíciák, szabadcsapatok, félkatonai és az olyan reguláris egységek tucatjainak egyike, mint az AZOV. Megtorlásul, megfélemlítésből vagy valóban hamis bizonyítékok gyártása miatt. (Nem tudjuk pillanatnyilag, hogy kik az áldozatok, azt sem, hogy melyik nemzetiséghez tartoznak?)
Az ilyen egységeknek van némi rutinjuk az ilyesmiben!!! Lásd az odesszai és mariupoli mészárlásokat 2014 után!

- az ukrán felfegyverzett és börtönből kiengedett bűnözők, maffiózók, bandák, akik a többnyire elhallgatott hírek szerint, már a szabadulásuk után elkezdték a bandaháborúkat és a fosztogatást. Ők sem rutintalanok e téren.

- Ukrán oligarchák/maffiózók magánseregei, akikből szintén van bőven, szintén nagy rutinnal.

Stb.

A csináld meg és fogd az ellenségre című stratégiában is van némi rutinjuk. (Mindkét félnek!) Lásd pl. Katyn-t!

white999 2022.04.13. 12:26:37

@kunzoo: Az orosz közhiedelem alapja, hogy a cár atyuska vagy éppen aktuális vezető jó ember csak mindig félre tájékoztatják a gonosz emberei. Örülök hogy ezt S szép hagyományt itt is ápolják.

Tapi2021 2022.04.13. 12:39:17

@white999: Soroltam néhány lehetséges variációt, azok mindegyike - annyi inf alapján, amink van - megfelelhet Occam elvének!

Ezért lenne szükség egy mind több nemzet által delegált tényfeltáró bizottságra!
Vagy egyértelmű bizonyítékokra.

A kinek az érdeke kérdést is hozzávehetjük Occam elvéhez, hogy láthatóbb legyen a motiváció és az ok!

Vajon mennyire érdeke az oroszoknak bizonyítékokat szolgáltatni maguk ellen, háborús bűntettekről?
Vajon mennyire jön jól az ilyen "bizonyíték" az ukránoknak, hogy a nemzetközi közösség továbbra is őket támogassa?...

Tapi2021 2022.04.13. 12:41:30

@white999: " vélhetőleg 70 éve is voltak akik a holokausztot performnsznak gondolták."

Kik?

Tapi2021 2022.04.13. 12:43:07

@white999: Nyilván. Minden vidéki hülye bugris és minden orosz is a "cár atyuskát" sírja vissza...

A világ meg egy fekete-fehér rajzfilm.

GyMasa 2022.04.13. 13:19:07

@Tapi2021:
"Irgalmatlan információs-dezinformációs háború zajlik."
Pontosan, és készen tálalva pont azko a hírek elérhetőek, amik mind az zukrán győzelemről harsognak.
Csakhogy nekem pl. nem áll össze a kép az ukrán "hírek" és a valóság között...

"Az mindenesetre furcsa, hogy ha az oroszok azért nem haladtak az elején a háborúval, mert parancs és szándék szerint kímélni akarták az ukrán lakosságot (és így is nézett ki sokáig a dolog!),"
Amúgy, ma is pont így néz ki. Gonzalo pl. megemlítette, hoyg Harkovban naponta van támadás, de van víz, villany, internet, és a boltokban ugyan már nincs teljes kínálat, de tej és kenyér biztosan van, meg alma.

".. akkor vajon pár héttel később tényleg az az új parancs, hogy csináljanak a VISSZAVONULÁS előtt tömegmészárlásokat?"
Igazából az a baj, hogy a visszavonulás UTÁN történtek ezek...
Ugyanis az oroszok március 30-án vonultak ki, és a newsbreak meg április 3-án tört ki.
Ja, és a Bucsai polgármester nem szólt egy szót sem arról, hogy kivégzett halottakkal lenne tele a város.
Pedig, azért arról legalább neki tudnia kellett volna.
Ja, és nekem az egészben az volt a különös, hogy egyik halotton sem voltak lövésnyomok, sem nem volt alattuk megalvadt vértócsa...
AMi azt jelenti, hogy vagy vegyi- vagy biológiai támadásba haltak bele.
Amiről nem volt szó, pedig ugye ha így történt volna, akkor azzal már tele lenne a sajtó.
Szóval, nekem nem tetszik ez a dolog.

"Hát... kevéssé hihető. Főleg ilyen média viharban, amiben világszerte vannak.
Nem logikus erősíteni az agresszor, háborús bűnös imidzset. "
Az a baj, hogy valószínűleg ezek a videok bizonyos célcsoportoknak készülnek...
Ez, a Bucsai pl, valószínűleg egy EU/USA konform, felháborodást szító darab.

GyMasa 2022.04.13. 13:20:38

@Tapi2021:
Igen, és az a szomorú, hogy ez ellen nem tehetünk majd semmit, mert a gerinctelen EU az ukránoknak majd ezt is el fogja nézni.
Nagyon remélem, hogy orbán az EU tagságot is blokkolni fogja, amíg nem változtatnak az ukránok...

GyMasa 2022.04.13. 13:22:06

@white999:
Jaja, mert az teljesen logikus, hogy a város polgármestere 3 napig nem tud róla, hogy halottakkal van tele a városa egyik utcája...

GyMasa 2022.04.13. 13:24:48

@Tapi2021:
És, ne feledjük, hogy ez a felvétel nem egy ócska mobilos felvétel, hanem állítólag viszonylag profin bevilágított, és nagyon drága kamerákkal felvett anyag volt. Legalábbis ezt állította GOnzalo, amíg fent volt a videoja.

GyMasa 2022.04.13. 13:28:43

@Boldeone2:
Mivan, srác?
Megint kezd fojtogatni a kognitív disszonancia?
Kellemtlen hír, hogy esetleg nem úgy vannak a dolgok, ahogy te hiszed?

Tapi2021 2022.04.13. 13:36:56

@GyMasa: "Igazából az a baj, hogy a visszavonulás UTÁN történtek ezek...
Ugyanis az oroszok március 30-án vonultak ki, és a newsbreak meg április 3-án tört ki."

A halál időpontját meg lehetne állapítani. Az okát is.

Ehhez lenne szükség egy széles nemzetközi vizsgálatra.

Tapi2021 2022.04.13. 13:40:12

@GyMasa: Az a baj, hogy Orbánra ráégetik az ügyeletes rosszfiú szerepét!
Főleg akkor, amikor még egy puha gerincű német kancellár is meghunyászkodik és képes bocsánatért esedezni, azért, mert a saját népe jól felfogott érdekében politizáltak az oroszokkal! :-(

Ahogy mi is!

GyMasa 2022.04.13. 13:53:11

@Tapi2021:
És, szerinted meg lesznek ezek állapítva?
A hírek arról szólnak, hogy nem is tudják, kik az áldozatok...
Hogy nem lehet azt majdnem 2 hét alatt kideríteni???

GyMasa 2022.04.13. 13:57:46

@Tapi2021:
Nézd, ez a szerepeddig is kválóan bevált, és működött orbánnak!
Ugyanez volt 2015 után a migránsokkal, meg a kerítéssel, ugyanez volt az ukrán NATO tagság blokkolásával...
AZ már nyilvánvaló mostanra, hogy nem igazán rajonganak őszintén az EU-s vezetők sem Ukrajna EU taggá válásának, azaz hamarabb járt a szájuk, mint ahogy gondolkoztak volna...
Mert, ha most felveszik EU tagnak azt az Ukrajnát, amelyik kb. semelyik felvételi követelményt nem teljesíti (sőt, ugye az is nyíltan látszik, hogy eszük ágában sincs ezeket később sem teljesíteni), akkor egyrészt egy rossz precedenst teremtenek, másrészt a mostani EU-t is durván destabilizálni fogják vele.
(Lásd ugye a fegyverek kérdését... Az az irgalmatlan mennyiségű hadianyag, amit ráöntöttek Ukrajnára, az szépen beszivároghat az EU területére is.)

Tapi2021 2022.04.13. 14:06:10

@GyMasa: Egy mobilos felvétel is megtenné, ahol egyértelműen azonosítható orosz katonák lőnek tarkóba civileket.
Mert így mindenki azt mond, amit akar.

Valahogy a független, nemzetközi vizsgálat meg nincs napirenden. Sőt, Orbánt támadják miatta, mert azt mondta, hogy kellene.

Tapi2021 2022.04.13. 14:11:25

@GyMasa: Egyelőre egy EU-s KÉRDŐÍVET kaptak!!! :-)

Igaz, teátrálisan házhoz szállítva. (Megint csak benyalva az elve már vérszemet kapott Z-nek és B-nek.)

GyMasa 2022.04.13. 14:27:56

@Tapi2021:
" Egy mobilos felvétel is megtenné, ahol egyértelműen azonosítható orosz katonák lőnek tarkóba civileket."
Igen, csak, amikor tartkóba lőnek embereket, azokat általában egy helyen, felsorakozva szokták megtenni, nem szerteszét szórva egy utcában.
Ha ledig levadászták az embereket az utcában, akkor az utcában a tereptárgyaknak kellene tele lenniük golyónyomokkal.
Illetve a hulláknak megalvadt vértócsában feküdniük.

"Mert így mindenki azt mond, amit akar. "
Ez így igaz, és én ezért nem hiszek el elsőre mindent...
Mert az ukránok már lebuktak jónéhány, ilyen "tévedésükkel" (kígyó sziget, a hős pilóta, meg társaik...)

kunzoo 2022.04.13. 14:45:50

@GyMasa:
Ahhoz nem kell tagnak lenni.
Tagként is kint lehet tartani, mi sem voltunk schengeni tagok egyből. A munkavállalasra is szabhatnak jó hosszú időt. Valamiféle különleges státuszt adhatnának nekik, a britek is így voltak.

Tapi2021 2022.04.13. 16:15:22

Belefutottam az Index címoldalon: "Gyászol a stand up comedy világa"

De, nem, nem ő az. :-)

tűz fal 2022.04.13. 17:17:57

@white999:
Én meg csak arra próbáltam párhuzamot vonni, hogy ha a hozzád hasonló hülye droid talál egy létező példát a prekoncepciója alátámasztására, aminek egyébként semmi köze az aktuális témához, akkor úgy érzi hogy "bebizonyosodott", hogy amit így "cáfol" az összeeskövéselmélet.
A hozzád hasonló holokausztfóbiás őrültet lehet etetni azzal hogy az oroszok hekkelik a világ összes választását, meg Bangóné féle fetrengő-showval, meg úgy általában bármivel, de biztos mások hisznek összeesküvés elméletekben.

white999 2022.04.13. 19:38:22

@tűz fal: Többször felhozod Bangónét de a cigányzene nem az én műfajom. Bocs de én egy fokkal intelligensebb zenét szoktam hallgatni.
A droidozáson kívül nem sok mindent sikerült eddig felhoznod. A bejegyzés témája, hogy a Bucsai népirtást Oscar díjas alakításnak, tehát nem valósnak véli, aminek itt a nagy többség helyt ad. Szerintem nem csak elfogultak vagytok de kretének is ennek cáfolására hoztam történelmi párhuzamot. Amúgy Bucsába látogatott több európai vezető (természetesen Orbán nem, igaz ő nem is európai vezető) újságíró több országból, Magyarországról is. Egyikük sem nyilatkozott úgy, hogy performanszra utaló jeleket látott volna. Sőt.A Bucsai mészárlás tagadásával a Putyinéknak sikerült a cáfolásukat még azzal is hitelteleníteni, hogy az Ukránok maguk lövik szét a városokat és a pályaudvart is ők lőtték, hogy az Oroszokkal kibaxanak. Kicsit nehéz elképzelni, hogy egy nép nem csak megrendez de tömeges lövi szét a területét és öli meg állampolgárait, csak azért, hogy az agresszort a világ előtt rossz színben tüntesse fel de mindenkinek joga van babonákban hinni meg konteokban. Nekem meg jogom van őket hülyének tekinteni. Birca meg nem nagyon hitt az oltásban sem azután meg majdnem elpatkolt. A sok konteo, összeesküvés helyett tudom ajánlani a logikus gondolkodást és a tudományt. Ez lehet társadalom tudomány, történelem, orvos vagy közgazdaság. Sokkal beljebb lennétek.

white999 2022.04.13. 19:41:54

@Tapi2021: A világ meg egy fekete-fehér rajzfilm.

Hvg-én megtalálod a cikket ahol egy 10 éve itt élő orosz nő nyilatkozza ezt.
Ez nem az én vélemény rovatom, hanem az oroszok vallják.

white999 2022.04.13. 20:10:54

@Tapi2021: "Ezért lenne szükség egy mind több nemzet által delegált tényfeltáró bizottságra!
Vagy egyértelmű bizonyítékokra.

Volt ilyen. Légi felvételek akkor amikor még ott voltak az oroszok és performansz hullák ugyanott szerepeltek, mint pár nappal később amikor az ukránok megérkeztek. Persze ez is lehet hamisított de erről szól occam elve. 400 halott tömegsírból meg az utcán, kertekben nem mind szívinfarktusban halhat meg egyszerre. Főleg ha éppen háborús övezetben vannak.

"A kinek az érdeke kérdést is hozzávehetjük Occam elvéhez, hogy láthatóbb legyen a motiváció és az ok!"

Háború már csak olyan hogy kicsit leállatosodnak az emberek. Alapból is és olyankor nem a kinek az érdeke működik. Putyin biztos nem örült ennek és nem is adott ilyen parancsot, hogy civileket öljetek, meg erőszakoljatok nőket. Ez az egyén döntése. Katonának főleg alacsony beosztásba eleve nem az agysebészek mennek, pláne ha viszik őket és minél butábbakat, azért az félelmetes dolgokat tud művelni. Pl ép eszű ember nem öl meg 300 forintért egy 80 éves nőt és nem is erőszakolja meg. Ez Magyarországon háború nélkül is simán előfordult már az utóbbi években. Ez abban a szubkultúrában és iq szinten megtörténik, még ha számunkra elképzelhetetlen is, hogy ilyen előfordulhat az állattól nem sokkal jobb embereknél.

"Vajon mennyire érdeke az oroszoknak bizonyítékokat szolgáltatni maguk ellen, háborús bűntettekről?

Semennyire nem is parancsra történt hanem az elállatosodott emberek frusztrációjának levezetésére. Tanulság, hogy nem szerencsés olyan helyzetet teremteni ahol ez megtörténhet viszonylag büntetlenül. Szerintem ha gondolnak rá és Putyin kifejezetten tiltja akkor is megesik, mert az állatias ösztönöket nehéz kordában tartani.

"Vajon mennyire jön jól az ilyen "bizonyíték" az ukránoknak, hogy a nemzetközi közösség továbbra is őket támogassa?..."

Nagyon de ez a háború elejétől így van. Ezt a csatát Putyin az első napon elvesztette és egyre mélyebbre ássa bele magát. Bucsa már nem oszt nem szoroz csak plasztikusabbá festi a képet. Amikor városokat támadnak akkor nincs olyan hogy nem hal meg a lakosság. Egyébként az sem teljesen világos mennyivel jobb ha csak az Ukrán katonákat ölik le. Azok nem emberek? Mint ha azoknak nem az lenne a dolguk, hogy védjék a hazájukat. Elvileg azért van katonasága minden országnak. Ha nem így lenne akkor mindenki szabadon flangászna de nem így van sehol mi meg mennénk jövő héten elfoglalni Moszkvát ez esetben. A háború akkor lenne vértelen ha sör virslivel vagy lábtengóval döntenék el de erre kevés esélyt látok.

Occam elve alapján az esetek túlnyomó többségében a legegyszerűbb magyarázat az igaz a többi csak felesleges okoskodás és ahogy a perato elve is működik az Occam is szokott.

Boldeone2 2022.04.13. 22:06:56

@GyMasa: Itt vannak az orosz vèdenceid rèmtettei, te fèreg!

index.hu/kulfold/2022/04/13/kilenc-terhes-miutan-14-eves-lanyokat-eroszakoltak-meg-orosz-katonak/

Ti is ezt èrdemelnètek, az emberisèg söprèdèke vagytok mindannyian!

Boldeone2 2022.04.13. 22:15:36

@white999: A Birca blog az emberisèg söpredèkènek gyülekező helye lett , a blogszfèra legalja ( tisztelet a kivètelnek , mert van egy pár normális ember ) de van egy súlyosan elmebeteg kemènymag - akik putyinszoponcok, gyilkosság -, rombolás- ès nemi erőszak- párti pszichopaták

kunzoo 2022.04.13. 22:38:24

@Boldeone2:
Kár ezen idegeskedni. Mások másként látják a világot. Inkább logikai szempontból kell megközelíteni. Mondok egy példát. Birca szerint nem volt ukrán holodomor, mert orosz területen is sokan haltak éhen. Logikája szerint Magyarországon sem lehetett holocaust, hiszen Németországban több zsidó halt meg. Nyilván hibás a logika, a második példa mutatja az első gondolatmenet hibáját. Káromkodás helyett érdemes így hozzáállni. Jobban alszol te is.

kunzoo 2022.04.13. 22:39:42

@Boldeone2:
A mandin sokkal durvább dolgok vannak.

2022.04.14. 00:34:16

@Boldeone2:
Menj akkor a Kiskegyedre vagy a Veterara, ott csencselhetsz orvosi segedeszkozokkel is. :) Masra ugy sem vagy jo, buta libernyak dickhead :)
---
God Bless Russia! God Bless Putin! Halal a khakhol nacikra meg a cocksucker globalistakra! :)
www.youtube.com/watch?v=p-fm88TQDLA
Гимн России - Любэ

white999 2022.04.14. 10:20:11

@Boldeone2: Tudom, ráadásul a hülyeség szorgalommal párosul. Nyilván esély sincs rá, hogy logikus gondolkodásra bírjam őket de nem is ez volt a cél. Csak egy tükröt tartani a hülyeség új elé. Asszem megint egy darabig hanyagolni, nem mintha eddig túlzásba vittem volna itt az olvasást.

Tapi2021 2022.04.14. 11:09:35

@white999:

Tájékozódj!:

444.hu/2014/05/03/24-perc-az-odesszai-ostromlol

Vagy:

"A világszervezetben Matilda Bogner az ukrajnai emberi jogi megfigyelő misszió vezetője számolt be arról, milyen fejlemények vannak a 2014. május 2-án Odesszában történt tömeggyilkosság kivizsgálása körül. Mint emlékezetes, akkor máig ismeretlen tettesek felgyújtották a városban a szakszervezetek székházát.

A lángokban 48 személy életét vesztette és több mint kétszázan súlyos égési sérüléseket szenvedtek. Bogner elmondta, hogy a hat év alatt senkit nem vontak felelősségre a tömeggyilkosság miatt. Az áldozatok hozzátartozói hat éve küzdenek azért, hogy kiderüljön az igazság és megbűnhődjenek a vérengzés elkövetői. Az ügyben azonban semmilyen előrelépés nincs. A misszió vezetője által bemutatott dokumentumok szerint a három szálon elindult nyomozás eddig nem járt semmilyen eredménnyel.

Az utóbbi egy év során pedig teljesen leállt az ügy kivizsgálása. Nincs előrelépés az odesszai Kulikovói mezőn ugyanakkor történt gyilkosságok ügyében sem. A rendbontások ellen intézkedő, túlkapásokkal megvádolt rendőrök elleni eljárás is leállt.

Matilda Bogner javaslatokat tett az ukrán vezetés és a nemzetközi közösségek számára a tömeggyilkosság teljes körű és objektív kivizsgálására. Az áldozatok hozzátartozóinak jogukban áll megismerni az igazságot szeretteik erőszakos haláláról, a bűnösök kilétéről és elérni azt, hogy az igazságszolgáltatás elé kerüljenek a gyilkosok."

karpathir.com/2020/05/02/hat-eve-volt-az-odesszai-verengzes/?_page=4

És hosszan lehetne sorolni a mostani háború ELŐZMÉNYEIT!

Lásd még pl. Bekiáltás blog!

Tapi2021 2022.04.14. 11:11:28

@Boldeone2: Te is olvasgass mást is, mint nyugati/amerikai propagandát!

És ezzel nem a bűnösöket mentegetem! Azokat ítéljék el!!!

karpathir.com/2020/05/02/hat-eve-volt-az-odesszai-verengzes/?_page=4

Tapi2021 2022.04.14. 11:17:53

@atomic power 1986DucaDuca: Az USA-nak mindent szabad, bárhol!

Titkos, illegális börtönökben kínzásokkal, eljárás és ítélet nélküli fogvatartásokkal, akár évekig... (Guantanamón, LENGYELORSZÁGBAN, bárhol), népirtásokkal, hamis casus belli gyártással megtámadott és szarrá bombázott országok sorával...
De csak nekik! És akiket ők patronálnak!

Már a WHO is nehezményezi az áldozatok szemmel látható megkülönböztetését! Egy afrikai (arab, ázsiai...) nem ér annyit, mint egy ukrán. Stb.
És ez tényleg így van.
Nem mindegy kinek az áldozatai és arról mi az amerikaiak - kormányok - véleménye?

Tapi2021 2022.04.14. 11:26:46

"Dr. Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) vezetője szerint az Ukrajnának nyújtott segítség töredéke jut más humanitárius válságokra. Ukrajna megsegítése nagyon fontos, mert az egész világra hatással van, de az etiópiai Tigray tartomány, Jemen, Afganisztán vagy Szíria nem kapja meg ugyanazt a figyelmet.

Sehol a Földön nincs olyan hely, ahol emberek millióinak egészsége nagyobb veszélyben lenne, mint Etiópia Tigray régiójában

– mondta Gebrejeszusz a Guardian információi szerint.
QP | Quality Placement

Őszintén és nyíltan meg kell mondanom, hogy a világ nem egyformán bánik az emberi fajjal. Egyesek egyenlőbbek, mint mások. És amikor ezt mondom, az fáj nekem. Mert én ezt látom. Nagyon nehéz elfogadni, de ez történik

– tette hozzá.

Tedros, aki Tigrayból származik, elmondta, hogy az ENSZ megállapította, hogy napi 100 teherautónyi életmentő humanitárius szállítmányra van szükség az etiópiai régió számára – írja a BBC. Tigrayban a háború a TPLF – az etióp politikát közel három évtizeden át uraló csoport – és a kormány között 2020 novemberében tört ki hónapok óta lappangó feszültség után.

A harcokban ezrek haltak meg – köztük civilek –, miközben millióknak van égető szükségük humanitárius segélyre, a szövetségi kormányt pedig azzal vádolják, hogy akadályozza a segélyezési erőfeszítéseket. A háborúban álló felek állítólag bírósági eljárás nélküli gyilkosságokat hajtottak végre és szexuális erőszakot alkalmaztak.

Az ENSZ a jemenit tartja a világ legsúlyosabb humanitárius válságának, és hozzáteszi, hogy Afganisztánban 24 millió embernek van szüksége humanitárius segítségre a túléléshez. Szíriában pedig 11 éve tart a polgárháború, amiben mintegy félmillió ember vesztette életét, és milliók kényszerültek lakóhelyüket elhagyni."

index.hu/kulfold/2022/04/14/egeszsegugyi-vilagszervezet-who-elnoke-tedrosz-adhanom-gebrejeszusz-etiopia-valsag-halaleset-orosz-ukran-konfliktus/

MEDVE1978 2022.04.14. 11:28:13

Ahogy én látom jelenleg az ukrán erők minden fronton, ha nem is nyerésre állnak, de jelentős előnyben vannak. Mi is történt? Ez innentől spekuláció nyilván, meg egyéni vélemény.

A kezdeti orosz hadifelállásból az látszik, hogy több stratégiai cél volt.

A nulladik stratégiai cél nyilvánvalóan az volt, hogy az oroszok bevonulnak, a Kijevi vezetés összeszarja magát / a lakosság oroszpárti része aktivizálódik és megbuktatja a vezetést. Ez lett volna az orosz best case scenario. Nem jött be, az ukrán kormány védekezni kezdett.

Az első elkülöníthető stratégiai cél Kijev bekerítése és a megadás kikényszerítése / Janukovics vagy valamilyen egyéb báb hatalomra juttatása volt. Ennek nyilvánvalóan előfeltétele volt a nagyobb mészárlások elkerülése, hiszen az ellenreakcióhoz vezet. Az első két hétben az oroszok például valószínűleg a lehetőségeiknél kisebb mértékben vetettek be légierőt és céloztak meg vegyes (civil és katonai) célpontokat. Tehát odafigyeltek, hogy kíméljék a lakosságot.
Erről a célről kb. 2-3 hete végleg kiderült, hogy nem működőképes, nem tartható, ezért vissza is vonták Kijev körülről az orosz egységeket.

A második stratégiai cél a keleti részeken Harkiv elfoglalása volt. Ez sem jött össze, máig nem foglalták el. Ezt viszont nem adták fel, valószínűleg az új offenzíva része lesz.

A harmadik stratéigai cél, ami teljesült a szakadár területek összekötése a Krímmel / Krím vízellátásának biztosítása / azovi tenger partjának elfoglalása volt. Ez mostanra - Mariupol elfoglalásával - járt sikerrel, teljesült. Messze ez volt a legsikeresebb hadművelet, mert bár erről keveset hallani / olvasni, az ukránok természetesen készültek arra, hogy a Krím felől támadás indul, ugyanakkor még a legelején az itt védekező ukrán egységeket teljesen megsemmisítették.

A negyedik stratégiai cél Odessza elfoglalása és az ukránok tengertől való elvágása volt. Ez egy nagyon fontos cél, mert lényegében a teljes ukrán gazdaság összeomlásához és végső soron az ukrán állam működésképtelenségéhez vezethet. Odesszától nyugatra ugyanis már nincs érdemi kikötője az ukránoknak. Ugyanakkor itt is megakadt az orosz támadás Mikolajivig is alig értek el. A tengerpart elfoglalása azért fontos, mert az ukrán mezőgazdasági export, egyáltalán bármilyen export nagyon jelentős része a kikötőkön át történik. Emellett 2010 környékén gázmezőket fedeztek fel a Fekete-Tengerben, amelyek kinyerésével Ukrajna bőven önellátó lehetne gázból és rengeteget exportálhatna is. Ebben persze maximálisan ellenérdekeltek az oroszok, mert így az európai piacon kellene osztozniuk + Ukrajna megerősödne.

Adott még a nemzetközi diplomáciai, gazdasági és médiabehatás. A média ügyében erősen vesztésre állnak az oroszok. Természetesen van több ország, ahol osztják az orosz narratívát / azt is közlik egyáltalán (India, Pakisztán, arab világ, Kína). A legtöbb országban azonban a nyugati narratíva dominál, ami ukránpárti és az orosz narratívát egyáltalán nem közvetíti. A gazdasági behatás szempontjából a szankciók óriási veszteségeket okoztak az oroszoknak, de összeomlás nem volt és nem is lesz ezek miatt. Bár hosszútávon az oroszok nem bírnák a szankciók ilyen mértékét, a hosszú táv években mérhető és addig rendeződni fog a konfliktus. A nemzetközi diplomáciai helyzetről sokat elmond, hogy 93 ország támogatásával függesztették fel Oroszországot az ENSZ Emberi Jogi Tanácsából, ezen a téren a médiához hasonló a helyzet.

Áttételes orosz kudarcnak tekinthető egyértelműen, hogy ezzel a háborúval több országban élesítették a nyugati orientáció kérdését (Grúzia, Örményország) vagy NATO tagság kérdését (Finnország, Svédország), valamint kiszedték Németországot a pacifista langyos tócsából, amiben fetrengett a második világháború óta. Az orosz csapás egyben Európa fegyverkezését vonhatja magával, ami egy nagyon jó dolog szerintem és a NATO erejének jelentős megnövekedését vonhatja magával.

Kérdés, hogy most mi jön?
Putyin egy kilépési stratégiát keres, ami győzelemként eladható. Valószínű, hogy egy teljes keleti offenzíva jön, Harkiv elfoglalására, esetleg terjeszkedésre egészen Dnyipropetrovszkig. Ez valószínűleg csak maximális cél lehet, nem hiszem, hogy reális lenne. Az igazán meglepő egyébként az lenne, ha megpróbálnák még egyszer elfoglalni Odesszát és ezzel megnyerni a háborút.

A valószínű kimenetel mégiscsak az lesz szerintem, hogy keleten elfoglalják Harkivot és a szakadár államok részévé teszik, aztán beássák magukat és de facto fegyverszünet / alacsony intenzitású háború jön. Az ukránok nem lesznek hajlandók lemondani a megszállt területekről, viszont legalább nem lesz teljes intenzitású háború, a nem érintett területeken megkezdődhet a helyreállítás.

Tapi2021 2022.04.14. 13:13:42

@MEDVE1978: A nagy részével egyetértek.

A média/információs/dezinformációs háborút azonban már az első napokban elveszítették. Köszönhetően a nyugati média totális kontrolljának és ferdítésének egy irányba. Ahol meg sem kísérelték az orosz szempontokat is számba venni, és azt is BEMUTATNI a nyugati, európai, amerikai közönségnek. Pláne a háborúhoz vezető okokat, akciókat, amit a nyugat/USA okozott, akciózott, TÖBB évre visszamenően és közvetlenül az oroszok sarokba szoítása előtt, amelyre REAKCIÓ a háború.

Még, hogy szabad és független a média nyugaton! Na persze.

MEDVE1978 2022.04.14. 14:11:24

@Tapi2021: Hát hogy ez mennyire ferdítés, az nekem kérdéses. Most az jutott eszembe, hogy anno 1941-ben a Japán Birodalom ellen, a terjeszkedésük miatt olajembargót rendelt el az USA. Ez az embargó okozta lényegében a háborút. A japánoknak két lehetőségük volt: támadás a szovjetek ellen és a megnemtámadási szerződés megsértése, olajmezők zsákmányolása vagy támadás a nyugati gyarmatok ellen és a kvázi angolszász szövetséges USA hadiflottájának előzetes megsemmisítése). A Japán Birodalom akkor egy terjeszkedő Kínát elfoglalni akaró, Koerát birtokló felemelkedő hatalom volt. A problémájuk az volt, hogy nem volt olajuk. Ebből a szempontból érthető - és logikus -, hogy Japán támadott, de nyilván ez az érv a háborúban nem nagyon szerepelt - a közvélemények agresszornak látták Japánt.

Az oroszok esetében hasonlóan logikusan levezethető, hogy miért támadtak. Akár a NATO terjeszkedésére gondol az ember, akár arra, hogy nem engedhetik, hogy egy nem szimaptizáns Ukrajna versenytársukká váljon mondjuk a gázpiacon. Ez nagypolitika tehát érthetők a logikai érvek mindkét oldalról, de mégiscsak helyes az az értelmezés, hogy az oroszok egy szuverén országok rohantak le és ők az agresszorok. Ráadásul amolyan orosz szokásra a tömeggyilkosságoktól sem riadnak vissza. A nyugati média ezt mutatja be és ítéli el erkölcsi alapon, ami a valóságnak része.

Tapi2021 2022.04.14. 16:35:40

@MEDVE1978: "de mégiscsak helyes az az értelmezés, hogy az oroszok egy szuverén országok rohantak le és ők az agresszorok."

Ez kétségtelen.

A nyugati média azonban úgy ítéli el, hogy nem világítja meg a hátteret és az okokat. Ami árnyalja a képet.
És ugyanez a nyugati média egy elítélő szót sem mondott az USA sokkal több ugyanilyen "imperialista" háborújáról, sőt, lelkesen asszisztáltak hozzájuk. (KÉSŐBB készültek filmek, cikkek, hogy hát, talán nem kellett volna hamisított casus belli alapján szétverni a stabil Irakot, stb. Az amerikai média és film, mindig utólag okos, és bátor. Az ezekért a háborúkért, népirtásokért, esküvői menetek lebombázásáért, és számos háborús bűnért, milliók exoduszáért meg KIT VONTAK felelősségre Amerikában???? ... Durva kettős mércével mérnek. )

atomic power 1986DucaDuca 2022.04.14. 18:02:56

@Tapi2021:

"Nem mindegy kinek az áldozatai és arról mi az amerikaiak - kormányok - véleménye?"

Itt már a rasszizmus egyik formájánál tartunk. Úgy hívják, hogy kulturális rasszizmus. A nyugati demokrácia évtizedes munkával eljutott a "russian phobia"-tól a "russian hatred"-en át a "cultural racism"-ig.

Ennek a jelei: orosz művészek, a kultúra képviselőinek, sportolóknak a kirekesztése, tevékenységük korlátozása, csak azért, mert orosz.

Itt van ennek az elmebetegségnek a legújabb példája:

hvg.hu/kultura/20220403_Edgar_Degas_Orosz_tancosok_Ukran_tancosok

GyMasa 2022.04.14. 18:22:57

@Boldeone2:
Figyelj csak!
MINDEN háborúban vannak férgek.
Ez elkerülhetetlen.
De NEM MINDEGYIK ilyen!
Mert, pl. az szerinted rendben van, hogy az ukránok kínozták, meg lábon lőtték az orosz hadifoglyokat?
Vagy, akkor te is csak egy féreg vagy?

GyMasa 2022.04.14. 18:24:04

@Boldeone2:
AKkor miért jársz ide kommentelni?
Menj el nyugodtan a szekára, ott teljesen egyet fognak veled érteni!
Itt olyanok vannak, akiket meg kellene győzni.
Arra viszont te teljesen alkalmatlan vagy.

GyMasa 2022.04.14. 18:25:29

@white999:
"...hogy logikus gondolkodásra bírjam őket de nem is ez volt a cél."
Ahhoz elsőroban neked kellene rendelkezni azzal a tulajdonsággal.
De, így, nem fog menni!

GyMasa 2022.04.14. 18:35:09

@MEDVE1978:
"A valószínű kimenetel mégiscsak az lesz szerintem, hogy keleten elfoglalják Harkivot és a szakadár államok részévé teszik, aztán beássák magukat és de facto fegyverszünet / alacsony intenzitású háború jön. Az ukránok nem lesznek hajlandók lemondani a megszállt területekről, viszont legalább nem lesz teljes intenzitású háború, a nem érintett területeken megkezdődhet a helyreállítás. "
Az nem fog működni, mert az USA/EU továbbra is dönteni fogja a fegyvereket az ukránokra.
Ugye, ha az USA áll az egész mögött, akkor nekik pont az elhúzódó harc az érdekük.
Ezzel ugyanis, és az EU szankciókba hergelésével 2 legyet is ütnek egy csapásra, mert mindkettőt gyengítik, és ők jönnek ki megerősödve a dologból (AMi azért kissé nagyvonalú kijelentés, hiszen közben olyan iramban basszák szét a saját, belső gazdaságukat, hogy azt ijesztő látni)
Sajnos az USA palaolajnak és palagáznak megvan az a hátrányos tulajdonsága, hogy kb. 55USD/hordó ár felett nyereséges, míg a hagyományos olaj valahol 20USD/hordó körül.

GyMasa 2022.04.14. 18:38:46

@MEDVE1978:
Gonzalo videojában azt mondja, hogy az oroszok találtak valami ukrán dokumentumot, amiben az állt, hogy az ukránok hamarosan le akarták rohanni a Donbassz-t.
Én nem láttam azokat az iratokat, és meg sem tudnám ítélni, hogy valódiak-e, szerinte a szakértők azt mondják, hogy azok.
Ami viszont nagyon érdekes, hogy ha nem igaz ez, akkor mit keresett ott az Ukrán hadeő egy igen jelentős része?

white999 2022.04.15. 08:39:34

@Tapi2021: Gyakorlatilag most mepróbálod kiemelni ezt az időszakot történelmi kontextusából, mint ha ez nem valaminek a hatására született volna.2013-2014 Olvass utána, hogy mi volt akkor Ukrajnában gyakorlatilag forradalom és polgárháború, ami nem kis mértékben húzódott az oroszokat támogató és orosznak valló orosz anyanyelvűek és az ukránok között, akik inkább nyugat felé orientálódtak volna. Szerinted most mi lenne ha valaki Kijevben el kezdené éltetni az orosz népet. Ezen időszakok nem a demokratikus ellenvéleménye megvitatásának a terepe , ahhoz eléggé frissek a sebek és 2014 ben is az volt.

atomic power 1986DucaDuca 2022.04.15. 09:57:47

@white999:

"Gyakorlatilag most mepróbálod kiemelni ezt az időszakot történelmi kontextusából, mint ha ez nem valaminek a hatására született volna."

A történelmi kontextus az, hogy a Nyugat semmibe vette Kissinger figyelmeztetését!

Henry Kissinger Nobel-békedíjas diplomata és politikus. 2014-ben a The Washington Post-ban írta:

"Ha a nyugati külpolitika célja nem az ország két részének megbékítése és az, hogy Ukrajna híd legyen az oroszok és Európa közt, hanem az a stratégiai cél, hogy a nyugati részt a keleti orosz blokkal szemben egyoldalúan támogatva még inkább sarokba szorítsák Moszkvát, annak nagyon hamar tragikus következményei lesznek. Nyugatnak meg kell értenie, hogy Oroszország számára Ukrajna soha nem lehet csak egy idegen ország. Az orosz történelem az úgynevezett Kijev-Rusban kezdődött. Még az olyan híres disszidensek is, mint Alekszandr Szolzsenyicin és Joseph Brodszkij ragaszkodtak ahhoz, hogy Ukrajna az orosz történelem, sőt Oroszország szerves része."

www.washingtonpost.com/opinions/henry-kissinger-to-settle-the-ukraine-crisis-start-at-the-end/2014/03/05/46dad868-a496-11e3-8466-d34c451760b9_story.html

Tapi2021 2022.04.15. 17:39:04

@atomic power 1986DucaDuca: Sajnos így van. Nagy csalódás ez a mai "nyugati értékrend" nekem. :-(
Mintha el ment volna százmilliók esze. :-(

Tapi2021 2022.04.15. 17:49:08

Tegnap volt egy beszélgetés az M1-en MZP-vel! Láttátok?
Gyáááá.... Tragédia az a súlyosan demagóg ember.
Ahogy a saját véleményeit és hazugságait, mint tényeket próbálja sorolni és besulykolni.

Nála hülyébb már csak az, aki nem akarja látni, hogy kivel van dolga?!

Ha én vagyok a vitapartner lehet, hogy a kardomba dőlök közben kínomban.
Gondolom, arra gondolt közben, hogy hadd beszéljen, a normális emberek legalább szemtől szemben látják a demagógot a hazugságaiban fürdeni.
Még egy nagy választási pofon után is! NULLA ÖNREFLEXIÓ!!!!

Mindenért csakis a "rendszer" meg Orbán a hibás. Még a saját alkalmatlanságukért is.

Borzalom volt nézni is.

GyMasa 2022.04.15. 18:04:08

@Tapi2021:
te miért szívatod magad ilyenekkel???

GyMasa 2022.04.15. 18:04:59

@Tapi2021:
Ja, és most nézem: a fasiszta, kormánypárti, az ellenzéknek lehetőséget nem adó M1-ről beszélsz?

GyMasa 2022.04.15. 19:42:56

Ez egy nagyon kemény, vérorosz propagandavideo, tele hazugságokkal:
www.youtube.com/watch?v=RWvk61Dry-Q

GyMasa 2022.04.15. 22:33:26

@GyMasa:
NA, közben megtudtam, hogy Scot Ritter egy pedofil, szóval, bármit is állít itt, az kizárólag csak a figyelem felkeltésére irányuló hazugság...

Tapi2021 2022.04.20. 12:07:28

@GyMasa: Nem az a lényeg, hol beszélt ez a demagóg, hazug ember, hanem, hogy MIT beszélt!!! :-)

Az magáért beszél!

GyMasa 2022.04.20. 19:55:49

@Tapi2021:
Igen, azért kicsit más színben tünteti fel ennek a hábprúnak az okait, meg az állását, és a céljait.
Mind olyan dolgok, amiket az ember valahogy nem hall a nyugati sajtóból..
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása