magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mi lenne, ha nem lenne fűtés?

Mi lenne, ha hajnal 2 és 3 között sehol nem lenne fűtés? - kérdezi a Forbes.

Árulkodó jelek ezek. A modern liberalizmus a saját sírját ássa. Hiszen alapjai a korlátlan élvezethez való és a korlátlan növekedés kötelezettsége.

A korlátlan élvezethez való jogból következik pl. az abortusz, azaz legyen jogunk teljesen felelőtlenül szexelni, még csak alapvető óvintézkedéseket se téve, mert majd esetleg ha lesz gyerek, azt megöljük. Meg eleve nem is kell gyerek, hiszen mennyi felesleges fáradság és pénz, ráadásul semmi haszna az egésznek, s ha esetleg van is haszon, az aránytalanul kicsi. A liberális szülő nyilván nem számíthat rá, hogy öregkorában gyereke segíteni fogja, hiszen a gyerek is liberális, márpedig ő miért vállalna magára ilyen felesleges költségeket és időpazarlást.

Dehát az meg hogy van, hogy gyereket ölni szabad, de fűteni nem? Miféle perverz erkölcs ez?

Eddig is bizseregtem a zöld progresszív eszméktől, most már aktívan fogom bojkottálni.

Címkék: közélet
148 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6117869861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gógita 2022.07.01. 10:54:45

@erol: Az, hogy az EU erre úgy "jött rá", hogy beszállt egy őt semmilyen módon nem érintő háborúba - amelyet az USA világbirodalmi dominanciájáért és érdekében vívnak - és olyan értelmetlen szankciókba, amelyekkel ÖNMAGÁT szívatta meg (benne minket is)!

És most azért agyalnak a "spóroláson", mert konkrétan kibasztak az egész európai lakossággal.
És nem azért, mert zöldek és annyira óvnák a környezetet.

2022.07.01. 10:57:04

zöld város program. future of debrecen. debreceni zöldek. fideszben. néhány kép.
ez zöld
futureofdebrecen.hu/wp-content/uploads/2021/03/fod_bevaros__31-min.jpg
ez is zöld.
futureofdebrecen.hu/wp-content/uploads/2021/03/fod_bevaros__07-min.jpg
és ez is.
futureofdebrecen.hu/wp-content/uploads/2021/03/fod_sestakert__2.jpg
hogy ez micsoda azt nem érti senki. vasbeton izé.
nem kell lmp. mi a francnak. hülyék vannak a fideszben is. annyi bőven elég. lebetonozzák debrecent, a környékét és olyan zöld lesz, hogy csak na. betonozzuk le a kárpát-medencét. az egészet. és úgy lesz a legzöldebb.

vergyula 2022.07.01. 10:57:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Tehát a hedonizmus szükséges feltétele a liberalizmusnak? A kis dőzsi TGM, mindig gyanús volt.

GyMasa 2022.07.01. 10:58:57

@vergyula:
"...és mivel a zöldpolitika inkább a liberális oldalon divatos, ezért neked ellenkezned kell."
Azért az ellenkezések nagy része nem teljesen alaptalan, pl. azzal kapcsolatban, hogy a mai s0tétzöld mozgalmak kínosan ügyelnek rá, hogy nehogy valódi megoldást eröltessenek, hanem olyanpótcselekveéseket, amiknek általában két következmßenye van:
- Belemásznak a privát szférádba, és valamilyen módon csökkentik a szabadságodat
- EGyre többe kerül minden.
Mindez úgy, hogy SEMMIFÉLE valós eredményt nem tudnak felmutatni a témában

" Pedig ez egy remek téma, itt lehet felhozni a keresztényi mértékletesség elvét."
Ha jól emlékszem, a bibliában valami olyasmi áll, hoyg "szaporodjuk, sokasodjunk, és töltsük be a Földet"
Amiröl te beszélsz, az a hivalkodó rongyrázás.
Azért ne nevezzük már a napi 1x fürdést ellentétesnek a mértékletességgel!

"A fosszilis energiahordozókkal sok probléma van."
Jaja, pont elég van vele a sötétzöldek nélkül is.
És ezek a fogalmatlan állatok csak szaporítják a probemákat, ahelyett, hogy megoldanák öket.

"Drága, külföldről kell behozni (hatalmas függés), környezetszennyező, és véges."
Igen, és ezen csavartak még egyet az egyre kommunisztikusabban müködö EU bürokraták az agyatlan oroszellenes szankcióikkal.
Ja, és a csövezetéken érkezö orosz gáz a LEGKEVÉSbÉ környezetszennyezö, szemben az EU szerte újrainduló szén és ligniterömüvekkel, vagy akár az óseánon, hajóval átutaztatott LNG-vel szemben.

" Fenntarthatatlan."
AZ lehet, de kb. a 80-as évek óta "még 30 év"-re teszik az olajcsúcs dátumát.
Nem ez az egyetlen téma, amiben súlyosan mellélöttek a sötétzöldek.
És, ezzel különösen az a probléma, hogy gyakorlatilag amit javasolnak, az vagy nem környezetbarát (használjunk gázt) vagy egyszerüen megvalósíthatatlan (a belsöégésü motoros autó teljes tiltása 2035-re)

"A mesterségesen "alacsony" áron tartott gáz égetése szigeteletlen házakban egy agyrém."
Milyen alacsony?
Ha jól tudom, a gáz, és az olajár is teljesen piaci alapokon alakult az ukrán háború kezdetéig.
Azaz, senki nem avatkozott bele az árba, azt szabad, piaci tranzakciók alakították ki.
Február 24 óta pedig MAGAS a gáz ára az agyatlen EU bürokraták inkompetens viselkedése miatt.
Ez a "szigeteletlen ház" sem teljesen igaz!
Szeirntem kb 2000 óta nagyon szigorú követelmények vannak az új házakkal kapcsolatban, azaz, szépen lassan kikopnak majd a nem túl takarékos épületek.

" Tiszta 80-as évek, amikor faluhelyen 150-200 négyzetméteres házak nőttek ki a földből, mint a gombák, de szigetelésről senki sem hallott."
Igen, mert, akkor az nem volt szempont!
Ha visszaemlékszel, akkor éppen az újabb jégkorszakkal ijesztgették a népet.

vergyula 2022.07.01. 10:59:33

@Gógita: Nem mondtam, hogy betegség. Létező szó, és valamit jelent is.

Hát, akár arra is. De nem a törvény a lényeg, hanem az ellentmondás.

vergyula 2022.07.01. 11:02:53

@Gógita: Hátha kellett volna korábban is, és most ébredtek fel.

GyMasa 2022.07.01. 11:04:24

@vergyula:
"A hatósági áras benzin miatt az emberek többet autóznak, mint amikor hatósági ár nélkül is olcsóbb volt."
És, erre bizonyítékod is van, vagy ez csak a véleményed?
Mert az is lehet, hogy mondjuk többet keresnek az emberek?

"Elő is hozom az egyik kedvenc témámat, a hóm ofiszt. Államilag kellene nyomást gyakorolni a cégekre, hogy a dolgozók (akiknek a munkája lehetővé teszi) dönthessenek otthoni munkavégzés mellett."
Ez a tipikus, demszki-féle álliberális hozzáállás!
Senkit nem KÉNYSZERÍTENI kell, hanem motíválni.
Azaz nem törvénybe kell foglalni, hogy kötelezö, hanem adni a cégeknek jól látható összegü adókedvezményt, illetve támogatást rá.
És, akkor majd a cég, ha látja, hogy több haszna marad, ha mindenki Home officeban dolgozik, akkor majd be fogja villámgyorsan vezetni!
Kötelezéssel csak az elkerülést, meg az ellenállast fogod elérni.

"A másik a cégautó. Korlátlan benzinkártyával. Akkor bizony a magyar megy. Ha kell, ha nem."
És, ezzel, neked mi a problémád?
Neked nem adnak, ugye?

"Legyen a havi nettó költség mondjuk 200 ezer forint, ami a cégnek sokkal kisebb teher, mint nettó 200 ezerrel emelni a dolgozó fizetését. Mindig olcsób a környezetet szennyezni, mint vigyázni rá."
Mondjuk netto 200-ból ma nem kapsz semekkora céges autót...

"Persze hozzáteszem, hogy nekem cégautóm nincs, és itthonról dolgozom."
Na, csak eltaláltam!

Gógita 2022.07.01. 11:06:15

@cvsvrs: És nem volt kuka. Se vegyes, se szelektív, mert nem termelődött semmilyen szemét!!!

A fahulladék, nyesedék, ment a kályhába, vagy a komposztba, a trágya a földekre, a konyhai maradékok egy az egyben a disznóknak, az elhasznált ruhaanyagból törlő és egyéb hasznos rongy lett ..., stb.

EZ volt a ZÖLD, fenntartható és környezettudatos élet!

2022.07.01. 11:07:12

@vergyula:
ez a fogyasztói társadalom.

az elképzelés az, hogy a modernizációval egyre inkább a (kapitalista) munkgépek (képességeik szerint) termelnek. és az emberek (szocialista módon, szükségleteik szerint) fogyasztanak. a fővárosban nincs árutermelés. csak fogyasztás. mert az modern. és ha az egész világ modernné válik, akkor lesz "zöld" az elmélet szerint. minden high tech zöld lesz. high tech zöld betonmonstrumok lesznek. vasbetonból nőnek a fák. és vasbetonon nő a fű is. az lesz zöld állítólag.

GyMasa 2022.07.01. 11:08:34

@vergyula:
A mi cégünknek meg millió EUR-os mérörendszerei vannak, amit nem tudok hazavinni...
Szóval, valami iroda az kell.

vergyula 2022.07.01. 11:08:35

@GyMasa: Ne írj ilyen sokat egyszerre, nehéz rá reagálni.

" a mai s0tétzöld mozgalmak kínosan ügyelnek rá, hogy nehogy valódi megoldást eröltessenek" - Például az elektromos autózás erőltetése a jelenlegi formájában csak vakítás.

"Azért ne nevezzük már a napi 1x fürdést ellentétesnek a mértékletességgel!" - Nem nevezem.

"AZ lehet, de kb. a 80-as évek óta "még 30 év"-re teszik az olajcsúcs dátumát." - Az években tévedhetnek, de egyszer biztos elfogy. Addig szennyez.

"Milyen alacsony?" - Rezsicsökkentett

"Igen, mert, akkor az nem volt szempont!
Ha visszaemlékszel, akkor éppen az újabb jégkorszakkal ijesztgették a népet." - Akkor pont szempont lehetett volna.

GyMasa 2022.07.01. 11:09:34

@vergyula:
Most pont ezzel van a baj!
Nincs gáz, és nem piaci okai vannak, hanem politikaiak.

2022.07.01. 11:10:19

és ezek után az emberiség úrcéklát termel a marsi homokban. és az lesz zöld. valamint a holdon terem majd a paprika. azt hozzák az ufók a fény utcai piacra. az lesz zöld.

debreceni agrártudományi egyetem annyi a főokos, de annyi, hogy kifejlesztették azt a paprikát, aminek alig van levele, tehát nem fotoszintetizál. nem nyeli el a co2-t és nem termeli a zokszigént. debreceni egyetem szerint az lesz "zöld".

GyMasa 2022.07.01. 11:11:21

@midnight coder:
Pont elég alsógatyában, meg poloban lefeküdni, és a tested fel fogaj pár perc alatt füteni at a kevés levegöt, ami a takaró alatt van.
Túráz´skor pl. kifejezetten ellenjavallt ruhában bebújni a hálózsákba.

vergyula 2022.07.01. 11:13:45

"És, erre bizonyítékod is van, vagy ez csak a véleményed?" - Olvastam róla cikkeket, de veheted úgy, hogy csak a véleményem.

Hóm ofisz: úgyis jó, nem feltétlenül korbácsra gondoltam.

Cégautó: látod, őszinte vagyok. Nem sajnálom senkitől.

GyMasa 2022.07.01. 11:14:22

@_Neville:
Nálunk most véglegesítették a Kvázi permanens home office-t.
Heti 1 napon kell bemenni face2face találkozni.

Gógita 2022.07.01. 11:15:04

@cvsvrs: "az orbánizmus nem cél, hanem eszköz."

Mi az az orbánizmus? Van ilyen?

Vagy ez is kitalált fogalom, mint a homofóbia, ami nem létezik, de jó az ellenfél megbélyegzéséhez?

vergyula 2022.07.01. 11:15:55

@GyMasa: Szóval te nem tudod megoldani az otthoni munkavégzést?
Hmm, mint én a cégautóval. :D

2022.07.01. 11:16:04

és mindezt a nasa mérnökeivel fejlesztik. a világon szinte minden agráregyetemen folyik ez a program. nem a nap süti a palántát, hanem valami lámba egy kapszulában és a cél, hogy minél kevesebb levele legyen. minél kisebb legyen a fotoszintézis. mert annál nagyobb lesz a paprika és annál sárgább lesz. szuper. csak ez a sivatagi kultúra. ez azt a célt szolgálja, hogy a sivatagban is lehessen paprikát termelni. még nagyobb lesz a por és kevesebb az oxigén, mert a növényeknek csak termésük lesz. high tech, szabad piaci csak nem lesz zöld.

a zöld parprika a zöldpaprika. sok levele van kicsi, zöld termése. és csíp. mert vad. na az a zöld.

GyMasa 2022.07.01. 11:20:15

@vergyula:
"Hátha a libernyákok is pont próbálnak leszokni a hedonizmusról."
Nem!
Most éppen az folyik, hogy az EU vezetés csúnyán elszámolta magát az Ukrjanafelszopással, és annyira belehergelték magukat/egymást és a népet, hogy ebböl a helyzetböl arcvesztés nélkül már nem tudnak kihátrálni.
Ezért van szükség ezekre a pótcselekvésekre!
Persze, a valóság hamar szembe fog majd jönni, és egy durva pofánveréslesz a vége. Minél tovább rázzak a pofonfát, annál nagyobb.

GyMasa 2022.07.01. 11:24:45

@erol:
Nem arra jöttek rá!
(nem azt mondták, Feri!)
Arra jöttek rá, hogy sikeresen felültek egy orbitális szopórollerre az elhamarkodott szankcióik miatt.
Ha SEMMIT nem csinálnak az elmúlt 4 hónapban, ma nem lenne semmiféle gáz/olaj/élemiszerhiány.
Most kármentés folyik, csak a progresszív liberális hozzáállásuk megakadályozza öket abban, hogy beismerjék, hogy elkúrták.
Inkább, a szokásos balliberális módszerhez folyamodnak, a propagandához.

GyMasa 2022.07.01. 11:26:03

@Gógita:
"És most azért agyalnak a "spóroláson", mert konkrétan kibasztak az egész európai lakossággal."
ÉS, mivel balliberálisok, ennek beismerése NEM opció neki.

2022.07.01. 11:26:23

@Gógita:
orbánizmus hogyne lenne. orbán viktor történelmi küldetése az, hogy a magyar nép többségének akaratából verje szét a fővárost és végezze be a rendszerváltást. ennek része a gyurcsányizmus. gyurcsányt is ezért választják meg vidéken. azért, hogy gyurcsány ferend verje szét a libsiket. persze gyurcsány is libsi, de kellőképpen ostoba ahhoz, hogy a libsiket is szétverje. ahhoz nagyon ért. a romboláshoz. ahogyan az orbán.

felemelik a kamatatot kétszáz bázisponttal, vagy lecsökkentik. a parasztnak mindegy. csak ezek a bázispontosok takarodjanak el. erre szavaznak.

Gógita 2022.07.01. 11:31:34

@vergyula: "De nem a törvény a lényeg, hanem az ellentmondás. "

Abban hol az ellentmondás, hogy ha egy homokos úgy gondolja, hogy a homokosság a legszemélyesebb magánügye, és hogy a homokosoknak nem kellene bejárniuk iskolákba a homokosságról beszélni mások kis gyerekeinek (benne a homokosságot bűnnek tartó keresztény, zsidó, muszlim és más vallásokat követő gyerekeknek), szülői beleegyezés nélkül pláne?

Nem lehet, hogy vannak normálisan gondolkodó homokosok is?

GyMasa 2022.07.01. 11:32:01

@vergyula:
"Ne írj ilyen sokat egyszerre, nehéz rá reagálni."
Te kezdted :-D

"- Például az elektromos autózás erőltetése a jelenlegi formájában csak vakítás."
Pontosan!

"- Nem nevezem."
Itt, Németországban pedig most ezt találták ki, meghogy télen max 10 fokra füthetem fel a lakásomat.

" - Az években tévedhetnek, de egyszer biztos elfogy. Addig szennyez."
Igen, de a fentiek miatt, szerintem lófax fogalmuk sincs róla, hogy MIKOR fog.
Ezért is kellene megfontoltan hozzáállni a témához.
Pont erre lenne jó a mesterséges üzemanyag.
Azzal pl el lehetne érni igazi CO2 semleges gazdaságot úgy, hogy nem kell majdnem minden elemét kidobni!

"- Akkor pont szempont lehetett volna."
A kommunista blokkban nem volt az, mert volt olcs´olaj/gáz rogyásig, és a kommunisták kicsit rámenösebbek voltak, azaz nem soft eszközökkel nyomták el a népet, hanem szimpla eröszakkal és megfélemlítéssel.

vergyula 2022.07.01. 11:35:33

@Gógita: Hogy is mondta az előbb valaki nekem....erre bizonyítékod is van, vagy csak a véleményed? Nyilván ez a narratíva fér bele a világképedbe. Legyen így.

erol 2022.07.01. 11:38:19

@GyMasa: "a szokásos balliberális módszerhez folyamodnak, a propagandához."

Hát igen, a propaganda módszerét rajtuk kívül soha senki nem alkalmazta. Példát vehetnének a kormányukról hogyan kell elkerülni a propaganda ocsmány módszerét.

Gógita 2022.07.01. 11:38:31

@vergyula: Értem a szigetelés fontosságát, de az taszít, hogy full műanyaggal (polisztirol) burkoljam/-ják be a házakat.

vergyula 2022.07.01. 11:38:39

@GyMasa: "Németországban pedig most ezt találták ki, meghogy télen max 10 fokra füthetem fel a lakásomat." - Akkor sikerült utolérni a 70-es évek Romániáját.

2022.07.01. 11:38:51

@GyMasa:
oké, csak ugye a hanyatló nyugaton a magasabb üzemanyag árat is nevetve kifizeti a többség, a fejlődő (külföldiül mondom progresszív) magyarországon meg az alacsonyabbat is nehezen.

2022.07.01. 11:41:06

@erol:
mindkét oltal propagandista. propaganda és ellenproaganda állnak egymással szemben. és egyiknek sincs igaza.

erol 2022.07.01. 11:44:46

@GyMasa: "Itt, Németországban pedig most ezt találták ki, meghogy télen max 10 fokra füthetem fel a lakásomat."

Az semmi, úgy hallottam Hollandiában csak 3 fok az engedélyezett. Ha nem lenne ilyen hideg télen akkor is le kell hűteni a lakást. Bizony itt tartunk.

2022.07.01. 11:47:01

@erol:
mert ugye az összes párt rendszerváltó. és ugye mit is akar a nép?

az otp nyújtson olcsó lakáshiteleket. mi kell ehhez? ez
www.youtube.com/watch?v=JIfX0sK3NHc
államosított fapados otp.

a ryanair és a wizzair ne hárítsa át a különadót. mi kell ehhez?
www.youtube.com/watch?v=4K5MWTI8sB8
államosított fapados malév.

hogy mindenből legyen olcsó fapados. az a szocializmus. a rendszerváltó baloldal azt tagadja. az a "liberalizmus". a szocializmus tagadása. orbán "illiberalizmusa" valójában szocializmus tagadásának tagadása.

a baloldal a kontra. a jobboldal egy rekontra. ami azt a célt szolgálja, hogy csődbe vigye a fővárost (úgy, hogy ne vigye csődbe az országot) és ezzel orbán viktor ötödik, hatodik, vagy esetleg hetedik kormánya bevégezze a rendszerváltást.

Gógita 2022.07.01. 11:47:20

@GyMasa: Szó szerint!!!

"Arra jöttek rá, hogy sikeresen felültek egy orbitális szopórollerre az elhamarkodott szankcióik miatt.
Ha SEMMIT nem csinálnak az elmúlt 4 hónapban, ma nem lenne semmiféle gáz/olaj/élemiszerhiány.
Most kármentés folyik, csak a progresszív liberális hozzáállásuk megakadályozza öket abban, hogy beismerjék, hogy elkúrták."

2022.07.01. 11:49:50

@GyMasa:
és mi az a mesterséges üzemanyag, ami nem szennyez? mi az működő high tech találmány, ami környezetbarát. lehet, hogy van ilyen. csak mondj már egyet, amit nem fejleszt néhány főokos, hogy ez majd olyan környezetbarát lesz, hogy csuda. és létezik, működik.

Gógita 2022.07.01. 11:51:27

@vergyula: "Hogy is mondta az előbb valaki nekem....erre bizonyítékod is van, vagy csak a véleményed? Nyilván ez a narratíva fér bele a világképedbe. Legyen így. "

Terelsz!

Gógita 2022.07.01. 11:57:51

@erol: "Hát igen, a propaganda módszerét rajtuk kívül soha senki nem alkalmazta. Példát vehetnének a kormányukról hogyan kell elkerülni a propaganda ocsmány módszerét. "

És te is terelsz!

Nem a lényegi mondanivalóra reagálsz, hanem egy mellékszálra!
Kibasztak velünk a háborúba való beszállással, szankciókkal vagy nem?

Muszáj volt beszállni? Nem! (Sem EU tagállamot, sem NATO tagot nem ért támadás. És mindenkinek világos, miért léptek az oroszok.)

Szabad ilyen drasztikus eszközöket használni, előkészület és hatástanulmányok nélkül? Nem! ... Stb. (Beleértve az európai, de az afrikai és világgazdasági hatásokat is!!!!!)

Néha-néha lehetnétek őszinték is.

2022.07.01. 11:58:41

@Gógita:
falun nem volt kuka. a paraszti nagyszüleim a nejlonzacskókat kiöblítették berakták egy nejlonszatyrokba és azt mondták, hogy ezeket a "reklámtáskákat" vigyétek vissza. és ez volt zöld. a falu a zöld. addig zöld amíg minden low tech.

addig volt zöld, amíg nyáron szekérrel és télen szánnal jártak. vagy gyalog. mert akkora településen éltek, hogy gyalog jártak mindenhová. sőt a legközelebbi városba is volt, hogy begyalogoltak hivali ügyet intézni. sétáltak egy jót. aztán visszafelé felültek egy arra járó szekérre. ez volt a zöld.

értem, hogy akkoriban kevesebben éltek, mindenki mindenkinek közelebbi rokona volt. ez volt a zöld.

az, hogy egy metropoliszban összezsúfolnak mindenféle embereket valószínűleg sose lesz környezetbarát. sok előnye van. de környezetbarát nem lesz. illetve lehet hinni, hogy lesz majd egy high tech találmány, amelyik végtelen energiát állít elő, lehet, hogy lesz valami, de egyelőre kitalálhatnak akármilyen zéró emissziós kapszulát, ami hermetikusan elválaszt a természettől, a földtől, a víztől, a naptól, a levegőtől. az nem működik. szétesik. nem lesz zöld.

vergyula 2022.07.01. 12:05:45

@Gógita: Dehogy terelek. Adtál egy magyarázatot a Szájer-jelenségre, amit én nem hiszek.

Gógita 2022.07.01. 12:05:59

@cvsvrs: "ami azt a célt szolgálja, hogy csődbe vigye a fővárost "

Ez butaság. A fővárost nem a kormány vezeti és viszi csődbe. Van gazdája, nem? Az ellenzék. Az az ellenzék, amely szinte minden budapesti fejlesztést SZABOTÁL! Építkezéstől az egyetemvároson át a nemzetközi sportesemények rendezéséig.

Akinek meg PLUSZ pénz kell, meg segítség, az ne harcoljon azzal, akitől azt várja!

Gógita 2022.07.01. 12:09:45

@vergyula: Mit nem hiszel? Hogy az LMBTQ propagandát be akarták vinni az iskolákba, óvodákba?
Ez nem hit kérdése.
Vagy azt, hogy vannak homokosok, LMBTQ-ban élők, akik nem a reflektorfényben szeretnének lenni és pláne nem neki menni erővel a társadalom többségének? És elvetik az erőszakos agitpropot az iskolákban, amely szembe menne sok-sok szülő akaratával is?
Ez sem hit kérdése.

vergyula 2022.07.01. 12:12:01

@Gógita: Hát, ez a kormányközeli magyarázat. Szerintem meg a kormány kicsinyes bosszút áll a fővároson.

Gógita 2022.07.01. 12:14:28

@cvsvrs: Hidrogén + oxigén üzemanyagcellában = víz + energia.

vergyula 2022.07.01. 12:14:46

@Gógita: Ezeket elhiszem, de nem Szájer esetében.

Gógita 2022.07.01. 12:15:05

@vergyula: A számtalan fejlesztéssel?

erol 2022.07.01. 12:16:04

@Gógita:
Oké, őszintén beismerem, hogy nem nagyon értem ezt a háborút, hogy kinek mi a célja, miért pont most, és miért olyan fontosak ezek a célok, hogy nem számít emberélet, pénz. Abban igazad van, hogy a szankciók nem tűnnek túl jó ötletnek.

Gógita 2022.07.01. 12:16:55

@erol: Köszönöm! Megleptél! :-)

erol 2022.07.01. 12:23:21

@Gógita: Nemzetközi sportesemények folyamatosan zajlanak (több is a kelleténél), mit szabotál a főváros?

2022.07.01. 12:25:15

@Gógita:
a fővárost csak a kormány viheti csődbe. a kormány mondja meg, hogy mikor hová mennyi pénz jusson. az a gdp "termelés". pénzköltés.

és egy tartós válságban a fidesz a hatalmát úgy tudja megtartani, hogy a fővárost beáldozzák. azt csődbe viszik. a megyei jogú városok csőd közeli állapotba kerülnek. debrecen jelenleg csődben van. az önkormányzat hetenkét árverez el 1-1 óvárosi ingatlant. a debreceni focicsapat 300 millió forint veszteséget termelt. és most senki se fizette ki. eladták a klubot valami örménynek. aki valami azeri hegyi karabahi oligarcha. aki franciaországban üzletel. "francia és egyéb tulajdonú" lett a klub. így fogalmaznak. a dvsc csődbe ment és eladták azt is. és ha az eu pénzek megérkeznek, akkor is csődközeli állapotban lesz a város. a bmw beruházás miatt hitelképes marad. és a mezővárosokban, valamint a beosztott községekben, falvakban lehet olcsón szavazatot vásárolni. azzal nyerhet a fidesz 26-ban.

vergyula 2022.07.01. 12:26:11

@erol: Én tudom, én tudom! A szent kereszt harcol a szivárványzászló ellen!

erol 2022.07.01. 12:30:04

@Gógita: "elvetik az erőszakos agitpropot az iskolákban,"

Ilyet melyik iskolában tapasztalni? Nekem is van iskolás gyerekem, de nem mesélt ilyesmiről. Sőt, ismerősök, rokonok sem találkoztak ehhez hasonlóval.

2022.07.01. 12:32:30

@_Neville:
" A téglán feküdtek, vagy magukra rakták a forró téglát?"
- - -
Telviz idejen lefekves elott 1-2 oraval voros teglat - jobb helyeken samott teglat - melegitettek fel a tuzhelyen vagy a kemencepadkan, amit becsomagoltak ujsagpapirba (leginkabb Szabad Foldbe vagy a muveltebbek Magyar Ifjusagba, mert azok lepedonyi formatumuak voltak) es utana ruhaba, pl. torulkozobe tekertek es azt tettek az agyba a talpukhoz, ami hosszu ideig melegitette a labukat lefekves utan. Minden csaladtagnak volt egy ilyen elomelegitett teglaja.
Nyaron meg ezzel a teglaval fejbe lehetett baszni az asszonyt, ha nem jol viselkedett vagy sokat ugatott az uranak, hogy mar megint reszegen ment haza. :)

2022.07.01. 12:51:03

A home office-nak van tobbek kozott egy olyan hatranya is, amirol nem nagyon beszelnek: az elhizas veszelye. Kozel van a huto, a konyha, nehez ellenallni az ott levo, allandoan elerheto finomabbnal finomabb kajaknak. Munka kozben a nassolas jo unalomuzo potcselekves tud lenni. :)

2022.07.01. 12:51:35

@vergyula:
ez egy kép a virágkarneválról. olasz zászlóforgatók.
www.termalfurdo.hu/images/program/2161/termalfurdo_viragkarneval_debrecen_1.jpg
szivárványos zászlók, vagy szent kereszt?

2022.07.01. 13:23:07

@Gógita:
és az összes párt így nyerhet választást. hogy csődbe viszik budapestet. mert a szavazatvásárlás budapesten a legdrágább. a cigánytelepen a legolcsóbb. vagy hagyjuk a cigányozást a legkevésbé iskolázottaknál. a szegény kis telepieknél. őket orbán szólítja meg.

miből is van a fővárosoknak általában jövedelme?

először is van tőkejövedelme akkor ha tőkeexportőr. csakhogy budapest és az ország nettó tőkeimportőr. a tőkejövedelmek nem befelé, hanem kifelé áramlanak. magyarország a kapitalizmus szopóágán van. ez az alapprobléma

idegenforgalom a belső kerületeknekben. csakhogy ez csökken. drágul a légiközlekedés, kényelmetlen a tömegközlekedés, a műemlék épületeket fel kellene felújítani. járványveszély. terrorveszély. jönnek a szivárványosok, a barna eső. terroristák. valamelyik. megy a globális paráztatás. a nagy nemzetközi események masszívan veszteségesek.

külvárosi szabad kereskedelmi lerakatok. ezek forgalma csökken. a globális ellátási láncok szétesnek. egyre nagyobb szerepet kap az önellátás, annak a képességnek a megteremtése.

közszolgáltatások. ezek kiépületek a vidéki városokban. és a vidéki iskolák, kórházak fenntartása olcsóbb. budapest pest megyén kívülre alig nyújt közszolgáltatásokat.

szellemi szabadfogalkozásúak. home office akárhol lehet. a városkörnyéken, vidéken. ezek megint csak leszakadnak. és a középponti állam egyre erősebb befolyással bír. felszámolják az önkormányzatiságot. felerősödik a szexizmus, az etnicizmus, a familiaritás, a xenofóbia, a homofóbia, egy primitív identitás politika győzedelemkedik az identitás nélküliséggel szemben.

orbán vagy gyurcsány primitív identitáspolitikája az majdnem mindegy. nem a politikus személye az érdekes. ez egy kényszerpálya, amit az elbaszott rendszerváltásból következik.

egy tegnapi hír (bekapcsoltam a köztévét, hogy csekkoljam pártállami-e). az magyar-ausztrál női vizilabda meccs szünetében meghallgattam a vezető híreket. megtudtam, hogy orbán a legbékepártibb politikus a világon, illetve csak ferenc pápa után. aki egy demens vénember, mint tudjuk. de most grünwald bácsi ülhet a helyébe. most éppen szeretjük a vatikánt. szóval ferenc legfőbb békepap. és utána jön az orbán. ezt a nézőpont intézet mérte fel. megerősítette.

egyébként még megtudtam, hogy magyarország megvédi az embereket. szijjártó péter jelentkezett be madridból. és azt, hogy karácsony gergely basztatja az autósokat. ezek voltak a tegnap vezető hírei a köztévében. a háborús inflációval mi van azt nem tudtam meg, hogy megvédik az embereket, vagy nem védik meg.

ez egy primitív identitáspolitika. a magyar emberek megvédésén alapul. és a másik primitívség a nyugat istenítése. ahol persze mind megfagynak az emberek. csak előtte átműtik őket. a nem létező világerő akarja így. nyilván.

vergyula 2022.07.01. 13:48:43

@cvsvrs: Majd a bloggazda megmondja, tőle loptam a mondatot.

vergyula 2022.07.01. 13:49:54

@Sztálin orgnistája: Igaz, bár engem ez nem fenyeget, viszont többet dohányzom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.01. 14:23:39

@erol:

Az hogy ezek szerint a liberalizmus alapból hamis, hiszen végtelen növekedést ír elő.

Gery87 2022.07.01. 15:43:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kapitalizmus mindenféle rendszerben végtelen növekedésben érdekelt, ez a lényege.
Csakhogy mivel ez az egyik alapja ezért megreformálhatatlan!

2022.07.01. 15:49:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a liberalizmus szabaelvűséget jelent. a liberális elméletekben nem szerepel semmiféle előírás. végtelen előírás különösen nem.

a klasszikus liberalizmus abból indult ki, hogy ha a pénz feudális árupénz, akkor a szabad kereskedelem a gazdaságot természetes módon egyensúlyban tartja. és a piac képes az önszabályozásra

a neoliberalizmus azt, hogy ha az állam minden korlátok nélkül bocsáthat ki virtualizált pénzt, akkor azok annak valós piaci értékét a liberalizált devizakereskedelem képes meghatározni.

az elsőben túl kevés pénz van forgalomban. nincs elég nemesfém, vagy nyersanyag, vagy agrártermény raktáron ahhoz, hogy 10 milliárd ember gazdasági tevékenységét ezekben mérve elszámolja a világ. a második elméletben túl sok pénz van forgalomba. bármennyi pénz adható ukrajnának, vagy akárkinek. egyszerűen csak le kell ütni az entert. és abból felvásárolják a raktáron levő fegyvert, lőszert. a hadi üzemek jól járnak. az orosz és az ukrán hadsereg lövi egymást. és nem kell kivetni hadiadót.

nincs végtelen növekedési kényszer. mert még egyszer bármennyi pénzt, akár készpénzt is teremhetnek az államok. tehát eladósodniuk sem kell. csak ha a magyar nemzeti bank pénzt nyomtat, nem adósodik tovább, nem emel kamatot, akkor a forint gyengül. ami inflációt eredményez. és orbán nem feltétlen tudja azt eladni a nézőgyerekeknek, hogy ez soros györgy ármánya. meg hogy ez háborús infláció, amit nem a magyar emberek fizetnek meg, mert hogy de. ezt a magyar emberek fizetik meg. orbán viktornak sincs semmilyen béketerve.

a neoliberalizmusban sincs növekedési kényszer. sőt azt is lehet mondani, hogy visszafizetjük az adósságot. amint valaki eljön érte személyesen. az egyén a legfontosabb. tehát pontosan kinek tartozik az ország. várja a kincstartó a várban. és kap egy rakás színes papírt. ráírunk egy nagy számot. és aztán valamilyen másik pénznemben számolunk tovább. az elmélet ezt is megengedi. csak akkor egy rakétát lőnek a várra.

2022.07.01. 16:04:01

@Gery87:
a kapitalizmus ugyanúgy reformálható a 21. században, ahogyan a szocializmus is reformálható volt a 20. és a feudalizmus is reformálható volt a 17. században. (kollektív nemesi jogokat kellett osztani bocskai fejedelemnek).

egyik ilyen elmélet se jó, rossz, vagy gonosz önmagában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.07.01. 16:08:43

@cvsvrs:

A liberalizmus egyik oszlopa a gazdasági szabadság, más néven kapitalizmus.

2022.07.01. 16:35:43

@Gery87:
a reformokkal egy probléma van. a gyakorlatban működnek, vagy nem működnek. ezért kicsiben kell kipróbálni. és az olyan, hogy vagy sikerül, vagy nem. ez egy fokkal jobb annál, amit bogár laci bácsi javasol, hogy transzendens derűvel kell tekinteni a háborúra. mert ezt olyan nagy gondolkodó mondta mint hamvas béla.

boros imre azt mondja, hogy a brics országok bedöntik az usát. mert összefog india a baszott nagy szegénységben összefog brazíliával a baszott nagy szegénységben és csatlakozik a kínai kommunista párt, akkor bedöntik az usát, az már tuti.

nincs tuti. ez a probléma. számolni kell. és csak sacc per kábé lehet számolgatni. valamilyen államigazgatási egység működését meg kellene tudni terrvezni. amire jön oszkó péter, hogy azt nem lehet, mert a megoldás, hogy mindent el kell adni. másképp nem lehet. a piac megoldja. elsődlegesen az államnak kell megoldani, ahhoz számolni kell. és erősen hinni, hogy a számolgatás közelítőleg helyes. mert vagy helyes, vagy nem. és utána a közösség és a piac eldönti, hogy ez megoldás vagy sem. vagy felakasztják az első fára, aki kitalálta az adott baromságot.

ez a reform.

2022.07.01. 16:41:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kapitalizmus a szabad tőkepiac.

a liberális kapitalista elmélet az, hogy akárki (te is) kibocsáthatsz pénzt, pénzpiaci termékeket. bármilyen értékpapírt. ami csereeszközként használhatsz.

egy asztali hp nyomtatón nyomtathatsz "új levát". csak a sarki közértes valószínűleg nem ad érte semmit. hiába magyaráznád neki, hogyy tetszik látni ez lesz az "új bolgár leva". ez nagyon sokat fog érni. tessék érte adni egy zsák újkrumplit és még kérnék egy kiló karajt. és az árus azt mondja, hogy jaj de szép kis papírocska. ez sokat fog érni. mert egy derék bolgár adta nekem a krumpliért és a húsért.

az elmélet, hogy ez a blődség mégis működik. és látjuk.

2022.07.01. 16:46:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
tehát az elmélet, hogy most ki lehet bocsátani a debreceni dénárt ezüst fedezettel, vagy a bocskai arany koronát, vagy akármit. el lehet kezdeni cserearányokban gondolkodni.

1 kosár meggy = 1 kosár cseresznye.
1 kosár alma = 1 kosár körte.
1 kosár málna = 1 kosár szeder
stb. mekkora kosarak kellenek ahhoz kibocsássunk a "kosár" nevű pénznemet. és kosarakkal lehet kereskedni a vásárcsarnokban. amit elfogadnak az árusok. és azt a nagykereskedők becserélik "ládára".

a liberális elmélet azt mondja, hogy bármit ki lehet találni.

2022.07.01. 17:02:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
csak ugye a kosárban számolásnak vannak problémái. mert mondjuk a samsung aligha adna tévét szatmári kosárért, vagy szabolcsi ládáért. hiába mondanád a szöüli külkereskedőnek, hogy ezért vásárolhat nyíregyházán a vásárcsarnokban.

a samung azt mondja, hogy adjál dollárt, vagy eurót, wont, vagy valamilyen konvertiblis pénzt, ami koreában használatos, vagy értékálló és a világban akárhol beváltanak. esetleg azonban mégis azt mondják, hogy oké, eladunk ennyi tévét, szervizeljétek a kelet áruházban. és ezért adjatok ennyi szatmári szilvalekvárt. eladjuk a szöüli csebolban.

csak ezzel mire mész. a neoliberális elmélet szerint semmire. a klasszikus liberális elmélet szerint a világkereskedelm ilyenformán is megszerveződhet. valós értéken alapuló cserearányokkal. 1 hordó olaj vajon hány zsák búzát ér? és számoljuk ezt át "terra" nevű pénznembe. és kereskedjünk azzal, vagy akármivel.

az elmélet azt mondja, hogy ezt szabadon ki lehet találni. az államnak, az egyházi szereplőknek (mert ugye hinni kell, hogy a kosár, a terra, vagy akármi ér valamit) és a piaci szereplőknek.

a liberális elmélet ennyi. a klasszikus liberális az, hogy valódi értékmérők kellenek. arany, ezüst, gabona, hordó olaj, akármi. a neoliberális az, hogy lehet virtualizált. kosár, terra, forint, régi és új bolgár leva, akármi. csillámfasz az lmbtq közösségnek.

midnight coder 2022.07.01. 17:22:14

@Sztálin orgnistája: Mert a cégnél a büfé messze van?

midnight coder 2022.07.01. 17:27:08

@cvsvrs: A kosár azért nem mûködik, mert pár tíz termék felett átláthatatlanná válik hogy mi mennyit ér. Kell egy közös pénz, ezt találták ki a fõniciaiak anno. Másrészt, a valódi értékmérõ sem valódi értékmérõ. A búza ára a terméstõl függ, az olaj ára pedig kismillió dologtól. Egy "valódi értékmérõ" Picasso festmény milliókat ér, ha te rajzolsz egy hasonlót azzal max. a WC falát díszítheted. Alapvetõen minden virtuális, és az árát az határozza meg, hogy mennyire tudod elhitetni másokkal, hogy ez sokat ér. És ne hidd, hogy ez neoliberális találmány - egyidős az emberiséggel. Gondolj csak a piacon alkudozó kofákra.

midnight coder 2022.07.01. 17:30:44

@Gery87: "A kapitalizmus mindenféle rendszerben végtelen növekedésben érdekelt, ez a lényege."

Nem feltétlenül. Egy cég simán mûködhet egyensúlyban is, miután kifizette a hiteleit. Attól az még kapitalizmus. Sõt, igazából úgy is mûködhet egyensúlyban, hogy folyamatosan fizeti a kamatokat. Más kérdés, hogy a mai tőkepiac hogy működik - de ez a működés nem a kapitalizmus elengedhetetlen velejárója.

2022.07.01. 17:32:28

@midnight coder:
egyezzen meg a világ egy közös pénznemben, legyen a neve GLOBÁL, és azt a világbank bocsátja ki, és egy szekuláris világkormány felügyeli, szinkretikus világegyházzal. és akkor nem kellenek orbán viktorok, macron emanuelek biden jóskák és társaik. hanem a világbank ezt megoldja neked. sokkal egyszerűbb, mint szabolcsi kosárban számolni, azt átszámolni szatmári ládára és ilyenekkel feudális baromságokkkal kereskedni nyíregyházán.

midnight coder 2022.07.01. 17:36:01

@Gógita: "Van gazdája, nem? Az ellenzék. Az az ellenzék, amely szinte minden budapesti fejlesztést SZABOTÁL! "

Orbán bácsi a fővárosnak egy rakás bevételét elvonta. Fejlesztést? Orbánék lassan minden szabad helyre odaszarnak egy stadiont. A népliget mellett nem lehet megállni, mert a Fradi stadionjától 100 méterre feltétlenül kellett csinálni egy másik kurva stadiont ami akkora helyet elfoglal mint egy repülőtér, pláne hogy mellette van egy rakás parkoló ami ugye általában üresen áll, mert egy hónapban csak pár órára találnak hülyéket akik ezeket a stadionokat látogatják, nagyrészt üresen áll az egész.

midnight coder 2022.07.01. 17:38:21

@cvsvrs: Ez tény, ugyanakkor az adott ország devizájának az árfolyamával játszani a politikusok kedves elfoglaltsága. Holott valóban játszhatnának inkább azzal, amivel együtt születtek. De ezért nincs eurónk nekünk sem. Aztán persze most Viktor bácsiék vakarhatják a fejüket, mert a kis játékukkal nem csak õk tudnak játszani.

2022.07.01. 17:39:28

@midnight coder:
ezt ajánlja soros györgy és társaik. csak őszerintük ehhez kevert népesség kell, vagy legalább is kevert elit.

egy lehetőség, hogy a dollárt, az eurót, a fontot, a frankot hozzák paritásba. ki mondja meg, hogy ehhez miből mennyi pénzt kell még kibocsátani, vagy bevonni. az amerikai, az európai, a brit, a svájci jegybank elnökök egyezzenek meg. mondanak le a saját pénzkibocsátásról. lemondanak erről a jogukról örök időkre átadják a világbanknak, ami kikből álljon?

midnight coder 2022.07.01. 17:40:59

@Gógita: Ja, és külön méltatást igényel a Néprajzi Múzeum ami kb. a legrondább épület amit az elmúlt 500 évben kis hazánkban építettek - bár fényképen nagyon jól mutat, csak élőben ocsmány.

2022.07.01. 17:51:11

@midnight coder:
a klasszikus liberalizmusban még a pénz feudális árupénz volt. és a szabad kereskedelem az önkéntes árucserén alapult. valaki elfogadta, hogy marhalábszárat adott egy aranyért, vagy egy nagy ezüstért, egy tányér levest néhány krajcárért. ennél tisztességesebb rendszer elvben nem nagyon van. a piac valódi értéken méri meg a teljesítményt.

csak ugye most kinek hány hordó olaja, vagy akármije legyen. nincs annyi olaj, arany, gabona, nincs semmi a bankokban. sanyi bácsi nyilvántartja, hogy kinek mije van az ótépébe és semmi nincs ott. sanyi bácsinak nagyon sok van ebből a semmiből. mert ő a bankár, nem hülye, neki van legtöbb semmije, amit forintnak neveznek, vagy eurónak, vagy dollárnak, vagy akárminek. és sanyi bácsinak is nyilván vannak valamilyen számlái, amelyek persze szupertitkosak. mert ez a jogállam, hogy a semmit úgy kell elcserélni a nagy semmiben, hogy az adatok szupertitkosak.

inkább a jogállam tűnik problémásnak. tehát első körben ki kellene teríteni a lapokat legalább a szövetségi rendszeren belül. mert az orosz oligarchiákat erre nem kötelezheted, csak fegyverrel, vagy a kínai kommunista pártban nem fognak beszámolni, hogy nekik hány csillió jüan (azaz nagy semmi) van nyilvántartva az állami nagybankokban.

Gery87 2022.07.01. 17:56:04

@cvsvrs:

"egyik ilyen elmélet se jó, rossz, vagy gonosz önmagában. "

Én se mondtam hogy az, sőt, ez egy folyamat amin végig kellett mennie az emberiségnek, mert a tudomány, a kultúra, a kommunikáió, infrastruktúra és technológiai adottságok miatt ép akkor az kellett, azt lehetett...
De ma már a felmelegedés a túlnépesedés és a fogyó erőforrások miatt a kapitalizmus is "leérett"...már nincs benne szusz, ennyi volt, már nem tud többet adni, csak szemetel, harácsol, elvon, háborúkat szít....semmire nem jó.
Piac, tulajdon mindig volt, ezután is lesz, csak ez a szar harácsoló, mohó, növekedés orientált, mindent felzabáló, elpusztító rendszer fog vagy bedőlni vagy maga alá temetni mindenkit.

Gery87 2022.07.01. 17:57:22

@midnight coder:

De mindig ide tart és építi is le szépen a jogi fékeket és a hátráltató szociális és munkavállalói jogokat!

2022.07.01. 18:15:39

@midnight coder:
a megoldás lehet még olyan, hogy a magyar jegybank kibocsát 10 trillió koronát, amit 10 millió ember használ. 1 embernek átlagosan 1 millió koronája lehet. van akinek több lesz, van akinek kevesebb. és ennyi magyar korona van. ennyit lehet csereberélni. ez a fizetőeszköz. ezt magyarországról nem viheti ki. ebbem van a magyarok jövedelme egymáshoz viszonyítva megmérve.

és ha ki akarsz menni prágába, akkor a magyar koronát átváltod euróra, azt viheted ki. és azt beválthatod cseh koronára. csak a tagállamok bocsáthatnak ki pénzt. az európai unió központi bankját felszámolják úgy, hogy az európai unió hitelezői személyesen jelentkeznek a pénzükért. hogy nekik személyesen tartozik az európa ennyivel, mert ők ezért cserébe ezt és ezt adták európának.

ez lényegében a szocialista pénzrendszer visszavezetése lenne.

2022.07.01. 18:33:25

@Gery87:
a liberális kapitalizmus a szabad tőkepiac. az, hogy szabadon lehet pénzt, pénzpiaci terméket kibocsátani.

teljesen szabadon nyilván nem lehet. de szükség van kapitalizmusra, mert különben effektíve kell hordani az aranyat a zsebben, vagy vinni szekérben ládikában. egyébként az lenne a "zöld", nem lenne környezetszennyezés, persze nyilván lennének rablók puskákkal, de akkor is lennének kastélyok, hajléktalanok. a polgárok egy része is meggazdagodott ügyeskedve.

debrecenben lövinger bácsi olcsón bizományba vette a "tört" aranyat az elszegényedő kispolgároktól. akik kénytelenek voltak beadni, mert nem volt mit enniük. és a díszmagyarra gyártotta az aranygombokat a gazdagodó nagypolgároknak. lövinger bácsi a nyereségből műkincsekre licitált. ez tisztességes?

debrecenben azt mondták, hogy igen, ez meg van engedve. ha lövinger bácsinak túl sok aranya van, akkor vegyen fel strázsákat, mert esetleg valaki kirabolja. és erre azt mondta, hogy az érme gyűjteményét felajánlja a városi múzeumnak, letétbe adja. és fizet 500 koronát azért, hogy őrizzék 10 évig. csak tartsák nyilván, hogy az lövinger vagyon. és ezt elfogadták.

csak jött a másik lövinger, hogy ez így nem lesz jó. legyen minden közösségi kézben. senkinek se lesz egy kisbirtoka, egy kis üzeme, egy üzlete, semmi. hanem lövingerék átveszik a hatalmat fegyverrel, effektíve lelőnek mindenkit, aki ellenállni merészel. mert ez a világforradalom.

és tisza, horthy és a társaik történelmi felelőssége, hogy nem tutóbbiakat börtönözték be, vagy lőtték fejbe, hanem előbbieket hurcolták el végül, akik viszonylag tisztességesek voltak. ez a félfeudális-félkapitalista világ a keresztényszocializmus. a szocializmus a reformokkal nagyon hasonló hozzá. lövinger bácsi uzsorás ügyleteit időnként különadókkal sújtják. de nem ölik meg.

Debrecenben
Cók-mókkal rakva, félve s boldogan,
vitt, nyolcéves fiút, első utam
Debrecen főutcáján. Mindenütt
legendát vártam, hajdúkat s velük
törököket, tűzvészt, gályarabot,
s hogy jön Kossuth s megint beszélni fog
és de-tro-ni-zál… Azt hittem, csupa
hős vesz körűl… Kisvonat mozdonya
pöfögött fel s alá, mesebeli,
guruló vaskocka, s kocsijai:
micsoda játék!… S vágy s való között
egyszer csak átléptem a küszöböt:
egy bolt felett cégtáblát láttam és
rajta, hogy: „ÓRIÁS és ékszerész,”
arany betűket… Megnéztem megint:
Ó-R-I-Á-S?… Az!… Istenem!… Eszerint,
gyúltam ki, itt egy Óriás lakik
s hirdeti, hogy mivel foglalkozik!

így írt szabó lőrinc lövinger bácsi üzletéről.

ezt a háború előtti világot is vissza lehet állítani, de ezt sem egyszerű. és egyáltalán nem biztos, hogy nagyobb jólétet eredményezne.

_Neville 2022.07.01. 20:06:40

@midnight coder: "A népliget mellett nem lehet megállni, mert a Fradi stadionjától 100 méterre feltétlenül kellett csinálni egy másik kurva stadiont" utóbbi nem stadion, hanem csarnok. Teljesen más sportokra való.

2022.07.01. 20:53:06

@_Neville:
csak ugye női kézilabdában minden idők legmasabb átlagos nézőszáma 3,500 körüli. ennél többen nem járnak ki női kézilabda meccsre. és a fradinak épült egy 20,000 ezres csarnok.

a bajnokság évek óta gyakorlatilag győr-fradi és a fradi-győr meccset jelenti. és ezen kívül még a debrecen potenciálisan működőképes. tavaly kósa lajos átvette a dvsc egyesület irányítását. a foci és a kézllabda együttvéve 335 millió forintos veszteséget produkált. amiből dzsudzsi vehet egy új lamborghinit. csakhogy a dvsc többségi tulajdont eladták valami hegyi karabahi örménynek. mert más nem vette meg.

így a magyar női kézilabda bajnokság a vicc kategóriájába esik. van két csapat, magyarok alig, mi a francnak erre egy 20 ezres csarnok?

2022.07.01. 20:56:49

@_Neville:
ez a 3500 azt hiszem, hogy psg nézőszám. klubmérkőzések évi átlaga. ennél nagyobb csarnok női kézilabdához nem kell. debrecenben is van egy csarnok, kézilabdaban 6,5 ezren férnek el. a tallini jégcsarnok mása amúgy. vettek egy olcsó tervet. jégcsarnok. mit számít az. jó lesz. kósa lili amúgy is korizott. így lett gyorskorcsolya sport. átgondolt fejlesztési koncepciók helyett esetlegesség esetlegesség hátán.

2022.07.01. 21:00:13

szóval az a csarnok is üresen áll, nem játszanak benne. nincs annyi néző. túl nagy. és van egy szovjet típusú birkózócsarnok. az túl kicsi. van egy 20 ezres stadion. 2-3 ezres átlagos nézőszámmal. szóval ami a sportban megy az nevetséges. épül az nb3-as csapat nem tudom hány ezres új stadionja. konkrétan 0 nézőnek.

ez a nevem senki 2022.07.02. 06:39:48

ami
kor a nemfürdő ha
ladók ki
olvadnak a villa
moson

Serény Vélemény 2022.07.02. 06:48:13

@ez a nevem senki: 38,5
fok
szigorúan
árnyékban.
akkor

midnight coder 2022.07.02. 08:30:13

@cvsvrs: " valaki elfogadta, hogy marhalábszárat adott egy aranyért, vagy egy nagy ezüstért, egy tányér levest néhány krajcárért. ennél tisztességesebb rendszer elvben nem nagyon van. a piac valódi értéken méri meg a teljesítményt."

Ez addig működik, amíg 2-3 tömegterméked van. De az már akkor is alku tárgya volt, hogy mennyit ér egy kabát vagy egy csizma, vagy egy kard.

"ez lényegében a szocialista pénzrendszer visszavezetése lenne. "
Ja, tényleg milyen fasza is volt az. Ja bocs, nem is. Szívott a magánember, csődbe ment a gazdaság, mindezt úgy hogy még mindig mi voltunk a legvidámabb barakk.

midnight coder 2022.07.02. 08:37:34

@_Neville: "Teljesen más sportokra való. "

Akkor esetleg tetszettek volna átépíteni ha nem labdakergetés hanem zsákbanfutás a cél. Mivel az idejük 99%-ában üresen állnak ezek a remek népszórakoztató intézmények, ezt pont úgy meg lehetett volna oldani, mint ahogy Pl. a TV-k studióiban átépítik a belsőt ha az egyik vetélkedő helyett a másik kabaréműsort forgatják.

Amúgy nem lenne ezzel baj, ha ezt Orbán bácsi magánvagyonából finanszíroznák és valahol a város szélén építenék fel a senki földje közepén. Az a közönség aki ilyenekre jár inni meg kiabálni az oda is kimenne, és együtt ordíthatnák IQ bajnok vezérünkkel hogy huhaaa anyád! És akkor talán meg lehetne állni a Népstadion buszmegállójának a környékén ha épp viszel oda vagy hozol onnan valakit.

midnight coder 2022.07.02. 08:48:47

Amúgy sem értem igazán, Orbán bácsi miért akar belőlünk sportnemzetet (értsd aki a TV előtt sört büfögve izgul azon, hogy a mi általunk fizetett négerek megverik-e a más nemzetek által fizetett négereket) faragni? Az embert az agya tette emberré, nem az izmai, és egyrészt nem kellene olyan területre helyezni az értékrendet ahol az európaiak amúgy sem vehetik fel a versenyt a négerrel, mert hogy az evolúció az elmúlt pár ezer évben nem ebbe az irányba szelektálta őket, másrészt ma különösen igaz, hogy nem az a civilizációk közti verseny nyertese aki gyorsabban fut, hanem az, aki gyorsabban gondolkodik.

Ehelyett sokkal inkább az egészségmegőrzésre, a tömegsportra, a biciklivel munkába járás segítésére kellene koncentrálni, nem a sportolók egészségét tönkretevő doppingfüggõ élsportra. Ezek a sportolók olyanok mint a versenylovak, ami nem méltó egy emberhez.

2022.07.02. 17:34:15

@midnight coder:
a szocialista pénzrendszerben elég jól működött a szövetkezeti lakáshitelezés. mert szinte minden háztartásnak volt megtakarítása. és az országos takarékpénztár szinte mindenkit olcsón lakáshoz juttatott. vagy a feudális pénzrendszerben elég jól működött a háziipar.

2022.07.02. 17:39:38

@midnight coder:
a céhes iparban ugyebárr rögzített árak voltak.

a debreceni gubacsapók árai (arany forintban):
Debreceni cselédnek való fürtös vásári legnagyobbguba 5,06-
Kisebb 4,30
Sima hosszúguba 3,-
Rima-Szombati cselédnek való fürtös nagyguba 5,-
Kisebb 4,-
Kurta fürtös guba 2,-
Ungvári-Beregi legnagyobb Guba 4,-
Kissebb szerűbb 3,-
Annál kisebb 2,16-
Rövid fürtös Guba 1,42-
Rövid sima Guba1,25-
Gyermeknek való fürtös Guba1,25-
Gyermeknek való sima Guba -,51
Kétszélbe való sima Pokrócz 1,25-
Háromszélbe való Pokrócz 2,16
Egy pár Gyapjú 1,-

Billy Hill 2022.07.02. 23:42:07

@midnight coder: "Az embert az agya tette emberré, nem az izmai" - sőt tovább megyek, azzal hogy a focit tolják, pont az emberré válás (állítólagos) menetének visszafordítását ünneplik. :-) Mert mitől lett a homo sapiens még szápiensebb a többinél, hát attól, hogy használta a kezét! Ezzel szemben a fociban kb. a bedobásokon kívül tilos használnod a kezeid! Nesze neked evolúció! ;-)

Billy Hill 2022.07.02. 23:47:02

(Amíg engedik néhány embernek, hogy naponta fürödjön, meg hetente kimossa a ruháit, tehát ha egyelőre csak balos/progger kívánalom marad a kevés fürdés és a szellőztetés mosás helyett, és nem lesz rögtön kötelező, akkor azért reménykedem egy evolúciós nyomásban olyan irányban, hogy inkább azok fognak szaporodni, akiknek illatosabb az intim tájékuk és a hónaljuk, ergo a full libsik termékenységi rátája remélhetőleg alacsonyabb lesz, mint a tisztálkodóké. Kérdés, hogy engedik-e majd ezt kifutni, de ha lehet választani, akkor 1-2 generáció után elvileg kevesebb Timmermans-rajongó születik majd, mint mosakodó-mosó ember, vagy rosszul látom...?)

Billy Hill 2022.07.02. 23:54:45

(Abortusz téma. Pont 2-3 napja láttam (az egyre inkább el-facebook-osodó) LinkedIn-en, ahogy egy perszóna fennen hirdette a Roe v. Wade események kapcsán, hogy neki x éve volt egy magzatelhajtása, akkor nem tudta senki, a mai napig nem tudta senki, családja sem, de most ki kell jöjjön vele. Anno azért csinálta, mert "nem állt készen a terhességre", és ezt a jogot mindenkinek tiszteletben kell tartania.

Nyilván a reakciók 90%-a bólogató volt, mivel egy ilyen felületen az állásával játszik sok ember, de azért megjelent a jó öreg konzi redneck stb. válasz is, főleg egyéni vállalkozóktó persze, hogy "de kár, hogy a te anyukád nem ugyanígy látta a világot..." Szóval nagyon bonyolult téma ez, és nagyon nem a szósöl médijába való ez, sem az orvosi, sem a jogi része.)

midnight coder 2022.07.03. 09:42:18

@cvsvrs: A szoci megtakarításokkal az volt a baj, hogy a lakáson és a kaján túl nem nagyon tudtál belőle terméket venni, csak hulladékot.

2022.07.03. 11:08:31

@midnight coder:
a szocializmus a kispolgári létet teremti meg.

a szocialista pénzrendszer az, hogy a jegybank kibocsát mondjuk 10 trillió forintot 10 millió ember használ. és ez esetben átlagosan mindenkinek jut 1 millió forint. vannak, akiknek egy kicsit több, van akinek kicsit kevesebb. teljesítménye szerint. ez a reform. egyenlőtlenség az elosztásban. tehát van valamennyi pénz, aminek a birtoklásáért versenyeznek az egyének és a kollektívák egy viszonylag zárt piacon. amilyen volt kgst. ez a zárt közösség lehet az emberiség egésze is. a globális gazdaság is viszonylag zárt. ez a szocializmus. még egyszer a reformokkal.

nem lehet akármennyi pénzed, mert a pénzkínálat felülről korlátos. a feudalizmusban sem lehetett akármennyi pénzed, de annak fizikai korlátja volt. nem volt elég arany, ezüst, vagy árupénz. mi indokolja a liberális kapitalizmust? az, hogy pénzt, vagy pénzpiaci terméket korlátlan módon lehessen teremteni? lehet tőkepiac de csak szocialista keretek között.

tehát nem a szocializmust kellene fenntartani kapitalista keretek között, hanem fordítva. a kapitalizmust kellene szocialista keretek közé bevezetni és szocialista keretek között tartani. azt célozta a reform.

GyMasa 2022.07.04. 14:44:57

@cvsvrs:
"és mi az a mesterséges üzemanyag, ami nem szennyez? "
Amelyiket a vizbontással elöállított hidrogénböl és a levegö CO2-jéböl állítanak elö.
Ha nap- és vagy szélenergiával csináljuk, akkor nem fog plusz CO2-t elöállíatani, söt amiböl megcsináltad a mübenzint, azzal csökkented a CO2 szintet.

"...mi az működő high tech találmány, ami környezetbarát."
EZ, az lenne. Már évek óta megvan rá a technológia. Az AUDI birtokolja

" lehet, hogy van ilyen. csak mondj már egyet, amit nem fejleszt néhány főokos, hogy ez majd olyan környezetbarát lesz, hogy csuda. és létezik, működik."
JElenleg a mübenzinekkel az a baj, hogy csak kis mennyiségben létezik rá gyártókapacitás.
A Porsche becslése szerint már ma is kb. 2 EUR-ból meglenne egy liter.

Gery87 2022.07.04. 15:25:33

@GyMasa:

"Amelyiket a vizbontással elöállított hidrogénböl és a levegö CO2-jéböl állítanak elö.
Ha nap- és vagy szélenergiával csináljuk, akkor nem fog plusz CO2-t elöállíatani, "

Így van, ez a jövő valószínűleg és most már végre a politika is hajlandó erre ráállni és nem kizárólag a kigyulladó méregdrága, lassan tölthető, kiforratlan akkus elektromos technológiát erőltetni!

"söt amiböl megcsináltad a mübenzint, azzal csökkented a CO2 szintet."

Ameddig el nem égeted a benzint megint. De még mindig jobb mint pluszban többet termelni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása