magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az antiszemitizmus azt jelenti, hogy...

Az antiszemitizmus azt jelenti, hogy ellenzed Sorost - írja meg egészen nyíltan a HVG.

Szó szerint: "A magyar miniszterelnök politikája tudatosan ellentmondásos. Kívülre úgy jelenik meg, mint a zsidó élet megingathatatlan támogatója, viszont főleg Soros Györgyöt kikiáltotta az ország ellenségének. Ily módon nagyon is célzottan régi antiszemita közhelyeket hoz működésbe.".

Mikor még élt, hasonlókat vezetett le TGM is. Ő ezt teljesen őszintén meg is magyarázta. Most nem találom a cikkét, de kb. a következő volt a gondolatmenet:

  • a premodern Európában a zsidóság idegen test volt, sose volt több megtűrt elemnél, mivel nem tudott beilleszkedni a premodern európai keresztény rendszer egyik részébe se, azaz kb. olyanok voltak, mint a nomádok egy letelepedett társadalomban (lásd a cigánykérdést erről),
  • a modernitásért való küzdelemben ezért a zsidók mindig a modernitás mellett léptek fel, a premodern értékek ellen, hiszen ez személyes érdekük is volt,
  • bár az antiszemitizmus örökli a premodern antijudaizmust, de alapvetően más: immár nem a zsidók mint idegenek ellen uszít (az antijudaizmus befogadta gond nélkül a kereszténnyé lett zsidókat, sőt volt nem egy kereszténnyé lett zsidó a vezető antijudaisták közt, lásd a spanyol főinkvizitort, Tomás de Torquemadát, aki kitalálta a zsidók Spanyolországból kiutasításának ötletét 1492-ben), hanem bennük a modernizáló elitet látja, azaz tisztán ideológiai alapú, tehát a náci antiszemitizmus inkább torzulás ehhez képest, mert nem fogadta el keresztény vallású zsidókat,
  • tehát egy zsidó is lehet antiszemita, ha ellenzi a modernizmust, pl. az ultraortodox zsidók antiszemiták, de Netanjahu is az, hiszen "populista", azaz olyan erőkkel áll szövetségben, akik nyíltan vagy rejtve, de a modernizmus ellenségei.

Nyilván mindez baromság, de eszembe jutott a cikket olvasva. Tipikus példája ez a szómágiának:

Mindenképpen csavarosabb szómágia, mint a hagyományos ballib magyarázat, mely szerint a Zorbán a lelke mélyén antiszemita, de ezt filoszemitizmussal leplezi.

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2618962967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery1987 2025.10.03. 06:13:32

Soros nem azért lett ellenségkép mert zsidó, ha nem lett volna az, akkor is betaláltak volna a fidesz propaganda mint mumust.
De ha már az hát...kellemest a hasznossal.
Tudták hogy tökéletes figura lesz erre...
A kisember rezonal majd rá.

Én legalábbis gyakran hallottam, olvastam hogy azért bassza meg mert hatterhatalmigyikember meg zsidó..
A hatterhatalmi konteok egyik kedvenc alapja a zsidók.

Madarász Henrik 2025.10.03. 07:46:40

Orbán tényleg filoszemita, mint Trump, Soros nála egy politikai ellenfél akit le akar győzni, meg hát ideális célpont volt a kampányoknak, ami fideszes tábor összetartásához kell, de most már Magyar Péter a fő ellenség.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 07:47:19

Nincs itt semmi látnivaló, a HVG-nál már látják a négyötödöt, ezek csak kétségbeesett kísérletek hogy mivel lehetne felizgatni a régi orbánellenes szavazókat, hogy biztosabban elmenjenek szavazni. Lesz majd még több is ilyen.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.10.03. 09:58:16

Konkrétan kijelenti a cikk, hogy aki Sorost támadja, az antiszemita. A lényeg, hogy mindegy, hogy milyen ember vagy, mit cselekszel, ha egyetlenegy zsidót is támadsz, akkor veszned kell. Tiszta beszéd.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 10:09:16

@fofilozofus: megmondta már régen a bölcs: nem az az antiszemita aki a zsidókat utálja hanem akit ők utálnak :)

alöksz róz 2025.10.03. 11:59:35

@Gery1987: "A hatterhatalmi konteok egyik kedvenc alapja a zsidók." - teljes joggal, tegyük hozzá.

(a gyíkemberezés meg egy jó nagy logikai hiba.
vedd észre: abból hogy néhány idióta szerint gyíkemberek irányítják a földet, kurvára nem következik, hogy nincsen semmiféle háttérben működő hatalmi struktúra, aminek nagyrészt gazdag, befolyásos zsidók a tagjai)

alöksz róz 2025.10.03. 12:00:54

@Madarász Henrik: "Orbán tényleg filoszemita" - hát mi más lenne, tele van a családja zsidókkal :-)

_Neville 2025.10.03. 12:01:11

Az gondolom nem zavarja őket, hogy Sorozat Izraelben se csípik. Biztos ők is antiszemiták :D

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 12:40:36

Ha már a miniszterelnökbe szerelmesek megint itt vannak :

index.hu/kulfold/2025/10/03/angela-merkel-nemetorszag-vlagyimir-putyin-orban-viktor-ndk-menekultvalsag-haboru-europai-unio/

félelmetes Angela. De legalább végre elismeri hogy Reem Sahwil miatt csinálta az egészet. EQ IQ nuku.

alöksz róz 2025.10.03. 12:43:20

@valis47: nem zárja ki egymást a kettő. a felesége zsidó, tehát a gyerekei is mind zsidók.

Gery1987 2025.10.03. 13:05:49

@Madarász Henrik:

Orbán natanjeut imádja, nem a zsidókat és nem izraelt.

Gery1987 2025.10.03. 13:11:36

@alöksz róz:

Ja, úgy hívják hogy tőkés lobbi. És még csak nem is rejtett.D

De ennek etnicizalasa olyan mint judeo-bolsizni.

A faskok elkövetik azt a hibát hogy megrögzötten keresik azt a kisebbséget aki a többség kárára van, pedig ott van az orrunk előtt.

A világ semmivel nem lenne jobb hely ha csak ezek zsidó részétől megszabadulnanak..

.

Tapi2021 2025.10.03. 13:37:01

"sőt volt nem egy kereszténnyé lett zsidó a vezető antijudaisták közt, lásd a spanyol főinkvizitort, Tomás de Torquemadát, aki kitalálta a zsidók Spanyolországból kiutasításának ötletét 1492-ben)"

Erről az jutott eszembe - lásd még a kapitalizmus vitánkat -, hogy leegyszerűsítve kétféle zsidó van: az egyik a vállalkozó, aki képes jelentős értékek létrehozására, és a másik, amelyik nem, és el akarja venni előzőtől, az általa létrehozott (nélküle soha létre nem jött volna) értékeket.

Persze ez leegyszerűsítés. De a lényege, kb. ugyanaz: a zsidók MINDENHOL ott vannak, EGYSZERRE üldözők és üldözöttek lehetnek, egyszerre zsidók és keresztény zsidók, egyszerre kapitalisták és kommunisták, egyszerre vallásosak és ateisták...
Így egyszerre tudnak mindenhol ott lenni és betölteni a kulcspozíciókat!!!

Tapi2021 2025.10.03. 13:41:58

Ez az idézett cikk amúgy minden közepesnél értelmesebb ember számára jól láthatóan logikátlan, demagóg.
Primitívnek kell ahhoz lenni, hogy elhiggyék, Soros társadalommérnökösködésével az a baj, hogy zsidó csinálja, és nem az, AMIT csinál.

Hogy mégis sokan elhiszik, és főleg, hogy "neves" lapok is képesek ezt leírni, mutatja, hogy 1. valóban nagyon sok a hülye, 2. a zsidók tényleg MANIPULÁLJÁK a hülyéket! Pl. a sajtójukon, filmjeiken, a kezükben tartott kultúrán... keresztül!

Tapi2021 2025.10.03. 13:44:55

@Gery1987: "A hatterhatalmi konteok egyik kedvenc alapja a zsidók. "

És ami lényegében igaz is. Lásd gigabursch idézeteit a másik posztnál!

Tapi2021 2025.10.03. 13:50:19

@Deak Tamas: Valószínű. Ne feledjük, hogy pl. az SZDSZ-t sok-sok évig a feltüzelt zsidók tartották el és a parlamentben! Ehhez az is kellett, hogy "igazolják" a zsidók Magyarországon veszélyben vannak, mert a magyarok (keresztények, nemzeti érzésű patrióták...) mind (látens?) fasiszták, antiszemiták! És csak az alkalomra várunk, hogy...

Ezért valahonnan lettek is "fasiszták", meg antiszemiták... Mindenre van ember, ha kell...

Tapi2021 2025.10.03. 13:51:58

@fofilozofus: Meglep? Sosem mondtak, írtak mást! Ez nem újdonság.

Tapi2021 2025.10.03. 13:58:13

@Gery1987: "
A faskok elkövetik azt a hibát hogy megrögzötten keresik azt a kisebbséget aki a többség kárára van, pedig ott van az orrunk előtt."

Igen és tudjuk is kik azok. Te is tudod, csak mivel balos, marxista, szoci vagy, ami lényegében szintén az ő projektjük, úgy teszel, mintha nem tudnád, mintha nem látnád őket.

Mondd el kik a világ tíz leggazdagabb, TŐKÉS kapitalistái?! És nézzük meg a származásukat.
Vagy mondd el a tíz legnagyobb hollywoodi filmstúdió tulajainak nevét, és nézzük meg a származásukat! Stb.

Ne játszd a hülyét Gery!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 14:16:39

@Tapi2021: érdekes egyébként a "faskó" kifejezés használata, a legtahóbb, legprimitívebb 1945 előtti kültelki, bűnözői argot, az ezt használókhoz képest pl. Fekete-Győr "nemtudomnemtudom" András adjunktus. Az argot antikságát jelzi, hogy létezett a "nyilkó" kifejezés is ebben az időben a proli tolvajnyelvben.

Gery87 2025.10.03. 14:31:17

@Tapi2021:

"Mondd el kik a világ tíz leggazdagabb, TŐKÉS kapitalistái?!"

ÉS neked ezzel mi dolgod papó?
Hát imádod a tőkét, a kapitalizmust, bocsánat a "magántulajdoni rendszert"....
Szerinted ez a legjobb!

Akor mi a faszról beszélsz? Mit számít hogy zsidó vagy nem zsidó?

Ha igen akkor pusztán antiszemita vagy és egy faskó!

Ez a helyzet.

"És nézzük meg a származásukat."
Vagy mondd el a tíz legnagyobb hollywoodi filmstúdió tulajainak nevét, és nézzük meg a származásukat! Stb."

Tehát nem az a baj hogy tőkés gecik hanem hogy zsidók?

Hm....jó hát akkor ezt is tudjuk rólad!

Ne játszd akkor itt a keresztény konzervatívot!
Mond ki, vállald fel hogy faskó vagy!

Gery87 2025.10.03. 14:32:26

@Tapi2021:

Gigapöcsre hivatkozol?
Aki idejön alkalomadtán hogy és beböfögi hogy "büdsö zsidók"?
Jó kis elvbarátaid vannak:)

Gery87 2025.10.03. 14:33:25

@Tapi2021:

"ami lényegében szintén az ő projektjük, "

Igen ez a tipikus fasiszta meg kabátfeladogató kisnyilas bullshit...a judeo-bolsevik ármánykodás:D

Gery87 2025.10.03. 14:36:08

@Deak Tamas:

Te vagy itt a legnagyobb büdösszájú soviniszta senkinemmagyarcsakén proli, te szerencsétlen, úgyhogy nem te fogod megmondani mit illik és mit nem.

A faskó egy "szebb" gunyoros, lekicsinylő alakja annak hogy valaki egy büdös agyatlan fasiszta!

Gery87 2025.10.03. 14:48:45

@Tapi2021:

" kétféle zsidó van: az egyik a vállalkozó, aki képes jelentős értékek létrehozására, és a másik, amelyik nem, és el akarja venni előzőtől"

A zsidók többsége se komcsi se tőkés nem volt, hanem jiddis csóró zsidó paraszt, akik 90%-át a nácik megölték!
A "legártatlanabb" részét!

"Persze ez leegyszerűsítés."

Kétbit suttyóság.

" De a lényege, kb. ugyanaz: a zsidók MINDENHOL ott vannak"

Remélem tudsz aludni azért...

"Így egyszerre tudnak mindenhol ott lenni és betölteni a kulcspozíciókat!!!"

Bezzeg "ha keresztények lennének akkor semmi baj nem lenne, hisz nem az a probléma hogy a tőkés gecik, hanem hogy zsidók, zsidó módra kapitalisták és zsidó módra profitálnak és zsidó módra zsákmányolnak ki, és...és....és csak! bezzeg a keresztény tőkés...."

ja nem:)

Tapi2021 2025.10.03. 15:22:10

@Deak Tamas: "Aki nincs velünk, az fasiszta." Ennyi.
Ezek miatt lesz egy idő után büszkeség "fasisztának" lenni, még ha közünk nincs hozzá akkor is. :-(

Tapi2021 2025.10.03. 15:26:47

@Gery87: Szóval játszod tovább a hülyét. :-(
Rendben.

Mondjuk pont erről a MELLÉBESZÉLÉSRŐL, szándékos FERDÍTÉSRŐL szól a mai poszt is! Ha a HVG-nek, Neur Zürcher lófaszomnak, The New York Timesnak és társaiknak lehet, miért ne lehetne neked is.

vergyula 2025.10.03. 15:27:43

@Tapi2021: ""Aki nincs velünk, az fasiszta.""
vö. Aki nincs velünk, az hazaáruló.

Tapi2021 2025.10.03. 15:31:14

@Gery87: "Tehát nem az a baj hogy tőkés gecik hanem hogy zsidók?"

Megállapítottam egy TÉNYT, amit te nem tudsz cáfolni.
Csak mellébeszélsz, ahogy szoktál.

Nekem az sem gond, hogy tőkések, meg az sem, hogy zsidók! Csak tény, hogy azok! Ennyi.

És tény, hogy mivel kulcsfontosságú pozíciókat tartanak kézben, szinte minden más ember életét BEFOLYÁSOLNI TUDJÁK.
És erről meg nem árt beszélgetni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 15:32:18

@Tapi2021: ez a mai "jobboldali" pontosabban nemzeti gondolkodás alapproblémája (hiszen a harc a nemzettelen, tudattalan, hazátlan ösztönlényű prolik és az ezzel ellentétesen érzők között zajlik, nem pedig jobb és bal között).
Még mindig az van, hogyha megjelenik a fasiszta kifejezés akkor azonnal kezdődik a süketelés. Túl kell már lépni hogy fasiszta, virágsiszta, bokorsiszta vagy liliomsiszta. Folyamatosan teszi a nemzeti oldal a gesztusokat és bizonykodik, holott mindig pont azt kellene tenni amit mondanak, hiszen a világ előtt úgyis befeketítenek bármivel. (Ez amúgy visszacsatol az előző kérdésre is az elkövetők népéről). Hót mindegy mit dumálnak, a mi céljainkat kell megvalósítani és azt kell tenni amitől félnek, úgyis elárulják mindezt. Ők sem fibnomkodnak, mennek a céljaik felé hülye gyengeségre utaló felesleges gesztusok nélkül. A nemzeti oldalnak is ez kell.

Tapi2021 2025.10.03. 16:05:27

@vergyula: Ezt hol, kitől hallottad? Így, általánosítva.
Én azt látom, hogy mindig konkrét címzettje van ezeknek, a mi részünkről, és konkrét esetekhez kötődnek.

Nem úgy, mint az "elkövetők népe" és hasonlók.

Tapi2021 2025.10.03. 16:06:49

@Gery87: "Ne játszd akkor itt a keresztény konzervatívot!
Mond ki, vállald fel hogy faskó vagy! "

Na tessék, hát ERRŐL BESZÉLÜNK!!!!!

vergyula 2025.10.03. 16:12:17

Lehet, hogy szó szerint így nem hangzott el. Tömören összefoglaltam, ami az eddigiekből következik. (10+ éve járok ide)

Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2025.10.03. 16:24:07

@Deak Tamas: Érdekes, pedig a belpesti romkocsmák közönsége nem a prolikra épül, habár vannak azok is.

Unalmas Pofázás · https://unalmaspofazas.blog.hu/ 2025.10.03. 16:29:03

@Deak Tamas: Birca is írt erről korábban az Iványi-féle kereszténység kapcsán, teljesen fölösleges gesztusokat tenni a másik oldalnak, persze beszélni/vitázni lehet, de a gesztusokat nem viszonozzák, csak feltétlen behódolást fogadnak el.

Wildhunt 2025.10.03. 17:24:43

@vergyula: ezt is te találod ki. Eredetileg: a haza nem lehet ellenzékben. Persze ez is kiragadva a beszédből. Mindig igazoljátok tapit, ti kis egyéniségek.

Wildhunt 2025.10.03. 17:28:04

És persze hazugság az is, hogy erre utal minden, hiszen a MH meg Schiffer legfeljebb szerinted Fideszes, mégsem hazaárulózza őket senki.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 17:39:10

@Unalmas Pofázás: a proliság nem anyagi helyzet függvénye, lásd az itteni legnagyobbat amelyik elment a vatikáni múzeumba és az egyház irgalmatlan vagyona jött le neki.
A belpesti romkocsmák közönsége igénytelen proli.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 17:40:37

@vergyula: ez így van. Aki nincs a magyarokkal magyar létére, az hazaáruló. Lásd azt a bizonyos tenfiad magzata miatti másik magzathamvvedret.

vergyula 2025.10.03. 18:02:13

@Wildhunt: "ezt is te találod ki"
Bocs főnök.

"Eredetileg: a haza nem lehet ellenzékben"
Nem akartam ezt idézni, de igaz, ez is ide tartozik.

"Mindig igazoljátok tapit, ti kis egyéniségek."
Mit, hogy szemellenzős fideszes? Nem lehet mindenki hozzád hasonló nagy egyéniség.

vergyula 2025.10.03. 18:37:32

@Deak Tamas: Szerintem is.
És mekkora szerencse, hogy egyesek ennek felkent döntnökeiként viselkednek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 18:42:45

@vergyula: nincs itt semmilyen döntnök, csak tények vannak. Példul amikor egy állítólag magyar katona ukrán náci köszöntéssel zárja az értekezletet (amin egyébként parancsot nem teljesítve tevékenykedik) illetve amikor állítólag magyar nő a madeirai luxiból (ami nem azonos a hatvanpusztai luxival ugyebár) azon örömködik hogy kórházfelújítások elmaradása miatt a magyarok életszínvonala romlik.

Tapi2021 2025.10.03. 20:19:22

@Gery87: Már megint fogalomzavarban vagy, mint a liberális demokrácia és az egyféle szoci rendszer esetén.

A keresztény, tőkés, vállalkozó... BÁRKI lehet, és bármely rasszhoz tartozhat! Lehet európai, ázsiai, afrikai...stb. De zsidó nem lehet bárki. Csak aki zsidó.

Tapi2021 2025.10.03. 20:33:00

@Deak Tamas: "a proliság nem anyagi helyzet függvénye, lásd az itteni legnagyobbat amelyik elment a vatikáni múzeumba és az egyház irgalmatlan vagyona jött le neki."

Pedig csak egy rakás régi kacat, törött szobrok, festmények (dekoráció), antikvár könyvek... ilyesmik vannak ott. Amik összegyűltek kétezer év alatt.

Tapi2021 2025.10.03. 20:39:20

@vergyula: Nem vagyok fideszes. Sosem voltam. A legtöbb itt a városban sem szimpatikus.
Mindig a KDNP-re, és/meg arra szavazok, akik a mi értékeinket és érdekeinket vállalják fel a közéletben, és azokat képviselik. Vagyis, amik nekem fontosak.
Ez BÁRMELYIK párt lehetne!

Most ez a Fidesz-KDNP pártszövetség. De mondom, hajrá, mások is beszállhatnak!!!

Tapi2021 2025.10.03. 20:42:08

@vergyula: "Mit, hogy szemellenzős fideszes?"

Azt tudod, hogy az ilyen minősítések - amik leginkább nem igazak - az érvek HELYETT vannak?
Vagy terelések, amikor (meg)fogva lettetek, és ezt el kéne ismerni.

Tapi2021 2025.10.03. 20:44:40

@Deak Tamas: ... ami nekik JÓ, mert a velük CINKOS EU pénzvisszatartása a kormány megbuktatását és a cinkosok kormányra JUTTATÁSÁT célozza, eleve AZÉRT VAN!!!

Wildhunt 2025.10.03. 20:47:25

@vergyula: nem, nem azt. De annyira beszűkült a tudatod, hogy nem vagy képes felfogni.

alöksz róz 2025.10.03. 21:04:12

@Wildhunt: "Eredetileg: a haza nem lehet ellenzékben." - az lehet, hogy huszonéve ez volt a szöveg, de most az, hogy aki nem fideszes, az hazaáruló.
a fidesz a haza, a fidesz a magyar, stb.

úgy látszik, mégiscsak jól értelmezték annak idején a ballibek, hogy mit akart ez jelenteni.

alöksz róz 2025.10.03. 21:08:33

@Deak Tamas: argot :D

a románok így írják?

alöksz róz 2025.10.03. 21:12:16

@Gery1987: ez már nem is naivság, hanem bugyutaság.

alöksz róz 2025.10.03. 21:18:35

@Tapi2021: "hogy leegyszerűsítve kétféle zsidó van: az egyik a vállalkozó, aki képes jelentős értékek létrehozására, és a másik, amelyik nem, és el akarja venni előzőtől" - nem egészen.
az egyiknek a pénz az istene és szó szerint bármit megtesz érte, a másiknak valami ősközösségi-őskeresztény típusú kommunisztikus szemlélete van, aminek érvényesüléséért szintén bármit megtesz.

alöksz róz 2025.10.03. 21:20:50

@Wildhunt: "De annyira beszűkült a tudatod" - :DD

alöksz róz 2025.10.03. 21:26:52

@Tapi2021: meg jópárezer tonna arany.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.03. 21:27:10

@alöksz róz: a franciák, prolikám, ahonnan a szó ered. Gondoltam hogy ráugrasz.

alöksz róz 2025.10.03. 21:46:46

@Deak Tamas: testvérnyelv a kettő állítólag :-)

vergyula 2025.10.04. 08:50:43

@Deak Tamas: Nagy szerencse, hogy nem kell őket mosdatnom.

vergyula 2025.10.04. 08:51:44

@Tapi2021: Ezzel kb. mindenki így van. Így lesz belőlünk ilyenes/olyanos, még ha csak ideiglenesen is.

Gery1987 2025.10.04. 12:27:58

@Tapi2021:

Nincs itt semmi mellebeszes.
Azt mondtad a tőkevel nincs gond, a gond azzal van ha zsidó.

Hát akkor ennyi vagy...

Gery1987 2025.10.04. 12:30:52

@Tapi2021:

Megállapították hogy a hiba abban van hogy zsidók és felulprezentaltak kulcs pozíciókban, nem abban hogy tőkések, elsőre is értettük..

Gery1987 2025.10.04. 12:33:51

@Deak Tamas:

tudjuk hülye fasz, mindig az a magyar ami ti mondtok.

Tapi2021 2025.10.04. 12:36:46

@alöksz róz: "de most az, hogy aki nem fideszes, az hazaáruló."

Ez SOHA sehol nem hangzott el, csak NÁLATOK!

Vagyis ez is az egyik HAZUGSÁGOTOK! :-(

Tapi2021 2025.10.04. 12:48:01

@alöksz róz: "meg jópárezer tonna arany."

Az is csak egy fém, egy ásvány, alig jó valamire. Jó pl. a mobiltelefonokhoz, híradástechnikai cuccokhoz, de mobiltelcsi gyára nincs a Vatikánnak.
Szóval az arany is csak lom, amit nézegetni lehet. Dísz, mint a festmények, szobrok.

Mi emberek adunk értéket egyes dolgoknak, ami lényegében szintén csak HIT. Aki hisz abban, hogy egy fém értékes és hajlandó érte fizetni - vagy egy csillogó kő sokat ér, mint a gyémánt, vagy egy régen élt festő faszi képe hű, de sok PÉNZT ér... -, annak ezek hú de nagy értékek. De ez HIT.
El kell embereknek hinni, hogy egy XY által festett kép megér mondjuk 50 millió dollárt.
Lófaszt ér meg, de ez egy JÁTÉK, azon gazdagoknak, akik nem tudják már hová tenni azt az 50 millió dollárt!
És mivel sok ilyen hülye és gazdag van, ezért ezeket a képeket el tudják adni EGYMÁSNAK egyre drágábban.

Holott az, hogy XY képe milliókat ér, WZ-é meg, ami ugyanolyan szép, meg semmit, csupán HIT!
Ennek a hitnek a vámszedői azok, akik ezeket rásózzák a fizetőképes hülyékre. ...

A Vatikán összes tárgyi "kincse" nem ér semmit a keresztény hit szempontjából! Csupán szép és érdekes tárgyak a múltból, amiket lehet nézegetni.
És ezekre egy keresztény hívő így is tekint. (Ha nem, ott komoly gond van.)

Tapi2021 2025.10.04. 12:58:02

@Gery1987: Uncsi a műértetlenkedésed és szándékos MELLÉBESZÉLÉSED.

Ha a világ száz leggazdagabb emberéből 98 bushman lenne, miközben az összlétszámuk az egész világon kb. annyi mint a magyaroké (és itt nem a bushmanokra utalok), azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy miért is van ez így? És nem úgy tenni, mintha ezt nem látnánk, mintha ez nem lenne egy magyarázatra szoruló és fontos tény. Mintha nem lenne ott a szobában az elefánt!

Na de neked...
Te csak értetlenkedj tovább.

alöksz róz 2025.10.04. 13:34:09

@Tapi2021: dehogynem.

még te is ezt mondtad :D

alöksz róz 2025.10.04. 13:40:12

@Tapi2021: az arany évezredek óta értékálló...

a hit szempontjából tényleg nem ér semmit (sőt még káros is, nem az aranyszobrokat kell imádni ugyebár), de nem is ez volt az állítás.

ez a nevem senki 2025.10.04. 13:47:44

@alöksz róz: ezé kellett el
venni az inkáktól bantuktól és romába vinni

Tapi2021 2025.10.04. 14:32:54

@alöksz róz: Egyébként meg csak egy régen működő múzeum. Mi a gond a múzeumokkal?
Londonban, Párizsban és még számtalan helyen van régi, régen gyűjtögető, híres múzeum, te "kincsekkel".

De hát ilyenek a múzeumok. Nem? A vatikáni egy a sok közül. Igaz, talán a legrégebbi.

Tapi2021 2025.10.04. 14:42:29

@ez a nevem senki: Az inkáknak se volt jó semmire.
Az arany egy lelki méreg csak, ami miatt emberek kifordulnak önmagukból. És egy haszontalan fém rabjai lesznek, nem a lelki és szellemi értékeké.

Az is kiderült, hogy a kereskedelemhez sem szükséges, ugyanúgy megteszik papírfecnik, vagy bitek. (Most kisarkítottam persze.)

Gery1987 2025.10.04. 14:45:41

@Tapi2021:

Akkor is az lenne a véleményem mint most.

Bircat is felkerdeztem már ebben a témában pl hogy okozott e bármi kárt gondot az hogy malajziaban meg bizonyos területeken a kínaiak voltak vannak felulprezentaltak...

O se tudott erre válaszolni.
Nem tud példat mondani arra amikor rossz volt hogy egy kínai van ott és nem egy maláj.

alöksz róz 2025.10.04. 17:00:11

@Tapi2021: "Az arany egy lelki méreg csak, ami miatt emberek kifordulnak önmagukból. És egy haszontalan fém rabjai lesznek, nem a lelki és szellemi értékeké." - pont ez történt a római egyházzal.
ezért rabolták és zsigerelték ki a fél világot.

vasútihíd 2025.10.04. 17:31:41

@Deak Tamas: azért jó hogy ezek is magyarok. mert egyszer majd magyar rendőrök tartóztatják le hogy a magyar igazságszolgáltatás elé állítsák és magyar bíró ítéjle el hogy magyar börtönben töltse le magyarellenessége miat kapott büntetését.

Tapi2021 2025.10.04. 17:32:05

@alöksz róz: "ezért rabolták és zsigerelték ki a fél világot. "

Erről mesélhetnél, mert nincs meg sztori az egyház gyarmatosító hadairól. Neked gondolom, igen.

Tapi2021 2025.10.04. 17:35:24

@Gery1987: Hát igen, a releváns összefüggések meglátása csak gondot okoz, gonddal jár. Jobb nem meglátni a szobában az elefántot. Mert akkor nem is kell róla beszélni. Vagy akkor tenni kéne vele valamit. Tehetünk úgy is, mintha nem lenne ott.
És akkor nincs is gond.

Kinek, hogy.

Tapi2021 2025.10.04. 17:43:50

@Gery1987: Birca biztosan nem szorul rá, hogy helyette is válaszoljak. Akkor csak így magamtól: ha a kínaiak Malajziában, kiszorítják a malájokat olyan területekről, mint a nagyvállalkozások, a jog, a kulturális szféra, a művészetek, a politikai szféra, a helyi sajtó..., stb., és össze is zárnak a helyi malájok előtt, hogy nagyon ne is rúghassanak labdába, mint sok más helyen a zsidók a helyi népeket, akkor hogy a fenébe ne lenne ez nekik is probléma???

AZ!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.04. 17:46:53

@Tapi2021:

Geri nem fogadja el atényeket. Neki a marxista "nem számít a nemzetiség" az alapelve, s nem hjalndó tudomást venni arról, hogy a világ nem így működik.

Tapi2021 2025.10.04. 18:08:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát igen. Az így láthatatlan "kínaiak" meg röhögnek a markukba...
Hogy más népek milyen szuperül számolják fel önmagukat és állnak be nekik SZOLGÁLNI.

Nyilván a zsidóknak sem számít, hogy ki zsidó, ki nem. Ezért van az, hogy pl. Hollywoodban tízezer jelentkező közül is mindig sikerül egy-egy főbb szerepre zsidót választani...!!!! Meg tíz filmből kilenc és felet zsidónak rendezni... Meg a zsidó ügyvédi irodába zsidó gyakornokokat felvenni... Stb.

Nekik a Gery-féle gojokból kell minél több. (Már ha Gery goj. :-) )

Tapi2021 2025.10.04. 18:25:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És a valóságban nem is működött így soha. Még a nagy SZU-ban is számított, hogy ki milyen náció. Nem ugyanúgy boldogult egy orosz, mint egy tatár vagy oszét, vagy nyenyec...

De, hát egy marxista azért marxista, mert ennyire futja. Olyanok, mint a fényszóró fénye közé "szorult" nyúl. Nem látnak se jobbra, se balra, így kerülnek az autó alá.

alöksz róz 2025.10.04. 20:05:55

@Tapi2021: persze hogy nincs. neked semmiről sincs semmi halvány infód se, ami nem egyez a beléd sulykolt véleménnyel :D

Gery87 2025.10.05. 09:36:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mondtam hogy soha semmikor semmiben nem számít, nem kell itt felnagyítani a dolgot és hazudozni...
Annyit mondtam mint a múltkor is:
Az állításotok miszerint, "ha X területen egy kisebbség a többség, akkor az társadalmi többségnek mindig rossz" pl az orvosok többsége zsidó stb...egy fasság, egy általánosító kétbit állítás és semmivel nem tudtátok bebizonyítani hogy káros volt, bármiben!

Gery87 2025.10.05. 09:37:42

@Tapi2021:

Annyira értesz a maláj közélethez mint a baloldalhoz, semennyire szóval....

alöksz róz 2025.10.05. 11:38:10

@Gery87: így ebben a formában az egész.

alöksz róz 2025.10.05. 11:40:18

@Gery87: "pl az orvosok többsége zsidó" - akkor a szegény magyar lakosság koldus lesz, ha lebetegszik.
ez elég káros.

Gery1987 2025.10.05. 17:30:00

@alöksz róz:

Mi az állaspontod ebben...

gigabursch 2025.10.06. 09:18:27

A zsidóság mindenhol és mindenkor idegen test marad...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.10.06. 09:51:26

@gigabursch:

Minden nehezen asszimlálódó kisebbségre igaz ez.

Ha egy magyar kimegy Amerikába, az unokája már nem lesz magyar. Ritja a kivétel: az esetek 5-10 %-a. А 90-95 % meg már amerikai lesz, aki esetleg emlékszik magyar őseire.

A zsidó meg az esetek 50 %-ában zsidó marad. Nem olvad be.

Szolzsenyicinnek van erről egy beszélgetése zsidó író haverjával: "ha te kimész Németországba, 10 év múlva német író leszel, de ha én, akkor 50 év múlva is orosz író leszek".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.06. 13:16:10

@alöksz róz: te már csak tudod, proli. Írd le miért az !

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.10.06. 13:19:39

@Tapi2021: tudod, írta sokszor, tanult történelmet a prolkó.

Gery87 2025.10.07. 09:53:26

@Deak Tamas:

Amikor a jobbágy prolizik:)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása